Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

zaterdag 26 augustus 2017 om 15:04
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1
Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33

Wachten op start | gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18 |
Prikken & slikken | MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo |
Wachten op cryo-tp | windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs |
In de wachtweken | Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989 |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH | IVF4 | start 2018 | ? |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 | sep 2015 | <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) | ICSI2 | 3 cryos over bij VUmc PGS-traject opstarten in België |
VUmc |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
Animal2307 (37/37) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt |
IVF/ICSI4 | volgende cyclus startl | Dusseldorf |
MevrouwStippel (37/40) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
AMC | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) | ICSI2 | ICSI 2.2: wachten op cryo-tp | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start ICSI2 | ||
Zizo (34/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start icsi2 | |
doces (29/31) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt | ICSI 2 | Wachten op start icsi2 (mrt) | - |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken |
IVF2 | IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken | |
Labgeek1990 (26/31) |
zeer slecht zaad, mk (10w) | ICSI1 | wachten op cyclus 7 cryo's over |
Amphia/EMC | ||
windmolen (33/39) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) | IVF/ICSI2 | freeze all, 1 cryo, pauze | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos, nog 6 over | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) | ICSI2 | wachten op terugplaatsing | |
Rucio | 2015 | februari 2017 | zeer slecht zaad 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk) |
IVF2 | bezig met nieuwe behandeling | |
Pippeltje (?) |
jul 2017 |
2de kindje |
Tweeling uit eerdere IVF IVF1 (jul '17) mislukt |
IVF2 (met scratch) |
wachten op start | |
Twin84 (33/39) |
dec 2012 |
sep 2016 |
slecht zaad poliep in bm gehad |
ICSI1 | VUmc | |
Gingerspice182 (30 & 27 (m) |
begin 2017 |
juni 2017 | Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 | ICSI1 | Verse TP mislukt, 4 cryo's | OLVG in samenwerking met AMC |
sheela (40 / 43) |
2014 | jan 2016 | Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's | IVF2 | bezig met prikken | |
Mangoest (30 / 39) |
okt 2015 | maart 2017 | slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad | ICSI1 | Bezig met prikken | |
pinguin00 (22 / 32) |
Aug 2014 | ? | Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad | ICSI1 | ||
Thjs (32 / 36) |
juli 16 | nov 17 | slechte zaadkwaliteteit | ICSI 1 | 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus | Olvg-oost in samenwerking met AMC |
Taart1 (29) |
IVF1 | |||||
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |
ZWANGER!

*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
zondag 1 oktober 2017 om 09:10

zondag 1 oktober 2017 om 09:14
Ja baggal idd spannende week. Hoop zo dat ik het mooiste cadeau voor mijn verjaardag donderdag krijg. En al die andere spannende en feestelijke dingen. Hoe dan ook een mega spannende week.
Dank allemaal voor meeleven dit slopend.
Ik heb ochtendurine gebruikt maar was eerder vannacht al gaan plassen...
Hoe ga jij ginger?
Dank allemaal voor meeleven dit slopend.
Ik heb ochtendurine gebruikt maar was eerder vannacht al gaan plassen...
Hoe ga jij ginger?
anoniem_339205 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 09:38
13.04% gewijzigd
zondag 1 oktober 2017 om 09:21
zondag 1 oktober 2017 om 11:15
Oh, Miekje, ff een dikke knuffel voor jou, meis
. Bah, wat zenuwslopend... Ik duim voor je dat je te vroeg hebt getest!! Oh, en ff over assisted hatching: dat is dat ze in het lab een klein gaatje of deukje maken in de schil van de eicel, zodat de embryo makkelijker eruit kan klimmen (hatching). Het vermoeden is dat sommige eicellen een zo harde schil hebben dat het de embryo niet vanzelf lukt om eruit te komen. Het is alleen volgens mij nog niet helemaal duidelijk of deze techniek echt helpt.
Baggal, succes met bloedprikken, hopelijk mag je in de ochtend sessie! Voor mij is dinsdag ook een spannende dag, in een normale cyclus zou ik dan ongesteld worden...
Hier ook helemaal niet meer ontspannen op het wachtbankje inmiddels. Veel last van steken en buikpijn, en dat geeft me ergens hoop, omdat ik dat niet zo ken van m'n normale cyclus, dus het zou erop kunnen duiden dat er iets gaande is. Aan de andere kant had ik dat bij de eerste terugplaatsing ook en toen was ik ook niet zwanger. Ik durf nu echt nergens meer op te hopen en zou het liefst de komende dagen slapend willen doorbrengen.

Baggal, succes met bloedprikken, hopelijk mag je in de ochtend sessie! Voor mij is dinsdag ook een spannende dag, in een normale cyclus zou ik dan ongesteld worden...
Hier ook helemaal niet meer ontspannen op het wachtbankje inmiddels. Veel last van steken en buikpijn, en dat geeft me ergens hoop, omdat ik dat niet zo ken van m'n normale cyclus, dus het zou erop kunnen duiden dat er iets gaande is. Aan de andere kant had ik dat bij de eerste terugplaatsing ook en toen was ik ook niet zwanger. Ik durf nu echt nergens meer op te hopen en zou het liefst de komende dagen slapend willen doorbrengen.
zondag 1 oktober 2017 om 11:16
MIekje, wat naar dat bloedverlies... Kan van het inbrengen van de utrohuls zijn. Door de utro is jouw vagina wand wat gezwollen en sterker doorbloed, waardoor met het inbrengen je een kleine beschadiging kan krijgen. Ik ben even helemaal de weg kwijt met wie, hoe wat en waarom (ben volgens mij toch zieker geweest dan ik zelf denk. Dat geeft mijn man in ieder geval wel aan...) maar is deze tp na een IVF/ICSI? Je bent nog wat vroeg met testen, dus het kan nog steeds alle kanten uit.
GInger en Windmolen, nog even geduld meiden! Gisteravond heb ik voor iedereen die het nu nodig had een kaarsje aangestoken. 8 stuks hebben er gebrand, genoeg?
Windmolen, ik weet dat je graag samen op het wachtbankje gezeten had, maar dat zit er dus waarschijnlijk niet in. Ik hoop dat je door mag schuiven naar het verlengde wachtbankje
om plaats te maken voor mij. Het is best druk op de wachtbank, maar die verlengde wachtbank is me te leeg. Zojo, gaat het goed met je?
Flip, zijn de klachten van de deca aan het minderen nu je aan het stimuleren bent? Ik hoop het voor je.
Sheela, succes meid!
Baggal, ik heb een voorstel. Jij om 11 uur een baby, ik om 11 uur een blasto, die uiteraard over 8,5 maand een prachtige baby geworden is. Deal? Gaan we samen proosten op de verjaardag van Doces.
Zizo, gaat het elke dag een beetje beter met je? Wanneer heb je een gesprek over een volgende stap?
Ik heb zin in dinsdag! Lekker 2 x 2 uur in de auto zitten, waarvan 1 x 2 uur met een embryo aan boord. Onderweg even lunchen denk ik. En dan 's middags werken. Iemand die dicht bij mij staat is zwanger en heeft afgelopen week een eerste goede echo gehad. Ik hoop zo dat het besmettelijk is! Ik ga komende week vaak dicht bij haar zitten
Ik had een vragenlijstje voor als ze belden over de uitslag, maar ik was toen niet echt aanspreekbaar, dus zal dinsdag mijn lijstje meenemen. Ook mijn voorstelplan voor de volgende tp staat er op. Dan kunnen we vast medicatie etc bestellen. Klinkt nogal negatief over deze tp, maar moet dan wel op dag 1 al starten met medicatie, dus bestellen als ik ongesteld wordt is nu eenmaal te laat.
GInger en Windmolen, nog even geduld meiden! Gisteravond heb ik voor iedereen die het nu nodig had een kaarsje aangestoken. 8 stuks hebben er gebrand, genoeg?
Windmolen, ik weet dat je graag samen op het wachtbankje gezeten had, maar dat zit er dus waarschijnlijk niet in. Ik hoop dat je door mag schuiven naar het verlengde wachtbankje

Flip, zijn de klachten van de deca aan het minderen nu je aan het stimuleren bent? Ik hoop het voor je.
Sheela, succes meid!
Baggal, ik heb een voorstel. Jij om 11 uur een baby, ik om 11 uur een blasto, die uiteraard over 8,5 maand een prachtige baby geworden is. Deal? Gaan we samen proosten op de verjaardag van Doces.
Zizo, gaat het elke dag een beetje beter met je? Wanneer heb je een gesprek over een volgende stap?
Ik heb zin in dinsdag! Lekker 2 x 2 uur in de auto zitten, waarvan 1 x 2 uur met een embryo aan boord. Onderweg even lunchen denk ik. En dan 's middags werken. Iemand die dicht bij mij staat is zwanger en heeft afgelopen week een eerste goede echo gehad. Ik hoop zo dat het besmettelijk is! Ik ga komende week vaak dicht bij haar zitten

zondag 1 oktober 2017 om 11:27
Animal het is een verse tp na icsi 2. Ik hoop ook dat het een bloedvaatje was. Maar de buikkramp vind ik ook verontrustend. Gelukkig tot nu toe verder geen bloed meer gezien maar wc bezoekjes zijn zenuwslopend.
Wat vervelend dat je zo ziek was. Moet je na dd wel gaan werken? Zo'n lange dag? (Overigens knal ik ook al dagen door met patient in huis.)
Hoop idd voor je dat t besmettelijk is
Wat vervelend dat je zo ziek was. Moet je na dd wel gaan werken? Zo'n lange dag? (Overigens knal ik ook al dagen door met patient in huis.)
Hoop idd voor je dat t besmettelijk is

zondag 1 oktober 2017 om 12:09
Windmolen, DD komt er van terug, het lijkt niet te helpen (en in NL beginnen ze nu met onderzoeken daarna of het kan helpen of niet. Zo kwamen wij bij de 3e IVF in aanmerking om te loten) AH kan alleen op dg 3, dus bij de blasto kan het niet meer. Evt de bevruchte eicel wel, maar dan hebben we wel op dg 3 een tp. Die kan dan niet de scoop in. Ik dacht dat de harde eischil bij het bevruchten een groot probleem kon zijn, het staat op mijn lijstje, dus hopelijk weet ik dinsdag het antwoord.
MIekje, Waarom zou ik niet gaan werken? Het kost met 4, 5 uur. Als je dat als werktijd aan zou meten, is er nog 3,5 uur over om te werken. Daarbij ben ik zelfstandig ondernemer... Dus als ik niet werk, komt er geen geld in het laatje.
MIekje, Waarom zou ik niet gaan werken? Het kost met 4, 5 uur. Als je dat als werktijd aan zou meten, is er nog 3,5 uur over om te werken. Daarbij ben ik zelfstandig ondernemer... Dus als ik niet werk, komt er geen geld in het laatje.
zondag 1 oktober 2017 om 13:12
Animal: Ik vind het een goede deal
!! Ben inmiddels terug uit het ziekenhuis en heb de Ranitidine opgehaald. Morgenavond om 21:00 mag ik de eerste innemen en dinsdag om 06:00 de tweede. Moet er om 07:30 zijn en vanaf 09:00 werken ze het lijstje af...
Ik hoop enorm dat alles goed gaat bij jou dinsdag!!
En dat geldt ook voor jou Windmolen! Symptoom spotten is zo herkenbaar (alleen zegt het niets - toen ik al wist zwanger te zijn had ik ook krampen in mijn vagina die erg leken op een menstruatie).
Miekje: Dat assisted hatching wordt ook in de UK toegepast. Is niet helemaal onomstreden trouwens. En dat geldt voor andere dingen zoals een scratch en embryo glue ook. Artsen weten soms ook niet of een embryo wel of niet gaat innestellen: deels een beetje trial and error.
Rucio: fijn dat het wat beter met je gaat. Ik hoop dat de cryo TP wel leidt tot een blijvende zwangerschap en je huidige HCG waardes snel dalen.
Flipje: Hoe gaat het met stimuleren? Nu zit je volgens mij op een lagere dosering dan de vorige keer? Op naar 6/10!
Selin: Ik hoop dat hebt redelijk met je gaat meis!!

Ik hoop enorm dat alles goed gaat bij jou dinsdag!!
En dat geldt ook voor jou Windmolen! Symptoom spotten is zo herkenbaar (alleen zegt het niets - toen ik al wist zwanger te zijn had ik ook krampen in mijn vagina die erg leken op een menstruatie).
Miekje: Dat assisted hatching wordt ook in de UK toegepast. Is niet helemaal onomstreden trouwens. En dat geldt voor andere dingen zoals een scratch en embryo glue ook. Artsen weten soms ook niet of een embryo wel of niet gaat innestellen: deels een beetje trial and error.
Rucio: fijn dat het wat beter met je gaat. Ik hoop dat de cryo TP wel leidt tot een blijvende zwangerschap en je huidige HCG waardes snel dalen.
Flipje: Hoe gaat het met stimuleren? Nu zit je volgens mij op een lagere dosering dan de vorige keer? Op naar 6/10!
Selin: Ik hoop dat hebt redelijk met je gaat meis!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zondag 1 oktober 2017 om 15:44
sheela Succes met komende periode!
Animal2307 Wat ontzettend lief, die kaarsjes. Ik vind het zo fijn hoeveel we elkaar kunnen steunen op dit forum.
Windmolen Ja die steken heb ik ook, en mensturatieachtige krampen (maar die heb ik al 2 weken op en af), gek dat je je lichaam zo slecht kunt 'lezen' he. Ik vind het een vreemd gevoel dat je geen idee hebt wat er aan de hand is in je lichaam. Jij kunt nog wel de zelftesten weerstaan? Heel sterk en verstandig ook! Dat van slapen herken ik ook haha, kan niet lang genoeg slapen zodat de dagen sneller gaan.
Miekje Trek je het nog een beetje? Ga je nu gewoon wachten tot 6 okt?
Ik merk dat ik in mijn hoofd een beetje 'afscheid' aan het nemen ben van deze poging doordat ik gisteren op wd 10/dpo12 negatief heb getest. Ik weet dat het feitelijk nog best kan maar zo voelt het niet. Nog meer dames die zeer binnenkort aansluiten op het wachtbankje?
Animal2307 Wat ontzettend lief, die kaarsjes. Ik vind het zo fijn hoeveel we elkaar kunnen steunen op dit forum.
Windmolen Ja die steken heb ik ook, en mensturatieachtige krampen (maar die heb ik al 2 weken op en af), gek dat je je lichaam zo slecht kunt 'lezen' he. Ik vind het een vreemd gevoel dat je geen idee hebt wat er aan de hand is in je lichaam. Jij kunt nog wel de zelftesten weerstaan? Heel sterk en verstandig ook! Dat van slapen herken ik ook haha, kan niet lang genoeg slapen zodat de dagen sneller gaan.
Miekje Trek je het nog een beetje? Ga je nu gewoon wachten tot 6 okt?
Ik merk dat ik in mijn hoofd een beetje 'afscheid' aan het nemen ben van deze poging doordat ik gisteren op wd 10/dpo12 negatief heb getest. Ik weet dat het feitelijk nog best kan maar zo voelt het niet. Nog meer dames die zeer binnenkort aansluiten op het wachtbankje?
zondag 1 oktober 2017 om 16:45
Ik schiet heen en weer tussen hoop en vrees.. herken dat afscheid nemen wel een beetje ginger maar wil zo niet denken.
Ik probeer testen zo lang mogelijk uit te stellen nu denk ik. Maar elk wc bezoekje is een beproeving. Buik voelt raar ene moment lijkt het menstruatiekramp andere weer heel anders net zelfs bijna misselijk, maar t spoken van vannacht zal ook wel niet helpen.
Super lief idd van de kaarsjes animal
Ik probeer testen zo lang mogelijk uit te stellen nu denk ik. Maar elk wc bezoekje is een beproeving. Buik voelt raar ene moment lijkt het menstruatiekramp andere weer heel anders net zelfs bijna misselijk, maar t spoken van vannacht zal ook wel niet helpen.
Super lief idd van de kaarsjes animal
zondag 1 oktober 2017 om 19:26
Lieve meiden, dit is even een ordinaire tvp. Ik ga morgen voor de eerste echo naar het ziekenhuis voor onze eerste ICSI-behandeling. Afhankelijk van die echo mag ik starten met decapeptyl. Ik ben net terug van vakantie en heb heel deel 4 van dit topic gelezen om jullie ervaringen te lezen. Ik had er heel veel aan om dit door te lezen, dus ben jullie al heel erg dankbaar. Blijf jullie graag volgen dit topic.

zondag 1 oktober 2017 om 20:22
zondag 1 oktober 2017 om 20:26
Ik kom weer eens even buurten
intussen gaat het wel wat beter met me.. heb men Facebook verwijderd en merk dat dit echt veel rust geeft, niet meer al die babyfoto's en zwangerschapsaankondigingen, dat geeft me wel rust, nu kan ik me op mezelf focussen in plaats van op het leven van anderen!
Baggal ik wil jou eerst en vooral al een vlotte bevalling toewensen en een zalige eerste ontmoeting met je kleintje!! Hoe viel de huizenjacht mee dit weekend? Iets moois gezien? Hoe voel je je verder?
Doces, hoe is het met jou intussen? Hoe gaat het nog met de progynova?
Smurff, succes op het wachtbankje!!
Lauwie, welkom hier!! Succes met de echo morgen, praat gerust mee met ons!
Dazzle, ik had ook utro met strandvakantie en keek er ontzettend tegenop maar is erg goed gegaan en ik was erna zwanger
helaas niet goed afgelopen nu, maar ik denk wel dat de vakantie net héél goed gedaan heeft ervoor! Dus ga vooral genieten en ontspannen!
Flipje als ik het goed heb ben jij inmiddels ook weer begonnen met stimuleren? Hoe is dat voor je? Knuffel!
Twin lieverd ik lees net over je opname, wat heftig!! Hoe voel je je inmiddels? Klote dat je geen TP had ☹ wanneer is die nu gepland? Al een datum of eventjes recupereren eerst? Ben je nog in het ziekenhuis? Beterschap!
Fruitypebbles, ik heb niet zoveel woorden voor jou, zelf ook al met een depressie gekampt dus ‘ik voel je’ … Neem voldoende rust, zet jezelf op de eerste plaats en vooral niets forceren. Geniet volop van je vakantie, hoop dat het je deugd zal doen!
Daarnaast enkele onzekeren op het wachtbankje merk ik ☹
Miekje wat een vervelend gevoel, dat wachtbankje is zo stresserend… sterkte met het wachten..
Gingerspice, ook jij voelt je blijkbaar erg onzeker, begrijp het ook zeker wel, maar zoals iedereen al schreef is het écht nog te vroeg om te testen lieverd… ik hoop zo voor jou dat de test alsnog positief uitdraait.. en als dat niet zo is, niet opgeven dan hé, dan ga je vol goede moed naar de vlgende poging!
Windmolen, je hebt nog wel eventjes te gaan voor je mag testen, ga je kunnen afwachten tot dan of zoek je ook ergens eerder al een testje te doen? Heb je verder nog kunnen ontspannen vandaag?
Rucio, wauw wat ben ik jaloers op jou dat je nu al mag starten na je miskraam!! Ik moet echt nog lang wachten ☹ , nog zeker tot 17 oktober voor ik weer aan de medicatie kan… Hoop voor jou dat deze cryo wel blijft ‘plakken’ meid!!
Boulu, zag dat je ook weer even kwam buurten, fijn! Vind het leuk om te lezen dat je enkele leuke dingen in het vooruitzicht hebt . En wanneer je moed en kracht en energie vindt voor een nieuwe poging, hoop ik met je mee dat het zal werken voor jou!
Lilly hoe is het met jou? En hoe gaat het met jou mentaal na het negatieve nieuws? Al een idee wanneer je een terugplaatsing krijgt van je cryo? Is het in natuurlijke cyclus bij jou?
Animal WAT EEN REISTIJDEN!! Je moet er wat voor over hebben
spannend, dinsdag al! Dat van die harde eischil heb ik nog nooit over gehoord eigenlijk.. jij weet er ook best veel van heb ik de indruk! Fijn dat je onderzoek wel goed was verder!! Met goede moed naar de volgende ronde!
Diamond, hoe gaat het met jou?

Baggal ik wil jou eerst en vooral al een vlotte bevalling toewensen en een zalige eerste ontmoeting met je kleintje!! Hoe viel de huizenjacht mee dit weekend? Iets moois gezien? Hoe voel je je verder?
Doces, hoe is het met jou intussen? Hoe gaat het nog met de progynova?
Smurff, succes op het wachtbankje!!
Lauwie, welkom hier!! Succes met de echo morgen, praat gerust mee met ons!
Dazzle, ik had ook utro met strandvakantie en keek er ontzettend tegenop maar is erg goed gegaan en ik was erna zwanger
Flipje als ik het goed heb ben jij inmiddels ook weer begonnen met stimuleren? Hoe is dat voor je? Knuffel!
Twin lieverd ik lees net over je opname, wat heftig!! Hoe voel je je inmiddels? Klote dat je geen TP had ☹ wanneer is die nu gepland? Al een datum of eventjes recupereren eerst? Ben je nog in het ziekenhuis? Beterschap!
Fruitypebbles, ik heb niet zoveel woorden voor jou, zelf ook al met een depressie gekampt dus ‘ik voel je’ … Neem voldoende rust, zet jezelf op de eerste plaats en vooral niets forceren. Geniet volop van je vakantie, hoop dat het je deugd zal doen!
Daarnaast enkele onzekeren op het wachtbankje merk ik ☹
Miekje wat een vervelend gevoel, dat wachtbankje is zo stresserend… sterkte met het wachten..
Gingerspice, ook jij voelt je blijkbaar erg onzeker, begrijp het ook zeker wel, maar zoals iedereen al schreef is het écht nog te vroeg om te testen lieverd… ik hoop zo voor jou dat de test alsnog positief uitdraait.. en als dat niet zo is, niet opgeven dan hé, dan ga je vol goede moed naar de vlgende poging!
Windmolen, je hebt nog wel eventjes te gaan voor je mag testen, ga je kunnen afwachten tot dan of zoek je ook ergens eerder al een testje te doen? Heb je verder nog kunnen ontspannen vandaag?
Rucio, wauw wat ben ik jaloers op jou dat je nu al mag starten na je miskraam!! Ik moet echt nog lang wachten ☹ , nog zeker tot 17 oktober voor ik weer aan de medicatie kan… Hoop voor jou dat deze cryo wel blijft ‘plakken’ meid!!
Boulu, zag dat je ook weer even kwam buurten, fijn! Vind het leuk om te lezen dat je enkele leuke dingen in het vooruitzicht hebt . En wanneer je moed en kracht en energie vindt voor een nieuwe poging, hoop ik met je mee dat het zal werken voor jou!
Lilly hoe is het met jou? En hoe gaat het met jou mentaal na het negatieve nieuws? Al een idee wanneer je een terugplaatsing krijgt van je cryo? Is het in natuurlijke cyclus bij jou?
Animal WAT EEN REISTIJDEN!! Je moet er wat voor over hebben
Diamond, hoe gaat het met jou?
zondag 1 oktober 2017 om 20:29
@zizo thnx voor de uitleg! Zeker met een cryo snap ik er niet zoveel van. Ik mag van ziekenhuis 11 dagen na tp testen. Dus moet nog wel evenz
@ginger, wat shit zeg! Ben je al een beetje de klap aan het verwerken!
@miekje, wacht rustig af. Iedere dag dat je niet ongesteld wordt is er 1! Hoop op een meevaller voor je!
@lauwie nou dan ben je vast even bezig geweest, haha! Heel veel succes morgen, spannend!
@ginger, wat shit zeg! Ben je al een beetje de klap aan het verwerken!
@miekje, wacht rustig af. Iedere dag dat je niet ongesteld wordt is er 1! Hoop op een meevaller voor je!
@lauwie nou dan ben je vast even bezig geweest, haha! Heel veel succes morgen, spannend!
zondag 1 oktober 2017 om 21:03
Vanavond derde keer gonal gespoten. Eerste echo is vrijdag pas. Ik vind het echt slopend deze keer.
Na alles wat er gebeurd is heb ik er al zo weinig vertrouwen in dat we een gezond kindje kunnen krijgen, en nu spuit ik ook nog eens een lagere dosis dan de vorige keer. Wat als er nou te weinig groeit?
Na alles wat er gebeurd is heb ik er al zo weinig vertrouwen in dat we een gezond kindje kunnen krijgen, en nu spuit ik ook nog eens een lagere dosis dan de vorige keer. Wat als er nou te weinig groeit?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
zondag 1 oktober 2017 om 21:15
Hey flip, snap helemaal dat het slopend is, zeker na wat je al hebt meegemaakt!
Ik ben geen expert, maar bij mij zeiden ze dat het beter was om met een lage dosis te beginnen, anders kan het te snel gaan met een aantal eitjes en dat wil je ook niet. Zoveel mogelijk tegelijk op is het beste!
Ik denk dat als je een lagere dosis spuit alles dan wat rustiger groeit? En als je dan vrijdag gaat en het is nog niet genoeg, dan kun je vast naar een hogere dosis. En als je je zorgen blijft maken gewoon even bellen en het vragen. Misschien dat je dan woensdag al even langs mag. Vaak zijn ze wel heel makkelijk als het om echo’s gaat! In EMC in ieder geval wel.
Ps; las op je blog dat je best veel follikels hebt. Volgens mij voor artsen ook echt wel een reden het rustig aan te doen!

Ik ben geen expert, maar bij mij zeiden ze dat het beter was om met een lage dosis te beginnen, anders kan het te snel gaan met een aantal eitjes en dat wil je ook niet. Zoveel mogelijk tegelijk op is het beste!
Ik denk dat als je een lagere dosis spuit alles dan wat rustiger groeit? En als je dan vrijdag gaat en het is nog niet genoeg, dan kun je vast naar een hogere dosis. En als je je zorgen blijft maken gewoon even bellen en het vragen. Misschien dat je dan woensdag al even langs mag. Vaak zijn ze wel heel makkelijk als het om echo’s gaat! In EMC in ieder geval wel.
Ps; las op je blog dat je best veel follikels hebt. Volgens mij voor artsen ook echt wel een reden het rustig aan te doen!
smurf112 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 21:23
Reden: Toevoeging ps
Reden: Toevoeging ps
8.47% gewijzigd
zondag 1 oktober 2017 om 21:15
Teken van leven vanuit hier. Ik mocht vandaag naar huis . Wel nog verplicht een week thuis rusten. En weer ivf centrum bellen voor controles en bespreken hoe nu verder. Weet ook nog steeds niet hoeveel cryo's er in de diepvries zitten.
Moet eerlijk zeggen dat ik me dood en doodziek heb gevoeld. Gaat nu gelukt beter. Mijn hb gehalte was 11,7 dus vandaar dat ik opgenomen moest. Ik kwam pas in het ziekenhuis 5 kilo aan vocht aan waarvan er inmiddels ook weer 3 af zijn. Mijn buik ziet er niet uit maar goed,die is nu hopelijk opgerukt voor een baby!
Ik vond vooral de kortademigheid en hartkloppingen eng. Er is ook en hartfilmpje etc gemaakt en als ik laat blijf houden moet ik aan de bel trekken.
Nu nog een week verplicht thuis rusten en beweging weer langzaam opbouwen.
En fleumicil schijnt een stofje in te zitten wat helpt bij overstimulatie. Per toeval ontdekt. Verder heb ik zo'n 9 zakken vocht toegediend gekregen die je er ook weer allemaal uit moet plassen.
Moet echt ff bijkomen merk ik. Was best een traumatische ervaring. Ook voor mijn man. Al met al een heel heftig icsi traject met een abrupte pauze. Totaal anders dan je wil en verwacht. .
Groetjes aan iedereen en bedankt kt voor de steun. Ik trek mij denk ik eve teruf om bij te komen. Meld mij later weer. Iedereen succes en sterkte en baggal: veel geluk!!!
Excuses voor alle typfouten . Was ff snel op telefoon reageren
Moet eerlijk zeggen dat ik me dood en doodziek heb gevoeld. Gaat nu gelukt beter. Mijn hb gehalte was 11,7 dus vandaar dat ik opgenomen moest. Ik kwam pas in het ziekenhuis 5 kilo aan vocht aan waarvan er inmiddels ook weer 3 af zijn. Mijn buik ziet er niet uit maar goed,die is nu hopelijk opgerukt voor een baby!
Ik vond vooral de kortademigheid en hartkloppingen eng. Er is ook en hartfilmpje etc gemaakt en als ik laat blijf houden moet ik aan de bel trekken.
Nu nog een week verplicht thuis rusten en beweging weer langzaam opbouwen.
En fleumicil schijnt een stofje in te zitten wat helpt bij overstimulatie. Per toeval ontdekt. Verder heb ik zo'n 9 zakken vocht toegediend gekregen die je er ook weer allemaal uit moet plassen.
Moet echt ff bijkomen merk ik. Was best een traumatische ervaring. Ook voor mijn man. Al met al een heel heftig icsi traject met een abrupte pauze. Totaal anders dan je wil en verwacht. .
Groetjes aan iedereen en bedankt kt voor de steun. Ik trek mij denk ik eve teruf om bij te komen. Meld mij later weer. Iedereen succes en sterkte en baggal: veel geluk!!!
Excuses voor alle typfouten . Was ff snel op telefoon reageren
zondag 1 oktober 2017 om 22:19
Snap je onzekerheid. Willen ze misschien bereiken minder eitjes maar beter voor kwaliteit dan kwantiteit?flipje2 schreef: ↑01-10-2017 21:03Vanavond derde keer gonal gespoten. Eerste echo is vrijdag pas. Ik vind het echt slopend deze keer.
Welke cd heb je eerste echo? Anders zou je voor zekerheid eerder echo kunnen plannen? Zodat je eerder kunt ophogen, als nodig mocht zijn.