Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

26-08-2017 15:04 2954 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken G
Wachten op start gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18
Prikken & slikken MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo
Wachten op cryo-tp windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs
In de wachtweken Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF4 start 2018 ?
flipje2
(29/41)
okt 2014 sep 2015 <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) ICSI2 3 cryos over bij VUmc
PGS-traject opstarten in België
VUmc
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
Animal2307
(37/37)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt
IVF/ICSI4 volgende cyclus startl Dusseldorf
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
AMC
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) ICSI2 ICSI 2.2: wachten op cryo-tp LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's
ICSI2 wachten op start ICSI2
Zizo
(34/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start icsi2
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt ICSI 2 Wachten op start icsi2 (mrt) -
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken
IVF2 IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken
Labgeek1990
(26/31)
zeer slecht zaad, mk (10w) ICSI1 wachten op cyclus
7 cryo's over
Amphia/EMC
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) IVF/ICSI2 freeze all, 1 cryo, pauze
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos, nog 6 over
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) ICSI2 wachten op terugplaatsing
Rucio 2015 februari 2017 zeer slecht zaad
3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk)
IVF2 bezig met nieuwe behandeling
Pippeltje
(?)
jul
2017
2de
kindje
Tweeling uit eerdere IVF
IVF1 (jul '17) mislukt
IVF2
(met scratch)
wachten op start
Twin84
(33/39)
dec
2012
sep
2016
slecht zaad
poliep in bm gehad
ICSI1 VUmc
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 Verse TP mislukt, 4 cryo's OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's IVF2 bezig met prikken
Mangoest
(30 / 39)
okt 2015 maart 2017 slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1 Bezig met prikken
pinguin00
(22 / 32)
Aug 2014 ? Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1
Thjs
(32 / 36)
juli 16 nov 17 slechte zaadkwaliteteit ICSI 1 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Olvg-oost in samenwerking met AMC
Taart1
(29)
IVF1
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:heart: Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

:duckie: Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ff een snelle reactie van mij. Ben erg druk en zit niet helemaal lekker in m'n vel, dus het lukt me even niet om overal op te reageren, maar lees en leef wel mee.

Allereerst een hele dikke knuffel voor jou, Labgeek. Wat ongelooflijk naar dat het toch nog mis ging na twee goede echo's. Wat moet dat een harde klap zijn :hug: :hug:.

Diamond, bah, wat een teleurstellende eerste echo... Ik hoop heel hard voor je dat de kleintjes wel nog gaan groeien. Dan wordt misschien die ene die nu al wat groter is, te groot om mee te doen, maar dan zou je er wel meer dan één hebben. Ik duim voor je.

Nonaasa, welkom hier. Wat naar dat je eileiders helemaal verkleefd zijn. Hier een mede-endo-patiënt. Mijn eileiders waren niet verkleefd, maar alsnog ben ik niet zwanger geworden door die stomme endo. Gelukkig heb je met IVF goede kansen!

Flipje, goed nieuws van jouw kant, wat fijn! Alvast succes met de punctie morgen, maar heel fijn dat er zo'n mooi aantal follikels groeit!

Doces, Lily en Dazzle, fijn dat jullie terugplaatsing goed ging! Ik duim voor jullie!

Animal, ik vind het megaspannend voor je. Ik gun het je zo! Ik denk aan je vandaag, dat de spotting maar mooi wegblijft!

Hier nog behoorlijk down over de afgelopen mislukte cyclus. Ik zie op tegen de nieuwe ronde, het is m'n laatste cryo en ik ben zo bang dat die ook weer niet blijft plakken. Ik ben een beetje depri en het valt me even zwaar om vrolijk te doen naar de buitenwereld. Ik hoop dat de arts me volgende week weer wat moed in kan praten.
Dames ik lees nog mee hoor! Heb steeds weinig puf om te reageren. Dat ligt aan mijn situatie en mijn werk. Het is te zwaar. Ik trek het momenteel slecht. Geen uitgebreide reactie dus, maar een paar extra knuffels en duimen.

Labgeek wat verdrietig! Sterkte meid! :hug: :redrose:

Animal zo spannend nu die nod. Duimen draaien!

Baggal schrikken op de eerste hulp. Hoop dat het goed gaat.

Knuffels voor Miekje, Windmolen, Mwstippel en alle anderen. Dazzle heb je nog last gehad van het infuus?

Flipje, je hebt mijn bijdrage vast al gezien.

Tot gauw! Als ik uitgerust ben, kom ik weer posten.
Sterkte, Zizo... :there: :redrose: :hug:
Windmolen ik kan me voorstellen dat het heel zwaar is. Maar houd moed! Wat naar dat je je zo down voelt. Ik hoop dat je iemand in je omgeving hebt waarbij je terecht kunt. En indien nodig trek aan de bel bij je kliniek. Bij ons hebben ze counselors waar je terecht kan.

Zizo meid wat zit jij al lang in de lappenmand. Heel veel sterkte hoor. En dan ook nog zo'n baas hebben met onbegrip. Heel vervelend. Veel sterkte en denk nu maar even goed aan jezelf.
Windmolen, een paar weken geleden voelde ik me ook zo. Somber, verdrietig, het gevoel alsof alles me te veel was en ik de hele dag wel kon huilen. Er hing een soort zware, grijze ‘deken’ over me heen. Alles kostte meer moeite en niks was leuk. Alleen al nadenken over wanneer ik zou gaan douchen (maandagavond of dinsdagochtend) voelde bijvoorbeeld als een puzzel waar ik niet 123 uit kwam. Heel gek, als ik het zo opschrijf.

Ik heb in het ziekenhuis aan de bel getrokken en een afspraak gehad bij de praktijkondersteuner van de huisarts (over een tijdje weer).

Bij mij was het een combinatie van het traject an sich (het keer op keer moeten incasseren van teleurstellingen), de hormonen (die ‘duwen’ je meestal niet de vrolijke / gelukkige kant op, helaas) en de stress op mijn werk.

Het werkte voor mij om afleiding te zoeken (bijv. in de vorm van wandelen, kleuren, lezen, zingen, tv kijken, enz.) en te schrijven (blog / dagboek).

Ik hoop dat je je snel weer prettiger voelt. Veel sterkte!! :hug: :redrose:
Schrijf je ergens op internet doces?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Flip ik kom je alvast even heel veel succes wensen voor morgen! Ik duim voor jullie. 🍀🍀🍀
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
flipje2 schreef:
11-10-2017 22:54
Schrijf je ergens op internet doces?
Ik heb je een pb gestuurd. Ik hoop dat ‘ie aankomt :hello:

(Hij blijft hangen in ‘Postvak uit’ en niet in ‘Verzonden berichten’ :sherlock: )
Niet ontvangen doces.... :(

Hier een beetje stress, ik voel ineens mijn eierstokken niet meer. Afgelopen 3 dagen doorlopend pijn gevoeld, en nu ineens is het weg... Hopelijk komt het straks allemaal goed.
Heel veel succes (of geluk?) zo Flipje, ik hoop dat het helemaal goed komt!
Animal ik voel plaatsvervangende spanning voor jou! Geen bericht, is goed bericht hoop ik? Nog geen spotting? :hyper:

Hoe laat mag je Flip? Snap je stress, maar misschien zijn ze alleen gestopt met groeien? En veroorzaakt de groei de druk en niet de aanwezigheid vd eitjes :hug:
Flip, heel herkenbaar, ik had precies hetzelfde. Eisprongslijm weg en weg vol gevoel. Ik dacht dat deca een zeer krachtige remmer is en dat je dan echt geen eisprong krijgt. En bij mij vonden ze elke keer gewoon follikels met eicellen. Succes meid! Ik duim voor je!

Hier nog geen bloed...
Oooh Animal! Zo spannend!!!
Flip ik snap je angst helemaal, maar je mag bijna dus stress niet en heb vertrouwen. Hoe laat moet je precies?

Animal wanneer had je niet al een keer mogen testen? Ik heb goede hoop!!

Edit: ik zie in de tabel vandaag, spannend!! Als het niet doorbreekt, ga je morgen dan testen?
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Hoi meiden! Ik heb even een beetje afstand genomen tot de volgende poging, anders ben ik er gewoon teveel mee bezig. Maar ik kom Animal even heeel veel succes wensen voor vandaag! Duim duim duim!
Animal, ben plastsvervangend zenuwachtig! Wat hoop ik toch dat het een keer raak is!!
Kwam even kijken voor Animal! Ik duim dat je met een positieve test in handen staat meis! Wat Spannend o_o

Flipje: Dat je je eierstokken niet meer voelt lijkt mij ook onaangenaam. Wanneer heb je echo? Voorlopige datum
Punctie? :?:

Lilly: Morula kan vanaf dag 4, maar niet elk embryo is een blastocyst op dag 5. Sophie-Alexandra is een dag 6 blasto bijvoorbeeld.

Zizo: even een dikke knuffel jouw kant op zeg! :hug:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Even kort want ik zit in de w8kmr en ben zo aan de beurt:

Animal wat spannendddd ik duim voor je dat het raak is!!! Wanneer ga je testen? En hoe voel je je?? :-D
Shine bright like a diamond
Diamond voor jou is het ook n spannende echo toch? Als ik het goed begrijp hoor je ongeveer nu of deze poging wordt doorgezet (of dat er eventueel ge-IUI-escapet gaat worden)?

Wij hadden net de eerste echo spuit nu 7 dagen gonal f) Links 6, rechts 5. Allemaal nog klein en ze moeten nog ff doorgroeien, maar ik geloof dat dit normaal Is? De fertiliteitsarts was wel tevreden zei ze.
Wow, ego post!!!

13 eicellen gevonden, super blij en opgelucht.
Dat is heeel fijn flipje!!! Wat een opluchting. Nu op naar n heleboel bevruchtingen!!
Yes, Flipje, fijn!!! Ik ga duimen voor mooie bevruchtingen!

Diamond, succes met je echo, meis!

Animal, *duim* *duim* *duim*

Reageer later uitgebreider, maar bedankt alvast voor alle knuffels en lieve woorden. Doet me goed. Jullie zijn lieverds! :bigkiss:
:yes: Flipje, super! hoe veel had je de vorige keer?

Hier even uit de meeleesmodus. Ik zou hier graag meeschrijven. Sommigen zullen me wel kennen...
Wij proberen inmiddels > 3 jaar een kindje te krijgen, maar na 10 iui's en 2 miskramen is dat nog steeds niet gelukt. Inmiddels zijn we een jaar verder na miskraam nummer 2 en gaan we voor ivf. Ik ben nu aan de pil en begin eind deze maand met de decapeptyl.
Wow Flipje wat een super mooie score 13 eicellen!!!! Op naar hopelijk heel mooie bevruchtingen.
En vandaag lekker bankhangen :hug:
Flip, wat een topscore!!! Super!

Jullie hebben niet hard genoeg geduimd denk ik.... Hier is het eerste vage bloed gespot... Medicatie komt morgen binnen bij de apotheek en dan gaan we voor de volgende poging...
Ik ben er vrij nuchter onder voor nu. Een negatieve test hakt er bij mij echt veel harder in dan bloed zien. Het zet nog niet door, maar komt vanzelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven