Zwanger worden januari 2020 (groep 2)

14-01-2020 23:53 871 berichten
Alle reacties Link kopieren
:bye: Wij willen vanaf januari 2020 voor een kindje gaan!

Wij houden elkaar graag op de hoogte. :heart:


NaamLeeftijdHoeveelste kindjeRondeNODBijzonderheden
Kleinaapje292328/3Zwanger! :duckie:
Cavia00732175/7 Zwanger! :duckie:
Xxonzeker08251215/2Zwanger! :duckie:
September10301317/4
Daisyjo311624/7 Zwanger! :duckie:
Pimpelmusje312518/6 Zwanger! :duckie:
Pijnboompitje25271210/5 Zwanger! :duckie:
Eendje-0128124/3 Zwanger! :duckie:
Pioenrozen251323/3 Zwanger! :duckie:
Mama30037?524/4 Zwanger! :duckie: Vorige zwangerschap overleden kindje
Cimojo241124/2Miskraam in mei
Maisnon33522? Zwanger! :duckie: Voor eerste kindje drie miskramen gehad
Mona873212? Zwanger! :duckie: Miskraam in 1e ronde
Molly66311423/4 Zwanger! :duckie:


Wie is er al zwanger? :duckie:
Januari
FebruariXxonzeker08, Maisnon3
MaartEendje-01, Kleinaapje
AprilPioenrozen
MeiMama30037, Molly66, Pijnboompitje25
kleinaapje wijzigde dit bericht op 28-08-2020 09:22
93.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Daisy heb jij al symptomen of een bepaald gevoel?

@Molly dat wachtbankje duurt nog wel even, heb je er een goed gevoel over? Innestelingsklachten misschien al?
@Cimojo Ik heb al dagen last van een opgeblazen buik, veel honger en vermoeide benen. Maargoed het merendeel had ik vorige keer ook dus het blijft afwachten. En met jou? Is er nog iets doorgezet of bijgekomen qua symptomen? En bij jou @Daisyjo :-D
Alle reacties Link kopieren
Molly66 schreef:
20-02-2020 00:38
@Cimojo Ik heb al dagen last van een opgeblazen buik, veel honger en vermoeide benen. Maargoed het merendeel had ik vorige keer ook dus het blijft afwachten. En met jou? Is er nog iets doorgezet of bijgekomen qua symptomen? En bij jou @Daisyjo :-D
Oke spannend! Die two week wait lijkt echt eeuwen te duren hé :( word er miserabel van. Hoop echt dat het raak is voor je :D de testen al in huis gehaald? Dit topic lijkt wel magische krachten te hebben, 3 al zwanger in korte tijd, dus dat geeft de burger moed haha. Ben je er veel mee bezig in je hoofd?

Mijn menstruatiekrampen zijn nu ineens weer weg en nog geen druppel bloed gezien! Verder geen symptomen.. Wil heeel graag gevoelige borsten/misselijk/rugpijn hebben, als een soort strohalm, maar ja dat heb ik gewoon echt niet haha.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Vandaag ben ik weer lekker thuis aan het werk en De Fransman heeft een warme kruik en koffie voor me gemaakt (omdat het nog een beetje vroeg is voor wijn ;)). Gisteravond zette het écht door (plus een tranendal aan de bovenkant, ik had het weer even écht gehad).
Ik vermoedde al dat mijn eisprong een paar dagen eerder was, en dat was ook precies toen we de R van regelmaat niet helemaal naleefden (de Fransman was precies de 3(!) dagen ervoor moe en gestrest dus ja dan wordt het lastig). Ik hoopte vanaf dat moment dat ik het verkeerd had gevoeld, maar (de positieve kant) nu weet ik wel dat ik op mezelf kan vertrouwen. Volgende maand accepteer ik geen non! Nieuwe NOD ronde 3 wordt 19 maart.

Des te meer plek op het wachtbankje voor de rest! Heel leuk om met jullie mee te leven en voor jullie te duimen! Daisy en Cimojo voor jullie komt het al heeeeeel dichtbij!

Fijne dag lieve meiden!
cavia007 wijzigde dit bericht op 20-02-2020 11:06
0.98% gewijzigd
RRR
Alle reacties Link kopieren
@Mona heb je nog een test gedaan?

@Cavia Och wat jammer dat het zo binnen kwam bij je, maar heel begrijpelijk :hug: wel fijn dat je vriend je een beetje vertroeteld. Maar ronde 3, drie keer is scheepsrecht toch? Fijne dag X
Alle reacties Link kopieren
Cimojo schreef:
20-02-2020 10:25
@Mona heb je nog een test gedaan?

@Cavia Och wat jammer dat het zo binnen kwam bij je, maar heel begrijpelijk :hug: wel fijn dat je vriend je een beetje vertroeteld. Maar ronde 3, drie keer is scheepsrecht toch? Fijne dag X
Nee ga morgenvroeg opnieuw een test doen. Als ik een duidelijkere streep heb durf ik pas echt er vanuit te gaan dat het een zwangerschap is. Ik merk wel dat ik het nu dan weer spannend begin te vinden of het dan wel goed blijft gaan... want die eerste weken zijn natuurlijk mega spannend. Van jou komt ook dichtbij! Wanneer ga je testen?
Alle reacties Link kopieren
mona87 schreef:
20-02-2020 11:24
Nee ga morgenvroeg opnieuw een test doen. Als ik een duidelijkere streep heb durf ik pas echt er vanuit te gaan dat het een zwangerschap is. Ik merk wel dat ik het nu dan weer spannend begin te vinden of het dan wel goed blijft gaan... want die eerste weken zijn natuurlijk mega spannend. Van jou komt ook dichtbij! Wanneer ga je testen?
Oké, toi toi toi morgen. Denk dat het wel goed komt ;)

Ik ga zaterdagochtend testen, maar verwacht er niks van verder. Pas een maand van de pil af dus tijdens die eisprong zaten de hormonen daarvan nog in mn lijf, maakt de kans ook kleiner. Ik bescherm mezelf mentaal tegen een negatieve test :P
Alle reacties Link kopieren
@cavia hoe gaat het eigenlijk met je aandoening? (Weet niet hoe ik het anders moet noemen) nog veel last van of gaat het wel :hug:
@Mona87 spannend!!!

@Cimojo snap ik, is lastig he met al die symptoompjes. Maar ik zie vaker dat er genoeg zijn die geen klachten hebben en zwanger zijn dus er is hoop :)

Hoeveel foliumzuur nemen jullie trouwens in? Ik heb al enige tijd een multivitamine, omdat ik voorheen grote tekorten heb gehad o.a. door de koemelk en slecht opnamesysteem. Hier zit geloof ik 400 actieve vorm van foliumzuur in, hopelijk is dat voldoende:)
Alle reacties Link kopieren
Molly66 schreef:
20-02-2020 17:25
@Mona87 spannend!!!

@Cimojo snap ik, is lastig he met al die symptoompjes. Maar ik zie vaker dat er genoeg zijn die geen klachten hebben en zwanger zijn dus er is hoop :)

Hoeveel foliumzuur nemen jullie trouwens in? Ik heb al enige tijd een multivitamine, omdat ik voorheen grote tekorten heb gehad o.a. door de koemelk en slecht opnamesysteem. Hier zit geloof ik 400 actieve vorm van foliumzuur in, hopelijk is dat voldoende:)
ik heb deze:
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-folium ... en/p/23891
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd maisnon! 🥳
Alle reacties Link kopieren
Cimojo oww lekker verwarrend dan.. dit was dan niet echt een menstruatie of wel..?? Die gekuksdatum houden we gewoon vast!! 22/2/2020! En qua symptomen; die kreeg ik de vorige keer pas 1 dag voor mijn NOD! Dus pak die stohalm maar hoor, geen bloed = goed!!

Cavia007 hahahah die heeeerlijke Fransman van jou!! Hij is dus lief voor je :heart: En idd, ‘Non ce qui!’ Dikke knuffel vanuit Nederland!

Mona87 Wat een spanning meid.. ik kan me voorstellen dat je een duidelijke streep wil voor je er zeker van bent. Knuffel en duim-duim-duim voor een duidelijke(re) streep morgen!!

Molly66 ik gebruik (momenteel) de Davitamon Foliumzuur met vitamine D. Dat zijn (superranzige) smelttabletten. Als deze over drie weken op zijn ga ik over op Davitamom mama compleet met omega 3-visolie. Die had ik al gekocht en heb ik de vorige aanloop naar zwangerschap en de hele zwangerschap en borstvoedingsperiode geslikt. In beide zit 400mcg foliumzuur. Welke multivitamine gebruik jij nu dan?
En je zegt slechte opname door koemelk? Heb je een allergie?



Hier met de pootjes omhoog op het wachtbankje. :koffie: Wel weer moe, net als vorige maand na mijn ei. Hier ga ik even op letten, misschien hoort t bij mij.
Een van mijn beste vriendinnetjes is hoogzwanger en ik vind het zooo spannend! Ze krijgt haar tweede kindje (meisje) en ik snoep ongegeneerd mee van al het liefs en kleins. :-P) (Nu maar hopen dat ze onze meisjesnaam niet wegkaapt ;))

Fijne avond lieve dames! :monkey:
@Kleinaapje Oeh spannend! Wie weet is het een symptoom :)
En wat spannend van je vriendin! Ja, dat is altijd afwachten of de naam niet weggekaapt wordt hihi.

Ik heb de multi meer in 1 dagelijks. Ik kwam er ongeveer 2 jaar geleden achter dat ik altijd moe was en vaak verkouden. Ik moest zo hard en veel hoesten dat ik telkens medicatie nodig had, heel vervelend. Later dus erachter gekomen dat ik slecht reageer op melk en mn darmen daardoor weinig opnamen. Ik kwam heel veel tekort, B, D, magnesium, Calcium, Zink en nog wat, een hele lijst dus. Hier zit ook 400 foliumzuur in dus dat zal dan wel goer zijn :)

Fijne avond dames!!
Alle reacties Link kopieren
@kleinaapje wat spannend voor je vriendin, hopelijk loopt alles voorspoedig met de laatste loodjes :) rust maar fijn uit hoor, hebben we allemaal nodig! Heb je ook bijna lekker weekend nu?

Had vannacht dus een droom dat ik een positieve test had, en het leek zo echt, dat ik gewoon kwaad werd toen ik ontwaakte omdat ik dacht dat het serieus waar was haha :( ik dacht neee, het was maar een droom.
Alle reacties Link kopieren
Net opnieuw getest, wat spannend allemaal! De 2e streep is nog steeds licht, maar ik zie hem nu wel zeker. Ondanks dat het nog steeds geen knalstreel is, denk ik toch steeds meer dat het echt zo is haha. Ik vraag me alleen af waarom ik een paar dagen na mn nod nog steeds geen knalstreep heb. Hopelijk is dat geen slecht teken.. hebben de ervaringsdeskundigen onder ons daar een idee van?

Ik slik foliumzuur van de kruidvat. Hetzelfde als Cimojo.
Ja ik denk dat de vlag uit mag, mona87! Het kan anders toch niet dat je steeds een lichte streep zou krijgen... Streep is streep. Is het een idee om eens een andere (streeploze) test te proberen? Zodat je je wat zekerder voelt?

Ik ben gisteren ongesteld geworden, toch vroeger dan verwacht :-[ Mijn app voorspelde een cyclus van 32 dagen maar - surprise - het was toch maar 29 dagen. Dan hebben we sowieso een paar keer mis geschoten. Zit er flink van te balen. Ik voelde me niet echt zwanger, maar had, als het wel zo was, toch wat dingetjes daaraan kunnen linken (buikpijn, weinig eetlust). Toch balen dat ik me voor de gek heb laten houden.

Het goede nieuws is dat als het volgende maand zou gebeuren dat symbolisch mooi uit zou komen qua data/ons verleden. :loveys: Nieuwe NOD is 23 maart - max. :?:

Ohh ik hoop dat je droom klopt, Cimojo! Kleinaapje, houd ons op de hoogte over je vriendin! En vanavond lekker wijnen, Cavio007? Doe ik digitaal met je mee :cheer:
Joehoee mona87 dat is veelbelovend! Hij loopt op en dat is goed. Gefeliciteerd! Dat is een goede tip van daisyjo om een test te gebruiken die gewoon zwanger aangeeft of niet.

@daisyjo, het zou extra leuk zijn als het op die speciale dag gaat gebeuren, veel plezier!

Ik ga de carnavals gekte in en over een week mn eisprong. Ik zal niet te veel drinken ;) of maakt dat niet uit?
Alle reacties Link kopieren
@daisy shit wat jammer zeg :hug: balen... is toch een teleurstelling ookal verwacht je er niet veel van. nu vol goede moed naar de volgende ronde X

@Mona YESS wat heerlijk! ❤❤❤ heb geen idee waarom hij nog niet knalt, ik weet wel dat soms mensen positief testen en de dagen erna geen lijntje meer zien. Dat betekent dat het niet bleef plakken. Maar zolang je een lijntje ziet is het goed, zou je misschien een digitale test kunnen doen? Daarop staat dan gewoon duidelijk wel zwanger/niet zwanger. :hug:

@september veel carnaval plezier!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Mona! Streep loopt op en geen bloed, dus hoera voor jou en je man! Kan me voorstellen dat je er wat onzeker door wordt. Kan me even niet herinneren of je ovulatietesten gebruikt had? Zelf geen ervaring, maar vriendinnetje wel. Zij is zwanger geworden door donor, en streep was eerst ook vaag. Vk zei eerst dat het vast verlate eisprong was, maar zij hadden alleen geïnsemineerd op dag vd positieve ovulatietest en eitje was op de echo die gemaakt werd al gesprongen. Ze zijn uiteindelijk echt 5 dagen “kwijt geraakt”, heel gek, maar schijnt dat het ook verschillend is hoe snel een vruchtje innestelt. Maar super spannend was het steeds voor haar, omdat ze steeds een termijn mee kreeg die eigenlijk echt niet klopte. Intussen gezond kindje gekregen!

Wat jammer Daisy! Wel mooi dat je cyclus steeds korter wordt, dit keer maar meteen na menstruatie van start! 💪🏻😉 Maar eerst even teleurgesteld zijn 😔 💐 Knuffel voor jou!

Cimojo, nu alle hoop op jou! Nog 1 dagje wachten! 🥳 Ligt de test al klaar? Of heb je stiekem toch al een testje gewaagd?!

Zelf heb ik best positief gevoel bij deze ronde op een of andere manier 😊 maar durf mezelf niet te veel hoop te geven, dus probeer er vanuit te gaan dat het niet raak is. Nog ruim een week geduld hebben, dus tis te vroeg voor symptomen. Komende week heb ik een weekje vrij, dus ik ga lekker van de vakantie genieten en hem dan afsluiten met een positieve test. Klinkt als een goed idee toch?!

Fijn weekend allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
Ja veel plezier voor de carnaval-ers! Lekker weertje erbij ☀️
Alle reacties Link kopieren
@pimpelmusje nee nog geen test gedaan, twijfel ook of ik hem morgen ga doen. Heb een heel sterk voorgevoel dat het toch wel negatief is, en dan is het weer zo'n klap. Morgenmiddag komen ook vrienden die blijven logeren en wil dan niet sip zijn :( misschien wacht ik nog een paar dagen langer, want als mn eisprong later was dan moet ik dus ook later ongesteld worden. Vermijd liever een witte test :P ik had namelijk een knaltest qua ovulatie, en toen verminderde het, maar 4 dagen later was ie weer positief en dat hoort eigenlijk niet. Dus denk dat het de eerste keer eisprong niet is gelukt, dat gebeurd soms, was op dat moment doodziek met 40 graden koorts dus dan denkt je lichaam soms Ho stop even. maar daarna heb ik geen gemeenschap gehad omdat mn vriend weg was. Dus dan heb ik eigenlijk ook geen kans als dat zo is. En omdat ik pas een maand ben gestopt met de pil kan mijn menstruatie ook langer op zich laten wachten.

Wat heerlijk dat je een positief gevoel hebt, wel jammer dat je zolang nog moet wachten. Dan lijkt elke dag wel een eeuwigheid! Ga je nog wat leuks doen in de vakantie? Ik heb ook vakantie maar moet druk aan de bak met mn scriptie.

Fijne dag X
Alle reacties Link kopieren
Hmm ja, kan me voorstellen dat je liever even afwacht. Maar toch denk ik dat ik me niet zou kunnen inhouden 🙈😉 Succes met je scriptie, ben je al ver?

Hier wel wat leuke dingen op de planning ja, wat dagjes met vrienden en familie. Opvang van dochter (2 dagen) loopt door, dus ook wel relaxted even echt vrij te zijn 😇 En gaan volgend weekend nog weekendje met schoonouders naar Zuid Limburg. Wel lastig, want NOD is zondag, dus voel nu al de verleiding om op vrijdag te testen.. Blijven nl tot maandag, maar wil niet daar testen.. en dan wordt het pas dinsdag. Dus tsja, ook weer wat om over na te denken 😄 maar de vakantie is ergens ook wel fijn. Druk gehad op werk, dus vind het echt zonde van mijn vrije dagen om nu alleen maar te wachten tot de tijd voorbij gaat zeg maar. Dus hoop dat het ervoor zorgt dat de tweede wachtweek stiekem ongemerkt snel gaat! 😊
Alle reacties Link kopieren
pimpelmusje schreef:
21-02-2020 10:43
Hmm ja, kan me voorstellen dat je liever even afwacht. Maar toch denk ik dat ik me niet zou kunnen inhouden 🙈😉 Succes met je scriptie, ben je al ver?

Hier wel wat leuke dingen op de planning ja, wat dagjes met vrienden en familie. Opvang van dochter (2 dagen) loopt door, dus ook wel relaxted even echt vrij te zijn 😇 En gaan volgend weekend nog weekendje met schoonouders naar Zuid Limburg. Wel lastig, want NOD is zondag, dus voel nu al de verleiding om op vrijdag te testen.. Blijven nl tot maandag, maar wil niet daar testen.. en dan wordt het pas dinsdag. Dus tsja, ook weer wat om over na te denken 😄 maar de vakantie is ergens ook wel fijn. Druk gehad op werk, dus vind het echt zonde van mijn vrije dagen om nu alleen maar te wachten tot de tijd voorbij gaat zeg maar. Dus hoop dat het ervoor zorgt dat de tweede wachtweek stiekem ongemerkt snel gaat! 😊
Scriptie gaat redelijk gelukkig dank je! :)

Dat klinkt wel als een gezellige vakantie week, fijn dat je ook gewoon schoonouders hebt waarmee je op vakantie kan. Ken genoeg mensen die liever hun linkerbeen afstaan dan met hen de hort op te gaan hihi.. (ik zelf niet hoor)

Als je druk met van alles bezig bent gaat de tijd ook idd sneller dan de hele tijd wachten :) hopend op een knaltest als afsluiting van je vakantie!

Er is iets nieuws op netflix, dat heet babies. Je raad wel waarover het gaat, heel interessant! Echt een aanradertje.
Alle reacties Link kopieren
Daisyjo wat balen zeg! Hopelijk de volgende keer goed nieuws.

Er werd de vraag gesteld of ik ovulatietesten heb gebruikt, maar dat heb ik niet. Ik heb een heel regelmatige cyclus en we wilden kijken of het zo ging lukken.

Ik heb net de verloskundige gebeld om informatie te vragen. Zij gaf aan dat een lichte streep inderdaad een streep is en ze feliciteerde me met de zwangerschap. Ik ben nog vol ongeloof en durft het nog steeds niet helemaal te geloven, maar de eerste 2 afspraken staan gepland! Ik vind het rete spannend allemaal, maar voel me er wel goed bij.

Cimojo, ik kan me voorstellen dat je wil wachten met testen. Zolang je geen menstruatie hebt is er goede hoop!
Alle reacties Link kopieren
mona87 schreef:
21-02-2020 15:47
Daisyjo wat balen zeg! Hopelijk de volgende keer goed nieuws.

Er werd de vraag gesteld of ik ovulatietesten heb gebruikt, maar dat heb ik niet. Ik heb een heel regelmatige cyclus en we wilden kijken of het zo ging lukken.

Ik heb net de verloskundige gebeld om informatie te vragen. Zij gaf aan dat een lichte streep inderdaad een streep is en ze feliciteerde me met de zwangerschap. Ik ben nog vol ongeloof en durft het nog steeds niet helemaal te geloven, maar de eerste 2 afspraken staan gepland! Ik vind het rete spannend allemaal, maar voel me er wel goed bij.

Cimojo, ik kan me voorstellen dat je wil wachten met testen. Zolang je geen menstruatie hebt is er goede hoop!
Echt super leuk!! ❤ nogmaals gefeliciteerd. Zo benieuwd naar de eerste echo, laat je het dan weten? :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven