Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

26-08-2017 15:04 2954 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken G
Wachten op start gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18
Prikken & slikken MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo
Wachten op cryo-tp windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs
In de wachtweken Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF4 start 2018 ?
flipje2
(29/41)
okt 2014 sep 2015 <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) ICSI2 3 cryos over bij VUmc
PGS-traject opstarten in België
VUmc
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
Animal2307
(37/37)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt
IVF/ICSI4 volgende cyclus startl Dusseldorf
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
AMC
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) ICSI2 ICSI 2.2: wachten op cryo-tp LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's
ICSI2 wachten op start ICSI2
Zizo
(34/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start icsi2
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt ICSI 2 Wachten op start icsi2 (mrt) -
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken
IVF2 IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken
Labgeek1990
(26/31)
zeer slecht zaad, mk (10w) ICSI1 wachten op cyclus
7 cryo's over
Amphia/EMC
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) IVF/ICSI2 freeze all, 1 cryo, pauze
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos, nog 6 over
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) ICSI2 wachten op terugplaatsing
Rucio 2015 februari 2017 zeer slecht zaad
3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk)
IVF2 bezig met nieuwe behandeling
Pippeltje
(?)
jul
2017
2de
kindje
Tweeling uit eerdere IVF
IVF1 (jul '17) mislukt
IVF2
(met scratch)
wachten op start
Twin84
(33/39)
dec
2012
sep
2016
slecht zaad
poliep in bm gehad
ICSI1 VUmc
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 Verse TP mislukt, 4 cryo's OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's IVF2 bezig met prikken
Mangoest
(30 / 39)
okt 2015 maart 2017 slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1 Bezig met prikken
pinguin00
(22 / 32)
Aug 2014 ? Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1
Thjs
(32 / 36)
juli 16 nov 17 slechte zaadkwaliteteit ICSI 1 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Olvg-oost in samenwerking met AMC
Taart1
(29)
IVF1
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:heart: Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

:duckie: Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Flipje...en Flipjeman...Wat megakut en ontzettend oneerlijk. Hoe kan dat nou toch allemaal...En wat moeilijk ook dat het vruchtje ws niet onderzocht kan worden, je wilt toch echt antwoorden krijgen op een gegeven moment.
Ik gun het jullie zo ontzettend en vind het zo erg dat jullie telkens weer zo n klap krijgen.
Heel veel sterkte voor nu.
Lieve Flip, ik heb hier gewoon geen woorden voor. Wat afschuwelijk voor jullie... :cry: Ik kan niet meer doen dan jullie een virtuele knuffel geven :hug: en heel veel sterkte wensen... :redrose:
Ik kom er maar niet aan toe om hier goed bij te lezen en te reageren op iedereen maar Lilly appte me over Flipje,

Echt wat verschrikkelijk weer Flipje!! Ik heb er geen woorden voor.. je moet het vertrouwen nu wel echt kwijt zijn... en je er moet toch wel meer aan de hand zijn lijkt me.. ik wil je een hele dikke knuf geven via deze weg en ik hoop dat jullie dit een plekje kunnen geven (al vraag ik me af hoe je dat doet na de zoveelste klap)..
Flip wat ontzettend k*t! :'(

Heeel veel :hug: vanaf hier, ik stuur je een doos vol! Ik hoop dat jullie troost bij elkaar kunnen vinden.

Waarom kunnen ze het vruchtje niet onderzoeken? Bij mij kwam er met cytotec gewoon een compleet "af" minimensje uit, daar zouden ze toch wat mee moeten kunnen?

Duufje, ik hoop voor jou een voorspoedige terugplaatsing en nu we toch bezig zijn mag er voor jou ook nog wel wat in de vriezer.

Labgeek, ook voor jou veel succes vandaag (volgens mij is het wachtbankje al weer aardig vol aan het worden)

@ Testen, Ik mag zondag testen van het zh, dat is dan 17DPO. Ik test liever ook niet doordeweeks dus ik ga denk ik zaterdag testen. Ik vind het wachtbankje niet zo heel lekker zitten deze keer, bij mijn laatste serie iui's wist ik aardig hoe de vlag er bij hing (niet raak) maar nu loop ik mezelf toch weer gek te maken. Het duurt lang en ik ben toch wel weer bang voor een teleurstelling.
Flip: Ik heb even stevig gevloekt toen ik op je eigen topic keek. Wat een ellende :steam: en wat enorm verdrietig. Ik kan me helemaal voorstellen dat je nu PGS wil ni Belgie. Dit kan toch bijna geen toeval meer zijn (lijkt me) en ik vind het enorm verdrietig dat jou dit weer overkomt. En dan natuurlijk de vraag waarom het weer mis is gegaan. :cry:

Mangoest en Doces: Heel veel succes op de wachtbank.

En Duufje: voor jou ben ik heel hard aan het duimen voor een mooie plakker vandaag. Ik hoop dat de TP goed gaat en dat je misschien zelfs wel iets in de vriezer hebt. :heart:

Sheela: Mooi en interessant artikel. Zeker het volgende stukje raakte me: [...] Maar dat geeft nog niet het recht om te zeggen: als je geen kinderen kunt krijgen, jammer dan, pech gehad. Dat is bij een groot publiek wel impliciet het idee - alsof vruchtbaarheidsproblemen iets triviaals zijn. Ik heb mensen zien lijden hoor, omdat het niet lukt: zij torsen een groot verdriet met zich mee. Het is heel erg dat onvruchtbaarheid niet de aandacht krijgt die het verdient.'[...] En dat is zo waar. Mensen snappen vaak niet hoe een ander gebukt kan gaan onder ongewenste kinderloosheid... :frusty:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Flip wat een verschrikkelijk nieuws.. 😭 heel veel sterkte meis met weer een verlies.. Ik hoop dat jullie je hier net zo sterk doorheen kunnen slaan als jullie helaas al vaker hebben gemoeten.. :hug:
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Ach nee flip. Wat een kut nieuws. Ik gun het jullie zo ...... sterkte :hug:
Oh wat vreselijk Flip, ik heb geen woorden..
Heel veel sterkte samen!! :hug:
Ach lieve Flipje, wat vind ik dit ongelooflijk kl*te en zo verdrietig om te lezen :(. Ik had zoveel goede hoop voor je met deze nieuwe ronde. Maar dat het toch weer mis moet gaan :'(. Ik kan me goed voorstellen dat jullie nu meer onderzoek willen en voor PGS in België willen gaan. Zoveel verdriet steeds maar weer... Heel veel sterkte voor jou en je man :rose:.
Jezus Flipje... Dit was wel het laatste wat ik verwachtte te lezen.
Zo ontzettend oneerlijk :hug:
Ik weet gewoon niet wat te zeggen. Heel veel sterkte.

Ik heb zojuist een A-kwaliteit embryo terug geplaatst gekregen. Er was nog een embryo, maar niet van goede kwaliteit dus die wordt waarschijnlijk niet ingevroren. Eén kans dus. En dat is voor nu voldoende.
He gatver flip. Sterkte!
Lieve Flip ook hier wat een ongelofelijk verdrietig bericht. Het is jullie zo gegund. Heel heel veel sterkte. :hug: :hug: :hug: x1000

Duufje wat ontzettend fijn een A embryo aan boord! Ik hoop heel hard voor jullie dat je straks met de geboortedag van B je stiekem al zwanger bent (maar het nog niet weet). Ik duim heel hard.
Duufje schreef:
04-12-2017 12:57

Ik heb zojuist een A-kwaliteit embryo terug geplaatst gekregen. Er was nog een embryo, maar niet van goede kwaliteit dus die wordt waarschijnlijk niet ingevroren. Eén kans dus. En dat is voor nu voldoende.
Duufje zo blij voor jou! :hug:
@Duufje Go for it! :thumbsup:

@mssfiddler Theoretisch gezien zou het wel kunnen, maar het zou niets veranderen aan de situatie. We komen in NL gewoon niet in aanmerking voor PGD, en daar zou die uitslag niets aan veranderen. Dus het heeft gewoon niet echt toegevoegde waarde.
Plus dat het vanaf nu al begint te vergaan, dus als we onderzoek zouden willen dan zou ik meteen gecuretteerd moeten worden om het weefsel 'veilig te stellen'. Dat risico willen we niet aan.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Duufje, ben heel blij voor jou!! Ga keihard voor je duimen.

Baggal, dat stukje raakte mij ook.

Sheela, dank je wel voor het delen. Vond het interessant om te lezen.

Tinkerbell, fijn te lezen dat je uiteindelijk toch zo'n goede score had. Hopelijk blijven er ook nog een aantal cryo's over.

Lilly, blij te lezen dat het goed gaat bij jou. Klinkt heel positief deze keer, fijn!

Taart, heb jij al iets gehoord over de terugplaatsing?

Wachtbankers, ik duim voor jullie! Een dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft, het zijn altijd zulke spannende en moeilijke dagen. Ik hoop dat er binnenkort weer goed nieuws aankomt!

Hier hebben we besloten om het advies van de artsen op te volgen en niet de pil te gaan slikken of iets dergelijks. Januari of februari terugplaatsing afhankelijk van m'n cyclus en of we nog een scratch willen doen.
Ach gat Flip, ik word er plaatsvervangend gefrustreerd van. Duidelijk dat jullie hierna naar België gaan, ik hoop zo dat jullie meer leed bespaard blijft :hug:

Geweldig Duufje! En ook nog van goede kwaliteit! Ik ga voor je duimen!
Flipje; Ik heb net een link gepost over een kliniek, Jette, in Brussel waar mijn achternicht geholpen is (reguliere IVF) en het schijnt dat er in Ghent ook een goede kliniek zit. Ik heb nog niet uitgebreid op de website gekeken. Ik app haar vanavond anders wel even om te vragen op welke basis zij haar keus destijds heeft gemaakt als je dat wil? Moet jij overigens eerst de cryo's gebruiken alvorens je de ronde in Belgie mag ondergaan of heeft de verzekering niet zo'n voorwaarde? Nogmaals een dikke vette knuffel :hug:

Ja Windmolen: Dat stukje komt dan ook echt zo binnen he?! Hoe vaak ik mensen niet heb horen reopen: dan adopter je toch?! Alsof dat zo makkelijk is (ik weet niet in hoeverre je mijn achtergrond kent, maar we hebben destijds geprobeerd te adopteren voordat we de MMM ingingen). o_o

Duuf: Ik ga kei- en kei- en keihard duimen voor die mooie en prachtige A van jou!!! PUPO it is! :jump:

Wachtbankers: Ik hoop dat het allemaal goed gaat bij jullie en ik duim voor mooie uitkomsten van de wachtweken hier :rose:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Hihi baggal toevallig gaf ik ook net door aan flipje dat inderdaad Jette een hele geode is ;) Gent geen idee van, maar voor fertiliteit wordt toch al snel Jette aangeraden! Dus ik sluit me erbij aan!

Duufje oooh wat fijn van je teruggeplaatste embryo, hopelijk is de kwaliteit zodanig goed dat je ook geen cryo nodig zal hebben, hier duim ik voor!!

Ik lig ook maar wat op de bank. .. ;)
En Selin ik reageerde weer op jou in Flipje's nieuwe topic. Volgens mijn achternicht was Jette idd the place to be!
Duufje wat fijn dat het achter de rug is en pijnloos ook! Wat fijn en wat ben ik blij voor je! :jump: Gefeliciteerd :cheer: wat een goed nieuws een mooie embryo aan boord!
Taart ook fijn om te horen dat jij de punctie achter de rug hebt, weet je inmiddels al meer? Ik duim voor je! :thumbsup:
Smurf ja ergens zou je dat denken ik werd ook in niet ingeloot bij de 2e keer. Nu is de 2e keer ook afgebroken en gaan we in januari verder met de 2e, 2e keer. Als ik het zo lees dan gaan we denk ik ongeveer gelijk op. Ik begin eind dec/begin januari met de pil.
Lilly wat vervelend he die onzekerheid, maar fijn dat het een super duidelijke knalstreep was! Ik duim voor je dat het zo mag blijven doorgaan. :thumbsup:
Suzy wat fijn om te horen! :yes:
Sheela dank je voor het delen van het bericht, dit verhaal met stamcellen heb ik al eens eerder op tv gezien. Dat ik vond wel heel interessant en dit artikel ook! :-D
Tinkerbell wat fijn heel veel succes en ik duim voor je! :thumbsup:
Selin wat super fijn dat je zo’n meegaande collega hebt dat is erg fijn in dit traject. Het belangrijkste is dat je nu rust neemt, ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt en dat het goed mag blijven gaan. :bigkiss:
Flipje ooh neee! Jeetje wat verdrietig meid, :cry: ik had het je zo gegund dat het nou goed zou blijven gaan. Heel veel sterkte en een dikke knuffel. :hug: :heart: :bigkiss:

@hier op het gebied van behandelingen gebeurd er weinig, maar er zijn wel mogelijk nieuwe ontwikkelingen. Komende week heb ik een sollicitatiegesprek voor een baan die mij super leuk lijkt en de organisatie ook. Ik heb al besloten dat als ik aangenomen wordt ik het IVF-traject voorlopig ff stil ga leggen. Wil niet in mijn proeftijd bezig zijn met IVF en wil het ook zeker nog niet bekend gaan maken. En daarbij komt kijken dat we onze reis ook al geboekt hebben dus dat moet ik bij een eventueel 2e gesprek ook kenbaar maken want mijn reis kan/wil ik ook niet meer annuleren voor een nieuwe baan.
Hebben jullie ervaringen met het wisselen van een baan en het traject? Want ik weet niet wanneer ik het dan weer zal willen/kunnen oppakken bij een nieuwe werkgever.
Veel dingen om over na te denken in de pauze.
Shine bright like a diamond
@flipje: wat ontzettend klote en oneerlijk. Heel veel sterkte. Verder eigenlijk geen woorden voor. Wat een ellende!
Flipje Wat een frisselijk klote nieuws!!! Zo zo zo oneerlijk :( Hoeveel verdriet en ellende kan een mens verdragen. Dikke knuffel voor jou en je man.

Duufje Wat een super nieuws!! Naast elkaar op het bankje :) Hopelijk blijven ze plakken.

Wij zijn ook net terug van de terugplaatsing. Ze hebben er maar 1 hoeven ontdooien en die gaat zich nu hopelijk bewijzen. Ze spreken bij ons alleen van type 1 t/m 4. Heb nu een type 2 terug geplaatst gekregen.... vorige keer een type 1. Geen idee of dit goed of slecht is...
Duuf, wat ontzettend fijn voor jullie! Een topper nog wel. Yes! Mijn duimen draaien overuren!

Flip, wat oneerlijk is het toch allemaal. Ik weet niet zo goed wat ik tegen jullie kan en zou moeten zeggen... Ik denk aan jullie...

Hier zijn we vooral erg druk. Gelukkig maar, want ons laatste embryo is niet goed ontdooid.. Eerst een evaluatiegesprek voor we weer gaan starten.

En voor de rest: ik denk aan jullie!!
Diamond: Ik heb van opdrachtgever gewisseld in April 2016 en werk sinds mei 2016 op hetzelfde kantoor. In de eerste weken was het vooral heel hard en veel werken en ik begon eind mei/juni aan ICSI 2. Ik heb vooraf laten weten dat ik af en toe weg moest voor scans en bloedtesten en daar hadden ze geen enkele moeite mee: erg veel Verschil is dat zij feitelijk gezien mijn werkgever niet zijn, ik ben ''contractor'' en het waarschijnlijk in dat kader ook niet veel uitmaakte. Bovendien werkte ik nog steeds 80-90 uur in de eerste maanden en heeft mijn werk er niet onder geleden. Succes met de sollicitatie! :hyper:

Labgeek: Jij ook al PUPO! :) Het wordt nogal druk op de wachtbank! Geen idee wat type 2 is - zou denken type 1 = A kwaliteit B A/B kwaliteit type 3 B/C en type 4 CC or zoiets dergelijks?

En verder merk ik dat ik vandaag veel met jou bezig ben lieve Flip en ook iemand anders die slecht nieuws had... Wat is het toch een ontzettende K** strijd af en toe :cry:
Verdorie Animal - wat jammer :-| Wanneer is de evaluatie? Ook voor jou een knuffel :redrose:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven