Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

28-01-2018 23:12 3003 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32
Prikken & slikken MevrouwStippel
Wachten op cryo-tp blauwerok, Doces
In de wachtweken

.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(m/v)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(37/40)
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen ICSI3+
MESA/TESE
AMC
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's ICSI2 wacht op intake UZ Gent (oktober) OLVG/UMC
Zizo
(35/39)
2014 2016 matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) ICSI3 herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's ICSI 2 wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 -
Diamond30
(32/38)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF
IVF3 Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh
Labgeek1990
(26/31)
2016 2017 zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk ICSI1 icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze Amphia/Erasmus
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP zelf proberen met stimulatie
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. Even pauze nu, opties bekijken EMC
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 mislukt (5x TP) Wachten op start ICSI2 OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) IVF3 pauze
G-power1989
(29 / 30)
jan 2016 juli 2017 2e kindje weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt ICSI2 icsi 2 WZA/UMCG
Yaradreamz
(36/ 45)
? ? hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's ICSI+MESA/TESE herstellen van mk EMC
Puk32
(34/38)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk IVF/ICSI 1 onderzoeken mk's, wachten op start MMC / Tilburg
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders ICSI 1 Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad Belgie
Alaynee
(28/?)
Azoöspermie ICSI 1+TESE Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad DD
mamamaria81
(37/40)
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen wachten op start IVF3 ism UMCU
Zot-83
(35/39)
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) ICSI+ECD wachten op nieuwe poging Alicante
innerpeace
(37)
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk ICSI1 wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) Voorburg
blauwerok
(37/38)
2017 2017 ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg ICSI1+PGD
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...

:heart: Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:duckie: Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd
@ Iedereen, ik denk eigenlijk dat het aantal miskramen gewoon veel hoger ligt als dat wij allemaal denken omdat mensen er vaak niet erg open over zijn. Heb even een lijstje gemaakt en van de mensen in mijn omgeving waarvan ik weet of ze wel of niet mk hebben gehad zijn er 2 van de 12 koppels (met nu meerdere kinderen zonder de MMM) die nooit een miskraam hebben gehad. Maar dat zijn er ook een paar met een positieve test een dag voor ongesteld worden (en in mijn beleving telt dat niet echt)
De kans dat het goed gaat blijft groter dan dat het mis gaat, laten we ons daar aan vast houden. Stapje voor stapje...eerst die 2 streepjes maar.
@fiddler, denk overigens dat je wel gelijk hebt eigenlijk, zowel pcos als een langzame schildklier zijn geassocieerd met miskramen...

@Sheela, balen van het lange wachten maar fijn dat jullie toch de moed weer gevonden hebben om door te gaan, ik hoop voor je dat het resultaat oplevert.

@Lauwie, vroege test vanochtend was negatief (action), dus k ben de ovitrelle iig kwijt... ;-)

Ik heb vanochtend gehoord dat we 1 cryo hebben, op zich balen dat nr2 het niet gered heeft, maar 1 is beter als geen dus we zijn er gewoon erg blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Ow thanxxx allen voor de reacties. Lief dat iedereen even de tijd heeft genomen heeft.

Weija, flipje en Baggal wat een pad hebben jullie gehad. ❤️

Zie de verschillende paden wel en er is volgens mij geen peil op te trekken of het snel of niet snel gaat. Schrik ook een beetje van het aantal MKs. Misschien komt het ook wel omdat he bijna vanaf dag 1 weet of je zwanger bent. Van het begin tot week 13 is er nou eenmaal meer risico.

@sheela ik hoop dat ook voor jou meis

@mamamaria :idd stapje voor stapje. Fijn dat je een cryo hebt.
Animal: :hug:

Ben het eens met dat mensen die snel zwanger zijn via ivf hier niet meer meeschrijven.

Ook mijn lijstje gaat aantal jaar terug en is helaas lang ( dit is echt uitzondering er worden ook mensen vrij snel zwanger via ivf!)

IUI: 6x
Ivf 1; 5 terugplaatsingen
Ivf 2: 2 tp
Ivf3: 3 tp
Ivf4: start volgende maand icm pgs, dan wordt embryo onderzocht op aantal chromosomen en is er wellicht een reden aan te wijzen waarom de tp"s niet lukken
Ik denk dat je er juist uit kunt concluderen dat je de hoop nooit moet opgeven: sommigen hebben weinig tegenslagen, sommigen veel, maar het zegt allemaal niets over de uitkomst.
Zolang er nog kansen of opties zijn is er altijd nog hoop, ongeacht hoeveel tps of mks je daarvoor al nodig hebt gehad.
Dus toch wel positief. Daar is het lange lijstje zwangeren en bevallen het bewijs van.

(Of het tijdens het traject ook zo hoopvol voelt is een ander verhaal.... :roll: )
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Sheela: wat goed dat je toch de kans grijpt!! Vervelend dat er nog een dikke maand tussen de eerste afspraak zit!

MamaMaria: Gefeliciteerd met je cryo!

Yara: ik sluit me volledig aan bij de laatste post van Flipje. Er is altijd hoop... Tijdens het traject gold dat hoe langer het duurde hoe minder vertrouwen Ik had in een goede afloop en zelfs toen ik doorgaand zwanger werd was dat vertrouwen er soms niet en ging ik me overal voor indekken. Ik had altijd zoiets van: wonderen lijken anderen te overkomen. En dat is waar tot het moment dat het je toch overkomt en alles opeens anders is...
En ook voor de embryo kwaliteit geldt dat mijn dochter niet de allerbeste grading kreeg toen ze de vriezer in ging. Ze was waarschijnlijk “a slow developer” of “a decent but fragmented embryo”... En toch is zij een blakende baby en was ons eerder in een ander ziekenhuis verteld dat we een donor (zaad) nodig zouden hebben. Dus ja... er is altijd hoop en zelfs een miskraam is in IVF termen een “postief teken” in de zin dat je lichaam zwanger kan worden. Verlies dus de hoop niet. En dat je geen of weinig hoop hebt tijdens het traject is normaal. Die onzekere tijd is nl. gewoon kl*te. Te meer als de halve wereld om je heen maar makkelijk zwanger lijkt te worden en jij gevoelsmatig maar aan blijft modderen... Dikke knuffel! :hug:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ps. Dazzle: extra knuffel voor jou. Jij hebt er ook echt al een lang traject opzitten! Ik hoop dat PGS uitkomst biedt.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Yaradreamz schreef:
16-03-2018 09:28
Iemand weleens bloedverlies gehad en toch een positief verhaal? Fijn nu ik nog in Frankrijk ben.
Hoi Yara. Hoe gaat het nu? Ik lees hier zo vaak over bloedverlies en dan wordt gezegd: als het maar niet helderrood is. Ik heb in de 6e en 7e week van mijn zwangerschap heel veel bloed verloren. Om de 2 dagen stroomde het er werkelijk uit. Met grote stolsels ook nog. Een half uurtje en dan was het over. Iedereen dacht aan een miskraam, maar het is goed gegaan. Ik ben tijdens de bloedingen doorgegaan met utrogestan en heb op eigen initiatief bedrust genomen. Nu 26 weken zwanger. Het kan dus goed gaan. Ik hoop het ook voor jou.
Baggal wat mooi gezegd! Sluit ik me volledig bij aan! De hoop niet opgeven dames, ook die in het lijstje staan van de zwangeren is vaak een moeilijke lange weg vooraf gegaan, maar dat bewijst dat het KAN!! OOK VOOR JULLIE!!!
flip en baggal sluit me ook volledig bij jullie aan!

lieve dames heel veel suc6! geef de moed niet op
Ben zo blij om positieve dingen te lezen.. het gevoel van hoop is zooo fijn in deze , dank je Baggal :)
Dan vul ik 'm ook maar aan...
Heb getwijfeld, want mijn lijstje geeft niet zoveel hoop vrees ik.

Eerste keer:
ICSI1: geen bevruchting
ICSI2: 1 embryo, zwanger van 'verse' tp. Dochter overleden tijdens bevalling.

Tweede keer:
ICSI1: geen bevruchting
ICSI2: geen bevruchting
ICSI3: 1 embryo, zwanger van 'verse' tp. Gestopt met groeien na bijna 9 wk, miskraam 11,6 wk

Sheela, ik ben heel benieuwd naar het vervolg voor jullie.
Vond het destijds hard om te lezen dat je waarschijnlijk je laatste poging niet ging gebruiken. Niet richting jou uiteraard, want daar mag je gelukkig zelf je keuzes in maken.
Maar ik zou er de wereld voor over hebben om nog een poging te hebben en dat anderen die dan 'weggooien', daar kon ik even niet bij. Persoonlijk frustratietje ;-)

Animal fijn om even van je te lezen. En veel herkenning. Wij zijn inmiddels al wat verder qua tijd, maar we hebben ergens ook nog steeds ons hoofd in het zand. Wij zijn best behoorlijke praters, maar hier hebben het niet veel over en we beslissen ook nog niet over de toekomst. Ik weet het allemaal gewoon even niet en erover nadenken lukt op de een of andere manier nog niet goed. Komt tijd, komt raad gaat denk ik op in dit soort situaties.
Ik wens je heel heel veel goeds en een prachtige toekomst, hoe die er ook uit gaat zien.

Flipje, denk veel aan je. Zullen lange weken zijn weer.

Verder ben ik totaal niet bijgelezen omdat dit hele gebeuren voor ons even op een behoorlijk zijtraject staat, wellicht zelfs wel afgesloten is en ik er niet mee bezig wil zijn op het moment.
Maar mijn duimen draaien altijd voor jullie (en voor sommigen een beetje meer ;-) )
Fijn dat jullie er iets mee kunnen. Voor mij is de wanhoop die ik hier soms lees ook enorm herkenbaar. Ik had destijds genoeg afleiding in mijn werk anders weet ik niet hoe ik het had volgehouden. Wanneer je midden in een traject zit, lijkt alles ook om heh zwanger worden en blijven te draaien: je wordt meegezogen en soms ook opgeslokt denk ik wel eens...
In andere omstandigheden had ik dolgraag een broertje of zusje willen hebben voor SA, maar ik betwijfel of we ooit die stap zetten. Mijn man wordt ouder, er zijn kost implicaties en de onzekerheid en impact dat zo’n traject meebrengt is enorm. Bovendien en zo nodig belangrijker: Ik ben enorm gezegend met SA, want ik had 15 maanden geleden echt niet durven denken dat ik moeder zou zijn, laat staan van een kind van mijn man en mij samen. Ik kon mezelf ook niet zwanger zien oid: zo van dat is niet op mij van toepassing (pure zelfbescherming vermoed ik). Ik weet nog heel goed hoe ik me na de evaluatie na ICSI 1 in April 2016 voelde toen de arts zei dat we 1) tot oktober moesten wachten voor de volgende NHS ronde, en 2) de kans klein is dat het ooit zou lukken met mijn man’s zaad... Dus hoeveel rondes je nodig denkt te hebben, of je van te voren bedenkt dat juist jij met lege handen achter blijft, het zegt allemaal niets. Lieve dames & IVF warriors - Ik hoop dat jullie je dromen waarmaken.

Dikke knuffel van Baggal, IVF-veteraan ;-)
Meiden hebben jullie ook die springende Hema reclame naast het forum..... lijkt wel een disco, hij blijft springen.....

Flipje en Baggal thanks voor de ondersteunende berichten.. we gaan het allemaal wel zien de aankomende rollercoaster periode.

Aaltje R: ik ben echt gewoon helaas hartstikke ongesteld... weet nog steeds niet wat het is geweest die donderdag in de vroege ochtend maar nu bijna een week later pas ongesteld.

Pff ik word hier ook door elkaar geslingerd..... wel of niet even wachten, gelijk doorgaan.. hebben jullie in het traject ook momenten pauze genomen van een maand of misschien twee maanden?
ginger: hoe is het op je wachtbankje??
Yaradreamz Op het wachtbankje neemt de spanning enorm toe, ik voel toch wel echt de druk van 'de laatste cryo uit ICSI1'. Zoveel hoop, zoveel mogelijke proberen in te dekken tegen teleurstelling (heb een enorm rommelende buik, menstruatiekrampjes, opgeblazen gevoel maar probeer me overal voor af te sluiten). Ben heerlijk een weekendje naar Barcelona geweest met mijn vriend, ben er net weer, was echt fijn. Zo belangrijk om even samen weg te gaan, in deze periode juist nog meer zelfs. Besloten om zaterdag te testen.

Hoe gaat het met jou? Als deze cryo niet blijft 'plakken' moet ik sowieso een maand rust nemen en ik plak daar denk ik nog een maand achteraan. Zoals ik al eerder aangaf, ik wil me eerst weer een beetje mezelf voelen voordat ik fris aan de volgende ronde kan beginnen. Denk dat een pauze juist heel goed kan zijn soms, en twee maandjes zijn zo voorbij. Wat zegt je gevoel?
Yaradreamz, hier midden oktober verse tp gehad, begin december pas evaluatie gesprek en toen moest ik weer een hysteroscopie in februari weer begonnen. Vond ik wel een erg lange pauze, zeker gezien mijn leeftijd.

Mamamaria fijn een cryo!

Sheela jammer van het wachten. Dan wil je er toch voor gaan en dan duurt het nog ff..

Gingerspice spannend nog 4 dagen!

Hier gaat t redelijk, pijn is wel afgenomen gaan zitten en opstaan is wel gevoelig. Ook snel buiten adem. Drink veel, plas heel veel. Gister moest ik niezen toen liep het zo langs mijn benen. Net een uurtje geslapen.
Werd ook al gebeld, morgen bloedprikken en dan hopelijk de tp van 2embryo's. Er was dus bevruchting, sowieso meer dan 2de aantallen en kwaliteit horen we morgen tegen de middag. Spannend! Ik hoop zo dat ik deze keer wel cryo's heb!
Lieve Duufje
Dank je wel voor je eerlijke reactie.
Ik kan de frustratie die jij toen voelde heel goed begrijpen! En dat mag er ook zijn, zo'n gevoel. En ik kom nu in feite op hetzelfde uit... het nooit te weten komen of die laatste poging dan wel geslaagd zou zijn ja of nee.. weet niet of ik daarmee kan leven, denk van niet.
Het idee om de kinderwens op te geven knaagde toch teveel aan me.
Gevoel zegt dan toch wat anders dan de ratio.
Ik zat er compleet doorheen en had nul vertrouwen meer in de mm.
En de magere opbrengsten bij mij lijken zo makkelijk afgedaan te worden met 'ja je eicelvoorraad he .. 'ja je leeftijd... ' terwijl volgens mij mijn AMH helemaal niet bekend is.
Dat wil ik wel laten prikken om een beter idee te hebben van hoe ik ervoor sta lichamelijk.
Ik ben wel bang voor een herhaling van de eerste 2 pogingen met een super magere opbrengst.. maar om dan die laatste poging overboord te gooien gaat ook mij erg ver ben ik nu achter..
Ga wel informeren bij een ander zkh of daar ook de maximale dosis van 225eh
Gonal-f gehanteerd wordt.
Weet niet of de opbrengst dan ook beter zal zijn overigens bij mij met meer Gonal.
Ik ga vanmiddag bellen met het andere zkh hierover, dit zkh heeft ook een minder lange wachttijd wat misschien wel handig is in mijn geval..
DD wordt hem waarschijnlijk toch niet voor ons, mijn man ziet het niet zo zitten al die reistijd en hij denkt dat de artsen hier in NL goed weten waar ze mee bezig zijn.

MammaMaria fijn zeg toch 1 cryo! Dat geeft wel wat lucht denk ik.
Animal :hug:
Biekie crosspost.. wat fijn dat er bevruchting is!!! ik hoop voor je op 2 mooie embryo's :) en cryo's !!!
anoniem_63b9f4c22450c wijzigde dit bericht op 20-03-2018 11:29
Reden: aanvulling
7.69% gewijzigd
Sheela, er zijn ook ziekenhuizen waar ze 300eh voorschrijven toch? Ik had met 150 maar 4follikels, nu met 225 20.
Nu is mijn amh waarde ook die van een 10 jaar jongere vrouw maar bij mij scheelde het wel degelijk meer te spuiten. Zal ik morgen eens vragen voor je wat in het Radboud t maximum is?
Biekkie zoohee 20 wat veel... wat goed zo'n amh waarde! ja graag als je dat doen wilt zou fijn zijn!
Ginger: succes meis- hoop zo op een BFP!

Yara: ik heb na de 2e VMK een pauze gehad omdat ik bij mij aanvullend onderzoek heb laten doen. Al vallen 2 VMK’s nog binnen de bandbreedte. Ik vond de rust heel fijn destijds en had helemaal geen zin in de TP in Januari.

Sheela: Je bent een doorzetter! Bikkel!
Sheela, in 'mijn' ziekenhuis schrijven ze wel 450 eh voor. Maar de meningen over het nut van zo'n hoge dosis zijn nogal verdeeld in de medische wereld. Over het algemeen gaan de artsen in NL er een beetje vanuit dat het geen zin heeft om meer dan 300 eh te gebruiken volgens mij. Ik reageerde er overigens wel redelijk goed op, had wel meer follikels dan met een lagere dosering. Maar nog steeds niet heel veel en uiteindelijk heel weinig bruikbare eicellen.
Ben er inmiddels achter dat in het andere ziekenhuis in Utrecht ze tot 300 eh gaan soms, maar er werd wel een kanttekening bij geplaatst dat ze niet zeker zijn of het wel meerwaarde heeft.
Ik ga daarheen overstappen in elk geval. Ik heb het gevoel dat het net wel eens uit zou kunnen maken bij mij, 225 of 300 eh.

Biekkie ik weet dus voor nu genoeg, bedankt sowieso! :)
@Yara: ik heb in december 2018 negatief getest. Dat was de derde terugplaatsing van ICSI1 (één verse tp en twee cryo tp's). ICSI1 was voor mij daarmee over en uit. Vanuit het ziekenhuis moest ik de maand januari 'verplicht' als rustmaand nemen, mijn man heeft me ervan overtuigd twee extra rustmaanden te nemen. Uiteindelijk heb ik dus het laatste stuk van december, januari, februari en maart als rustmaanden genomen. In die tijd heb ik een aantal acupunctuurbehandelingen gehad en dat blijf ik de komende tijd doen. Ik vond deze rustmaanden best lastig omdat ik het gevoel had 'stil te staan' terwijl ik eigenlijk actie wilde: stappen zetten om te proberen om mijn kinderwens te verwezenlijken. Toch was het denk ik goed dat ik even pas op de plaats heb gemaakt en weer even 'mezelf ben geworden', want die hormonen doen echt meer met je dan je op het moment zelf in de gaten hebt...

@Hier: Vandaag gelukkig ongesteld geworden dus ik mag met de pil starten en op maandag 9 april de eerste Decapeptyl spuit zetten :yes: Actie!!
yara mijn lijstje:

3 x iui zonder resultaat

Ivf 1: 5 eicellen, 3 bevruchtingen. Verse TP: bbz, nog 1 cryo over en dat is een zeer vroege miskraam geworden.

Ivf 2: 6 eicellen, 4 bevruchtingen. Vanwege infectie geen terugplaatsing. 3 cryo’s in de vriezer. Nu 7 weken zwanger van de eerste cryo terugplaatsing.

Ook hier dus niet van de eerste keer gelukt, geef niet op!!

Liefs voor jullie allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven