Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 7)

02-10-2018 20:15 3042 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Bolletje81, kasteelbewoner, Sense
Prikken & slikken windmolen, stipjepipje, Puk, Lauwie
Wachten op cryo-tp Sofie, Vienna
In de wachtweken

Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status #cryo's Locatie
Dazzle_
(35/37)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF5 1 cryo -
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
windmolen
(34/40)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP, ICSI3: 1xTP (bbz) ICSI4 prikken
Puk32
(35/39)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk - IVF 1 Gecanceld - ICSI 1 geen tp, ICSI 2 mislukt (5xTP) ICSI 3 Prikken & Slikken Dusseldorf
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; ivf1 1x tp mislukt, ivf2 2cryo's mislukt, ivf 3.1 mislukt IVF3 wachten op cryo-tp #1 cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
HD84
(33/34)
april 2017 jan 2018 geen oorzaak bekend, 7xIUI, 1mk (8wk), dochter (jan '17) uit eerder mmm ICSI1
DaisyLiz
(29/29)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 ma 7 wk, 2017 N* 19 wk, via OI en IUI nu IVF1 (6 cryo's), TP 3 biochemisch IVF1 #nog 2 cryo's OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(37/37)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
sofie87
(?/?)
endometriose, dochter uit IVF1 IVF2
Stipjepipje
(30/35)
2018 apr 2019 lage AMH (0,30)/hoge FSH. Alleen eiceldonatie mogelijk ECD-IVF1 bezig met ecd-ivf 1 (eind sept tp)
Redcurls
(?/?)
2016 2019 onbekende oorzaak, 6x IUI IVF1 bezig met IVF1 (1e tp) AMC
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)

:heart: Hartje gezien!
*Yaradreamz (36/45), xx maart 2020, hersteloperatie man, mesa/tese, icsi 1.3 & 1.4 mk, icsi 2 mislukt, zwanger in ICSI3
*Labgeek1990 (28/32), xx jan 2020, zeer slecht zaad, icsi1: 10xtp, 3x mk, zwanger in ICSI2 + PGS
*Smurf112 (32/33), xx jan 2020, PCOS en verminderde zaadkwaliteit, zwanger in ICSI3, 2e tp
*Biekkie (40), 31 aug 2019, weinig zaadcellen, ivf 2 (6e tp)
*Wonder-1990, 5 aug 2019, dochter (2017) uit ICSI1, ICSI2, 1 cryo

:duckie: Bevallen
Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4), syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 6
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:06
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.86% gewijzigd
En Biekkie?

Yara dan kan je echt niet eerder testen met pregnyl 10000. Superspannend.

Jokke ohhh ik hoop het zo voor je.
Alle reacties Link kopieren
Succes voor iedereen die rond de kerstdagen mag/moet testen! Bij mij was het gelukkig een week eerder, en ik ben nog bang dat ik te labiel ben om leuk te doen met kerst :-P

Ik duim voor jullie
MevrouwStippel, ik test einde middag of vanavond. Ik ben zo'n rare die later op de dag duidelijkere testen heeft dan met ochtendurine. Maar ik ga er van uit dat ik morgen pas meer weet. Mocht ie vanavond al positief zijn meld ik t wel anders wacht ik morgenavond af.

Patatje15 ik ben al labiel op t moment, al 3 maanden 😳😆 thanks voor t duimen
Hoi allemaal, wat gaat dit topic toch snel, ik heb wel gelezen tussendoor, maar weinig tijd gehad om te reageren.

Gingerspice, een dikke knuffel voor jou. Wat vervelend dat het niet is blijven zitten.

Duufje, door alle berichten hier ook echt aan je gedacht. Wat moet het een moeilijke tijd zijn voor jullie.

Biekkie, wat super spannend, ook ik duim voor je mee! Ik hoop op goed nieuws zo vlak voor de feestdagen, dat heb je zo te lezen wel verdiend.

Patatje15, aan jouw bericht maak ik op, dat jij geen fijn nieuws had. Extra rot in deze happy feestmaand waar je doodgegooid wordt met filmpjes van gelukkige gezinnetjes.

Zwollekim, wat heb jij veel bevruchte eitjes in de vriezer! Ik duim voor je mee dat deze 3e terugplaatsing voor een zwangerschap gaat zorgen.

Vienna25, Ik lees dat je hart en je hoofd nog een beetje in tweestrijd zijn. Knap dat je nu echt de tijd neemt om een goede afweging te maken en er niet meteen inspringt (dat zou ik waarschijnlijk doen), maar ik begrijp dat je het pleegzorg traject af wil maken. Heb je enig idee hoe lang dat traject nog in beslag gaat nemen voordat duidelijk is of jullie in aanmerking kunnen komen voor pleegzorg?

Baggal, wat weet je er toch veel van en geef je vaak goed advies (idem voor Windmolen, wat een kennis zeg). Ik leer zo veel nieuwe dingen op dit forum. Ik wens jou heel veel sterkte met je vader de komende periode, vervelend dat de operatie uitgesteld is.

Puk, ik snap je angst, ik hoop heel erg dat het onterecht is en dat het de volgende poging gewoon goed gaat. Veel succes met je oriënteren op Dusseldorf en Gent.

Jokke, fijn dat er nu niets meer is qua bloedverlies. Hopelijk heb jij snel goed nieuws.

Sense, ik snap dat je opziet tegen de feestdagen. Ik had dat vooral met oud en nieuw, toen het bij ons alsmaar niet lukte en iedereen om me heen maar meteen zwanger werd. De wens is er altijd, maar in deze feestmaand weegt het voor mijn gevoel allemaal wat zwaarder.

MevrouwStippel, voor jou succes met afwachten.

Zot, ik hoop dat het bij jou nog allemaal goed gaat en dat je in 2019 mama mag gaan worden van 2 mooie gezonde kindjes.

Mamamaria, ik doe met je mee met sporten en proberen een beetje af te vallen. Hoewel hardlopen dan weer niet echt mijn ding is.

Smurf, ik wist niet dat dat kon je menstruatie opwekken, ik hoop dat je toestemming krijgt en snel verder kan.

Yaradreamz, fijn dat het er 3 zijn ik snap dat je op meer gehoopt had, maar zoals je zelf al zegt, dat zijn toch weer 4 pogingen.

Daisyliz, vervelend dat je moet wachten op de uitgangsecho, maar je hebt idd weinig andere keus dan vertrouwen op het ziekenhuis.

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben!
Bij mij is niks nieuws te melden, gelukkig is het al bijna 4 januari en komt het gesprek met de verpleegkundige dichtbij. Met IUI wist ik inmiddels wel wat ik moest verwachten en kon ik mijn werkagenda redelijk aanpassen aangezien ik een hele gelijkmatige cyclus heb, maar met IVF in het vooruitzicht vind ik het zo moeilijk. Ik ben dus al een lijstje met vragen aan het maken over hoe lang na de start van de hormonen de verwachting is dat de punctie is en of de terugplaatsingen in de ochtend of de middag zijn, etc. Zodat ik kan proberen alles een beetje te regelen. Inmiddels ben ik wel bij eind januari beland met plannen in mijn werkagenda en ergens eind januari/begin februari verwacht ik de punctie en terugplaatsing. Hoe doen jullie dit met je werk?

De feestdagen zijn voor ons gelukkig niet meer zo moeilijk, ik herken het wel uit de jaren dat het niet lukte om zwanger te worden, ik huilde tranen met tuiten met oud en nieuw omdat het weer een jaar niet was gelukt, nu baal ik ook wel, maar het is anders omdat we al met z'n drieën zijn. Ik gun jullie allemaal (en mezelf) een kerst in 2019 met een bolle buik of misschien zelfs al een prachtige baby. Alleen tegen 2e kerstdag zie ik een klein beetje op. De stiefzus van mijn man is zwanger van haar 2e en is eind juni uitgerekend, dat is de tijd dat ons kindje ook geboren zou worden als ik geen miskraam had gehad.
hd84 wijzigde dit bericht op 21-12-2018 17:37
0.95% gewijzigd
Wat een spannende dagen voor een aantal dames hier.
Ik ga een paar daagjes offline, maar zal speciaal voor jullie af en toe ff spieken.
Heel veel succes en ik hoop op veel goed nieuws de komende dagen!
Hier 4 dagen na tp positieve test. Ik heb t zweet op mijn rug staan. Dinsdag voelde ik al een felle steek, woensdag nog een en ook gevoelige borsten.
Flinke jankbui.

Yaradreamz, MevrouwStippel, Jokke ik duim heel hard voor jullie. En voor mezelf dat ze deze x gezonde blije baby's mogen worden.

Nu eerst douchen en nog maar een potje janken.
Wauw het is nog een hele klus om een beetje bij te blijven! En nog best lastig met alle verhalen door elkaar :) maar zo fijn de steun van iedereen aan elkaar!

En wat een drukte op het wachtbankje!
Ik had dinsdag ochtend m’n terugplaatsing (10 cellen, redelijke kwaliteit). Helaas moesten er vier vd 16 rietjes voor uit de vriezer voor een goede. (I know luxe probleem ;) nu nog 12 in de vriezer )

Voel me niet anders dan anders...

Bleh! Dat wachten! Verschrikkelijk!

Wat is jullie test truc?
Ik zou pas 1 Jan mogen testen maar dat gaat natuurlijk eerder gebeuren : :biggrin:
Na ongeveer 10 dagen zou de hcg uit m’n systeem moeten zijn toch? Dus vanaf dag 9 checken of het streepje verdwijnt en of er weer iets terugkomt? Betere suggesties?

Ik ben heel hard aan het duimen voor alleen maar positieve testen voor ons allemaal!!
Biekkie dus toch. Wat test je vroeg positief zeg. Een hele voorzichtige gefeliciteerd. En heel veel sterkte met verder afwachten en de verlengde wachtweken. Enorm spannend weer.
:hug:

Zwollekim spannend hoor zo op de wachtbank. Ik testte bij mijn verse terugplaatsingen pas als de pregnyl zeker weten uit mijn lichaam was. Meestal vanaf dag 11 na de pregnyl prik.

Pfff ik voel vanalles. Zeurend gevoel in mijn buik en onderrug. Gevoelige borsten. Maar ik durf nergens op te hopen. Ik kan de dagen wel vooruit kijken. Elke keer spannend als ik naar het toilet ga. En nu ook 5 dagen vrij. Dus maar even zien hoe ik afleiding ga zoeken...
Gefeliciteerd Biekkie, een positieve test is een goed begin! Ik hoop dat het goed blijft gaan.
Hee meiden,

Ik was/ben heel druk deze dagen, maar wil nog even op wat berichtjes reageren voor de feestdagen echt beginnen.

Biekkie, allereerst voorzichtig gefeliciteerd. De eerste stap is er, dus dat is natuurlijk goed nieuws. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat bij jou nu de paniek en de spanning toeslaat en mss het verdriet van eerder ook weer terugkomt. Ik kan alleen maar hopen en duimen dat het deze keer wel goed mag blijven gaan. Sterkte, meid.

MevrouwStippel, ik hoop en duim ook voor jou. Zou het je zo hard gunnen 2018 nog met goed nieuws af te kunnen sluiten.

Daisyliz, balen dat ze erbij bleven. Maar ik snap het nu wel iets beter, dat het is vanwege je dikke slijmvlies. Probeer er nu dan toch maar op te vertrouwen dat het goed komt met de progynova.

Jokke, fijn dat er geen bloed meer is geweest. Ook voor jou duim ik!

Yaradreamz, 3 blasto-cryo's uit 6 bevruchtingen is een hele goede score! Dat mag je zeker als iets positiefs zien! Maar hopelijk blijft de verse gewoon plakken! Ik duim (ik heb meer duimen nodig...)

Mamamaria, haha, hier ook zo'n luie kok, maar hier in Duitsland doen ze sowieso niet aan voorgesneden groentes, dus maakt het voor mij ook niet uit of ik bio koop of niet. Ik weet het ook niet zeker of bio echt heeeeel belangrijk is. Maar ik wil gewoon iets doen en dit spreekt me nu het meeste aan. Je kunt trouwens ook kijken welke groente het minst erg zijn om niet-biologisch te eten en dan die voorgesneden kopen. Op internet zijn daar lijstjes van te vinden. En het maakt ook uit uit welk land het oorspronkelijk kwam. In Europa zijn de regels ook voor niet-bio strenger dan in andere landen volgens mij. Ik heb verder geen lijstje met vitamines, trouwens. Ik slik alleen extra vitamine D en foliumzuur. Heb een tijdje van alles geslikt, maar was er zat van.

Patatje, welkom hier. Je bent een lotgenoot, lees ik. Wat een kl*teziekte is die endo toch, hè? Bij jou ook echt heel heftig zo te lezen. Wel bijzonder dat je alsnog zoveel eicellen hebt van die ene eierstok. Maar dat er dan steeds zo weinig overblijft is natuurlijk wel heel vervelend. Mss is een second opinion dan idd wel een goed idee, of iig een ander protocol uitproberen.

Hier heb ik vandaag de eerste lucrin-spuit gehad. Nu wachten op de eerste opvlieger ;). En afwachten op de voorlopig laatste menstruatie. Die kan heftiger uitpakken dan normaal, omdat nu nog één keer al m'n hormonen worden opgerakeld ofzo. Kijk er niet echt naar uit... Maar daarna 4 maanden rust. Puk, jij vroeg of ik er tegenop kijk en gek genoeg valt het best mee. Ik denk dat het helpt dat we sowieso een grote reis gepland hadden in maart en ik me al afvroeg of het wel handig was om dan voor die tijd nog een IVF te doen. Nu hoef ik daar iig geen beslissing over te nemen en ik ben niet ongesteld op reis ;). En verder ben ik denk ik gewoon blij dat er even een einde is aan een lange tijd van onzekerheid en stress. Ik hoop zo dat de rust m'n lichaam goed doet en ik dan in april/mei klaar ben voor de derde poging. En ach, die paar maanden vliegen heus wel voorbij en we zijn nu toch al zolang onderweg, dan komt het er ook niet meer op aan. Zo probeer ik er maar een beetje in te staan.

Ik denk wel dat ik hier nu wat meer in de meeleesstand ga. Al zal ik vast wel af en toe op iets reageren. Ik wil jullie iig heel erg bedanken voor jullie steun het afgelopen jaar. Zonder jullie had ik me vast heel alleen gevoeld en was het allemaal veel zwaarder geweest. Ik wil jullie ook allemaal fijne feestdagen wensen. Ik kijk er zelf ook een beetje tegenop altijd, maar ik hoop dat er toch ook fijne momenten zullen zijn voor iedereen. Wees lief voor jezelf! En weet dat je niet alleen bent. Oh, en ik hoop dat er nog wat positieve testen erbij komen zo vlak voor het einde van 2018! Ik duim voor de wachtbankers! En net als elk jaar wens en hoop ik ook aan het eind van dit jaar gewoon weer dat 2019 ons geluksjaar gaat worden en dat de tabel leeg kan. Liefs!
Biekkie gefeliciteerd, wat spannend nu en wat durf jij vroeg te testten.
Ik twijfel of ik morgen al zou testten, officieel mag het pas dinsdag. Dan denk ik als die morgen negatief is, hoeveel kans is er dan dat het dan nog positief wordt?
Dames met mij op de wachtbank, hoop zo voor goed nieuws voor ons
Windmolen, en dan vind ik jouw reactie weer zo lief naar Biekkie. Zelf zoveel geduld moeten hebben. Ik wens je een rustige periode toe en ik blijf duimen voor jou! Zo gegund!

Mevrouwstippel ook hier wordt druk geduimd voor jou! Ook zo gegund!

Biekkie een kleine voorzichtige gefeliciteerd! Hopelijk een betere afloop!
Fijne dagen Duuf! Ik doe niet aan vuurwerk maar 1 januari om 0:00 uur laat ik denkbeeldig veilig achter de ramen de allermooiste pijl omhoog naar de sterren gaan voor jullie mooie meisje :redrose:
lilly1980 schreef:
21-12-2018 22:03
Windmolen, en dan vind ik jouw reactie weer zo lief naar Biekkie. Zelf zoveel geduld moeten hebben. Ik wens je een rustige periode toe en ik blijf duimen voor jou! Zo gegund!
Dat vind ik dan weer heel lief :bigkiss:
Omo wit :-(
Oh Jokke.... Wat jammer! Hoeveel dagen zit je nu? Ik weet dat ik heel vroeg hcg aanmaak, er zijn ook vrouwen zat die op hun nod nog negatief testen en een paar dagen later wel positief dus dat hoop ik echt voor je!

Dames/vrouwen/meiden: jullie zijn allemaal zo lief!!!

Windmolen, wat sta jij er toch sterk in. Ik hoop dat de tijd inderdaad voorbij vliegt en dat je na de reis helemaal zen en opgeladen weer door kunt.

Zwollekim, welkom op het wachtbankje!
Zelf heb ik de pregnyl er toen eerst uit getest ja. Zwangerschapstesten van de Action kosten toch geen drol.

Hd84, qua planning en werk: op de site van Freya vind je daar goede uitleg ook voor de werkgever meen ik.
Het wisselt zo per vrouw en per x hoe lang je moet stimuleren daar valt niet echt een planning op te maken.
Bij mij was het nog best wel lang stimuleren geloof ik, en dan om de dag een follikel meting, ik weet dat ik bij poging 2 echt heel vaak naar het zh moest. Ik wil het best even voor je terugzoeken maar waarschijnlijk gaat het bij jou toch weer anders.
Jokke hoeveel dpo?

Voorzichtig gefeliciteerd

Windmolen wat een gedoe allemaal maar wat klink je krachtig. Hoop dat jullie enorm gaan genieten van jullie reis.

Het blijft fijn om alle steun hier te lezen. Zo bijzonder.

Voor allen ondanks alle verdriet heel fijne dagen gewenst en hoop dat 2019 een succesjaar wordt voor velen hier. (Alle mag ook!)
lilly1980 schreef:
21-12-2018 22:03
Windmolen, en dan vind ik jouw reactie weer zo lief naar Biekkie. Zelf zoveel geduld moeten hebben. Ik wens je een rustige periode toe en ik blijf duimen voor jou!
Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten Windmolen. Je hebt altijd een lief woord voor iedereen klaar.

Ik hoop enorm dat de Lucrin je gaat helpen. Dat je de komende maanden tot rust kan komen en er een prachtige reis van maakt met je man.
En daarna hoop ik zo ontzettend hard dat je hier een keer mag komen melden met positief nieuws.
Ik kan je helaas niet zwanger hopen Windmolen. Maar ik gun het je zooo enorm!

Dank voor al je steun hier de afgelopen tijd. :hug: :hug: :hug:
jokke schreef:
22-12-2018 06:12
Omo wit :-(
Ohhh Jokke. Wat stom!

En nu zit je op dat twijfelachtige punt of je dan te vroeg heb getest... Meestal zou er nu al wat te zien zijn maar sommige vrouwen testen inderdaad later positief.

Gebruik je utro of iets anders wat je menstruatie kan uitstellen?
Biekkie Wat fijn en spannend! Blijf je nu testen of wat is je strategie?

Hd84 Ik heb nogal geluk met mijn werk/werkgever, maar ik probeer in principe altijd thuis te werken op ziekenhuisdagen. Bij poging 1 deed ik dat nog niet, maar ik heb ondertussen dat er altijd wel weer ergens een app uit een mouw kruipt. Na de eerste tp was ik verschrikkelijk misselijk, en daarna had ik een meeting met heel veel externen. Lieten ze mij een taart 1m bij 1m aansijden, ik dacht dat ik over mijn nek zou gaan.

jokke :hug:

windmolen Lucrin vond ik erg meevallen qua bijwerkingen, alleen die opvliegers waar je 's nachts wakker van wordt... :bonk:
IK ben heel erg aan het twijfelen hoe ik mijn pauze door wil komen. Ergens zou ik graag wat hormoonvrije weekjes hebben, maar ik kan niet een cyste op mijn goede eierstok riskeren. De pil loop ik weer maanden met ballonnen van borsten en extra kilo's mee te zeulen en met Lucrin slaap ik de nachten niet door...

:cheer2: :cheer2: :cheer2: voor alle wachters
Hier steeds meer ongesteldheidspijntjes. Het broekloeren is dus begonnen. Elke keer dat ik naar het toilet ga ben ik blij als ik geen bloed zie.

Ik ben nog niet aan testen toe. Ik leef nu lekker in de illusie dat ik (in ieder geval voor even) zwanger ben.

HD qua werk plannen. Is er iemand op je werk die van het traject weet? Bij mij wel een paar collega's die eventueel een afspraak konden overnemen. Dat is uiteindelijk nooit nodig geweest. Ik probeerde mijn werkagenda wel zo rustig mogelijk te houden tijdens de poging. En ik werkte wel eens op een vrije dag om een echo afspraak in te halen. Moet niet perse maar ik vond het een beetje geven en nemen.
Shi* Jokke - wat ontzettend verdrietig weer. Bah - bah - bah! Had echt zo gehoopt dat je nu net voor de feestdagen een keer een positieve test in handen zou hebben. Wat is je OTD?

Windmolen: Sluit me helemaal aan bij Lilly. Vind jou ook een enorme lieverd hier voor iedereen.

MwStippel: Test wanneer jij eraan toe bent. Ik heb nooit maar dan ook nooit uitgekeken naar het testmoment, omdat daar gevoelsmatig zo veel van af hangt (al weten we inmiddels ook dat mensen er nog niet zijn met een positieve test, maar dat is een ander verhaal). En ja - broekloeren is lastig. Bij ieder toilet bezoek kijken bij het afvegen en vrezen voor het ergste. Sterkte deze dagen.

Daisy: De uitgangsecho os er alleen om te kijken of alles rustig is en er bijvoorbeeld geen cystes zijn. En...niet alle artsen doen het. Zo deed Dr A. het standaard terwijl Dr H. (nadat hij de rol van Dr A. had overgenomen bij mijn kliniek) het nooit deed en vroeg wat ik kwam doen toen ik mij meldde bij de kliniek op dag 3 van de cyclus.

Biekkie: voorzichtig gefeliciteerd meis! Ik snap dat je nog niet juichend de tent door durft te gaan, gelet op de vorige ervaringen, maar ik ga enorm voor je duimen dat dot gewoon een plakker blijft en je over 8,5 maand opnieuw mama mag worden.

HD: Dank je - ik vind het oprecht ook heel erg interessant moet ik zeggen. Ik kom overigens uit een hele andere hoek, maar wanneer het om het verwezenlijken van je droom gaat of je eigen gezondheid, vind ik het ook wel boeiend. Dat geldt te meer wanneer je betaald voor behandelingen.

Patatje: welkom hier. Wat fijn dat je werk zo flexibel is en je zelf dingen kan inplannen. Uit je post maak ik op dat je er niet open over bent op het werk. Het is ook een lastige afweging.

Duuf: Ik weet inmiddels dat jij van de kerst kan genieten - ondanks de lastige December dagen. Ik hoop dat jullie boom er prachtig bijstaat en vooral dat dit de laatste kerst is zonder kindje. Zo lastig - zon'n aller-aller-aller laatste kans in het nieuwe jaar.

Lieve dames: ik weet dat kerst zonder kind soms extra lastig is omdat juist met kerst verlangens en gevoelens soms geïntensiveerd worden. Ik hoop enorm dat 2019 jullie jaar wordt - hoe cliche dit ook klinkt. Dikke knuffel voor een ieder die dat even nodig heeft.

Voor alle meiden: :hug: & :heart:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Patatje15, ja ik blijf even door testen, de 30e mag ik de uitslag doorgeven aan t zh.

MevrouwStippel, knuffel. Ik durfde eigenlijk ook niet deze keer.

Voor degenen die het leuk vinden in het andere topic een foto van de testen op 9 en 10 dpo.
Dank jullie wel voor alle lieve woorden, ik bloos er van :-$

Jokke, shit, wat balen van je negatieve test. Is er nog hoop dat je te vroeg getest hebt? Sterkte meid, witte testen zijn zo naar...
Jokke, wat balen! Die stomme witte testen ook! :hug:

Bedankt voor jullie tips, ik heb even op de site van Freya gekeken, maar m'n werkgever weet er van en collega's ook en ik hoef geen verlof op te nemen, dus dat heb ik allemaal wel geregeld gelukkig. Eigenlijk weet iedereen om ons heen het, behalve de externe contacten op mijn werk, dus klanten en relaties. Maar ik lees al dat het heel wisselend is hoe vaak je terug moet naar het ziekenhuis enzo. Ik ga gewoon proberen de week na de eerste eicel meting zo min mogelijk afspraken met externen te plannen en hopen dat de punctie in de week is en dankzij jullie tips ga ik dus ook thuiswerken na een terugplaatsing, dat is ook wel een goede. Ik heb bij IUI 1 keer een punctie gehad omdat ik teveel eitjes had en ben daarna gewoon gaan werken, dat was achteraf niet zo'n goed plan, want bij m'n 3e afspraak was de verdoving uitgewerkt en had ik toch best wel pijn. Bij IUI was altijd alles in de ochtend, dat was dus makkelijk plannen, ik hield gewoon 1,5 week per maand de ochtenden vrij, maar straks moet ik weer even een nieuw ritme vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven