Zwanger worden met clomid

14-06-2018 17:05 1730 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen,

Ik wilde eventjes een topic openen voor dames die zwanger proberen te worden met clomid. Ik weet dat er al heel wat groepen bestaan en soms zijn die dan zeer groot. Het kan wel gezellig zijn met een beknopter groepje. Dus al diegene die mee willen schrijven welkom!

Ik ben in mijn 2de ronde met clomid 50mg. Ik doe enkel folikelmetingen. Geen iui of geen bloedafname om te zien of er een ovulatie is gebeurd. Ik ben gestart in september 2017.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee hoor dames. Maar idd hier ook max om de dag ivm zaadkwaliteit.
En voor ons ook max haalbaar, Haha!

Bah, ik liep over tijd, dus helemaal hopen. Maar lijk nu toch de gaan bloeden. Opeens langere cyclus ondanks clomid. Gek!

En ben nu 10kg erbij sinds start (7 maanden). Zo erg!
Wij hebben geen kelder

De fertiliteitarts heeft ons ook aangeraden om om de dag te vrijen in de vruchtbare periode.
Maar vanuit vriend zijn kant lukt dat nu dus niet. Normaliter is ons seksleven geen probleem
Laatste keer was donderdag, dus had eigenlijk gisteren al moeten gebeuren of nu dus vandaag

Hij is nu niet thuis, dus we zullen zien wat vandaag nog brengt. Voor mij is dit heel lastig omdat ik hem niet onder druk wil zetten en ik nu dus niet weet wat ik moet doen
Alle reacties Link kopieren
Vervelend Yinthe, zeker als je al overtijd bent. Wat komen jullie aan van Clomid zeg, ik heb daar echt nog vrij weinig van gemerkt (*even afkloppen*)

Balen ArticFox, ik raak nu ook een beetje uit de ideeën... :) Zwembadje in de tuin lijkt me ook geen optie met meekijkende buren ;-) Ventilator / airco naast het bed dan maar? X-D
Hebben wel advies van uit de gyn in vruchtbare periode dagelijks voor de rest
Moeten we maar kijken! Ik heb geluk met de zaadkwaliteit van mn vriend na onthouding van 2 dagen bleek mijn vriend het dubbele aantal ml in sperma te hebben met daarin het dubbele aantal beweeglijke spermacellen dus bij ons maakte het weinig uit kwa hoevaak per week
De zaadkwaliteit is bij ons gelukkig ook geen probleem
Alle reacties Link kopieren
Wat gek dat jullie een ander advies hebben, Chelle. Wellicht omdat de kwaliteit bij je vriend zo goed is? Bij mijn vriend was het "gewoon prima", een hele normale score.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben dat eigenlijk nog niet laten testen omdat het probleem bij mij lag we gaan wel na deze ronde het laten nazien.
Bij mijn vriend zit er in een zaadlozing 4 x zoveel bewegende sperma cellen als dat wat normaal word bevonden. Dus vandaar eigenlijk geen dingen kwa hoevaak sex enzo natuurlijk wel op de juiste momenten maar of we het nou elke dag doen of om de dag maakt niet uit!
Alle reacties Link kopieren
Zooo! Fijn zeg. En dat heeft ook doorwerking op libido Haha!
Driemaal daags. Zou hier niet werken 😆...

In bad is ook verkoelend haha
Haha 3 maal daags! Dat zijn uitschieters! Zon druilige zondag wanneer je eigenlijk je bed niet wil uitkomen zeg maar maar idd over het libido van mijn vriend klaag ik niet
Yinthe 10 kilo erbij dat klinkt als pure horror! Weeg nu al 100 en een BMI van 35 wat in de kliniek maximale BMI is
De clomid heeft mij een een paar kilo extra opgeleverd. Nu extra gezind eten en meer bewegen.
Ik wil niet dat het uit de hand loopt
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ik was ook een topic begonnen maar kreeg van Articfox heel lief deze link voor dit topicje.
Gisteren eerste ronde clomid begonnen.
Sinds 6 weken weet ik dat ik PCOS heb, na een jaar geprobeerd te hebben en meerdere keren dacht ik dat ik geen ei sprong had was het door de gyn bevestigd...
Zoals alle dames waar PCOS vastgesteld is had ik veel vragen waarom maar vooral de vraag hoe??! Ik heb een gezonde zoon van 2,5 en van hem was ik de 2e poging al zwanger.
De enige klacht van PCOS die ik heb is geen ei sprong, voor de rest heb ik nergens last van, ja overgewicht maar niet schrikbarend hoog en maar paar kilo zwaarder dan voor de zwangerschap.

Maar goed nu de eerste rond gestart, heel zenuwachtig voor wat ik kan verwachten en of ik last ga hebben van bijwerkingen en of die ei sprong nu gaat komen!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Jfirst13, ik heb geen pcos maar heb vanwege een onregelmatige cyclus en een uitblijvende zwangerschap (inmiddels ruim 2 jaar bezig) nu 4 rondes Clomid geslikt. Ik heb zelf weinig klachten en mijn cyclus loopt sinds het slikken van Clomid als een zonnetje. Ik ben dan ook erg positief.

De 'hoe' (of 'waarom') vraag (her)ken ik niet eerlijk gezegd. Ik kan het wel lastig vinden als anderen wel snel zwanger raken. (niet dat ik het hen niet gun, maar omdat ik zelf ook zo graag wil)
Alle reacties Link kopieren
Zo ik heb geprobeerd bij te lezen, altijd lastig als je ergens instroomt.

@Sparky2018, vervelend he als er in je vriendengroep allemaal zwangere opduiken, ik heb dit ook afgelopen jaar ervaren en ook tegen sommige gezegd dat ik het ze van harte gun maar toch ook een beetje jaloers ben ;-)
De meeste weten dat we bezig zijn althans... 1 vriendin zei dat ze t al lang vond duren en het wel eerder verwacht had.. (toen ik ging zeggen dat de "natuurlijke" weg dit keer niet ging lukken)

@chelle89 die vriendin die kan je toch wel...*@#^$*#(, hoe reageerde jij?

@pergamon Ik begrijp het heel goed dat je het zo voelt wat betreft leeftijd.
ik ben 29 en mijn man is 40, ik wil heel graag een "jonge" vader voor mijn kinderen. en nu praat ik misschien ook makkelijker omdat ik er al 1 heb... maakt niet minder dat ik nu niet begrijp waarom ik nu pcos heb...
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
09-07-2018 15:56

De 'hoe' (of 'waarom') vraag (her)ken ik niet eerlijk gezegd. Ik kan het wel lastig vinden als anderen wel snel zwanger raken. (niet dat ik het hen niet gun, maar omdat ik zelf ook zo graag wil)
ik begrijp je volledig!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Jfirst13!
Ik heb ook geen pcos maar gewoon superlange cyclussen met af en toe een eisprong,
Dat is inderdaad bijzonder raar dat je de eerste keer zo zwanger geraakt bent. Omgekeerd kan ook hoor ik ken vrouwen die voor hun eerste clomid moesten nemen en voor hun tweede niet.
Ja vooral omdat sommigen gewoon 3 maand moesten proberen en het was al prijs. Jaloers ben ik niet echt maar gewoon frustrerend.

Wanneer moet je op meting?
Alle reacties Link kopieren
Jfirst13 schreef:
09-07-2018 16:04
Zo ik heb geprobeerd bij te lezen, altijd lastig als je ergens instroomt.

@Sparky2018, vervelend he als er in je vriendengroep allemaal zwangere opduiken, ik heb dit ook afgelopen jaar ervaren en ook tegen sommige gezegd dat ik het ze van harte gun maar toch ook een beetje jaloers ben ;-)
De meeste weten dat we bezig zijn althans... 1 vriendin zei dat ze t al lang vond duren en het wel eerder verwacht had.. (toen ik ging zeggen dat de "natuurlijke" weg dit keer niet ging lukken)

@chelle89 die vriendin die kan je toch wel...*@#^$*#(, hoe reageerde jij?

@pergamon Ik begrijp het heel goed dat je het zo voelt wat betreft leeftijd.
ik ben 29 en mijn man is 40, ik wil heel graag een "jonge" vader voor mijn kinderen. en nu praat ik misschien ook makkelijker omdat ik er al 1 heb... maakt niet minder dat ik nu niet begrijp waarom ik nu pcos heb...

Chelle heeft het niet verteld, dat ze bezig zijn. Dat maakt het voor die vriendin natuurlijk lastig om daar adequeaat op te reageren :) Juist daarom heb ik gekozen om er gewoon eerlijk over te zijn. Vragen als 'ik had het al wel bij jullie verwacht' vind ik trouwens ook onnodig en weinig invoelend, ook van een vriendin. Ik begrijp de drang niet om dat soort vragen aan mensen te stellen. Dat deed ik overiegns ook niet voordat ik bezig was met zwanger worden.
@jfirst welkom! Die vriendin kon ik inderdaad @&€)&@.. vriendschap is over! Mede omdat dit niet de eerste abortus van haar is! Is een aardige losbol ..
Alle reacties Link kopieren
@chelle89 jeetje heftig!

@sparky2018 dat is het gekke, ik heb geen meting en mag gewoon "klussen" ...
Geen idee of dat normaal is, ik lees wel veel van echo's inderdaad.
ik werk in t zkh waar ik bij de gyn loop dus zal t morgen nog eens navragen.
Alle reacties Link kopieren
@Chelle, maar dat zij een losbol is en niet van jullie wens af weet maakt het wel lastig om rekening me je te houden. Net zoals ik heel graag kinderen wil, wil zij ze wellicht niet. En die wensen zijn beide even groot. Een van mijn beste vriendinnen zit financieel aan de grond en wou niet zwanger worden. #1 door de pil heen. Goed, laten komen, want nu of over een paar jaar, etc. Op aanraden van de huisarts een implanon. Binnen een jaar zwanger. Direct een spiraaltje laten zetten. 1,5 jaar later: zwanger. Levensgevaarlijk, want pas heel laat ontdekt en spiraaltje zat er nog. Dat jouw vriendin een losbol is en al vaker een abortus heeft gehad hoeft niet perse te betekenen dat ze geen goede vriendin is. Mijn vriendin leeft ontzettend met mij mee, en ik met haar. Laatst is ze opgenomen omdat ze wéér zwanger was, niks doorhad en een miskraam kreeg. Bijna doodgebloed (letterlijk). Die situatie is net zo rot als bij ons. In haar huwelijk durven ze nog nauwelijk seks te hebben omdat ze door alles heen zwanger wordt. Ze staat nu op de wachtlijst voor sterilisatie.

@Jfirst. Wat gek, geen echo’s! Ik zou het zeker navragen. Hier krijg je de eerste cyclus een “monitoring” van je cyclus. Gaat het goed? Is er overproductie? Etc. Als dat goed is bevonden en de eisprong gecheckt dan mag je thuis zonder echo’s verder, met een max aantal pogingen en dan moet je weer terugkomen. Zou het zeker even navragen!
@Jfirst welkom

Ik heb gisteren en vandaag ovulatie testen gedaan en ik heb twee lichte streepjes. Ik ben heel benieuwd hoe die verder gaan oplopen.

Over de zwangerschappen van anderen kan ik mij niet echt druk maken.
In mijn beleving staat dat los van mijn wens en heeft dar geen invloed op de relatie die ik heb met iemand. Vandaag nog een zwangerschap aankondiging gehad en ik ben oprecht blij voor hun.
Oh en ik heb het vandaag net mijn leidinggevende ik werk besproken omdat ik zo veel last had van de clomid deze keer dat ik mij had ziekgemeld
Het was een fijn gesprek en ik ben blij dat ze er op mij werk rekening mee kunnen houden.
Ze vind het vooral weg rot voor mij
Alle reacties Link kopieren
@arcticfox1 wat fijn dat je het zo kan bespreken! Ik bespreek het tot nu toe alleen met vriendinnen en collega’s waar ik een goede band mee heb, heb sinds kort een nieuwe leidinggeven en weet nog niet ‘hoe’ ze is, hoor wel verhalen dat ze heel empathisch is en begripvol. Mijn vorige leidinggevende was een hel en zeker tijdens Mn zwangerschap toen!
Pergamom. Zij is een type , elk weekend met een andere vent, geen anticonceptie gebruiken een condoom is niet fijn, en een morning afterpil doet ze niet aan want daarvan word ze misselijk. En ach als het misgaat kan een abortus altijd nog! Een “ongelukje” dwars door de pil heen en totaal geen kinderwens of medisch niet verantwoord of je leven niet op orde alle begrip voor!
Maar zo onnozel doen en daarna weer een kindje vermoorden (11 weken zwangerschap) kan ik niet begrijpen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven