Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

woensdag 10 mei 2017 om 16:31
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
.

Wachten op start | miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje |
Prikken & slikken | rojali |
Wachten op cryo-tp | Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4 |
In de wachtweken | Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug) |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 |
okt 2015 |
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) | ICSI2 | wachten op start (sept) |
VUmc |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x |
IVF3 | 2 cryo's | IVF1&2: NL IVF3:Dusseldorf |
Duufje (39/43) |
2013 | Dec 2015 | zeer slechte zaadkwaliteit ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆ |
ICSI2 | start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt | ? |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
abusu (39) |
2014 | 2014 | alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad ICSI1 niet zwanger |
ICSI2 | verse tp niet zwanger (1 cryo) |
MCK |
Animal2307 (36/36+) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) niet gelukt |
IVF/ICSI3 | wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp | Dusseldorf |
boulu (?) |
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w) | |||||
miillaa | IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie | IVF1.2 | wachten op verder onderzoek | |||
MevrouwStippel (36/39) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
wachten op start (±augustus '17) |
AMC | ||
Lilly53 | verstoring LH, azoospermie | ICSI1 | wachten op start | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's | ICSI2 | start mei '17, 2e ronde aug'17? | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider |
IVF1 | wachten op start (Sept) |
||
Zizo (33/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel | |
doces (28/30) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit | ICSI | ICSI 1 mei '17 | privé |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF |
IVF2 | wachten op start september | |
windmolen (32/38) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI gehad | IVF/ICSI1 | eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos | |
rojali | Okt 2015 | Jul 2017 | HSG gehad, verkleving door chlamidia | IVF 1 | ? | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar | IVF/ICSI | Start prikken 5/8 X |
|
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames! |
ZWANGER!

*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.

*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.

rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
donderdag 27 juli 2017 om 08:48
Ff snelle egopost: temperatuur is nog hoog en geen spoor van menstruatie. Ook voel ik nu steeds steekjes in m'n baarmoeder. Dat gevoel ken ik nog niet. Ik vind het heel spannend, maar ik krijg nu wel enorme hoop.
Zizo, ik hoop dat alles goed met je gaat, meis. Moet vaak aan je denken.
Ik reageer later vandaag uitgebreider, heb nu geen tijd ivm visite.
Zizo, ik hoop dat alles goed met je gaat, meis. Moet vaak aan je denken.
Ik reageer later vandaag uitgebreider, heb nu geen tijd ivm visite.
donderdag 27 juli 2017 om 09:32
Diamond in principe hoor je inderdaad zaterdag pas voor het eerst of er een terugplaatsing is. Daar wordt je 's ochtends over gebeld. Bij de terugplaatsing zelf hoor je pas hoeveel embryo's er zijn. Voor die tijd hoor je niets. Of er cryo's zijn krijg je pas later (ong 10 dagen na terugplaatsing) meegedeeld via een brief. Vind ik een waardeloze manier van werken, maar helaas doen ze het zo in Utrecht.
Inmiddels weet ik uit ervaring dat ze wel meteen de dag na de punctie bellen als het helemaal mis is, dus als er uberhaupt geen (goede) bevruchtingen zijn.
Succes met wachten!
weija kan me zo goed voorstellen dat je er niet zoveel vertrouwen meer in hebt. Maar ik hoop dat je er weer anders in staat als de terugplaatsing eenmaal is. En dat er dan ook meteen maar wordt bewezen dat het wel lukt deze ronde
Labgeek, nu dus echt beginnen. Fijn voor je. Succes! Mijn menstruaties zijn ook totaal niet te vergelijken met 'normaal' als ik aan de hormonen zit. Dus kan daar best mee te maken hebben hoor.
Ik heb morgen de follikelmeting en ik knijp 'm behoorlijk. En dat is eigenlijk voor het eerst, normaal gesproken ben ik behoorlijk nuchter en misschien zelfs gelaten en laat ik het komen zoals het komt. Maar ik merk dat ik steeds banger wordt dat het ons niet meer gegeven gaat zijn. Aan de andere kant hebben we natuurlijk nog 2 pogingen en vind ik dat ook wel hoopvol, maar jemig zeg ik maak me er druk om dit keer. Nou ja, een stap tegelijk maar weer. Eerst morgen maar eens afwachten.
Inmiddels weet ik uit ervaring dat ze wel meteen de dag na de punctie bellen als het helemaal mis is, dus als er uberhaupt geen (goede) bevruchtingen zijn.
Succes met wachten!
weija kan me zo goed voorstellen dat je er niet zoveel vertrouwen meer in hebt. Maar ik hoop dat je er weer anders in staat als de terugplaatsing eenmaal is. En dat er dan ook meteen maar wordt bewezen dat het wel lukt deze ronde

Labgeek, nu dus echt beginnen. Fijn voor je. Succes! Mijn menstruaties zijn ook totaal niet te vergelijken met 'normaal' als ik aan de hormonen zit. Dus kan daar best mee te maken hebben hoor.
Ik heb morgen de follikelmeting en ik knijp 'm behoorlijk. En dat is eigenlijk voor het eerst, normaal gesproken ben ik behoorlijk nuchter en misschien zelfs gelaten en laat ik het komen zoals het komt. Maar ik merk dat ik steeds banger wordt dat het ons niet meer gegeven gaat zijn. Aan de andere kant hebben we natuurlijk nog 2 pogingen en vind ik dat ook wel hoopvol, maar jemig zeg ik maak me er druk om dit keer. Nou ja, een stap tegelijk maar weer. Eerst morgen maar eens afwachten.
donderdag 27 juli 2017 om 09:47
Windmolen dank je voor de uitleg. Ja, snap ik dat je dat fijn vond ben ook erg benieuwd naar de aantallen en wanneer je niks hoort blijf je in spanning zitten. Oooh wat spannend en een goed teken nog steeds een hoge temperatuur
, is vandaag je officiële testdag?
Haha ik vind het los laten best lastig hoor…zit nu in een fase waarin ik denk wat apart zeg mijn eitjes zijn weg en nu is het in handen een lab die een embryo probeert te creëren. Moet nog ff aan het idee wennen.
Bolou dank je, ja het zeker spannend kan niet wachten tot zaterdag. Hoe gaat het met jou? Hoever ben je nu? Last van kwaaltjes?
Weija dank je. Hoe was de eerste echo gisteren? Ik las dat je zaterdag weer terug moet komen. Doen ze de cryo TP dan in je natuurlijke cyclus?
Labgeek dank je wel, hopen dat ze ook allemaal goed genoeg zijn om te bevruchten dat we ook nog wat embryo’s in de vriezer zullen hebben. Bah verveld die menstruatiekrampen bij mij is het iedere keer weer anders..dus geen idee of het invloed heeft op de medicatie.
Gelukkig mag je nu weer beginnen aan een nieuwe ronde. Heel veel succes
Zizo ik denk aan je meid, hoop dat de operatie geslaagd was.
Wanneer testen jullie, 2 weken na de punctie of 2 weken na de tp?

Haha ik vind het los laten best lastig hoor…zit nu in een fase waarin ik denk wat apart zeg mijn eitjes zijn weg en nu is het in handen een lab die een embryo probeert te creëren. Moet nog ff aan het idee wennen.
Bolou dank je, ja het zeker spannend kan niet wachten tot zaterdag. Hoe gaat het met jou? Hoever ben je nu? Last van kwaaltjes?
Weija dank je. Hoe was de eerste echo gisteren? Ik las dat je zaterdag weer terug moet komen. Doen ze de cryo TP dan in je natuurlijke cyclus?
Labgeek dank je wel, hopen dat ze ook allemaal goed genoeg zijn om te bevruchten dat we ook nog wat embryo’s in de vriezer zullen hebben. Bah verveld die menstruatiekrampen bij mij is het iedere keer weer anders..dus geen idee of het invloed heeft op de medicatie.
Gelukkig mag je nu weer beginnen aan een nieuwe ronde. Heel veel succes

Zizo ik denk aan je meid, hoop dat de operatie geslaagd was.

Wanneer testen jullie, 2 weken na de punctie of 2 weken na de tp?
Shine bright like a diamond
donderdag 27 juli 2017 om 09:59
Duufje: Ik snap je helemaal. Ik heb me daar geregeld (te) druk over gemaakt en in jullie geval, met de pech van de vorige ronde, kan ik me helemaal voorstellen dat je het enorm spannend vindt. Ik duim hard voor je - maar dat weet je inmiddels wel.
Windmolen: ik wil je geen valse hoop geven, maar het klinkt allemaal goed. De steekjes herken ik wel - maar toen was ik zwanger (en als de dood voor een nieuwe MK). Was een sort van rek-gevoel in mijn baarmoeder. Mijn vriendinnen hadden dit ook ten tijde van een zwangerschap.
Diamond: ik heb altijd wat later getest, ong. 15 dagen na de punctie of TP, maar er zitten hier ook vroegtesters tussen. Iedereen is anders.
Windmolen: ik wil je geen valse hoop geven, maar het klinkt allemaal goed. De steekjes herken ik wel - maar toen was ik zwanger (en als de dood voor een nieuwe MK). Was een sort van rek-gevoel in mijn baarmoeder. Mijn vriendinnen hadden dit ook ten tijde van een zwangerschap.
Diamond: ik heb altijd wat later getest, ong. 15 dagen na de punctie of TP, maar er zitten hier ook vroegtesters tussen. Iedereen is anders.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

donderdag 27 juli 2017 om 10:46
donderdag 27 juli 2017 om 10:57
Duufje, tuurlijk is het erg spannend, kan het me voorstellen, maar houd je inderdaad vast aan de pogingen die je nog hebt!!
Windmolen, wauw wat een spannend berichtje!! Ik volg het voor jou! Wanneer is normaal je NOD? Ik hoop het zo hard voor jou!!!
Diamond, oh ook spannende tijden voor jou dus nu
bij ons bellen ze iig wel een dag na de bevruchting om te melden hoeveel er bevrucht zijn, maar overall is dat dus anders blijkbaar! Ik had trouwens 14 dagen na de punctie een eerste bloedname bij de gynaecoloog! Maar zelf heb ik dus al een vroege test gedaan op dag 12 na de punctie...
Windmolen, wauw wat een spannend berichtje!! Ik volg het voor jou! Wanneer is normaal je NOD? Ik hoop het zo hard voor jou!!!
Diamond, oh ook spannende tijden voor jou dus nu

donderdag 27 juli 2017 om 12:32
Baggal ik kan niet anders zeggen dan dat het eigenlijk best goed met me gaat qua burn out klachten. Ik onderneem steeds meer en ben ook mijn uren en taken weer aan het opbouwen op mijn werk. Ik ben met momenten nog wel erg moe en concentreren wil niet altijd even goed lukken. Maar het gaat steeds een stukje beter.Baggal schreef: ↑26-07-2017 17:53Zou jij niet eens een andere HA overwegen? AMH is redelijk algemeen - zelfs voor een HA (en dat bedoel ik niet denigrerend overigens) en, misschien nog wel belangrijker, een HA die je niet helemaal serieus lijkt te nemen lijkt me zeer onwenselijk. Te meer nu je al even bezig bent en de tijd ook verder tikt. Nou ja - je hebt je doorverwijzing in ieder geval...
MevrouwStippel: Hoe gaat het met je? En dan vooral de nasleep van de burn out?
Diamond: Fijn dat het erop zit. Nu lekker bijkomen. Moest overigens erg lachen om Flipje gister - schaken![]()
Ik had al wel het idee dat het verdriet en de spanning omtrent onze "niet makkelijk te vervullen' kinderwens en dit hele traject een grote rol hebben gespeeld in mijn burn out raken. Om dan na een hersteloperatie in 2015 en daarna twee jaar spanning en verdriet het eerste goede nieuws te krijgen dat lucht zo enorm op.
En nu het traject dan ook daadwerkelijk gaat starten wil ik zo sterk mogelijk zijn/worden. Dat zal ik wel nodig hebben. Dus er komt dan ook zo'n soort oerdrive vrij. (Ik hou nog steeds een slag om de arm hoor, wat als het zaad toch niet goed blijkt qua kwaliteit, of als er geen bevruchtingen zijn, of het hele traject niet leidt tot een doorgaande zwangerschap.) Maar ik probeer de 'wat als-gedachten' weg te drukken en te hopen op het beste.

donderdag 27 juli 2017 om 12:37
Diamond wat fijn dat er veel eicellen zijn en de punctie mee viel. Spannende tijd nu. Ik duim voor allemaal bevruchtingen.
Labgeek yes eindelijk van start. Heel veel succes met prikken en op naar de FM.
Weija ik hoop dat het dubbeltje deze keer de goede kant op valt. Ik snap goed dat je vertrouwen hierdoor een knauw krijgt maar we kunnen alleen blijven proberen en hopen.
Zo, ik ga snel weer verder werken.
Labgeek yes eindelijk van start. Heel veel succes met prikken en op naar de FM.
Weija ik hoop dat het dubbeltje deze keer de goede kant op valt. Ik snap goed dat je vertrouwen hierdoor een knauw krijgt maar we kunnen alleen blijven proberen en hopen.
Zo, ik ga snel weer verder werken.
donderdag 27 juli 2017 om 13:11
Zo, bezoek is weg, dus even wat tijd voor een uitgebreidere reactie (lukt me toch nauwelijks om te werken
).
Diamond, je gaat vast niet gebeld worden vandaag, hoor! Daar gaan we gewoon vanuit! Ja, raar idee is dat hè? Dat er nu ergens embryootjes aan het groeien zijn, die van jou en je man zijn en dat gebeurt dan gewoon zonder jou. Zo vreemd, maar tegelijkertijd heel fijn dat het kan!
Duufje, ik snap het wel dat de spanning nu toch begint toe te nemen, zeker na die dikke pech van de vorige ronde. Ik duim keihard voor een goede echo morgen.
Labgeek, spannend dat je nu mag beginnen met stimuleren, dan gaat het echt beginnen! Ik heb geen ervaring met menstruatie na decapeptyl, maar ik meende dat Zizo ook last had van meer buikpijn. Sterkte ermee iig.
Weija, doe je nu een terugplaatsing in natuurlijke cyclus weer? Ik had daar nog nooit van gehoord dat het iets zegt of je al eerder in een bepaalde ronde zwanger bent geworden dat je dan meer kans hebt. Maar alsnog heb je per embryo gewoon een bepaalde kans, die je van te voren niet weet. Ik hoop gewoon keihard dat de volgende embryo jullie geluksembryo is.
Boulu, lief dat je langskomt en met ons meeleeft
. Ik las op een ander topic dat jij vandaag weer een echo hebt en duim voor je dat het weer allemaal goed is. Hoeveel weken ben je dan zwanger?
MevrouwStippel, fijn te lezen dat je in een goede flow zit! En je startdatum komt al dichterbij, spannend! Aww, dat zwaaien naar de zaadjes, wat lief. Bijzonder idee inderdaad!
Subpose, echt, die huisarts van jou
. En dan nog nooit van AMH gehoord hebben? Ik zou overwegen om een nieuwe te zoeken... Maar gelukkig heb je iig je doorverwijzing en daar ging het om. Heb je al een afspraak gemaakt? Ik hoop dat het allemaal meevalt!
Zizo, nog maar eens een dikke knuffel en ik hoop zo dat alles goed is...
Nog even snel over de situatie hier: normaal gesproken zou ik vandaag ongesteld worden. Ik hou een kleine slag om de arm, want ik twijfel nog steeds een klein beetje of m'n eisprong niet toch een dagje later was dan de arts zei (hoezo eigenwijs
). Maar zo'n hoge temperatuur als vandaag heb ik nog nooit op 11 of 12 dpo gehad (ik zou nu 12 dpo zijn). Ik gebruik verder geen medicatie zoals utro, die invloed zouden kunnen hebben op m'n temperatuur of m'n ongesteldheid uit zouden kunnen stellen. Dus dat geeft me allemaal wel hoop. Het kan natuurlijk wel zijn dat er idd iets gaande is, maar dat het niet blijft plakken, het is natuurlijk nog erg vroeg. Dus het blijft spannend. Ik ga waarschijnlijk vanavond (laat) testen, want ik wil het nu toch wel weten. Ik laat het dan uiteraard weten. Pffff, wat een geluksvogel zou ik zijn als het meteen de eerste poging raak is, zeg...

Diamond, je gaat vast niet gebeld worden vandaag, hoor! Daar gaan we gewoon vanuit! Ja, raar idee is dat hè? Dat er nu ergens embryootjes aan het groeien zijn, die van jou en je man zijn en dat gebeurt dan gewoon zonder jou. Zo vreemd, maar tegelijkertijd heel fijn dat het kan!
Duufje, ik snap het wel dat de spanning nu toch begint toe te nemen, zeker na die dikke pech van de vorige ronde. Ik duim keihard voor een goede echo morgen.
Labgeek, spannend dat je nu mag beginnen met stimuleren, dan gaat het echt beginnen! Ik heb geen ervaring met menstruatie na decapeptyl, maar ik meende dat Zizo ook last had van meer buikpijn. Sterkte ermee iig.
Weija, doe je nu een terugplaatsing in natuurlijke cyclus weer? Ik had daar nog nooit van gehoord dat het iets zegt of je al eerder in een bepaalde ronde zwanger bent geworden dat je dan meer kans hebt. Maar alsnog heb je per embryo gewoon een bepaalde kans, die je van te voren niet weet. Ik hoop gewoon keihard dat de volgende embryo jullie geluksembryo is.
Boulu, lief dat je langskomt en met ons meeleeft

MevrouwStippel, fijn te lezen dat je in een goede flow zit! En je startdatum komt al dichterbij, spannend! Aww, dat zwaaien naar de zaadjes, wat lief. Bijzonder idee inderdaad!
Subpose, echt, die huisarts van jou

Zizo, nog maar eens een dikke knuffel en ik hoop zo dat alles goed is...
Nog even snel over de situatie hier: normaal gesproken zou ik vandaag ongesteld worden. Ik hou een kleine slag om de arm, want ik twijfel nog steeds een klein beetje of m'n eisprong niet toch een dagje later was dan de arts zei (hoezo eigenwijs

donderdag 27 juli 2017 om 13:38
Windmolen wat spannend! Idd een goed teken dat je temperatuur hoog blijft. Het klinkt hoopvol. Een tip: zorg wel als je voor de NOD s' avonds test dat je dan niet teveel hebt gedronken.
Duufje ik snap heel goed dat je de eerste follikelmeting van morgen spannend vindt..... het zou zo ontzettend fijn zijn als er een mooi aantal is en niet een twijfel wel/ niet punctie geval. Ik duim heel hard voor je.
Diamond de dagen na de punctie tot je weet of er bevruchtingen zijn zijn hartstikke spannend. Succes/ sterkte!
Baggal heel veel succes met de afspraak vanmiddag.
En tja blastocysten wel of niet classificeren, het is zoals het is. Alleen de beste kwaliteit wordt ingevroren en doorstaat de ontdooing dus daar maak ik mij eigenlijk dan weer niet zo'n zorgen over. Ik hoop ook dat het nu gewoon 5x net pech is geweest, maar we zullen zien. Ik houd iig vast rekening met dat er een nieuwe poging nodig zal zijn.
Hier allen die er naar hebben gevraagd, ik heb idd een tp in natuurlijke cyclus, dat betekent met echo's monitoren tot het follikel groot genoeg is en dan een keer Pregnyl/ Ovitrelle spuiten en een week later de tp. Het grote voordeel is dat je geen progesteron na de tp hoeft te gebruiken (als je zwanger raakt moet je in een kunstmatige cyclus tot 12 weken door gaan met progynova en progesteron), nadeel van de natuurlijke cyclus is dat je vaker terug moet voor echo's.
Duufje ik snap heel goed dat je de eerste follikelmeting van morgen spannend vindt..... het zou zo ontzettend fijn zijn als er een mooi aantal is en niet een twijfel wel/ niet punctie geval. Ik duim heel hard voor je.
Diamond de dagen na de punctie tot je weet of er bevruchtingen zijn zijn hartstikke spannend. Succes/ sterkte!
Baggal heel veel succes met de afspraak vanmiddag.
En tja blastocysten wel of niet classificeren, het is zoals het is. Alleen de beste kwaliteit wordt ingevroren en doorstaat de ontdooing dus daar maak ik mij eigenlijk dan weer niet zo'n zorgen over. Ik hoop ook dat het nu gewoon 5x net pech is geweest, maar we zullen zien. Ik houd iig vast rekening met dat er een nieuwe poging nodig zal zijn.
Hier allen die er naar hebben gevraagd, ik heb idd een tp in natuurlijke cyclus, dat betekent met echo's monitoren tot het follikel groot genoeg is en dan een keer Pregnyl/ Ovitrelle spuiten en een week later de tp. Het grote voordeel is dat je geen progesteron na de tp hoeft te gebruiken (als je zwanger raakt moet je in een kunstmatige cyclus tot 12 weken door gaan met progynova en progesteron), nadeel van de natuurlijke cyclus is dat je vaker terug moet voor echo's.
donderdag 27 juli 2017 om 14:25
Dank je Baggel en Piene, ik ken mezelf dus ik test altijd later, tot dat ik het echt niet meer aan kan en het zeker wil weten.
Miekje dank je, maar ik zit bij het UMCU en jij met het LUMC zie ik. Verschilt ook weer per ziekenhuis.
Selin thanks verschilt idd per zkh weer..erg spannend allemaal hoop dat ik straks de wachtweken ga doorkomen haha.
Bij mij in het zkh zeiden ze dat ik over 2 weken moet testen en de uitslag aan hun doorgeven. Bij ons doen ze geen bloed testen.
MevrStippel dank je wel ik hoop het ook! Wat goed om te horen dat het nu goed met je gaat, een burn-out is niet niks, het herstel kan vaak ook lang duren. Kan mij heel goed indenken dat je afstand hebt genomen van het forum om alles op een rijtje te zetten. Erg knap je dag je met goede moed kan starten met het traject. That's the spirit!
En ja je moet ook sterk je in je schoenen staan want het gaat ook gepaard met teleurstellingen waar je weer bovenop moet komen.. Gelukkig komt augustus steeds dichterbij!
Windmolen Daar duim ik ook voor
..zeker raar idee, maar erg fijn dat het er is. Dat zou toch helemaal mooi zijn als het de 1e poging gewoon raak is. Ik duim voor je en houd het forum in de gaten..zooooo spannendddd
Miekje dank je, maar ik zit bij het UMCU en jij met het LUMC zie ik. Verschilt ook weer per ziekenhuis.
Selin thanks verschilt idd per zkh weer..erg spannend allemaal hoop dat ik straks de wachtweken ga doorkomen haha.
Bij mij in het zkh zeiden ze dat ik over 2 weken moet testen en de uitslag aan hun doorgeven. Bij ons doen ze geen bloed testen.
MevrStippel dank je wel ik hoop het ook! Wat goed om te horen dat het nu goed met je gaat, een burn-out is niet niks, het herstel kan vaak ook lang duren. Kan mij heel goed indenken dat je afstand hebt genomen van het forum om alles op een rijtje te zetten. Erg knap je dag je met goede moed kan starten met het traject. That's the spirit!

Windmolen Daar duim ik ook voor

Shine bright like a diamond
donderdag 27 juli 2017 om 17:41
Duufje ik ga heel hard duimen dat je een mooie echo hebt en dat er mooie aantal follikels te zien zijn. Zou zoveel zorgen en twijfels afnemen!
@Windmolen wat spannend meid! Het klinkt goed en ik ga heel vaak refreshen pagina, al is hier avond en ik al in bed lig. Ben bang dat ik toch morgen pad achter kom hhah. Succes met testen en hoop op een heel mooi resultaat. Fingers crossed.
@ weija ik hoop ook dat het stomme pecht was. Je had nog een embryo dacht ik. Ik hoop dat een nieuwe poging niet nodig is. Had eigenlijk ook wel verwacht dat het zou lukken met zoveel folikels.
@ zizo, hoe gaat het met jou. Blijf maar aan je denken meid. Sterkte met alles!
@ diamond, als ik goed begrijp is niet gebeld worden goed nieuws? Nou dan hoop dat je niet gebeld wordt!!! Zal vast goed zijn met zulk mooie aantal folikels. Krijg je zaterdag ook meteen te horen hoeveel embryos er zijn ontstaan?
@Windmolen wat spannend meid! Het klinkt goed en ik ga heel vaak refreshen pagina, al is hier avond en ik al in bed lig. Ben bang dat ik toch morgen pad achter kom hhah. Succes met testen en hoop op een heel mooi resultaat. Fingers crossed.
@ weija ik hoop ook dat het stomme pecht was. Je had nog een embryo dacht ik. Ik hoop dat een nieuwe poging niet nodig is. Had eigenlijk ook wel verwacht dat het zou lukken met zoveel folikels.
@ zizo, hoe gaat het met jou. Blijf maar aan je denken meid. Sterkte met alles!

@ diamond, als ik goed begrijp is niet gebeld worden goed nieuws? Nou dan hoop dat je niet gebeld wordt!!! Zal vast goed zijn met zulk mooie aantal folikels. Krijg je zaterdag ook meteen te horen hoeveel embryos er zijn ontstaan?
donderdag 27 juli 2017 om 17:58
@Zizo: Veel sterkte. Hoop dat je eierstok bespaard is gebleven.
@Duufje: Kan me je zenuwen goed voorstellen hoor!! Gezien je niet heel makkelijk te stimuleren bent en er inderdaad minder pogingen overblijven. Wist je trouwens dat je je kunt verzekeren voor poging 4 en 5? Of zouden jullie dat niet willen? Gaf mij wel wat rust. Hoop op een mooi aantal morgen!! En dat er dan eindelijk weer binnenkort een kans gaat zijn!!
@Weija: Snap dat je vertrouwen minder is geworden van deze poging. Ook wel bijzonder he, in de eerste ICSI 3x zwanger en nu nog niet... Maar ik denk ook dat het nu gewoon pech is. Een blastocyste is van zichzelf inderdaad al een goed embryo. Nu nog blijven plakken. Hoop dat de tp snel in zicht is!!
@Diamond: Spannend zaterdag!! En morgen ook of je niet gebeld wordt natuurlijk, hoop het, succes!!
@Windmolen: Waaaah vanavond testen, pff ik krijg er al de zenuwen van (heb ook zenuwen voor mezelf al haha, straks een echo). Ik ga hier zeker kijken. Heb goede hoop voor je maar snap dat je die hoop ook niet fijn vindt. Toi toi toi!!
Dan toch nog even kort over mij (lief dat een paar er naar vroegen!!): Ik ben inderdaad nu 10 weken zwanger en vanavond weer een echo. Elke keer ben ik weer super zenuwachtig en bang dat het mis is. Ik voel eigenlijk nauwelijks iets dus dat maakt het ook onzeker.
@Duufje: Kan me je zenuwen goed voorstellen hoor!! Gezien je niet heel makkelijk te stimuleren bent en er inderdaad minder pogingen overblijven. Wist je trouwens dat je je kunt verzekeren voor poging 4 en 5? Of zouden jullie dat niet willen? Gaf mij wel wat rust. Hoop op een mooi aantal morgen!! En dat er dan eindelijk weer binnenkort een kans gaat zijn!!
@Weija: Snap dat je vertrouwen minder is geworden van deze poging. Ook wel bijzonder he, in de eerste ICSI 3x zwanger en nu nog niet... Maar ik denk ook dat het nu gewoon pech is. Een blastocyste is van zichzelf inderdaad al een goed embryo. Nu nog blijven plakken. Hoop dat de tp snel in zicht is!!
@Diamond: Spannend zaterdag!! En morgen ook of je niet gebeld wordt natuurlijk, hoop het, succes!!
@Windmolen: Waaaah vanavond testen, pff ik krijg er al de zenuwen van (heb ook zenuwen voor mezelf al haha, straks een echo). Ik ga hier zeker kijken. Heb goede hoop voor je maar snap dat je die hoop ook niet fijn vindt. Toi toi toi!!
Dan toch nog even kort over mij (lief dat een paar er naar vroegen!!): Ik ben inderdaad nu 10 weken zwanger en vanavond weer een echo. Elke keer ben ik weer super zenuwachtig en bang dat het mis is. Ik voel eigenlijk nauwelijks iets dus dat maakt het ook onzeker.
donderdag 27 juli 2017 om 21:56
Update
Eind aug weer met decapeptyl beginnen daarna menopur hopelijk half sept punctie.
Nu dus menopur ipv gonal f. Heeft iemand ervaring met beide? Dokter schrijft na teleurstelling icsi 1 menopur voor omdat dat soms (niet aangetoond) beter werkt. Maar ik vraag me dus af waarom ik dat dan niet de 1e ronde al kreeg.
Mogelijk ook scratch hangt van loting voor studie af. Ben benieuw. Hoop ergens dat ik in de groep terecht kom met scratch.
Ze noemde de pijnlijke punctie en slecht resultaat pech... helaas niet echt iets dat we kunnen doen verder om slaagkans te vergroten.
Maar goed even wachten dus nog en dan weer aan de slag.
zizo hoe gaat het?
diamond nog steeds ok na punctie?
windmolen al getest (was jij toch?) Niet bij te houden soms sorry als ik me vergis. Probeer iedereen te volgen
Verwacht tegen tijd van prikken weer actiever te zijn hier
Eind aug weer met decapeptyl beginnen daarna menopur hopelijk half sept punctie.
Nu dus menopur ipv gonal f. Heeft iemand ervaring met beide? Dokter schrijft na teleurstelling icsi 1 menopur voor omdat dat soms (niet aangetoond) beter werkt. Maar ik vraag me dus af waarom ik dat dan niet de 1e ronde al kreeg.
Mogelijk ook scratch hangt van loting voor studie af. Ben benieuw. Hoop ergens dat ik in de groep terecht kom met scratch.
Ze noemde de pijnlijke punctie en slecht resultaat pech... helaas niet echt iets dat we kunnen doen verder om slaagkans te vergroten.
Maar goed even wachten dus nog en dan weer aan de slag.
zizo hoe gaat het?
diamond nog steeds ok na punctie?
windmolen al getest (was jij toch?) Niet bij te houden soms sorry als ik me vergis. Probeer iedereen te volgen
Verwacht tegen tijd van prikken weer actiever te zijn hier
donderdag 27 juli 2017 om 22:13
Boulu hoe was de echo vanavond? Zag alles er weer goed uit? Snap je spanning voor elke echo overigens heel goed. Hopelijk wordt het tzt minder.
Edit:..... geen woorden voor Boulu, ik had het zo anders voor je gehoopt/ gegund en verwacht.....
Baggal heel benieuwd naar je gesprek met de sr. consultant en of ze nog hebben gekeken maar hoe het nu met de doorbloeding van de navelstrengvaten staat.
Windmolen succes vanavond/ morgen met testen. Ik duim voor je.
Edit:..... geen woorden voor Boulu, ik had het zo anders voor je gehoopt/ gegund en verwacht.....
Baggal heel benieuwd naar je gesprek met de sr. consultant en of ze nog hebben gekeken maar hoe het nu met de doorbloeding van de navelstrengvaten staat.
Windmolen succes vanavond/ morgen met testen. Ik duim voor je.
weija wijzigde dit bericht op 27-07-2017 22:36
11.97% gewijzigd
donderdag 27 juli 2017 om 22:18
Miekje fijn weer bijna beginnen. Zelf geen ervaring met menopur maar bij ons in het zkh doen ze meestal beneden de 37/38 jaar gonal f bij de eerste poging. Omdat dat doorgaans goed werkt. Ik heb begrepen dat ze vaak menopur doen als je iets ouder bent en dat je dan wat minder follikels kan krijgen maar dat de eicellen wel van iets betere kwaliteit kunnen zijn. Hier op het forum zijn verschillende dames die beiden middelen hebben gebruikt.
donderdag 27 juli 2017 om 22:31
Test is negatief
. Helemaal omo-wit, zelfs geen tuurstreepje. Kutzooi. Dit had ik echt niet aan zien komen. Ik zal dan morgen toch wel ongesteld gaan worden ofzo, anders snap ik er niets meer van. Weija, het was een supergevoelige test, en ik ben de hele avond niet naar de wc gegaan en heb weinig gedronken, dus daar kan het niet aan liggen.

donderdag 27 juli 2017 om 23:21
Windmolen: ik had net als Weija goede hoop op basis van je temp en uitblijvende NOD. Wat jammer dit...
Boulu: Wat ik ook in het vervolgtopic schreef: wat een nare wending en zo ontzettend onverwacht
sorry van mijn crosspost - ik was helemaal in de veronderstelling dat het goed zou zitten. Zo verschrikkelijk dit...
Zizo: Ik denk ook aan je
en hoop dat het niet verder tegenzit...
Fruity/Weija en anderen: Bedankt voor jullie lieve belangstelling
. Ik vind het alleen even niet passend om nu een vrolijk en uitgebreid verhaal over mijn middag te hebben na het nieuws van hierboven. Maar beknopt: het wordt een keizersnede bij 39 weken. Als ze zich daarvoor meldt een spoed keizersnede. De vaten lijken goed so far maar ik krijg nog extra echo's. Zaterdag iig een 4D echo.

Boulu: Wat ik ook in het vervolgtopic schreef: wat een nare wending en zo ontzettend onverwacht

Zizo: Ik denk ook aan je

Fruity/Weija en anderen: Bedankt voor jullie lieve belangstelling

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.