Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

10-05-2017 16:31 2999 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
:redrose: De stand van zaken
Wachten op start miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje
Prikken & slikken rojali
Wachten op cryo-tp Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4
In de wachtweken Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug)
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
Locatie
flipje2
(29/41)
okt
2014
okt
2015
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) ICSI2 wachten op start
(sept)
VUmc
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH
IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x
IVF3 2 cryo's IVF1&2: NL
IVF3:Dusseldorf
Duufje
(39/43)
2013 Dec 2015 zeer slechte zaadkwaliteit
ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆
ICSI2 start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt ?
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
abusu
(39)
2014 2014 alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad
ICSI1 niet zwanger
ICSI2 verse tp niet zwanger
(1 cryo)
MCK
Animal2307
(36/36+)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) niet gelukt
IVF/ICSI3 wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp Dusseldorf
boulu
(?)
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w)
miillaa IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie IVF1.2 wachten op verder onderzoek
MevrouwStippel
(36/39)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
wachten op start
(±augustus '17)
AMC
Lilly53 verstoring LH, azoospermie ICSI1 wachten op start
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's ICSI2 start mei '17, 2e ronde aug'17? LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider
IVF1 wachten op start
(Sept)
Zizo
(33/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel
doces
(28/30)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit ICSI ICSI 1 mei '17 privé
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF
IVF2 wachten op start september
windmolen
(32/38)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI gehad IVF/ICSI1 eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos
rojali Okt 2015 Jul 2017 HSG gehad, verkleving door chlamidia IVF 1 ?
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar IVF/ICSI Start prikken 5/8
X
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
:heart: Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
:duckie: Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Flipje... :hug:
Alle reacties Link kopieren
Flipje, knuffel voor jou meid, we leven allemaal zo met je mee en duimen voor een goede volgende ronde!!

smurfff wat fijn van je cryo's!!


Hier wacht ik vol spanning op resultaat van de bloedname van vanmorgen.. hoop zo dat het minstens verdubbeld is, heb zo'n slecht voorgevoel namelijk, alle kwaaltjes die ik eerst al had zijn als sneeuw voor de zon verdwenen..
precies als flipje denk ik er ook zo over. de kans dat mijn meisje de aandoening had die ze had is zo ontzettend klein. van alle zwangerschappen zijn dat er 50 per jaar en dan had ik ook nog het geluk dat ze de ergste vorm had.
dus waarom rauw vlees. je zou de kans maar net pakken dan sla je jezelf toch voor je kop? ik neem geen enkel risico met deze zwangerschap maar dan ook geen enkel!! ben zo dankbaar dat het babytje in mijn buik nu gezond is :heart:
dus nee ik snap niet dat mensen een risico nemen!
@selin het zegt helemaal niks :) mijn kwaaltjes kwamen pas na 7 weken en dan ook paar dagen wel paar dagen niet ! maar het is erg spannend verlengde ww he haha :hug:
Alle reacties Link kopieren
Twijfelde een beetje of ik er ook nog iets over moest zeggen Sef n.a.v. gister want er is al zoveel over geschreven. Weet je, wanneer je een eerste ronde raak geluksnummer bent met IVF is het misschien iets makkelijker (misschien vergis ik me ook wel enorm) en kun je meer onbevangen in een zwangerschap zitten. Helaas zitten hier ook dames die enorm veel op hun bord hebben gehad qua zwangerschapsafbrekingen, miskramen, vroeggeboortes, dramatische bevallingen, etc. en ook al jaren bezig zijn en onzeker zijn over een goede afloop. Ik heb meestal zoiets van leven en laten leven, en toch schoot het mij gister in het verkeerde keelgat - zo net na het kl*te nieuws van Flipje waarvan ik weet dat zij er ALLES voor over heeft om moeder te worden en waarvoor ik ook enorm duim. En zo zijn er nog een paar anderen...

Als ik het even op mijzelf betrek, dan geldt het volgende. Er is bijna niets dat niet zou doen om mijn zwangerschap tot een goed einde te brengen - en ik ga daarin extreem ver en eet/drink bepaalde dingen absoluut niet, zwem niet in de zee uit angst voor een infectie en neem een batterij Zita West voedingssupplementen.
Toegegeven: ik ben daarin misschien ook een beetje doorgeschoten naar de andere kant, waarin ik heel bang ben om haar nog te verliezen. Hoeveel injecties, Utro balletjes of wat dan ook ik had moeten gebruiken/moet gebruiken had mij eerlijk gezegd niets uitgemaakt. Ook de kosten (want ik heb mijn poging in Engeland zelf betaald) kunnen me ergens niet schelen, moeder worden is als het ware een missie geworden. En in dat licht stoorde ik me gewoon een beetje aan het berichtje en reageerde ik niet zo aardig/geduldig zoals ik dat normaal gesproken wel probeer te doen. In de kliniek waar ik onder behandeling was, werd ook wel eens gezegd dat dames de intramusculaire injecties niet allemaal even trouw gebruikten omdat ze zo pijnlijk waren. Dat waren ze inderdaad, maar ik kon dat nooit helemaal plaatsen (en helemaal niet als je zoveel geld had betaald voor een poging).
For the avoidance of doubt: ik ben oprecht blij voor je dat het gelukt is en je zwanger bent. Ik hoop ook dat je je vrij voelt om te blijven schrijven. Ga lekker genieten van het mooie nieuws vandaag en ik hoop dat je binnenkort mag melden dat je een goede eerste echo hebt gehad. Wanneer mag je?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Sef en rucio : gefeliciteerd !! En dat in ivf1! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ff snel: gefeliciteerd Sef en Rucio!! :cheer2: Heel fijn nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Ja augustus leek dan toch een heel vruchtbare maand ;) , ik hoop voor jullie ook nog mee, labgeek, abusu, smurff!
Alle reacties Link kopieren
Selin krijg je vandaag nog de bloeduitslag? Spannend hoor!

Ah Smurf112, ik vond het al vroeg om te testen. Maar dit verklaart een hoop!

Labgeek, Abusu en Smurf, ik duim voor jullie!

Flipje, ik sluit me aan bij jouw reactie. En Baggal ook wat jij schrijft. En dan heb ik nog niet half doorstaan wat jullie hebben meegemaakt. :hug: :redrose:

Ik ben ook verschrikkelijk onzeker door de mmm. Ik probeer ook de juiste vitamines te slikken, geen koude voeten, geen bad, geen alcohol, geen rauw vlees etc etc. En ja ook alcoholisten en drugsverslaafden krijgen soms gezonde kinderen, maar ik ben bang in het verkeerde vakje te vallen. Zes mislukte iui's en een waardeloos mislukte icsi 1 zijn mij ook niet in de koude kleren gaan zitten.

ik heb me ook erg geïrriteerd aan een artikel van de Telegraaf bij Vrouw over of je iemand maf vragen of zij kinderen wil. De schrijfster meent dat dat mag (ook als collega) als je het netjes vraagt. Nou ik vond de situatie in dat artikel ronduit onbeschoft. Sommige dingen vraag je gewoon niet! Als iemand het kwijt wil, vertelt diegene het zelf wel!

Op dit moment ben ik vooral bang dat ik nooit een zwangerschap mag meemaken. En ja, ik heb officieel nog twee pogingen, maar door mijn complicatie van laatst is het nog maar de vraag of we door mogen. Ik heb helaas nog steeds veel last van mijn buik. Heb nog moeite met zitten en inspanning. Ben bang dat het niet goed zit in mijn buik.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Zizo, Ook jij hebt wel genoeg meegemaakt met een mislukte ICSI met een torsie en een vervelende leidinggevende als klap op de vuurpijl (al is dat laatste de minste zorg vermoed ik zo). En we hoeven hier ook geen leed met elkaar te vergelijken, want dat is zinloos. In vergelijking met sommige anderen heb ik nl. weer minder meegemaakt en ik heb nu makkelijk praten.
Een ieder die door de MMM gaat is volgens mij bang om met lege handen achter te blijven. Toen mijn man&ik destijds twee gesprekken hadden met de psycholoog voor het donor traject gaf zij ook aan dat dit soort gevoelens heel normaal zijn. Als je maar wist dat je over zoveel weken/maanden/jaren een succesvolle zwangerschap/kind zou hebben, dan zou deze onzekere periode een heel stuk dragelijker zijn.
Het beste advies dat ik ooit van een IVF-veteraan kreeg (die uiteindelijk in ICSI 4 via de bekende Dr Taranissi zwanger werd op haar 41e) was om niets te gaan over-analyseren en me vooral nog niet druk te maken over iets dat nog niet plaatsgevonden had. Elke poging staat immers op zichzelf... Ik kon dat toen niet zo zien/plaatsen, maar de eerst volgende terugplaatsing werd ik doorgaand zwanger van Sweet Pea - de laatste cryo met mijn man - tegen al mijn verwachtingen in. Ik hoop enorm dat hetzelfde ook voor jou geldt. Hou moed meis!! Jouw race is nog niet gelopen!
baggal wijzigde dit bericht op 25-08-2017 16:32
0.22% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Oh enne als ik op ongepaste wijze de vraag kreeg of ik kinderen zou willen heb ik nog wel eens cynisch geantwoord: "Jammer dat je dat soort dingen niet op bestelling kan krijgen of van Amazon kan halen." :-P) Van mensen die ik goed kende vond ik het geen probleem om te zeggen "als het ons gegeven is..." Of "work in progress..." oid. Het hangt een beetje van de omstandigheden af of de vraag gepast is in mijn optiek.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Zizo, dat begrijp ik heel goed... heb zelf altijd heel veel last van koude handen en voeten en ben zelf erg bang dat dit er invloed op heft.. probeer nu ook zoveel mogelijk alles warm te houden en soepjes te drinken tussendoor :D, pff je hebt ook al heel wat achter de rug hé... bewondering heb ik voor jou en al diegene die al zolang in de MMM zitten.. jullie kindje gaat in ieder geval héééééééél gewenst zijn en in een liefdevol gezinnetje terechtkomen.


Heb net het resultaat van de bloedname! Hcg 725 :D dus mooi meer dan verdubbeld! Maandag was het 'nog maar ' 116, dus nu hopelijk wat meer vertrouwen... kom op S ;) minder panikeren voor het minste *spreekt zichzelf streng toe*
Ik ben al even uit de tabel en dat zal zo blijven.
Ik heb besloten hier niet meer mee te schrijven over mijn/ons traject.
Wij zijn er gezamenlijk overuit hoe en of we verder gaan, maar ik voel niet (meer) de behoefte om dit te delen.
Komt door heel veel dingen samen, ook door de afgelopen week hier op het forum.
Geef ook eerlijk toe dat ook ik jaloezie voel ten opzichte van de zwangere en het heel moeilijk vindt berichten daaromtrent over te lezen. Tuurlijk moeten en mogen die berichten er zijn, begrijp me niet verkeerd.

Ik zal jullie volgen en hier en daar eens een berichtje schrijven, maar niet meer over ons traject
Alle reacties Link kopieren
Ik ga je missen fruity.
Hoop dat je je goed voelt bij de beslissing die jullie hebben genomen en ik wens je alle geluk voor de toekomst.

Ik denk erover je voorbeeld te volgen, omdat ik me hier niet meer helemaal 'thuis' voel door alle komers en gaanders. Ben inmiddels zo'n oudgediende hier en dat is gewoon k*t. Maar ik ga er nog even over denken. Misschien voel ik weer enorm de behoefte om mee te schrijven als we weer beginnen met een poging.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend Fruity en Duufje (als je inderdaad besluit het voorbeeld van Fruity te volgen), dat jullie het mee lezen / schrijven dusdanig belastend vinden dat jullie besluiten hier (grotendeels) afscheid te nemen. Mochten we hier minder van jullie lezen: veel geluk gewenst! :hug: :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Fruity & Duufje, ik herken wat jullie schrijven. Ik heb het ook gehad. En momenteel ben ik juist weer helemaal into dit topic. Het wisselt. Hopelijk zien we jullie later weer eens terug.

Laten jullie het mij wel weten mocht het een keer raak zijn? Mag hier maar kan natuurlijk ook via pb (als die aankomt tenminste...).
Ik heb jullie hier nu al lang gevolgd en lief en leed gedeeld, en ik wil ook echt graag met jullie mee juichen als het moment - ooit - eindelijk voor jullie daar is.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Fruity en Duufje, wat jammer dat jullie er zo over denken :( maar alle begrip voor natuurlijk, ik voel me nu wel wat schuldig na men laatste berichtje, wil helemaal niemand een slecht gevoel geven over zichzelf, integendeel, weet zelf hoe zwaar het is, een zwangerschapsaankondiging kan er altijd even zwaar inhakken.. toch mag dat geen reden zijn om hier weg te blijven lieve dames :( ook jullie mogen er zijn met al jullie berichtjes, in goede en slechte tijden... hopelijk zien we toch nog wat van jullie verschijnen, zoals flipje ook al zegt .. dikke knuffel! x
selin26 wijzigde dit bericht op 25-08-2017 17:58
0.18% gewijzigd
lieve fruity het ga je goed! en hoop dat het eindelijk eens lukt om een langeverwachte wondertje te krijgen :heart: hopelijk als het zover is dat je het nog laat weten, maar uiteraard ook goed als je het niet doet :hug:


ik ga hier ook weer in meelees stand
heel veel suc6 allemaal
Alle reacties Link kopieren
Allereerst Rucio en Sef wat een goed nieuws! Hoewel het natuurlijk nog wel een tijdje spannend blijft is het zo belangrijke begin er!

Fruity en Duufje hoewel ik het jammer vind als jullie hier afscheid nemen snap ik het goed dat jullie je als (eveneens) oud gedienden hier niet meer echt thuis voelen op het topic.
Ik heb hetzelfde, inmiddels zoveel meegemaakt en alle behandelingen meerdere keren gehad dat ik minder binding voel met de nieuwkomers (sorry andere dames!). En hoewel het -voor mij- (nog) geen jaloezie is als anderen zwanger zijn/ worden merk ik wel dat ik mij soms stoor aan de discussies hier/ de vanzelfsprekendheid waarmee dingen worden aangenomen.
Het zwanger mogen worden en een kindje mogen krijgen is zoiets bijzonders daar zou ik -net als velen hier- zoveel voor over hebben. Kortom voor mij is het tijd om het topic grotendeels vaarwel te zeggen.

Ik blijf nog wel meelezen, net als de afgelopen tijd, omdat ik graag wil weten hoe het Duufje, Flipje, Animal, Boulu en Abusu vergaat en zal als daar aanleiding toe is reageren.

Fruity en Duufje als jullie hier helemaal niet meer komen heel veel succes en ik hoop erg op een levend kindje voor jullie op het eind van de rit.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat jullie het zo voelen en er zo inzitten. Het is een open forum waar inderdaad mensen komen en gelukkig!! ook gaan. Voelt een beetje gek dat er zo met een scheef oog naar nieuwkomers wordt gekeken. Volgens mij leggen we allemaal dezelfde weg af en voelen we dezelfde ellende. Dat we er minder lang zijn betekent niet dat we het makkelijker hebben.
smurf112 wijzigde dit bericht op 25-08-2017 18:33
Reden: Onnodige afsluiter
6.16% gewijzigd
Smurff, ik denk dat je het verkeerd opvat/begrijpt.
Niemand zegt dat de nieuwkomers het makkelijker hebben en dat er met een scheef oog gekeken wordt.
Feit is en blijft dat ik me hier niet meer op mijn plek voel. Met of zonder nieuwkomers
Alle reacties Link kopieren
Ai wat jammer Fruity: maar ik begrijp je beslissing wel. Ik wens je alle goeds voor de toekomst en vooral dat jouw lang gekoesterde droom uitkomt en als dat zo is zou ik het heel fijn vinden als je dat met ons wil delen. Ik hoop niet dat ik je te veel gestoord heb met zwangerschapsverhalen oid. Het moeilijke is dat verdriet en geluk enorm dicht bij elkaar liggen. Ik vond het persoonlijk heel fijn om soms nog iets te lezen van een zwangere, omdat dat mij weer hoop gaf, maar dat is enorm persoonlijk natuurlijk en alleen jij kan voelen wat je voelt. Heel veel succes met alles - hou je haaks :hug:

Duufje: voor jou geldt natuurlijk hetzelfde. Ik ben vooral ook blijven schrijven vanwege de 'oudgedienden' die er vanaf deel 1 al in zitten en voor wie ik niet alleen respect heb voor het doorzettingsvermogen, maar ook enorm hoop dat die ook zwanger worden - blijven - en met een goede afloop. Ik wil natuurlijk heel graag weten hoe het jou, Dazzle, Doces, Abusu, Bulou, Animal en Flipje en ook sommige van de nieuwe dames vergaat, dus ik blijf hier heus nog wel even rondhangen, maar wellicht wel wat minder intenstief nu een aantal van de oudgedienden wellicht weg gaan...

Selin: Hartstikke gefeliciteerd met de positieve HCG uitslag. Ik had, gelet op je knal test, niet anders verwacht. Ik neem aan dat het je vader was die je het blije nieuws kwam melden. :cheer:

En verder: helemaal eens met Weija het zwanger mogen zijn en het hopelijk krijgen van een (gezond) kindje is enorm bijzonder... Ik hoop dat we dit allemaal mogen meemaken hier :heart:


Het is vrijdag - ik ga naar huis en wens jullie een goed weekend (en testers: success!!) :byee:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Smurf: iedereen is altijd welkom om mee te schrijven hier - voel je vrij en vooral welkom!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Fruity-Pebbles schreef:
25-08-2017 18:29
Smurff, ik denk dat je het verkeerd opvat/begrijpt.
Niemand zegt dat de nieuwkomers het makkelijker hebben en dat er met een scheef oog gekeken wordt.
Feit is en blijft dat ik me hier niet meer op mijn plek voel. Met of zonder nieuwkomers
Nogmaals jammer!! Maar logische keuze als je er negatieve gevoelens bij hebt. Heel veel succes in je verdere traject!!!
Alle reacties Link kopieren
smurf112 schreef:
25-08-2017 18:26
Jammer dat jullie het zo voelen en er zo inzitten. Het is een open forum waar inderdaad mensen komen en gelukkig!! ook gaan. Voelt een beetje gek dat er zo met een scheef oog naar nieuwkomers wordt gekeken. Volgens mij leggen we allemaal dezelfde weg af en voelen we dezelfde ellende. Dat we er minder lang zijn betekent niet dat we het makkelijker hebben.
Dit wordt ook niet gezegd smurff. Maar ik vermoed dat het voor jou ook wel eens moeilijk is als je de zoveelste zwangerschapsaankondiging krijgt, toch?

Ik ben de oprichter van dit topic. Nu 4 delen geleden. Morgen ga ik deel 5 starten. Ik heb in al die tijd tientallen dames voorbij zien komen, en de meesten worden - godzijdank - al bij de eerste of tweede terugplaatsing zwanger.
Maar als je zelf even flink in de put zit, dan kan dat even héél moeilijk zijn, als je voor de zoveelste keer wordt 'ingehaald'. Maar daarmee is het de betreffende zwangeren geen millimeter minder gegund.
Zelf moeten dealen met veel verdriet en blij zijn voor iemand anders zijn twee los van elkaar staande zaken. En afhankelijk van het moment, heeft soms het een wat meer de overhand en soms het andere.
Maar we zijn allemaal hartstikke blij dat verreweg de meeste meiden gelukkig gewoon snel zwanger worden.
flipje2 wijzigde dit bericht op 25-08-2017 20:06
2.37% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven