Zwanger worden januari 2020 (groep 2)

14-01-2020 23:53 871 berichten
Alle reacties Link kopieren
:bye: Wij willen vanaf januari 2020 voor een kindje gaan!

Wij houden elkaar graag op de hoogte. :heart:


NaamLeeftijdHoeveelste kindjeRondeNODBijzonderheden
Kleinaapje292328/3Zwanger! :duckie:
Cavia00732175/7 Zwanger! :duckie:
Xxonzeker08251215/2Zwanger! :duckie:
September10301317/4
Daisyjo311624/7 Zwanger! :duckie:
Pimpelmusje312518/6 Zwanger! :duckie:
Pijnboompitje25271210/5 Zwanger! :duckie:
Eendje-0128124/3 Zwanger! :duckie:
Pioenrozen251323/3 Zwanger! :duckie:
Mama30037?524/4 Zwanger! :duckie: Vorige zwangerschap overleden kindje
Cimojo241124/2Miskraam in mei
Maisnon33522? Zwanger! :duckie: Voor eerste kindje drie miskramen gehad
Mona873212? Zwanger! :duckie: Miskraam in 1e ronde
Molly66311423/4 Zwanger! :duckie:


Wie is er al zwanger? :duckie:
Januari
FebruariXxonzeker08, Maisnon3
MaartEendje-01, Kleinaapje
AprilPioenrozen
MeiMama30037, Molly66, Pijnboompitje25
kleinaapje wijzigde dit bericht op 28-08-2020 09:22
93.35% gewijzigd
@Cimojo wat vervelend, maar zolang er nog geen bloed te zien is, is er nog hoop. Ik lees vaak dat een innesteling ook erg lijkt op menstruatie. Heb je al wat bloedverlies gehad?
Alle reacties Link kopieren
Molly66 schreef:
17-02-2020 16:26
@Cimojo wat vervelend, maar zolang er nog geen bloed te zien is, is er nog hoop. Ik lees vaak dat een innesteling ook erg lijkt op menstruatie. Heb je al wat bloedverlies gehad?
Gelukkig nog geen bloedverlies, maar hoop dat het toch tot ten minste donderdag duurt voordat ik ongesteld wordt zodat ik een normale luteale fase heb :( Fingers crossed
Alle reacties Link kopieren
Zo wat is er veel geschreven! Ik kan helaas niet op iedereen reageren.
@onzeker: wat leuk, gefeliciteerd! Hopelijk verloopt alles goed.

Verder lijkt iedereen inderdaad weer naar wachtbankje te gaan, spannend hoor! Hopelijk volgen er meer deze maand.

Hier weinig actie... vruchtbare periode zou nu ongeveer zijn maar man gaat door moeilijke periode en heeft weinig zin om tussen de lakens te duiken. En ik ben gestopt met vragen want meneer zei al dat hij zich alleen goed voelde voor de zaadproductie. Zonder gemeenschap zeker niet zwanger dus heb het voor nu maar even opgegeven. Volgende ronde beter zullen we maar zeggen? En dan zeg ik maar niet dat ik mijn vruchtbare periode heb, wellicht vindt hij mijn verleidingstactieken dan leuker :D

Wat betreft namen: die hebben we al voor een jongen en een meisje. Al uitvoerig besproken met manlief zelfs!

Oh en voor de tabel: mijn nod is rond 3 maart
@pijnboompitje25; succes met je man verleiden. Goed dat je er zo nuchter mee om gaat, inderdaad volgende keer beter! En inderdaad niet vertellen wanneer je je vruchtbare periode hebt, mannen hebben dan vaak moeite met presteren heb ik gelezen ;) ik zeg altijd alleen wanneer ik ongesteld ben geworden.. dan hoeft er toch geen actie ondernomen te worden haha
Alle reacties Link kopieren
Het is druk op het wachtbankje! Hopelijk goed nieuws allemaal.

Ik ben gisteravond al om 21u naar bed gegaan. Had al de hele dag hoofdpijn die niet wegtrok. 'S nachts slecht geslapen, veel wakker geweest en had het idee dat ik menstruatiepijn had en was dus om 4u vanacht naar de toilet gegaan om te checken. Geen menstruatie. Vandaag ook de hele dag afentoe zo'n beginnend gevoel van menstruatiepijn, maar niet zo erg als anders. Regelmatig gecheckt bij de toilet, maar tot op heden niks... hopelijk morgen nog steeds niks, als er dan nog geen menstruatie is ga ik een test doen!
Alle reacties Link kopieren
Comojo Ow meid ik hooop dat je ongelijk hebt en dit gewoon een innesteling is! :heart: Ik duim enorm voor je!!

Pijnboompitje25 Oef wat pittig.. hopelijk voelt je man zich snel beter. Ik heb jouw NOD aangepast!

Mona87 Ook voor jou duimen ik hard! Ben benieuwd of je morgen kan gaan testen. Ga je met je man samen testen? Hou je ons op de hoogte?


Voor iedereen een hele fijne (vruchtbare) week gewenst! :monkey:
kleinaapje wijzigde dit bericht op 17-02-2020 19:26
2.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja hoop ook heel erg dat het vals alarm is :( zucht..had ik maar een thuis echo waarmee je elke dag het proces kon volgen :P

@Pijnboompitje jeetje wat vervelend, sterkte aan je man :hug: komt vaak voor hoor, als het "moet" hebben ze ineens geen zin oid.. Maar wel echt jammer. Misschien dat hij nog een beetje bijdraait deze dagen?

@mona Aah zo spannend!! Laat snel weten hoe de test is gegaan X *fingers crossed*
Alle reacties Link kopieren
pimpelmusje schreef:
17-02-2020 10:32
Ik heb onze dochter redelijk lang borstvoeding gekregen en mijn menstruatie bleef daardoor uit. Toen ook echt vaak gedacht: ik word vast ongesteld nu, en dan was het toch niet zo...

*late reactie whaha*

Ow ja werd je niet ongesteld tijdens de bv? Ik heb ook bv gegeven en werd na 8 weken al weer keurig regelmatig ongesteld pff.. Hoelang duurde het tot je stopte tot je weer ongesteld werd?
Alle reacties Link kopieren
Super spannend Mona! Hoop morgenochtend een positieve test van jou te zien. Klinkt goed en veelbelovend hoor! Hoofdpijn was bij mij een van de eerste tekenen. Ook later nog wel vaker last van gehad trouwens. Fingers crossed voor jou!

Cimojo, hopelijk vals alarm! En is dat wat je voelt een beginnende zwangerschap.. Wie weet; geen bloed = goed zeggen ze hè?! En probeer je niet al te druk te maken over wat het allemaal betekent voor je kansen. Is lastiger gezegd dat gedaan hoor, weet ik heel goed, met grote "vriend" Google in de buurt.. Wij hebben ook zoveel meer kennis dan dat men vroeger had he?! En volgens mij werkt dat vaak niet echt in ons voordeel. Niet voor de R van Relaxed in elk geval!

Wat goed Pijnboompitje, dat het lukt om je man een beetje ruimte te geven. Kan me voorstellen dat het wel wat frustrerend voelt, omdat die dagen gewoon voorbijgaan dan... Hoop dat hij ineens wie weet toch nog zin krijgt vanavond!

En nee Kleinaapje, tijdens borstvoeding geen menstruatie gehad. Ben gaan afbouwen met negen maanden (tot dan echt volledig nog, want dochter at ook nog niet heel veel andere dingen toen) en met ruim tien maanden was het echt klaar. Was toen wel bijzonder, want zo ongeveer op de dag dat ik stopte, was daar eerste menstruatie. Dus echt achteraf vanaf het minderen is de cyclus meteen weer op gang gekomen . Had er best " naar uit gekeken", toch fijn om te weten dat alles nog functioneert, maar toen het dan eindelijk zover was, dacht ik echt: waaaarom heb ik hier zo naar uit gekeken?! :@@: :hihi: Merkte je ook productiedip tijdens menstruatie? Dat hoor je wel hè? Lijkt me wel lastig.. Hoe lang heb jij gegeven? En wil je dat weer gaan doen bij de tweede?
Alle reacties Link kopieren
Zoo was even bij lezen!

@onzeker
Gefeliciteerd! Super zeg! De eerste van ons groepje!

Voor iedereen die op de wachtbank zit, succes!
En bedankt voor alle reacties! Wij waren nog 1 moment alleen van t weekend in het huisje dus daar direct maar gebruik van gemaakt ;)
Nu zitten de vruchtbare dagen er zo’n beetje op dus kom ik ook op het wachtbekken terecht...

@mona
Voor jou komt het nu heel dichtbij! Spannend!
Alle reacties Link kopieren
Pimpelmusje Wauw ja dan hield die borstvoeding die cyclus bij jou echt tegen!
En wat fijn dat jij het zo mooi lang hebt kunnen volhouden. Wil je deze keer ook weer borstvoeding geven?

Ik heb geen rooskleurig borstvoedingsverhaal, helaas . Verkort tongriempje, failure to thrive, volledig kolven, overproductie, voeden met een tepelhoedje, productiedips (en nog erger tijdens menstruaties), slechte groei en dus uiteindelijk met 5,5 maand op flink streng dieet voor meneer. Na 8 maanden was ik kapot en letterlijk leeggezogen. Mijn zoons groei was nog steeds niet goed en ik trok het echt niet meer. Dus ik ben gaan afbouwen na 8 maanden en met 8,5 maand was het volledig gestopt. Hij heeft tot 9 maanden nog uit de vriezer gedronken.

Ik ben zó blij dat ik het hem zo ‘lang‘ heb kunnen geven en wil het bij een tweede zeker wel weer doen. Wel zijn mijn grenzen flink overschreden voornamelijk door mijzelf (hormonen pff :bonk: ) en neem ik me voor er de volgende keer eerder mee te stoppen, mochten er weer zulke problemen zijn. Gelukkig herkennen we het tongriemprobleem/allergie nu meteen wat een groot deel van de problemen al ondervangt.

Borstvoeding is prachtig, echt. Al klinkt dat nu misschien niet zo. Ik ben er zo’een die tot het gaatje moet gaan voor ik tevreden ben.. niet altijd een goede eigenschap :nooo:
Oh, wat heerlijk om zoveel berichten weer te kunnen lezen. Vind het echt even een momentje voor mezelf, hebben jullie dat ook?

En Mona, wat spannend voor morgen zeg! Nu geen menstruatie te bekennen of wel!? Duim enorm met je mee.

Wat betreft het wachtbankje zitten we krapjes, gezien het feit dat zowat iedereen erop zit, hahaha. Zie het visueel al helemaal voor me. :hihi: :hihi:

Als ik kijk bij mijzelf dan zou ik mijn NOD iets eerder verwachten dan dat ik in eerste instantie dacht. Had namelijk een stukje eerder een positieve OT dan gedacht. Dus dat zou betekenen dat ik zaterdag/zondag kan gaan testen.
Heb eerlijk gezegd voor het eerst GEEN symptomen, haha. Dus verwacht er maar niet teveel van. Moet ook zeggen dat ik het wel juist heel fijn vind dat ik er deze maand niet 'obsessies' mee bezig ben. Gewoon lekker afwachten en anders volgende maand weer! Natuurlijk zal er vast teleurstelling zijn, maar toch anders.

Wat betreft babynamen hebben we heeeel veel leuke meiden namen en echt geen jongens. Die vind ik zo moeilijk! :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Whahahaha het bankje is inderdaad krap, hopelijk heeft Mona morgen een positive test en hebben wij meer ruimte om de benen te strekken😁
Alle reacties Link kopieren
Cimojo schreef:
17-02-2020 20:30
Whahahaha het bankje is inderdaad krap, hopelijk heeft Mona morgen een positive test en hebben wij meer ruimte om de benen te strekken😁
Haha ik hoop het!!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het ook Mona, kom maar door, ik zit klaar voor positieve berichten! :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Kleinaapje, pffff das idd geen rooskleurig borstvoedingsverhaal! Hoop voor je dat je het bij je tweede ietsje soepeler zal verlopen. Wel moedig van je om het weer te gaan doen.

Ik had er een beetje haat/liefde verhouding mee eigenlijk. Aan de ene kant vond ik het echt super bijzonder en wilde ik het eindeloos blijven doen, maar aan de andere kant vraagt het echt veel van je ook. Herken dus echt volledig dat je onder invloed van hormonen enorm over je eigen grenzen gaat. Hier in het begin 3x borstontsteking gehad en mega overproductie blijven houden. Altijd zure melkgeur om me heen dus, ook toen ik alweer werkte.. Lang gevoed met tepelhoedje, maar uiteindelijk lukte het zonder. Voor kolven kreeg ik geen tijd op mijn werk (moet wel, I know, maar na meerdere gesprekken niet gekregen), dus kreeg daardoor werk niet af en moest dat dan thuis doen... Dochter pakte fles eerst niet, dus twee maanden lang heen en weer gereden in mijn pauze om haar te voeden op KDV.. En vond het ook zwaar af en toe, dat als je dan ooit eens een keer even weggaat, dat je dan alsnog moet kolven. Maar ohh wat bijzonder ook, als zo'n ukkie bij je drinkt en dat het heerlijkste vindt wat er bestaat :flirting: iets wat je gewoon zelf geproduceerd hebt! En wat makkelijk ook, op de vele momenten dat je gewoon thuis bent. Dus ja, ga het zeker weer doen, maar hoop echt dat ik er wat minder streng in kan staan voor mezelf. Je zo volledig geven wil ik dit keer ook niet, alleen al omdat we ook dochter hebben natuurlijk. Dus zie het wel als risicootje en nu al vaak met man gehad over dat hij me moet remmen, wanneer ik weer hormonenbom ben geworden :rolling: :lol:
Alle reacties Link kopieren
@mona En???
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend allemaal zeg! Vandaag nog steeds geen menstruatie (wel krampjes op en af). Net een test van clearblue gedaan en het verticale steepje is heeeel licht.. Willen we het graag zien of is het er?
Alle reacties Link kopieren
mona87 schreef:
18-02-2020 18:40
Wat spannend allemaal zeg! Vandaag nog steeds geen menstruatie (wel krampjes op en af). Net een test van clearblue gedaan en het verticale steepje is heeeel licht.. Willen we het graag zien of is het er?
AAH! Voor zover ik weet is een heel licht streepje al positief!! Kun je een foto maken? Heb je nog een test liggen die je kan doen?
Alle reacties Link kopieren
Cimojo schreef:
18-02-2020 18:57
AAH! Voor zover ik weet is een heel licht streepje al positief!! Kun je een foto maken? Heb je nog een test liggen die je kan doen?
Hebben een nieuwe test gehaald en die wil ik morgenvroeg gaan doen. We zijn nu even een hapje aan het eten en de foto die ik heb proberen te maken is onduidelijker dan de rest zelf. Ben benieuwd morgenvroeg!
Alle reacties Link kopieren
mona87 schreef:
18-02-2020 19:16
Hebben een nieuwe test gehaald en die wil ik morgenvroeg gaan doen. We zijn nu even een hapje aan het eten en de foto die ik heb proberen te maken is onduidelijker dan de rest zelf. Ben benieuwd morgenvroeg!
Wat ontzettend leuk en spannend!! Keep us updated :) 🤞🏻 denk dat dit wel een knaller wordt morgen!! Je krijgt niet zomaar een licht streepje namelijk, tenzij het een kapotte test is maar die kans is heeeeel klein. (Of als je hem te laat afleest, maar dat zal vast niet het geval zijn)

X
Alle reacties Link kopieren
Voorzichtig gefeliciteerd Mona!! Clearblue schijnt niet de gevoeligste te zijn hè? En dus ook niet met ochtendurine? Vast hartstikke raak, ik duim voor een duidelijke streep voor jou morgenochtend!
@Mona87 wat spannend!! Dit belooft veel goeds :lol:

Hier vandaag moe en last van slappe benen, hopelijk loert er geen griep..
Alle reacties Link kopieren
Omg omg omg Mona87 wat spanneeeeeeend!! :rolling:

*gaat hard door met duimen*

Ga je morgen met de zelfde test testen?
Alle reacties Link kopieren
Monaaaaaa! Ik heb wel 20 keer stiekem onder mijn bureau gecheckt of je al nieuws had gepost! Wat een ontzettend hoopvol positief nieuws!!!! Ik duim voor je morgenochtend en wij zitten voor je klaar!! :cheer2:
RRR

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven