Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 7)

02-10-2018 20:15 3042 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Bolletje81, kasteelbewoner, Sense
Prikken & slikken windmolen, stipjepipje, Puk, Lauwie
Wachten op cryo-tp Sofie, Vienna
In de wachtweken

Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status #cryo's Locatie
Dazzle_
(35/37)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF5 1 cryo -
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
windmolen
(34/40)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP, ICSI3: 1xTP (bbz) ICSI4 prikken
Puk32
(35/39)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk - IVF 1 Gecanceld - ICSI 1 geen tp, ICSI 2 mislukt (5xTP) ICSI 3 Prikken & Slikken Dusseldorf
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; ivf1 1x tp mislukt, ivf2 2cryo's mislukt, ivf 3.1 mislukt IVF3 wachten op cryo-tp #1 cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
HD84
(33/34)
april 2017 jan 2018 geen oorzaak bekend, 7xIUI, 1mk (8wk), dochter (jan '17) uit eerder mmm ICSI1
DaisyLiz
(29/29)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 ma 7 wk, 2017 N* 19 wk, via OI en IUI nu IVF1 (6 cryo's), TP 3 biochemisch IVF1 #nog 2 cryo's OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(37/37)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
sofie87
(?/?)
endometriose, dochter uit IVF1 IVF2
Stipjepipje
(30/35)
2018 apr 2019 lage AMH (0,30)/hoge FSH. Alleen eiceldonatie mogelijk ECD-IVF1 bezig met ecd-ivf 1 (eind sept tp)
Redcurls
(?/?)
2016 2019 onbekende oorzaak, 6x IUI IVF1 bezig met IVF1 (1e tp) AMC
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)

:heart: Hartje gezien!
*Yaradreamz (36/45), xx maart 2020, hersteloperatie man, mesa/tese, icsi 1.3 & 1.4 mk, icsi 2 mislukt, zwanger in ICSI3
*Labgeek1990 (28/32), xx jan 2020, zeer slecht zaad, icsi1: 10xtp, 3x mk, zwanger in ICSI2 + PGS
*Smurf112 (32/33), xx jan 2020, PCOS en verminderde zaadkwaliteit, zwanger in ICSI3, 2e tp
*Biekkie (40), 31 aug 2019, weinig zaadcellen, ivf 2 (6e tp)
*Wonder-1990, 5 aug 2019, dochter (2017) uit ICSI1, ICSI2, 1 cryo

:duckie: Bevallen
Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4), syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 6
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:06
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zot wat goed!! :cheer:
Sense: sterkte en succes lieverd. :hug:

Zit: yes - yes - yes!! :cheer2: :jump: :hello: :flirting: !! Ben erg blij voor je!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Wow Zot. Wat test je snel positief! Gaaf zeg. :cheer2:

Ik zat al enorm voor je te duimen.
Super nieuws. Ik hoop enorm dat het goed blijft gaan. Ik blijf duimen.

Ik hoop dat er snel meer zwangeren volgen. 2018 was tot op heden niet zo'n heel succesvol jaar voor dit topic. Laten we daar de laatste maanden verandering in brengen. Dat zou zo mooi zijn.
Jaaaaaa, wat een goed nieuws Zot!! :cheer:
Oh, wow, gefeliciteerd Zot!!! :yes: :cheer2: Wat een heerlijk nieuws op de maandagochtend!!

Sense, veel sterkte vandaag met je gesprek. Denk aan je.
zot :cheer:
Wow zot! Goed zeg
Gefeliciteerd Zot! Wat een top nieuws!
Zot wat fanrastisch. Eindelijk hier mooi nieuws. Grote glimlach op mijn gezicht. Echt super nieuws
Wow! Zot! Wat geweldig!! Ben zo blij voor je. Mijn duimen werken overuren voor jullie.

Wij zijn weer onderweg naar Gent. Morgen punctie. Mn buik doet zeer, mijn borsten doen zeer. De spanning neemt weer toe, want na 2 mislukte pogingen (zeer weinig eicellen, 1 matige bevruchting, geen cryo's) wordt dit wel het cruciale weekje..
Zot goed nieuws!! Gefeliciteerd!

Baggal heftig zo voor je vader! Hopelijk mag alles goed gaan en kan hij weer genieten van eten.

Mevrouwstippel Suc6 en ga voor de duimen dat het goed komt.

Lauwie succes morgen met de echo

Hier best onzeker nog geen menstruatie maar heb wel de hele tijd zone typische lage rugpijn en een soort van opgeblazen gevoel. Verder snotter en hoest ik nog even door. Hopelijk is het snel vrijdag
Hoi,

@Zot wat goed, gefeliciteerd!!! en 2 teruggezet toch? nog spannend!!
@Lauwie veel succes morgen! ik zal duimen
@Ginger, even iets gemist geloof ik, naar verhaal over DD? :-?
@Zizo, fijn dat je eindelijk schoon bent, maar gek verhaal over die amh. Als het eerst goed was waarom dan nu zo'n verhaal waardoor je je dan toch zorgen gaat maken?

Mijn AMH werd juist nog een keer bepaald voordat we met ivf begonnen (voor de zekerheid). Was toen trouwens 2.2 en ik was toen 36, is best ok toch? volgens mij maakt het ook nog uit wanneer ze het meten in je cyclus en zo en daar werd niet naar gekeken bij mij.

Hier weinig te melden, intake DD en Gent in Jan en feb dus alles staat een beetje stil. Tegen beter weten in toch hoop telkens ook in eigen cyclus, maar vandaag weer ongesteld geworden. Heb wel eens gelezen dat soms uitbehandelde stellen na het traject toch kiezen voor een sterilisatie om die stomme hoop elke maand kwijt te raken en het dan pas echt te kunnen gaan verwerken ook. Geloof dat ik dat wel een beetje snap.
Mamamaria Mijn AMH is nooi gemeten.
Ik snap wel dat je toch nog een beetje hoopt dat het gebeurt in je eigen cyclus. Weet nog dat na mijn bevalling de verloskundige maar bleef beginnen over anti-conceptie. Heb me dat toen asn laten praten maar na een aantal maanden dachtvik waar ben ik mee bezig. De kans op een spontane zwangerschap bij ons is nihil. Dus als het zou gebeuren was dat een lot uit de loterij. En toch had ik na het stoppen van de pil en weer richting het beginnen van het traject iedere maand een klein beetje hoop. Daarnaast toch ook wel weer iedere keer stiekem teleurgesteld in het feit dat dat het niet zo was....

Had een brief ontvangen dat we 1 cryo hebben
Zot jaaaaaaaaa, wat fijn!
Eindelijk weer wat goed nieuws, werd de hoogste tijd en heel fijn dat het jou betreft.

Lauwie, succes!

Sense, hoop dat je een goed gesprek hebt gehad.
Succes met de punctie Lauwie!
Lauwie heeft veel succes met de punctie meis!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Dank jullie wel allemaal, jullie zijn zo lief!

Lauwie, succes vandaag met de punctie!
Sense, heel benieuwd hoe je gesprek was, maar misschien heb je helemaal even geen zin dat te delen.
Wonder, wat fijn, een cryo. Hopelijk heb je die niet nodig en ben je nu zwanger.

Hier vooralsnog een mooie oplopende streep. Vandaag en komende maandag doe ik een hcg bepaling; met inmiddels 3 vroege mk’s zonder bloeding heb ik graag een stukje bevestiging.
Heel, heel fijn Zot, ik gun het je echt! Die HCG mag gewoon via de huisarts hoop ik? En inderdaad, het zouden zomaar twee baby's kunnen zijn, wauw wat spannend!

We hebben een fijn gesprek gehad (dat zoals altijd weer 3 kwartier te laat begon maar waarin ook alle tijd werd genomen voor ons). Ze heeft ons in het team besproken en ze vinden het nog te vroeg voor ECD. Ik ben daar nogal verbaasd over, maar ze vinden afgelopen poging vooral een kwestie van weinig geluk (ook omdat je weinig kan zeggen over mijn eicelkwaliteit omdat de opbrengst te laag was om er iets structureels over te zeggen) en kijken daarom ook naar mijn tweede poging (op dag 3 3 van de 6 bevrucht, 6/8/8-cellig, waarvan overigens niets ingevroren kon worden). Ik zou dan weer teruggaan naar de Gonal F (300 Ipv 150) en deca (zo n depot, ik weet eigenlijk niet waarom). Het was heel raar omdat ik echt al gerouwd had. Misschien is de instelling van die Belgische artsen ook wel anders, sinds ze daar rustig van alles uit kunnen proberen met hun 6 pogingen ;). Onze NL arts zag het na 2 pogingen al somberder voor ons in iig.
Anyway, hoewel ik aan het begin van de terugreis nog zei dat ik het allemaal helemaal niet wist, of ik er wel zin in had, weet ik ook wel dat ik nog een poging niet kan weerstaan. Maar superspannend wordt het: eerst eindelijk eens goed embryo produceren, dan nog een innesteling en dan nog een goede zwangerschap.
Hoe zei jij dat ook alweer Duufje "Wat n luxe he, dat je een keer tussen de lakens kan duiken en dan zwanger bent"

Lauwie, ik hoop voor jou op een prachtopbrengst!

Snap helemaal wat je bedoelt MMaria. Dat die hoogstwaarschijnlijk-valse-maar-je-weet-maar-nooit hoop je leven nog steeds blijft beheersen.

Ginger, idd heel naar verhaal. Ik hoop dat het resultaat gewoon heel goed is en dat je het zo vergeet, maar het is natuurlijk geen manier om met mensen om te gaan. Juist bij zo n gevoelig traject als dit.

Later meer, ben iig heel blij met jullie steun (En zo fijn dat we allemaal weten waar we het over hebben, vind het altijd mega vermoeiend om aan vrienden niet alleen uit te moeten leggen dat ik verdrietig ben, maar ook dat hele technische traject, waar ik juist geen zin in heb als ik verdrietig ben)
Fijn Sense, dat het een goed gesprek was.
Behandelvoorstel van de arts in DD voor mij was ook o.a. een depot deca. Volgende week horen we het definitieve behandelplan en dan ga ik ook vragen wat daar precies het idee van is. Begreep destijds dat hij op die manier mijn cyclus plat wil leggen (ik mag geen hormonale anticonceptie, dus de pil is bij mij geen optie), maar omdat we toen uberhaupt nog niet wisten of we nog wel een poging gingen doen, heb ik het een beetje langs me heen laten gaan.
Ben heel benieuwd hoe het verder zal gaan voor je.
Mocht een van jullie nog een deca depot nodig hebben, ik heb er een in de koelkast omdat ik die deze poging niet heb gebruikt (maar wel voorgeschreven en geleverd heb gekregen). Met alle liefde geef ik deze door aan Duuf of Sense.
Superlief Zot, ik ga me bijverzekeren voor poging 4 dus Duufje heeft er meer aan.
even inbreken voor Zot, gefeliciteerd!! Je goede nieuws geeft mij ook weer een beetje hoop....
Dag lieve dames.
Ik lees meerdere keren per dag de site, maar heb niet altijd de energie of tijd om te reageren. Sorry daarvoor.
@ Baggel, wat spannend met je vader., raar om nooit meer zijn stem te horen.
@ Lauwie, hoe is je punctie gegaan? Hoop dat je niet veel pijn hebt gehad en dat er wat mooie eitjes zaten. En dat ze maar bevrucht mogen worden en mooi door gaan delen.
@ zot, ik ben echt blij voor je, het geeft mij ook wat hoop dat het toch kan lukken dmv ivf
@ Sense, heel herkenbaar dat je blij bent met dit forum. De herkenning en de aan de die je hier vindt. Ik ben er ook echt heel dankbaar voor.
@ wonder, 1 creyo is toch best oké. Hopelijk heb je hem nu niet nodig en blijft de verse plakken.
@ mama Maria, geniet nu maar even van de wacht periode, er komt straks weer genoeg op je af
@ puk, wij duimen hard met jou mee
@ stippel, raar dat je zo blij kan zijn met ongesteld worden he, dat had ik afgelopen keer ook. En wat fijn dat je weer door kan, geeft weer wat hoop.
@ windmolen, wat naar die endo naast dit hele rot traject. Hoop dat er een mooi plan komt voor je.
@ duufje, fijn dat de pijn weg is van die gal aanval en spannend de volgende stap in dit traject.
@ Hier. Vandaag echo om te kijken of het baarmoederslijmvlies dik genoeg was. 1,5 week aan de pil en het blijkt niet voldoende, dus die is opgehoogd. Een dikke tegenvaller, heb namelijk best veel last van de hormonen. Ben erg wiebelig, huilerig en moe. Nouja...... Ik heb niet echt een keuze. Als het baarmoederslijmvlies niet dikker wordt, staken we deze poging en wordt de creyo ws in een natuurlijke cyclus teruggeplaatst.
Ook vandaag samen met jokkeman gesprek gehad bij de maatschappelijk werkster van de fertiliteitspoli, dat was erg fijn. Besloten om na deze creyo een pauze in te lassen voor de derde en laatste ivf poging, het einde nadert zo snel, zo verdrietig
Sense: Klinkt als een fijn gesprek. En toch nog een poging dus. Ik was al een beetje bang nav je voor laatste post dat je uitbehandeld was. De artsen lijken gelukkig toch nog mogelijkheden te zien. Naar mijn idee zouden ze het ook gezegd hebben als dat niet het geval was geweest. En de technische aspecten moeten uitleggen is doodvermoeiend. Juist ook omdat, in mijn optiek, het mentale aspect veel zwaarder is.

Yara: Hoe is het?

Jokke: Het proces kan werken, maar hoe en wanneer blijft vaak gissen. Het vervelende van meerdere tegen slagen is dat je vertrouwen ook een enorme deuk krijgt en dat je met van alles rekening gaat houden. Feit is wel dat de meeste mensen meerdere terugplaatsingen nodig hebben om er te komen.

Mw. stippel: eindelijk ongesteld. Heeft wel lang op zich laten wachten. Hoop dat je cryo TP voorspoedig gaat.
ZOT jaaa! Yes!! :cheer:

Ik had mijn ervaring in DD uitgetypt, laten we zeggen dat zakelijk en commercieel nog zwak uitgedrukt is in mijn ervaring. Maar voelde me er toch vervelend bij s'avonds dus weer weggehaald, wil anderen die DD overwegen of er lopen ook niet ontmoedigen. Ze staan niet voor niets heel goed bekend en dat is om het maatwerk en labwerk dus daar richt ik me maar op. Mocht je het overwegen, wel goed om in je achterhoofd te houden dat het wel heel anders gaat dan in een ziekenhuis.

Ik had 15 eicellen, echt heel veel! 14 zijn bevrucht en daarvan zijn er 5 gaan doordelen. Deze 5 zitten in de magische embryoscoop tot dag 5 en als het goed is heb ik dan donderdag een TP van 1 of 2 embryo's. Echt zenuwslopend, geen telefoontje voor donderdag is goed nieuws Zou mijn tel het liefst weggooien :p. Hoop dat we iig 1 (liever meer hebben) en mocht het zo luxe zijn dat we kunnen kiezen dan denk ik dat we 2 laten terugplaatsen. Nog even goed over nadenken (maar voelt ook als de goden verzoeken haha).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven