Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

26-08-2017 15:04 2954 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken G
Wachten op start gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18
Prikken & slikken MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo
Wachten op cryo-tp windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs
In de wachtweken Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF4 start 2018 ?
flipje2
(29/41)
okt 2014 sep 2015 <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) ICSI2 3 cryos over bij VUmc
PGS-traject opstarten in België
VUmc
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
Animal2307
(37/37)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt
IVF/ICSI4 volgende cyclus startl Dusseldorf
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
AMC
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) ICSI2 ICSI 2.2: wachten op cryo-tp LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's
ICSI2 wachten op start ICSI2
Zizo
(34/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start icsi2
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt ICSI 2 Wachten op start icsi2 (mrt) -
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken
IVF2 IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken
Labgeek1990
(26/31)
zeer slecht zaad, mk (10w) ICSI1 wachten op cyclus
7 cryo's over
Amphia/EMC
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) IVF/ICSI2 freeze all, 1 cryo, pauze
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos, nog 6 over
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) ICSI2 wachten op terugplaatsing
Rucio 2015 februari 2017 zeer slecht zaad
3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk)
IVF2 bezig met nieuwe behandeling
Pippeltje
(?)
jul
2017
2de
kindje
Tweeling uit eerdere IVF
IVF1 (jul '17) mislukt
IVF2
(met scratch)
wachten op start
Twin84
(33/39)
dec
2012
sep
2016
slecht zaad
poliep in bm gehad
ICSI1 VUmc
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 Verse TP mislukt, 4 cryo's OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's IVF2 bezig met prikken
Mangoest
(30 / 39)
okt 2015 maart 2017 slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1 Bezig met prikken
pinguin00
(22 / 32)
Aug 2014 ? Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1
Thjs
(32 / 36)
juli 16 nov 17 slechte zaadkwaliteteit ICSI 1 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Olvg-oost in samenwerking met AMC
Taart1
(29)
IVF1
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:heart: Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

:duckie: Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
Ben even een tijdje in de lees-stand gegaan ivm vermoeidheid.

pippeltje erg jammer dat het niet gelukt is.. hopelijk kun je je batterij weer opladen gedurende deze rust maand! Ook fijn dat je nog cryo's hebt.

windmolen wat naar dat je endo weer terug lijkt te zijn, je plan van aanpak lijk je wel goed helder te hebben.

Dreamer Selin en animal hoe zitten jullie? op de wachtbank?

Baggal het werkende leven ook weer opgepakt al las ik. Hoe vind je man het zorgen voor SA? Wat leuk dat hij het op wil pakken!! mannen met babies= super cute :D

Duufje Geniet nog maar even voordat je weer start met een volgende ronde!

Labgeek dat lijkt me een ontzettend nare ervaring! Nu weer met goede moed door: veel succes!

sense wat rot dat het mislukt is! Nu even rust en dan weer door?

boulu zet hem op en heel veel succes deze ronde!

lily super dat je het weer met positiviteit en vertrouwen tegemoet kunt zien veel succes deze ronde!!

Dreamer wat fijn zo'n toppertje aan boord! veel succes!!

Hier; Het is nu 1 week na de verse terugplaatsing.. Heb een aantal dagen krampen gehad en ook een gevoel of ik ms kreeg. veel aan het googelen geweest wat weinig oplevert. Doe ik maar niet meer.
#schenknogmaareenglaasjezonnaturagranaatappelsap
Alle reacties Link kopieren
Animal2307 schreef:
06-11-2017 08:14
Bijzonder Flip, in DD adviseren ze je om 2000IE vit D te nemen per dag. De arts vertelde er nog uitdrukkelijk bij dat dat een erg hoge dosering is van wat in de normale vit preparaten zit. Wat zijn volgens jou de risico's? Vit B heb ik wel gehood dat dat te hoog kan zijn.
.
Ik heb dit even verder uitgezocht: de maximale veilige dosering is 75-100 microgram per dag. De aanbevolen dagelijkse dosering is 10 microgram per dag. 40 IE = 1 microgram, dus de dosis in DD is 50 microgram per dag. Dus dat valt mee, weliswaar veel meer dan de aanbevolen hoeveelheid, maar nog ruim binnen de veilige marge.
Je zou er wel op moeten letten dat je niet teveel calcium inneemt bij zo'n hoge dosering vitamine D, hebben ze daar nog iets over gezegd?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Sense verdorie, wat een teleurstelling :hug:
Ik kreeg overigens wel een brief dat er geen cryo's waren. Die kwam wel vrij laat, om en nabij de testdatum volgens mij.

Labgeek fijn dat je baarmoeder weer schoon was. Hoop dat de volgende terugplaatsing beter resultaat gaat geven.

Lilly, jij bent ook weer onderweg dus. Spannend weer. Ik hoop keihard dat dit een plakker gaat worden.

Pinguin welkom hier en succes!

Dreamer, Animal, Selin en Sheela, lekker broeden allemaal. Het is de hoogste tijd voor goed nieuws hier, de duimen draaien voor jullie.

Hier geen nieuws. Wachten tot mijn menstruatie zich gaat aandienen. Nog anderhalf tot twee weken geduld hebben denk ik.
Het uitzoeken van de badkamertegels is gelukt en best snel ook gelukkig.
Ik vind het ook echt heel leuk om met de inrichting van ons huis bezig te zijn en heb er naar mijn bescheiden mening ook oog voor... Maar dit onderdeel was een beetje lastig, haha.
Wij zijn van plan om niet meer weg te gaan uit dit huis (alleen nog naar het bejaardenhuis) dus ik moet een beetje aan de langere termijn denken en niet alleen uitgaan van wat ik nu mooi vind. Anders waren het inderdaad Portugese tegeltjes geworden Lilly ;-). Nu is het een beetje strakker en tijdlozer geworden.
De bouw schiet op zich lekker op, we zien nu in elk geval vooruitgang. Komend weekend moeten we nog even heel hard slopen en daarna is het als het goed is alleen nog opbouwen. Dus het wordt steeds leuker.
Tinkerbell, jeetje wat vervelend dat je dat je nog twee weken deca moet spuiten en dat je er zo moe van wordt. Sterkte!

Sense, eens met Flipje, van google kan je soms echt ongelukkig worden. Ik moet er ook altijd erg mee oppassen, want voor endometriose bestaan ook legio adviezen, en uiteindelijk mag ik dan bijna niets meer eten. Ik probeer me altijd maar vast te houden aan wat er echt bewezen is, oftewel waar publicaties van zijn. Wbt vitamines is daar volgens mij ook niet veel echt bewezen. Vitamine D ben ik wel eens tegengekomen in een studie. Ik slik daarvan een lage dosis (800 IE per dag), wat gewoon bij mijn foliumzuur inzit. Volgens mijn arts was dat genoeg voor mij. Maak je je zorgen over je eikwaliteit? Om eerlijk te zijn zou ik bij 11 eitjes en maar 2 bevruchtingen eerder het vermoeden hebben dat het zaad niet gedaan heeft wat het zou moeten doen. Ik hoop echt dat ICSI bij jullie de volgende keer meer resultaat gaat opleveren.

Flipje, mss heb ik er overheen gelezen, maar hoeveel foliumzuur is teveel dan? Ik slik nu dagelijks een pilletje met 800 microgram, terwijl sommige zwangerschapsvitamines maar 400 microgram hebben. Is dat dan al teveel?

Lilly, fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad met je arts en het nu weer positief inziet. Hopelijk is je volgende terugplaatsing er een van een topper!

Dreamer, fijn dat je zo'n goede terugplaatsing hebt gehad, je embryo klinkt goed! Succes op het wachtbankje! Was jij trouwens van je eerste kindje van de eerste terugplaatsing meteen zwanger?

Andere dames op het wachtbankje, Selin, Animal en Sheela, hoe gaat het bij jullie? Ik duim en ik hoop op goed nieuws!

Duufje, fijn dat het zo lekker gaat met de verbouwing!

Hier behoorlijk last van buikpijn, maar ik weet niet of dat nu van de stimulatie komt of nog gewoon endo-pijn van de afgelopen menstruatie. Bij het stimuleren mag je wel gewoon pijnstillers nemen, toch? Af en toe prikt het wat bij m'n eierstokken, ik hoop dat dat betekent dat ze goed aan het werk zijn. Maar ik probeer maar niet op teveel eitjes te hopen, dan kan het ook niet tegenvallen.
@windmolen Volgens mijn gyn was het beter om 400 µg te slikken i.p.v. 800 µg, maar...

Ik had naar het artikel gezocht, en daar werd niet echt specifiek gezegd bij hoeveel dagelijkse intake het effect werd gezien, maar alleen dat het werd gezien bij vrouwen met een verhoogde foliumzuurconcentratie in hun bloed.

Ergens anders lees ik weer dat de aanbevolen hoeveelheid voor zwangeren ligt tussen 400 en 800 µg / dag. Dus volgens mij maakt dit niet zo erg veel uit. In dat onderzoek ging het misschien over nog sterkere pillen?

Sommige van die speciale (met name buitenlandse) preparaten zijn echt extreem sterk gedoseerd, en daar moet je gewoon echt mee oppassen. Niet specifiek wat betreft zwanger worden, maar voor je gezondheid in het algemeen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Windmolen, als je een verhoogd risico hebt op een kindje met gespleten gehemelte/hazenlip/open ruggetje, adviseren ze om 800 ug te nemen. Ik ga er daarmee ook vanuit dat 800 ug geen kwaad zou kunnen. Ik denk dat 400 ug normaal gesproken echt ruim voldoende. Ik kan me best voorstellen dat als jij 800 ug neem en ik 400 ug, maar ik veel meer andere voedingsstoffen eet waar van zichzelf meer foliumzuur in zit, dat in ons bloed de waarden gelijk kunnen zijn. Als jouw preparaat geschikt is voor zwangere vrouwen, zou ik me er niet al te veel zorgen over maken.

Rot dat je veel "voelt" Ik ben er overigens wel van overtuigd dat een langwerkend preparaat zoals jij nu gebruikt beter zou kunnen werken bij lowresponders dan een kort werkend preparaat. Als ik zie wat voor een goede en gelijkmatige groei ik van de follikels had door 2 x daags te prikken ipv 1 x daags, dan zou ik bijna zeggen dat iedereen dat zou moeten gaan doen. (nu viel het aantal eicellen wel iets tegen, maar goed daar komen we wel op terug als ik weer moet ga stimuleren..) In theorie zou het de endo kunnen zijn, maar ook het groeien van de follikels. Het schijnt dat sommige vrouwen dat kunnen voelen. Ik voel nooit wat, tot ze drukken op mijn blaas en ik vaak moet plassen. Maar het prikkelen om dat ze groeien daar voel ik niets van. Verstandig dat je niet te veel hoop hebt. Wanneer mag je voor de eerste echo? Met hoeveel IE kun je het preparaat wat je nu gespoten hebt, vergelijken?

Sense, het kan ook zijn dat de schil van de eicel te "hard/dik" is en de spermacel niet binnen kan dringen. Dan kan ICSI een oplossing zijn. Ik zou daar wel op aansturen. Wij hadden al een afspraak staan in DD en toen ik belde over dat er geen bevruchtingen waren en wat nu het plan was, werd ik helaas vrij bot te woord gestaan dat we toch al een afspraak in DD hadden staan? Het liefst hadden we wel een evaluatie gesprek gehad en evt een plan gehoord om te kijken of we echt naar DD gingen overstappen of nog een poging in NL gingen doen. We zijn dus min of meer een kant uit gedrukt door de vpk.

Dreamer succes de komende dagen meid. Ik hoop dat ze voorbij vliegen.

Selin, wanneer ga je testen?? Spannend meid! Het schiet al op...
Hoi lieve meiden, ik ben een tijdje weggeweest. Ik ga vanavond helemaal bij lezen (zijn nogal wat pagina's, ben benieuwd hoe het met jullie gaat)!

Ondertussen even een ego-post. Ik ben na een mislukte verse TP (1e ICSI) ongesteld geworden exact 2 weken na TP. Mijn normale cyclus is altijd hetzelfde: om de 28 dagen en heb altijd dezelfde klachten: rondom eisprong pijnlijke zware borsten tot de menstruatie en vlak daarvoor zeurende hoofdpijn en hormonaal.

Nu wacht ik tot ik ongesteld ga worden zodat ik kan starten met de cryo behandeling, maar er gebeurt niks. Ik voel ook niks, geen zere borsten, geen zeurende hoofdpijn, geen hormoonbommetje. Ik zit nu op cyclusdag 34 en heb vanmorgen contact opgenomen met het ziekenhuis. Daar geven ze aan dat als je op dag 35 nog niet ongesteld bent je een zwangerschapstest moet doen.

Ik raak daar enorm van in de war, na verdriet om de mislukte poging hebben we zoveel mogelijk leuke dingen gedaan in de wachtmaand en gaan we nu weer met frisse moed vooruit. Ik zit nu op mijn werk en ga straks een test halen. Ik heb overigens totaal niet het idee dat ik zwanger ben en denk ook niet dat dit zo is. Wie heeft hier ervaring mee?
Gingerspice: ik heb dat ook!!!! te vaag. zit nu op 35 en wacht maar, sinds dag 34 wel wat bruine spotting maar het zet dus echt niet door. heb eind vorige week maar n testje gedaan, niks zoals verwacht.... zou wel een wonder geweest zijn als er wat op te zien was. Ik weet zo even niet meer wie het zei, maar iemand hier wist dat cyclus na mislute punctie wel vaker verstoord kan zijn. vandaar wachtmaandje vermoed ik. Maar wil gewoon graag verder en mijn lieve cryo'tje opwarmen. Hoop dat t bij jou ook snel komt, dan kunnen we weer gezellig samen op deze ronde.... succes
En hoe gaat het met de wachtbankdames vandaag? Hopelijk zitten jullie er nog goed en stevig op! Op naar die dubbele streepjes 🤞🏻🤞🏻
Dreamer jij er dus ook bij, spannend!!

Pffft Tinkerbell, dat zijn wel heel veel deca spuiten, snap dat je daar van baalt. Ik had ook het meest last van die deca, vooral veel hoofdpijn.

Sense wat rot, ik had op een mooi cryo gehoopt voor je, vervelend dat je zo lang moet wachten op duidelijkheid. Hoe is het nu, kijk je weer positief naar de volgende poging? En inderdaad niet te veel op internet zoeken, mensen maken helaas misbruik van vrouwen die graag zwanger willen worden 🙁 Ongelooflijk maar waar..

Lilly wat fijn dat je weer positief vooruit kan kijken, hopelijk een mooie en succesvolle poging in het vooruitzicht! Hoeveel cryo's heb je nog?

Duufje fijn dat het goed gaat met het verbouwen, wordt vast een paleisje 😃 Fijn dat het gelukt is met de tegels 👍🏻

Windmolen vervelend van die buikpijn, hopelijk heb je straks een mooi aantal goed eitjes!

Hier vandaag brief van het zhuis, toelichting over de cryo terugplaatsing en recept voor Progynova en Utrogestan. Volgende menstruatie aanmelden... nog drie weekjes geduld dus...
Vraag me af wat ik het best kan doen als de cryos goed ontdooien, één voor één terugplaatsen of twee tegelijk. Aan de ene kant denk ik om de beurt omdat misschien de ene maand je baarmoeder 'beter' is dan de andere maand en ik mijn kansen wat spreid, aan de andere kant denk ik, het duurt allemaal al zo lang, word er niet jonger op dus twee tegelijk als het kan/goed ontdooit en eventueel nog eentje daarna.
Hebben jullie daar enig idee over of het iets uitmaakt voor de kansen, een kans op een tweeling is natuurlijk aanwezig maar die kans is nu veel minder groot, ben vijf jaar ouder en de eerste drie Atjes zijn ook niet blijven zitten helaas. Een tweeling is voor ons ook hartstikke gewenst en heb al een goede tweelingzwangerschap achter de rug dus vanuit de artsen en ons nu geen reden bij voorbaat om dat niet te doen. Al realiseer ik me ook dat dat geen garantie is dat een eventueel volgende tweelingzwangeschap ook zonder problemen zal verlopen. Lastig...
pff heel verhaal getypt op de laptop, doet de reactieknop het niet op het forum van de laptop. Weer een nieuwe bug. Na veel gedoe nu mijn tekst.

Pippeltje een lastig dilemma waar je mee komt. Ik heb er geen ervaring mee, maar ik weet dat er hier wel mensen zijn die in elk geval iets beter de cijfertjes kennen.

Miekje en Gingerspice wat irritant dat de cyclus ontregeld is. Ik had dat ook in de eerste cyclus na mijn icsi-poging. Helaas zijn mijn cycli sindsdien veel langer, ook nu wacht ik weer op mijn menstruatie. Heel irritant.

Animal wat lullig dat je zo bot werd behandeld. Jammer dat de vpk zich niet altijd realiseert dat ze met mensen te maken heeft waarbij een groot deel van het leven in het teken staat van de kinderwens, terwijl het voor haar bij wijze van spreken lopende band-werk is.

Lilly ik ben blij te lezen dat je de zon weer ziet schijnen. Het valt ook niet mee na twee keer zo snel een miskraam. Op naar de volgende tp en duimen voor een doorgaande zwangerschap.

Dreamer op het wachtbankje! Spannend! Wel positief dat de cellen zo snel delen.

Flipje hoe gaat het met jou en de zwangerschap? Ik hoop zo dat jullie nu een keer wel goed door de testen en uitslagen heen komen. Het is jullie zo gegund!

Baggal ik vind het ontzettend knap dat je nu al aan het werk bent. Gieren de hormonen niet door je lijf? Echt heel erg knap hoor! En ik snap dat je je man ook de extra tijd gunt met jullie dochter. Maar poehee, zo snel na een cs aan de slag. Een diepe buiging voor jou!

Ik zag al een en ander voorbij komen over vitamines en wat wel/niet goed is. Flipje, Loola, Sense, Animal, Lilly
Inmiddels weet ik zelf ook iets meer. Bij vitamine B en vitamine D heb je verschillende soorten. Dus als over vitamine B gesproken wordt, is het wel relevant om te weten welke het is. Hetzelfde geldt voor vitamine D. Bij de ene variant is te hoog of te laag schadelijk, bij de andere niet.
Ik ben vanmiddag bij de huisarts geweest omdat ik gisteren een telefoontje kreeg dat mijn bloeduitslagen niet allemaal goed zijn. Mijn D3 is te laag, B12 ook aan de lage kant en mijn foliumzuur-waarde (dat is vitamine B11) te hoog!
D3 krijg je uit zonlicht en vis. Ik eet wel vis, maar met een kantoorbaan is zonlicht tussen 11 en 14 uur lastig. En dan schijnt dagcreme met spf-factor of gewone zonnebrandcreme ook de opname te blokkeren. Daarvoor moet ik nu extra hoge dosering slikken om dat weer op peil te krijgen. Vervolgens zal ik een onderhoudsdosis moeten slikken.
Ook voor het vitamine b12-tekort moet ik nu aan de smelttabletten. Ook in een hele hoge dosis om dit op orde te brengen en waarschijnlijk een onderhoudsdosis de rest van mijn leven. Mijn darmen schijnen dit niet goed op te nemen uit voedsel.
Dat mijn foliumzuur te hoog is, komt volgens de arts waarschijnlijk doordat ik al langer dan drie jaar foliumzuur-tabletjes slik. Dat is gewoon de goedkope laaggedoseerde van de Kruidvat of Etos. Hij ziet dit vaker bij mensen die zo lang bezig zijn. Ik moet per direct stoppen met foliumzuur, want een te hoge waarde kan autisme bij kindjes en (ernstige) hersenafwijkingen veroorzaken, aldus mijn arts. Over twee maanden opnieuw prikken.
Ook zei mijn arts dat als vitamine D3 te hoog is, dit heel schadelijk kan zijn en dat dit dan veroorzaakt wordt doordat het in pilletjes zit. Van nature wordt dit niet te hoog. Omdat het bij mij nu geprikt is, kunnen ze dit goed in de gaten houden en zal ik niet snel te hoog zitten.
Van vitamine b12 zijn volgens de arts geen schadelijke effecten bekend als dit te hoog is. Wel als dit laag is. Bij mij is het nu aan de lage kant en krijg ik daar dus smelttabletten voor.

Ik kan iedereen alleen maar adviseren om dus niet zomaar zelf vitaminepillen te gaan slikken. Zo zit bijvoorbeeld in een gewone multivitamine vaak ook vitamine B6. Hiervan is een hoge waarde zeer gevaarlijk, maar dit krijg je dus door zo’n pil heel gemakkelijk binnen.
In mijn geval mankeert er veel aan een aantal vitaminewaarden. Ik baal ervan dat dit niet eerder gecheckt is, want het kan in mijn geval ook de oorzaak zijn van de verminderde vruchtbaarheid. Ik ga het nu op peil brengen en hopelijk is het in orde voordat we aan de volgende poging beginnen.
Zizo, dat stukje over foliumzuur zit me niet lekker.
Mijn vitaminewaarden worden wel eens gecheckt en zijn altijd goed. Foliumzuur is nog nooit gecheckt en ik slik dat spul dus ook al heel lang.
Ik neem nu een 'zwanger worden' multivitamine en daarnaast nog een los foliumzuur tabletje. Dubbel foliumzuur dus eigenlijk. Ik heb dat wel eens aangegeven, maar toen werd gezegd dat het geen kwaad kon in deze hoeveelheden.
Nu toch maar eens laten controleren.

Bedankt voor je bijdrage!
Jeetje, Zizo, ik schrik wel een beetje van jouw bericht. Misschien moet ik dan ook maar even stoppen met foliumzuur of minder gaan slikken. Of eigenlijk wil ik nu ook mijn bloed laten onderzoeken om uit te vinden wat die waardes bij mij zijn. Heel fijn voor jou dat je daar nu duidelijkheid over hebt en het kan optimeren. Ik hoop dat het je gaat helpen voor je volgende poging!

Pippeltje, tegen mij is altijd gezegd dat de totale kans op een zwangerschap met twee enkele terugplaatsingen na elkaar groter is dan wanneer je twee tegelijk terugplaatst in één cyclus. De kans op zwangerschap per cyclus wordt wel groter als je er twee terugplaatst in één keer, maar niet 2x zo groot, zoals je misschien zou verwachten (ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg). Dus ik zou altijd gaan voor een enkele terugplaatsing. Het duurt ook maar één maand langer op die manier, dat is wel te overzien toch? En dan hoef je ook verder niet na te denken over de risico's van een tweelingzwangerschap.

Gingerspice, ik lees idd wel vaker dat het na een stimulatiecyclus langer duurt voordat de normale cyclus weer op gang komt en dan duurt het natuurlijk ook langer voordat je weer ongesteld wordt. Ik denk dat je er idd goed aan doet om er vanuit te gaan dat je niet zwanger bent. Maar uiteraard wel verstandig om voor de zekerheid een test te doen. Ik hoop dat je gauw duidelijkheid hebt (jij ook, Miekje!) en weer verder kan. Lastig dit afwachten.

Animal, ik hoop dat je gelijk hebt wbt de Elonva. Dat is idd wel het idee dat het beter werkt doordat het niveau gelijkmatiger blijft. Maar ik vraag me wel af, de halfwaardetijd is zo'n 3 dagen, dus is het vergelijkbaar met in het begin vrij hoog stimuleren en na een aantal dagen steeds lager. Weet niet of dat nou echt beter is. Ik weet ook niet met hoeveel eenheden het zich laat vergelijken. Ze hebben een studie gedaan en mijn dosis (150 microgram, de hoogste dosis) vergeleken met de normale manier van dagelijks FSH toedienen. Ze hebben twee groepen gemaakt: één van vrouwen tussen de 18-36 jaar en tussen de 60-90kg. In deze groep werd met 200 IE ongeveer dezelfde hoeveelheid eicellen gevonden als met 150 microgram Elonva (ietsje meer met Elonva, maar niet significant). En een groep van 35-42 jaar en gewicht groter of gelijk aan 50 kg. Daar kregen ze met 300 IE hetzelfde resultaat als met Elonva, dus tja :?: Voorlopig krijg ik er iig flink buikpijn en koppijn van ;-).

Flipje, bedankt voor de getallen wbt foliumzuur. Ik ga denk ik voorlopig maar even om de dag slikken ofzo. Vooral ook gezien wat Zizo ook schrijft nu.
Windmolen en Duufje, en alle anderen: ik wil jullie niet bang maken!
Ja het komt dus vaker voor, vooral bij mensen die lang foliumzuur gebruiken. Maar blijkbaar ook weer niet zo vaak dat ze het standaard checken. En ik had het ook niet geweten als ik niet zo had aangedrongen op al het bloedonderzoek.

Ik wil geen opschudding veroorzaken op dit forum, zal ik mijn ervaring weghalen?
Helaas gaat de afspraak van donderdag niet door. Dit omdat het nu echt zeker is dat ik nog een keer onder het mes mag.
Nu moeten we wachten op 6 dec, dan afspraak bij de gynaecoloog om door te spreken wat ze precies gaan doen, met mijn rechter eileider.
Hier is vocht in gezien en dat kan schadelijk zijn, dus moet eruit.
Nu afwachten, baal wel dat we zo lang moeten wachten maar het is niet anders.

Een ding is wel nu hebben we wel meer denk tijd, of we wel een IVF traject willen doen of niet.

En even lekker de rust in huis. Geen stres is ook wel lekker. Gewoon even doen wat we altijd deden.

Tot zover mijn update.
Kreeftje wat rot... Wel fijn dat ze dat op willen lossen natuurlijk! En ook fijn dat het jullie rust gaat geven. Hopelijk brengt de operatie en de tijd jullie van alles goeds!

Pippeltje, ik denk er voor nu hetzelfde over al Windmolen, hoewel ik dacht dat de kans ietsjes groter was, aangezien embryo's elkaar kunnen "stimuleren" in het innestelen. Er is hier in ieder geval een forumster die een aantal tp gehad heeft van 1 embryo en niet zwanger is, en nu wel zwanger is, na tp van 2 embryo's. De ene is nu het kindje, de andere is al erg vroeg gestopt. Of dat bij haar de truc is geweest, is natuurlijk de vraag.. Ik denk ook maar, die ene maand maakt ook niet zo veel uit. Een tweeling is echt prima, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik met mijn werk nu niet echt zit te wachten op een tweelingzwangerschap. Dus ik kies voor nu nog steeds lekker voor tp van 1 embryo. Doe vooral waar je goed bij voelt!

Zizo, dat is wel "bijzonder" Volgens mij rennen we met zijn allen naar de huisarts voor een bloedcheck ;-) Nee zonder gekheid, eigenlijk vind ik dat het gewoon gecheckt zou moeten worden...
Vriendin van mijn slikte geen foliumzuur en zat schrikbarend laag. Die moet dus supplementeren terwijl ze niet zwanger wil worden. Laat jouw ervaring gewoon staan. Wat iedereen er mee doet, moet zij zelf weten. Moet je eens zien wat we allemaal aan ervaringen delen hier. We hebben het volgens mij nog nooit over supplementen en vitamines gehad.
Ik denk dat de vpk toen gewoon een slechte dag had. Normaal was ze altijd normaal vriendelijk. Het is ondertussen al bijna 9 maanden geleden, dus ik kan me er prima bij neerlegggen. Man en ik hadden het er laatst nog over dat we toen helemaal geen evaluatie gesprek gehad hadden en dat dat gesprek dus wat bot op mij overkwam.

MIekje en Gingerspice, ik had het ook, ong 5 dagen werd mijn cyclus ineens langer. Heb geen moment gedacht dat ik zwanger zou zijn (had een hysteroscopie, scratch en biopt gehad) dus heb gewoon afgewacht. Maar anders had ik zeker getest! Bij IVF 1 en 2 was mijn cyclus gewoon weer ong 28 dagen.

Ik ga weer lekker op de bank met een kop gember thee ;-)
Hoi lieve schatten, alles oké met jullie?

Sorry voor m'n stilte, heb de fut en energie niet om bij te lezen en te reageren, voel me ontzettend moe en hoop dat dat een goed teken is, ga altijd om kwart voor 9 al slapen!

Zit nog altijd op het wachtbankje, die laatste dagen zijn het ergste ;) gisteren test gekocht en nu hopen dat ik kan wachten tot vrijdag! Maar heb er eigenlijk niet zo'n goed gevoel bij, weet niet waarom, buikgevoel of zo?!

Denk aan jullie!

Liefs, S!
Maandag terugplaatsing. Helaas is mijn bms (7.1mm) niet dikker geworden met aantal dagen extra progynova. Flinke tegenvaller.. vertrouwen in terugplaatsing is laag. Ook geen zin om 3x naar Düsseldorf te gaan voor 2x infuus. Mede door lange reistijd van 4,5 uur op een dag.. moeten daar telkens al om 8:00 uur zijn.. nouja het weekend maar proberen onze hoop weer op te zoeken. Ik weet elke poging is er een. Maar ben vertrouwen in mijn lichaam kwijt..
Zo ik heb even alles bijgelezen. Wat een hoop dames op het wachtbankje! Ik hoop echt dat het een goede ronde word.

Selin Oeee spannend!! De laatste dagen vond ik ook echt killing, hopelijk heb je goede afleiding. Dat moe zijn kan natuurlijk heel goed positief zijn. Toen ik zwanger was had ik dat namelijk ook in de tweede wachtweek dus ik hoop voor je een goede uitkomst.

Animal Hoe is het bij jou op het wachtbankje?? Wanneer ga je testen?? Ben vooral nieuwsgierig haha! Gemberthee, dat ga ik ook eens proberen. Vind gember namelijk echt super en vooral als het zo koud is.

Kreeftje Ik heb volgens mij nog niet veel van je verhaal meegekregen, sorry! Wel fijn dat je je rust kunt vinden maar toch ontzettend balen dat je dit moet doormaken. Hopelijk kan je snel herstellen en word 2018 een goed jaar. Knuffel!

Tinkerbell Wat een nare ervaring zo voor jou! Ik had door de zwangerschap dus ook lang last gehad van overstimulatie uiteindelijk. Bij mij werd het alleen maar erger en erger doordat het HCG verhoogde. Misschien is het daarom maar even goed om geen terugplaatsing te hebben (wil je misschien niet horen en snap ik helemaal, Sorry!) Hopelijk slinkt alles snel bij jou en kan je snel een topper van een embryo on board hebben.

Hier net klaar met de 5-daagse kuur Provera om menstruatie op te wekken. Nu is het wachten tot wanneer de storm komt en ik ongesteld word. Daarna gelijk beginnen met Prognova, ik moet alleen op het begin 1 tablet per dag maar eigenlijk geen idee wat de beste timing is om die in te nemen... 's ochtends of 's avonds en of ik het met eten in moet nemen of juist niet. Mochten jullie tips hebben hoor ik het graag. Ik hoop snel weer op het wachtbankje plaats te nemen.
Dazzle, even een dikke knuffel voor jou. Weet dat ik aan je denk... Hier ook geen vertrouwen op het moment, maar ik probeer wel nog moed te houden. (ik voel namelijk niets... En daarmee is het vertrouwen eigenlijk wel. De enige keer dat we een heeeeel licht streepje hadden had en op een dagen meerdere momenten van lange maar zachte menstruatiepijn. Nu dus helemaal niets... Okee, 1 x een behoorlijke kramp gehad en dat was het)

Tinkerbell, succes met al dat geprik.. Bah! Ik hoop dat de follikels snel slinken en alles netjes hersteld.

Labgeek, ik neem de progynova bij mijn ontbijt. En drink en eet daarbij eigenlijk altijd melkproducten. Het sloeg prima aan. Dus ik kan me niet voorstellen dat dat iets uitmaakt. Als daar restricties aan zitten, zou het op het etiketje moeten staan. Bijv: *op nuchtere maag* oid.

Selin, succes met de laatste dagen! Ik hoop dat je zo lang kan wachten. Niet te vroeg testen he meid?
Zizo, ik vind dit soort berichten juist prima hoor. Is niets mis met af en toe even wakker geschud worden. Ik word er ook niet bang van, maar ik vind het wel iets om even in de gaten te (laten) houden. Mij is altijd gezegd dat je niet overgedoseerd raakt, als je max 1000 microgram per dag slikt. Bovendien drink en plas ik veel, dus ik ben er redelijk gerust op dat ik een teveel wel uitpies ;-)
Maar ik was me er eigenlijk niet zo bewust van dat ik naast de multivitamine (met foliumzuur) ook nog los foliumzuur neem. Daar ga ik dus gewoon mee stoppen. 1 x is wel genoeg.

Dazzle wat waardeloos dat je er geen vertrouwen in hebt. Zou willen dat ik iets opbeurends kon zeggen, maar ik kom ook niet verder dan 'elke kans is er 1' ;-). Weet dat ik keihard voor je ga duimen maandag.

Selin ik ben gewoon nerveus voor je. Spannend.
Succes met de laatste dagen wachten! En ook voor de rest van de 'wachters' heel veel succes.

Gingerspice mijn cyclus is ook altijd van slag na een poging. Het lijkt er overigens op dat mijn cyclus sowieso langer is geworden tijdens de behandelingen. Voor ik begon (veel te lang geleden inmiddels) had ik een keurige cyclus van 28-29 dagen. Nu zit ik meestal rond de 35 dagen en is hij ook minder regelmatig. Vind ik ergens ook niet zo raar gezien alle hormonen die er in mijn lijf zijn gepompt de afgelopen jaren.
Goedemorgen allemaal,
Dit is de eerste keer dat ik van me af ga schrijven.. wie weet lucht het wel op:)
Eind november vorig jaar besloten mijn vriend en ik om aan kinderen te willen gaan beginnen, omdat mijn vriend medicatie gebruikt waarbij de kans is dat het de zaadkwaliteit beïnvloed zijn wij vrij snel daarna naar de dokter gegaan om zijn zaad te laten testen. Toen kwam de uitslag.. er zaten 0!!! 0 zaadjes in... geschokt waren wij.. hoe kon dit? Zouden wij ooit kinderen kunnen krijgen samen?
Toen ging het allemaal snel, eerst zijn wij doorverwezen naar het ziekenhuis in Heerlen, daar weer meerdere onderzoeken gehad en telkens kregen we dezelfde uitslag.. telkens weer een klap in ons gezicht.. Het ziekenhuis in Heerlen verwees ons door naar Maastricht, want Heerlen kon niets meer voor ons betekenen.
In Maastricht weer dezelfde molen in, weer allemaal onderzoeken gehad.. en weer dezelfde uitslagen. Daar zei de gynaecoloog dat de enige kans was om samen kindjes te krijgen ICSI zou zijn en dan waarschijnlijk via de bijbal zaadjes weghalen om te kijken of daar dan wel zaadjes in zouden zitten...
Die ICSI behandelingen konden alleen in Nijmegen, daar waren ze erin gespecialiseerd. Dus wij met lood in onze schoenen naar Nijmegen, daar weer verschillende testen gehad en ineens zaten er 10!!! zaadjes in het zaad van mijn vriend. Dolgelukkig waren wij... er was weer kans om samen een kindje te krijgen!!!
De artsen daar adviseerde mijn vriend om condensyl te gaan slikken, dit zou de kwaliteit en kwantiteit van het zaad verbeteren... en het werkt! na meerdere testen van het zaad, zitten we nu op 200 zaadjes!!! geweldig nieuws natuurlijk!

En toen.. mochten we gaan starten met het ICSI traject
Een aantal keer zijn we vanuit Zuid-Limburg naar Nijmegen moeten gaan voor echo's, spuitinstructies etc etc... en toen mochten we starten! eerst een paar weken de pil, en toen decapeptyl en vervolgens gonal F. De eerste ronde is mij meegevallen kwa bijwerkingen, ik voelde me wel af en toe poep, maar voor de rest viel het mee.. alleen het spuiten zelf! ik kan er niet aan wennen....
Toen kwam de echo, het bleek dat er wel genoeg eitjes zaten.. (11) maar dat maar 3 stuks voldoende waren doorgegroeid.. en dat vonden ze te weinig voor daar een kans aan te gaan 'verspillen'. Weer een klap in ons gezicht... het voelde alsof we alles voor niets hadden gedaan.... toen heb ik mijn lichaam een maand rust moeten geven, en sinds 16 oktober ben ik weer begonnen met de pil, en sinds 4 november weer begonnen met de decapeptyl....
Kwa spuiten valt het me deze keer zwaarder, het blijft echt rot om je telkens zelf te moeten 'pijnigen'... en de hormonen lijken deze keer sterker in te slaan dan ooit. Sommige dagen wil ik het liefst schreeuwen en in een hoekje gaan zitten huilen.
Vanaf 17 november krijgen we Gonal F erbij, nu met een hogere dosis (eerste keer was 150ugl en deze keer 225), ik ben benieuwd hoe dat mij gaat bevallen....
En dan op 26 november weer de echo...
Ik vind het zo spannend...ik ben bang... bang om weer teleurgesteld te worden dat het niet is gelukt, of dat we weer voor niets hebben gespoten... maar hoopvol, omdat ik goede verhalen lees over deze manier van kinderen krijgen. Mijn motto is dan ook; never lose hope!

Sorry voor mijn lange verhaal, wellicht zijn er meerdere mensen die nu in dit stadium van het traject zitten en hun ervaringen willen delen?

Liefs,
Tasch
Welkom Tascha, jullie hebben ook al veel meegemaakt zeg. Helaas is het traject meer van het teleurstellingen incasseren dan dat het soepel verloopt is mijn ervaring. Ik ben sinds gisteren aan het stimuleren, dus ik loop iets op je voor.

Animal en Selin, succes met de laatste dagen op het wachtbankje. Deze zijn altijd het zwaarst.

Fijn dat je weer verder mag Labgeek. Ik hoop dat het snel weer raak is voor je.

Shit zeg Dazzle, dat je het vertrouwen kwijt bent. Ik zou ook graag wat opbeurends zeggen maar soms gaat dat gewoon niet. En dat je tegen het gereis opziet snap ik heel goed, je moet er wat voor over hebben en dan weet je nog steeds niet of het lukt. (Als die garantie er was dan was het heel anders)

Dikke :hug: Kreeftje. Rot dat je onder het mes moet, maar ik vind het fijn om te horen dat je de extra tijd ook neemt om na te denken wat je nu echt wilt. En ik vind die wachtmaanden soms ook gewoon fijn, inderdaad om de reden dat je dan weer gewoon doet wat je altijd doet.

wbt Vitaminen, ik heb ook een tijdje hele sterke genomen onder het mom van "beter te veel dan te weinig" en omdat ze een stuk goedkoper waren dan die zwanger worden krengen van davitamon. Inmiddels al een tijdje weer aan de zwanger worden pillen en tijdens mijn vakantie uberhaupt niets geslikt dus ik hoop dat het niet te hoog is. Zouden ze inderdaad moeten testen.

Hier mocht ik gisteren beginnen met stimuleren. 150ie menopur, ergens had ik wel verwacht dat ze mn iui ervaringen mee zou nemen, maar ze telde gewoon hoe veel follikels er klaar lagen en toen stelde ze 150 voor. Voelde me ook echt een nummer bij deze arts en ze behandelde ons ook een beetje kinderachtig. Tuurlijk krijg je ook wel stellen voor wie het allemaal nieuw is, maar je kunt toch even in het dossier kijken wat we hebben meegemaakt (sowieso is ons dossier inmiddels vrij dik, hij valt gewoon op tussen de stapel).
Doe mij de iui verpleegkundigen maar weer...
Verder merk ik dat ik ook weer wat down word (komt denk ik door de menopur) dus dat wordt weer een lange zit denk ik deze maand. Gelukkig is Mrfiddler altijd erg lief voor mij
hi dames,

Kom ik ook weer even langs, ik zit nu meer in de mee-leesmodus, dus zal niet heel vaak meer reageren, maar ik blijf wel meelezen. Er gebeurt hier nu toch weinig tot niks. Volgende week de evaluatie vd bloedtest en hoe nu verder. Mijn vriend en ik zijn eruit gekomen onder een paar voorwaarden ;-) vind ik het toch prima om even 2 maanden niks te doen. Dus we gaan in januari weer verder. Ergens vind ik het wel lekker hoor even geen hormonen en zkh bezoekjes.

Interessant om te lezen over de vitamines, daar ik heb ook nog niet bij stil gestaan. Van het berichtje van Zizo schrok ik ook wel ff, maar is ook weer ff een goede realitycheck. Ik slik het nu ook al meer dan 4 jaar.. Ik slik alleen maar een tabletje van 400 mg foliumzuur, alleen tijdens de wachtweken verander ik het naar een multivitamine voor zwangeren. (in de hoop dat het werkt)
Ik vind het altijd zo dubbel om dan door te gaan met slikken als je ongesteld bent, dus soms doe ik het ook niet tijdens mn ms.

Voor de dames op de wachtbank heel veel succes ik blijf duimen voor jullie. :bigkiss: :thumbsup:
Voor de nieuwe dames: Welkom! :bye:
Shine bright like a diamond
Ik zit niet lekker op het bankje... Ik voel me ronduit verschrikkelijk..
Hele dag al enorme hoofdpijn en buikpijn/ krampen en misselijk.
Ik vrees met grote vrezen :-(
Ben bang en verdrietig..
Welkom nieuwe meiden hooo dat jullie hier ook steun en antwoorden vinden. Het is fijn te merken niet alleen te zijn. En er zijn (helaas) genoeg ervaringsdeskundigen hier.

Ginger hoe ga jij? Hier nu eindelijk flink (6) losgebarsten op dag 36. Had net gebeld met vpk die me zei dat dat gewoon kan en daarna ging t lis...had ik maar paar dagen eerder gebeld :whoops:

Zizo interessant jouw info. Zag laatst al dat mijn potje foliumzuur 200% adh is. Heb nog wel eens getwijfeld ook multivitamine te nemen. Ben nu blij van. Niet. Krijg wel genoeg binnen denk ik met gewoon eten. Maar laat het misschien toch maar eens checken.
Gewoon plaatsen hoor dit soort info. Ik neem aan dat de meesten hier inmiddels wel weten dat ze bij twijfel naar echte dokters gaan ipv dr google

Gezellig diamond enz dat jullie zo nu en dan ff langskomen ook al gebeurt er even niet zo veel.

Ik ga nog ff warm kruikje maken en vroeg onder de wol.

Liefs voor jullie allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven