Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

26-08-2017 15:04 2954 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken G
Wachten op start gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18
Prikken & slikken MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo
Wachten op cryo-tp windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs
In de wachtweken Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF4 start 2018 ?
flipje2
(29/41)
okt 2014 sep 2015 <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) ICSI2 3 cryos over bij VUmc
PGS-traject opstarten in België
VUmc
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
Animal2307
(37/37)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt
IVF/ICSI4 volgende cyclus startl Dusseldorf
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
AMC
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) ICSI2 ICSI 2.2: wachten op cryo-tp LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's
ICSI2 wachten op start ICSI2
Zizo
(34/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start icsi2
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt ICSI 2 Wachten op start icsi2 (mrt) -
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken
IVF2 IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken
Labgeek1990
(26/31)
zeer slecht zaad, mk (10w) ICSI1 wachten op cyclus
7 cryo's over
Amphia/EMC
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) IVF/ICSI2 freeze all, 1 cryo, pauze
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos, nog 6 over
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) ICSI2 wachten op terugplaatsing
Rucio 2015 februari 2017 zeer slecht zaad
3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk)
IVF2 bezig met nieuwe behandeling
Pippeltje
(?)
jul
2017
2de
kindje
Tweeling uit eerdere IVF
IVF1 (jul '17) mislukt
IVF2
(met scratch)
wachten op start
Twin84
(33/39)
dec
2012
sep
2016
slecht zaad
poliep in bm gehad
ICSI1 VUmc
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 Verse TP mislukt, 4 cryo's OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's IVF2 bezig met prikken
Mangoest
(30 / 39)
okt 2015 maart 2017 slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1 Bezig met prikken
pinguin00
(22 / 32)
Aug 2014 ? Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1
Thjs
(32 / 36)
juli 16 nov 17 slechte zaadkwaliteteit ICSI 1 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Olvg-oost in samenwerking met AMC
Taart1
(29)
IVF1
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:heart: Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

:duckie: Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sheela, wat naar dat je je zo rot voelt :hug:. Voel jij je altijd zo als je ongesteld moet worden? Want hoofdpijn en misselijkheid zouden ook symptomen van wat anders kunnen zijn... Sterkte met deze laatste dagen afwachten, het is echt zo'n rottijd.

Diamond, fijn dat je eruit bent wbt verder gaan of wachten. Klinkt alsof je een goede deal gemaakt hebt met je vriend ;). Ben benieuwd wat er uit jouw bloedtest komt!

Mssfiddler, hoeveel spoot je tijdens je IUIs? Wel een beetje raar dat ze die ervaring niet meenemen... Jammer dat deze arts niet zo goed bevalt. Heb je altijd dezelfde, of wisselt dat? Had je bij de IUIs ook altijd veel last van de hormonen?Laat Mrfiddler maar lekker lief voor je zijn :). Succes met spuiten!

Taschaaa, welkom hier. Jeetje, wat een verhaal en wat een tegenslagen hebben jullie al gehad. Er zou meer mogelijk moeten zijn als er in principe wel 11 eitjes aanwezig zijn, dus een hogere dosis lijkt me een logische stap. Hopelijk gaat het goed aanslaan deze keer. Er zijn hier meer dames bezig met het spuiten van decapeptyl. Ikzelf volg het korte protocol en hoef helemaal geen deca te spuiten, maar ben meteen met stimuleren begonnen.

Dazzle, ik hoop dat je de moed weer een beetje terug kan vinden de komende dagen. Snap wel dat het erg lastig is na de zoveelste mislukte poging. Pfoeh, niet leuk ook dat je met zo'n lange reistijd er toch al om 8u moet zijn. Ik ga weer erg voor je duimen, dat het het allemaal waard gaat zijn. Succes en sterkte!

Selin, ga jij morgen testen, begrijp ik dat goed? Jeetje, spannend! Ik duim voor je! Jammer dat je niet zo'n goed gevoel erover hebt, maar hopelijk heb je het helemaal mis!

Animal, hmm, tegen mij hebben ze juist gezegd dat de theorie dat embryo's die elkaar stimuleren bij het innestelen dus niet klopt. Maar ik heb me er nooit in verdiept, aangezien ik echt het risico op een tweeling niet wil nemen. Maar wel weer raar dat zelfs hier de meningen over verdeelt zijn, terwijl je hier toch makkelijk een statistische analyse op los kan laten.
Overigens denk ik niet dat niets voelen qua krampen slecht nieuws is hoor. Je leest toch zoveel verschillende ervaringen van mensen die zwanger zijn. En misschien heb je wel krampjes gehad terwijl je sliep bijv. Ik duim iig keihard voor je door. Het kan toch zomaar ineens wel raak zijn.

Zizo, ben ook van mening dat je je verhaal gewoon moet laten staan. Ik houd het in m'n achterhoofd dat ik er eens naar kan vragen bij de huisarts of de gyn. En voor nu ga ik m'n 0,8 mg pilletjes tijdelijk even om de dag slikken. Is nog goedkoper ook ;). En ik hoef me ook niet meer schuldig te voelen als ik er eens eentje vergeet. Ik las trouwens wel op internet dat een te hoge waarde in het bloed zelden voorkomt, dus ik ben er inmiddels niet meer zo bang voor.

Hier begin ik m'n buik en m'n eierstokken iets meer te voelen, maar nog niet zo dat ik denk dat er enorme trossen groeien. Ik vermoed ongeveer hetzelfde als de eerste keer en hoop stiekem natuurlijk op meer. Morgenochtend eindelijk de echo, daar ben ik wel een beetje zenuwachtig voor. Oh ja, Animal, gisteren las ik nog dat mijn dosis overeenkomt met dagelijks 300IE FSH, dus dat is dan wel meer dan ik de vorige keer had. Hoeveel had jij ook alweer gespoten in DD? Dat was nog meer toch?
Windmolen, ik stem voor dat ik in de nacht flinke krampen heb, maar dat ik door de utro zo goed slaap dat ik niets voel :-) Ik vind het wel een mooie gedachte!
Ik heb 2 x 225 IE gespoten, maar er zaten dus veel lege follikels bij. Best logisch als er 8 antrale follikels waren. Maar wel 8 eicellen gevonden, dus lijkt me een topscore. Bij de volgende poging zal ik vragen of dat inderdaad zo is. Ik neem aan dat we een maand rust nemen, ook voor een scratch extra, want die zal wel uitgewerkt zijn (ik dacht dat DD een maand of 4 aanhield voor het effect.
De ene zegt dat 2 embryo's elkaar zullen helpen, de andere zegt van niet. Het is niet een extreem groot verschil geloof ik. Ik heb ook liever geen tweeling. Mijn zusjes zijn tweeling, nou... daar wil je er geen 2 van hoor :-) Hoewel ze qua karakter best verschillen.
Natuurlijk kon ik niet wachten en heb ik getest ... het leek niets, ging douchen en toen ik uit de douche kwam stond er toch plots een heel (maar echt hééééél) licht streepje, dus ben echt nog niet enthousiast, ik zou denken dat als er echt iets is dat je 1 dag voor NOD toch wel een duidelijker streepje zou zien als het raak zou zijn.

Spannend dus nog... !
Sorry trouwens voor m'n ego, ben op het werk! Ga straks proberen bij te lezen!
Selin wat maak je het weer spannend! Morgen is je NOD?
Windmolen uiteraard houd ik jullie op de hoogte van mijn bloedtest. haha ja ik heb een goede deal gemaakt met mijn vriend :proud: Spannend succes bij de echo vandaag!
Shine bright like a diamond
Selin wat onwijs spannend!! Morgen nog een keer met ochtendurine proberen. En een streep is een streep, dus er is wat gaande, dus dat sowieso. Nu hopen dat het goed gaat met innestelen!

Animal ik hoop van harte dat het gelukt is. Wel of niet krampjes zegt denk ik ook niets/niet alles. Laten we maar gewoon hopen op een dikke vette teststreep! Ik duim voor je :)

Diamond fijn dat jullie eruit zijn en dat jij je ook ok erbij voelt...

Dazzle snap wel dat dat nogal ontmoedigt. Hoe moeilijk ook, schouders eronder en gaan meid, het is wederom een kans! (ik weet dat het niet meevalt, maar kan denk ik alleen maar proberen je blik op oneindig te houden en ik geloof in jouw geval toch nog in de aanhouder wint, gewoon een gevoel) Hou je taai meis, denk dat we weer samen op het wachtbankje zitten....

Windmolen fijn dat het stimuleren goed gaat en ik duim voor een mooie hopelijk nog betere opbrengst. Dan zou je misschien volgende week de punctie kunnen hebben?

Duuf nog een paar weekjes en dan zit ik hier vol spanning voor jou. Ik hoop met heel mijn hart dat je nu op zijn minst eens een terugplaatsing krijgt.

Ik ben hier weer aan de bak met ovulatietesten. Gisteren een licht streepje, ik verwacht 'm ergens zaterdag/zondag positief. Tot die tijd houd ik mezelf lekker bezig, het hele weekend staat vol gepland met leuke dingen en dat werkt het beste :)
selin wat ontzettend spannend! Ik duim voor een dikke streep voor jou. Wij gingen weer bijna gelijk op want ik heb een dag na jou ook een terugplaatsing gehad. Ons cryo was 6 dagen oud en net zoals windmolen een prachtige hatchende blasto. Ik had er ook een super goed gevoel over dit keer. Gisteren (12 dpo) had ik ook een heel licht streepje. Vanochtend wilde ik weer testen en zag ik tot mijn grote verbazing en verdriet bloed in het toilet liggen. Onze tweede terugplaatsing is helaas mislukt.

Aanstaande maandag hebben we een afspraak om de volgende poging te bespreken. Helaas zit ik dan al op dag 5 dus kan ik niet direct beginnen met stimuleren. Ik heb al even vooruit gekeken en ik weet niet of ik de maand erna wel wil starten, de punctie en terugplaatsing zullen dan rond kerst vallen. Aan de andere kant heb ik totaal geen zin in kerst omdat ik zo verdrietig ben dat onze eerste ivf poging nu definitief mislukt is. Misschien is dat over een paar weken anders hoor.

Hoe staan jullie daarin? Zijn er meer dames die rondom kerst behandelingen zullen moeten ondergaan? Ik neig naar nog een maand uitstellen maar ik wil ook zo graag zo snel mogelijk verder.

flipje hoe is het met jou? Kom je de verlengde wachtweken een beetje door?

lilly 3 keer is scheepsrecht! Ik hoop dat je snel een positieve ovulatietest hebt en dat 'ie dit keer blijft plakken.

Liefs voor jullie allemaal :redrose:
Rucio neeeee! Weet je zeker dat het een ms is? Heb je een lichte/witte test? Ik zou gewoon verder gaan, maar of dat voor iedereen handig is. Ik had relatief weinig last van stimuleren eigenlijk en ik wil bezig zijn, van niets doen word ik juist onrustig... Kerst of niet :P

Maar vooral een dikke knuffel dat het mislukt is, ontzettend verdrietig voor je :-| :hug:
Dankjewel Lilly! Het streepje is net zo licht als gisteren maar aangezien ik de vorige keer nog zo lang hcg in mijn lijf had, weet ik dat het heel laag moet zijn nu. Bij een hcg van 4,7 had ik een redelijk duidelijk streepje op de kv test en dat streepje is nu nog lichter.
En ik word inderdaad ook heel onrustig van het niks doen! Helaas woont onze familie ver weg dus dat betekent dat we kerst met z'n tweetjes zouden gaan vieren.
Ach, Rucio, wat een verdrietig berichtje :(. Er is dus wel weer iets gaande geweest, maar zo jammer dat het weer niet mocht blijven :hug:. En nu moet je dus weer opnieuw beginnen met prikken, zo kl*te. Bij ons gaat de kliniek dicht met de kerst en oud en nieuw, dus ik hoefde er zelf niet over na te denken, maar ik denk dat ik persoonlijk niet met de kerst zou willen stimuleren. Ik zou liever even een pauze willen en dan gewoon kunnen genieten van wat glaasjes wijn en lekker eten. En in mijn geval zou ik ook de familiebezoekjes niet kunnen combineren met de behandeling. Ik moet straks wel de beslissing nemen of we nog een terugplaatsing gaan doen voor de kerst, wat wsl nog net zou kunnen qua planning van de kliniek, maar ik denk dat ik ook dat liever niet doe. Al die feestdagen gaan zo wsl ook al moeilijk en confronterend genoeg zijn, zonder nog het risico van weer een mislukte terugplaatsing (lekker positief gedacht, ik weet het). Maar in jouw geval, neem eerst je tijd om deze poging te verwerken, meis. Je hebt nog even de tijd om een beslissing te nemen. Hele dikke knuffel!!

Selin, spannend bij jou. Een streepje klinkt toch wel hoopvol. Ik hoop dat-ie morgen duidelijker is. Ik duim!

Lilly, hopelijk snel een knallende ovulatietest bij jou!
Och Rucio wat balen! Zo'n streepje geeft hoop en dan gaat het toch mis. Knuffel! Ik heb zelf vorig jaar rond kerst mijn laatste iui gehad. Ik zou dat zelf nooit weer doen. Het is veel geplan om de kerstdagen bij familie door te brengen en ook nog naar het zkh te gaan. Mijn familie woont niet om de hoek. Ik vond het achteraf geen succes. Daarom wachten wij nu ook met de nieuwe poging tot de feestdagen voorbij zijn. Dat geeft rust. En de pauze doet me ook goed. Vooral omdat er bij mij dus dingen qua vitamines aan het licht zijn gekomen. Nu alle tijd om mezelf weer op peil te brengen.

Selin jij maakt het wel spannend! Als je morgen opnieuw test, check dan goed tot wanneer je mag aflezen. Sommige testen laten na verloop van tijd een indroogstreepje zien. Spannend en mijn duimen draaien!!

Dazzle ook een knuffel voor jou. Het traject is slopend. Vooral met de lange reistijd naar DD. Overnachten jullie daar dan? Ik hoop dat je de moed en kracht weer vindt. :hug:

Diamond wat fijn dat jij en je man eruit zijn gekomen. En die twee maanden wachttijd zijn zo voorbij. Vooral met al die feestdagen. Lekker tijd voor een wijntje, sushi en ander lekkers.
Ah rucio balen zeg. Is wel goed dat je deze maand niet meteen door gaat hoor. Je lijf heeft het nodig. Ik merk dat nu ook weer met n veel langere cyclus.
Qua kerst...lastig overleg anders met je arts hoe die verwacht dat je uitkomt. En anders maandje wachten met n lekker wijntje en sushi oid... ook best even goed lijkt mij.

Selin spannend!
Bedankt lieve meiden! Ik ga er nog even goed over nadenken. miekje ik ben normaliter heel regelmatig maar ik merk dat alles een beetje van slag is sinds de punctie en de miskraam daarna. Afgelopen maand was mijn eisprong ook ineens bijna een week later. Ik las al dat jij ook pas op dag 36 ongesteld was geworden, zo frustrerend dat je lijf dan niet 'gewoon' meewerkt.
Rucio ach nee dit meen je niet, wow een 6daags embryo, je zou dan denken dat dat toch écht een goed embryo moet zijn ☹ je vraagt je dan toch ook echt af waar het misloopt.. zo naar ook dat je dan een positieve test had en dan nadien bloedverlies.. nam je ook gewoon utrogestan?? Sterkte meid ☹ ik zou persoonlijk ook wachten tot na kerst, dat heb k met men man ook afgesproken als het deze keer misloopt, al was het maar om men lichaam wat rust te geven, misschien bij jou ook niet slecht? En inderdaad zals Miekje en zizo ook zeggen, beetje genieten met lekker drankje, sushi o.i.d 😉 hihi

Zizo ach meid wat naar om allemaal te lezen van die vitamines! Moet zeggen dat ik daar nooit eerder bij stilstond dat ook teveel vitamines kwaad zou kunnen! Fijn dat de pauze je goed doet!

Pippeltje, mogen jullie kiezen dan hoeveel je er terug laat plaatsen? Bij ons is het standaard 1..?

Labgeek, heel erg veel succes met je nieuwe ronde meis!! Ik neem progynova altijd als ik opsta en voor ik ga slapen 😉 dus niet met het eten! Maakt dus niet zoveel uit denk ik!

Flipje, vraag me ook echt af hoe het met jou gaat?!

Animal, hoe vergaat het jou op het wachtbankje? 😊 Lukt het jou nog om te wachten? Voel je iets?

Tascha, welkom hier!

Sense, hoe is het met jou intussen? Gaat het al wat beter?

Baggal, hoe gaat het met je en met SA? Fijn om te lezen dat de keizersnede meeviel bij jou! Kan me wel iets voorstellen bij inderdaad die lange mentale ‘pijn’ en dan de lichamelijke pijn om nadien je wondertje in je armen te houden 😉 hopelijk gaat alles goed met haar!

Lilly, ah wat fijn, bij jou lijkt het écht zo snel te gaan allemaal, haha, ook wel fijn voor jou natuurlijk 😉 Wat ga je allemaal doen dit weekend? Fijn dat je het weer zo positief ziet, je lijkt me gewoon ook echt een erg optimistisch persoon!!

Windmolen, heel erg veel succes met je echo morgen!!

Diamond, fijn dat je beslist hebt samen met je man! Geeft het je rust? Hoop van wel! Geef je een update over je bloedtest nadien?

Sheela, heb je een privéberichtje gestuurd .. hang in there!! Knuffel!

Duufje jullie dus geslaagd voor tegels! Fijn is dat vind ik, zo’n dingetje uitkiezen voor je huis! Maar wel enorm tijdrovend soms 😉

Gingerspice, hé wat naar dat je cyclus niet terug op gang komt! ☹ wanneer moet je een test doen? Of heb je er inmiddels 1 gedaan?

Miekje, is bij jou de menstruatie inmiddels doorgebroken? Dacht dat ik meende te lezen dat je hier ook op aan het wachten was? Sorry als dat verkeerd gelezen was!

Hier dus met heel veel zenuwen op het wachtbankje momenteel.. ergens heb ik spijt dat ik getest heb omdat het streepje nog zo 'niets lijkt te betekenen', men man zag het zelf niet en zei dat ik het me inbeelde :( dan begin ik ook echt enorm te twijfelen, en denk dat er morgen niet veel meer zichtbaar zal zijn, of kan dit op 1 dag echt veel veranderen?
Ik had 13DPO hetzelfde als jij en 14 DPO een prima streep Selin. Zegt allemaal niet alles, maar het kán wel. Succes morgen, duim voor je!!
Selin ik heb geen utrogestan gebruikt, de terugplaatsing vond plaats in mijn natuurlijke cyclus. Dat was wel een verademing zeg, geen hormonen en gedoe. Wat dat betreft zou een pauze inderdaad niet verkeerd zijn nu. Ik brand een kaarsje voor je, ik hoop dat je morgen een mooie test hebt!
ik duim voor je selin :redrose:
Even bij gelezen- wat een klus was, want het gaat snel met de berichten hier.

Sheela: Dat leven tussen hoop en vrees in WW2 is heel lastig. Het is enorm Spannend en je krijgt van mij een Google verbod. Van Googlen ga je nl. niet wijzer worden - alleen maar zenuwachtiger en Je hebt geen controle over de uitkomst.

Dreamer: we hadden al even contact van de week, maar wat fijn dat je PUPO bent! Hopelijk wordt PUPO gewoon een dikke P!

Windmolen: Hoe is het met je buik pijn op dit moment? Overigens vwb de discussie foliumzuur heeft mijn “gynaecoloog-in-opleiding”-vriendinnetje destijds ook gezegd dat te veel kan leiden tot een verhoogd autisme risico. De vraag is echter wat zij onder te veel verstaat. Na de thrombophilia test adviseerde Dr A. mij van 400 naar 800 te gaan. Ik moet de mail nog even nakijken maar er was een reden voor. Ik kom er bij je op terug.

Ginger: wat irritant dat je cyclus van slag is. Ik had deze ervaring na de mislukte 1e ICSI niet. Wel na de VMK Overigens. Heb jij op dag 35 nog een test gedaan?

Pippel: in jouw geval zou ik voor een gaan. Je hebt al een tweeling en de theorie dat de embryos elkaar “helpen” is door sommige schriftgeleerden verworpen. Ik heb er wel in elke ronde twee laten terug plaatsen, maar dat was ook omdat ik voor elke TP diep in de buidel moest tasten. Ik ben blij dat ik zwanger werd van een eenling. Niet omdat ik geen tweeling had willen hebben, integendeel, maar omdat zo’n zwangerschap toch risicovoller is en ik was al zo’n stresskip gedurende de zwangerschap.

Zizo: lief je reactie, want ik heb ook wel kritiek gehad hoor van anderen. Ik vind het best pittig om te werken en ook best lekker om een change of scenery te hebben. Natuurlijk mis ik haar en moet ik ‘s nachts extra kolven, maar in December/Januari heb ik weer wat meer vrije dagen.

Miekje: in ieder geval duidelijkheid qua cyclus. Hoe is het met het bloedverlies?

Dazzle: Dat je er geen of weinig vertrouwen in hebt snap ik. En toch hoop ik dat het, against all odds, toch raak is bij je straks. Je bent al zo’n tijd bezig. Dikke knuffel!

Labgeek: Bah! Als het echt mis is hoop ik dat je snel ongesteld wordt zodat je verder kan, maar wat is dit balen zeg...

Selin: Dat klinkt toch wel hoopgevend hoor. Dat je 1 dag voor je NOD geen knaltest hebt is nog normaal denk ik. Mijn duimen draaien.

Tascha: welkom hier! Jammer zo’n afgebroken poging. Jullie hebben ook al de nodige dingen meegemaakt!

Rucio: Ik zat vorig jaar met hetzelfde dilemma en had een TP in December kunnen hebben omdat ik net op tijd de uitslagen binnen had van de aanvullende onderzoeken. Maar Ik wilde geen TP met de feestdagen. Ik ging naar NL en mijn broer stond op het punt vader te worden dus had even geen zin in gesteggel. Doe wat goed voor jou voelt.

Tinkerbell: succes met spuiten. Wat irritant is dit zeg.

Mssfiddler: Menopur kan idd stemmingswisselingen veroorzaken. En jammer van die arts zeg. Vind dat je als fertiliteits-arts net wat fijngevoeliger zou moeten zijn. Benieuwd naar je volgende FM-echo! Bevalt je nieuwe huis?

Animal: Hoe vergaat het je op de wachtbank? Ik duim ook volop voor jou!

Flipje: Nog een week meid! Ik tel met je af. Weet dat er vanuit London aan je gedacht wordt!

Boulu: Hoe gaat het met jou? Wanneer heb je een nieuwe echo? Ik duim en hoop zo dat jij straks goed nieuws mag komen brengen. Ik vind je dapper en je reacties op andere zwangerschappen mooi. Petje af!

Duuf: Fijn dat het huis afleiding biedt. Lijkt me leuk om mee bezig te zijn: zeker als het jullie forever home is! Ik hoop dat er een gevulde kinderkamer komt tzt. Voorts kan ik me voorstellen dat de aankomende maanden pittig zullen zijn. Niet alleen met spuiten maar ook met 12/12 in het vooruitzicht. Ik denk wat dat betreft geregeld aan je en vind je, om Flip’s woorden te gebruiken, een stoere chick voor wie Ik een diepe buiging maak.

Lilly: Je klinkt sterk(er) en Ik Ben blij dat je jezelf weer wat herpakt hebt! Op naar de gouden cryo die voor een broertje of zusje voor M. gaat zorgen. Het kan idd domme pech zijn geweest en met ICSI/IVF is er net een iets grotere kans op een VMK. Dat is heel verdrietig, maar ik ken je inmiddels goed genoeg dat jij je weer opmaakt voor de volgende TP!

Voor de personen die Ik vergeten ben een dikke knuffel - Ik doe dit vanaf mijn telefoon en vergeet ongetwijfeld mensen. Weet wel dat ik nog altijd meelees met jullie!! Alle goeds en hopelijk komen er weer wat positieve geluiden vanaf de wachtbank en van Flipje’s op stapel staande echo!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Hallo allemaal,

sinds mijn entree weinig meer gelezen of geschreven.
Lucrin en ik zijn geen beste vrienden gebleken ;-)
De eerste dagen was ik echt niet fit en vooral heel erg moe. Nu lijk ik weer een beetje tot leven te komen haha.
Vandaag begonnen met stimuleren, ben benieuwd hoe dit zal vergaan.
Vanaf hier probeer ik het forum weer op te pakken.

Rucio wat ontzettend balen zeg... :hug:

Selin wat spannend zeg... Duim voor een mooie streep morgen!

Mssfiddler Succes met stimuleren!!
Is het gebruikelijk dat er tijdens de eerste echo bekeken wordt hoeveel eenheden je gaat spuiten? Bij mij werd dit vooraf al bepaald namelijk...
Ik heb nu ook mijn startecho gehad en mij werd alleen vertelt dat ik mag starten en dat het er goed uit zag, meer niet. Ik heb niets gehoord over follikels die klaar liggen :huh:

Diamond Fijn dat jullie eruit zijn gekomen en dat je je er zelf ook goed bij voelt. Ik hoop dat de tijd snel voorbij gaat!

Lily Hoop voor jou snel een positieve ovulatietest en natuurlijk vervolgens een plakker!

Animal en Dreamer volgens mij zitten jullie ook nog op het wachtbankje, succes deze wachtdagen! Mijn duimen draaien ook voor jullie.

Windmolen Succes met je echo!!
De test lijkt lichter te worden dames :( moet nu echt nog goed kijken om iets te zien dus vrees ervoor :(
Selin wat ontzettend shit!!!!! :| :( :hug:
Ahhh dammit Selin! Ik zat echt heel hard voor je te duimen en toen ik vanochtend wakker werd moest ik er gelijk aan denken :( Dikke knuffel :hug:
Aargh wat balen Selin! :hug:
Verdorie Selin, ik had zo voor je gehoopt en ook voor ons dat jij even voor een flinke positieve flow zou zorgen.. Morgen nog wel een keer testen hoor! Mocht het toch op niets uitlopen dan hoop ik dat er in ieder geval iets kan gebeuren in jouw lijf jou een positieve boost geeft. Het schijnt namelijk dat vrouwen die ooit een biochemische zwangerschap gehad hebben een grotere kans hebben om zwanger te worden.

Mangoest, de meesten zeggen dat de klachten van de remmer sterk verminderen als je er bij gaat stimuleren. Ik hoop voor jou ook dat dat gaan gelden. Hoeveel FSH mag jij gaan spuiten? De arts zal ongetwijfeld gekeken hebben, de vraag is of ze het gemeld hebben.

Baggal, maar Google weet toch alles?!?!? ;-)

Rucio, ik zou juist wel door gaan. Het maakt mij niet uit wat ik wel en niet kan eten en drinken (zo vaak drink ik toch geen alcohol). En om kerst zou ik het zeker niet laten. Als je met kerst graag bij jouw fam ver weg wilt zijn, maar je dan niet kunt ivm echo's of net een punctie is het misschien wat anders. Maar ik verwacht dat je een dag of 3 na de punctie prima door NL kunt crossen om bij jouw fam te zijn. Een extra maand rust om jouw lijf rust te geven, dat vind ik dan weer een anders verhaal. En zeker als je het emotioneel even pauze nodig hebt.

Hier gaat het nog okee. Gisteravond tot laat (was pas na 23.30 thuis) aan het werk en vannacht nog even bij de patient wezen kijken, dus ik kom de dagen wel door... Door de utro heb ik wat meer slaap nodig dan anders, dus zo dag/nacht helpt niet echt ;-) Morgen lekker weekend! En zondag... brrr testen... En nu snel naar de apotheek om progynova bij te halen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven