Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

26-08-2017 15:04 2954 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken G
Wachten op start gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18
Prikken & slikken MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo
Wachten op cryo-tp windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs
In de wachtweken Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF4 start 2018 ?
flipje2
(29/41)
okt 2014 sep 2015 <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) ICSI2 3 cryos over bij VUmc
PGS-traject opstarten in België
VUmc
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
Animal2307
(37/37)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt
IVF/ICSI4 volgende cyclus startl Dusseldorf
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
AMC
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) ICSI2 ICSI 2.2: wachten op cryo-tp LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's
ICSI2 wachten op start ICSI2
Zizo
(34/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start icsi2
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt ICSI 2 Wachten op start icsi2 (mrt) -
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken
IVF2 IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken
Labgeek1990
(26/31)
zeer slecht zaad, mk (10w) ICSI1 wachten op cyclus
7 cryo's over
Amphia/EMC
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) IVF/ICSI2 freeze all, 1 cryo, pauze
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos, nog 6 over
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) ICSI2 wachten op terugplaatsing
Rucio 2015 februari 2017 zeer slecht zaad
3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk)
IVF2 bezig met nieuwe behandeling
Pippeltje
(?)
jul
2017
2de
kindje
Tweeling uit eerdere IVF
IVF1 (jul '17) mislukt
IVF2
(met scratch)
wachten op start
Twin84
(33/39)
dec
2012
sep
2016
slecht zaad
poliep in bm gehad
ICSI1 VUmc
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 Verse TP mislukt, 4 cryo's OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's IVF2 bezig met prikken
Mangoest
(30 / 39)
okt 2015 maart 2017 slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1 Bezig met prikken
pinguin00
(22 / 32)
Aug 2014 ? Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1
Thjs
(32 / 36)
juli 16 nov 17 slechte zaadkwaliteteit ICSI 1 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Olvg-oost in samenwerking met AMC
Taart1
(29)
IVF1
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:heart: Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

:duckie: Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Aah nee animal, wat balen!! Wacht nog even totdat het door zet, maar ik snap dat je nu geen hoop meer hebt.. 😞😞

En beetje raar om gelijk op een vrolijke toon door te gaan maar Flipje, gefeliciteerd met de super score! Hopelijk worden dat veel mooie embryootjes! Hoe ging de punctie?
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Animale, wat een teleurstelling. Je klonk zo positief. Ik weet verder niet zo goed wat ik moet zeggen, ik hoop echt ontzettend dat deze poging m gaat worden. X
Animal wow wat een teleurstelling zeg! :"-( :"-( Ik vind het knap van je hoe je erin staat.
Flipje! wat een mooi aantal! Top zeg! :jump:
Msfiddler Ik ken je nog van het andere forum, ik hoop dat het jaartje rustig jullie goed heeft gedaan zodat jullie met goede moed verder kunnen met IVF.
Sense klopt idd. Ik had vanochtend al de zenuwen voor deze afspraak. Klinkt als een mooi aantal.
Windmolen lief van je dank je!

Hier, zoals verwacht, is de IVF - poging afgebroken er groeiden nu 2 a 3 en de grootse was al 18 mm. Aan de ene kant denk ik bah, maar aan de andere kant is dit gewoon voor nu de beste oplossing. Maandag heb ik de escape IUI en vandaag en morgen moet ik nog prikken. BMS zag er goed uit en de AMH waarde is ook goed. Als deze IUI niet slaagt dan moet ik wel weer op evaluatie komen en ze willen dan eerst weer bloed prikken om te kijken waar het aan kan liggen dat ik nu opeens zo weinig eicellen tov de vorige keren. Ik hoop natuurlijk pech dit keer en niet dat ik opeens in een vervroegde overgang ben gekomen..maar ik ga nog nergens vanuit.
Mijn gyno zei wel dat ik maandag nog een echo krijg voor de inseminatie, want als er te veel groeien moeten ze er een paar weg prikken. Ik heb dat nog nooit meegemaakt dus die gedachte vind ik wel eng :S. Heeft iemand daar ervaring mee toevallig??
Shine bright like a diamond
mssfiddler, ik ken je denk ik wel, maar weet niet of het van dit forum is of van misschien een ander waar je eerder meeschreef! In elk geval welkom hier, schrijf gezellig mee ;)

Flipje, wat ben ik ontzettend blij voor jou!!

Animal, ach nee :( wel goed dat je er zelf zo nuchter onder blijft, maar het is en blijft naar want ergens heb je toch telkens de hoop :( balen meid <3
Diamond, sorry crosspost :( wat balen dat het wordt afgebroken, begrijp niet goed wat ze nu gaan doen dan, wat is escape iui? :$ sorry, vind het verveldn dat ik het moet vragen maar wil graag weten wat je nu gaat doen dan!
Ah nee Animal bloed spotten is echt niet fijn. Dikke knuffel.... :hug:

Diamond wat jammer dat de poging afgebroken wordt maar wel fijn dat je een escape IUI krijgt. Dan is al het spuiten iig niet voor niets geweest.
Selin een escapeIUI is een inseminatie ipv punctie zodat je nog kans hebt op een bevruchting. Meestal mogen er dan max 3 follikels zijn ivm het risico op een meerlingzwangerschap.
@ animal, ik ben echt heel verdrietig voor je... vind het heel oneerlijk!!! Ik hoop niet dat ik het alleen maar moeilijker voor je maak zo. Maar meid wat had ik het anders gehoopt. Knap dat je er zo nuchter onder blijft. Ga je nog testen? Ik hoop op een wonder!! Moet gewoon een keer gebeuren nu!!!

@ mssfiddler welkom hier. Ik schrijf meer in de andere topic, omdat het hier soms te snel gaat voor mij. Dit is een heel fijn clubje, maar dat zul je wel weten als je hebt meegelezen. Heel veel succes en ik hoop je snel te verwelkomen bij zwangerentopic. Dan heb je dezelfde weg afgelegd als ik qua topics.

@ diamond balen meid. Fijn dat ziekenhuis wel flexibel is en met jullie meedenkt.

@ Flipje super!!! Yesss een mooie score!!!
Oh dank je voor de uitleg weija! Goed dat je dan alsnog deze ronde wel kan benutten!! Diamond, is dat wegprikken dan niet een beetje zoals een punctie? Ik hoop dat dat zal meevallen!!
Ow Animal... Wat had ik het graag anders gehoopt voor je. Bloed met een naderende OTD geeft idd te denken. :( Jr klinkt nuchter. Da's sterk maar klo*e blijft het wel.

Flip: Ik had niet mee gekregen dat canine punctie was!! Mooie score meid :cheer: Nu hopen op goede bevruchtingen en vooral chromosomaal goede embryos die zich goed innestellen.

Windmolen: Herkenbaar die angst. Ik had het in Januari - helemaal geen zin in de TP, want ergens is het e b geruststellende gedachte dat er nog een cryo in de vriezer ligt. Maar die cryo Kan ook leiden tot een zwangerschap!

Diamond: wel fijn dat ze, gegeven de omstandigheden een IUI doen. Zo is niet alles verloren en Heb je nog steeds een poging. Natuurlijk is het verre van ideaal, maar gelet op de situatie wel het beste.

Mssfiddler: wij kennen elkaar natuurlijk al van de andere topics. Welkom hier en heel spannend dat je met IVF van start gaat. Ik duim!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
balen animal hoopte zo op een zwangerschap voor je! :hug:
Animal :-( vind het echt heel shit voor je :hug:
Selin dank je lief van je, zoals Weija het uitlegde. Het scheelt dat wij hiervoor al IUI hebben gedaan, dus we hebben nog van alles thuis liggen. Ja ik heb echt geen idee, we zullen het gaan zien, hoop t ergens niet..Tijdens mijn afspraak dacht ik nog aan je toen je vertelde dat jij 3 weken aan het prikken was en maakte ik de opmerking "Het kan mssn soms ook even duren want ik heb gehoord dat de groei bij menopur langzamer is " Waarop mijn gyno zei "dat klopt, maar dan moet er wel wat meer groeien'' wat in mijn geval dus blijkbaar niet zo is..
Weija nee idd toch nog ergens hoop voor in deze poging.
Angel klopt dat is erg fijn.
Baggal klopt zeker en ik moet ook gewoon de utro gebruiken na de inseminatie. Toch weer een sprankje hoop gekregen, maar ik verwacht er eerlijk gezegd niet veel van..maar goed.
Hoe gaat het met je kleine meid?

Nog even de vraag, als je een escape IUI krijgt dan valt het toch niet onder een poging? Het telt toch pas bij een punctie als "verzekerde poging" althans daar ga ik vanuit. Had het volgens mij hier al een keertje gelezen.. :confused:
diamond30 wijzigde dit bericht op 12-10-2017 13:56
17.77% gewijzigd
Flip, goeie opbrengst! Nu maar afwachten weer…

Mssfiddler, welkom (helaas eigenlijk). Hopelijk brengt IVF jullie iets moois. Twee miskramen is wel heftig. Ken je al een beetje van meelezen in andere topics.

Diamond, gelukkig nog wel een escape IUI maar wel even goed zuur zeg. Nu maar kijken wat de oorzaak is of hopelijk gewoon pech. En wellicht is dat niet nodig, elke (kleine) kans is er toch weer eentje, dus ik duim sowieso voor je! Dat aanprikken is dat niet hetzelfde als met een punctie? en volgens mij geldt het alleen als een poging als ze een punctie doen..

Windmolen, bij mij helpt schrijven ook helend. Ik heb mijn dagboek op een usb stick staan en zodra ik me echt *** voel ga ik waar ik ook ben (werk/thuis) en het ook kan, ga ik van me afschrijven. Vaak lees ik wat later ook terug als ik me beter voel en als ik me dan weer eens rot voel weet ik dat ik me later echt weer beter ga voelen. Het zijn vaak momenten/fases. Uiteindelijk is dit dagboek het dagboek aan mijn (eerste) dochter geworden nu. Tijdens de zwangerschap en na de geboorte ben ik door blijven schrijven. Mocht ik ooit wegvallen (ik hoop als ik 93 jaar ben ) dan laat ik iets moois voor mijn kind(eren) achter. Ze kan dan zien hoe ik voor haar gevochten heb en hoe ik naar haar/hen kijk. Ik kan het je alleen maar aanraden!
En de ervaring is toch dat als het dichterbij komt, je je vaak toch weer oplaadt.

Zizo, rust goed uit en zorg voor jezelf.

Duufje hoe is het?

Nonaasa welkom!

Labgeek echt verschrikkelijk, heb er geen woorden voor! :hug:

Boulu hoe is het bij jou meis?

Tinkerbell eerste Gonal F erin zitten? Hopen op een mooi resultaat...

doces hoe houd jij je tot nu toe? Bij mijn zijn werkdagen echt crime. Ik werk al een hele tijd hier. Eerst vanwege economische crisis maar blijven zitten waar ik zit. Toen kwam zwanger worden en mmm om de hoek, toch maar weer langer blijven zitten hier. Maar heb weinig uitdaging in mijn werk. Wel een heel leuk team, dus dat is wel heeeel fijn. Bij vlagen verveel ik me op werk en dan ga ik malen. Zo dus ook vandaag, zucht… Dacht vanmorgen net als vorige x krampjes/steekjes te voelen. Het is heel gevaarlijk om weer hoop te krijgen… tijd voor weekend, heeeeel veel afleiding, heb ‘m helemaal volgepland!

Smurff, ik ben voor tp in natuurlijke cyclus omdat ik weet (of denk) dat dat bij mij prima werkt.
diamond, ik had het zo anders voor je gehoopt... :( Escape IUI telt zeker niet mee als een poging, dat is het voordeel.

Mssfiddler :bye: hoi!

Animal nee wat jammer!! :(
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Animal wat ontzettend balen! Ben je er zeker van dat het je menstruatie is? Ga je voor de zekerheid nog testen? Knuffel voor jou meid. :hug:

Flipje wat een fantastische score! Je bent natuurlijk al eerder zwanger geweest, dus bij jou zit het ‘probleem’ dan misschien wat meer in het latere stadium, maar elke stap moet goed zijn in dit proces, en deze heb je maar weer.

Sense, 11 follikels is niet slecht hoor. Ik had er zelf maar vijf (3grote 2 kleine). Het is wel zo dat niet elke follikel perse een eitje oplevert, maar mocht je elf hebben is dat prima. Mochten er nog heel veel follikels afvallen, kun je altijd nog - net als Diamond - voor escape-iui gaan.

Msfiddler, ik ken jou ook al. Weet even niet zo gauw van welk topic (en misschien ook wel van een topic waarbij ik alleen meelees.) Welkom hier! Er balen dat het tot nu toe nog niet is gelukt. Schrijf hier lekker mee!

Diamond, wat balen dat deze poging afgebroken wordt. Heel verstandig hoor, maar ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent. Bij mij is de poging destijds doorgegaan met drie grote follikels en twee iets kleinere waarvan ze hoopten dat die groot genoeg zouden zijn bij de punctie. Het leverde me slechts drie eitjes op en maar één bevruchting. Ik heb nu zo’n spijt dat we door zijn gegaan, want verzekeringstechnisch was deze poging snel weg. Ik heb geen ervaring met escape-iui en wegprikken. Ik hoop echt dat de iui je nog gaat helpen. En nee, escape-iui valt NIET onder een ivf-poging. Een poging telt pas als poging als er daadwerkelijk één of meerdere eicellen zijn gevonden.

Hier: ik heb me ziek gemeld. Ik trek het niet meer. Ik heb echt rust nodig. Ik kon met moeite de uren volhouden en zodra ik thuiskwam sliep ik alleen maar. Ik heb vandaag ook veel geslapen. Ik kom gewoon energie te kort.
Inmiddels heb ik wel post van het zkh met een schema voor de nieuwe poging. Ik moet tussen half dec en half jan weer met de anticonceptiepil beginnen. Ze hebben het alvast ingepland, omdat ik dan verzekerd ben van plek. Ik mag me altijd terugtrekken, mocht ik me nog niet fit genoeg voelen.
Ik heb ook info gekregen over het SCRATCH-onderzoek. Omdat ik nu de tweede poging ga doen, mag ik daar aan meedoen. Ik heb het doorgelezen en denk wel dat ik me aanmeld. Als ik ingeloot wordt, dan krijg ik de cyclus ervoor de scratch. Volgens mij heeft Miekje dat ook gedaan. Weet iemand of die scratch dan de cyclus voordat je met de pil begint is, of dat het is als je al aan de pil bent? Ik zal het zkh hier zeker over bellen, maar ik vroeg me af of een van jullie dit misschien ook heeft gehad.
En nog een dingetje: een tijdje geleden was het ook erg druk hier op het forum. Ik vind dat niet erg. Het verdrietig dat zoveel mensen het forum nodig hebben. Ik vind het dan ook helemaal niet erg dat er niet op iedereen gereageerd wordt. Dat is niet te doen en is soms echt heel veel werk. Laten we ons daar niet schuldig over voelen en verplicht voelen dat dat wel zou moeten. Schrijf hier lekker van je af en reageer als je wilt reageren op wie je wilt.

Knuffels voor jullie allemaal, want niemand wil in de mmm zitten. :rose:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met het medisch centrum kinderwens in Leiderdorp?

@animal knuffel voor jou, ontzettend balen. Knap dat je zo nuchter en sterk bent.
Diamond: ik ga maandag heel hard voor je duimen. Je weet naar nooit! Wel n soort van fijn dat deze niet meetelt, maar ook n soort van shit dat je jouw lijf 1 maand volgooit met 'rommel en dat dit dan eigenlijk voor niets is. Ik neem aan dat jouw behandelplan aangepast wordt zodat de volgen de beter aanslaat?

Zizo: lijkt me echt n prima keuze, om nu helemaal ziek gemeld te staan. Je hebt fysiek al n superheftige tijd achter de rug, en met zo n leidinggevende kun je ook niet rustig aan beginnen, dat levert dan ook alleen maar extra stress op (en dat slaat dan weer op je lichaam, enzovoorts enzovoorts). Echt, gewoon rust nemen en echt goed herstellen.
Zizo, vind het erg verstandig om je ziek te melden, vond dat je al erg sterk bént tot nu toe, je hebt je altijd goed gehouden, net goed dat je nu wat tijd neemt voor jezelf! Rust ze! :hug:
Zizo: wat een enorm dapper besluit. Petje af! Ik ben altijd maar door blijven werken en achteraf was dat ook niet altijd goed geweest. En Jij hebt enorm veel op je bord gekregen. Niet alleen de MMM, maar ook een mis lukte poging, torsie en als klap op de vuurpijl jouw leidinggevende die zich niet in jou of jouw situatie lijkt te kunnen verplaatsen. Kortom, een heel goed besluit om het even rustig aan te doen. En jij en ik werken in de juridische sector waar het soms best hard aan toe kan gaan... Ik snap je!

Ik heb 3 keer een scratch gehad bij Boston Place. Vaak op dag 21 of 23 van de cyclus voorafgaand aan de TP. Laat even weten of je vragen hebt. Dazzle en Angel hebben ook een scratch gehad en volgens mij Boulu ook.

Animal: Ik denk aan je vandaag...

Diamond: Het is een kans. Niet meer en niet minder. En ik denk dat je de escape IUI zo moet zien. Hier is alles ok en ook met Sophie-Alexandra.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
@Flipje: wat een naar gevoel, zo vlak voor je punctie! Gelukkig is alles goed gegaan. Wat een mooie opbrengst: 13 eicellen! Daar kon ik alleen maar van dromen, met m'n 3 eicellen... Hopelijk worden het allemaal mooie embryootjes! Ik duim voor je! :hug: Krijg je een telefoontje of een brief? Wanneer hoor je meer? Viel de punctie je eigenlijk mee of tegen? Lekker op de bank vanavond, bijkomen van alle spanning!

@Animal: wat een naar bericht weer... Om 8.30u nog geen bloed gespot en nauwelijks later toch zo'n tegenvaller... :hug: Het zit je niet mee, zó jammer! Wat knap dat je er zo nuchter onder bent. Denk je dat je nog wel gaat testen? Veel sterkte :redrose:

@MssFiddler: jeetje wat een verhaal ook weer... Wat is het toch een achtbaan waar we in zitten. Ieder z'n eigen verhaal, maar iedereen krijgt zo behoorlijk wat te verduren. Ik kende je (nickname) nog niet, welkom hier! Hopelijk levert het traject je op waar je op hoopt. Veel sterkte!

@Diamond30: jammer dat de poging is afgebroken, maar zoals je het omschrijft klinkt het wel als de meest verstandige keuze. Soms wil je echter helemaal niet verstandig zijn en denk je: ''Ik wil gewoon dóór!'' Het klinkt alsof je er ergens wel vrede mee hebt omdat ook jij begrijpt dat ze dit niet voor niets doen. Wellicht levert de escape IUI nog iets op en anders wens ik je veel succes voor de nieuwe poging! :bigkiss: Volgens mij is een punctie inderdaad een poging, dus het lijkt me niet dat de escape IUI ervoor gaat zorgen dat je één poging minder vergoed krijgt.

@Lilly1980: wat goed dat jij ook zo'n rust ervaart van het schrijven. In mijn hoofd is het soms zo'n chaos en warboel dat ik het heel erg prettig vind om van me af te schrijven. Alles op een rijtje zetten zodat het even iets minder onrustig is in mijn hoofd. Ook vind ik het fijn dat als er ooit een kindje komt dat hij/zij later eventueel kan lezen hoe dat gegaan is (als ons kind daar dan behoefte aan heeft). Voor mezelf is het ook prettig om terug te lezen. Precies zoals jij zegt: als ik me minder goed voel kan ik teruglezen dat ik me eerder zo gevoeld heb en dat het ook weer over is gegaan. Dat het met (diepe) dalen en pieken verloopt geeft mij houvast: na regen komt zonneschijn.
Op het werk is het nog steeds erg hectisch. Bij mij is het gelukkig volledig de andere kant op. Ik realiseerde me vanmiddag bij het nakijken van het rekenwerk pas ineens weer dat er (hopelijk) ergens in mijn baarmoeder een minuscuul embryootje rondzweeft. Daar had ik gedurende de dag geen seconde over nagedacht: simpelweg de tijd niet. Problematiek van de leerlingen is en blijft heftig, bepaalde combinaties van leerlingen die elkaar voortdurend triggeren. Ik werk van crisis naar crisis, ben de hele dag politieagent en blijf maar brandjes blussen. Voor mijn gevoel draai ik een soort behandelgroep met 12 kinderen in mijn eentje en wordt er ook nog aan me getrokken om wel aan alle doelen voor taal / rekenen / lezen / schrijven / spelling / verkeer / wereldoriëntatie / muziek / creatief / enz. te voldoen. Dat lukt dus niet en ik ben al blij als ik de 'kernvakken' (lezen, rekenen, spelling) gedurende de dag aan kan bieden. Dat is heel vervelend, maar ik hoor van alle kanten (collega's e.d.) hoe heftig mijn groep is en daardoor kan ik het ook beter loslaten.

@Zizo: wat vervelend voor je dat het niet goed gaat. Maar ik denk dat het een heel goede keuze is geweest om je ziek te melden. Je hebt wel héél veel voor de kiezen gehad en dat heeft echt enorme impact. Ook je mentale gemoedstoestand kan zich fysiek uiten, bijvoorbeeld door vermoeidheid. En dan heb je ook nog eens een leidinggevende die niet constructief met je meedenkt en zich op een negatieve manier opstelt. Absoluut niet bevorderlijk voor jouw herstel. De prioriteit moet nu liggen bij jouw welzijn en welbevinden, zowel fysiek als mentaal. Veel sterkte de komende tijd.
Mooi gezegd over het grote aantal schrijfsters hier. Ik ben het helemaal met je eens. Soms breek ik even snel in voor een kort berichtje (over mijn situatie of als reactie op een ander) en soms - zoals nu - heb ik tijd om wat uitgebreider te reageren. Ik verwacht niet dat iedereen op mij reageert aangezien het mij ook niet lukt om op iedereen te reageren. Het is al vervelend genoeg dat je hier 'moet' zijn, laten we het er dan met elkaar zo prettig mogelijk maken. Kom spuien als je iets kwijt wil, stel vragen als je iets wil weten en zoek steun als je daar behoefte aan hebt :redrose:
(Wat betreft je vragen over de scratch: dat weet ik helaas niet, hopelijk kan iemand anders je daar meer over vertellen.)

@Baggal: fijn om te horen dat het goed gaat met jou en je dochter :love: Wat lief van je dat je hier blijft mee lezen en mee schrijven. Super betrokken en meelevend! :bigkiss:

@Hier: zoals aan Lilly geschreven heb ik het erg druk. Het geeft in ieder geval voldoende afleiding, dat is één ding wat zeker is. Het is alweer bijna weekend en dan heb ik de eerste wachtweek er al op zitten. De vorige keer was de tweede wachtweek wel echt moeilijker dan de eerste, maar ik ga het vanzelf zien... Wat ik opvallend vind is dat ik echt helemaal niets voel of merk. Geen misselijkheid, geen pijnlijke borsten, geen gekke geurtjes / smaken, geen steekjes / krampjes: echt helemaal niets. Ik ben wel heel moe maar dat komt denk ik meer door mijn werk. Ik voel me mentaal ook weer wat beter. Gelukkig weet ik inmiddels dat 'niets voelen' helemaal niets zegt (het betekent niet dat er dus per definitie niets gebeurt). Ik wacht braaf af... :rolling:
Hoi allemaal, teken van leven!

Ben inmiddels weer aan het werk (dinsdag gestart) maar was eigenlijk nog te zwaar. Werd meteen door mij lijf teruggefloten. Was vandaag nog even extra op controle. Het ziet er allemaal beter uit maar ben nog niet helemaal in orde. Devies is dus: rustiger aan doen.

Ik merk dat vooral de ziekenuisopname er erg inhakte bij me. Ik voelde me zo ziek. Moet hier echt van bijkomen. Heb vorige week veel moeten huilen. Niet eens zozeer om de ICSI maar meer omdat ik me zo ziek voelde en echt best bang was (vooral door de hartkloppingen). Ik heb besloten dat ik in november nog geen terugplaatsing wil. Ik wil even rust, bijkomen en mijn lijf weer gaan vertrouwen. Als ik me in december goed genoeg voel, meld ik me weer. Ik krijg dan voorrang met cryo's omdat ik nog geen terugplaatsing heb gehad.

We hebben 12 cryo's verdeeld over 8 rietjes. We hebben dus 8 pogingen. Dit omdat 4 cryo's niet van goede kwaliteit zijn en die waarschijnlijk niet goed ontdooien. Vind de pogingen tegenvallen. Ben over 12 cryo's wel tevreden. Al ben ik me ervan bewust dat dit voor sommigen erg veel pogingen zijn. Probeer hier dus tevreden mee te zijn.

Ik heb wel nog meegelezen en wens iedereen heel veel sterkte toe. Vooral Labgeek, abusu en de andere meiden waarmee het allemaal anders loopt dan verwacht.

Ik ga eens even 2 maanden geen icsi en vruchtbaarheidsdingen doen. Even bijkomen. Het afgelopen jaar was loodzwaar. Ben wel dankbaar: voor mijn lieve man en onze sterke relatie. Daar ga ik nu eerst even op focussen.

Iedereen heel veel lieve groeten, sterkte, geluk, gezondheid en hoop gewenst. Ik ga even pauze houden maar denk wel aan jullie!
Lily dank je klopt helemaal, zie het ook als een extra kansje ondanks dat de IVF niet door kon gaan. Wat spannend zeg, ja afleiding werkt dat het beste. Succes en veel plezier.
Flipje dank je meid, wanneer hoor jij meer over de bevruchtingen en staat de TP al gepland? Ik duim voor je! :thumbsup:
Zizo ja precies wat jij zeg achteraf krijg je dan spijt dus dit is voor nu echt de beste keuze. Wat goed van je dat je een stapje terug hebt gedaan, zet je eigen gezondheid voorop, anders lijdt je er alleen maar onder. Het is fijn dat ze alvast een plekje voor je vrij houden dan kan je altijd tegen die beslissen hoe je je voelt. Heel veel sterkte en beterschap! :hug:
Sense lief van je :bigkiss: , klopt als de IUI niet lukt dan willen ze eerst wel een bloedonderzoek gaan doen voordat we weer verder gaan. En dat is ook wat ik wil. Ik merk ook echt verschil in de keuzes van de gyno’s aangezien ik bij iedere afspraak weer een ander zie. Denk dat ik mijn evaluatie wil gaan doen bij de gyno die ik afgelopen donderdag had. Deze vind ik toch het fijnst van alle anderen.
Baggal klopt een extra kansje erbij. Goed om te horen dat het goed met jullie gaat.
Doces zeker zo sta ik er ook in, toen ik het maandag hoorde vond ik het wel even een domper, maar het is ook maar net hoe iemand het je dan vertelt. Toen mijn gyno dit gisteren voorstelde had ik er ook vrede mee. En ik ben vooral blij dat hij zei dat we eerst een bloedonderzoek gaan doen voordat we weer verder gaan met IVF, daarmee krijg ik toch het idee dat ze wat extra willen onderzoeken.
Goed van je dat je je lekker bezig houdt zodat je minder gefocust bent op de wachtweken, mijn ervaring is ook dat de 2e wachtweek veel meer slopend is, had je al een testdatum? Ik duim voor je op positief nieuws! :thumbsup:
Twin wat fijn dat je weer aan het werk kan gaan. Wat je hebt meegemaakt dat verwacht je ook niet als hiermee begint dus het is heel normaal dat het er even inhakt. Goed dat je je tijd nu even neemt om te herstellen. Neem je tijd daarvoor.
Ik vind het een mooi aantal cryo’s daar mag je echt trots op zijn. Sterkte samen en hopelijk doen deze 2 maanden je goed. :hug: :bigkiss:
Diamond: Ik denk dat de beste manier om het (positief) te benaderen is om het te zien als een "gratis" extra kans op een zwangerschap die je geen poging kost. Komt er geen zwangerschap uit voort dan krijg je a) extra onderzoek en b) blijven je ivf pogingen onaangetast.

Hoe is het met de wachtbankers? Dazzle: ik hoop dat je geniet van je vakantie!

Doces: hoe is het bij jou? Voor jou en Lilly nog een volle week!!
Twin, goed om van je te horen. Wat naar dat het er allemaal zo ingehakt heeft en dat je nog steeds niet de oude bent. Ik denk dat je een goed besluit hebt genomen om nog even te wachten met de terugplaatsing. Eerst echt helemaal herstellen. Neem je tijd, let goed op jezelf en geniet even van alle dingen buiten het traject om. Tot over een tijdje! Enne, 8 pogingen is echt een superscore hoor, daar mag je echt heel tevreden over zijn.

Zizo, ook jij maakt denk ik een hele verstandige keuze door je ziek te melden. Ik hoop dat de rust je goed doet en je daardoor sneller herstelt.

Diamond, wat ontzettend jammer dat de poging wordt afgebroken. Je hoopte toch erg dat die andere hormonen een beter effect zouden hebben, niet een slechter. Wel fijn dat je iig een IUI ermee kan doen. Ik ga alvast voor je duimen. Ook fijn dat ze daarna verder onderzoek gaan doen. Hopelijk helpt dat voor de volgende keer. Als ik het goed begreep zaten er toch wel aardig wat eicellen, maar de meesten groeiden niet mee, toch? Hoeveel eenheden spoot je ook alweer?

Animal, hoe gaat het met jou nu? Is de menstruatie helemaal doorgebroken inmiddels? Je klinkt sterk, wat de anderen ook schrijven, maar ik denk dat het toch weer een harde teleurstelling moet zijn. Hoe is je man eronder? Ik hoop dat de volgende ronde met kunstmatige cyclus eindelijk de laatste zal zijn, ik gun het je zo. Nog maar een dikke knuffel :hug:.

mssfiddler, welkom hier. Jij hebt ook al een lange strijd achter de rug. Ik hoop dat IVF jullie wens zal laten uitkomen.

Flipje, wanneer hoor jij iets over de bevruchtingen? Zondag terugplaatsing, denk ik? Ik duim voor je.

Lily, Dazzle en Doces op het wachtbankje (mis ik nog iemand?): hoe gaat het met jullie? M'n duimen draaien continu, ik hoop zo op goed nieuws binnenkort, het wordt echt weer tijd na zoveel negatieve rondes hier.

Hier: bedankt voor jullie lieve reacties op m'n negatieve berichtje. MevrouwStippel: ik weet niet of ze bij ons ook counselors hebben, maar ik denk erover om m'n arts te vragen de volgende keer. Ik heb op het moment inderdaad niet zoveel mensen bij wie ik terecht kan. Mijn man is erg druk met werk op het moment. En m'n directe familie weet wel van het traject, maar ik merk dat bijv. m'n moeder zelf ook zo verdrietig wordt als ik vertel dat het weer niet gelukt is, dat ik dat daardoor alleen maar moeilijker vind. Dan heb ik liever dat ze niets weet ofzo, want anders voel ik me alleen maar schuldig. Is dat herkenbaar bij jullie? Maar vandaar dat ik inmiddels wel nadenk om een extern iemand in te schakelen. Moet alleen nog uitzoeken hoe dat hier in D-land geregeld is verzekeringstechnisch. Doces, zoals jij het beschrijft, met die grijze deken, zo voel ik het ook. En ik heb best veel hobby's waarin ik afleiding kan zoeken, maar ik merk dat ik dat soms al teveel energie vind en me minder plezier geeft dan 'vroeger'. Maar dat met schrijven, wat jij en Lily aanraden, dat wil ik wel proberen. Ik denk dat het inderdaad goed kan zijn voor de verwerking om alles op papier te zetten. Ik was al eens begonnen ermee, maar daar ga ik nu mee verder. Bedankt voor dat advies. En ik denk ook dat het volgende week, als ik hopelijk weer richting terugplaatsing ga en met de arts kan overleggen, wel weer wat beter zal gaan. Voor nu voelt het allemaal nog behoorlijk hopeloos en zwart en val ik elke avond huilend in slaap. En ik realiseer me heel goed dat ik nog niet eens zo lang bezig ben en dat velen hier nog veel zwaardere dingen hebben meegemaakt en dan heb ik zoveel bewondering voor iedereen in dit traject. Echt, wat een powervrouwen schrijven hier :worship:. Zo, en daarmee brei ik een eind aan m'n lange verhaal. Ik wens iedereen een fijn weekend toe. Hier wordt het prachtig weer, ik hoop in NL (en London ;)) ook!
Flipje: Ik hoop dat je morgen goed nieuws krijgt met betrekking tot een TP en dat er nu mooie bevruchtingen @ VU zijn voor jou en Flipman!

Windmolen: Ik reageer even op jou mbt je moeder. Heel herkenbaar - en hoewel
mijn moeder een best mens is, vond ik het heel moeilijk om haar zo verdrietig te zijn. Na de eerste vroege miskraam had ik haar huilend aan de lijn. En ik zat daar niet op te wachten, want ik had al even genoeg aan mezelf. Ik heb haar -tot voor kort- niets verteld over de 2e vroege miskraam.
Ik heb heel veel steun gehad van collega's en de meiden hier. Gratis therapy zei Flip altijd... en als iemand er even doorheen zit is er altijd wel iemand die daar even oog voor heeft en het begrijpt. En ook al ben je nog niet zo lang bezig, het traject is slopend. Ook door de onzekerheid. Als je weet dat je uiteindelijk doorgaand zwanger wordt, is het anders... maar je staat aan het begin en er zijn nog kansen!!

Duuf: Ik hoop dat je Geniet @ vakantie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven