Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

zondag 28 januari 2018 om 23:12
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1
Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove

Wachten op start | Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32 |
Prikken & slikken | MevrouwStippel |
Wachten op cryo-tp | blauwerok, Doces |
In de wachtweken |
.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.

Naam (leeftijd(m/v) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
MevrouwStippel (37/40) |
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen | ICSI3+ MESA/TESE |
AMC | |||
-Sense- (36/41) |
2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's | ICSI2 | wacht op intake UZ Gent (oktober) | OLVG/UMC | |
Zizo (35/39) |
2014 | 2016 | matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) | ICSI3 | herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging | |
doces (29/31) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's | ICSI 2 | wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 | - |
Diamond30 (32/38) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF |
IVF3 | Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh | |
Labgeek1990 (26/31) |
2016 | 2017 | zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk | ICSI1 | icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze | Amphia/Erasmus |
windmolen (33/39) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP | zelf proberen met stimulatie | ||
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar | ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. | Even pauze nu, opties bekijken | EMC |
Gingerspice182 (30 & 27 (m) |
begin 2017 |
juni 2017 | Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 | ICSI1 mislukt (5x TP) | Wachten op start ICSI2 | OLVG in samenwerking met AMC |
sheela (40 / 43) |
2014 | jan 2016 | Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) | IVF3 | pauze | |
G-power1989 (29 / 30) |
jan 2016 | juli 2017 2e kindje | weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt | ICSI2 | icsi 2 | WZA/UMCG |
Yaradreamz (36/ 45) |
? | ? | hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's | ICSI+MESA/TESE | herstellen van mk | EMC |
Puk32 (34/38) |
2015 | feb 2017 | Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk | IVF/ICSI 1 | onderzoeken mk's, wachten op start | MMC / Tilburg |
Vienna25 (33/32) |
eind 2014 | begin 2016 | Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders | ICSI 1 | Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad | Belgie |
Alaynee (28/?) |
Azoöspermie | ICSI 1+TESE | Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad | DD | ||
mamamaria81 (37/40) |
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). | 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen | wachten op start IVF3 | ism UMCU | ||
Zot-83 (35/39) |
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) | ICSI+ECD | wachten op nieuwe poging | Alicante | ||
innerpeace (37) |
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk | ICSI1 | wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) | Voorburg | ||
blauwerok (37/38) |
2017 | 2017 | ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg | ICSI1+PGD | ||
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |
ZWANGER!

*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd
maandag 19 februari 2018 om 16:28
maandag 19 februari 2018 om 16:35
G-power tip lees even hieronder verder qua hoe het wettelijk is geregeld qua vruchtbaarheidsbehandelingen en werk;
https://www.freya.nl/over-freya/dit-heb ... handeling/
https://www.freya.nl/over-freya/dit-heb ... handeling/
maandag 19 februari 2018 om 19:39
Ik werk zelf in de zorg en heb steeds in mn eentje dienst. Geen andere collega's die tegelijkertijd werken dus. Dit betekent dat ik niet tussendoor weg kan en ik dus altijd mn hele dienst moet wisselen. Baal daar ondertussen flink van, want de vele echo's komen er binnenkort aan en dat valt waarschijnlijk in een week van veel dagdiensten. Levert net nog wat meer stress en druk op dan wenselijk is.
maandag 19 februari 2018 om 20:50
Dames, dankjewel voor jullie info! De informatie van de site van freya ken ik.. echter mijn leidinggevende lijkt hier niet bekend mee te zijn.
Ben sinds kort veranderd van afdeling en ook van leidinggevende. Denk dat dit met mijn oude leidinggevende totaal geen issue zou zijn geweest, maar de nieuwe leidinggevende en ik kennen elkaar nog niet erg goed en kan hem ook niet zo goed peilen. Weet ook niet of ik er zo met hem uit zou kunnen komen.
Zit er wellicht aan te denken om naar de bedrijfsarts te gaan en vragen hoe ik dit het beste aan kan pakken. Wellicht kan zij mij/ ons hier beter bij helpen.
Ben sinds kort veranderd van afdeling en ook van leidinggevende. Denk dat dit met mijn oude leidinggevende totaal geen issue zou zijn geweest, maar de nieuwe leidinggevende en ik kennen elkaar nog niet erg goed en kan hem ook niet zo goed peilen. Weet ook niet of ik er zo met hem uit zou kunnen komen.
Zit er wellicht aan te denken om naar de bedrijfsarts te gaan en vragen hoe ik dit het beste aan kan pakken. Wellicht kan zij mij/ ons hier beter bij helpen.

maandag 19 februari 2018 om 21:12
maandag 19 februari 2018 om 23:22
Lieve allemaal,
Deel 6 alweer!!
Jeetje wat wordt er veel geschreven. Ik heb de eerste 11 pagina’s van dit deel al scrollend doorgelezen en toen ben ik maar gestopt en doorgeklikt naar pagina 18. Ik heb ongetwijfeld van alles gemist, maar ik heb ook veel verdriet (en gelukkig hier en daar ook wat vreugde!) gelezen. Ik zie een heel aantal (voor mij) ‘onbekende’ schrijfsters, ik heb dan ook al even niets geschreven.
De afgelopen tijd ben ik ‘druk geweest met rust’: mezelf fysiek en mentaal opladen voor ICSI2. Bij vlagen had ik het er moeilijk mee dat ik drie rustmaanden had ingelast (dec/jan/feb), maar het is goed zo. Ik heb een reeks behandelingen gehad bij de chiropractor voor mijn nek, rug en bekken. Daar zat van alles muurvast door maandenlange stress en spanning. Ik ben inmiddels zes keer bij de acupuncturiste geweest en mijn leverwaarden zijn acceptabel. Goed genoeg om binnenkort met ICSI2 te starten in ieder geval.
In maart (waarschijnlijk rond de 18e) begin ik weer met de pil en vervolgens start ik in april weer met de Decapeptyl. Ik heb het hele riedeltje natuurlijk al eens doorlopen, maar ik vind het toch weer spannend. Ik kijk uit naar het starten, nog even geduld en dan ‘mag’ ik weer gaan spuiten en slikken
Lieve meiden, jullie zijn kanjers. Ik heb onwijs veel respect voor jullie: hou je taai!
x Doces
Deel 6 alweer!!

De afgelopen tijd ben ik ‘druk geweest met rust’: mezelf fysiek en mentaal opladen voor ICSI2. Bij vlagen had ik het er moeilijk mee dat ik drie rustmaanden had ingelast (dec/jan/feb), maar het is goed zo. Ik heb een reeks behandelingen gehad bij de chiropractor voor mijn nek, rug en bekken. Daar zat van alles muurvast door maandenlange stress en spanning. Ik ben inmiddels zes keer bij de acupuncturiste geweest en mijn leverwaarden zijn acceptabel. Goed genoeg om binnenkort met ICSI2 te starten in ieder geval.
In maart (waarschijnlijk rond de 18e) begin ik weer met de pil en vervolgens start ik in april weer met de Decapeptyl. Ik heb het hele riedeltje natuurlijk al eens doorlopen, maar ik vind het toch weer spannend. Ik kijk uit naar het starten, nog even geduld en dan ‘mag’ ik weer gaan spuiten en slikken

Lieve meiden, jullie zijn kanjers. Ik heb onwijs veel respect voor jullie: hou je taai!

x Doces
dinsdag 20 februari 2018 om 08:11
Miekje heel veel succes!
Doces wat fijn om weer van je te horen. Zo'n pauze voelt vaak heel dubbel. Aan de andere kant kan het ook echt goed doen. Fijn dat je leverwaarden beter zijn. Nog een maandje en dan weer beginnen.
Hier straks fm. Ik hoop dat er wat moois groeit. Ik heb best veel laat van buikkramp en een opgeblazen gevoel.
Doces wat fijn om weer van je te horen. Zo'n pauze voelt vaak heel dubbel. Aan de andere kant kan het ook echt goed doen. Fijn dat je leverwaarden beter zijn. Nog een maandje en dan weer beginnen.
Hier straks fm. Ik hoop dat er wat moois groeit. Ik heb best veel laat van buikkramp en een opgeblazen gevoel.
dinsdag 20 februari 2018 om 08:19
Dames, bedankt voor de tip om progesteron te laten prikken. Vorig jaar is er vanalles geprikt voor we van start gingen met de hele mmm. Daaruit bleek dat mijn FSH (te) hoog was, duidend op versnelde veroudering/risico op vervroegde overgang (ik ben nu 37). Ik kan me niet meer herinneren of progesteron toen ook geprikt is, of wat de waarde was. Maar donderdag hebben we een gesprek met de gyn dus zal het dan aankaarten.
Wederom, succes voor iedereen, met puncties, wachtbankjes en overig.
Wederom, succes voor iedereen, met puncties, wachtbankjes en overig.
dinsdag 20 februari 2018 om 08:23
Bedankt meiden voor het welkom heten en de tips.
Zojo: goede van de Excel! Uit België hebben we al aardig wat rekeningen, handig om daar overzicht in te krijgen.
Dank je ook voor de toelichting op de verzekering. Vind het op de site van de verzekeraar best onduidelijk en dit verheldert het. Misschien dat dit toch wel reden is om eerste poging in NL te doen, zodat we daarna ook beter weten wat ons te wachten staat. Sowieso wel praktischer met afspraken als het dichtbij is.
Ook het op ons af laten komen en niet te veel dr. Googlen, is zeker iets wat we proberen te doen. In het verleden kon ik soms uren zoeken naar ervaringen en tips, maar ieder verhaal is weer anders.
Leonie: duim voor je in de wachtweken! Hoop dat alle moeite beloond wordt.
Miekje: succes!
Doces: heb zelf ook een paar maanden pauze (ook een beetje gedwongen, omdat ik vanaf kerst af en aan ziek ben geweest). Maar ik herken die dubbele gedachte! We willen zo graag, maar je wordt soms wel teruggefloten door je lijf. Het is ook niet niks, de hormonen en spanning.
Zojo: goede van de Excel! Uit België hebben we al aardig wat rekeningen, handig om daar overzicht in te krijgen.
Dank je ook voor de toelichting op de verzekering. Vind het op de site van de verzekeraar best onduidelijk en dit verheldert het. Misschien dat dit toch wel reden is om eerste poging in NL te doen, zodat we daarna ook beter weten wat ons te wachten staat. Sowieso wel praktischer met afspraken als het dichtbij is.
Ook het op ons af laten komen en niet te veel dr. Googlen, is zeker iets wat we proberen te doen. In het verleden kon ik soms uren zoeken naar ervaringen en tips, maar ieder verhaal is weer anders.
Leonie: duim voor je in de wachtweken! Hoop dat alle moeite beloond wordt.
Miekje: succes!
Doces: heb zelf ook een paar maanden pauze (ook een beetje gedwongen, omdat ik vanaf kerst af en aan ziek ben geweest). Maar ik herken die dubbele gedachte! We willen zo graag, maar je wordt soms wel teruggefloten door je lijf. Het is ook niet niks, de hormonen en spanning.
dinsdag 20 februari 2018 om 08:30
Ik moet zo even een pagina of twee terug lezen. Het forum gaf steeds een badgateway melding.
Duuf: wat enorm heftig! Het is nu (gelukkig) voor bij wat betreft de ingreep en hopelijk kun je aansterken, tot jezelf komen en in alle rust nadenken over eventuele vervolgstappen.
Ginger: He bah - wat verdrietig! Weer niet
(. Geef de moed niet op. Sommige mensen hebben meer TP’s nodig. En dat is ook wel logisch als je je bedenkt dat je per ronde 30% kans hebt op succes (door de bank genomen natuurlijk, eea hangt ook af van individuele factoren.
Miekje: succes vandaag!!
Doces: Welkom terug. Soms doet rust je ook goed.
Dazzle: hoe is het eigenlijk Met jou? Denk nog vaak aan je. Hoop dat je het een beetje redt allemaal.
Druk @ nieuwe klus maar het is wel goed! Ik blijf kolven...
Duuf: wat enorm heftig! Het is nu (gelukkig) voor bij wat betreft de ingreep en hopelijk kun je aansterken, tot jezelf komen en in alle rust nadenken over eventuele vervolgstappen.
Ginger: He bah - wat verdrietig! Weer niet

Miekje: succes vandaag!!
Doces: Welkom terug. Soms doet rust je ook goed.
Dazzle: hoe is het eigenlijk Met jou? Denk nog vaak aan je. Hoop dat je het een beetje redt allemaal.
Druk @ nieuwe klus maar het is wel goed! Ik blijf kolven...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 20 februari 2018 om 09:07
@verzekering: dat is wel per verzekering verschillend. Mijn vorige en huidige vergoeden 100% van het NL tarief, dus het bekijken van wat voor een soort verzekering is wel verstandig. Medicatie wordt gewoon vergoed, dat scheelt ook nogal als je zoals ik best veel hormonen nodig hebt (vorige poging 2700 euro...)
doces, fijn dat je weer bijna in de race bent. Wat wordt er aangepast in vergelijking met de andere poging? Ik vond eerlijk gezegd de pauze wel even lekker, en heb me goed op kunnen laden voor deze poging. Veel beter dan de andere pogingen, hoewel we voor IVF 3 ook een (verplichte) pauze hadden. Fijn dat jouw leverwaarden acceptabel zijn om te starten!
baggal, fijn dat de klein bevalt!
sterretje, wat was jouw AMH? Dat zegt toch meer over jouw eicelvoorraad dan de FSH. Dat is echt maar een momentopname.
Zizo, spannend, ik zat gisteren ook in erge spanning, maar de FM was goed. Natuurlijk is alles nog klein, dat kan ook niet anders na 7 dagen stimuleren. Dus donderdag volgende echo.
doces, fijn dat je weer bijna in de race bent. Wat wordt er aangepast in vergelijking met de andere poging? Ik vond eerlijk gezegd de pauze wel even lekker, en heb me goed op kunnen laden voor deze poging. Veel beter dan de andere pogingen, hoewel we voor IVF 3 ook een (verplichte) pauze hadden. Fijn dat jouw leverwaarden acceptabel zijn om te starten!
baggal, fijn dat de klein bevalt!
sterretje, wat was jouw AMH? Dat zegt toch meer over jouw eicelvoorraad dan de FSH. Dat is echt maar een momentopname.
Zizo, spannend, ik zat gisteren ook in erge spanning, maar de FM was goed. Natuurlijk is alles nog klein, dat kan ook niet anders na 7 dagen stimuleren. Dus donderdag volgende echo.
dinsdag 20 februari 2018 om 09:31
Wat fijn Animal dat de FM goed was! Ik hoop het gewoon zo ontzettend voor je - dat het “gouden” embryo erbij zit straks die jullie ouders maakt. Ik blijf je wel even volgen. Tenninste... als het forum blijft werken, want ik krijg veel foutmeldingen.
Zizo: het is iedere keer ook heel spannend!
Miekje: nogmaals toi-toi-toi!
Nieuwe dames: welkom!
Zizo: het is iedere keer ook heel spannend!
Miekje: nogmaals toi-toi-toi!
Nieuwe dames: welkom!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

dinsdag 20 februari 2018 om 10:45
Mbt verzekeringen en buitenland, dit verschilt inderdaad. Bij ons ook 100% Nederlands tarief. Punt was meer de opmerking ‘Nederlands tarief’; in het buitenland is het vaak duurder waardoor je dus niet 80 of 100% vergoed krijgt van de daadwerkelijke kosten.
Ik weet niet welke verzekering je zit, maar zilveren kruis heeft bijvoorbeeld een buitenland competence centre. Mijn ervaring is dat zij erg betrokken zijn en vaak ook goed weten wat de regels zijn. Vergeet ook niet om vooraf toestemming te vragen en krijgen voor de poging.
Vienna, ik heb geen idee waar je goed aan doet. Wij konden in Nederland al niet meer terecht dus direct buitenland (Düsseldorf in ons geval). Ik hoorde toen dat er steeds meer mensen direct naar het buitenland gingen omdat je, door aanvullende behandelingen, wellicht een grotere kans hebt. Of het waar is, geen idee.
Miekje, succes!
We zijn wel aan het nadenken over een volgende poging. Een maand of 2-3 rust wordt sowieso geadviseerd. Doordat we voor de poging naar Spanje moeten vraagt het ook wat meer planning vooraf. Ik vermoed dat we al snel uitkomen op mei/juni op z’n vroegst.
Man is vandaag voor het eerst weer een halve dag aan het werk. Ging hem nog niet heel makkelijk af appte hij, het was druk en onrustig op kantoor. Ik ga vrijdag even koffie drinken op kantoor. Er speelt een hoop (reorganisatie, verhuizing), plus zit op een jaarcontract dat 1 mei zou lopen, dus wil een beetje feeling en contact houden.
Ik weet niet welke verzekering je zit, maar zilveren kruis heeft bijvoorbeeld een buitenland competence centre. Mijn ervaring is dat zij erg betrokken zijn en vaak ook goed weten wat de regels zijn. Vergeet ook niet om vooraf toestemming te vragen en krijgen voor de poging.
Vienna, ik heb geen idee waar je goed aan doet. Wij konden in Nederland al niet meer terecht dus direct buitenland (Düsseldorf in ons geval). Ik hoorde toen dat er steeds meer mensen direct naar het buitenland gingen omdat je, door aanvullende behandelingen, wellicht een grotere kans hebt. Of het waar is, geen idee.
Miekje, succes!
We zijn wel aan het nadenken over een volgende poging. Een maand of 2-3 rust wordt sowieso geadviseerd. Doordat we voor de poging naar Spanje moeten vraagt het ook wat meer planning vooraf. Ik vermoed dat we al snel uitkomen op mei/juni op z’n vroegst.
Man is vandaag voor het eerst weer een halve dag aan het werk. Ging hem nog niet heel makkelijk af appte hij, het was druk en onrustig op kantoor. Ik ga vrijdag even koffie drinken op kantoor. Er speelt een hoop (reorganisatie, verhuizing), plus zit op een jaarcontract dat 1 mei zou lopen, dus wil een beetje feeling en contact houden.
dinsdag 20 februari 2018 om 15:28
G-power jeetje wat lastig zeg, mssn is idd de bedrijfsarts een goed optie. Succes!
Miekje Ik wou je succes wensen, maar zie dat ik net te laat ben haha. Wow
mooi aantal zijn er aangeprikt, krijg je het aantal eicellen vandaag ook te horen? Succes hopelijk is de punctie je meegevallen.
Doces wat fijn om van je te horen, 3 maanden is wel lang, maar soms is het nodig en goed voor jezelf. Je kunt nu met goede moed weer beginnen met de 2e poging die naderend is. Heel veel succes alvast.
Labgeek hier gaat het prima op het wachtbankje, zit er ook nog maar net en ben er nu weinig mee bezig. Denk dat ik het volgende week de lastigste week gaat worden. En hoe gaat ie bij jou?
Zizo succes bij de FM. Hoe ging het?
Baggal die melding kreeg ik gisteren en die dag daarvoor al een een paar keer, maar na refreshen een paar keer kwam ik er weer in. Fijn dat het lekker druk is, zo gaat de tijd ook weer snel.
Animal dan ben ik wel erg benieuwd welke verzekering je hebt? Wil je dat delen? Fijn dat je FM goed ging, laat ze nog maar lekker doorgroeien, wanneer mag je weer komen?
Zojo Goed dat jullie de rust pakken, dat kan hopelijk veel doen ook bij de verwerking. Veel sterkte gewenst voor jullie.
Miekje Ik wou je succes wensen, maar zie dat ik net te laat ben haha. Wow

Doces wat fijn om van je te horen, 3 maanden is wel lang, maar soms is het nodig en goed voor jezelf. Je kunt nu met goede moed weer beginnen met de 2e poging die naderend is. Heel veel succes alvast.

Labgeek hier gaat het prima op het wachtbankje, zit er ook nog maar net en ben er nu weinig mee bezig. Denk dat ik het volgende week de lastigste week gaat worden. En hoe gaat ie bij jou?
Zizo succes bij de FM. Hoe ging het?
Baggal die melding kreeg ik gisteren en die dag daarvoor al een een paar keer, maar na refreshen een paar keer kwam ik er weer in. Fijn dat het lekker druk is, zo gaat de tijd ook weer snel.
Animal dan ben ik wel erg benieuwd welke verzekering je hebt? Wil je dat delen? Fijn dat je FM goed ging, laat ze nog maar lekker doorgroeien, wanneer mag je weer komen?
Zojo Goed dat jullie de rust pakken, dat kan hopelijk veel doen ook bij de verwerking. Veel sterkte gewenst voor jullie.

Shine bright like a diamond
dinsdag 20 februari 2018 om 20:27
Zojo, het lijkt me zo heftig wat jullie nu door moeten maken. Ik vind het knap van jullie dat jullie jullie leven weer echt op lijken te gaan pakken. En ook al weer vooruit kunnen denken. Dikke knuffel meid! Hoeveel cryo's hebben jullie nog? Stel dat deze niet tot een zwangerschap leiden, kun je dan nog een beroep doen op dezelfde donor? Het lijkt me al erg moeilijk om voor donatie te gaan en dan ook nog voor evt een andere donor dan jullie zoontje.
Diamond, donderdag mag ik weer voor een echo. Dan bij onze officiele hoofdbehandelaar in NL. Zal wel even vreemd zijn, maar goed. Op en neer naar DD is ook wel een erg grote belasting.
Diamond, donderdag mag ik weer voor een echo. Dan bij onze officiele hoofdbehandelaar in NL. Zal wel even vreemd zijn, maar goed. Op en neer naar DD is ook wel een erg grote belasting.