Zwanger worden met clomid

14-06-2018 17:05 1730 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen,

Ik wilde eventjes een topic openen voor dames die zwanger proberen te worden met clomid. Ik weet dat er al heel wat groepen bestaan en soms zijn die dan zeer groot. Het kan wel gezellig zijn met een beknopter groepje. Dus al diegene die mee willen schrijven welkom!

Ik ben in mijn 2de ronde met clomid 50mg. Ik doe enkel folikelmetingen. Geen iui of geen bloedafname om te zien of er een ovulatie is gebeurd. Ik ben gestart in september 2017.
Jfirst13 schreef:
09-07-2018 21:16
@arcticfox1 wat fijn dat je het zo kan bespreken! Ik bespreek het tot nu toe alleen met vriendinnen en collega’s waar ik een goede band mee heb, heb sinds kort een nieuwe leidinggeven en weet nog niet ‘hoe’ ze is, hoor wel verhalen dat ze heel empathisch is en begripvol. Mijn vorige leidinggevende was een hel en zeker tijdens Mn zwangerschap toen!
Bij ons weet verder eigenlijk ook niemand dat we aan het proberen zijn. Daar ben ik nog niet aan toe.
Alleen mijn beste vriendin en haar man weten ervan. Zij zijn ook bezig en bij hun gaat het helaas om andere redenen ook niet zoals je dat graag zou zien
Alle reacties Link kopieren
Chelle, het zou ook niet mijn manier zijn, dat geef ik eerlijk toe. Maar ik denk ook; haar lijf, haar keuzes. Er kan zoveel meer achterschuilen bij zo’n beslissing.

@Artic, fijn dat je leidinggevend zo begripvol reageerde!
Pergamon het is idd haar lijf 100% maar ze vermoord ook gewoon n kind van 12 weken!

Bij ons weten alleen onze ouders overigens dat we hiermee bezig zijn😁
Ik vind de term moord wel heel ver gaan in dit geval.
Zelf zou ik nooit zo onzorgvuldig omgaan net anticonceptie, maar abortus is geen moord
Alle reacties Link kopieren
Moord is het m.i. als een mens of dier zelfstandig kan leven en er met geweld een einde aan zijn/haar leven wordt gemaakt. Een foetus van 12 weken kan op geen enkele manier zelf leven. Ondanks dat het een heel mensje lijkt, op de echo, is er nog geen echt sprake van bewustzijn. Wat mij betreft is de woordkeuze “moord” veel te heftig (daar staat een gevangenisstraf op van 30 jaar!) en druk je daarmee vrouwen die een abortus hebben ondergaan is een verkeerde hoek. (Namelijk die van buitensporig en strafbaar geweld)

“Een kind van 12 weken” is het m.i. dus ook niet. Dan was het kindje 12 weken geleden met een (hopelijk) voldragen zwangerschap geboren, en zou het nu lachend in een box liggen.
Misschien dat ik daar hard en ouderwets in bed misschien ook mn opvoeding! Maar zullen we over het abortus verhaal ophouden! :blabla: heb het er liever over hoe het bij iedereen gaat
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat de “bla bla bla” emoticon er bij staat. Dat komt op mij onprettig over en zal me daarom even afzijdig houden in dit topic. Ik wens iedereen veel succes en geluk bij de het Clomid traject!
Pergamon schreef:
10-07-2018 15:47
Jammer dat de “bla bla bla” emoticon er bij staat. Dat komt op mij onprettig over en zal me daarom even afzijdig houden in dit topic. Ik wens iedereen veel succes en geluk bij de het Clomid traject!
Helemaal mee eens, wat pergamon schrijft had ik kunnen schrijven
Alle reacties Link kopieren
Oh k vond het net zo tof dat in het met jullie over clomid enz kon hebben..
Sparky2018 schreef:
10-07-2018 16:48
Oh k vond het net zo tof dat in het met jullie over clomid enz kon hebben..
Ik ook. Ik heb ook best veel aan dit topic. Steun, herkenning.
Maar het moet wel leuk/respectvol blijven. Dat is chelle niet echt om dit moment. Vandaar de twijfel
Alle reacties Link kopieren
@articfox ik hoop dat jullie toch blijven :) ik heb er ook veel aan.
Bedoel het niet onrespectvol! Vond het in dit forum nu alleen nog maar over abortus gaan! Als ik een vriendin na haar 5e abortus zat ben is dan ook mijn keuze en als ik haar er om veroordeel ook!
Alle reacties Link kopieren
Okeee ladies, de hormonen vliegen rond. Ik denk niet dat Chelle je verhaal blabla vond, maar die discussie off topic!
Ik snap je standpunt overigens wel, ben wellicht zelf ook ouderwets :)
Alle reacties Link kopieren
We gaan weer terug op het clomid verhaal! De rest kan in andere topics besproken worden :shame:

Tot nu toe heb ik weinig bijwerkingen, alleen 's nachts die enorme hittegolven die op me af komen! En wat meer last van mn bekken vandaag.. hopelijk ook hormonaal...
Nou mijn laatste pil ingenomen is nu bij mij week terug vorige week had ik nergens last van alleen aankomen en moe ! Nou nu spelen de hormonen of veranderd in een uitstaanbare chagrijn!
Ik heb nu door de vierde dag een heel licht streepje op mijn ovulatie testen.
Nu cd 13

Ik ben ergens bang dat ik dus geen eisprong heb deze ronde
Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
@articfox1 mss is de eisprong later deze maand? Ik moet zeggen dat ik altijd metingen heb op CD14 en dat ze mijn eisprong dan voorspellen op CD17-CD18 .

Maar ik heb toen ook eens ovulatietesten gebruikt. en ik had vijf dagen aan een stuk ook telkens 2 streepjes. Dus ik heb het deze maand zonder gedaan. Ik heb nu natuurlijk wel mijn pregnylspuit gehad.. dan kunde iets beter timen. Daarnaast heb ik het 'geluk' om mijn eisprong te voelen.
Jij ging niet op metingen zeker hé?
Niet meer
Eerste ronde wel toen eisprong op dag 14 en een cyclus van 29 dagen
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is een streepje niet positief toch bij de ovulatie test? Ik heb het zelf een keer geprobeerd maar kreeg 2 weken lang geen streepje, dat was ook de bevestiging dat ik verder onderzoek wilde.

Eisprong voelen, geen idee of ik dat voel, tot nu toe geen eisprong "gevoeld" haha.
Alle reacties Link kopieren
@jfirst ik heb dan heel veel krampen ter hoogte aan mijn eileiders (menstruatie achtige krampjes)
Die lichte streepjes betekenen dat ik nog geen lh piek heb gehad.
Daarom ben ik bang dat ik geen eisprong heb deze cyclus, o dat de testen niet oplopen
@ arcticfox welke gebruik je? Zag van die ovulatie testen van vlearblue met zon Smiley misschien wat handiger ik heb altijd een licht streepje op een ovulatie test zelfs als ik ongesteld ben!

Ik ga morgen voor een follikel meting naar de gyn spannend vorige echo week geleden was er nog niks te zien hopelijk nu wel word dan wel een lange cyclus maar toch dames wat voorn cyclussen hebben jullie met clomid
En hoe regelen jullie de behandeling verder met evt geplande vakantie ?
Spannend chelle
Ik ben waarschijnlijk ook op vakantie aks ik clomid moet ophalen, dus daar ga ik van de week nog over bellen

Ik gebruik de sensitest dipsticks
Misschien heb ik mijn piek gemist of hij is nog njet geweest.
Volgende ronde ga ik twee keer per dag testen voor de zekerheid
Ik heb contact gehad net de afdeling fertiliteit, omdat clomid/vakantie elkaar in de weg zou zitten.

Ik mag morgen mijn recept alvast ophalen. En ik krijg het nu gelijk met voor vier rondes. Deze zullen allemaal zonder echo's zijn.
Dat betekend dat ik alleen nog maar contact hoef op te nemen als het na die tijd niet is gelukt, mijn cyclus weer langer word dan 35 dagen of als ik zwanger ben
Vandaag weer weer een echo gehad! Weer helemaal niks te zien wij gaan hoogst waarschijnlijk stoppen tot en met oktober dit ivm onze vakantie en een maand later de operatie van mijn vriend aan zn heup!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven