Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

10-05-2017 16:31 2999 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
:redrose: De stand van zaken
Wachten op start miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje
Prikken & slikken rojali
Wachten op cryo-tp Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4
In de wachtweken Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug)
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(29/41)
okt
2014
okt
2015
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) ICSI2 wachten op start
(sept)
VUmc
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH
IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x
IVF3 2 cryo's IVF1&2: NL
IVF3:Dusseldorf
Duufje
(39/43)
2013 Dec 2015 zeer slechte zaadkwaliteit
ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆
ICSI2 start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt ?
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
abusu
(39)
2014 2014 alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad
ICSI1 niet zwanger
ICSI2 verse tp niet zwanger
(1 cryo)
MCK
Animal2307
(36/36+)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) niet gelukt
IVF/ICSI3 wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp Dusseldorf
boulu
(?)
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w)
miillaa IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie IVF1.2 wachten op verder onderzoek
MevrouwStippel
(36/39)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
wachten op start
(±augustus '17)
AMC
Lilly53 verstoring LH, azoospermie ICSI1 wachten op start
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's ICSI2 start mei '17, 2e ronde aug'17? LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider
IVF1 wachten op start
(Sept)
Zizo
(33/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel
doces
(28/30)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit ICSI ICSI 1 mei '17 privé
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF
IVF2 wachten op start september
windmolen
(32/38)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI gehad IVF/ICSI1 eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos
rojali Okt 2015 Jul 2017 HSG gehad, verkleving door chlamidia IVF 1 ?
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar IVF/ICSI Start prikken 5/8
X
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
:heart: Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
:duckie: Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Yeah Angel! Wat fijn! <3

Doces, heerlijk he.. die wachtweken, je gaat alle kanten op met je gedachten.. Ik moet zeggen dat ik deze keer dacht; Nee, geen last van "de symptomen" zoals de vorige keer.. maar..

Ik plaste vanmiddag een tweede streepje! :O
wow lafemme wat goed O_O :) wanneer is je officiele testdag?
Morgen! :)
Piene: Ik heb nog geen PB ontvangen. kan dat kloppen? Volgens mij werken de PB ook nog niet echt goed na de vernieuwing..
La Femme...Yes wat fijn! :yes:

Angel zo blij voor jullie. Weer een hele flinke stap in de goede richting. Geweldig nieuws.

Zizo fijn dat je een go hebt gekregen voor de rest van het traject.
Even kort:

Angel, Lafemme en Sofie wat fijn om zo op dit forum te komen en jullie positieve vrolijke berichtjes te lezen!! Dat geeft hoop en kracht voor ons allen denk ik!! Genieten jullie maar ten volle!

Nogmaals wil ik jullie allemaal zo ontzettend bedanken voor jullie lieve, meelevende en bezorgde berichtjes. Ik kreeg zo'n warm gevoel van binnen na al jullie berichtjes te lezen, tenslotte praat ik hier nog niet zo lang mee en toch zijn jullie zo begaan met me, dat is zo hartverwarmend. Alles hier op dit forum trouwens, hoe jullie/we elkaar steunen, elkaars geluk gunnen, elkaar een hart onder de riem steken. De (h)erkenning van dit forum is zo mooi en maakt me helemaal warm vanbinnen :heart: :heart: :heart:

Gelukkig gaat het vandaag een heel stuk beter met me sinds ik me echt houd aan de opgelegde 'platte rust', en dat doet eigenlijk wel goed. Morgenvroeg toch nog eens controle, fijn dat ik wel heel nauw opgevolgd word nu! Sorry voor men beperkte berichtje vanavond, maar ben echt zo moe door de brakke nachten. 's Nachts heb ik namelijk het meeste last, vaak word ik wakker van de pijn en dan weet ik even niet waar kruipen/liggen/zitten van de pijn.. dus de gebroken nachten begin ik nu wel te voelen! Het lukt me ook niet goed om overdag echt te slapen, maar rusten doe ik zeker wel!
selin26 wijzigde dit bericht op 06-07-2017 21:27
0.34% gewijzigd
Dazzle_ schreef:
06-07-2017 20:42
Piene: Ik heb nog geen PB ontvangen. kan dat kloppen? Volgens mij werken de PB ook nog niet echt goed na de vernieuwing..
o irritant zeg pff kun je mij er sturen.
heb jou en animal beide 1 gestuurd.
La Femme!!! :cheer: :cheer: :cheer:
La Femke, WoW!!! Gefeliciteerd!

(Ik heb nu wel heel weinig hoop voor zondag, zoveel positieve testen in zo'n korte tijd kan gewoon niet... *spreek mezelf even toe* Hier komen in verhouding zo weinig vrouwen die bezig zijn, gemiddeldes zeggen totaal niets!)

Selim wat fijn dat het beter gaat! Rustig aan blijven doen meid!
Ik heb vanavond ineens 1 echt pijnlijke borst. Ik voel harde strengetjes en een zwelling. Wie herkent dit? De andere borst voelt zoals de afgelopen dagen aan, vol maar egaal, net of je in een antistressbal knijpt. Als het morgen nog zo is, zal ik wel bellen met de kliniek, maar hoop dat jullie me gerust kunnen stellen!
Wow wat een goed nieuws Lafemme gefeliciteerd! :yes:
Animal ik herken t niet? Kan t niet komen door de hormonen? Anders morgen ff contact opnemen met t zkh
Selin fijn om te horen dat je ook echt je rust neemt. Ik schrijf ook nog maar kort mee maar ik merk dat ik nu al niet meer zonder kan :heart: :heart:
Sofie dank je, mijn eerste echo heb ik op 20 juli. Naar verwachting een week later de punctie..vandaag wel weer veel last van hoofdpijn en ben echt vooral tegen manlief een draak.. (6) Afbeelding
Shine bright like a diamond
LaFemme wat fijn! Gefeliciteerd! :cheer:

Animal wat raar en vervelend opeens een pijnlijke borst. Sorry, heb er geen ervaring mee/ noch deze klacht eerder gehoord in dit traject. (Klinkt nl als borstontsteking als je borstvoeding geeft :O ) Ik snap (en deel een beetje) je gevoel mbt de positieve testen, maar er schrijven hier echt zo weinig meiden mee tov de hele populatie ivf-ers dat dit echt niets zegt over jouw kansen als individu.

Zizo fijn dat je ondanks de cyste mag beginnen te stimuleren!

Diamond succes met prikken, je hebt nog even te gaan dus.

@hier dank voor jullie succeswensen allemaal! Morgen helemaal aan het eind van de middag meld ik mij hopelijk hier met de 8e tp achter de rug.

Flipje naast de wens in je eigen topic: Een heel mooie en liefdevolle dag morgen met elkaar en al jullie dierbaren toegewenst. :heart: Dat jullie trouwdag maar het begin m/ vervolg mag zijn van heel veel voorspoed, geluk en liefde in alle aspecten van het leven (incl het fertiliteitstraject).
LaFemme gefeliciteerd!!! :yes: :cheer2:

Oh Diamond, irritant he dat hormonale. Ik heb daar ook erg last van met de decapeptyl en nu Menopur erbij. Denk aan mijn boodschappenlijstje-incident.

Animal ik kan je niet gerust stellen want ik weet het gewoon echt niet. Als je het niet vertrouwd gewoon zkh bellen.

Flipje, nogmaals een hele fijne trouwdag toegewenst :rose:
LaFemme: :cheer2: Wow! Wat een fijn nieuws! Gefeliciteerd meis!

Ow Animal: we hebben hier geregeld een golf van positief/negatief nieuws. In April 2016 werd iedereen die een TP had gehad zwanger. Bizar maar waar (vandaar ook al die December bevallingen). Jij wordt echt niet meer of minder zwanger van de zwangerschap van een anderen :) enne... ik vind het wel even Animal tijd worden. Het is geen gekke stoelendans waar bij er steeds iemand moet afvallen of zo. Vwb je borst: geen idee wat dit zou kunnen zijn... sorry - kan je niet helpen.

Miekje: misschien wel even confronterend voor jou om alle positieve verhalen te lezen. Maar hopelijk ben je over niet al te lange tijd weer "back in business."

Weija: Veel succes morgen! :cheer:

Diamond: Daarom kom ik hier ook nog steeds graag. Een ieder weet en snapt hoe verrot de MMM kan zijn en de spanning die zo'n traject met zich meebrengt. De herkenning is groot.

Flipje: :hug: Heel veel plezier morgen!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Flipje, ik wens jou en je (aanstaande) man een hele fijne en mooie dag. Jullie zijn al veel in mijn gedachten geweest afgelopen dagen, maar vandaag even een zonnetje bij de gedachten :hug:
Geniet ervan, de dag is helaas zo voorbij

Chevrolet, ik zou afgelopen weekend eisprong gehad moeten hebben. Ik heb echter vorige week woensdag een licht positieve ovulatietest gehad, daarna niet meer.
Volgend weekend ongeveer ongesteld worden en dan Mogen we weer beginnen.
Vanmiddag belt de arts mij op om de laatste dingen te bespreken!
Thanks baggal ben idd best jaloers...
Maar eind juli weer afspraak in zkh.
Nu nog even mijn laatste werkdag dus al n pak zakdoeken bij me... pff hoeveel van die emotionele dingen kun je hebben in een week...

Fijn dat het verder goed gaat met iedereen!
Miekje, ik hoop dat je een fijne laatste werkdag hebt en een leuk afscheidsfeestje!

Diamond, jouw man hoeft verder niet zo veel te doen de komende dagen, jij bent wel druk met spuiten etc, dus hij moet ook wat incasseren ;-) Vervelend dat je niet zo vriendelijk doet. Geef je er aan over, misschien helpt meid.

Fruity, op naar de start!

Mijn borst is al weer bijna "normaal" (voor zover dat kan met de utro) en de pijn is weg. Was wel even lastig om een lekkere slaaphouding te vinden. Okee, Baggal en Weija, ik maak me er niet meer druk om. Vandaag en morgen een drukke dag, dus ik kom de dagen vast snel door.

Flip, als je dit nog leest: ik wens jullie een schitterende dag toe en dat er maar vele schitterende dagen mogen volgen in jullie huwelijk!
Weija succes vanmiddag. Klopt zit aan het begin.
ZizoPff echt wel, krijg je nu je de dubbele dosis prikt ook extra last vd hormonen? haha ja dat boodschappen incidentje van jou :rolling: Ik moet dinsdag beginnen met gonal 225 erbij, de lucrin dosis moet ik dan wel verlagen van 20 naar 10. Ben ook heel benieuwd hoe dat gaat zijn.
Baggal Ja idd dat helpt het echt we zitten allemaal in hetzelfde schuitje en weten wat ieder doormaakt. Vind het ook echt fijn dat ook jij blijft meeschrijven. ;)
Flipje Ik wens jullie vandaag een prachtige dag toe :sun: :heart: :rose: Hoorde net op de radio dat dit een mooie dag en datum is voor een sprookjeshuwelijk 7-7-17 Dat wens ik jullie ook toe!
Miekje een knuffel voor jou! :hug: Succes met je laatste werkdag vandaag en met het afscheid.
AnimalJa dat doe ik ook zeker, manlief zei gister bij het avondeten dat hij mij echt een :@ vond en dat ik alles op hem af reageer. Mijn reactie was dat wist je voordat we eraan begonnen, zullen we ruilen mag jij hormonen spuiten..neeeee dat wou ie dan ook weer niet. :nope: Daarna was hij stil haha ( Met zijn ex heeft hij ook in het IVF traject gezeten dus hij weet donders goed hoe het is)
Gelukkig dat de pijn iig weggetrokken is.
Eerst en vooral: Flipje een hele mooie en fijne dag gewenst vandaag. Geniet ervan!

Wat een goede 'vibe' hebben we hier opeens zeg. Fijn.

Angel, ben zo blij voor je. Je hebt er lang op moeten wachten. Ik wens je een hele fijne en mooie zwangerschap toe.

LaFemme, van harte!

Animal en Doces, nog even. Jullie hebben er niets aan het is ook nergens op gebaseerd, maar ik heb echt het gevoel dat het wel goed zit bij jullie allebei. Ik hoop het ook echt voor jullie. Spannend hoor.

Selin, fijn om weer van je te horen. Ben blij dat het weer beter met je gaat.

Weija, succes vandaag met de terugplaatsing. Ik duim voor een plakkertje.

Zizo, dat is een keurig aantal eiblaasjes hoor. Ik vind het zelfs best veel (maar ik ben van mezelf ook weinig gewend). Succes met de rest van het traject!

Miekje Fijne laatste werkdag gewenst en geniet in Londen! Kom lekker even bij en daarna weer met goede moed vooruit.

Chevrolet, goed idee zo'n buitenland baby ;-) Zet 'm op dan maar!

Ik weet niet wat er met mijn lijf aan de hand is, maar geen menstruatie hier in elk geval. Heb een paar dagen een beetje bloederig slijm gehad, maar dat is helemaal over. Geen bloed meer te zien. Geen idee wat dat was. Nu maar hopen dat er wel snel een menstruatie komt, ik heb zin om te spuiten. Het geduld is op. Maar dat was het al even ;-)
Ons huis is verkocht, dus dat is eigenlijk best snel gegaan. We gaan volgende week met een aannemer om de tafel om te kijken of de opknapper die wij op het oog hebben financieel een beetje haalbaar is en dan kunnen we hopelijk snel stappen ondernemen.
Miekje: Logisch toch! Wat mij altijd heel erg hielp is om dat soort dingen los te zien van elkaar. Zo van: als deze persoon zwanger is, ga ik daar niet meer of minder zwanger van worden. Beetje hetzelfde wat Flipje schreef van de week: "Ik heb er niets aan als jullie allemaal slecht nieuws krijgen." En...de eerste teleurstelling is vaak de moeilijkste. Je wordt er zelf harder van is mijn ervaring, wennen doet het alleen niet. En...je staat pas aan het begin van het traject. Niet iedereen is in de eerste poging zwanger. Ik heb 8 embryo's teruggeplaatst gekregen in totaal in 4 TP's (ik koos altijd voor dubbele transfers omdat het systeem in Engeland nogal ingewikkeld in elkaar zat en ik toen ik privaat ging, zelf moest betalen voor elke TP en kansen wilde maximaliseren). Dus ik snap dat het k** voelt wanneer jij tot nu toe de enige bent bij wie het in ronde 1 niet raak was. Maar wanhoop nog niet! Veel plezier in London - altijd leuk, en ik kan het weten ;-)

Diamond: Ah de hormonen van het traject en de bijwerkingen van de medicatie :twisted: Ik zat ook nog wel eens te wanhopen hoor en mijn man als altijd zoooo rustig, zelfverzekerd en optimistisch. Vaak heel fijn, maar af en toe kon ik die houding ook niet uitstaan. Heeft de MMM bij hem uiteindelijk iets opgeleverd met de ex? Weet niet of je het al geschreven had (ben het even kwijt).

Weija: nogmaals veel succes vanmiddag en dan lekker broeden.

Animal en Doces: Ik ga jullie dit weekend even though extra volgen dames! Hoop enorm dat het bij jullie beiden raak is. Altijd zo fijn om te lezen wanneer het lukt!

Flipje: veel plezier en geluk vandaag! :flirting: Hoop op een prachtige dag voor jou en Flipman!

Abusu: Hoe is het met jou?

Duufje: Wat fijn dat het huis verkocht is. Wanneer verwacht je de overdracht? Het leuke van de opknapper is dat je je eigen stempel er op kan zetten. Gek - je cyclus... Jij had toch voor je zwangerschap een regelmatige cyclus dacht ik?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Flipje.. je zal dit nu niet meer lezen denk ik.. druk met jullie grote dag! Ik hoop dat jullie een prachtige dag hebben ! :flirting: :hug:
Call it magic, Call it true, I call it magic, When i'm with you !
Duufje hopelijk klopt ie snel aan dan kan je ook beginnen! Snel gegaan idd met je woning super! Hopelijk gaat het lukken met huis wat jullie op het oog hebben.
BaggalZo is de mijne ook wel, maar op zulke momenten kan ik mij daar dan juist aan irriteren. En inpeperen waar ik overal last van heb..Klopt daar had ik nog niet eerder overgeschreven. Zij had problemen met de vruchtbaarheid, zat al bijna in de overgang (was volgens mij toen 38 ofzo?) en met al die extra hormonen tijdens de IVF produceerde is 1 eitje..Hun relatie overleefde de MM o.a. niet en ze zaten op een gegeven moment ook niet meer op 1 lijn. Ze liepen bij dezelfde gyno die wij nu hebben. Bij onze afspraak vorige week dacht de verpleegkundige dat ik al eerder IVF had gedaan. Maar dat ging dus over hem en zijn ex. :-? Dat hebben we toen gelijk even recht gezet.
Klopt Baggal, mijn cyclus was super regelmatig voor ik zwanger werd. Kon er de klok op gelijk zetten. Nu is er geen touw meer aan vast te knopen. Maar ik ben ook weer begonnen met hormonen voor mijn cyclus weer echt op gang was, dat zal ook niet echt geholpen hebben denk ik.
Ik wacht nog maar even af. Als er volgende week niets gebeurt, neem ik wel contact op met het ziekenhuis om even te bespreken of we wat checks moeten doen.

Overdracht van ons huis is over iets minder dan 3 maanden. Ik denk dat we de overdracht van de opknapper ook wel rond die datum kunnen plannen als alles doorgaat. Maar we hebben nog minimaal een maand of 4 nodig daarna om dat bewoonbaar te maken. In de tussentijd kunnen we bij mijn ouders terecht gelukkig, dus we hebben sowieso wel onderdak.
Even heel snel globaal gelezen maar: LaFemme :cheer2: :cheer2: super nieuws, gefeliciteerd!

Duufje, super van je huis!

en Flipje ik wens je nogmaals een fantastische liefdevolle trouwdag toe :heart:
Flipje geniet van jullie trouwdag!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven