Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

10-05-2017 16:31 2999 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
:redrose: De stand van zaken
Wachten op start miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje
Prikken & slikken rojali
Wachten op cryo-tp Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4
In de wachtweken Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug)
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(29/41)
okt
2014
okt
2015
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) ICSI2 wachten op start
(sept)
VUmc
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH
IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x
IVF3 2 cryo's IVF1&2: NL
IVF3:Dusseldorf
Duufje
(39/43)
2013 Dec 2015 zeer slechte zaadkwaliteit
ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆
ICSI2 start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt ?
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
abusu
(39)
2014 2014 alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad
ICSI1 niet zwanger
ICSI2 verse tp niet zwanger
(1 cryo)
MCK
Animal2307
(36/36+)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) niet gelukt
IVF/ICSI3 wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp Dusseldorf
boulu
(?)
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w)
miillaa IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie IVF1.2 wachten op verder onderzoek
MevrouwStippel
(36/39)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
wachten op start
(±augustus '17)
AMC
Lilly53 verstoring LH, azoospermie ICSI1 wachten op start
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's ICSI2 start mei '17, 2e ronde aug'17? LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider
IVF1 wachten op start
(Sept)
Zizo
(33/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel
doces
(28/30)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit ICSI ICSI 1 mei '17 privé
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF
IVF2 wachten op start september
windmolen
(32/38)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI gehad IVF/ICSI1 eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos
rojali Okt 2015 Jul 2017 HSG gehad, verkleving door chlamidia IVF 1 ?
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar IVF/ICSI Start prikken 5/8
X
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
:heart: Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
:duckie: Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Duufje wat een onwijs mooie opbrengst! En Fruity ook al zo mooi. Super fijn dames! En dan waarschijnlijk ook nog tegelijkertijd de punctie. :)

Boulu echt zo enorm verdrietig voor jullie..... heel veel succes sterkte met de rollercoaster waar je de komende weken in terecht komt qua onderzoeken. Hoop voor je dat je snel terecht kan in het ziekenhuis.
Ondanks het verdriet, jullie komen hier ook doorheen. :hug:
Een advies hoe lastig ook.... 'Deal' met elk verdriet op zijn eigen tijd. Het verdriet van dat deze zwangerschap waarschijnlijk niet goed afloopt is al groot genoeg. Richt je daar eerst op. Zorgen en verdriet om iets dat nog helemaal niet heeft plaatsgevonden -zoals je angst voor een kinderloos leven waar je in het andere topic over schrijft- is nu nog helemaal niet aan de orde en kan je later op dat moment (als dat zich al ooit voordoet) mee dealen.
Maar onwijs rot en verdrietig is en blijft het. Heel veel sterkte samen :redrose:
Fruity en duufje wat fijn dat jullie beide een topscore hebben aan eitjes!! Hopelijk snel de punctie zodat jullie ook snel weer op het wachtbankje belanden ;)!

Diamond, succes vandaag!! Ben erg benieuwd naar de opbrengst!!

Baggal dank voor je berichtje, zo gaat het inderdaad helaas op een forum soms, maar baalde er wel wat van dat ik dan niet meelas op het ander topic, maar kan gebeuren inderdaad.

Ik slik nu al 10 dagen progynova maar voel me erg neerslachtig weer, kan dat van deze hormonen zijn? Iemand al ervaring met progynova?
selin, ik had gelukkig nooit last van de progynova :-) deed er elke tp.mee
Dank je Selin, ik ben net gebeld vanmiddag is TP. :-D
Oh lastig zeg dat je je zo voelt :S..ik heb geen ervaring met progynova..

Weten jullie waarom je met een volle blaas moet komen naar de TP?
Shine bright like a diamond
Diamond ze doen een uitwendig echo om te zien of embryo op goede plaats terecht komt en met volle blaas is dat makkelijker. Bij de laatste terugplaatsing was ik dat vergeten en had ik een hele lege blaas :facepalm: toen moesten ze heel hard op mijn buik duwen om baarmoeder goed in beeld te krijgen.
Diamond: :yes: Veel plezier met de terugplaatsing vanmiddag! Weet trouwens wel dat je niet met een enorm volle blaas hoeft te komen, er moet gewoon wat inzitten. Maar niet dat je op barsten staat, dan lig je zo a-relaxed ;). Ik hoefde dat trouwens helemaal niet, maar bij ons deden ze de terugplaatsing ook niet onder echo-begeleiding, wat me een beetje verbaasde. Wel had ze van te voren een 3d-plaatje gemaakt van m'n baarmoeder, dat was ook grappig om te zien.

Hier: temperatuur is vanochtend flink gedaald, maar nog steeds geen spoor van menstruatie, ook nog niet echt krampen. Spotting is ook weer gestopt, lijkt het. Frustrerend, laat het nu maar komen dan hoor. Dus ik dacht, ik klaag hier even een beetje, dat hielp bij Animal ook uiteindelijk ;). Ik heb mezelf iig alvast van het wachtbankje gehaald.

Over het wachtbankje gesproken: Abusu, hoe gaat het bij jou?? Ik hoop enorm dat jij wel een mooie plakker hebt!
boulu schreef:
28-07-2017 10:01
[...]
Hoe kunnen we nou zoveel pech hebben?! Of is het geen eens pech en blijken we geen gezonde kinderen te kunnen krijgen?! Het is afwachten...
Lieve boulu, ik herken deze gevoelens natuurlijk ontzettend.... maar probeer dat nog even los te laten. Dit beeld past erg bij Turner syndroom en dat zou in dit aspect 'goed' nieuws kunnen zijn: Turner is per definitie niet erfelijk begreep ik van mijn artsen. Als dat het is dan is het echt pech dus...

Hang in there.... :hug:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Selin: De progynova was eigenlijk de enige medicatie waar ik hyper emotioneel van werd. Een zielig zwerver of een aangereden Kat en ik was zo ongeveer in tranen :facepalm: Op
werk kon ik me nog wel handhaven, maar thuis...

Verder heb ik van de andere medicijnen nooit last gehad moet ik zeggen. Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik ten tijde van de progynova tabletten ook niet lekker in mijn vel zat (dochter van mijn man was net zwanger en was woedend over onze kinderwens - is inmiddels wel wat bijgetrokken overigens).

Abusu: Ik hoop dat het goed gaat met in de killing wachtweken!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Dank je Angel en Winmolen. Dacht idd het wordt ongemakkelijk als je daar ligt en je op knappen staat..als ik moet dan moet ik ook gelijk. Ik ga vanaf nu niet meer naar de wc en we moeten toch een uurtje in de auto zitten dus neem wel een flesje water mee onderweg..Oehhh vind het zo spannend! PS een uitwendige echo is toch op je buik..heb tot nu toe alleen inwendige echo's gehad..
Windmolen..bahhh zo frustrerend dat het nog niet is los gebroken..hoop voor je dat je duidelijkheid krijgt
Diamond succes en veel plezier met de terugplaatsing zometeen. Wat zou het mooi en fijn zijn als dit embryo de komende 8,5 maand blijft zitten en je hem of haar over die 8,5 maand in je armen mag houden.

Windmolen irritant he die onzekerheid totdat je menstruatie is doorgebroken. Ik zelf blijf altijd een sprankje hoop houden totdat het echt doorbreekt.

Selin ik had eigenlijk alleen de eerste 10 dagen heel veel puistjes van de progynova en verder geen klachten. Wat vervelend dat je je zo teneergeslagen voelt.

Boulu nog een keer een dikke knuffel en heel veel sterkte in deze ongelofelijk moeilijke en onzekere tijd.
Hier de punctie achter de rug. 8 eicellen. Maandag horen we of er bevruchtingen zijn. donderdag eventueel terugplaatsing. Hopelijk halen de embryo"s de 5 dagen.. ben er erg zenuwachtig voor, omdat mijn 3 daagse embryo's ook niet allemaal van topkwaliteit waren.. it is not in our hands anymore.
Oh Dazzle sorry helemaal vergeten dat je vandaag de punctie had. Mooie score 8 eicellen. Nu de mega spannende dagen in hoop erg voor jullie dat jullie goed nieuws krijgen over een paar dagen.
Spannend Dazzle! ik hoop op mooie bevruchtingen!

Succes straks Diamond! Zeker de 1e keer is het best bijzonder. Benieuwd of je cryo's hebt.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Succes diamond. Is mooie ervaring. Ik hoop dat je een foto krijgt van je embryo. Vond het zo leuk!

Dazzle mooi dat punctie achter de rug is. Hoop op mooie embryos.
Dank je meiden Weija, Baggal, Angel..Jaa het ging prima, embryootje zit erin. Was nog wel ff een klus want bleek dat ze een bochtje moesten maken want anders kwam ze niet op de goede plek waar ze de embryo wouden plaatsen..dus bogen ze het slangetje (of hoe dat ook heet) zodat ze het bochtje konden maken.
Alleen die uitwendig echo was niet fijn, ze drukte keihard op mn buik..vooral als je moet plassen is dat niet fijn.
Er waren in totaal 3 embryo's..vond het wel weinig en jammer dat er niet meerdere waren..dus hoop echt dat die andere 2 mee kunnen gaan voor cryo's maar daar ontvangen we dan een brief van..
Klopt Angel we hebben een foto mee gekregen zo leuk, maar de gyno zei dat je de embryo niet ziet op de echo..het witte puntje waar de embryo in de buurt zit was een luchtbelletje, maar goed dan weet ik ongeveer waar ie zit.
Dazzle wat een mooie opbrengst zeg! :yes: Waarom doen ze dan donderdag pas de TP is dat beter voor de kwaliteit?

Ik vind het zeker heel bijzonder dat er nu een embryo in mijn baarmoeder zit..moet nog ff wennen aan het idee..zo spannend! :proud:
Ja raar is dat hé, zo raar en bijzonder, het feit dat je eigenlijk theoretisch gezien al 'zwanger' bent of er in elk geval een bevrucht eitje in je rondzwemt :D hihi, ik vond het in elk geval best wel een bijzonder gevoel, had ook een fotootje meegekregen van ons 8-cellig embryootje en dat gaf toch wel een extra speciaal gevoel. Maar goed, helaas mocht het hier niet zijn :( . Voel me nog steeds erg neerslachtig, zo extreem dat ik twijfel of het wel echt door de medicatie komt.
Heb nergens zin in, wil gewoon hele dag wenen en slapen...
Wil gewoon zo graag een kindje, maar dat herkennen jullie ongetwijfeld allemaal ... kan zo ook niet wachten tot woensdag, eindelijk controle, de tijd lijkt zo traag te gaan.
Maar oké, *klaagmodus weer af*

Dazzle, mooie score en ik hoop op heel wat bevruchtingen!! Donderdag terugplaatsing, op dag 5 dus, mooi! Hoop dat ze mooi verder delen!!

boulu.. ook van mij nog een dikke knuffel <3 neem de tijd voor jezelf en je man

Windmolen, hoop voor jou dat het snel doorbreekt, want als het dan negatief is wil je ook gewoon zo snel mogelijk weer door hé, herkenbaar! Hoe voel je je verder intussen?

Diamond, wanneer worden ze ingevroren dan bij jou? Pas op dag 5? Begrijp wel dat je er liever meer had, maar hé, 3 zijn er 3 !! Elke kans is er eentje ;) !
Jazeker zo is het Selin, maar het is ook telkens weer een klap die je moet verwerken als het toch niet gelukt is en daardoor kan je je dan ook heel goed down voelen. We moeten telkens maar weer opkrabbelen voor een nieuwe ronde en dan is je kinderwens nog steeds niet vervuld. Je hebt er elke keer weer vertrouwen in dat het gaat lukken..
Ja ze worden dan neem ik aan morgen ingevroren en want morgen wisten ze of ze goed genoeg waren..en wij krijgen daar een brief over maar wat ik van Duufje begreep krijg je die pas na 10 dagen zoiets..we zitten in dezelfde ziekenhuizen.
Klopt 3 zijn 3 nou hopen dat die andere 2 ook mee kunnen gaan doen deze ronde..
Boulu, wat vind ik het erg voor je... Eerst is het zwanger worden al ontzettend moeilijk en nu blijkt het wonderbaarlijk toch gelukt en krijg je zo'n bericht...Ik hoop zo dat het toch een foute meting oid geweest is, maar ik snap dat je er zelf helemaal niet meer van uit gaat.
Hoe moeilijk het ook is, je gaat er mee dealen. Niet omdat je wil, maar omdat je wel zult moeten. Ik hoop heel erg dat je er toch vertrouwen in hebt dat je in ieder geval zwanger kunt worden.
Er zitten hier helaas meerdere meiden die zo ongeveer jouw ervaring ook mee gemaakt hebben. Ik hoop dat je steun bij hun kan vinden.
Ik ga je misschien een hele rare en zo ontzettend ongeplaatste vraag stellen... Maar hoe ver ben je? De reden dat ik dit vraag is verzekeringstechnisch. Ik dacht dat als je een zwangerschap van min 12 weken gehad hebt, de teller voor IVF weer op 0 gaat. Misschien is dit helemaal niets iets waar je nu wat mee wil, maar misschien kun je dat toch met het ziekenhuis bespreken.
Nogmaals een hele dikke knuffel, want die heb je ongetwijfeld de komende dagen hard nodig... Welk onderzoeken gaan ze doen? Sterkte meid en ook voor Boulu-man...

Dazzle, wat een mooie opbrengst! Ik ga keihard voor je duimen! Hebben ze IVF of ICSI gedaan? Er moet gewoon een 5 daagse topper bijzitten!! Ik hoop dat je snel herstelt van de punctie. Wel fijn dat je van DD pas morgen met de utro moet beginnen he? Ik vond het een beetje eng zo vlak na de punctie de utro inbrengen.

Diamond, ik kan even niet terug zien hoeveel eicellen er gevonden zijn bij jou. 3 embryo's is een mooie score, vooral als ze ook ingevroren kunnen worden. Het bevruchtingen % bij IVF is ong 60%. Hebben jullie dat gehaald? Het is en blijft een afvalrace. Aantal follikels is altijd meer dan aantal gevonden eicellen. Dan vallen er nog een paar af, omdat ze niet rijp of goed zijn, dan worden er geen 100% bevrucht en kun je ook weer afvallers hebben met delen. En invriezen en ontdooien kan er weer wat sneuvelen. Dat viel me aan het gesprek in DD toendertijd heel erg tegen, dat de afvalrace nog eens benadrukt werd en vooral van 3 naar 5 dagen embryo. Ik denk dat ik er daarom ook vrij blanco in ging en we echt super blij waren met deze topscore (8 eicellen, 6 geschikt voor ICSI, 5 bevrucht, 1 als bevruchte eicel ingevroren, de andere 4 zijn 5 daags embryo's geworden, waarvan er 1 6 dagen over gedaan heeft. Was volgens de arts ook enorm bovengemiddeld. In DD gebruiken ze iets andere invriestechnieken en vriezen ze bijna alles in en ontdooien gaat ook niet vaak mis)
Ik heb ook elke keer met een te volle blaas gezeten, erg vervelend. DD is voor ons 2 uur rijden, dus met een half volle blaas daar komen, bij een verse tp (moest natuurlijk veel drinken en eierstokken die erg op baarmoeder drukten) was niet mogelijk. Maar ik mocht gelijk plassen. Natuurlijk ben ik bang geweest dat ik ze zo mee uit geplast heb, maar dat kon niet volgens de arts, dus daar moet ik ook maar op vertrouwen.

Selin, ik heb laatst navraag gedaan op een ander forum over progynova, aangezien ik eigenlijk een volgende tp in kunstmatige cyclus zou willen om meer baarmoederslijmvlies op te bouwen. En daar vertelden ze allemaal dat ze er nogal hormonaal van waren. Probeer het over je heen te laten komen, geef er ook aan toe, opkroppen heeft geen zin, en hoop dat je snel een tp krijgt!

Weija, jij had vandaag toch ook weer een echo? En??

Abuse, hoe voel je je nu je op het wachtbankje zit?

Nu maar hopen dat ik niemand vergeten ben! Ik lees wel elke dag even bij, maar reageren zat er even niet zo veel in. Morgen een heerlijke rustige dag in de planning
Animal idd vandaag weer een echo gehad en mag morgen op dag 14 Ovitrelle spuiten en dan volgende week zondag de terugplaatsing. Fijn iig dat mijn cyclus zich een beetje lijkt te herstellen naar een iets normalere lengte (scheelt weer een echo).
Jij hebt deze week de hsk etc toch? Spannend! Heel veel succes!

Abusu jouw testmoment komt al dichtbij. Hoe gaat het met je?

Duufje en Fruity succes morgen met jullie echo's en hopelijk op naar een topscore voor alle twee.
Selin: dat neerslachtige gevoel komt misschien ook door het hele gedoe rondom de MMM. Het is al zo vervelend dat je hier door geen moet, dan begrijpt je man het ook niet echt en moet je de teleurstelling verwerken. Want dit traject komt vaak met teleurstellingen en angst en verlangens. En het is nu eenmaal zo dat je 30% kans hebt op een zwangerschap bij elke TP. Het is een loterij waarbij je alleen maar kan hopen dat het bij een volgende ronde wel lukt. Mijn ervaring is dat de eerste teleurstellingen de ergste zijn en dat je daarna harder wordt. Voorbeeld: bij de 1e TP was ik zwaar onder de indruk bij de 3e en 4e mocht mijn man niet meer mee want ik zag het als klinische handeling. Kortom, Je wordt harder. En anders is het soms ook fijn om met een derde te praten. :hug:

Diamond: embryo aan boord: :cheer: en nu broeden.

Weija: Fijn dat er weer een TP op stapel staan. Weet dat het vertrouwen in deze ronde wat is afgenomen en toch blijf ik hopen dat het ontdooien lukt en je hier over 3 weken mag melden dat je zwanger bent.

windmolen: Hoe is het met je? Laat je niet ontmoedigen.

Fruity en Duufje: succes met de FM's!

Animal: lief je verhaal aan Boulu. Wanneer verwacht jij de uitslagen uit DD?

Abusu: ben heel benieuwd naar je. Ik hoop dat je "een Rosings-doet" ;-) Wanneer ga je testen?

Gister een 4D echo gehad. Erg mooi! Ze is nogal aan de grote kant, nu al 1,7 kg en de verwachting is dat ze bij 40 weken 4,5 kg zal zijn. Met dat hele vaten verhaal was het de verwachting dat ze een groeiachterstand zou krijgen en niets blijkt minder waar. Sterker nog, haar buikje valt buiten de groei curve en mij werd aangeraden toch even een suikertest te doen (glucose intolerance). Allemaal goed, maar ik blijf me verbazen dat ze van een mogelijke groeiachterstand naar mogelijke zwangerschapsdiabetes ga :-? Ik vermoed dat de junior Dr van destijds dingen misschien toch niet goed geinterpreteerd heeft. Bizar - Maar niet iets waar ik me zorgen om hoef te maken.
Dazzle, mooie opbrengst, 8 eicellen! Zitten die nu allemaal in de embryoscoop? En wordt het nu een freeze all, of ga je toch een terugplaatsing krijgen? Ik duim voor mooie embryo's. Ik vond dat afwachten of ze dag 5 gaan halen ook zo zenuwslopend. Ik hoop dat je de tijd een beetje doorkomt. Met 8 moet je toch goede kansen maken!

Diamond, fijn dat de terugplaatsing goed ging. Hoe voel je je nu? Bijzonder gevoel hè? Lekker broeden nu! En ik duim voor je dat de andere 2 embryo's ingevroren kunnen worden. Ik snap wel dat je er liever meer had gehad, maar als ze echt dag 5 gaan halen, zijn het natuurlijk wel top-embryo's. Maar eerst maar eens duimen voor het embryootje dat nu in je buik zit.

Selin, ik heb geen ervaring met jouw medicatie, dus ik kan je niet zeggen of het (deels) daardoor komt dat je je zo voelt, maar ik herken je gevoel wel heel erg. Voel me ook een beetje zo op het moment. De keiharde teleurstelling, na de eerste echte kans met IVF. En dan moet je weer wachten en kan je niets doen om je liefste wens te laten uitkomen. Het gaat vast beter met je als er weer actie is. Knuffel van mij.

Weija, wat fijn dat je terugplaatsing alweer gepland staat! Ik ga weer keihard voor je duimen. Fijn ook dat je cyclus weer wat bijtrekt, dat geeft ook weer een wat beter gevoel, denk ik.

Baggal, fijn dat alles weer goed was bij de echo. Bijzonder idd dat ze een groeiachterstand verwachten, maar ze juist aan de grote kant is. Alleen maar goed, toch (zolang je tenminste idd geen zwangerschaps-diabetes hebt...)?

Hier nog steeds aan het wachten op m'n menstruatie @(. Maar heb nu wel stevige menstruatiekrampen, dus het zal vandaag wel doorzetten (hoe vaak zal ik dat nog gaan schrijven? :P). Ik heb vanochtend voor de zekerheid nog eens getest, want ik begon weer wat hoop te krijgen, tegen beter weten in. Maar nog steeds hartstikke negatief. Blijf me toch afvragen waarom m'n cyclus ineens zo raar doet. Normaal word ik dus ongesteld op 12 dpo, en nu ben ik al 15 dpo. Zelfs als m'n eisprong idd een dagje later was dan de arts zei, ben ik nog steeds 2 volle dagen overtijd. Zou dat echt kunnen komen door m'n schildkliermedicijnen die ik pas sinds twee weken slik? Of kan het toch zijn dat het embryo toch geprobeerd heeft in te nestelen, maar dat dat mislukt is (en wel zo vroeg dat er geen hcg op gang is gekomen)? Ben benieuwd wat de arts erover gaat zeggen.
Ik hoop iig dat het nu snel doorkomt, zodat ik het af kan sluiten en bezig kan gaan met de volgende ronde. 50% kans zeiden ze, dus dan moet het de volgende keer goedkomen, toch? ;-)
Poeh, wachten wordt nu wel killing. Morgen is het twee weken na mijn eisprong, officieel moet ik tot dinsdag wachten om te testen. Gisteren al wel een smileytest van Clear Blue gedaan, en die zei 'niet zwanger'. Zwalk dus nog al heen en weer tussen hoop en vrees.
WTF?
animal de utro vind ik niet eng na punctie. Ik heb geen bloedverlies gehad na punctie. Was bij de andere puncties wel wel anders. Krijg jij ook zoveel medicatie? Ik moet vandaag beginnen met : neuspray, utro, aspirine. Wat heb jij trouwens een goeie score mbt cryo"s!

windmolen ik vind het idd zenuwslopend tot 5 dagen wachten! Ik ben erg bang dat ze het niet redden. Omdat mijn 5 stuks 3daagse cryo"s bij ivf 1 maar 1 A-kwaliteit cryo opleverde.
Ik ga toch voor de tp. Mede omdat ik nu meer medicatie krijg na TP. Hopelijk is dat voor mij net het extra zetje wat de embryo nodig heeft.

Baggal: fijn dat echo weer goed was! Bijzonder lijkt me zo"n 4d echo.
Dazzle: om je even gerust te stellen: Ik heb nooit een A kwaliteit gehad. Ik had een 6 daagse 4BB, 3CC en 2CC en 5 daagse 3BB's. En op fertility friends heb ik ook verhalen gelezen van dames die van de champions league A-tjes niet zwanger werden, maar wel van B-tjes. Je hebt iig een mooi aantal eicellen!

Windmolen: weet niet waar mee je getest hebt, zo is Kruitvat 2 voor 5 super gevoelig (al heb je geen Kruitvat in DL volgens mij), maar het zou kunnen zijn dat je cyclus van slag is door alle medicatie. De vorige keer kwam het heel snel achter je punctie aan meen ik...

Oh Abusu: killing dit!! Heel veel Sterkte en succes!
Dazzle, ik had neusspray suprefact en utro. Geen asprine. Misschien komt dat nog wel na de onderzoeken die donderdag plaats gaan vinden. Ik heb ook elke keer weinig bloedverlies gehad, maar wel een beetje. Bij de 2e punctie hadden ze wel iets geraakt en gutste het uit mijn vagina en lag er een redelijk plas bloed op de grond. Aldus mijn man. Ze hebben het even dichtgedrukt en dat was het. Daarna net als de andere keren 1 -2 dagen wat oud bloed. Ik was en ben(!) erg blij met deze topscore. Als we 1 tp per maand doen, kunnen we de rest van het jaar vooruit. Jij wacht dus niet op de uitslag van het NK-cellen onderzoek? Ik vind dat erg lastig, die beslissingen nemen over wel of niet wachten. Aan de ene kant wil ik liever niets zomaar weggooien, maar hallo, we wachten al 3 jaar! Ben er wel erg klaar mee. Gisteren op mijn lieve nichtje gepast en als ik dan zie hoe soepeltjes mijn man en ik samen doen en hoe mooi we op 1 lijn zitten, dan vraag ik me echt af wanneer wij een keer fulltime mogen vaderen en moederen over een kindje...
Ik vond het ook echt superspannend die dagen. Ik weet van iemand anders dat ze gaan bellen als ze allemaal gesneuveld zijn, en dan doen ze dat "meteen", ze wachten niet tot de 5e dag. Ook weet ik dat ze het niet erg vinden als je elke dag belt. Ik heb mijn kop in het zand gestoken en af en toe werd ik erg bang, maar geen bericht was goed bericht, dus daar heb ik me al die tijd aan vast gehouden. Nu zal ik er voor een volgende keer voor ons niet zo heel erg bang meer voor zijn, aangezien we nu een topscore hebben. Maar dan vraag ik me wel sterk af, waarom ben ik dan nog nooit zwanger geweest??? Voor mijn gevoel moet het wel in mijn baarmoeder zitten. Ik las ergens dat als je 2/3 IVF en gehad hebt zonder zwangerschap er in 25% van de gevallen wat met een HSK gevonden wordt. Ik denk dat ik graag iets heb wat ze op zouden kunnen lossen en dat het dan meteen raak is!

WIndmolen wat rot dat je nog niet ongesteld bent. Ik moest er (denk) door de utro ook erg lang op wachten. Nu was dat natuurlijk de reden dat het lang duurde, maar wat bij jou de oorzaak is. Vreemd en het maakt je weer extra onzeker. Ik dacht dat de schilkliermedicatie echt wel invloed kan hebben, maar of het zoveel kan zijn, dat durf ik je niet te zeggen. Ik ga er vanuit dat de LF dan genormaliseerd wordt, en niet standaard verlengt zal worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven