Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

26-08-2017 15:04 2954 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken G
Wachten op start gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18
Prikken & slikken MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo
Wachten op cryo-tp windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs
In de wachtweken Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF4 start 2018 ?
flipje2
(29/41)
okt 2014 sep 2015 <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) ICSI2 3 cryos over bij VUmc
PGS-traject opstarten in België
VUmc
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
Animal2307
(37/37)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt
IVF/ICSI4 volgende cyclus startl Dusseldorf
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
AMC
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) ICSI2 ICSI 2.2: wachten op cryo-tp LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's
ICSI2 wachten op start ICSI2
Zizo
(34/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start icsi2
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt ICSI 2 Wachten op start icsi2 (mrt) -
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken
IVF2 IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken
Labgeek1990
(26/31)
zeer slecht zaad, mk (10w) ICSI1 wachten op cyclus
7 cryo's over
Amphia/EMC
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) IVF/ICSI2 freeze all, 1 cryo, pauze
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos, nog 6 over
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) ICSI2 wachten op terugplaatsing
Rucio 2015 februari 2017 zeer slecht zaad
3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk)
IVF2 bezig met nieuwe behandeling
Pippeltje
(?)
jul
2017
2de
kindje
Tweeling uit eerdere IVF
IVF1 (jul '17) mislukt
IVF2
(met scratch)
wachten op start
Twin84
(33/39)
dec
2012
sep
2016
slecht zaad
poliep in bm gehad
ICSI1 VUmc
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 Verse TP mislukt, 4 cryo's OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's IVF2 bezig met prikken
Mangoest
(30 / 39)
okt 2015 maart 2017 slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1 Bezig met prikken
pinguin00
(22 / 32)
Aug 2014 ? Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1
Thjs
(32 / 36)
juli 16 nov 17 slechte zaadkwaliteteit ICSI 1 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Olvg-oost in samenwerking met AMC
Taart1
(29)
IVF1
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:heart: Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

:duckie: Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Flip, ik ga nog even bekijken of ik wil bloggen. Het lijkt me erg leuk om te doen, maar ik twijfel ook ivm herkenbaarheid. Ik ben hier voor mijn gevoel al erg herkenbaar. Ik denk er nog even over na. :)
-Sense- schreef:
16-09-2017 22:34
Ik ga woensdag starten met die decapeptyl :). Nog iemand daarmee bezig?
(sorry ben de draad even kwijtgeraakt)
Ja ik, anderhalve week begonnen met decapeptyl.
En aankomende dinsdag komt daar Gonal-F bij.
Succes!

Lilly Gefeliciteerd!
Ik ben niet echt bijgelezen, was alleen even op zoek naar de update van Lilly... :yes:! Gefeliciteerd! Wat fijn om te lezen.

En Fruity, wat fijn om van je te horen. Zorg goed voor jezelf, hoop dat het snel beter gaat.
Zizo schreef:
17-09-2017 10:52
Flip, ik ga nog even bekijken of ik wil bloggen. Het lijkt me erg leuk om te doen, maar ik twijfel ook ivm herkenbaarheid. Ik ben hier voor mijn gevoel al erg herkenbaar. Ik denk er nog even over na. :)
Hahaha, voor mijn gevoel weet ik juist echt helemaal niet zo bijzonder veel over jou! :$

Ik ben zelf ongetwijfeld zeer herkenbaar - als iemand ons verhaal kent, ja... dan zal die meteen weten dat ik er achter zit. Maar bij mij zit die herkenbaarheid hem waarschijnlijk puur in de details van de miskramen, maar los daarvan zou ik iedere willekeurige Nederlandse vrouw van bijna 30 kunnen zijn volgens mij. (...toch? :proud: )

Ik vond dat in het begin ook wel heel spannend, maar nu helemaal niet meer. De mensen die mij zouden kunnen herkennen weten toch allang dat ik in een traject zit, dat ik meerdere miskramen heb gehad en dat ik een brandende kinderwens heb, dus wat heb ik daar eigenlijk te verliezen...

Als ik ook aan de IVF-cijfers denk: 14.000 behandelingen en 23.000 terugplaatsingen per jaar, 1 op de 34 kinderen is ontstaan uit IVF of ICSI... Daar zitten vast behoorlijk wat mensen bij die in een precies vergelijkbare situatie zitten.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
doces schreef:
17-09-2017 09:40
Ja, bij de punctie vonden ze drie goede eicellen. Deze werden ook alle drie goede embryo's. De verse tp heeft helaas niet tot een zwangerschap geleid. We hebben even een rustperiode gehad in de zomer, lekker op vakantie geweest. Ik wachtte op mijn menstruatie want de arts wilde het eerst in een natuurlijke cyclus proberen. Dat liet erg lang op zich wachten: zelfs met een tiendaagse kuur Provera is er geen menstruatie op gang gekomen. Nu dus 'blind' gestart met de Progynova. Ik hoop vrijdag op goed bericht.

Goed om even een rust periode in te lassen, hebben wij ook gedaan, heerlijk op vakantie! Spannend, op naar vrijdag! Zou tof zijn als we gelijk blijven lopen. Ik reageerde heel heftig op Gonal F dus hoop dat het de 25ste goed genoeg is voor tp.
-nobody said it was easy-
Duufje schreef:
17-09-2017 11:14
Ik ben niet echt bijgelezen, was alleen even op zoek naar de update van Lilly... :yes:! Gefeliciteerd! Wat fijn om te lezen.
Dank je wel lieve Duuf :bigkiss:
@ Lily: wauw!! Gefeliciteerd!!

Hier al meer dan een week overtijd en zit maar te wachten totdat ik kan beginnen aan cryo tp. Heb van de week toch maar testje gedaan (kan nog steeds op natuurlijke wijze..) helaas negatief. Pff menstruatie is nooit van slag.. zeker niet na een rustmaand..
Flip ik denk dat bloggen niet echt aan mij besteed is. (Op dit moment) Lees wel graag mee!
Aargh ik zie nu dat mijn bericht daarstraks niet is geplaatst. Nog een keer (maar dan de korte versie).

Flip, haha, ik was kortgeleden eeg herkenbaar ivm mijn complicatie. Ik vind het niet erg dat mensen van het traject weten, maar ik blaas soms ook stoom af en schrijf ook gerust over dingen die ik meemaak of voel. Zoals bijv de idiote reactie van mijn leidinggevende op het werk. Daarbij is herkenbaarheid niet handig. Dan kan dat mijn baan kosten. Aangezien ik het fijn vind om hier mijn hart te luchten, ben ik blij dat ik dat soort dingen anoniem kan posten.

Fruity wat naar dat je je nog zo ellendig voelt. Heel goed dat je huisarts zo adequaat reageert. Ik hoop echt dat je je snel beter gaat voelen. En ook als je geen actie hebt en je rot voelt ben je welkom om hier van je af te schrijven hoor! Dat doe ik momenteel ook. Geen idee of en wanneer ik verder mag. Nu weet ik dat de berichten van anderen voor jou ook heel confronterend zijn, dus ik snap dat je je terugtrekt. Weet dat ik met je meeleef en je heel veel sterkte toewens. Hopelijk voel je je over een aantal maanden een stuk beter en kun je er dan weer voor gaan. :hug:

Miekje en Gingerspice heel veel succes morgen met de punctie!

Dazzle wat balen! Ik zou ook hoop krijgen, irritant dat de cyclus dan wat verstoord is.

Ik knap inmiddels weer wat op. Gelukkig maar. Ben het ziek zijn helemaal zat.
@zizo ja dat begrijp ik wel inderdaad, met dat van je werk.

@Dazzle wat stom zeg!! Zo irritant als je verder wilt en je lijf schiet niet op. Je bent al zo lang bezig, en dan moet je nog langer wachten.
Dazzle, hoe je lijf je soms voor de gek kan houden... Heel frustrerend... En vreselijk om een negatieve test te zien... Heb jij ook utro en suprefact gehad? Ik kreeg het na verse TP en de maand er na was mijn cyclus ook 5 dagen langer dan gebruikelijk.

Flip, mocht jij/iemand een kritische blik willen hebben op de tekst ivm medische dingen (taalkundig ben ik niet sterk!), dan mag je mij daar altijd voor vragen hoor! Ik kan me er ontzettend aan ergeren als mensen onwaarheden op internet zetten. Er staat al zoveel wat niet klopt. "Zo las ik laatst bij iemand die had ICSI-IVF gehad. Ze hadden de zaadcelletje bewerkt en dan noemden ze het ICSI." Ergens klopt het wel, maar ik kan me daar echt groen en geel aan ergeren...

Zizo, fijn dat je opknapt! Nu mag het ook klaar zijn met ziek zijn!

Gingerspice en Miekje, heel veel succes morgen!!! We hopen op goede berichten!

(en ik raak een beetje gefrustreerd doordat de uitslag zo lang op zich laat wachten. Of ik hem nu over 14 dg krijg of nu, maakt natuurlijk niets uit, maar wacht al 6,5 week... Grrr... Geduld is op, dat valt wel op geloof ik...)
Ik heb zelf intussen ook zó veel bijgeleerd, juist door me er veel in te verdiepen omdat ik geen onwaarheden wil opschrijven. ;-D
Nu zie ik ook weer dingetjes terug in mijn oudere blogposts die niet kloppen, dus die ga ik nu weer verbeteren. :)
Lieve Flip, ik moet je helaas gelijk geven... We zitten al op pagina 20 en je bent nog niet eens begonnen met stimuleren! Pff wat gaat het snel...
Toen ik jouw blog doorgelezen heb viel het me niet op dat er onwaarheden in stonden. We kunnen met zijn allen bijna een fertiliteitskliniek beginnen qua kennis...
Ik schreef toen dat decapeptyl een antagonist is, maar het is een agonist.
En ik heb nog ergens iets van de diepere details van de medicatie een beetje verkeerd opgeschreven. Masr daar zin maar kleine details.

Over decapeptyl gesproken..... over een uurtje gaat hij er in.
Prik ze Flip! Weer de eerste stap op naar een stel mooie follikels!
Animal snap trouwens helemaal dat je het wachten op de NK uitslag wel zat bent..... 6,5 w is ook gewoon hartstikke lang wachten. Hoop erg voor jullie deze week de uitslag en goed nieuws.
flipje2 schreef:
17-09-2017 19:00
Ik schreef toen dat decapeptyl een antagonist is, maar het is een agonist.
En ik heb nog ergens iets van de diepere details van de medicatie een beetje verkeerd opgeschreven. Masr daar zin maar kleine details.

Over decapeptyl gesproken..... over een uurtje gaat hij er in.
zet hem op :cheer:
Aminal logisch, ik werd al gek van die twee weken wachten op mijn menstruatie toen de laatste tp niet door was gegaan....
Ik hoop dat de uitslag echt snel komt.

Heb je zelf ook al gebeld o.i.d.? Ik weet nog dat wij destijds zo aan het wachten waren op de chromosoomuitslag van kleine P*, en toen we 6 weken later voor de nacontrole bij de gyn kwamen bleek de uitslag daar al drie weken op de plank te liggen.... @(
Flip, ik kan best eens bellen voor de zekerheid. Het kan geen kwaad natuurlijk!
Hopelijk heb je niet te veel bijwerkingen van de deca...

Thans Weija!
Succes met deca flip. Ben blij dat ik daar weer ff vanaf ben. Mijn buik is lek nu.
Vorige keer bleef het met de deca bij een paar opvliegers. Zal vast wel goed komen.
Ben blij dat de kop er af is, want ik weet nog goed dat dit soms echt gemene prikken kunnen zijn.
Maar vandaag deed-ie geen zeer. :)
Lieve meiden, ik ben weer terug van vakantie en kom weer wat vaker meeschrijven. Ik heb geprobeerd zo goed mogelijk mee te lezen op vakantie, maar er is zoveel geschreven dat ik niet alles even goed kon volgen. Maar vanaf nu ga ik het weer goed proberen bij te benen. Er zijn in de tabel een hoop nieuwe namen bijgekomen, zie ik. Welkom (alsnog) en veel succes! Verder zijn er weer wat mensen begonnen met prikken, Flipje, Miekje en Diamond, ontzettend veel succes, ik duim voor jullie! Ik las ook veel verdriet de afgelopen dagen. Hele dikke knuffel (nogmaals) voor Rucio, Selin en Fruity. En aan iedereen die er eentje kan gebruiken: :hug: .

Nog even wat reacties op de nieuwste berichtjes:

Flipje, fijn dat de kop eraf is en de eerste spuit er pijnloos inzit. Wat hoop ik toch dat deze ronde nu eindelijk gewoon probleemloos mag verlopen en jullie wens zo snel als mogelijk eindelijk in vervulling mag gaan. Maar alles in stapjes, eerst op naar een mooi aantal follikels!

Miekje, heb jij al een eerste echo gehad om te zien hoeveel follikels er groeien? Of wanneer krijg je die? Succes!!

Zizo, fijn dat je je weer wat beter begint te voelen, zeg, het heeft allemaal echt lang genoeg geduurd nu.

Dazzle, wat raar dat je ineens overtijd bent als je dat anders nooit bent. Was je vorige cyclus wel gewoon normaal? Heb je iets van een eisprong gemerkt? Irritant zeg, als de test negatief is mag het ook maar beter snel doorbreken.

Smurff en Doces, succes met de progynova! Hopelijk zijn jullie een mooi bedje aan het kweken en kunnen jullie snel verder met de terugplaatsing. Zou kunnen dat ik straks dan samen met jullie op het wachtbankje ga zitten :).

Sense, jij gaat nu ook bijna echt beginnen, spannend! Succes alvast!

Hier: ik zit inmiddels op dag 11 van m'n cyclus en heb woensdag een eerste echo om m'n tweede terugplaatsing te plannen. Meestal heb ik m'n eisprong op dag 16, dus met een beetje geluk zou ik volgende week woensdag dan de terugplaatsing kunnen hebben! Ik kijk er enerzijds enorm naar uit om weer verder te kunnen na bijna twee maanden wachten (ivm met cyclus van slag en vakantie), maar zie er tegelijkertijd ook erg tegenop en probeer nog maar een beetje m'n kop in het zand te steken. Zie erg op tegen de wachtweken en de mogelijke keiharde teleurstelling. Maar ja, zo word ik ook niet zwanger, dus ik moet er maar gewoon doorheen.
Welkom terug windmolen.
Er groeien zo' 6 bruikbare en nog n paar kleinere en te grote follikels. Heb sttaks al punctie... zie er wel tegenop merk ik. Hopen dat deze ronde een beter resultaat oplevert
Twin Jeetje wat een heftige bijwerkingen heb je zeg, bah bah. Voel je je nu alweer wat beter? Kunnen ze geen rekening houden met je allergieën qua medicatie of is dat niet te doen? 16 is een mooi aantal, maar geen last van over stimulatie?
Dreamer Ja dat snap ik nu idd ook, het gaat ze ook niets aan en zou idd ook moeten afhangen of ze je wel of niet aannemen. Het gaat om je kwaliteiten. Klopt ik moet morgen starten met Lucrin.
Lily wow gefeliciteerd wat een goed nieuws en wat hield je ons in spanning! :hello: :cheer2:
Zizo beterschap meid, dikke knuffel :hug:
Miekje & Gingerspice succes vandaag! Miekje klinkt als een mooi aantal :yes: , wat doen ze met de te grote? Halen ze die ook weg?
Fruity jeetje wat heftige tijd heb je/jullie, ik hoop dat je binnenkort alles weer een beetje hebt kunnen verwerken, ik herken de drang wel van gewoon door blijven gaan, maar dat is niet altijd de beste manier hoe groot je kinderwens ook is. Dikke knuffel :hug:
Baggal wat een spannende tijd mbt huizen hebben jullie al een reactie op het uitgebracht bod? Wat goed zeg dus nog een weekje werken en daarna heerlijk je verlof in gaan
Selin sterkte meid we denken aan je :hug:
Sense is decapeptyl hetzelfde als lucrin? De prik die je menstruatie ook remt? Ik moet morgen beginnen met lucrin namelijk. We zitten samen met flipje ongeveer gelijk. Het is ons in deze ronde alllemaal zooo gegund laten we duimen voor een goede 2e poging meiden!
Dazzle vreselijk he dat wachten, bij mij duurde het nu ook ietsje langer na de rustmaand voordat mijn ms begon. Hopelijk breekt nu snel door zodat je kan beginnen aan de cryo tp.
Flipje ik lees graag mee met je blog, maar bloggen is ook niet aan mij besteed. Succes weer met het prikken! Hopelijk nu geen last van opvliegers? Vooral de 1e nacht na lucrin had ik last van opvliegers daarna niet meer
Windmolen welkom terug! Hopelijk heb je een goede vakantie gehad en ben je weer helemaal “zen” terug. Wat spannend, je krijgt dus een cryo tp in je eigen cyclus. Heel veel succes moet je nu ook gaan werken met ovulatietesten of is dat niet nodig?

@hier morgenochtend krijg ik de uitleg over menopur en moet ik alle medicatie weer ophalen. Morgenavond beginnen met de 1e prik lucrin.
Shine bright like a diamond
Lilly Eerst maar beginnen met het goede nieuws, van harte gefeliciteerd, wat super voor je dat het deze poging gelijk gelukt is, spannende weken te gaan, maar geweldig nieuws voor je!

Fruity wat naar dat je je zo slecht voelt, maar goed dat je naar de huisarts bent gegaan en dat ze je serieus namen en medicijnen hebben voorgeschreven. In mijn kliniek zit ook een psycholoog en na m´n miskraam heeft ze me ook gebeld of ik behoefte had aan een sessie. Omdat ik me toen vooral hoopvol voelde omdat het toch gelukt was, er ´iets´ wel werkte in m´n lichaam heb ik er toen niet voor gekozen om te gaan praten met haar. Ook, ondanks dat ik goed Spaans spreek, is er toch wel een barriere voor psychische hulp in een vreemde taal - dus ik heb er meer met familie en vrienden in het Nederlands over gesproken. Ik hoop dat de medicijnen werken en dat je je over een tijdje weer beter gaat voelen!

Voor alle dames die nu aan het prikken zijn heel veel succes, toch fijn om weer echt te beginnen, ik vind dat zelf de meest hoopvolle periode, dat je echt weer concreet iets kunt doen. Veel succes met prikken allemaal en dat er maar mooie resultaten van mogen komen!

Animal, heel herkenbaar wat je schrijft over je verjaardag... In de tabel had ik per ongeluk gezet dat ik 37 ben, maar onlangs ben ik 38 geworden (ik wilde het denk ik nog niet toegeven :)) en door de wachtperiode die ik nu heb tot het prikken weer begint en de volgende terugplaatsing weet ik nu al dat ik voor m´n 39e zeker geen kind zal hebben, als het uberhaupt lukt natuurlijk. Toen ik zwanger was, was ik net geen 38, dus dat vond ik een fijn idee, dat ik nog voor m´n 38e zwanger was geworden, maar dat liep helaas niet als gepland. Bij de tweede terugplaatsing in augustus zou ik net voor m´n 39e een kind krijgen als het gelukt was, maar dat liep dus ook niet goed. Ondanks dat het natuurlijk helemaal niet (echt) uitmaakt of ik nou 38 en 11 maanden of 39 en 4 maanden ben :) voelt de verjaardag en weer een jaartje erbij toch echt heel confronterend. Veel succes dus op die dag, ik weet hoe je je voelt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven