Zwanger worden - herfst 2022

21-09-2022 15:53 731 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allen,

Graag schrijf ik met een groepje over zwanger willen worden vanaf herfst 2022.
Wie schrijft er mee?
okkiepetite wijzigde dit bericht op 26-10-2023 15:25
3.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Poldermeisje62 schreef:
03-10-2022 18:14
Update!! Clearblue is positief :hello:
Geeft 1-2 weken aan dus het is écht nog wel heel vroeg. Ik kan het echt nog niet geloven!!
Oh yes wat fijn! Gefeliciteerd, hopelijk blijft de kleine plakken 😁
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat geweldig!!! Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren Quote
poldermeisje gefeliciteerd, gaaf zeg! :cheer: Hoe reageerde je vriend? Hoe voel jij je?
Een streep is een streep!

Vruchtbaar topic zo ;-)

cherise welkom! Zo herkenbaar dat symptomen spotten! En knap dat je je kan inhouden om nog niet te testen
Klapzooitje Welkom! haha! ja ook dat vind ik herkenbaar! Met een kind of bij jou zelfs meerdere kinderen die rondlopen, is het echt wel ff intens. Hoe oud zijn je kinderen?
Fijn dat ik niet enige testverslaafde ben
Nolanollie haha nou een test is een test :hyper:
Ilovejoe hihi lekker op tijd naar bed, allemaal voor goede doel. Is het idee al beetje geland?
Steenuil nou druk opeens hier hihi! Ja toch jammer dat lijf niet zo goed naar ons luistert

Gisteravond ontzettende kramp in buik voor nog geen minuut en toen weer gewoon, kortom hier is de mindf*ck weer begonnen :popcorn:
Alle reacties Link kopieren Quote
Poldermeisje gefeliciteerd! Wat een mooi nieuws! Hoe voel je je nu verder?

Ilovejoe hoe voel jij je?

Wat gaat het hard zo in onze groep!
Wij hebben besloten om nog 1 eisprong ‘voorbij te laten gaan’ en om er dan toch echt voor te gaan. We kunnen eigenlijk echt niet meer wachten, het is bizar hoe erg het mijn leven nu al beïnvloedt op dit moment omdat de wens zóó groot is.

Ik heb mijn gymdocent op de hoogte gesteld en ik ga in de herfstvakantie al mijn intensieve eigen vaardigheid-onderdelen filmen en dan doorsturen naar haar. Dan is dat afgerond. Verder probeer ik al een beetje vooruit te gaan werken in de gymopleiding, zodat als het straks misschien snel raak is, ik daar al wat rust in heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt allemaal! Het is nog erg onwerkelijk hoor.. Misschien komt het besef pas als je een keer een echo hebt gehad? Voor de moeders onder ons, wat zijn jullie ervaringen?

@OkkiePetite Dankjewel! Mijn man kan het (net als ik) nog niet echt geloven. Hij had de digitale test vast en liet mij de uitslag weten. Die blik in zijn ogen zal ik nooit vergeten haha! Normaal is hij absoluut geen emotionele man, maar er zijn wel wat traantjes weggepinkt ;-).

@Mamo27 Dankjewel! Ik voel mij nog erg goed! Wel wat gevoelige borsten en iets sneller moe dan normaal maar ik mag niet klagen. Hopelijk blijft het zo maar dat zal vast niet haha :bonk:

Ik ga denk ik volgende week de verloskundige bellen. Ik vind het erg spannend allemaal. Onze ouders willen we eigenlijk wel al snel op de hoogte brengen, mocht het dan misgaan zijn dit ook de mensen bij wie we steun zullen zoeken. Ook eten wij één keer per week bij mijn schoonouders en dat zal toch een gewurm worden. Zo koken ze bijv. nóóit met alcohol en stond er zondag, na het lichte tweede streepje, ineens een gerecht met alcohol er in op tafel. Snel gegoogled maar ik durfde het echt niet aan, heb de kip dus lopen ontleden en manlief heeft het snel opgegeten :hihi: Wel grappig om zo samen een geheim te hebben maar dit gaat niet lang goed denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh nog een kleine aanvulling.

@Cherise jouw NOD komt ook in de buurt! Hoe voel je je? Heb je al testdrang?
Alle reacties Link kopieren Quote
@okkiepetite

Mijn kinderen zijn 5 en 2,5. Her gaat zo lekker nu met ze. Ze kunnen beide redelijk goed zelfstandig spelen, smorgens gaan ze naar elkaar toe om te spelen zodat wij nog even kunnen liggen. Er komt echt meer ruimte. Gaan we misschien alles weer overhoop gooien :-o

Ik zie in de tabel dat je mij schatte op 28 (thankyouforthat), maar het is 35 :-) Verder: ronde #2 en gok mijn NOD op 13 oktober.

Ik zie dat jou NOD de 15e is? Waar denk je dat je kramp mee te maken heeft? Wij gaan dan nu ongeveer gelijk op. Heb jij je vruchtbare dagen kunnen herkennen en gebruik van kunnen maken?

--
Hier ook toch echt wel veel mee bezig. Echt nooit gedacht dat de wens voor een 3e zo groot zou zijn. Ik wil het zó graag. En tegelijk ook dankbaar voor wat ik heb hoor.
--
@Poldermeisje Een echo gaat wel helpen. Met hoeveel weken krijg je een echo? Ik beide keren rond 8 weken. Zo bijzonder, je ziet dan al mini armpjes/beentjes. Van die uitstulpingen. Een kloppend hartje gaf mij vertrouwen. Verder groeide het besef toen mijn buik begon te groeien en toen ik de baby voelde. Een fijne bevestiging!

@mamo wat leuk dat jullie gaan beginnen volgende maand 🥳 heel begrijpelijk dat de wens heel groot is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,

Ik zou ook graag mee willen schrijven.
Ik ben getrouwd en wij hebben al een dochter van 2.5 jaar.
Zelf ben ik 34 en mijn man 32.

Na mijn zwangerschap ben ik nooit meer aan de pil gegaan.
Wij zijn nu al bezig met de 14e ronde. Ik merk dat ik het steeds moeilijker vind de teleurstelling.
Van mijn dochter duurde het ook 13 maanden, dus had wel rekening gehouden dat het lang kon duren.
Maar toch hoopte ik stiekem dat de tweede sneller ging, maar helaas.

Ik hoop dat ik hier af en toe mijn verhaal kwijt kan en lees en leef graag mee met jullie

Groetjes Fofinha
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben benieuwd hoe jullie kinderwens voelt en hoe jullie de keuze hebben gemaakt om ervoor te gaan. Hoe heb je besloten dat dit het moment is?

Ik ben 25 jaar en een half jaar geleden getrouwd. Mijn man is 28, we hebben een koophuis en beide een vaste baan.
Ik heb altijd al geweten dat ik moeder wilde worden maar het laatste jaar is mijn kinderwens heel erg gegroeid.

We zien overal baby's, hebben het er vaak over hoe het zou zijn als wij een kleintje zouden hebben. Hebben het vaak over namen en omdat we dit jaar verbouwd hebben is er nu ook een kamer gerealiseerd. We hebben al nagedacht over kinderopvang en laten berekenen wat het financieel betekend als we minder zouden gaan werken.

Als het aan mijn man ligt stop ik nu vast met de pil en beginnen we in het nieuwe jaar met proberen. Aan de ene kant wil ik dit ook maar aan de andere kant vind ik het heel eng om deze grote beslissing te maken. Het is zo'n grote verantwoordelijkheid! Ik ben zelf een ontzettende planner en hou er van om altijd voorbereid te zijn, en dat is in dit geval natuurlijk onmogelijk.

Hoe was dit bij jullie? :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
@Klapzooitje bedankt voor je reactie! Ik ga volgende week de VK bellen maar op de website staat dat zij ook altijd rond de 8e week al een echo doen. En dat zou dus al best wel snel zijn!!

@Fofinha88 Welkom! Begrijpelijk dat het frustrerend is dat het langer duurt dan gehoopt... Ik hoop dat het snel raak is

@Dierenvriend97 Welkom! En heel erg herkenbaar die twijfels. Wij vonden het ook erg spannend om te beginnen maar helemaal plannen kan je het natuurlijk nooit. Wel goed om te beseffen dat het zomaar een jaar kan duren, óf juist in één keer raak. Je moet er dus wel vanaf de eerste ronde al klaar voor zijn zeg maar.. Spannend hoor! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren Quote
Dierenvriend97 Bij ons is het voor mij een zeer lange weg geweest. Vriend hield het nog af, was er nog niet klaar voor. In december verhuisd naar een grotere woning waar het zeker kon gebeuren, maar wilden eerst even rust hebben.

Nu heb ik afgelopen juni aan hem gevraagd hoe hij erin stond, mijn pil was ook bijna op. Toen gaf vriend aan dat hij er ook wel aan toe zou zijn om van de herfst te gaan beginnen. De vlag mocht uit! Dus zo zijn wij tot de beslissing gekomen...
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
Alle reacties Link kopieren Quote
Fofinha88 schreef:
04-10-2022 13:23

Na mijn zwangerschap ben ik nooit meer aan de pil gegaan.
Wij zijn nu al bezig met de 14e ronde. Ik merk dat ik het steeds moeilijker vind de teleurstelling.
Van mijn dochter duurde het ook 13 maanden, dus had wel rekening gehouden dat het lang kon duren.
Maar toch hoopte ik stiekem dat de tweede sneller ging, maar helaas.
Jeetje, ik kan me levendig voorstellen dat je daar een beetje moedeloos van word! Zoveel geduld moeten opbrengen!
Hoe gaat je man ermee om?
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
Alle reacties Link kopieren Quote
@dierenvriend Ga je er ooit echt klaar voor zijn? Is er ooit een "het beste" moment? Want heel eerlijk, je weet niet hoe het gaat zijn. Er zijn vele verhalen te vinden, maar niks is te vergelijken.

Als ik jouw verhaal lees heb je over veel dingen nagedacht. Maar, een kind kan je niet plannen. Een zwangerschap niet, een baby niet, een peuter niet en af en toe kan je een kleuter een beetje sturen 😉 Ik vond het bij beide kindjes soms zo lastig als ze mijn planning vam de dag in de war gooide, ik kon dat pas echt loslaten toen ik erin zat. Daar kon ik mij niet op voorbereiden (mijn motto werd o.a. liever een gekoesterd kind dan een glimmende keuken. Dat moest ik leren, maar mn kinderen zijn mij toch een potje gekoesterd :rofl:)

Ik vond financiele/relatie stabiliteit ook belangrijk. Maar, mijn groeiende wens was echt leidend hoor. Dat bleek dat ik echt meer dingen op moest geven/veranderen kwam pas later. Maar dat deed ik met alle liefde, want de baby was er al. Wennen was het wel. (Ik vond het belangrijk om minder te gaan werken toen ik moeder werd, dat heeft natuurlijk niet iedereen)

Bij de keuze voor #3 vind ik het weer eng. Doodeng. Maar de wens is zo groot en de stabiliteit is er ook.
klapzooitje wijzigde dit bericht op 04-10-2022 14:28
Reden: Toevoeging
0.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Fofinha88 schreef:
04-10-2022 13:23
Hallo,

Ik zou ook graag mee willen schrijven.
Ik ben getrouwd en wij hebben al een dochter van 2.5 jaar.
Zelf ben ik 34 en mijn man 32.

Na mijn zwangerschap ben ik nooit meer aan de pil gegaan.
Wij zijn nu al bezig met de 14e ronde. Ik merk dat ik het steeds moeilijker vind de teleurstelling.
Van mijn dochter duurde het ook 13 maanden, dus had wel rekening gehouden dat het lang kon duren.
Maar toch hoopte ik stiekem dat de tweede sneller ging, maar helaas.

Ik hoop dat ik hier af en toe mijn verhaal kwijt kan en lees en leef graag mee met jullie

Groetjes Fofinha
Welkom Fofinha! Jullie zijn al even bezig, wat een teleurstellingen elke keer weer. Ben je al bezig met ovu testen? En zijn jullie de vorige keer al bij een HA ofzo geweest? Ik duim met je mee dat het nu snel raak is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Klapzooitje Ik denk niet dat er ooit een juist moment is, maar het kan wel zo voelen. Een jaar geleden was ik er ook al klaar voor maar met een appartmentje van 30 vierkante meter in een voor ons gevoel onveilige wijk was er niet eens sprake van. Nu wonen we in een stabiele, kinderrijke buurt en voelt het veel beter aan..

Als jij het gevoel hebt dat die financiële zekerheid zo belangrijk is, go for it! Ga daar eerst aan werken en daarna pas proberen.

Enne Klapzooitje, mooi motto!
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
Alle reacties Link kopieren Quote
Dierenvriend97 schreef:
04-10-2022 13:40


Als het aan mijn man ligt stop ik nu vast met de pil en beginnen we in het nieuwe jaar met proberen. Aan de ene kant wil ik dit ook maar aan de andere kant vind ik het heel eng om deze grote beslissing te maken. Het is zo'n grote verantwoordelijkheid! Ik ben zelf een ontzettende planner en hou er van om altijd voorbereid te zijn, en dat is in dit geval natuurlijk onmogelijk.

Hoe was dit bij jullie? :heart:
Nog even over die pil. Ik heb geen goede ervaring met de pil en veel in mijn omgeving ook niet. Na heel wat research blijkt dat het toch eigenlijk troep is. Veel artsen vinden dat ook. De pil doet veel meer met je lichaam dan alleen zwangerschap voorkomen en die bijwerkingen/hormonen zijn niet altijd even goed. Ik zou alvast stoppen en een andere manier zoeken van AC. Zodat je lichaam die troep alvast kwijt kan :-)

(Er zijn uitzonderingen i know, vrouwen die niks merken of er baat bij hebben)
Alle reacties Link kopieren Quote
I second that!! Ik ben nu al gestopt ondanks dat we in november/december pas met onze eerste echte ronde beginnen! Hopelijk is tegen die tijd mijn cyclus weer terug, bij mijn zusje was dit met 3 maanden, daarentegen is mijn nicht na september vorig jaar nog steeds niet natuurlijk ongesteld geworden..

Baadt het niet dan schaadt het ook niet!
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
Alle reacties Link kopieren Quote
poldermeisje AHhh wat leuk! en mooi om te zien hoe je man reageert !
haha ben benieuwd! Was ook onze overweging om wel te vertellen, als misgaat zijn ze er ook en dan hebben ze ook mee kunnen genieten van de vreugde .
Herkenbaar dat zo onwerkelijk voelt, al weet ik ook nog goed herinneren dat ik me ook echt wel anders voelde waardoor dat het wel weer geloofwaardig maakte.
klapzooitje haha! zal even aanpassen. Wat heerlijk leeftijd dat ze dan lekker zelf kunnen gaan spelen. Probeer zelf te denken uiteindelijk zijn het maar een paar jaar in vergelijking met de rest van de jaren
NOD is puur gegokt o.b.v. wanneer pil aan de kant gedaan, had een week later wel streepjes op ovulatietesten maar niet echt een knaller, die streepjes waren maandag echt heel veel lichter. Ik hoop uiteraard op innesteling kramp, maar ik denk dat het vooral m'n lijf is die even moet wennen
Mamo herkenbaar hoor! Fijn dat je vooruit kan werken!
Fofinha welkom hier! Wat lijkt me dat frustrerend zeg! Je gaat dan toch aftellen naar het moment dat je zwanger was van dochter
Dierenvriend kinderwens: zelf was de wens niet zo groot bij mij, het leek me wel prima, maar als het niet zou lukken, dan maar niet. Ik was vlot zwanger en had ook eerst wat paniek (ook omdat vaak mis had zien gaan bij anderen voor 12 weken) en doordat ook snel verknocht was aan die kleine in mijn buik. Sindsdien voel ik me moeder. Moment dat pil aan de kant ging, was het moment waarop we alles best stabiel hadden en beter dan dit ging het niet worden (kortom ging niet zitten wachten tot er wat ging klapperen)

AC voor mij een redding met m'n endometriose, eerste keer dat ik stopte, duurde het 50 dagen voordat menstruatie kwam en daarna een cyclus. Nu sinds halverwege sept gestopt, benieuwd hoelang het nu duurt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal, mag ik nog aansluiten? Was al een tijdje aan het kijken of er toevallig al een topic was voor herfst 2022 :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook endo, okkiepetite! Wat betekent dit voor jou qua klachten en zwanger worden?

Ik heb net pas weer even goed teruggelezen, ik haal verhalen en verschillende topics die ik heb gelezen door elkaar heen. Jij bent dus ook al 2 keer zwanger geweest. Wat heftig te lezen van je zoon. Wat zal je dat altijd met je meedragen, vooral in de zwangerschappen daarna.

Ik ben, in tegenstelling tot je vaak hoort, toch zwanger geraakt. Eerste keer wat minder snel en na mijn eerste zwangerschap merkte ik een totaal ander lijf. Helaas wel meer klachten weer laatste tijd sinds 2e kindje. Zwanger van nummer 2 was ik in ronde 1.

Het is bij mij best bijzonder gelopen allemaal, wil er niet teveel over kwijt i.v.m. herkenbaarheid.

Bij mij werkte de pil trouwens averechts. Fijn dat het jou hielp!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga morgen even de tijd nemen om op iedereen te reageren! Op de telefoon wil dat zo lastig... Hoe doen jullie dat?
Maar buiten dat: wat een groep vormen we hier al :cheer2:
Poldermeisje62 schreef:
04-10-2022 10:28
Oh nog een kleine aanvulling.

@Cherise jouw NOD komt ook in de buurt! Hoe voel je je? Heb je al testdrang?
ja klopt, morgen of donderdag (hangt af van 29 of 30d cyclus). Ik heb af en toe steken/krampen in de buik bij rust, ben sneller geïrriteerd en snel wel moe/gaar. Ergens voelt dit heel anders dan anders, maar we gaan het zien. Durf nog niet te veel te hopen :) testen wil ik ook niet, ergens bang voor teleurstelling of zo haha
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt allemaal voor het reageren.

@Klapzooitje: ovutesten heb ik al gedaan. Zijn altijd positief. Daarnaast heb ik een hele regelmatige menstruatiecyclus van rond de 28 dagen.

Toevallig afgelopen week naar gynaecoloog geweest. Heb nu bloed afgenomen. Ze gaan dan een berekening maken adhv mijn bloeduitslagen en sperma van mijn man. Als de uitslag een percentage geeft van boven de 30% adviseren ze om nog zelf te blijven proberen...
Alle reacties Link kopieren Quote
Klapzooitje schreef:
04-10-2022 14:27
@dierenvriend Ga je er ooit echt klaar voor zijn? Is er ooit een "het beste" moment? Want heel eerlijk, je weet niet hoe het gaat zijn. Er zijn vele verhalen te vinden, maar niks is te vergelijken.
Dat zegt mijn man dus ook, dat het altijd spannend zal blijven wanneer je ook besluit er voor te gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Cherise schreef:
04-10-2022 22:33
Ik ga morgen even de tijd nemen om op iedereen te reageren! Op de telefoon wil dat zo lastig... Hoe doen jullie dat?
Maar buiten dat: wat een groep vormen we hier al :cheer2:

ja klopt, morgen of donderdag (hangt af van 29 of 30d cyclus). Ik heb af en toe steken/krampen in de buik bij rust, ben sneller geïrriteerd en snel wel moe/gaar. Ergens voelt dit heel anders dan anders, maar we gaan het zien. Durf nog niet te veel te hopen :) testen wil ik ook niet, ergens bang voor teleurstelling of zo haha
Ik vind het via de telefoon ook lastiger dan op de computer hoor! Zo klein allemaal.. haha!

Wat spannend zeg! Ik duim voor je ... :hyper:
Alle reacties Link kopieren Quote
@mamo wat spannend dat je nu echt bijna kunt beginnen... Ik heb diezelfde opleiding gedaan en snap heel goed dat je even wacht tot je eigen vaardigheid voorbij is. Aftellen!

@Poldermeisje lekker genieten van jullie geheimpje.. Straks kun je er samen vast om lachen :)

@klapzooitje wat een leuke leeftijden heb je kinderen. Denk je ook al na over hoe je ze het grote nieuws zou vertellen als het zo ver zal zijn?

@fofinha welkom! Wat jammer dat het zo lang duurt voordat het raak is bij jullie. Wat spannend, die onderzoeken. Gelukkig kunnen ze tegenwoordig een hoop om de natuur een handje te helpen

@nolanollie en @okkiepetite je hoort inderdaad verschillende verhalen over de cyclus na stoppen vd pil... Bij mij was het gelukkig direct goed maar vriendinnen hebben er behoorlijk veel last van gehad, daar was geen peil op te trekken..

Hier is toch gisteravond laat de menstruatie doorgebroken... Baalde er wel van, had dit eigenlijk niet verwacht. Helaas! Ik ga naar ronde 3, nieuwe NOD 2-11.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven