Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

woensdag 10 mei 2017 om 16:31
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
.

Wachten op start | miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje |
Prikken & slikken | rojali |
Wachten op cryo-tp | Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4 |
In de wachtweken | Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug) |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 |
okt 2015 |
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) | ICSI2 | wachten op start (sept) |
VUmc |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x |
IVF3 | 2 cryo's | IVF1&2: NL IVF3:Dusseldorf |
Duufje (39/43) |
2013 | Dec 2015 | zeer slechte zaadkwaliteit ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆ |
ICSI2 | start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt | ? |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
abusu (39) |
2014 | 2014 | alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad ICSI1 niet zwanger |
ICSI2 | verse tp niet zwanger (1 cryo) |
MCK |
Animal2307 (36/36+) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) niet gelukt |
IVF/ICSI3 | wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp | Dusseldorf |
boulu (?) |
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w) | |||||
miillaa | IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie | IVF1.2 | wachten op verder onderzoek | |||
MevrouwStippel (36/39) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
wachten op start (±augustus '17) |
AMC | ||
Lilly53 | verstoring LH, azoospermie | ICSI1 | wachten op start | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's | ICSI2 | start mei '17, 2e ronde aug'17? | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider |
IVF1 | wachten op start (Sept) |
||
Zizo (33/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel | |
doces (28/30) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit | ICSI | ICSI 1 mei '17 | privé |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF |
IVF2 | wachten op start september | |
windmolen (32/38) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI gehad | IVF/ICSI1 | eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos | |
rojali | Okt 2015 | Jul 2017 | HSG gehad, verkleving door chlamidia | IVF 1 | ? | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar | IVF/ICSI | Start prikken 5/8 X |
|
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames! |
ZWANGER!

*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.

*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.

rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
vrijdag 30 juni 2017 om 15:01
Over vertellen op werk, op huidige werk (nog 1 week) begon ik met een paar collega's inlichten, maar naarmate ik vaker weg moest was dat onhoudbaar, dus mensen die informeren waarom ik weg moet oid die licht ik in de ene wat gedetailleerder dan de ander, hangt van de relatie die ik met hen heb af. iedereen reageert overigens heel positief. Zelfs bij een paar (2e) sollicitatiegesprekken het benoemd omdat ze daar een flink commitment vroegen. Heeft niets veranderd mocht daar gewoon beginnen. (maar heb n andere gekozen, was in de luxepositie te mogen kiezen)
Ik ga nog even bekijken in hoeverre ik nieuwe collega's inlicht. hangt ook een beetje van uitkomst van wachten af. Mocht ik hele cyclus weer opnieuw doormoeten dan zal ik wel wat moeten zeggen.
Sofie je vroeg hoe ik de wachtweken doorkom... op zich goed, mega druk dus dat helpt, maar nu toch steeds bezorgder, ik merk dat het scenario dat ik binnenkort weer moet prikken steeds vaker in mijn hoofd komt. Dat niets voelen (behalve dan mijn borsten maar dat kan ook van de utro of zelfs ook van de naderende menstruatie komen) is wel lastig ja. ik denk dat ik spijt krijg als ik zeg dat ik best ter bevestiging last van misselijkheid zou willen hebben. (die krijg ik terug als boven de pot hang) . ik twijfel ook enorm wanneer ik zal gaan testen. jij?
selin 9 lijkt me prima, het gaat er uiteindelijk om hoeveel er bevrucht raken en goed doordelen.
Ik sprak de poli nog bij het zkh waar ik in behandeling ben (lab is daar niet) en vertelde dat er na de 11 eicellen dus enkel maar 1 overgebleven was, daar leken ze daar ook wel van op te kijken.
ik reageer niet op iedereen, moet weer verder met werk....
maar ik lees alles en leef mee hoor!
Ik ga nog even bekijken in hoeverre ik nieuwe collega's inlicht. hangt ook een beetje van uitkomst van wachten af. Mocht ik hele cyclus weer opnieuw doormoeten dan zal ik wel wat moeten zeggen.
Sofie je vroeg hoe ik de wachtweken doorkom... op zich goed, mega druk dus dat helpt, maar nu toch steeds bezorgder, ik merk dat het scenario dat ik binnenkort weer moet prikken steeds vaker in mijn hoofd komt. Dat niets voelen (behalve dan mijn borsten maar dat kan ook van de utro of zelfs ook van de naderende menstruatie komen) is wel lastig ja. ik denk dat ik spijt krijg als ik zeg dat ik best ter bevestiging last van misselijkheid zou willen hebben. (die krijg ik terug als boven de pot hang) . ik twijfel ook enorm wanneer ik zal gaan testen. jij?
selin 9 lijkt me prima, het gaat er uiteindelijk om hoeveel er bevrucht raken en goed doordelen.
Ik sprak de poli nog bij het zkh waar ik in behandeling ben (lab is daar niet) en vertelde dat er na de 11 eicellen dus enkel maar 1 overgebleven was, daar leken ze daar ook wel van op te kijken.
ik reageer niet op iedereen, moet weer verder met werk....
maar ik lees alles en leef mee hoor!
vrijdag 30 juni 2017 om 15:13
Ff weer een egopost, heb net eindelijk na 3x (!
) erachteraan bellen informatie gekregen over onze embryo's. Ze hebben ze gisteren voor het laatst bekeken (dag 3) en toen waren ze alle 5 nog in de running. De kleinste was een 6-celler en de grootste al een 10-celler, en alles daartussen hebben we ook, grappig genoeg. Dus ben weer gerustgesteld, dan zullen er morgen vast één of twee blasto's bijzitten en hopelijk meer. Ze krijgen iig nog tot zondag de kans, mochten er een aantal langzamer zijn. Zondag krijg ik een mailtje hoeveel er invroren zijn.
Zo, en dan nu weer F5en voor goed nieuws van Boulu.
Oh en Selin, zoals de anderen al zeiden, 9 eicellen zijn een perfecte score. Overal lees ik dat ze altijd mikken op 8-10 cellen. Veel meer dan dat kan ten kostte gaan van de kwaliteit. Ik duim voor je dat er veel mooie bevruchtingen gaan optreden! Kom rustig bij vandaag!
Zizo, sterkte met de menstruatiepijnen...

Zo, en dan nu weer F5en voor goed nieuws van Boulu.
Oh en Selin, zoals de anderen al zeiden, 9 eicellen zijn een perfecte score. Overal lees ik dat ze altijd mikken op 8-10 cellen. Veel meer dan dat kan ten kostte gaan van de kwaliteit. Ik duim voor je dat er veel mooie bevruchtingen gaan optreden! Kom rustig bij vandaag!
Zizo, sterkte met de menstruatiepijnen...

vrijdag 30 juni 2017 om 17:14
Yes super Boulu!!
Miekje, nog geen idee of ik eerder durf te testen. Hou vooralsnog donderdag aan... Vriend durft het wel eerder aan zegt ie.. ik twijfel nog
Selin, mijn gyn zei dat ze het liefst tussen de 8-12 eicellen hebben per punctie. Dus prima score! Las vorige week op internet ergens een vrouw (in usa) die 48 eicellen had bij een punctie, dat zou in Nederland nooit kunnen/mogen denk ik. En of de kwaliteit daar beter van wordt.. lijkt me niet. En is een enorme aanslag op je lijf! Hoe voel je je nu na de punctie? En wanneer hoor je meer? Ah lees net morgen, super spannend!
Diamond, ik werk als zelfstandige dus heb geen tips.. maar gelukkig de andere dames wel! Wanneer kan je gaan starten? Kan het zo snel niet terug vinden. Veel succes in ieder geval!
Zizo, succes nog met de deca! Fijn dat je het vind meevallen
Wanneer heb je de start echo?
Baggel, fijne vakantie nog!

Miekje, nog geen idee of ik eerder durf te testen. Hou vooralsnog donderdag aan... Vriend durft het wel eerder aan zegt ie.. ik twijfel nog
Selin, mijn gyn zei dat ze het liefst tussen de 8-12 eicellen hebben per punctie. Dus prima score! Las vorige week op internet ergens een vrouw (in usa) die 48 eicellen had bij een punctie, dat zou in Nederland nooit kunnen/mogen denk ik. En of de kwaliteit daar beter van wordt.. lijkt me niet. En is een enorme aanslag op je lijf! Hoe voel je je nu na de punctie? En wanneer hoor je meer? Ah lees net morgen, super spannend!
Diamond, ik werk als zelfstandige dus heb geen tips.. maar gelukkig de andere dames wel! Wanneer kan je gaan starten? Kan het zo snel niet terug vinden. Veel succes in ieder geval!
Zizo, succes nog met de deca! Fijn dat je het vind meevallen

Baggel, fijne vakantie nog!
vrijdag 30 juni 2017 om 17:45
Boulu: wat super mooi! Ik ben net terug en het eerste wat ik deed was inloggen en naar beneden scrollen!! En daar zag Ik allemaal blije smileys. Dus hier ook nog een paar ter opvrolijking:
!! Super! Zo zie je maar weer dat je je onnodig druk hebt gemaakt. Ik weet het, je bent er nog niet, maar dit is wel super goed nieuws en ik hoop dat je een beetje durft te genieten. Zo niet, doe af en toe een extra echo als dat helpt. Mij hielp het wel iig. En...Welkom @ vervolgtopic!!
Windmolen: Fijn dat ze nog allemaal in de running zijn. En 5 blastocyst zou super zijn.
Selin: 9 eitjes is prima. Zijn gewoon van die kleine, maar niet onbelangrijke milestones binnen een traject. Al gaat het om de eindscore: het embryo waarvan je zwanger wordt (en blijft!). Ik duim voor mooie bevruchtingen.
Zizo: Bevalt allemaal goed hier!
Alleen last van opgezette stalpoten en verder smeer ik factor 50 - sunblock.
Miekje/LaFemme, Doces: Hoe is het @ wachtbank?
Flipje: Het is misschien wel wrang al dat positieve nieuws, na jouw nieuws van maandag. Ik hoop op een wonder dinsdag, maar snap dat je nergens op durft te rekenen. Ik denk iig aan je

Windmolen: Fijn dat ze nog allemaal in de running zijn. En 5 blastocyst zou super zijn.
Selin: 9 eitjes is prima. Zijn gewoon van die kleine, maar niet onbelangrijke milestones binnen een traject. Al gaat het om de eindscore: het embryo waarvan je zwanger wordt (en blijft!). Ik duim voor mooie bevruchtingen.
Zizo: Bevalt allemaal goed hier!

Miekje/LaFemme, Doces: Hoe is het @ wachtbank?
Flipje: Het is misschien wel wrang al dat positieve nieuws, na jouw nieuws van maandag. Ik hoop op een wonder dinsdag, maar snap dat je nergens op durft te rekenen. Ik denk iig aan je

baggal wijzigde dit bericht op 30-06-2017 21:29
0.20% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
vrijdag 30 juni 2017 om 18:37
BOULU WAT GEWELDIG NIEUWS!!!! Ik hoop dat je nu toch voorzichtig kan beginnen genieten!! Het is in elk geval een héél mooie stap; wauw!! GENIET!!
Bedankt voor jullie geruststellende antwoorden trouwens, voel me al minder onrustig!! Tot nu toe niet teveel pijn, beetje zeurderige pijn en wel heel opgezwollen.. maar dat opgezwollen had ik ook al voor de punctie, dus weet niet of het echt erger geworden is na de punctie, ik moet het even aankijken denk ik! Morgen bellen ze inderdaad om te laten weten of er bevruchtte eitjes zijn!
Windmolen voor jou ook echt spannende tijden nu hé! Wat fijn dat ze je zelfs op zondag informeren!

Bedankt voor jullie geruststellende antwoorden trouwens, voel me al minder onrustig!! Tot nu toe niet teveel pijn, beetje zeurderige pijn en wel heel opgezwollen.. maar dat opgezwollen had ik ook al voor de punctie, dus weet niet of het echt erger geworden is na de punctie, ik moet het even aankijken denk ik! Morgen bellen ze inderdaad om te laten weten of er bevruchtte eitjes zijn!
Windmolen voor jou ook echt spannende tijden nu hé! Wat fijn dat ze je zelfs op zondag informeren!
vrijdag 30 juni 2017 om 19:35

vrijdag 30 juni 2017 om 19:36
Ow, Miekje, dat is niet fijn... Ik hoop dat het bij een streepje blijft... Heb je ook menstruatiekrampen? Hoe snel wordt je normaal gesproken na je ovulatie ongesteld? Je bent nu 11 dpo, dat zou wel wat vroeg zijn. Gebruik je nog iets aan hormonen om je luteale fase te ondersteunen? Utrogestan bijvoorbeeld?