Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 7)

02-10-2018 20:15 3042 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Bolletje81, kasteelbewoner, Sense
Prikken & slikken windmolen, stipjepipje, Puk, Lauwie
Wachten op cryo-tp Sofie, Vienna
In de wachtweken

Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status #cryo's Locatie
Dazzle_
(35/37)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF5 1 cryo -
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
windmolen
(34/40)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP, ICSI3: 1xTP (bbz) ICSI4 prikken
Puk32
(35/39)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk - IVF 1 Gecanceld - ICSI 1 geen tp, ICSI 2 mislukt (5xTP) ICSI 3 Prikken & Slikken Dusseldorf
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; ivf1 1x tp mislukt, ivf2 2cryo's mislukt, ivf 3.1 mislukt IVF3 wachten op cryo-tp #1 cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
HD84
(33/34)
april 2017 jan 2018 geen oorzaak bekend, 7xIUI, 1mk (8wk), dochter (jan '17) uit eerder mmm ICSI1
DaisyLiz
(29/29)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 ma 7 wk, 2017 N* 19 wk, via OI en IUI nu IVF1 (6 cryo's), TP 3 biochemisch IVF1 #nog 2 cryo's OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(37/37)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
sofie87
(?/?)
endometriose, dochter uit IVF1 IVF2
Stipjepipje
(30/35)
2018 apr 2019 lage AMH (0,30)/hoge FSH. Alleen eiceldonatie mogelijk ECD-IVF1 bezig met ecd-ivf 1 (eind sept tp)
Redcurls
(?/?)
2016 2019 onbekende oorzaak, 6x IUI IVF1 bezig met IVF1 (1e tp) AMC
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)

:heart: Hartje gezien!
*Yaradreamz (36/45), xx maart 2020, hersteloperatie man, mesa/tese, icsi 1.3 & 1.4 mk, icsi 2 mislukt, zwanger in ICSI3
*Labgeek1990 (28/32), xx jan 2020, zeer slecht zaad, icsi1: 10xtp, 3x mk, zwanger in ICSI2 + PGS
*Smurf112 (32/33), xx jan 2020, PCOS en verminderde zaadkwaliteit, zwanger in ICSI3, 2e tp
*Biekkie (40), 31 aug 2019, weinig zaadcellen, ivf 2 (6e tp)
*Wonder-1990, 5 aug 2019, dochter (2017) uit ICSI1, ICSI2, 1 cryo

:duckie: Bevallen
Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4), syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 6
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:06
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Biekkie, wat spannend. Ga ontzettend voor je duimen dat dit een goede plakker is.
Ik realiseerde me voor mijn eigen miskraam echt niet voldoende hoe heftig dat is. Zeker als je het hartje al hebt zien kloppen. Zo'n enorme teleurstelling dan. Ondanks dat ik me ook echt wel realiseer dat een miskraam over het algemeen betekent dat een kindje dan ook echt niet gezond is en het ook beter is dat het niet geboren wordt, vond ik het veel verdrietiger en heftiger dan ik verwachtte.
Biekkie wat een heftige verdrietige periode ligt achter je. :hug:

Ik hoop dat deze nieuwe tp positiviteit en hoop mag brengen voor de toekomst. Heel spannend, nu weer samen op de wachtbank. Ik duim.

Yara hoe voel je je? Nog last van de punctie? Al iets gehoord over eventuele cryo's? Ik duim ook voor jou.

Zot oef een goede echo. Weer een stapje in de goede richting.

Deze periode vorig jaar. Het lijkt me zo heftig wat jullie hebben meegemaakt. Ik blijf hopen dat alles goed gaat met deze wondertje en je onder strenge controle staat.

Duufje de komende periode is ook alles bepalend. Ik hoop ontzettend voor jullie. Het is zo gegund.

Baggal hopelijk sterkt je vader nog wat aan de komende weken.
Fijn dat je nu even vrij bent en op adem kunt komen.
Duufje, het is meer dat ik t niet kon geloven na 3 miskramen, dat iedereen, gyn, verloskundige, iedereen om me heen zei dat het nu echt een goede zwangerschap was. Ik durfde eindelijk blij te zijn, nog maar 2% kans dat het mis zou gaan!
Ik had gewoon beter kunnen afwachten. En dat ga ik nu ook doen mocht ik weer zwanger zijn.

Wat jij hebt meegemaakt en nog steeds meemaakt is nog zoveel oneerlijker en zwaarder... Je bent echt een kanjer.

Oh ja, over sex en IVF: https://newscientist.nl/nieuws/seks-tij ... ngerschap/

Ik heb het gevraagd, vorige tp, en mocht gewoon. Geen idee of dit een oud onderzoek is, of alweer achterhaald.

Baggal, ik hoop dat je vader opknapt...moeilijk hoor!
Hier ook maar even een poging tot meeschrijven. In het begin van het traject heb ik fora een beetje vermeden omdat ik zowel de succesverhalen als negatieve verhalen nogal deprimerend vond om te lezen, maar ik begin wel wat meer behoefte te voelen om ervaringen te delen met mensen die begrijpen wat je doormaakt.

Kort samengevat:
In het traject beland na een vrij heftige endometriose operatie waarbij ook een van de eileiders verwijderd is en ook de eierstok aan die kant heeft sindsdien geen actie meer vertoond. Omdat ik altijd aan hormoonbehandelingen zal blijven om de endometriose rustig te houden, werd me aangeraden zsm een ivf-traject te starten. Dat kon gelukkig ook, maar het was wel een achtbaan, direct na de herstelperiode van de operatie.

Poging 1 - tp + 1 cryo. Tegen overstimulatie aan maar klachten te overzien.

Poging 2 - Veelbelovende punctie met 20 eicellen maar 2 dagen later telefoontje dat er maar 1 embryo van over was, en ook niet de beste. Was nog een vraag of die de tp zou halen en dag van de tp ook last van overstimulatie klachten (ongeveer een week door thuis gezeten). Uiteindelijk wel een tp, maar ook mislukt.

We weten nu dat poging 3 ICSI gaat worden, maar ik had eigenlijk niet verwacht (en heel erg gehoopt) om tot poging 3 te moeten komen. Ik merk dat ik me redelijk depressief begin te voelen rond het hele traject, ik ben ook niet de meest optimistische persoon. Ik heb me in een rustig stadium op andere opties georienteerd, zoals adoptie, maar blijkt dat we daar ook niet voor in aanmerking komen vanwege leeftijd partner. Het voelt nu allemaal heel definitief en zonder plan B. Beetje moedeloos verhaal, maar misschien helpt het om het een beetje te kunnen delen.
Hoi,

@Biekkie, moest nog regelmatig aan je denken en vroeg me af hoe het met je ging. Volgens mij waren wij ongeveer tegelijk zwanger, en toen beide een mk. Begrijp dat de mk hard aangekomen is, na de eerste mooie berichten. Hoe verder je komt, hoe meer je durft te hopen hoe heftiger het is natuurlijk. Hopelijk geeft deze tp een beter resultaat, ga voor je duimen.

@mevrouw stippel, ons succesverhaal (n=1), in ieder geval kwa embryo's dan. Fijn dat je een terugplaatsing van een mooie blasto hebt gehad (dus niet allen veel emmy's ook nog goede kwaliteit...die rika doet goede zaken hier met ons ;-) ). Ga ook voor jou heel hard duimen!!!
Ik vind trouwens alle groentes biologisch wel een beetje lastig hoor, lukt mij eigenlijk niet. Beetje dom misschien maar is vaak zo duur of niet voorgesneden (luie kok hier)..is dat echt heeel belangrijk denken jullie?

@ZOt, zo bijzonder :heart: :heart: , maar begrijp ook dat het nog spannend is. Hoe ver ben je nu? En ik snap ook dat jullie eigenlijk geen rekening hielden met 2 plakkers, is ook erg raar in onze situatie. Zulke complete uitersten bedoel ik van helemaal niks naar 2 tegelijk...

@Patatje, welkom hier. Je hebt al behoorlijk veel achter de rug en dan ook nog met heftige endometriose. Superzwaar lijkt me dat. Op zich klinkt jouw verhaal wel een beetje alsof er misschien niet het meest optimale protocol gevolgd is, met 2 keer bijna overstimulatie en dan weinig emmy's. Heb je misschien al eens overwogen om naar een ander ziekenhuis te gaan? Ik ga dat nu doen (ook voor poging 3 met icsi) en dit is best een grote stap want de impact op ons leven wordt gewoon nog groter, maar vond het nu wel tijd en het geeft ons wel weer meer energie dat we nu niet weer gewoon hetzelfde gaan doen. En misschien is het een overweging om over te stappen van verzekering? heb ik ook net gedaan naar umc en dan extra 3, zodat we poging 4 eventueel ook vergoed krijgen. Geeft mij wel meer rust.

@Smurf, ik ben het helemaal eens met jouw opmerking over nieuwe brillen etc, ga er ook helemaal voor!! overweeg zelfs acupunctuur :lol: terwijl dat echt niks voor mij is eigenlijk...

@Baggal, moeilijke situatie met je vader, uiteraard kan je niks veranderen aan spoedoperaties die tussendoor komen maar het lijkt me ook dat als je eenmaal hebt 'gekozen' voor zo'n zware operatie dat je er dan ook gewoon gehad wil hebben zodat je verder kan met het herstel. Sterkte voor je vader en jou ook, ik hoop dat jullie ondanks alles toch fijne kerstdagen hebben samen.

Veder waren er een aantal mensen die lijstjes van aanbevolen vitamines hadden? ik meen ginger en nog iemand? windmolen misschien? Ik ben erg nieuwsgierig :?:

Verder geen echte update hier, ben beetje af aan het vallen en hard aan het lopen (probeer low impact zoals mijn grote voorbeeld maar dat vind ik wel lastig) en beetje werkstress vanwege het 'alles-moet-af-voor-de-kerst' virus...
Oh en ja de feestdagen zijn ook niet favoriet hier, kerst gaat nog wel maar met nieuwjaar verstoppen wij ons onder een dekentje op de bank met de gordijnen dicht. Weer een jaar voorbij zonder datgene waar we zo naar verlangen, heb niet zoveel met dat hele 'gelukkig-nieuwjaar' gedoe...
Hey duuf, wat spannend zeg! Kan me voorstellen dat je er flinke kriebels van krijgt. Heb ik zelf ook als ik denk aan januari want dan gaan wij hopelijk ook weer een stapje vooruit. Fijn dat je even vrij hebt, hopelijk kun je even lekker coconnen en je mentaal voorbereiden op wat komen gaat.

biekkie goed om even van je te horen.. hoop heel erg dat het dit x eindelijk goed mag gaan... Is er nog extra onderzoek gedaan of domme pech?

@yara ben erg benieuwd of je al iets over je cryo’s hebt gehoord!! Hoop op een mooie opbrengst

@mevrouwstippel jeeeeej! Een mooie blasto, fingers crossed voor jou!!

@patatje welkom hier. Bij mij ook ups and downs maar probeer altijd het positieve te zien en de steun hier helpt! Al is het maar dat ik weet dat ik niet alleen ben en er altijd een luisterend en vooral begrijpend oor is.

@mamamaria hahaha goed zo! Ik ben ook niet vd acupunctuur hoor, wel geprobeerd maar niet voor mij. Probeer nu osteopathie voor mn baarmoeder... ben benieuwd!!

Ik heb vandaag even gemaild of ik in januari de menstruatie mag opwekken met provera. Ik ben ondertussen na 6 weken wel ongesteld geworden deze week maar wil echt niet weer zo lang wachten. Onze behandeling is alweer 2 maanden geleden en denk bijna iedere dag wel even aan die 6 2 cellige cryo’s van ons. Doodsbang dat ze het niet redden maar wel aan toe om het te weten...
Mamamaria Ik wilde inderdaad minimaal een second opinion van een ander ziekenhuis op ons behandelplan. Ergens vind ik het prettig om hier te blijven, korte lijntjes en ze hebben ook de operatie uitgevoerd. Ik begrijp de argumentatie voor eerdere keuzes, maar ik heb zeker een hele nare nasmaak aan de volledig weggegooide tweede poging overgehouden. Waarop heb jij je keuze voor het nieuwe ziekenhuis gebaseerd?
Het verdiepen in het hele zorgverzekeringsverhaal staat voor volgende week op de planning...

smurf Ja ik denk dat me het meeste energie kost om elke keer weer moed te verzamelen, want zoveel ups zijn er niet in het traject (maar misschien is dat mijn pessimistische kant weer). We gaan in ieder geval komende maand een therapeut uitproberen waar andere vrouwen op de afdeling positieve ervaring mee hebben. We hebben een keer met maatschappelijk werk in het zh gesproken, maar dat was hem helemaal niet.

Hier dus nu deze week even sippen en verwerken, en dan staat er even een adempauze op de planning. Hopelijk kunnen we het onderwerp een beetje vermijden tijdens de feestdagen :A:
Dames, mag ik even jullie advies? Ik ben aan het wachten op mijn menstruatie en mag dan voor een cryo tp gaan, voor de eerste keer. Nu krijg ik progynova pilletjes en zou daar eigenlijk volgens een bepaald opbouwschema op dag 1 mee moeten beginnen. Echter, ik moet wel eerst komen voor een uitgangsecho en waarschijnlijk komt het heel onhandig uit. Ik weet niet precies wanneer mijn eisprong was, maar verwacht wel elk moment ongesteld te worden. Nu is het zo dat ik van vrijdag t/m maandag niet in het land ben en dinsdag en woensdag is het natuurlijk kerst. Ik heb zojuist de verpleegkundige van het ziekenhuis gebeld en er is nu een uitgangsecho ingepland voor donderdag. Maar waarschijnlijk zit ik dan al op cyclusdag 5, 6 of 7 en begin ik dus veel te laat met de progynova. De verpleegkundige zei net dat het niet ideaal is, maar het is niet anders en anders prikken we even bloed en kijken we hoe of wat. Ik ben echt als de dood dat ik niet voor een cryo tp mag deze maand en dat ik weer een cyclus moet wachten. En mijn huidige cyclus duurt alweer 50 dagen. Heeft een van jullie ervaring met progynova of tips wat ik kan doen?
Even snel voor DaisyLiz, waarom moet je überhaupt een uitgangsecho krijgen? Ik ken dat niet voor cryo-terugplaatsingen. Zou je niet gewoon alvast met de progynova kunnen beginnen op cyclusdag 1 en dan bij de echo op dag 5,6,7 controleren of het idd allemaal goed is en mocht er dan een probleem zijn, kan je altijd nog stoppen met de progynova? Mss kun je vragen of dat mag?
Daisyliz, wat windmolen zegt zou ik ook doen. Gewoon beginnen op dag 1. Tenzij je bekend bent met problemen in een cyclus, zoals cystes ed, dan zou ik wel even overleggen. Ik heb in principe nooit een echo gehad voor ik aan progynova begon.
Ik heb nooit cystes oid gehad, maar ze willen kijken of alles er goed uitziet. Of het slijmvlies (voor mijn doen) dun genoeg is enzo. Dat was bij gonal F ook altijd protocol, dus ik ging ervan uit dat dat voor progynova ook de normale gang van zaken is, maar bij jullie dus niet? Ik heb ook voorgesteld of ik niet gewoon mag beginnen, maar dat wilde ze echt niet hebben.
@mama maria: dat wachten he…. Het is een groot onderdeel van ons traject. Gaat het wel goed met je?
Slim over te stappen naar UMC. Kost wat maar minder in ieder geval minder dan de behandeling. Ik zit zelf net als zot aan de vitamine D en foliumzuur. Ha fijn een mede hardloper! Heerijk he?

@zizo geniet maar lekker van je borrels en feestjes! Heb je weer wat extra energie voor als je weer moet beginnen. Ben je weer een beetje jezelf?

@baggal: heel veel sterkte vandaag en komende weken. Ik had eigenlijk de brief al verwacht waar ze het aantal cryos in vermelden dus zit nu aan de telefoon te wachten

@windmolen: ik voel me helemaal weer goed en ben wel een beetje over de MK heen had wel aardig wat stress veroorzaakt merkte ik. Dus heb even een paar weken niet aan aan alles met ICSi gedacht en gewoon geleefd. Hoe gaat het nu met het spuiten en de kunstmatige overgang?

@puk heey meid, jou had ik even niet gelezen. Fijn dat het wat beter met je gaat. Wanneeer heb je je gesprekken bij DD/Gent.

@jokke, ha medewachtbanker  ook al zon ongeduldje.. ja ik zou als ik jou was dan gewoon de 24e testen dat is de laatste dag voor de kerst .. anders ben je wel erg vroeg.

@sense: ik snap je heel goed. In 2015 hadden we de gesprekken voor de hersteloperatie. Nu zijn we al weer 3 jaar en een paar miskramen verder… gelukkig zijn we wel met meer meiden hier en hebben we wat steun aanelkaar. Vervelend dat het je zus er totaal niet dankbaar voor is. Is zij er wel voor jou?

@biekkie. Inmiddels hier ook aardig geknakt meid. Mijn 3e en 4e tp zijn een miskraam geworden.
Fijn dat we allemaal op het wachtbankje zitten… fingers crossed allemaal.

@mevrouw stippel, ik voel me prima meis, jij ook? Ben nog niet mega ongeduldig..

@patatje welkom hier, wat aan pad heb je al achter de rug. Schrijf maar lekker van je af.

@daisy liz. Ik heb nu ook alleen met de verse TP een uitgangsecho gehad omdat ze het aantal follikels wilden meten. Ik zou gewoon kijken of het advise van windmolen werkt.

@all nu na een half uur aan de telefoon weet ik het aantal cryos: het waren 6 bevruchtingen wat ik hoorde vrijdag en het zijn er 3 geworden van 5 dagen. Net als de vorige keer een grote afvalrace helaas… maar goed dit zijn wel weer 4 x een poging op…… laten we het maar positief zien.

Ik ben alleen bang dat ik door mijn laatste mk’s wat onzekerder zal zijn richting de testdatum. Ik wil niet heel vroeg gaan testen, want dan maak ik mezelf nog ongeruster als het wit is of licht.
@smurf had je overgeslagen sorry ik herken het wat je zegt over de hoeveelheid die overblijft.. Bij mij zijn het er uiteindelijk 4 uit 6 geworden dus hoop dat dat voor jou ook geldt. Je hebt een aardig lange periode gehad zeg tussen de ongesteldheidin. Ik wist ook niet dat je daar medicijnen voor kon krijgen.
Zo'n lange periode had ik ook in de zomer. 37 of 38 dagen duurde het tot ik ongesteld was... Maar ja was toen op vakantie dus gelukkig minder mee bezig.

@all in ieder geval allemaal vast fijne feestdagen, hopelijk voor ons een kindje in 2019 :heart:
Hier wachtdag 8 en wat bloed bij het afvegen. Dit had ik vorige x ook en toen werd ik een week daarna ongesteld :-(
Maakt mij soms zo bang
Jokke, nu 8 dagen na de tp? Eng is dat hé. Had je een 3 daags embryo? Het zou innestelingsbloeding kunnen zijn maar ik snap je stress. Als je utro gebruikt met inbrenghuls kan het ook daarvan zijn. Ik duim voor je.

Yaradreamz, 3 in de vriezer is mooi hoor! Al wil je er zelf tuurlijk t liefst 10, of zekerheid... knuffel. Weet niet meer wie t schreef maar miskramen in de mmm zouden verboden moeten zijn.
Ik heb in een jaar 5 tps en 4 miskramen gehad, al vond ik de laatste met 9 weken t zwaarst.

Qua testen, ik blijf zelf wel vroeg testen, ik wil het gewoon weten. Ben blij dat ik ruim voor kerst in elk geval weet of er iets gaande is of niet. Zo zie ik t nu maar, als iets gaande.

In t zh had ze t over 30e testen, toen zei ik oh ik weet het over 4/5 dagen al hoor! Kan weer misgaan, maar ik weet liever dat er iets gaande is want geduld is met sommige zaken niet mijn sterkste kant. Moesten ze wel om lachen. Ik moest zelfs lachen met slangetje al er in hahaha ze zijn zo lief bij t Radboud!

Daisyliz hier ook nooit een echo vooraf... Ik zou ook gewoon op CD 1 beginnen met progynova. Als je twijfelt anders nog eens bellen/mailen?

Smurf112, nee geen onderzoek, waarschijnlijk gewoon pech. Vanwege mijn leeftijd(41 ondertussen) wordt ook niet alles onderzocht. Voor een onderzoek moet je meen ik 3 maanden niet zwanger geweest zijn en ik heb al niet veel tijd meer.
Ik hoop dat je snel antwoord op je mail krijgt!

Nu de keuken in.
Yaradreamz best een goede opbrengst toch! Al hoop je natuurlijk altijd op meer. Hopelijk heb je er maar 1 nodig.

Jokke hoe is het nu met het bloedverlies? Ik hoop dat het onschuldig was.

Voor jou ook superspannend Biekkie, ik zal voor je duimen!

Bedankt nog voor jullie adviezen mbt de progynova Windmolen, Zot, Biekkie en Yaradreamz. Vandaag toch nog maar een keer gebeld, maar ze blijven erbij: eerst een uitgangsecho, dan pas starten. Ze willen zeker weten dat mijn slijmvlies niet dikker dan 6 mm is na een menstruatie en ze zeggen dat het geen probleem is als ik later start met progynova. Ik moet er maar op vertrouwen dan.
Biekkie schreef:
19-12-2018 17:23
Qua testen, ik blijf zelf wel vroeg testen, ik wil het gewoon weten. Ben blij dat ik ruim voor kerst in elk geval weet of er iets gaande is of niet. Zo zie ik t nu maar, als iets gaande.
Zo sta ik er ook in Biekkie. Ik weet graag vroeg of er iets gaande is. En zeker nu zonder pregnyl die de uitslag vals positief kan doen zijn begin ik op tijd met testen.

Ik ben mega ongeduldig en me ook erg bewust van mijn lijf. Elk pijntje, elk symptoompje en de hoop wakkert weer aan. Om daarna weer te doem denken. Maar ja, ik heb er geen invloed op. Ik kan me niet zwanger denken dus we wachten nog maar even af.
Kerstdag ga ik testen, dan zit ik exact 14 dagen na mijn eisprong.

Jokke aahhh wat spannend dit. Ik blijf voor je duimen hoor. Bloed hoeft niet altijd gelijk iets negatiefs te betekenen. Ik moet van mijn ziekenhuis altijd testen, ook al denk ik ongesteld te zijn geworden. Nog even wachten, het is bijna maandag (dacht gelezen te hebben dat je dan ging testen). Die tweede wachtweek kruipt voorbij vind ik.

Yara erg fijn om 3 cryo's te hebben. Ik hoop zo dat jullie kindje ertussen zit. (En het allerliefst al in je buik natuurlijk)
Wij hebben medio 2015 ook de hersteloperatie gehad. Alweer 3,5 jaar geleden en nog steeds geen duidelijkheid of er nog een kindje mag komen.

Mijn werk geeft wat afleiding van de wachtweken maar ik ben niet echt gefocussed. Ik haaaatttt wachten.
Daisyliz, ja dan daar maar op vertrouwen...

MevrouwStippel, jij had toch ook maandag tp? Dan is toch 2e kerstdag 14 dagen na eisprong? Bij mij namelijk wel...

Ik ga morgen testen, zou kunnen dat ie dan nog omo wit is hoor, van de 4 x positief testen maar 1x op 9 dpo positief getest, 3 x op 10 dpo. Ergens vind ik het wel eng, net zoals de tp ook even tranen gaf, weer de stress in.

Toch wilde ik niet nog een maand wachten. Nu zijn alle 9 cryo's op. Een a en een c teruggeplaatst. Bij IVF 3 ga ik er toch 1 per x laten terugplaatsen.
Ik heb 11-12 mijn eisprong gemeten Biekkie.
Ik had 11-12 positieve lh test, 12-12 eisprong en 5 dagen na eisprong doen ze hier tp, 6 dagen na positieve lh test dus. Je ei springt 24/36 uur na positieve test. Ik voel dat altijd da's wel fijn want ik word onzeker van die lh testen. Vooral omdat ie savonds donker is, smorgens licht en avond erna weer donker.
Je hebt helemaal gelijk Biekkie. Heb mijn eisprong ook gevoeld. Maar zal niet op een dag aankomen. En tweede kerstdag wil ik niet testen want heb die dag een kerstfeest met familie.

Spannend dat je morgen al gaat testen. Echt wel supersnel als er iets te zien zou zijn.

Ik heb af en toe een beetje zeurderige ongesteldheid achtige rug en buikpijn.
Pfff t kan alle kanten op.

Vandaag een drukke werkdag dus gelukkig veel afleiding.
Daisyliz ik hoop dat de timing gunstig valt qua buitenland, menstruatie en echo. En dan in het nieuwe jaar hopelijk snel een succesvolle terugplaatsing.
@mevrouw stippel : qua hersteloperatie operatie en de eerste maand prikken hebben we er al een hele periode op zitten. Nu maar hopen op veel positiviteit deze ronde. Begin af en toe wel een beetje de moed te verliezen. Had zo'n lange tijd na hersteloperatie niet verwacht.

@biekkie: ik heb pregnyl 10.000 ingespoten dus wil geen vals positief..
Wat was de datum dat je van het ziekenhuis mocht testen?

@jokke:,hoe gaat het bij jou?

mag je zwemmen met een tp van een week terug
Jeetje wat zijn jullie lief, kan er bijna een traantje om laten. Ben sowieso nogal jankerig ;-) zullen die klote medicijnen wel zijn.
Na dat mini druppeltje bloed, geen bloed meer gezien. Maar voel ook serieus niets, blijf vrezen voor k u t nieuws. Ik ga denk ik zaterdag of zondag testen. Maandag moet ik gewoon werken en dinsdag (officiële testdag) krijf ik 20 eters, dus dan wil ik liever niet mega depri zijn.
Blij met jullie
Oh Jokke spannend! Gelukkig geen bloed meer. Wanneer is je nod?

Yaradreamz, ik heb het gevraagd en het mocht wel, maar het was een afweging die ik zelf moest maken. Ik zou het nu zelf niet meer doen maar ik ben dus in juli in bubbelbad gegaan iets van 5 dagen na tp en ik bedacht later dat t misschien niet zo slim was... Sauna wist ik wel, bubbelbad bedacht ik me daarna pas. Hier mag je 13 dagen na een 5 daagse cryo tp testuitslag doorgeven. Voor mij de 30e dus.

MevrouwStippel, nee 13 dpo zou je wel wat moeten kunnen zien hoor, sommige vrouwen maken traag hcg aan dus ik zou bij een negatieve test nog wel doortesten. Lastig he, ik probeer er niet zo veel aan te denken maar idd googlen, toch veel mee bezig zijn... Je voelt ook ineens vanalles. :bonk:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven