Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 7)

02-10-2018 20:15 3042 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Bolletje81, kasteelbewoner, Sense
Prikken & slikken windmolen, stipjepipje, Puk, Lauwie
Wachten op cryo-tp Sofie, Vienna
In de wachtweken


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status #cryo's Locatie
Dazzle_
(35/37)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF5 1 cryo -
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
windmolen
(34/40)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP, ICSI3: 1xTP (bbz) ICSI4 prikken
Puk32
(35/39)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk - IVF 1 Gecanceld - ICSI 1 geen tp, ICSI 2 mislukt (5xTP) ICSI 3 Prikken & Slikken Dusseldorf
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; ivf1 1x tp mislukt, ivf2 2cryo's mislukt, ivf 3.1 mislukt IVF3 wachten op cryo-tp #1 cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
HD84
(33/34)
april 2017 jan 2018 geen oorzaak bekend, 7xIUI, 1mk (8wk), dochter (jan '17) uit eerder mmm ICSI1
DaisyLiz
(29/29)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 ma 7 wk, 2017 N* 19 wk, via OI en IUI nu IVF1 (6 cryo's), TP 3 biochemisch IVF1 #nog 2 cryo's OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(37/37)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
sofie87
(?/?)
endometriose, dochter uit IVF1 IVF2
Stipjepipje
(30/35)
2018 apr 2019 lage AMH (0,30)/hoge FSH. Alleen eiceldonatie mogelijk ECD-IVF1 bezig met ecd-ivf 1 (eind sept tp)
Redcurls
(?/?)
2016 2019 onbekende oorzaak, 6x IUI IVF1 bezig met IVF1 (1e tp) AMC
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)

:heart: Hartje gezien!
*Yaradreamz (36/45), xx maart 2020, hersteloperatie man, mesa/tese, icsi 1.3 & 1.4 mk, icsi 2 mislukt, zwanger in ICSI3
*Labgeek1990 (28/32), xx jan 2020, zeer slecht zaad, icsi1: 10xtp, 3x mk, zwanger in ICSI2 + PGS
*Smurf112 (32/33), xx jan 2020, PCOS en verminderde zaadkwaliteit, zwanger in ICSI3, 2e tp
*Biekkie (40), 31 aug 2019, weinig zaadcellen, ivf 2 (6e tp)
*Wonder-1990, 5 aug 2019, dochter (2017) uit ICSI1, ICSI2, 1 cryo

:duckie: Bevallen
Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4), syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).


Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 6
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:06
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Wonder!! :cheer2: :jump: :hello: :love: !!

En G-power heel veel succes verder!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Wonder wat goed nieuws! Gefeliciteerd! :cheer2:

Puk fijn dat de punctie goed ging. Nu afwachten. Spannend!
Hooi Dames.

Ik kom weer is even inbreken.

Ik wil jullie nog even laten weten dat ik 13 oktober ben bevallen van een mooie jongen genaamd Koen😍
Wel 4 wekem te vroeg. Maar het gaat redelijk goed. Ondanks alle echo's kwam Koen met een klompvoetje te wereld.

Dames blijf hoop houden en ik denk nog steeds aan jullie.

X
Wonder, jaaaaaa! Wat een goed nieuws!
PUK, wat goed dat de punctie ok was. Op naar mooie bevruchtingen!

Hier nog steeds oplopende testen, nu 16dpo.
Alle reacties Link kopieren
Yeah!! Gefeliciteerd, Wonder! :yes: Kon ook bijna niet missen toen je maar niet ongesteld werd na het stoppen met de utro. Ik zie trouwens dat je niet in de tabel staat, maar zal je zo wel op het verlengde wachtbankje zetten. Dan wordt het lijstje zwanger ook meteen weer ietsje langer, dat kunnen we wel gebruiken :).

Puk, fijn dat de punctie goed is gegaan!! 5 eicellen is een prima score, hopelijk gaan ze mooi bevruchten! Hoor je pas zondag weer iets? Ik duim!

Leonie, jij ook gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! Fijn dat het goed gaat ondanks z'n vroege komst. Wordt hij geopereerd aan z'n voetje?

Zot, fijn!

*EDIT* (was nog wat vergeten)

G-Power, wat fijn dat de echo goed was! Gefeliciteerd! En leuk dat je het nog even laat weten hier :). Alle goeds voor je verdere zwangerschap!

Gingerspice, hoe is het met jou? Heb je gisteren een terugplaatsing gehad? Ik hoop het!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Wonder!! Het klonk inderdaad wel al erg hoopvol, maar wat gaaf dat het ook zo is!!

Puk, fijn dat het goed is gegaan! Wanneer hoor je iets?

Zot, wat fijn dat de testen oplopen! Krijg je binnenkort nog een HCG-test? Of nu de echo afwachten?

Zizo, hoe is het met jou?

Hier weinig te melden. Nu op dag 3 na de punctie, nog niet gebeld, dus dat is goed nieuws.. Onze 2 eerdere embryo's zijn maar tot 4-cellig op dag 3 gekomen, dus ik vind het errug spannend. Probeer maar wat afleiding te zoeken in de tussentijd.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel allemaal

Fijn zot dat de testen oplopen. Bij mij doen ze verder geen bloedtest moet alleen straks bellen voor de uitslag en dan een echo afspraak maken.

Lauwie inderdaad spannend lukt het een beetje om afleiding te zoeken? Bij mij hebben ze niet eens gezegd hoeveel cellen het was.

Windmolen zit vaak op mijn telefoon terug te typen dus het lukte me niet om me in de tabel te zetten.

Leonie gefeliciteerd met Koen

Moeten jullie trouwens de bollen allemaal veel langer gebruiken?
Wonder, wij lopen toch maar 2 dagen uit elkaar? Punctie was hier 14 nov, wat 7 aug uitgerekend maakt.
Bollen hier gebruiken tot week 9-10 ongeveer.
Alle reacties Link kopieren
Oh, oeps, Zot, ik heb een copy-paste foutje gemaakt bij Wonder ;). Zal het verbeteren.
Alle reacties Link kopieren
Wonder, gefeliciteerd! Wat een super fijn nieuws!

Gingerspice, wat een mooie opbrengst zeg! Hoewel wij eerst nog maar eens moeten beginnen in NL, vind ik het fijn om hier ook over de opties en ervaringen in het buitenland te lezen.

Puk, bij jou ziet het er ook weer goed uit zo te lezen. Wat fijn dat er toch 5 eicellen zijn.

Lauwie, wat super fijn dat je 6 bevruchte eicellen hebt. Ik heb er nog niet zo veel verstand van, maar dat klinkt heel erg goed. Ik snap dat je gespannen bent, ik hoop dat ze allemaal goed doorontwikkelen.

Zot, wat fijn dat de HCG meting goed was. Krijg je die standaard na een IVF zwangerschap? Of krijg je die vanwege je voorgeschiedeins?

Sense, wat fijn dat je nog een nieuwe poging kan doen en dat ze er vertrouwen in hebben in Gent. Ik snap dat je twijfelt, maar tegelijk ook alles aan wil pakken als zij nog kansen zien voor jullie. Wel echt rot dat dat jullie wens rondom pleegzorg wel weer tijdelijk in hold zet

Windmolen, het blijft altijd naar om ongesteld te worden ook al had je maar een klein beetje hoop.

G-power, gefeliciteerd. Erg fijn om de 12-weken grens voorbij te zijn en dat alles er goed uitziet.

Leonie, gefeliciteerd met je zoon!

Wij hadden vandaag een echo en gelukkig was mijn baarmoeder schoon, dus ik hoef geen curratage. We zijn echt heel blij dat we verder kunnen. Alles zag er goed uit, dus we mogen meteen verder met IVF zonder dat ik mijn menstruatie af hoef te wachten. Alleen zitten ze de hele maand december vol. De punctie zal dus in januari zijn en ergens rond de feestdagen kan ik beginnen met prikken. Ze gaan volgende week een planning maken. Dus vanavond voor het eerst in ongeveer 5 jaar de pil weer slikken, voelt toch een beetje raar, starten met anticonceptie om mijn kinderwens te laten uitkomen.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het klaar :'( . Vanmiddag gebeld dat het niet goed gaat en dat er niks gedaan kan worden worden met deze eicellen. Ben hier toch wel kapot van en moeilijk te geloven dat dit nog goed kan komen. Maandag gelukkig wel al gelijk een gesprek om de mogelijkheden te bespreken. Ben ongetwijfeld niet de enige hier dus hoor het graag als er ervaringen zijn maar ook vragen die nuttig zijn om in dit geval te stellen. Wat een baggerzooi kan het toch zijn allemaal :|
Alle reacties Link kopieren
O nee Puk, wat vreselijk voor jullie. :cry:
Oh Puk :hug: wat een teleurstelling!
Ik weet nog dat DD nog opperde om calcium of magnesium toe te voegen aan de eicellen na de punctie; dat zou eventueel nog iets kunnen doen. Voor ons was het geen optie meer dus de exacte details weet ik niet, maar wellicht helpt het je in je gesprek.
Ik kan het niet geloven, had zo’n goede hoop...

HD, HCG wordt zeker niet standaard geprikt in NL. Ik doe dit nu op eigen verzoek via de huisarts, vanwege de 3 vroege miskramen. Door de utrogestan verlies ik geen bloed. De eerste keer kwam ik er dan ook achter toen moeders voor moeders heel blij de test deed en opeens wit bleef, bij 5,5 week. Achteraf bleek het al rond testmoment bij 4 weken mis gegaan te zijn. Ook de andere 2 keren startte het bloedverlies pas na het stoppen met utrogestan. Onze huisarts wilde er wel aan meewerken en daar ben ik heel blij mee. Het ziekenhuis in Spanje doet overigens wel standaard HCG bloedtesten. Een keer daar gedaan toen we er nog waren, kostte nog geen 15 euro. Clearblue kostte er meer ;-)
Wat fijn dat je schoon bent en gelijk door kunt! Balen dat het lab dan dicht is met de feestdagen waardoor je nog even moet wachten. Maar, je kunt gaan beginnen!
Alle reacties Link kopieren
Puk wat verdrietig :-(
Alle reacties Link kopieren
Ahnee, Puk, wat een verdrietig nieuws.. fijn dat jullie maandag al gaan praten. Awh, meid toch. Hoop dat ze wat antwoorden hebben. :(
Alle reacties Link kopieren
Oh nee, Puk, wat een vreselijk nieuws! Dit had ik echt niet aan zien komen! Ik had toch echt wel wat bevruchtingen verwacht, zeker gezien je al een paar keer zwanger was. Wat bedoelden ze met 'het gaat niet goed'? Was er wel iets bevrucht maar niet verder gegroeid? En wat betekent 'er kan niets gedaan worden met deze eicellen'? Konden ze zien dat er iets niet goed was aan de eicellen? Waren ze niet rijp of te rijp? Gingen ze kapot bij de ICSI-injectie? Dit zijn vragen die nu zo in mij opkomen, mss heb je er wat aan. Maar jeetje, wat ontzettend bagger, zeg. Poging één, hup, zo weg, zonder ook maar een kans... Vind het heel verdrietig voor je. Heel veel sterkte, meid... Dikke knuffel!!
Alle reacties Link kopieren
Wonder jij heel erg gefeliciteerd
Alle reacties Link kopieren
Puk wat verdrietig! Dit wil je natuurlijk niet horen. Schrijf vooral je vragen op. Ik zou ook willen weten op welk punt het precies misging. Dat wat Windmolen al noemt.
En of het een eenmalig probleem is, of dat dit bij volgende pogingen ook weer kan spelen.

Heel veel sterkte! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Oh nee Puk, wat een tegenvaller dit! Hoop heel erg dat dit domme pech was, en dat de volgende poging beter gaat verlopen. Ik ben ook heel benieuwd wat ze gaan zeggen in evaluatie want vind dit wel een beetje wazig geformuleerd weer, door je ziekenhuis. Bah, bah, bah.
Alle reacties Link kopieren
He wat naar puk. Heb je gestimuleerd met gonal? Mijn gyn gaf aan de kwaliteit met menopur soms beter is. Weet je leeftijd niet maar dit lijkt wel vnl te gelden bij wat oudere dames( zo klinkt het wel bejaard maar helaas speelt leeftijd soms wel een r o l in trajecten) succes met verwerken en het gesprek. Wel fijn dat dat snel kan
Puk wat een ontzettend verdrietig nieuws zeg. En dat na alles wat jullie doorstaan hebben voor deze poging.
Ik ben ook benieuwd naar het gesprek maandag. En de nadere uitleg over hoe en wat. Voor nu een hele dikke :hug: . Dis is echt superrot.

Wonder wauw, wat fijn. Voorzichtig gefeliciteerd en heel veel succes met de verlengde wachtweken.

Zot spannend dat de testen goed oplopen. Ben dan toch ook wel erg benieuwd of er 1 of 2 kindjes in je buik groeien. Wat een mirakel zo in de laatste poging. Ik hoop enorm dat alles goed blijft gaan en je in augustus je kindje(s) in de armen kunt sluiten.

G-power succes met je zwangerschap. Fijn dat alles goed gaat.

Verder weer wat dames op de wachtbank en of in afwachting van de terugplaatsing... Superspannend.
Ik ben niet goed bij gelezen, heb superdrukke werkweken achter de rug.
Trouwens Puk nog even. Om je hopelijk wat moed te geven. Ik had in ICSI 2 ook 5 eicellen maar geen bevruchtingen/geen terugplaatsing.
En prikte ook lang protocol met decapeptyl en 225 Fostimon(vergelijkbaar met menopur).

En in ICSI 3 had ik met hetzelfde protocol en dezelfde medicatie ineens 15 eicellen. En 1 terugplaatsing en 4 cryo's nu in de vriezer.

Wat Ik er mee wil zeggen...
Ik had alle hoop al opgegeven door het magere resultaat van mijn eerste 2 pogingen. Maar een volgende poging kan zomaar ineens toch beter resultaat geven. Nu weet ik dat mijn situatie niets hoeft te zeggen over die van jou. Maar geef de moed niet op.
Alle reacties Link kopieren
PUK wat een verdrietig nieuws. Probeer de moed niet op te geven en voor nu een dikke knuffel en succes maandag met het gesprek

HD84 fijn dat het schoon is en dat je weer gelijk verder mag met een nieuwe poging. Jammer dat het vol zit maar voor je het weet is het januari
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor jullie reacties, doet me goed. En het meedenken is heel fijn! Zot, Windmolen, Zizo, ik neem jullie vragen mee. Ergens hou je er rekening mee dat het mis kan gaan maar toch verwacht je eigenlijk wel dat je gewoon op zijn minst een terugplaatsing hebt. Ze heeft wel iets aan info gegeven. Dat de eicellen helemaal uit elkaar aan het vallen zijn. Volgens mij waren ze dus wel bevrucht maar aangezien het pas 1 dag na de punctie was lijkt het me dus geen kwestie van slecht doordelen maar echt van een te slechte kwaliteit om überhaupt een bevruchting aan te kunnen. Maar ja, daar maandag dus nog even de details over vragen. Volgens de biometriste kan het toeval zijn en kan andere medicatie (+ misschien een andere protocol?) een optie zijn. Ik heb inderdaad gestimuleerd met Gonal, MIekje dus wellicht dat Menopur inderdaad een optie is. Ik ben 34 dus voor fertiliteitsbegrippen wel wat ouder maar ook weer niet heel oud.

Mevrouw Stippel, dankjewel voor jouw verhaal. Geeft me inderdaad moed dat het dus niet over hoeft te zijn! Ik ga zeker voor volgende pogingen en ben mezelf heel hard aan het overtuigen dat de kwaliteit beter kan zijn/worden. Maar mezelf geloven doe ik nog niet heel erg :facepalm: dus jouw verhaal geeft me hoop!

Zot, Waren er bij jou helemaal geen eicellen meer of zouden die hulpmiddelen in DD niet meer voor een goede kwaliteit kunnen zorgen?
Wat fijn dat het bij jou de testen oplopen. Hopelijk maandag een mooie HCG waarde!

Wonder, gefeliciteerd! Gelukkig prachtig nieuws voor jou!
Puk, ik heb nog even gekeken, het ging om iets als calcium activation.
Bij mij was mijn AMH heel laag en FSH stijgende. In mijn eerste poging waren er 3 eicellen en 1 bevruchting, bij de tweede 5 eicellen en maar 1 bevruchting. Beide bevruchtingen waren op dag 5 een morula (wat je normaal op dag 4 zou zien). We wisten al dat de kwantiteit niet goed was, maar met name de tweede poging gaf ons info dat ook de kwaliteit niet goed was. Omdat we onze pogingen grotendeels zelf financierden hebben wij toen de afweging gemaakt niet nog een keer zoveel tijd, mentale dingen en financiën te investeren in een poging met zo weinig kans. Onze arts wilde het wel proberen, maar gaf ook aan dat de kans echt klein was in ons geval. Ik had al DHEA geslikt, stimuleerde met 450 Menopur, gebruikten de embryoscoop. Meer was er niet mogelijk.

We zijn er overigens achter gekomen dat onze verzekeraar misschien een fout heeft gemaakt bij het vergoedingsbedrag bij de 2 pogingen dit jaar. Het was ruim 500 euro lager per poging dan vorig jaar en we hebben er 2 keer over gebeld en alles zou kloppen. Toen we ons gingen verdiepen in verzekeringen voor volgend jaar bleek dat volgens ons het verkeerde tarief is gehanteerd. Hij wordt nu als klacht opgenomen, maar het lijkt echt fout gegaan te zijn. Zou betekenen dat we nog 2 keer ruim 500 euro terug moeten krijgen. Ik ben erg benieuwd hoe dit afloopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven