Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

26-08-2017 15:04 2954 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken G
Wachten op start gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18
Prikken & slikken MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo
Wachten op cryo-tp windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs
In de wachtweken Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF4 start 2018 ?
flipje2
(29/41)
okt 2014 sep 2015 <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) ICSI2 3 cryos over bij VUmc
PGS-traject opstarten in België
VUmc
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
Animal2307
(37/37)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt
IVF/ICSI4 volgende cyclus startl Dusseldorf
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
AMC
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) ICSI2 ICSI 2.2: wachten op cryo-tp LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's
ICSI2 wachten op start ICSI2
Zizo
(34/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start icsi2
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt ICSI 2 Wachten op start icsi2 (mrt) -
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken
IVF2 IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken
Labgeek1990
(26/31)
zeer slecht zaad, mk (10w) ICSI1 wachten op cyclus
7 cryo's over
Amphia/EMC
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) IVF/ICSI2 freeze all, 1 cryo, pauze
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos, nog 6 over
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) ICSI2 wachten op terugplaatsing
Rucio 2015 februari 2017 zeer slecht zaad
3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk)
IVF2 bezig met nieuwe behandeling
Pippeltje
(?)
jul
2017
2de
kindje
Tweeling uit eerdere IVF
IVF1 (jul '17) mislukt
IVF2
(met scratch)
wachten op start
Twin84
(33/39)
dec
2012
sep
2016
slecht zaad
poliep in bm gehad
ICSI1 VUmc
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 Verse TP mislukt, 4 cryo's OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's IVF2 bezig met prikken
Mangoest
(30 / 39)
okt 2015 maart 2017 slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1 Bezig met prikken
pinguin00
(22 / 32)
Aug 2014 ? Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1
Thjs
(32 / 36)
juli 16 nov 17 slechte zaadkwaliteteit ICSI 1 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Olvg-oost in samenwerking met AMC
Taart1
(29)
IVF1
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:heart: Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

:duckie: Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
Ondanks dat ik hier niet meer meeschrijf heb ik even de behoefte om wat van me te laten horen.

Voorlopig ligt ons traject (verplicht) stil. Ik ben sinds enkele weken aan de anti depressiva en zware slaapmedicatie. Door de ad mag ik niet zwanger worden, omdat er niet bekend is hoe schadelijk het mogelijk kan zijn voor een eventueel vruchtje.
Omdat ik na bijna 4 jaar nog nooit op een natuurlijke weg zwanger ben geworden is deze kans erg klein, hoef dan ook op dit moment niet aan de ac. Wel verplicht elke 3 weken een zwangerschapstest (En nee, dat is niet bevordelijk als je al aan de ad zit).
Ik ben niet depressief, maar ik kwam niet zelf uit mijn teleurgestelde state of mind. Daarbij ben ik, achteraf gezien, te snel doorgegaan na de miskraam. Ik bleef hangen in mijn verdriet en teleurstelling en met praten kwam ik daar steeds verder in terecht.
Gelukkig heeft mijn huisarts snel actie ondernomen toen hij doorhad dat het niet zo heel erg goed met met ging.
Daarnaast loop ik nu ook met een dermatoloog. Ik heb een verdachte moedervlek, dus we wachten eerst af wat dat is.

Al met al speelt er veel bij mij/ons en is bovenstaand mede de reden dat ik gestopt ben met hier mee te schrijven. Ik kon het letterlijk niet meer opbrengen en had af en toe gevoelens die ik niet wil(de) hebben.

@Lily, gefeliciteerd met je zwangerschap
Alle reacties Link kopieren
Lieve Fruity wat een heftige periode zit je / zitten jullie op dit moment in.
Enerzijds confronterend en lastig denk ik dat het traject voorlopig stil ligt ivm de ad, aan de andere kant klinkt het als een heel verstandige keuze. Je eigen (lichamelijke en psychische) gezondheid gaat te allen tijde voor.

Ik hoop erg voor je dat je weer snel uit dit dal klimt en de verdachte moedervlek met een sisser afloopt. Heel veel sterkte! :redrose:
Sjonge fruity heftig hoor. Rustig aan eb liefs! Fijn dat je een doortastende huisarts hebt.

Jij ooj veel pech zizo bah!

Aanvullend over de punctie: gaat toch overal anders .
Hier moest ik s morgens zetpil nemen en in zkh kreeg ik 4 verdovingsinjecties in baarmoedermond (heel erg auw!)
Daarna punctie. Die was mede door vele eicellen en verscholen eierstok nog behoorlijk pijnlijk. Maar geen narcose dus mocht ik wel mee naar icsi ziekenhuis waar mijn man ook t kamertje moest gebruiken. Dat lukte ondanks dat hij mij had zien lijden. Ik ben blij dat hij erbij was. Voor steun maar daardoor is hij ook meer obderdeel van het proces. Spuiten enz deed ik toch meer alleen.
Deze keer gaat punctie op zelfde manier. Heb het nog wel besproken met arts omdat ik twijfelde of ik niet liever meer pijnstilling wilde. Maar nu wat minder follikels en op hoop van zege toch maar zo. Zie er wel tegenop.
Jeetje Fruity wat heftig! Goed dat je ha dat goed door had en je geholpen wordt. Maar wat ontzettend verdrietig dat je je zo voelt en gevoeld hebt :hug:
Heb je beetje steun aan je partner?
Ik wens je echt veel kracht toe om alles in je hoofd te verwerken. En vooral dat de verdachte plek niets is! Heb een beetje een brok in mn keel van je post.

Animal, spannend het afwachten!

Woooow Twin wat een hoop follikels... gelukkig waren je bloedwaarden goed. Ik ga duimen voor een mooie opbrengst straks en succesvolle tp...

Gingerspice wat spannend dat de punctie maandag is. Ook voor jou ga ik duimen!

Voor de rest bedankt voor de felicitaties allemaal. Ik blijf nog steeds meelezen en leven, met een aantal van jullie in het bijzonder.
Ik hoop dat voor jullie geldt dat al lijkt iets zo uitzichtloos, het "ineens" toch anders mag zijn. Ik hoop het echt :hug:
Allereerst Lilly: we hadden de afgelopen dagen al contact natuurlijk maar ook vanaf hier nog even een dikke vette smiley: :cheer2: Ik had er al een goed gevoel over - en dat blijkt dus gewoon te kloppen. Ben benieuwd of het tzt team pink of team blue is ;-) . Eerst de echo afwachten, maar dit is super nieuws.

Doces: Ja - van de progynova kun je heel emotioneel worden. Ik herken het helaas!

Flipje: Dat weet ik idd nog. Ik stuur je even een PB. Bij mij is de ervaring dat als ik een PB stuur ik het antwoord wel ontvang, maar als iemand mij een PB stuurt, deze niet aankomt :nut: Gek forum! Iig heb ik er geen probleem mee als je het verhaal gebruikt. Vind het ook prima om een update te maken.
Mag jij morgen beginnen met spuiten? Alle positieve energie jouw kant op!

Twin: Dat is niet invoelend van de leidinggevende. Ik snap wel dat je prive dingen zo veel mogelijk thuis moet laten, maar men onderschat de impact van het traject nog wel eens denk ik. Jammer van de situatie met je zus: zij zou als ervaringsdeskundige toch beter moeten weten. Natuurlijk gun je het je zus, maar jezelf natuurlijk ook en om het dan de hele avond alleen over haar zwangerschap te hebben is dan niet zo fijn.

Gingerspice: Die kans is niet heel groot als je goed gemonitored wordt. Hebben ze je LH levels nog bekeken via een bloedtest? Overigens 18 follicels klinkt goed.

Animal: Ik kijk even naar de inbox! Hoop dat je het via de reply functie hebt gedaan.

Dreamer: Jammer dat de sollicitatie niet zo goed verliep. Jij werkte toch met kinderen/jong volwassenen? Of zit ik er helemaal naast? Zou kunnen natuurlijk :whistle:

Hier vanmorgen een tweede bezichtiging op het huis dat we afgelopen week gezien hadden. En we willen een bod uit brengen (maar wel beneden de vraagprijs). We hadden zelf vanmiddag kijkers op onze woning. En als ons bod verder gaat, dan mag het ook in de publieke verkoop (om er wat meer vaart achter te zetten). Ik denk dat we het snel kwijt zouden kunnen zijn - maar Misschien komt dat ook omdat ik zelf nog steeds verliefd ben op ons huis. Ik ben iets rustiger nu ik a) een datum heb en b) besloten heb te stoppen met werken op 22/09. Verder zijn mijn tante en moeder hier dit weekend. Erg gezellig!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Fruity: Ik lees net jouw post pas! Wat goed dat je naar de HA bent gegaan en dat deze ook adequaat gehandeld heeft. Zo'n fertiliteitstraject is enorm zwaar - en dan moeten dealen met een MK nadat je eindelijk zwanger bent is meer dan verdrietig.
Ik hoop dat je spoedig zal herstellen en geef je vanuit hier een dikke knuffel. Pas goed op jezelf en zorg goed voor elkaar. :hug:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Lieve Fruity, niet zoveel woorden maar wel een hele dikke knuffel :hug: ik leef met je mee.. sterkte en kom hier zeker weer schrijven als je er nood of zin in hebt en als de tijd weer komt voor jou om voor een kindje te gaan. We denken aan je...

Lilly, wat fijn, gefeliciteerd!

Hier nog steeds in meeleesstand, maar vind het wel ontzettend lief hoe jullie af en toe naar mij een steunberichtje schrijven, dat doet meer dan jullie kunnen denken! x
weija & fruity :bye:

Fruity wat klote dat het zo slecht gaat. Ik hoop dat het snel weer zal verbeteren. :hug:

@baggal ik heb de pb nog maar een keer verstuurd, maar ze blijven staan in postvak uit. Had dit gisteren ook bij boulu, maar die stond vandaag ineens wel (twee keer zelfs) in verzonden. Dus, wie weet heb je morgen 4 dezelfde berichten.. :facepalm:
Ik heb ik niets van jou ontvangen.
Anyway: zie https://ivficsiweblog.wordpress.com (*edit: nu wel de goede URL..... :facepalm: *)
Wensmama is mijn eigen plekje, maar dit moet echt een bloggersclubje worden.

Ik hoop dat anderen die nu in het traject zitten misschien ook mee willen bloggen?
Als dat zo is: maak een wordpress account aan en geef je gebruikersnaam door, dan stel ik je in als auteur en kun je je berichten posten.
De bedoeling is om zo een verzameling van ervaringsverhalen te creëren.

Jeetje zeg... vroeger had ik echt een enorme pesthekel aan schrijven, maar dat bloggen vind ik echt leuk!
flipje2 wijzigde dit bericht op 16-09-2017 21:21
3.93% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Flipje :bye: ik heb je een PBtje gestuurd.
Weija schreef:
16-09-2017 20:37
Flipje :bye: ik heb je een PBtje gestuurd.
Niets ontvangen.... :(
Poging PB 2 gedaan Flip!
lijkt me leuk flip! heb je mn wordpress naam nog?
piene1987 schreef:
16-09-2017 21:44
lijkt me leuk flip! heb je mn wordpress naam nog?
Kan ik wel terugvinden ja.
Maar ik hoop dat jij voorlopig helemaal geen ICSI traject hebt om over te schrijven en dat jij over een aantal weken een babyblog kunt beginnen ;-D

*edit: als het goed is ben je uitgenodigd*
Lily gefeliciteerd!!!! Ik heb je traject even niet helemaal in beeld naar als ik het goed begrijp ben je nu in 1 poging zwanger? Fijn hoor! En had jij nu ook al een eerder kindje uit ivf?
Fruity wat naar dat jij je zo rot voelt. Slaat de ad al n beetje aan? Ik hoop dat je de slaapmedicatie niet al te lang nodig zal hebben.
Tis ook gewoon heel moeilijk om zo machteloos te staan, bijna alles is maakbaar/beinvloedbaar in het leven en dan juist als je iets zo graag wil lukt het niet (meteen).
Knuffel en rust lekker uit!
Ik ga woensdag starten met die decapeptyl :). Nog iemand daarmee bezig?
(sorry ben de draad even kwijtgeraakt)
-Sense- schreef:
16-09-2017 22:34
Ik ga donderdag starten met die decapeptyl :). Nog iemand daarmee bezig?
(sorry ben de draad even kwijtgeraakt)
Ja, ik begin morgen!
Flipje dan hoop ik bij jou minstens zo als bij mezelf dat dit m uiteindelijk wordt (voor mij is dit de allereerste poging en ik reken sowieso op n aantal pogingen, dus jij hebt n beetje voorrang vind ik). We gaan ervoor!
Succes dan sense en jij ook flipje! Ik heb zojuist de laatste (hoop ook echt de laatste) decapeptyl en pregnyl geprikt.
Flip: Ik heb je een PB gestuurd!

Animal: bedankt voor je lieve berichtje. Reageer morgen even uitgebreid!
@baggal Nothingggggg.... (Wel succesvol bericht van weija.) Kun je antwoorden op een oud bericht? Dan komt het wel aan volgens mij.
doces schreef:
16-09-2017 14:53
Ah Smurff_4, nog een Progynova- slikker :thumbsup: Veel last van bijwerkingen, of valt het mee? Hier vooral mentaal: moe, wat neerslachtig / somber / mopperig. Fysiek geen noemenswaardige klachten van de Progynova. Ik heb 22 september een echo en hoop dan een tp te kunnen plannen. Spannend! Op een paar dagen na gaan we redelijk gelijk op.

Hier weinig bijwerkingen. Ik ben nog moe van de overstimulatie, heb een flinke nasleep! Huilen ben ik vaak al goed in :facepalm: spannend, we lopen aandig gelijk idd. Heb jij een verse tp gehad?
Ik heb geen verse to gehad, dit wordt de eerste tp.
-nobody said it was easy-
Smurff_4 schreef:
16-09-2017 23:56
Hier weinig bijwerkingen. Ik ben nog moe van de overstimulatie, heb een flinke nasleep! Huilen ben ik vaak al goed in :facepalm: spannend, we lopen aandig gelijk idd. Heb jij een verse tp gehad?
Ik heb geen verse to gehad, dit wordt de eerste tp.
Ja, bij de punctie vonden ze drie goede eicellen. Deze werden ook alle drie goede embryo's. De verse tp heeft helaas niet tot een zwangerschap geleid. We hebben even een rustperiode gehad in de zomer, lekker op vakantie geweest. Ik wachtte op mijn menstruatie want de arts wilde het eerst in een natuurlijke cyclus proberen. Dat liet erg lang op zich wachten: zelfs met een tiendaagse kuur Provera is er geen menstruatie op gang gekomen. Nu dus 'blind' gestart met de Progynova. Ik hoop vrijdag op goed bericht.
Fruity, wat rot dat je je zo naar voelt... Het is echt niet raar dat je je zo voelt meid... Hopelijk kom je snel uit het dal waar je nu in zit. Ontzettend fijn dat je zo'n goede huisarts hebt. Dikke knuffel meid!

Baggal, doe maar rustig aan hoor! je bent druk genoeg en je moet in goede vorm zijn voor jullie dochter. Ik vind het al bijzonder om nu al te weten dat je uiterlijk 3 of 4 oktober komt vertellen dat ze er is! (nu ben ik voor die tijd nog jarig... en dat hakt er wel even flink in... de leeftijd dat ik dan ga krijgen, ik had eigenlijk verwacht dat ik dan al wel zwanger zou zijn... op een één of andere manier ben ik daar nu al verdrietig om... stom he?)

Smurf en Doces, fijn om samen op te gaan! Dan hebben jullie wat steun aan elkaar. Hopelijk krijgen jullie allebei op dag 14 van het slikken te horen wanneer de tp plaats zal vinden.

Flip, vanavond de eerste FSH er in! Hopelijk verminderen de bijwerkingen dan snel en kan er een mooi aantal follikels groeien. 87,5-100 IE, daar groeide bij mij met IUI maar 1 follikel op. Ik denk dat met de deca er niets zou gaan groeien. Wat een verschil is dat he? Bijzonder hoe verschillend een lichaam kan werken.
Ik heb je blog even gelezen. Je schrijft leuk en volgens mij voor de lezers ook duidelijk qua termen etc! Ga er mee door meid. Ik schrijf in ieder geval niet mee, ik ben te bang dat ik herkenbaar ga worden. Daarbij heb ik voldoende aan jullie om mijn frustraties te uiten en gedachten op orde te krijgen.
@animal Zo ver is het nog niet, ik been vaag met de deca. Gonal is pas over een week of 2...

Dank je voor je compliment. :) Jammer dat je niet mee wilt schrijven, jij weet er ook zo veel van af! Maar als je je later ooit nog eens bedenkt: je weet me te vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven