Zwanger worden in Juni/Juli 2020

23-05-2020 12:46 510 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames, sluit gezellig aan!

Er zijn ondertussen veel 'zwanger worden in de zomer' tabellen maar wil je je nog graag aansluiten bij een klein groepje met tabel én je wil in Juni/Juli 2020 beginnen?

[...]

Wil je iets veranderd hebben in het tabel? Graag dikgedrukt in je post plaatsen. Ik doe mijn best om het zo snel mogelijk te verwerken.


naamNODrondeleeftijdbijzonderheden
CherryBlossom-129/352e kindje
Kokosmakronen-1291e kindje
Lizzy-1241e kindje
Helmgras131 3e kindje =Zwanger!
Tweevoeter-128/311e kindje
Senchagreen28 juli125/291e kindje
Filomena18-132/342e kindje
Aloe_vera- 1301e kindje
Beatle1990-1292e kindje Zwanger!!
Revelstoke- 1342e kindje =Zwanger!
Squirrel8-1342e kindje
MQ1127-61282e kindje Zwanger!
Blueflowers8 juni130/311e kindje
Nutsaboutbeauty-127/301ekindje
Annelien22-1251e kindje


:cheer2: Zwanger!!!!/b] :cheer2:
Revelstoke
Helmgras31
MQ11
Beatle1990
..
..
cherryblossom- wijzigde dit bericht op 22-09-2020 22:16
34.98% gewijzigd
Wat balen senchagreen en blueflowers. Hopelijk de volgende ronde meer geluk!

Hier heb ik de foliumzuur met vitamine D in de badkamer staan. Het zit best goed in mijn systeem om die elke ochtend te nemen en een keertje vergeten (mocht dat gebeuren) lijkt me niet zo'n ramp.
Het staat overigens wel op een plek waar ik sowieso bij moet elke ochtend, dus dan valt mijn oog er altijd wel op en dat helpt natuurlijk.

Hier is de dodelijke vermoeidheid toegeslagen, wel even weer wennen hoor.
Beatle: gek gevoel he, als je weet dat het zomaar ineens weer kan gebeuren. Hopelijk valt het mee, met hoe lang het duurt!

Bericht was nog niet af. Edit:

Vervelend dat je zo moe bent, Helmgras. Had je dat de vorige keer ook? Was het 2e trimester toen beter?

Hier intussen de vruchtbare dagen net voorbij volgens de app. Dit keer ook gebruik van gemaakt, dus we gaan t zien 😁. Fingers crossed voor iedereen!
Hallo allemaal,

Kan ik nog meeschrijven? 😊
Ik heb afgelopen zaterdag mijn laatste pil geslikt en verwacht as donderdag de ontrekkingsbloeding. Hierna gaat de spannende tijd beginnen dat mijn vriend en ik voor ons eerste kindje willen gaan!! 💗 Ik merk dat ik sinds deze week er erg mee bezig ben dat ik soms gek word van mezelf (vragen als: ben ik wel vruchtbaar (in het verleden chlamydia gehad, wel behandeld), wanneer zou het evt lukken?). Pfff hahah moet het proberen los te laten! Iedereen veel succes in deze spannende tijd!
Alle reacties Link kopieren
@Helmgras, bizar hè wat een zwangerschap met je kan doen. Hopelijk kan je je eraan toe geven. Nog een paar weken volhouden! Had je het bij je eerdere zwangerschappen ook?

@squirrel fijn dat deze ronde mee telt, laat die 2 weken maar snel voorbij gaan! Ik duim voor je.

@danya deze groep is vol, misschien kun je beter bij de augustus groep aansluiten? Het kan wel even duren voordat je cyclus weer op gang is (hoeft niet natuurlijk). Succes en veel plezier in ieder geval!

Hier: spiraal verwijderd, super fijn!! Blij dat ik het door de vk heb laten doen. Ook nog even de vorige zwangerschap en kraamtijd doorgesproken. En omdat ik Hellp heb gehad, heeft ze gelijk maar mijn bloeddruk opgemeten. Die was 117/73 dus super netjes. Blij mee!! Jammer alleen dat ik nog niet ongesteld ben, maar die zit er wel aan te komen vandaag of morgen.
Alle reacties Link kopieren
Beatle; Wat fijn! Hopelijk ben je inmiddels ongesteld.

Dat Juli een vruchtbare maand mag worden :-D
My bags under my eyes are couture
Alle reacties Link kopieren
Nou hier nog niks... heeeeel bijzonder. Lijkt wel of het verwijderen van de spiraal het tegen heeft gehouden ofzo. Al heb ik het ook wel heel druk op werk, dus misschien ook een stress dingetje.

@nuts hoe is het met jou?

Zijn er verder nog NODs komende week?
Ah balen, Beatle! Hopelijk komt het snel.

Mijn NOD is 17 juli volgende week, maar dat is bij een cyclus van 24 dagen. Wisselt heel erg tussen de 23 en 26 dagen wat ik mij herinner. Ben ook erg benieuwd naar de andere NODs.

En hoe gaat het met de zwangere dames?
Alle reacties Link kopieren
Hier was het even spannend. Mijn NOD was op 4 juli. Iedere maand had ik netjes een cyclus van 28/29 dagen. Op de nod getest en gisteren getest en ik werd maar niet ongesteld. Maar vandaag uiteindelijk ongesteld geworden. 5 dagen later dan normaal. Zeer verwarrend en een paar keer ook echt emotioneel van geworden (had ook te maken met dat ik dus ongesteld moest worden, dan ben ik soms een emotioneel wrak) Ik dacht dat ik er nuchter in ging maar de teleurstelling was groter dan ik had gedacht. :"-(
Ik moet positief blijven, we zijn nog pas begonnen.
@Beatle, bij mij duurde het toen ook iets langer dan ik dacht, alsof het wat verschoof. Geen zorgen!

@Blueflowers: jammer! Maar inderdaad pas net begonnen. Weet je nu tenminste wel zeker dat je het wil ;) Snap ook wel dat een mindfck is als het wel zoveel dagen te laat komt!

Hier weer gewoon ongesteld, dus NOD duurt nog 31 dagen... Best een drukke tijd op dit moment, dus eigenlijk niet erg.
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer meiden, dat jullie toch ongesteld zijn geworden.. zeker een domper na zo een afwijkende cyclus! Vol goede moed naar de volgende ronde 💪.

@AV “fijn” dat jij dezelfde ervaring hebt! Had je ook een koperspiraal? En hoe lang heeft het bij jou geduurd?
Alle reacties Link kopieren
@blueflowers jij ook dus! Vaag he, die afwijkende cyclussen!

@AV 31 dagen, snap dat het lang voelt. Gelukkig heb je wat afleiding door de drukke tijd.

Hier komt de vruchtbare week er weer aan. Ik ben inmiddels geswitcht van sensitest ovulatietesten naar clearblue (veels te overrated duur naar mijn idee maar mijn vriend wil het een kans geven aangezien sensitest niet heel positief werd) dus kijken of de smileys duidelijker zijn dan zelf streepjes aflezen. Ik ben tegen aangezien ik medisch onderlegd ben en dan dus echt wel zelf kan beoordelen of een test positief is (al zie ik op mijn werk never nooit ovulatietesten) dus als dit niet werkt kies ik volgende maand weer een ander merk :)
Alle reacties Link kopieren
Spannend Sencha! Ach niks mis mee toch, een cyclus met smiley, dan weet je in ieder geval hoe dik de streep moet zijn op de andere ovulatietest. Soms moeten wij vrouwen ook maar een beetje meeveren met onze mannen haha. Wij voelen alles, zij niets.

Hier net ongesteld geworden, whoehoeee! Rond 10 augustus NOD
Alle reacties Link kopieren
Laat die smileys maar komen!

Ik gebruik de sensitest en heb net voor het eerst getest, en er is al een streepje te zien! Dus dit weekend moet het gebeuren :hyper:
Alle reacties Link kopieren
@sencha ik overweeg ook die van clearblue te gebruiken. Heb je die met 2 vruchtbare dagen of met 4?
Haha, succes Filomena! Maak er een mooi weekend van ;) en Sencha een mooie week!

Oh en wat verwarrend die onregelmatige cyclussen. Hoop dat jullie dat dit keer bespaard blijven, dames. Komt me niet onbekend voor van de pogingen voor baby 1 trouwens, dus ik ben benieuwd hoe ik erbij zit volgende week.

Nu ff genieten van de afleiding van het weekend. Onze kleine man slaapt bij opa en oma, dus dat wordt chillen :) Hopelijk hebben jullie ook fijne plannen dit weekend (naast baby's maken dan).
Alle reacties Link kopieren
Fijn weekend iedereen!
Hier geen plannen (behalve baby's maken haha) maar eindelijk weer droog hier. Heerlijk! Lekker even naar buiten :D

Filomena: Spannend! Succes, haha

Squirrel: Geniet van je weekend zonder jullie kleine man! Nog leuke plannen?
My bags under my eyes are couture
Alle reacties Link kopieren
@blueflowers ik heb die met 4 dagen en twee smileys gekocht, de advanced geloof ik. Dan maar meteen goed :) .

Geniet van je weekeind squirrel! Lekker van genieten! En de rest natuurlijk ook. Ik ga lekker werken...
@ Beatle1990: nee, ik had de mirenaspiraal, maar ik geloof dat het 7 dagen later werd ineens? Het gekke is dat het daarna ook weer een beetje teruggeschoven is. Fijn dat je inmiddels duidelijkheid hebt!

@ Sencha: haha, zo ga je ze straks nog allemaal af. Vind je het fijn er zo(veel) over te praten met je vriend? Wij zijn nog niet met testen bezig. Het maakt me alleen maar onrustig vrees ik, maar ik sluit niet uit dat ik, mocht het nodig zijn, over een paar maanden toch ongeduldig wordt en zoiets wil proberen ;)
Werk ze dit weekend!
Ja, ik vind 31 dagen ook wel lang, maar het past gewoon binnen het normale spectrum, daar houd ik me maar aan vast.

En idd, fijn weekend allemaal! Leuk om met elkaar mee te kunnen leven zo!
Alle reacties Link kopieren
En hebben jullie al smileys gevonden meiden? @Squirrel jij bijna NOD, spannend!!

Hier rare menstruatie, lijkt nu pas echt door te zetten. Ach ja we zien wel.

Gaan jullie nog op vakantie?
Alle reacties Link kopieren
Ja spannend voor squirrel!
Nog meer dames die bijna aan de NOD toe zijn?

Mijn ovulatietesten geven al 5 dagen lang elke keer eenzelfde licht streepje, ze worden ook niet echt donkerder en een knalstreep zit er al helemaal niet bij.
Dus ik ga nog maar even door met testen de komende dagen.

Beatle, mijn eerste menstruatie na het verwijderen van dat spiraal verliep ook wat anders dan ik gewend was. Zal wel weer even op gang moeten komen.
Alle reacties Link kopieren
Verwarrend Filomena. Ik heb geen ervaring met ovulatietesten, maar kan mij voorstellen dat het vervelend is. Misschien tussendoor ook maar zo een met smiley proberen?

Opgang komen van menstruatie is niet aan de orde met een koperspiraal, je blijft namelijk gewoon ongesteld (en dus een cyclus houden). Vrees dat het meer te maken heeft met de stress van werk zo net voor de vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de piek nog moet komen. Ik volg dat schema uit de bijsluiter, maar volgens mij was mijn piek bij de vorige keren dat ik ze gebruikte ook later dan bij een cyclus van 26 dagen ‘hoort’.

Vervelend dat je werkstress hebt! Dan moet zeker alles op stel en sprong af voordat de vakantie begint. Maar gelukkig bijna vakantie dus!

Je vroeg nog naar de vakantieplannen. Wij doen de komende tijd wat uitjes en een paar dagen weg in eigen land, en voor de rest naar Hintergarten :P
Wat zijn jouw plannen Beatle?
Wat irritant van die menstruatie, Beatle. Misschien moet je lichaam toch even wennen? Bij mij was ik langer ongesteld dan normaal is, maar ik had inderdaad een mirena.

@Filomena: Je bent ook vruchtbaar in de dagen voor de eisprong, dus een licht streepje is ook het proberen waard?

Inderdaad, vrijdag NOD! Maar ik ga geen tests in huis halen tot na het weekend, gezien onregelmatige cyclus. Of ik word natuurlijk gewoon ongesteld in de tussentijd. Ik ben zo benieuwd! De vorige keer had ik wel een innestelingsbloeding, nu nog niks. Voel me ook niet anders dan anders, dus ja.. afwachten maar. Word er al een beetje zenuwachtig van ;)

Oh en hier lekker vakantie volgende week, maar ook geen grote plannen om weg te gaan. Hopelijk heerlijk met een boekje in de tuin of naar het strand met de kleine. Prima hoor zo! Wat ga jij doen Beatle?
Alle reacties Link kopieren
@Filomena heb ik ook gehad! Heel veel dagen een heel licht streepje, geen opbouw of iets en vandaag ineens een super duidelijk positieve ovulatietest (+smiley) . Twee dagen na de berekening van de mijn-kalender app ook. Ben benieuwd of het bij jou nog komt. Met sensitest vorige maand heb ik mijn piek ook nooit gevonden.

@Squirrel, spannend!! Heb je zo veel discipline om te wachten? Knap! En geniet van je vakantie :)
Alle reacties Link kopieren
Nouja sencha, dat is toevallig! Want mijn test (van de action) gaf vanmiddag ook ineens een dikke streep! Grappig, gaan we gelijk op.

Squirrel, duimen dit weekend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven