Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

26-08-2017 15:04 2954 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken G
Wachten op start gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18
Prikken & slikken MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo
Wachten op cryo-tp windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs
In de wachtweken Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF4 start 2018 ?
flipje2
(29/41)
okt 2014 sep 2015 <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) ICSI2 3 cryos over bij VUmc
PGS-traject opstarten in België
VUmc
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
Animal2307
(37/37)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt
IVF/ICSI4 volgende cyclus startl Dusseldorf
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
AMC
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) ICSI2 ICSI 2.2: wachten op cryo-tp LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's
ICSI2 wachten op start ICSI2
Zizo
(34/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start icsi2
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt ICSI 2 Wachten op start icsi2 (mrt) -
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken
IVF2 IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken
Labgeek1990
(26/31)
zeer slecht zaad, mk (10w) ICSI1 wachten op cyclus
7 cryo's over
Amphia/EMC
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) IVF/ICSI2 freeze all, 1 cryo, pauze
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos, nog 6 over
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) ICSI2 wachten op terugplaatsing
Rucio 2015 februari 2017 zeer slecht zaad
3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk)
IVF2 bezig met nieuwe behandeling
Pippeltje
(?)
jul
2017
2de
kindje
Tweeling uit eerdere IVF
IVF1 (jul '17) mislukt
IVF2
(met scratch)
wachten op start
Twin84
(33/39)
dec
2012
sep
2016
slecht zaad
poliep in bm gehad
ICSI1 VUmc
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 Verse TP mislukt, 4 cryo's OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's IVF2 bezig met prikken
Mangoest
(30 / 39)
okt 2015 maart 2017 slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1 Bezig met prikken
pinguin00
(22 / 32)
Aug 2014 ? Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1
Thjs
(32 / 36)
juli 16 nov 17 slechte zaadkwaliteteit ICSI 1 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Olvg-oost in samenwerking met AMC
Taart1
(29)
IVF1
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:heart: Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

:duckie: Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ahh twin wat een rotdroom! Hopen dat het bij een nare droom blijft! Hoeveel dagen dpo zit je?

@doces, misschien heb ik het gemist hoor. Maar hoe dik moet je bms zijn voor de terugplaatsing? Gelukkig zit er schot in de zaak!

@windmolen; ohhhh ik ken die droom! Heb het ook weleens gehad.
Lag dan echt nog met handen op buik van blijdschap en realiseerde me dan langzaamaan dat het toch niet zo was 😢 heb idd terugplaatsing in natuurlijke cyclus. Wel
Pregnyl gespoten om de eisprong te triggeren omdat die testen bij mij nooit goed werken. Vertrouw mijn lichaam niet helemaal. Maar ook zonder utro idd, heerlijk!

@Fruity hele fijne vakantie toegewenst, lekker aan de cocktails mmm! Hopelijk na je vakantie weer wat actie in de taxi maar wel op een manier die voor nu beter bij je past!
@Smurf112: de arts gaf gisteren aan bij voorkeur minimaal 8 mm. Aangezien het in een week tijd op de verhoogde dosering van 5 naar 7 mm is gegroeid hopen ze nu in een halve week met dezelfde dosering nog minimaal 1 mm groei te zien. En als ze op maandag op een echo een bms van 8 mm zien en ik ga door met de progynova tot de tp op zaterdag is het misschien (hopelijk) nog wel een beetje dikker geworden... :thumbsup:
Zo meiden, ik probeer het weer een beetje bij te houden, hoop dat het lukt.

@Miekje: Bah wat stom dat je al bloedverlies hebt!! Is het meer geworden of daar bij gebleven? Dat is niet echt hoopgevend in die rot wachtweken al. Overigens had ik bij de zwangerschap de ene keer geen innestelingsbloed en de laatste keer wel, dus het zegt niks maar je wil het liever gewoon niet zien. Wanneer ga je testen? Succes!

@Twin: Heftig zeg!! Hoe voel je je nu? Je wordt vast goed in de gaten gehouden in het ziekenhuis. Na het verhaal van Zizo vind ik overstimulatie toch best wel heftig. Baal je ervan dat je geen tp krijgt? Sterkte.

@Doces: Fijn dat het vooruit gaat!! Ik vind het nog steeds bizar dat je na die provera kuur niet ongesteld bent geworden, wat zeggen ze daarvan in het ziekenhuis? En je bms was wel vrij dun dus toen je daarna langs kwam voor een echo?
Ik ben nu namelijk ook bezig met Provera (had wel dik baarmoederslijmvlies woensdag) dus hoop wel ongesteld te worden...
Maar je zit weer in de running!!

@Windmolen: Haha ik moest zo lachen om je zorgen over je ovaalvormige embryo. En absoluut niet om je uit te lachen, maar meer omdat het zooo herkenbaar is, die zorgen over van alles en nog wat. Mijn man vond het ook leuk (omdat hij mij erin herkent ook ;)).
Maar fijn in ieder geval dat het dus inderdaad echt niks zegt! Ik herken veel van wat je zegt, 'zin' hebben in weer een kans, maar ook zo bang zijn voor de teleurstelling weer. Je hebt hiervoor even rust gehad, hoop echt dat het nu jou tijd is!! Heb je veel afleiding?
Ik dacht altijd dat je echt echt iets moest voelen als je zwanger was, maar dat geldt voor mij dus niet. Ook had ik bij de verse terugplaatsing van de 3e ICSI superveel last van m'n borsten waardoor ik echt veel hoop kreeg maar nee hoor de test was wit. Dus het zegt zo weinig, maar je gaat overal op letten...

@Fruity: Vervelend zeg dat het allemaal zo loopt. Wel een hele fijne vakantie, klinkt goed!!

@Flipje: Yes, ongesteld!! En weer van start! Nu met de decapeptyl of hoe ziet het protocol er precies uit? Ik start meestal al met decapeptyl tijdens de pil namelijk.

@Animal: Hoop dat je voor het weekend nog nieuws hebt... pff...

@Smurf112: Fijn dat je weer een tp hebt gehad!! Succes!

@Duufje: Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad in je ziekenhuis. Ik kan me voorstellen dat het confronterend is om weer in het andere ziekenhuis te komen waar B. is overleden, maar je bent daar goed begeleid toch? Dus ook wel weer bijzonder. Wanneer ga je nu van start? (sorry, kan zijn dat ik er overheen heb gelezen)
Ik kan me heel goed voorstellen dat je wens voor nog een kindje nu nog veel meer is toegenomen sinds B. er was. Je weet hoe mooi die liefde is. Ik hoop oprecht dat jullie het weer mogen ervaren en een gezond kindje mogen krijgen.

@Lilly: Fijn dat het bloeden weer is getopt, hoop ook dat je meteen verder kunt voor de volgende cryo. Weet je daar al meer over? Wellicht dat je eisprong iets later is maar denk niet dat het heel veel zal verschillen.
Wat betreft mijn pogingen:
ICSI 1: 6 eicellen, 4 embryo's maar maar 1 tp waarvan een vroege miskraam
ICSI 2: Geen eicellen gevonden, vroege eisprong
ICSI 3: 16 eicellen, 9 embryo's, tp van 2 embryo's (b en c kwaliteit): niet zwanger, tp van cryo: 'miskraam' met 12,5 week
Dus ja heel lang kunnen we niet vooruit met onze pogingen over het algemeen. We waren al superblij dat we bij de 3e poging 1 cryo hadden. Ik moet zeggen dat ik dus ook wel bang ben voor de teleurstellingen die weer gaan komen de 4e poging. Dat die kwaliteit zo slecht is elke keer baart me wel zorgen.

Hier gaat het goed, zit voorlopig nog een tijd in de wachtstand maar gelukkig veel leuke dingen op de planning. Nu aan het werk!
Twin Oh jee zeg wat vervelend voor je dat nu opgenomen bent :-( , heel veel sterkte meid. Dit is idd niet wat voor ogen had wanneer je begint aan de MM. :hug: :hug:
Windmolen en Ginger laten we hopen dat jullie dromen :sheep: nu ook werkelijkheid gaan worden. Succes in de wachttijd dames. :bigkiss:
Haha ja heh windmolen ben heel benieuwd hoe ik het ga ervaren, maar ik houd jullie op de hoogte. :mrgreen:
Fruity jeetje ook heftig voor jou zeg, maar je mag wel verder met IUI. :yes: Hopelijk kan je tot rust komen op je vakantie en even lekker genieten van elkaar en de cocktails! :sun:
Doces Jeuujj goed nieuws en een TP in het zicht! :yes: :yes:

Ik moest vanochtend fluconazol innemen en dan vanavond begint echt mijn avontuurtje haha, kan niet wachten! :cheer:
Shine bright like a diamond
Fluconazol Diamond? Lees dat dit tegen schimmelinfecties is, doen ze dat bij jou ziekenhuis preventief ofzo? Grappig, jij kreeg ook weer n ander middeltje dan ik om de boel stil te leggen.

Fruity, geniet jij nu nog vooral maar even lekker van de cocktails en hopelijk de zon. Las al in de bijsluiter van de deca dat dit bij sommigen depressie kan veroorzaken idd.

Mieke hoe is het nu?

Windmolen en smurf: broeden maar! Het zou zo mooi zijn!

Abusu: lees je nog mee en hoe gaat het?

Boulu: welkom terug hier, ik hoop zo dat de volgende poging bij je lukt.

Ik heb er nu n dikke week Deca opzitten. Prikken is geen probleem. Word er een beetje mat van en heb wat last van opvliegers, verder goed te doen. Nu hoop ik dat ik wel voor donderdag ongesteld word (heb dan die startecho) anders moet ik n extra week wachten voor ik mag beginnen met die stimuleerinjecties #ongeduldig.

Flipje daar ben jij al mee begonnen toch? Met die stimuleerinjecties?
-Sense-: spannend! Hoop dat je snel mag beginnen met stimuleren, ik had dezelfde klachten bij Deca.

Miekje: hoe gaat het nu bij jou?

Flipje: Succes met starten!

Fruity: Proost! Hahah, als het niet gaat lukken bij mij deze poging ga ik ook heel snel een lekkere cocktail drinken als troost :P

Ik zit nu op wachtdag 9....zo ontspannen als ik was (was een enorme verbazing hoe ontspannen) zo onrustig ben ik nu. Ik zit maar steeds in mijn hoofd weg te dromen en het spelletje 'wat als' te spelen, om het daarna ook weer snel weg te drukken...pffff. Ik zit nog te twijfelen of ik zelf eerder zal gaan testen (zondag op wd 11 en maandag op wd 12) of zal wachten tot de bloedtest op dinsdag. Wat doen de andere meiden op het wachtbankje?
Hier vanochtend echo gehad op CD10. Baarmoederslijmvlies was al 7mm. ;) dit heb ik nog nooit eerder gehad op deze CD. De Progynova moet ik twee maal daags oraal innemen en 1x p/d vaginaal. Blijkbaar werkt dit bij mij. Maandag nog een echo en dan kan hopelijk de TP nog plaats vinden voor de vakantie. Het wordt een strandvakantie in combinatie met de utro. Bah. Niet handig met bikinibroekje... maarja ben allang blij als TP door zou gaan, nog even afwachten.
Sense klopt, doen ze bij mij preventief, was ook ff weer vergeten waar het voor was, dus vanochtend weer ff opgezocht. Ja idd volgens mij gebruiken ze daarvoor ook weer verschillende soorten medicatie. Door lucrin had ik ook last van opvliegers vooral snachts, gister ook de hele dag last van hoofdpijn, maar weet niet of het daardoor kwam. Krijg je niet een heel schema met wanneer je alles moet doen? Jij moet nu eerst wachten totdat je ongesteld wordt voordat je mag stimuleren, lees ik. Flipje begint ook vandaag met stimuleren. Slikte jij ook de pil of dat niet? Bij mij duurt het meestal 3 a 4 dagen nadat ik gestopt ben voordat het los breekt. Succes!
Dazzle wat een goed nieuws! :yes: Duim voor je dat de TP nog voor je vakantie lukt. Krijg je dan na de TP het infuus?
Shine bright like a diamond
Goedemiddag dames!

Animal heb je de uitslag inmiddels binnen of heb ik daar overheen gelezen?

Baggal dit is je laatste weekendje "kinderloos" (dat ben je eigenlijk al 9 maanden niet meer hihi). Gaan jullie nog iets leuks doen, uit eten ofzo?

Doces oh wat fijn dat er eindelijk voortuitgang is! Hopelijk groeit je bms nu goed door zodat je volgend weekend de tp kan krijgen!!

Smurff wat fijn dat je ook een tp hebt gehad, spannend! Wanneer mag je testen?

Boulu wat heftig voor je allemaal zeg.. Ik ga heel hard duimen dat ICSI 4 jullie poging wordt!

Twin ah nee meid, wat naar dat je nu in het zkh ligt.. 🙁 Hoe voel je je vandaag?

Miekje wat een rotnachtmerrie zeg.. is het bij dat ene fliepje bloed gebleven?

Sense wanneer heb jij de laatste pil geslikt, of hoefde je dat niet? Wanneer verwacht je je ms? Hopelijk komt t snel door, een extra week is nooit leuk.

Gingerspice ik snap dat je onrustif word nu je richting testdatum gaat. Ik zou zeggen als het je echt stress bezorgd, test dan eerder. Stress is nooit goed natuurlijk.

Dazzle ik duim voor je dat je tp door gaat!

Hier vandaag begonnen met de decapeptyl. Het was nog wel even een dingetje want was erg bang om het zelf te doen. Heb mijn moeder gebeld of ze wilde komen voor het geval ik echt niet zou durven. Mijn moeder is echt een topper en weet mij altijd rustig te krijgen dus uiteindelijk is het me zelf gelukt! Ik was best even trots op mezelf. Hopelijk wordt het vanaf hier elke dag een klein beetje makkelijker.
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Fijn dat het meeviel Tinkerbell! Tis n beetje als het harsen van mijn bovenlip (sorry als dit too much info is haha): niet denken maar doen. Ik las net n stukkie van je blog en jij hebt er ook al meer dan genoeg ziekenhuisgedoe opzitten zeg.
Geen pil hier nee, waarom schrijven ze die jou voor? Of verschilt dat gewoon p er behandelaar?
Nou bij mij is het zo dat mijn cyclus nogal schommelt en als ik dan dag 21 nog geen eisprong zou hebben gehad, moest ik telkens terug komen voor echo's totdat ie zeker weten was geweest om vervolgens met de deca te mogen beginnen. Nu dankzij de pil lag mijn cyclus al plat en kon ik vandaag gewoon starten. En ja, inderdaad helaas al genoeg gedoe en ellende gehad maar ik denk dat de meeste meiden die op het ivf/icsi punt komen al genoeg shit voor hun kiezen hebben gekregen jammer genoeg.
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
-Sense- schreef:
29-09-2017 10:51

Fruity, geniet jij nu nog vooral maar even lekker van de cocktails en hopelijk de zon. Las al in de bijsluiter van de deca dat dit bij sommigen depressie kan veroorzaken idd.
Dat wist ik niet! Heb bewust bijsluiters niet gelezen, want dan krijg ik overal last van ;-)
Dank je wel voor deze melding
Doces: Hoop dat het ontdooien en je TP goed gaat morgen! Heel fijn dat je BMS dikker geworden is!

Windmolen: Mijn ervaring is dat je er niets van kan zeggen. De stomme bij verschijnselen van de Utro zijn wat dat betreft zo gemeen. Het enige verschil bij mij was dat ik de geur van bepaalde etenswaren niet lekker meer vond. Maar dat is ook weer zo'n kwaaltje waar niet iedereen last van heeft en ook niet alles zegt. Je kan niets anders doen dan afwachten.
TOWIE is "the only way is Essex" - een TV programma. Ik woon in London maar tegen de grens van Essex aan. En Essex mensen zijn soms "Chav's" - houden van Burberry, Vuitton, glitter, glitz and the like. Dingen waar ik als Nederlandse wat minder mee heb ha-ha. Dit huis heeft bijvoorbeeld tafels van spiegelglas en te veel Kristal waar ik soms wat denigrerend over doe :proud:

Fruity: Je hebt ook heel veel op je bord gehad dit jaar met de miskraam en bovendien met IUI zwanger geworden. De MMM is pittig - pas goed op jezelf :rose:

Twin: Beterschap! Wat heftig dat je gewoon bent opgenomen!

Dazzle: Wat fijn van je BMS! Hoop dat de TP goed gaat en je daarna lekker geniet van je vakantie - hopelijk met een positieve zwangerschapstest er achter aan! Komt de planning uit met je intralipid infuus? Je zei destijds dat het wat moeilijk was met heb vakantie.

Animal: Heb jij inmiddels de NK cellen- uitslag? Erg benieuwd...

Flipje: Succes met de Gonal-F! Eindelijk weer actie :)

Smurf: Welkom op de wachtbank :thumbsup: En nu maar hopen dat de cryo voor succes gaat zorgen!

Miekje: Een bruin veegje kan een begin zijn van een menstruatie, of een innestelling of een adertje. Ik hoop dat het alles behalve het eerste is en dat je straks een positieve test hebt.

Tinkerbell: De eerste spuit dappere dodo :hyper: !! Goed gedaan. En Ja - het wordt na deze mijlpaal alleen maar beter/minder moeilijk om jezelf te injecteren.

Gingerspice: Week 2 is gewoon rot en je gaat aan ALLES twijfelen. Heel irritant is dat...Zowel voor jou als voor mij is 3-10 D-Day. :-) En natuurlijk voor Doces maar dan op een andere manier.

Spannend Vanavond Diamond - heel veel succes!

Sense: Fijn dat je klaar bent met met de Deca! Hoop dat je volgens planning ongesteld wordt en dan verder kan.

Boulu: je vakantie klonk top en je foto's geweldig. Natuurlijk is het eng om weer te beginnen. Enerzijds hoopgevend - anderzijds angst voor een teleurstelling. Maar jouw wens is sterker dan de angst en we slepen je hier doorheen meis!

Selin: Voel jij je iets beter inmiddels?

Rucio: Hoezzie bij jou?

Lilly: Wanneer mag jij voor een nieuwe uitgangsecho? Midden Oktober vermoed ik?

Duuf: Ik hoop dat je geniet van je vakantie!

Hier: TGIF! ;) Ik heb wat achterstallige admin gedaan, met vriendinnen afgesproken, aan het blog gewerkt, etc. Ik sprak nog Mijn vriendin die bijna gyn is en mij vertelde over een bevalling van een stillborn met 40 weken gister. :@@: Echt beyond me waarom ze me dat vertelde... Ze is heel lief, maar zo onhandig. :-( Ik ben al bang immers - niet voor de bevalling overigens, maar wel voor haar. Ik zal blij en opgelucht zijn als ik hier mag melden dat ze geboren is en alles ok is... Nog 4 nachtjes :sheep: pffff!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
@Baggal: nee, nog niet morgen! Was het maar zo’n feest :hyper: Maandag nog een echo en dan waarschijnlijk vrijdag 06/10 ontdooien en 07/10 terugplaatsing :yes:
Ik leef weer een beetje maar moet deze nacht sowieso nog blijven. Morgen waarschijnlijk ook nog.
Geen tp is klote. Je werkt er echt naartoe maar wetende dat de overstimulatie nog erger zou zijn bij zwangerschap dempt dit gevoel. Voel me zo ziek
Maar kon vandaag alweer lopen hoor!

Bedankt voor alle steun.
Ik lees later bij. Eerst beter worden.

Succes en sterkte aan alle anderen.
Fruity, wat vindt je zelf van het voorstel van de arts? Lijkt me wel moeilijk om geen ivf te kunnen doen omdat je zoveel last hebt van de hormonen. Aan de andere kant heb je al wel bewezen zwanger te kunnen worden met iui, dus is zeker hoopvol. Ik hoop trouwens dat het niet een jaar duurt voordat je je weer de oude voelt, kan dat echt zo lang duren voordat de hormonen uit je lichaam zijn? Voor nu: geniet van je vakantie!!!

Boulu, haha, ben blij dat ik je aan het lachen heb kunnen maken met m'n ovalen embryo ;). Irritant is dat, hè? Ik vind altijd wel wat om me druk over te maken. De vorige keer heb ik overigens ook eindeloos het fotootje van m'n embryo vergeleken met die op het net en was van slag omdat die er allemaal veel mooier uitzagen dan de mijne. Tot ik erachter kwam dat ontdooide cryo's altijd een beetje 'verfomfaaid' zijn :facepalm:. Fijn dat je voorlopig nog lekker veel afleiding hebt! Hier heb ik op zich ook genoeg te doen op werk enzo gelukkig.

Spannend, Sense, ik hoop dat je op tijd ongesteld wordt! Fijn dat het meevalt met de deca.

Gingerspice, wachtdag 9, betekent dat dan dat je 12 dpo bent? Dan zou je zondag wel een testje kunnen wagen als je niet wilt wachten. Zenuwslopend zijn die laatste wachtdagen, hè? Ik zie er nu al tegenop. Ik heb zelf trouwens m'n bloedtest pas 14 dagen na terugplaatsing (op 19 dpo), dus ik ga sowieso zelf eerder testen, mocht ik niet ongesteld worden. Ik denk dat ik dat dan donderdag doe, dan ben ik ook 14 dpo.

Dazzle, fijn dat de progynova zo goed z'n werk doet!! Hopelijk lukt de terugplaatsing op tijd voor de vakantie! En utro en strandvakantie klinkt idd niet heel ideaal, maar aan de andere kant lijkt me op vakantie zijn tijdens de wachtweken wel heel fijn ivm afleiding en ontspanning.

Tinkerbell, yes, de eerste spuit zit erin, goed gedaan!! :yes: En decapeptyl is het lastigst, vond ik zelf, dus als je die kan, kan je alles ;). Het zal vast elke dag een beetje makkelijker gaan. Heb jij trouwens voor je IUI's nooit hoeven spuiten, ook geen pregnyl/ovitrelle ofzo?

Baggal, haha, bedankt voor je uitleg wbt TOWIE, maar nu gebruik je weer een afkorting die ik niet ken: 'TGIF' . Wat betekent dat nu weer? :facepalm: :-$ Hmmm, da's niet zo handig idd van die vriendin, dat soort verhalen wil je nu idd helemaal niet horen. Niet verder over nadenken, hoor. Nog maar 4 nachtjes!!

Twin, fijn om even wat van je te horen. Ik blijf het heftig vinden dat je zo ziek kan worden van zo'n IVF ronde. Toen ik begon hebben ze mij bezworen dat overstimulatie eigenlijk echt niet meer voorkomt. Vind het dus wel heftig dat het hier in dit topic toch vaker voorkomt. Vervelend natuurlijk dat je nog even in het ziekenhuis moet blijven, maar ik vind het wel een fijn idee dat je goed in de gaten wordt gehouden. Beterschap!!

Animal, ik durf het eigenlijk al bijna niet meer te vragen, maar heb je inmiddels iets gehoord? Het is al bijna een week later dan ze hadden aangekondigd... Hoe gaat het verder met je? Heb je inmiddels al een positieve ovulatietest gehad?
Dank voor alle meedeleven en succeswensen. Dat is heel fijn.
Ik leef nog steeds in gekkenhuis: druk op werk en vriend nog flink in lappenmand de naast fulltime werk ook de rest van de dag thuishulp/verpleegkundige enz ze herkennen me al als ik de apotheek binnenkom.
Ikzelf heb nauwelijks tijd voor wachtweek helaas maakt dat niet minder onzeker. Zit nu op dpo 11 en het is gelukkig bij dat ene fliepje gebleven tot nu toe. Minder pijnlijke borsten...goed of slecht? Wat een gedoe toch!

Baggal: bijna!

Ginger irritant he dat wachten

Doces fijn dat het de goede kant op gaat op naar punctie

Alle andere lieverds hier ik lees mee maar ben zo druk dat ik niet op iedereen kan reageren. Mijn chill momentje is weer voorbij moet weer was doen en weet ik hoeveel nog meer
Miekje, hoe gaat het nu met je? Heeft het bloeden doorgezet? Ik hoop zo van niet… Oh en ik herken ook het dromen over zwangerschap en menstruaties. Heel naar! Ik ben weleens wakker geworden na een droom dat ik een dikke buik had. Ik was erg teleurgesteld dat mijn buik plat was toen ik wakker werd. Stom he! :rose:
Lilly wat ben jij toch positief. Fijn dat je er zo in kunt staan. Succes met de uitgangsecho maandag!
Gingerspice: die tweede wachtweek is altijd het ergst. Te vroeg testen heeft geen zin. Als hij positief is, is er nog grote kans dat het alsnog misgaat. En als hij negatief is, dan zegt dat niks, want het kan na een aantal dagen alsnog positief zijn. Ik probeer de test altijd pas op 15 dpo (dus 15 dg na punctie) te doen. Helaas werd ik vaak enkele dagen ervoor al ongesteld. Sterkte met wachten! Ik duim voor je! :hyper:

Twin: een hele dikke knuffel meid! Ik herken je gevoel. Bij mij was er destijds wel een terugplaatsing, maar ik heb toen een spoedoperatie moeten ondergaan. Aangezien ik ook utro gebruikte en nog strak stond van alle hormonen, heb ik geloof ik in het zkh voornamelijk gehuild (zo hormonaal en verdrietig dat het een zinloze poging was). Fijn dat je het embryo hebt kunnen ‘bewaren’ door het in te vriezen. En echt, er zijn verschillende dames zwanger geraakt van cryo’s. Als dat zinloos was geweest, hadden ze deze mogelijkheid niet aangeboden. Nu eerst richten op beter worden. Heel veel sterkte! :hug: :rose:
Doces wat fijn dat je bms steeds dikker wordt! Zo fijn dat ze dat met progrynova kunnen regelen. Fijn dat de tp in zicht komt!

Windmolen ik heb vol interesse je verhaal over het ovale embryo gelezen. Ik had er nog nooit van gehoord, maar eerlijk gezegd heb ik mijn embryo’s ook niet gezien. Zo verschillend zijn de ziekenhuizen blijkbaar in het geven van informatie. En geloof me, als het niet goed zou zijn, zouden ze het niet terugplaatsen. Ik begreep laatst dat in NL de kwaliteitseisen van embryo’s soms hoger ligt dan in het buitenland. Een embryo wat in NL afgekeurd wordt, zou in sommige andere landen gewoon teruggeplaatst worden. Maak je dus daarover geen zorgen!
Ennuh: TGIF= Thank God it’s Friday!  Oftewel: jippie weekend! :high5: :cheer2:

Fruity zo verdrietig dat je in een depressie bent beland. Ik hoop echt dat de AD je goed helpen. En nu maar even genieten van de vakantie, even uit het zkh-ritme. Fruity ik kan zo snel even niet terugvinden wat bij jullie de oorzaak is van de verminderde vruchtbaarheid. Heb je eerder ook al iui gehad? Kies voor een oplossing waar je je goed bij voelt. Ik heb zelf 6x iui gehad, en omdat het voor mij soms wat zinloos voelde door lage zaadkwaliteit, voelde ik me daar de laatste keren niet meer goed bij. Ik merk nu dat ik soms een paar maanden pauze echt heel fijn vind om mezelf weer mentaal op te laden. Ik wens jou veel sterkte en nog een fijne vakantie (met heel veel cocktails!) toe! :hug:

Boulu: je hebt heel veel voor de kiezen gehad. Fijn dat je leuke dingen op de planning hebt, dat maakt het wachten wat aangenamer. En soms is de afleiding ook wel even goed om los te komen van de mmm. Ik hoop echt van harte dat icsi4 voor jou succesvol is! :redrose:
Diamond: ik dacht bij fluconazol ook aan een anti-schimmel-middel. Dat doen ze dus preventief bij jou. Succes met alle hormonen!
Sense: ik herken de opvliegers door de deca. Ik had het als koukleum echt constant bloedheet. Ook werd ik er vreselijk labiel van. Ik kon om alles huilen. Zo erg, dat man en ik direct weer in een lachbui raakten na zo’n huilbui. Ik ben na de deca met Menopur begonnen. Bij mij begon de menstruatie enkele dagen nadat ik met de Menopur begon. Daarom verbaast het mij dat je moet wachten op je menstruatie. Ik dacht dat Deca juist alles stillegde. Nou ja, elke zkh werkt anders, dan blijkt wel weer. 

Dazzle: wat fijn dat bij jou, net als bij Doces, de progynova zo goed werkt voor je bms! Oeh dat is inderdaad straks niet zo handig met de utro en bikini. Ik zou denk ik wel een inlegkruisje in de bikini doen vlak na het inbrengen. Die kun je er dan even later wel uittrekken op het toilet voordat je in het water gaat. Hopelijk is dan het ergste er weer uit. En zo bikkelen we weer verder in de mmm…
Ik ben ook wel heel erg benieuwd wanneer je aan het infuus gaat.
Tinkerbell: weer een mijlpaal bereikt, de deca gezet! Het is altijd spannend, maar je hebt het gedaan! Hopelijk heb je er niet al te veel last van.
Baggal: wat vreselijk onhandig van die vriendin van je! Oliedom! Waarschijnlijk heeft ze het zelf niet eens doorgehad. Soms kunnen mensen onbedoeld volledig de plank misslaan. Nog vier nachtjes! Zo bijzonder dat je over een paar dagen je meisje kunt vasthouden!
Animal: is alles oke met je? Heb je de uitslag van de NK-cellen? Ik leef met je mee meid!
Smurf112: Hoe gaat het op het wachtbankje?

Flipje: hoe gaat het prikken? Ik heb inmiddels besloten wel te willen bloggen. Ik begreep niet goed welke wordpress-account ik moet aanmaken. Ik heb je zojuist hierover een PB gestuurd, maar ik weet niet of je deze hebt ontvangen.

Andere dames, veel succes met prikken/slikken/wachten.

Hier geen nieuws. Maandag evaluatiegesprek in het ziekenhuis over de mislukte icsi1. Misschien dat ik na maandag weer wat kan melden.
Oh Miekje, ik had zojuist gepost zonder te refreshen. :bonk:
Ik ben blij te lezen dat het bloedverlies bij een klein fliepje is gebleven. Nu duimen dat het wegblijft en je straks een positieve test hebt. Naar dat je het zo druk hebt met het verzorgen van je vriend en alle andere drukte. Het is wel zo dat als je het druk hebt, je minder tijd hebt om je zorgen te maken en gaat de wachttijd vaak sneller voorbij (tenminste, dat heb ik altijd). Oh en ik heb ooit gelezen dat het voor de doorbloeding van je baarmoeder heel goed is om in beweging te zijn. (Geen idee waar ik dat gelezen heb en of het wetenschappelijk onderbouwd is, maar misschien heb je wat aan deze kreet van mij.) Sterkte met afwachten en alle andere drukte! :bigkiss:
Hoi Allemaal, ik heb jullie mooi in spanning gehouden! Donderdag uitslag gehad. NK cellen was prima. Dus geen extra medicatie nodig. (ik ben 2 dagen erg ziek geweest, dus jullie moesten even geduld hebben tot ik me wat beter voelde... Sorry!) Er is weer veel gebeurd...

Twin, wat een pech meid! Ik snap helemaal dat je nu niet erg vind dat je geen verse tp hebt. Hopelijk mag je snel naar huis!! Heel veel beterschap meid.

Doces, fijn dat de medicatie toch zijn werk doet. Soms moet je wat meer geduld hebben. (jij moet elke keer heel wat extra geduld hebben... ik weet het, maar goed, je kan er helaas niets aan veranderen)

MIekje, beterschap voor jouw man en ik blijf voor je duimen dat het goed zit! Fijn dat het bij het ene fliepje gebleven is. Andere wachtbankers, houd nog even vol!!

Baggal, probeer even je rust te nemen. Straks wordt het heel druk. Ik hoop dat de geboorte van jullie dochter dinsdag, zorgt voor de innesteling van mijn embryo... Tp is dus dinsdag. Fijn zo'n vriendin... Als je een huisdier had gehad, had je ook over mij geklaagd ;-) Maar ik snap je helemaal...

Dazzle, heb je ook meer bijwerkingen van de progynova nu je hem vaginaal inbrengt? Top dat je al snel een tp hebt!! Ben je naar DD gereden voor een echo of in jouw oude ziekenhuis? En die utro bij een strandvakantie, ach daar kom je ook wel overheen!

Boulu, fijn dat je weer terug bent en het allemaal positief inziet. Je hebt eigenlijk ook best veel redenen om positief te zijn. 2 x zwanger geweest van 3 (?) terugplaatsingen. Nu is het komen tot een tp wel een hele klus, maar zwanger worden lukt dus wel. Hopelijk hebben ze dit keer een goed protocol voor je! En ga lekker starten als je er klaar voor bent.

Tinkerbell, zet hem op meid! Je kan het! Goed dat het toch zelf gelukt is. Nu moet het allemaal zelf lukken. En weet je, er komt een dag dat je denkt: nee! En toch zet je de spuiten dan, want het is voor een goed doel!

Windmolen, dinsdag kom ik er bij! Wanneer mag jij testen?

Fruity, goed om wat van je te horen. Ik hoop dat je je snel wat beter voelt. Wat de reden van jouw rottige gevoelens ook mogen zijn, je zo naar voelen, dat verdiend niemand...

Flip, jij bent ook al begonnen met prikken. Wanneer echo 1?

Ik hoop niet dat ik iemand vergeten ben. Ik heb gisteravond snel even gescrolld, maar woensdag was ik echt van de wereld.
Animal: vervelend dat je je niet lekker voelt. Je hebt ons zeker in spanning gehouden. Haha. Kunnen ze nu nog "iets" onderzoeken? Bij jullie is ook onverklaarbaar toch?
Ben heel benieuwd hoe je gesprek gaat maandag Zizo en ik hoop gewoon dat jij snel weer kan beginnen en je je weer een beetje de oude voelt. Het is/was niet niks wat we allemaal moeten doorstaan en de ziekenhuisopnames die jij had en Twin nog steeds heeft :hug: Hoe is de situatie op werk?

Animal: Wat fijn dat er niets geks uit het NK cellen onderzoek is gekomen! Volgens mij hoopte je ook op een normale uitslag dus da's fijn en je hoeft ook niet over zo'n infuus na te denken want ik weet nog dat je daar niet zo veel voor voelde.

Windmolen: idd - yippee weekend! En Baggal man is thuis en da's fijn. Want na mijn vriendin's appje had ik echt zoiets van "aaarrrggghh". We hebben er nog wel even een FaceTime sessie over gehad en haar intentie is ook niet om mij bang te maken, maar met de angst die ik al heb is het niet handig!

Doces: Sorry - dacht dat het deze zaterdag al was! In ieder geval komt de TP dichterbij en is je BMS ook dikker aan het worden.

Dit weekend gaan we nog twee huizen bekijken - type townhouse waar ik niet heel veel voor voel omdat de keuken beneden is en de huiskamer op de eerste verdieping. Volgens de makelaar moeten we ze toch gezien hebben - Dus waarschijnlijk een kijken, kijken, niet kopen idee. Ik blijf dat andere huis mooi vinden (in Essex stijl) maar te duur (we hebben de vraagprijs er niet voor over). En... we hoeven ook niet op stel en sprong weg of zo dus er is geen druk oid.

Fijn weekend allemaal.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Dazzle, dat overleggen we wel bij de TP. Ik heb wel ideeen over een volgende tp en ga dat dinsdag wel bespreken. (zoveel vertrouwen heb ik er in. haha!) We hebben in principe nog 3 kansen voor we nieuwe ivf behandeling zouden moeten doen, dus we zijn nog niet helemaal uitgedokterd. Ik heb wel een idee van te harde eischil oid. Aangezien met IVF we van de 7 eicellen , maar 2 bevrucht hebben gehad (over 2 ivf behandelingen) en met ICSI 5 uit 6 bevrucht. Dat is wel een heel groot verschil. Dat ICSI meer bevruchtingen geeft, iets van 10% dat snap ik, maar zo groot verschil dan moet er wel iets zijn. En als bevruchten niet makkelijk gaat, tja, dan wordt zwanger worden ook een stuk lastiger. Ben nu nog aan het uitzieken, maar heb wel weer gewerkt. Was echt 2 dagen van de wereld... Kon niet eens denken en dan belden ze ook nog uit DD dat ze wel graag dingen wilden weten... Pfff... Nou ja, ik ben er weer (bijna) gelukkig.

Baggal, ja het is een geruststelling, maar wel en wat nu? Maar goed, het komt vast allemaal goed. Goed dat je nog met jouw gyn vriendin gesproken hebt en veel plezier morgen met huizen kijken!

Slaap lekker allemaal!
Ik was dom en ongeduldig, deed net een test met ochtendurine op wachtdag 10 met de welbekende kruidvat test...niks, zelfs geen licht streepje. Ben bang dat het er niet inzit voor ons deze 1e ronde. Heel raar ik wist ergens zeker dat er een streepje zou verschijnen maar misschien is dat beginners optimisme...pfff bah
Ja maar ginger...deze telt gewoon niet toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven