Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

28-01-2018 23:12 3003 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32
Prikken & slikken MevrouwStippel
Wachten op cryo-tp blauwerok, Doces
In de wachtweken

.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(m/v)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(37/40)
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen ICSI3+
MESA/TESE
AMC
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's ICSI2 wacht op intake UZ Gent (oktober) OLVG/UMC
Zizo
(35/39)
2014 2016 matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) ICSI3 herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's ICSI 2 wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 -
Diamond30
(32/38)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF
IVF3 Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh
Labgeek1990
(26/31)
2016 2017 zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk ICSI1 icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze Amphia/Erasmus
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP zelf proberen met stimulatie
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. Even pauze nu, opties bekijken EMC
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 mislukt (5x TP) Wachten op start ICSI2 OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) IVF3 pauze
G-power1989
(29 / 30)
jan 2016 juli 2017 2e kindje weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt ICSI2 icsi 2 WZA/UMCG
Yaradreamz
(36/ 45)
? ? hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's ICSI+MESA/TESE herstellen van mk EMC
Puk32
(34/38)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk IVF/ICSI 1 onderzoeken mk's, wachten op start MMC / Tilburg
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders ICSI 1 Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad Belgie
Alaynee
(28/?)
Azoöspermie ICSI 1+TESE Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad DD
mamamaria81
(37/40)
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen wachten op start IVF3 ism UMCU
Zot-83
(35/39)
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) ICSI+ECD wachten op nieuwe poging Alicante
innerpeace
(37)
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk ICSI1 wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) Voorburg
blauwerok
(37/38)
2017 2017 ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg ICSI1+PGD
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...

:heart: Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:duckie: Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Puk wat verdrietig dat het (weer) is misgegaan. Die onzekerheid over de toekomst vind ik heel naar voor je. Knuffel voor jou!

Mamamaria hoe gaat je vakantie? Hoop dat je het ondanks alles ook goed doet om even vakantie hebben.

Brenda mijn duimen draaien voor een goede echo deze week.

Windmolen goed dat je gaat proberen je cyclus wat te beïnvloeden. Als het je zo wat minder stress geeft om dat weekend geen last te hebben dan is dat heel veel waard. Het hele traject geeft al stress genoeg dus alles wat je kan doen om het iets aangenamer te maken zeker doen.

Vienna wat een spannende dag Donderdag. Hoop zo voor je dat de terugplaatsing door mag gaan!

Ik ben de dagen wat vooruit aan het kijken maar ook mega bang om echt te gaan testen. (mag in het weekend) Pfffff. Kan er verder weinig zinnigs over zeggen. Uit zelfbescherming durf ik ook nergens op te hopen.

Hoe gaat het bij jou blauwerok?
@Puk en MamaMaria, een hele dikke knuffel. Hopelijk de volgende keer beter... Dat klinkt als zo'n ontzettende dooddoener, maar ik hoop het natuurlijk gewoon echt!

@Yara en Sheela van harte gefeliciteerd! :cheer2: Veel succes de komende weken, dat is zo super spannend... Komen jullie ook in het andere topic meeschrijven? Er zijn daar de laatste tijd helaas maar heel weinig mensen bij gekomen.

Ik ben echt erg blij dat er nu weer eens een paar positieve testen voorbij zijn gekomen. Het was de laatste maanden echt een beetje teleurstellend, met name in de periode (uitgerekend) dec '18-feb '19, ik zie daar alleen syrah staan in 3 maanden tijd! :purple:
Hopelijk is dit weer het begin van een nieuwe positieve flow en volgen er snel meer. Ik duim voor jullie allemaal.

@Duuf, ben erg blij dat je waarschijnlijk deze of volgende maand weer van start mag. Ik blijf je natuurlijk op de voet volgen en voor jou duim ik al helemaal het eelt op mijn vingers. :redrose:

Animal, *zwaai*! Fijn om weer eens van je te horen en heel blij om te lezen dat het goed gaat.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Animal, fijn om je te lezen.
Je 'klinkt' goed, is echt heel prettig om te lezen. Heel heel veel goeds gewenst.

Boulu, aftellen nu... Kan me voorstellen dat je er, zeker met dit warme weer, inmiddels wel een beetje klaar mee bent. Nou ja, je hebt het grootste deel er al op zitten in elk geval :-)

Flipje, niet teveel eelt op je vingers kweken hoor. Die moeten straks een babyhuidje aaien ;-)

Hier nog geen nieuws. Ik heb gisteren even contact gezocht met het ziekenhuis, was een beetje ongeduldig. Maar dat heeft niet echt geholpen. Sprak een verpleegkundige die aangaf dat er nog niets in mijn dossier stond qua planning, maar dat er wel een hele stapel in te plannen pogingen lag, dus dat ik daar misschien wel tussen zat. Had net zo goed niet kunnen bellen dus. Nou ja, ik wacht gewoon nog maar even af. Ik weet dat ze hun best voor me doen en dat het een lastig geval is.
Komende cyclus is vast niet meer haalbaar, dan zou ik eind volgende week al moeten gaan prikken. Maar ik hoop toch wel erg op september dan.
@ Boulu: wat fijn dat het eind in zicht is en jullie gauw een kindje mogen verwelkomen. Hoop dat alles goed gaat en het niet al te zwaar is!

Het klopt dat de kans groot is dat het goed gaat met ontdooien, maar de vorige keer hadden we de pech tot de 5% te behoren waarbij het niet goed ging (ondanks ons mooie dag 5 embryo; ze zeiden dat ze zelden zien dat dit niet goed gaat, maar bij ons jammer genoeg wel mis). Nu gaan ze dag 3 ontdooien, dus ik hou er rekening mee dat dit ook niet goed gaat.
Omdat we in België lopen, moeten we een groot deel zelf betalen (tot nu toe ruim 8000€ uitgegeven, hiervan krijgen we denk ik ongeveer de helft terug). Helaas heeft de verzekeraar geen contract met onze keuze en heb ik er vorig jaar niet aan gedacht het meest uitgebreide pakket te kiezen (dan zouden we meer vergoed krijgen).
Het was onze eigen keuze om verder te gaan België, we hadden na al die jaren weinig vertrouwen meer in Nederland.
Maar de kosten tellen wel op, zeker als het elke keer niets wordt (per terugplaatsing toch een flink bedrag).
Vienna, ja dat is al een heel bedrag inderdaad!
Ik hoop voor jullie dat deze keer het ontdooien wel goed gaat!!!

Duufje, ik hoop dat je snel wat hoort van het ziekenhuis zodat je snel kan beginnen weer.

Mahi - Mahi en heb je al getest?

Hier ontzettend zenuwachtig. Tot aan het weekend wist ik eigenlijk wel te weten dat het goed zat, maar oh nu het zo dicht bij komt, denk ik ach het zal wel weer niet.
Nog 1 dagje en dan weten we meer. Ik heb zo een late dienst dus dan heb ik even geen tijd om aan morgen te denken.
Ah nee, Puk, wat ontzettend verdrietig dat het toch is misgegaan. Ik vond het zo fijn voor je dat die escape IUI toch lukte en nu dit... Heel veel sterkte, meid :hug:.

Brendatjuh, heel veel succes morgen. Ik hoop dat je een mooie echo krijgt!

Vienna, jij ook alvast succes voor vrijdag. Jullie gaan ze beide laten ontdooien begrijp ik? Ik hoop dat ze allebei toppertjes zijn. Ontdooien is dus donderdag en dan nog een dagje doorgroeien?

Duufje, vind je dat niet irritant dat je niet weet waar je aan toe bent? Ik zou daar niet zo goed tegen kunnen. Hoop dat je snel iets hoort.

Boulu, eind komt in zicht, haha! Ben benieuwd wanneer de kleine zich meldt! Succes met de laatste loodjes!
Ik kan daar inderdaad ook niet zo goed tegen Windmolen. Maar ik weet wel dat ze hun best doen voor ons en dat helpt. Wil ook niet teveel zeuren, want wij gaan al buiten alle standaarden om. Dus ik doe mijn best om geduldig te zijn. En het maakt mij ook niet zoveel uit als ik een maandje moet wachten, maar dan zou ik dat wel graag NU weten ;-)
Als het over de duuvel hebt...
het ziekenhuis belde net dat ze het schema aan het maken zijn, dat alles rond is met het 'afwijkende' lab en dat ik komende cyclus (korte protocol) van start mag. Over anderhalve week ben ik dus waarschijnlijk weer aan het prikken.
Vind het doodeng, maar ben blij dat we dit traject nu echt kunnen gaan afsluiten. Met hopelijk een heel goed resultaat.
Ah, fijn dat je duidelijkheid hebt, Duufje. En dus toch nog meteen de volgende ronde van start, da's ook wel heel fijn dat ze dat zo snel rond hebben gekregen zo. Oh man, kan me zo goed voorstellen hoe eng je het vindt. Ik denk dat ik plaatsvervangend zenuwachtig voor je ga zijn. Ik stuur alvast in gedachten alle geluk jouw kant op!
Duufje schreef:
31-07-2018 09:44
Flipje, niet teveel eelt op je vingers kweken hoor. Die moeten straks een babyhuidje aaien ;-)
.
Dat moet mijn baby dan maar voor jou over hebben hoor Duuf! :calimero:
@Vienna Heel herkenbaar je verhaal... Ontdooien vonden wij ook altijd doodeng (dat ging bij ons helaas veel slechter dan gemiddeld). En ook hier niet goed op de verzekering gelet. Daar kwam ik serieus op 4 januari achter... :wtf:

@Duuf Yes, wat goed! Ik plant alvast de klavertjes vier, ik duim, ik gooi met hoefijzers, etcetera......

@Brendatjuh werk ze nog straks en veel succes morgen.
Duuf, dat is al snel zeg! Ik hoop zo dat deze poging succesvol gaat zijn!

Puk, wat jammer dat het toch mis is gegaan. Je verwachtte het al op basis van de testen, maar het blijft toch een teleurstelling.

Vienna, succes vrijdag! Wat een geld he. Schreef het al eens eerder, ook hier merendeels zelf betalen en tot nu toe zo’n 40k (of eigenlijk meer, maar daar wil ik niet te veel over nadenken). Ik duim mee!

Ik wacht nu op mijn menstruatie (vanavond of morgen) en dan start ik met progynova en bloedverdunners prikken. Komt toch wel weer dichtbij zo.
Hoi,

Brenda, heel veel succes morgen! Ik ga voor je duimen!!

En duufje, fijn dat je toch komende cyclus mag beginnen, maar aiaiai wat spannend ook. Heel veel succes alvast!

En vienna, ook voor jouw emmy heel veel toi toi! Heel spannend ook, hopelijk pupo van t weekend!
Duufje, eindelijk actie in de taxi :yes:
Even kort want ik ben op vakantie maar lees en leef nog wel mee.
Ik ben vandaag ongesteld geworden. En ik was eerst heel verdrietig, maar gek genoeg ben ik ook een beetje opgelucht. Ik had het idee dat het mis was gegaan ergens na de innesteling. En dat idee had ik waarschijnlijk niet kwijt kunnen raken als de test positief was.
Dus nu vanavond een glaasje cider drinken.

Edit: ik realiseer me dat mijn bericht hierboven ondankbaar kan lijken. Excuses als ik hiermee mogelijk iemand heb gekwetst. Het is ook heel dubbel. Ik heb besloten morgen toch te gaan testen (met risico op vals positief natuurlijk) en ik hoop stiekem dat het toch gelukt Is, tegen beter weten in.
anoniem_370889 wijzigde dit bericht op 02-08-2018 00:04
Reden: aanvulling
28.50% gewijzigd
Brendatjuh: voor jou ook spannend morgen, hoop dat het een mooie echo is!

Windmolen: klopt helemaal :). We laten dit keer de laatste twee ontdooien, dan is de kans dat de terugplaatsing door kan gaan groter dan dat we maar een laten ontdooien.

Duufje: wat goed nieuws! Fijn dat je niet heel lang hoeft te wachten. Hoop van harte dat al jullie moeite dan eindelijk beloond mag worden.

Flipje: ja stom he met die verzekering. Wij hadden onze eerste afspraak op 8 januari in België. Gewoon niet bij stil gestaan eind vorig jaar....
had veel kunnen schelen.
Hoop heel erg dat toch eentje overblijft met deze ontdooiing. Anders houdt het (voorlopig iig) even op voor ons met behandelingen.

Zot: wat een bedragen zeg. Ongemerkt telt het wel hard op. Bij ons valt het dan vergeleken met jullie nog mee.
Vind het soms wel oneerlijk dat dit (deels) niet vergoed wordt, net of we voor ons lol zijn uitgeweken.

Heel veel succes iedereen, op naar positief nieuws!
En de test was natuurlijk hardstikke negatief. En ondanks dat ik dat wel wist ben ik toch weer teleurgesteld.

Ik hoop dat jij beter nieuws hebt vandaag Brenda.
Balen blauwerok! Altijd rot zo'n negatieve test.

Ja dank je wel, ik heb het bijna niet meer maar moet toch nog 3 uurtjes wachten! Geen idee hoe ik die door moet gaan komen!!
Blsuwerok, verdorie... Heel veel sterkte. Hoop dat je toch een hele fijne vakantie hebt.

Brendatjuh, succes!

Ik stuur even snel vanaf de telefoon, omdat ik alle lieve dames die medicijnen hebben opgestuurd nogmaals heel heel heel erg wil bedanken. Ik ben vanmorgen aan het tellen gegaan en met een gemiddelde stimulatie zou ik genoeg Menopur hebben. Kan haast niet uitleggen hoe blij ik met jullie ben. Dat is namelijk echt duur spul en ik heb veel nodig.

Vanmiddag de rest even bestellen en dan wachten op de menstruatie.
@Duufje: Fijn dat je nu duidelijkheid hebt!! En dat je deze cyclus toch al kan beginnen, super spannend. Ik volg je op de voet.
Super dat je veel Menopur hebt kunnen krijgen. Ik duim zo voor jullie...

@Vienna: Ah nu snap ik het, jullie gaan naar België. Maar het was wel de eerste ICSI poging toch?
Ik begrijp het wel hoor dat je naar het buitenland bent uitgeweken. Ze hebben daar toch meer mogelijkheden. Maar heftig dat het zo duur is en je er zoveel voor over moet hebben :(.

@Blauwerok: Ah nee, wat balen! Je had nog wel zo'n goed gevoel. Sterkte.

@Brendahtje: Heel veel succes!!
Duufje schreef:
02-08-2018 09:52
Blsuwerok, verdorie... Heel veel sterkte. Hoop dat je toch een hele fijne vakantie hebt.

Brendatjuh, succes!

Ik stuur even snel vanaf de telefoon, omdat ik alle lieve dames die medicijnen hebben opgestuurd nogmaals heel heel heel erg wil bedanken. Ik ben vanmorgen aan het tellen gegaan en met een gemiddelde stimulatie zou ik genoeg Menopur hebben. Kan haast niet uitleggen hoe blij ik met jullie ben. Dat is namelijk echt duur spul en ik heb veel nodig.

Vanmiddag de rest even bestellen en dan wachten op de menstruatie.
Wauw Duuf super dat je kan starten! En wat hartverwarmend om te lezen dat je zoveel medicatie hebt gekregen :heart:

Ik wens jullie veel sterkte deze poging en met heel mijn hart hoop ik op een mooi resultaat.

Ps. Heb je je klavertje vier nog? Draag 'm bij je he! ;-)
Jaaaaa, zojuist een goede echo gehad met een mooi kloppend hartje!! Wij zijn zwanger. :heart: :heart:
Brendatjuh schreef:
02-08-2018 12:26
Jaaaaa, zojuist een goede echo gehad met een mooi kloppend hartje!! Wij zijn zwanger. :heart: :heart:
:cheer: :flirting: :heart: :high5: :cheer2:
Gefeliciteerd!!
Duuf ik schrijf natuurlijk nog maar net mee. Maar hoop dat je een hele succesvolle poging gaat starten. Het is vast ook beladen en spannend. Veel succes en kracht alvast want het komt nu best snel dichterbij.

puk dikke knuffel voor jou :hug:

blauwerok Och wat verdrietig. Hoop dat je jezelf wat tijd gunt om er verdrietig over te zijn en daarna je kracht weer vindt.

zot Wat gaat het opeens weer rap. Heel veel succes. Hoop dat de dagen dan een beetje snel gaan en je niet veel last hebt van bijwerkingen.

vienna hoop dat je vandaag niets gehoord hebt. Morgen de terugplaatsing toch?
De kosten zijn wel heftig zeg. Zijn er verzekaars die contracten hebben met dit ziekenhuis? Dat kan volgende jaar dan pas dus hoop dat het helemaal niet nodig is.

brenda Fantastisch nieuws. Wat ontzettend fijn wat zal je blij en opgelucht zijn.

Yara en miekje hoe gaan de verlengde wachtweken. Wanneer mogen jullie voor de eerste echo.

Hier nog niet getest. Mag officieel zaterdag dus doe dat ook. Moest de hele week werken en wilde niet negatief testen en dan afgeleid zijn op mijn werk. Ik weet het niet. Dat ik niet ongesteld ben zegt niks met mijn lange cyclus. Weet ik uit vorige terugplaatsing die niet gelukt was. Blij als het zaterdag is en zie er ook tegenop.
anoniem_371045 wijzigde dit bericht op 02-08-2018 21:25
0.95% gewijzigd
Yes Brendatjuh :heart:

Wat balen Blauwerok! :hug:

@ Boulu: klopt, dit is onze eerste ICSI. Wel lang getwijfeld tussen NL en BE. Uiteindelijk op gevoel gedaan en minder op praktische/financiële kant. Voor een eventuele volgende behandeling misschien toch weer NL. Maar dat moeten we dan zien.

Vandaag geen belletje, dus dan gaat de terugplaatsing morgen door :).

Hoop dat het dan eindelijk wat wordt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven