Zwanger worden met clomid

14-06-2018 17:05 1730 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen,

Ik wilde eventjes een topic openen voor dames die zwanger proberen te worden met clomid. Ik weet dat er al heel wat groepen bestaan en soms zijn die dan zeer groot. Het kan wel gezellig zijn met een beknopter groepje. Dus al diegene die mee willen schrijven welkom!

Ik ben in mijn 2de ronde met clomid 50mg. Ik doe enkel folikelmetingen. Geen iui of geen bloedafname om te zien of er een ovulatie is gebeurd. Ik ben gestart in september 2017.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan van het wachtbankje... kleine teleurstelling maar :)
Jammer sparky, hoe voel je je?
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk.. slecht. Omdat ik toch elke maand iets voel waarvan ik denk ja! ... Omdat ik het beu ben aan het geraken. Sinds ik gestart ben is er wel elke maand iemand zwanger in mijn kennis- vriendengroep. En dat is frustrerend! Maar morgen is er een nieuwe dag en dan gaan we weer positief in naar de nieuwe ronde! 😌
Alle reacties Link kopieren
Oooo waardeloos en balen Sparky..
Op zo een dag lekker lief zijn voor jezelf...
Alle reacties Link kopieren
Heel rot Sparky. Het gevoel dat iedereen zwanger wordt (her)ken ik. Wees lief voor jezelf vandaag, en je (soms) heel rot voelen mag en is oké. Ik heb er veel aan gehad me ook soms gewoon rot te mogen voelen en dat dat dan gewoon zo is. (Eerder ging ik er tegen “vechten” , maar nu heb ik geleerd er aan toe te geven)

Ik zit inmiddels op dag 3, dus vanavond start ik weer met Clomid.
Zo rot voor je sparky

Ik ben gisteravond even heel verdrietig geweest mijn nod is woensdag, maar ik weet eigenlijk al vrij zeker stangetje niet raak is.
Ik vind het een moeilijk proces, vooral het wachten steeds. Ik had best wel eT bijwerkingen van de clomid, dus daar zie ik ook tegenop
Alle reacties Link kopieren
@articfox er is toch nog kans? Waarom denk je van niet?
Ik heb een onderbuikgevoel
Misschien heb ik het mis, maar meestal voel ik dat soort dingen goed aan bij mezelf
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, ArticFox, dat onderbuikgevoel. Ik “weet” het vaak ook al een paar dagen voor de menstruatie. (Al kwam het deze keer wel erg onverwacht vroeg). Zelf vind ik dat de rottigste periode, omdat je het eigenlijk weet, maar toch hoop houdt, en alleen maar kan wachten.
Weet iemand hoe lang de bijwerkingen van de clomid nog kunnen doorwerken? Of dat je pms symptomen anders kunnen worden door de clomid?
Alle reacties Link kopieren
De enige bijwerkingen die ik heb gehad zijn iets langer ongesteld en knallende koppijn (zo'n felle waar je bijna scheel van gaat kijken, zeg maar). Bij mij stoppen beide symptomen binnen 24 uur na het stoppen met clomid (laatste pil op dag 7, dan laatste symptoom op dag 8) Als je er langer last van houd zou ik even de fertiliteitsafdeling bellen, gewoon voor de zekerheid. Of het even noemen als je binnenkort weer op controle moet.
Ik heb hoofdpijn, ben licht in mij hoofs en heb een gevoelige maag. Daar haf ik ook last van tijdens het gebruik van de clomid, vandaar dat ik mij dat afvroeg

Ik moet ze einde van deze week bellen.
Ik moet laten weten of ik zwanger of ongesteld ben geworden
Ik gok nog steeds op dat laatste
Alle reacties Link kopieren
@articfox1 daar heb ik helemaal geen last van.. gelukkig zeg maar dan. Enkel tijdens het innemen ma 2 dagen na t laatste pilletje is alles van bijwerkingen wel weg.

Ben gisteren gestart met de 3de ronde! 🤗 Ik heb terug goede moed! 4/7 heb ik een meting!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je een meting krijg Sparky. Bij mij “hoeft” dat niet meer, waardoor ik merk dat ii twijfel of ik wel een ovulatie heb gehad (en wanneer dan?).

Ik zit inmiddels op dag 8, dus de laatste Clomid pil achter de kiezen en de hoofdpijn is weggetrokken. Mijn ovulatie verwacht ik zo eind volgend weekend, dus dat schiet al weer lekker op!
Als het deze ronde niet gelukt is dan ga ik ook door met clomid zonder echo's. Ik ben van plan om dan ovulatie testen te gaan gebruiken

Ik zit nu op cyclusdag 28. Ik wil in ieder geval vandaag/vannacht en misschien morgen nog afwachten voor ik ga testen
Alle reacties Link kopieren
Spannnnend! Ik heb echt iets raars. Baarmoedermond is nu open.. dag 19 en op dag 12 was eitje al 16 mm!
Kan dat dat ie zo laat springt?
Alle reacties Link kopieren
Spannend ArticFox!

@Jinthe, ja hoor, dat kan zeker. Bij clomid is het zelfs bekend dat “het ei” groot kan worden en later springt. Bij mij is ‘ie pas na 22mm gesprongen, maar ik hoorde van de gyn dat soms 30 ook nog voorkomt.
Ik ben ongesteld geworden en ik ben daar best verdrietig van.
Ik baal zo dat mijn lijf niet doet wat het moet doen.
Morgen moet ik dan de fertiliteit bellen voor een nieuwe ronde clomid. Daar zie ik ook best tegenop
Alle reacties Link kopieren
@articfox oh jammer :(
Ik snap je volledig hoor ik ben ook telkens de eerste dag van mijn ongesteldheid super lastig en teleurgesteld. Maar niet opgeven hé! Morgen is er weer een nieuwe dag!
Alle reacties Link kopieren
En dames hoe gaat het hier met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Jaaa Artis, hoe is het nu? Trek je het nog?

Hier gaat goed, geniet echt enorm van dit weer!
Op t wachtbankje, dus maar wel radler 0.0%.

Ik kom wel aan van clomid. Herkennen jullie dat en kan dat? Of eet je meer? Ik let juist behoorlijk op... Frusterend.
Alle reacties Link kopieren
@yinthe het is en blijft hormonen dat je slikt dus de kans is idd groot dat je ervan bijkomt... ik denk zelfs dat dat ook in de bijsluiter stond als ik me het goed voor heb.
Ooh wanneer zou je ongesteld moeten worden? Ik duim mee voor jou!
Ik heb ook het idee dat ik aankom door de clomid. Dinsdag start ik er weer mee, dus nu alle zeilen bijzetten.
Ik heb in augustus een bruiloft en ik wil goed in het jurkje passen wat ik heb gezocht

Her gaat met mij weer stukken beter. Natuurlijk vind ik het nog steeds jammer, maar ik kan niet meer doen dan dat ik nu doe
Ergens vind ik het wel jammer dat ik geen echo's meer krijg. Ik ben nu van plan om ovulatie testen te gaan gebruiken
anoniem_63bae62af3fb8 wijzigde dit bericht op 02-07-2018 12:21
0.34% gewijzigd
Hey dames ik ben afgelopen donderdag begonnen met clomid 50 Mg! Nadat bij mij pcos is vast gesteld! Vrijdag weer een echo spannend alleen ben ik al 4 kilo aangekomen sinds donderdag!
Chelle welkom en veel succes met de clomid en follikel metingen.
Ik start morgen moet ronde twee zonder echo's

Toename in gewicht kan een bijwerking zijn van clomid, maar vier kilo in een paar dagen lijkt mij wel heel snel en veel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven