Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 7)

02-10-2018 20:15 3042 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Bolletje81, kasteelbewoner, Sense
Prikken & slikken windmolen, stipjepipje, Puk, Lauwie
Wachten op cryo-tp Sofie, Vienna
In de wachtweken

Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status #cryo's Locatie
Dazzle_
(35/37)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF5 1 cryo -
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
windmolen
(34/40)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP, ICSI3: 1xTP (bbz) ICSI4 prikken
Puk32
(35/39)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk - IVF 1 Gecanceld - ICSI 1 geen tp, ICSI 2 mislukt (5xTP) ICSI 3 Prikken & Slikken Dusseldorf
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; ivf1 1x tp mislukt, ivf2 2cryo's mislukt, ivf 3.1 mislukt IVF3 wachten op cryo-tp #1 cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
HD84
(33/34)
april 2017 jan 2018 geen oorzaak bekend, 7xIUI, 1mk (8wk), dochter (jan '17) uit eerder mmm ICSI1
DaisyLiz
(29/29)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 ma 7 wk, 2017 N* 19 wk, via OI en IUI nu IVF1 (6 cryo's), TP 3 biochemisch IVF1 #nog 2 cryo's OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(37/37)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
sofie87
(?/?)
endometriose, dochter uit IVF1 IVF2
Stipjepipje
(30/35)
2018 apr 2019 lage AMH (0,30)/hoge FSH. Alleen eiceldonatie mogelijk ECD-IVF1 bezig met ecd-ivf 1 (eind sept tp)
Redcurls
(?/?)
2016 2019 onbekende oorzaak, 6x IUI IVF1 bezig met IVF1 (1e tp) AMC
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)

:heart: Hartje gezien!
*Yaradreamz (36/45), xx maart 2020, hersteloperatie man, mesa/tese, icsi 1.3 & 1.4 mk, icsi 2 mislukt, zwanger in ICSI3
*Labgeek1990 (28/32), xx jan 2020, zeer slecht zaad, icsi1: 10xtp, 3x mk, zwanger in ICSI2 + PGS
*Smurf112 (32/33), xx jan 2020, PCOS en verminderde zaadkwaliteit, zwanger in ICSI3, 2e tp
*Biekkie (40), 31 aug 2019, weinig zaadcellen, ivf 2 (6e tp)
*Wonder-1990, 5 aug 2019, dochter (2017) uit ICSI1, ICSI2, 1 cryo

:duckie: Bevallen
Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4), syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 6
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:06
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vienna, wat Zot zegt klopt inderdaad volgens mij. Nieuwe verzekeraar = nieuwe toestemmig, nieuwe behandeling = nieuwe toestemming.
Ligt wel een beetje aan de verzekeraar overigens. Als die een contract heeft met de behandelaar, hoef je soms alleen toestemming te vragen indien de behandeling ook een overnachting in het zkh met zich mee brengt. En zou dat dus niet hoeven voor een IVF/ICSI behandeling. Maar dat kun je waarschijnlijk wel vinden op de site.
Hou er wel rekening mee dat de behandelingen in Duitsland en België eigenlijk altijd duurder zijn dan het Nederlandse tarief dat vergoed wordt. Zeker als je 'extraatjes' doet (bijvoorbeeld picsi, een calciumbehandeling o.i.d.). De medicatie wordt ook meestal niet volledig vergoed. Het kost je hoogstwaarschijnlijk sowieso geld, maar het is op voorhand lastig in te schatten hoeveel precies. Als je eenmaal een behandelplan hebt en weet welke medicatie je nodig hebt, kun je dit wel berekenen samen met de verzekeraar. Maar dat is in relatie tot jouw vraag dan te laat...

Even uit niewsgierigheid: hebben jullie het pleegzorgtraject in het kader van een waarschijnlijk nieuwe poging on hold gezet?
Jeetje dames wat een verhalen. Ondanks dat ik eigenlijk nooit wat post en meestal alleen meelees heb nu toch weer een vraagje waar jullie me misschien mee kunnen helpen.
(En bedankt! het meelezen zorgt er absoluut voor dat ik weet dat ik niet de enige ben in deze situatie en dat is erg fijn en soms hard nodig)

In het kort mijn verhaal;
MMM sinds Jan 2018. Vrij snel schildklier probleem ontdekt met medicatie nu goede bloedwaarden. Daarna ivm cystes m’n eileiders verwijderd. Na bijna overstimulatie (geen verse terugplaatsing) 21 eiblaasjes, 19 bevruchtingen waarvan er 18 (!!!) goed deelde en nu dis in de vriezer liggen. Eerste twee terugplaatsingen niet gelukt. Dinsdag de derde (en die gaat natuurlijk lukken ;) )

Nu had ik net de echo en gaf m’n gynaecoloog aan dat de kans na vijf terugplaatsingen van dezelfde batch aanzienlijk afneemt.
En dat ze dan graag alles ontdooien en alles wat deelt tot blasto terugplaatsen/weer invriezen en de niet goed delende de vuilnisbak ingaan.
Ik hier nog nooit over gehoord. Iemand ervaring mee? Geeft dat twee keer in vriezen dan geen problemen?

Bedankt alvast!
Hoi Kim, welkom hier! Wauwie, 18 embryo's!! Dat zijn pas aantallen, nice!

Ik heb nog nooit gehoord dat de kans zou kunnen verminderen, maar ik snap wel wat ze zegt. In veel ziekenhuizen in het buitenland laten ze embryo's standaard al tot 5 dagen Blastocytes doorgroeien omdat deze een hogere kans geven op zwangerschap. Ik ben geen mega expert, dit is wat ik ervan weet.

Er zijn hier dames veel beter onderlegd :) :) (@baggal?)
@ Zot en Duufje: bedankt voor jullie reactie. Dat is duidelijk. Zal eens goed alle verzekeraars vergelijken. Op zich kregen we redelijk wat vergoed (op deel ICSI na en cryo terugplaatsingen niet, was 500€ per keer), dus misschien blijven we hier wel bij want dat scheelt weer uitleg bij evt. nieuwe verzekeraar.

@ Duufje: nog steeds niet helemaal uit over wat we doen. Gevoel zegt: ga nog voor die pogingen die we hebben. Want de wens is er nog steeds. Verstand zegt: kans is zo klein en ook nog behoorlijk risicovolle zwangerschap (ivm korte baarmoederhals) dat het misschien wel tegen beter weten in is.
Daarom maken we sowieso het pleegzorg intake traject eerst af, dat geeft ook tijd om verder de afweging te maken. We kunnen dan al wel in hun bestand worden opgenomen, maar we kunnen altijd aangeven nog even te willen wachten.
Yara: Ik hoop ontzettend dat er mooie bevruchtingen volgen. Wanneer hoor je meer?

Vienna: Lastig wanneer de wens nog altijd zo groot is, maar je je ook realiseert dat de kans misschien niet zo groot is en er anderzijds ook wellicht een andere weg op stapel staat.

Smurf112: wanneer ga jij op voor je cryo TP?

MwStippel: Ben erg benieuwd hoe het met je gaat en nu je inmiddels een smiley op je CB had, of er al een TP geweest is?

ZwolleKim: Ik zag dat Smurf al naar mij verwezen had. Misschien dat Windmolen ook een idee heeft, want die heeft haar tanden ook stevig in het onderwerp gezet. Ik ben geen arts overigens ;-)

Eerlijkheidshalve had ik niet eerder gehoord dat de kans na 5 keer een TP uit een batch afneemt. Als ik naar mijn eigen traject kijk (niet dat dit een maatstaf is) had ik in ICSI 2 uiteindelijk 7 embryos (een verse TP met 2 blastocysts -miskraam-, een FET met 2 blastocysts -chemische zwangerschap- en nog een FET met 2 blastocysts (en werd toen uiteindelijk blijvend zwanger van een van die blastocysts). Kortom, een in mijn geval lijkt dus helemaal niet in lijn met de theorie van de arts. Immers, als ik mijn embryo's een voor een had laten terug plaatsen, dan was mijn dochter de 5e of 6e terug plaatsing geweest en laat zij juist degene zijn die het wel gered heeft terwijl alle anderen embryos of niet innestelden of leidde tot een vroege miskraam. Nu spreekt jouw arts van een afnemende kans, en zegt dus niet dat het onmogelijk is, maar toch.
Overigens hebben wij de andere (laatste) embryo uit die batch na ontdooiing gedoneerd aan de wetenschap. Deze embryo had in theorie opnieuw ingevroren kunnen worden, om op een later moment te worden teruggeplaatst, maar was erg gefragmenteerd. Ik had mijn behandelingen in een privé kliniek in Engeland en omdat ik voor elke TP stevig in de buidel moest tasten had ik na een kosten/baten analyse zoiets van: laat maar. Het vriezen-ontdooien-opnieuw invriezen is niet heel erg slecht voor een embryo. Er zijn zelfs wetenschappers die beweren dat als embryos dat overleven dit een indicatie is van een sterk embryo.
Ik kan mij overigens wel voorstellen dat als jouw embryos zijn ingevroren op dag 3 (in plaats van dag 5) dat het zinvol is om te kijken of ze de morula of blastocyst stage halen. Als dat niet het geval is, dan hadden ze het zeer waarschijnlijk ook niet in jouw baarmoeder gered.

Duuf: Het kaarsje brandt hier iedere avond. Je bent nooit ver uit mijn gedachten...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
@baggal ook al ben je geen arts, je weet er wel veel van. Wij gaan in januari voor de terugplaatsing... Ik had voor 1 dec ongesteld moeten worden, daarna werden er geen nieuwe behandelingen meer gestart. In plaats daarvan werd ik vandaag knetterongesteld. Heerlijk...

Ik ben trouwens overgestapt naar UMC, +extra zorg 3, zodat een eventuele 4e poging vergoed wordt. Wel duur, maar alsnog goedkoper dan de basisvergoeding voor een behandeling zelf dokken. En ik ga wel een nieuwe bril bestellen, veel acupunctuur / osteopathie doen om het eruit te halen haha.
ZwolleKim, ik heb, net als Baggal, ook nog niet eerder van die stelling gehoord, sorry. Wel denk ik dat het bij zoveel goede embryo's zinvol kan zijn om ze door te laten groeien tot blasto en de beste eruit te kiezen op die manier (ook hier geen arts, trouwens, hoor, alleen wel veel gelezen over dit onderwerp). Twee keer invriezen levert in principe geen problemen op, je hebt alleen een iets grotere kans op verlies van embryo's omdat ze het ontdooien niet overleven. Maar wat Baggal al schreef, dat waren dan wsl sowieso niet zulke sterke embryo's en dat draagt dan alleen maar bij aan de selectie van de beste embryo's. In Duitsland doen ze wel vaker twee keer invriezen, één keer op dag 1 en dan als ze blasto's zijn. Blasto's kunnen erg goed tegen invriezen en ontdooien trouwens, zo'n 90 tot 95% overleeft dat. Succes verder met je traject en hopelijk is de volgende TP idd gewoon raak!

Yaradreamz, fijn dat je een terugplaatsing hebt gehad! Hoe is het gegaan? Hopelijk ook nog een mooi aantal cryo's!

Daisyliz, helemaal prima dat je jezelf in de tabel hebt gezet, daar is-ie voor! En vooral niet denken dat je klachten niet erg genoeg zijn, hoor! Klachten zijn klachten en dat is al reden genoeg om het te bespreken. En bespreken kan nooit kwaad. Pijn op de wc tijdens je menstruatie is wel echt een typische endoklacht. Wat bedoel je met abnormaal dik bmslijmvlies? Hoe dik is dik? Ik wist niet dat zoiets bestond. Levert dat ook problemen op voor het zwanger worden? En kan daar niets aan gedaan worden? Een curettage ofzo? En je stelt helemaal geen domme vraag. Er is nog veel onbekend aan endometriose. Eigenlijk zou endo aan de darm idd een zwangerschap niet in de weg moeten staan. Behalve dat mogelijk actieve ontstekingen de innesteling verstoren, of de eicelkwaliteit aantast, maar dat is (nog?) niet wetenschappelijk bewezen. Ik denk dat het probleem vaak is dat er nog meer endometriose elders zit, zoals bij mij ook. En die endometriose kan zorgen voor verklevingen of onzichtbare beschadigingen aan de eierstokken of eileiders waardoor die niet goed meer functioneren.

Baggal, dank je wel voor je toelichting. Mijn vraag was eigenlijk of je de klacht direct naar het ziekenhuis hebt gestuurd en zo ja, aan wie adresseer je dat dan? Direct aan de arts tegen wie je een klacht indient? Ik weet verder niet zeker of 'de heks' had moeten zien dat er endometriose zat bij mij. Ik denk het eigenlijk wel. Het had zomaar kunnen zijn dat bijv. een huisarts me doorverwezen had en er dan verder niemand anders meer naar de beelden had gekeken. Mss ga ik het nog even bespreken met de endo-arts. Fijn dat je nu eindelijk vakantie hebt, lange dag heb je gisteren gemaakt!

Zot, wat fijn, twee hartjes gezien! Gefeliciteerd! Het zal zeker nog wel spannend blijven, ook gezien je geschiedenis. Ik blijf voor je duimen.

Jokke, klinkt alsof je een mooie embryo hebt teruggekregen! Hopelijk goed nieuws voor jou met de kerst!

Gingerspice, ach, wat jammer dat het toch niet goed is afgelopen... Een positieve test betekent iig dat er een innesteling is geweest, je was echt even zwanger. Ik zou het zelf wel als iets positiefs zien, denk ik. Iig heeft je lichaam de embryo geaccepteerd, ook al was het maar voor even. Waarom het dan mis is gegaan, zal niemand weten, maar je was iig even een stapje verder. Ik hoop dat de cryo echt blijft hangen. Sterkte en een knuffel!

Duufje, heel veel sterkte vandaag :rose: .
Gingerspice wat jammer dat het zo vroeg is misgegaan.

Wel fijn om te weten dat er in ieder geval een innesteling is geweest. Geeft wel hoop voor de toekomst al heb je er nu niets aan.
En ik vind het wel bijzonder dat nu er ingevroren zaad van je vriend is gebruikt er toch iets lijkt te gebeuren. Van voor zijn ziekte toch?Ik hoop dat dat het verschil gaat maken en dat je volgende cryo negen maanden bij je mag blijven plakken.

Windmolen een beetje zichzelf respecterend ziekenhuis heeft een klachtenprocedure lijkt me... Weet niet hoe het in Duitsland is geregeld maar in Nederlandse ziekenhuizen wel. Misschien staat er op de website hoe je een klacht kunt indienen.

Super naar dat de endo weer zo aanwezig is en klachten geeft. Wat een rotaandoening. Ik hoop dat de Lucrin gaat bevallen en dat de volgende poging gaat lukken. Meid wat moet jij een geduld hebben en een strijd leveren. Ik duim en hoop enorm voor jullie!

Hé smurf wat rot dat je door de late ongesteldheid een tp misloopt. Gelukkig liggen de cryo's veilig in de vriezer.

Sense, Puk en Lauwie hoe gaat het met jullie? Komen jullie de schok een beetje te boven? Echt super naar als je zulke teleurstellingen voor de kiezen krijgt in dit al zo zware traject.

Duufje :redrose: :heart: Geen woorden maar denk aan jullie en jullie mooie meisje.

Zot wauw twee hartjes. Zo mooi. Hopelijk voel je je snel weer een beetje ok.

Wonder had jij gisteren een echo? Of ben ik in de war?

Ik krijg maandag de tp. Daarna kom ik gezellig bij op de wachtbank zitten. Leuk detail, maandag is onze trouwdag. Hopelijk is dat een goed teken.
Tnx voor de reacties!

Vind het vreemd dat niemand van jullie de werkwijze kent waar mijn arts het over had. Maar misschien ook wel een luxe positie met zoveel embryo’s in de vriezer. De beste terugplaatsen is dan misschien juist wel prettig.

Fijn om te horen dat de blastocystes invriezen opzich geen extra problemen geeft.

Maar eerst de terugplaatsing dinsdag en duimen de rest van het jaar! 1 januari mag ik dan testen. Wat een rollercoaster aan emoties! Duimen voor een bijzonder begin van 2019!

X
Windmolen: de eerste keer in Calais heb ik de klacht naar de directie van het ziekenhuis gericht. Ik wist de naam ook niet van de 'dame' in kwestie, maar heb haar omschreven (en op basis daarvan zouden ze moeten kunnen nagaan welke verpleegkundige met die uiterlijke kenmerken dienst had op die avond). Bij Dr A. heb ik hem rechtstreeks gemaild op zijn persoonlijke email adres. Ik wilde daar verder ook geen anderen bij betrekken overigens - want daar was het voorval ook net weer wat te klein voor. in jouw geval is het een persoonlijke overweging wat je ermee doet. Als het je op dit moment nog steeds geducht dwarszit dan zou ik klagen, om het simple feit dat haar opmerking bot, onsympathiek en onbeschoft was. Als een patient doorvraagt dan vind ik dat je je daar als beroepsbeoefenaar voor open moet stellen. Dat geldt te meer nu jij gericht vragen hebt gesteld in het kader van vruchtbaarheidsbehandelingen en het antwoord op bijvoorbeeld wel of geen endometriose nogal belangrijk is voor de mogelijk te nemen vervolgstappen. En als je dat niet wil, dan had je een ander vak moeten kiezen - ja toch?!

Zot: Beterschap meis! Hopelijk blijft het allemaal goed gaan en heb je straks weer een prachtige echo!

Smurf: Heel goed die extra poging laten meeverzekeren. En voor de rest gewoon uithalen wat er in zit. Ik heb over het algemeen niets met de verzekeringsboefjes (zo werd mijn lekkage ook niet vergoed :steam: om een nogal discutabele reden) dus... lekker voor een nieuwe bril gaan.

Wonder: Succes met jouw echo - op de 17e als ik me niet vergis? Ik duim vast!

MwStippel: Heel veel succes voor maandag!

ZwolleKim: over het algemeen zijn blasto's sterke embryos. Daarbij moet je ook de 'grading' in ogenschouw nemen, want er bestaat een correlatie tussen de grading van het embryo en de slagingskans. Zo is het moeilijk(er) van een 2CC zwanger te worden dan van een 5AA bijvoorbeeld. Dat gezegd hebbende: ik ken ook legio dames bij wie de 5AA niet aansloeg, maar een mindere kwaliteit embryo wel. Wat dat betreft is grading ook een moment-opname. Succes dinsdag: gaan jij en Stippel straks wel een beetje gelijk op. Hopelijk hebben jullie wat steun aan elkaar.

Ginger: Ik hoop dat het naar omstandigheden redelijk met je gaat. Blijft een domper. Enerzijds 'fijn' dat je in staat ben gebleken even zwanger te zijn (geweest), maar zo ku* dat het dan alsnog misgaat.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Even een kort bericht had een heel verhaal getypt maar helaas is alles weg.

zwollekim heb er geen ervaring mee maar heb al veel uitgebreide reacties erop gelezen. Succes dinsdag!

smurf groot gelijk met betrekking tot de verzekering. Wij hebben daar nooit uitgebreid over nagedacht. Dat komt omdat we toen april zijn begonnen met het traject en dan os overstappen niet echt aan de orde. Maar zou er zeker uithalen wat erin zit.

mevrouwstippel succes maandag!

Ik heb vrijdag de 21ste een echo. Ze hadden eerder geen plaats vind het toch best spannend. Ga dan denk ik ook iets vragen voor de misselijkheid want het begint mijn functioneren wel een beetje in de weg te staan.
Windmolen wat lief dat je elke keer zo uitgebreid antwoordt! Ik heb besloten dat ik het bij mijn volgende afspraak met de arts gewoon eens ga benoemen en dan kijk ik even wat zij zegt. Wat betreft mijn slijmvlies... dat wordt altijd dikker dan 20 mm, soms wel richting de 30 mm. Mij is verteld dat dit op zich geen probleem is, alleen het moet wel weer dun worden na een menstruatie. En dat wordt het niet, tenminste niet zo dun als bij anderen. 6, a 7 is het hoogst haalbare. En mijn arts zegt nu steeds: dat is voor jou prima, we weten nu eenmaal dat het bij jou niet dunner wordt, maar ik ben soms bang dat de innesteling tegengewerkt wordt als het slijmvlies niet voldoende ververst. Twee jaar geleden ben ik al eens gecuretteerd, maar toen was het slijmvlies naast dik ook heel onregelmatig. Dat is nu niet zo en daarom vinden ze het nu niet zorgelijk, maar het blijft een dingetje bij mij. Aan de ene kant zie ik het ook niet zitten om weer gecuretteerd te worden, dat zou namelijk de derde keer worden (want ik ben ook al eens gecuretteerd vanwege een missed abortion), maar aan de andere kant werd ik wel in de 2e IUI zwanger na mijn curretage en spookt de vraag regelmatig door mijn hoofd of de curettage ermee te maken had. Voor nu volg ik de arts maar gewoon.
Windmolen, fijn dat er duidelijkheid is al is de uitslag natuurlijk wel heel naar. De keuze lijkt me ook lastig maar wel logisch dat je eerst voor de minder invasieve behandeling gaat. Dat de eerste spuit gezet is en je nu iets meer duidelijkheid hebt dat je weer verder kan gaan in april. Na zoveel wachten, is dit natuurlijk ook nog wachten maar wel met iets meer kennis en een plan. Hoop voor je dat de bijwerkingen mee vallen of eigenlijk gewoon helemaal weg blijven. Kijk je ertegenop dat je nu tot april moet wachten?

Yara, wat fijn dat jullie een terugplaatsing hebben gehad! Hopelijk ook snel meer duidelijkheid over jullie cryo's. Hoe voel je je? Kan me voorstellen dat je nog wel wat last hebt als je tegen overstimulatie aan zat.

Duufje, even niet kunnen schrijven de afgelopen dagen maar wel kunnen lezen en mijn gedachten waren ook bij jou.

Zot, wat een fijn nieuws van de kloppende hartjes! Kan me voorstellen dat het toch wel even schrikken is en dat je je nog meer zorgen maakt over de zwangerschap en inderdaad met twee kleintjes en een peuter. Hopelijk verdwijnen de zorgen ietsje meer naar de achtergrond al zal moeilijk zijn met jullie geschiedenis.

Wonder, wat fijn dat je bijna de echo hebt. Kan me voorstellen dat het spannend is. Succes met wachten.

Baggal, heel veel sterkte met je vader!

Zwollekim, succes met je terugplaatsing dinsdag. Ik hoop voor je dat dit hem gaat worden.

Mevrouw Stippel, voor jou ook heel veel succes. Ik ga duimen. Moet toch goed komen met zo'm mooie datum.

Hier gaat het gelukkig weer een stuk beter. De angst blijft er wel dat het niet goed gaat komen door de abnormale bevruchtingen en het feit dat dit bij alle bevruchtingen zo was. Maar het verdriet is gelukkig een stuk minder en zit weer in een vechtmodus. Ben er in ieder geval weer wat slimmer door geworden; meiose, poollichamen, triploidie, pronunclei zeggen me nu in ieder geval wat o_o . Maar helaas geven de onderzoeken mij ook niet heel veel duidelijkheid dus het wordt afwachten en hopen dat de volgende keer anders gaat zijn. Ik heb me nu wel verzekerd bij het UMC en een gesprek gepland in Dusseldorf en Gent. Hopelijk kunnen zij door de ervaring die ze hebben hier wel wat meer over zeggen.
Even kort
@zwollekim welkom, hoop dat je snel door mag naar het leukere topic. Tot die tijd fijn hier van je af schrijven. Iedereen is hier heel lief en we begrijpen elkaar. Sterkte dinsdag, kom je gezellig met stippel en mij op de wachtbank zitten
Stippel, sterkte morgen, fijn dat je erbij komt zitten.
Zot en wonder, ben zo blij voor jullie. Hopelijk komen er binnenkort dames bij jullie op de bank.
Ginger, hoe is het nu met jou?
Duufje, denk veel aan je.
Ik zit nog redelijk geduldig op het wachtbankje. Soms wat emo momenten, maar daar geef ik de hormonen maar de schuld van. Ik ga niet bijverzekeren voor een vierde poging, na deze cryo willen wij een pauze inlassen.
Hoe vroeg testten jullie na een cryo terugplaatsing?? Wil niet op Kerst testten, zh zegt daarna, maar denk dat ik dat niet vol hou ;-)
Veel succes vandaag Stippel! En volgens mij heb ik jou nog niet eens gefeliciteerd met 'nr 2' Zot, gefeliciteerd!
Blegh, ik zie echt op tegen de 'feest'dagen, met 1 zusje dat totaal niet dankbaar is voor haar kinderen en dan ook nog oud en nieuw (wat ik hier ook al las, dat je dan al jaren hoopt dat het volgend jaar met z'n 3en is en dat de hoop dan ieder jaar een beetje verdwijnt).
MevrouwStippel veel succes vandaag!

Sense :hug:
Heel herkenbaar. Ik zie er ook vreselijk tegenop. Mijn zoontje had nu 1 moeten worden... Ieder jaar opnieuw hoop je dat je volgend jaar zwanger of met een baby kerst en oud en nieuw kunt vieren. Zo lastig als dat voor het vierde jaar op rij niet gelukt is. En mijn zus gaat vandaag bevallen en is er als alles goed gaat met kerst gewoon bij. Ik vind het heel dubbel allemaal.
Hier ook heel herkenbaar, rot feestdagen :-( zie er ook best tegenop
Zot: ik hoop dat alles goed gaat met de echo! Denk aan je.

Mw.Stippel: Succes!!! Ik hoop dat je nog voor het nieuwe jaar goed nieuws hebt!

Jokke: Ik mocht 11 dagen na een 6 dagen oude blastocyst officieel testen. Had mijn TP op 24 Januari en testte op 4 Februari. Nu weet ik dat je 3 dagen voor die tijd over het algemeen ook wel iets van een tweede streep zou moeten zien als het raak is. Al vond ik de CB met indicator wel fijner dan streepjes loeren.

Sense, Daisy en Jokke: De feestdagen zijn soms extra moeilijk als je onvrijwillig kinderloos bent en nog midden in de MMM zit. Dat gold ook voor nieuw jaars avond - dat je elkaar dan echt zo vertwijfeld aankijkt zo van: zal het dit jaar gaan lukken... ? Ik herken het maar al te goed en er is ook niets dat je er aan kan doen, behalve door ademen.

Daisy: het idee dat je zoontje anders een zou zijn geweest lijkt mij heel lastig en hartverscheurend. En je zusje die nu uitgerekend is lijkt mij ook lastig. Als zij goed met jullie verlies om kan gaan zou ik mij kunnen voorstellen dat dit al een stuk spanning wegneemt, maar makkelijk is anders.

En ook Sense: dat je een zusje hebt die niet dankbaar lijkt dat ze moeder heeft mogen worden is natuurlijk reuze pijnlijk gelet op jouw situatie. Zij beseft misschien helemaal niet hoe bijzonder het eigenlijk wel niet is en dat het helemaal geen vanzelfsprekendheid is dat je a) zwanger worden en; b) het allemaal goed blijft gaan en c) je kind ook gezond is. Ik vind overigens wel dat ze, ik veronderstel dat ze op de hoogte is van jullie situatie, wel iets meer rekening mag houden met jullie. Mijn (ex) schoonzus kon dat ook niet overigens en je merkt dan vaak wel dat er een verwijdering ontstaat.

Lieve meiden, heel veel sterkte en succes deze dagen. Weet ook dat jullie niet alleen zijn. :hug:

Duuf: Ik hoop dat jij de afgelopen dagen redelijk bent doorgekomen. Ik blijf aan jullie en jullie B. denken. Jullie kerstboom zal ongetwijfeld prachtig mooi zijn... en soort eerbetoon aan jullie meisje.

Hier: Mijn vader's operatie is uitgesteld overigens. Het zou deze week plaatsvinden, maar twee oncologie patiënten gaan voor en mijn vader is eigenlijk iets te verzwakt op het moment. Het wordt dus over kerst heen getild. Wij gaan volgende week naar NL. Krijgen deze week nog wel de dochter van mijn langs en ben benieuwd of die inmiddels (weer) zwanger is (na de MK van afgelopen zomer) en zo ja dan is dat allemaal best leuk en ok en is het voor SA alleen maar gezellig als er weer meer kinderen in de familie komen, al weet ik ook dat het bij mij toch weer een beetje gek voelt en dat zegt meer over mij dan over haar trouwens.
@Baggel wat naar dat je vader zo verzwakt is, hopelijk is het toch fijn om met de Kerst samen te zijn.
Mijn embryo was 10 cellig, da's dacht ik nog geen blasto
Sorry even een ego-juich momentje... Onze cryo is goed ontdooit en zit het zich hopelijk comfortabel te maken in mijn baarmoederslijmvlies. Heb een mooie blasto teruggeplaatst gekregen.

Officieel mag ik 31 december testen. Mijn ziekenhuis hanteert 14 dagen na de terugplaatsing. Maar ik ga waarschijnlijk al wel weer eerder testen.
Ik heb liever een witte test dan op mijn werk of een familiefeest geconfronteerd te worden met mijn menstruatie.

Dank voor jullie succeswensen. Heel lief.

Zot dacht dat jij vandaag weer een echo had... Hopelijk gaat het nog goed daar in je buik.

De feestdagen blijven moeilijk voor velen. Ik snap dat je na zoveel teleurstelling, verdriet en verlies anders tegen die dagen aankijkt. Heel veel sterkte voor wie dat allemaal nodig heeft de komende tijd. :hug: :hug: :hug:

Sense ik heb rika vandaag ook weer wat winst bezorgd. (Ze mag me wel haast een winstuitkering overmaken) Weer een voorraad vitaminen besteld. Ik moest zo lachen om je opmerking over dat natuurlijk foliumzuur laatst.

Ik google me alweer helemaal suf over innesteling bevorderen. En nu ik niet aan hormonen of medicijnen zit kan ik weer lekker kwaaltjes speuren de komende weken...

Jokke wachtweek 2 nu toch. Aaarghh de spanning neemt alleen maar toe in die tweede week. Succes nog even met wachten.
Zot: denk aan je. Hoop dat het goed was op de echo.

MwStippel: goed dat de TP gelukt is. Er is overigens niets dat je NA de TP kan doen om de innestelling te bevorderen. Vooraf een scratch of embryo glue kan helpen, maar niet bewezen. Na de TP in ieder geval geen bad nemen (!!) en mij was ook geadviseerd geen seks te hebben. Heel veel succes met de 2WW. Ik duim voor je.
Stippel, fijn! Hier werd geadviseerd dag van de tp niks doen, dag erna nog rustig aan doen. 2 weken erna geen bad/seks/zwemmen etc.

Hier mochten wij altijd 14 dagen na tp testen (5-daags embryo). Ik testte op dag 13 na punctie altijd positief als ik zwanger was. Nu was op dag 11 al wat te zien. Succes met de wachtweken!

Baggal, wat lastig met je vader zeg. Ik denk regelmatig aan je!

Hier vandaag echo ja, en gelukkig nog steeds 2 kloppende hartjes! We zijn zo opgelucht.

De feestdagen hebben bij ons sinds vorig jaar een lading. Toen zaten we midden in de onzekerheid rondom dochter. Het geeft wat positiviteit en afleiding om nu ook met andere dingen bezig te zijn.
Stippel wat fijn een terugplaatsing, blijft toch altijd weer spannend. Sterkte met de ww.
Zot wat fijn dat de echo goed was, lijkt mij heel spannend zo'n moment.
Zot, wat fijn! Toch weer een opluchting. Lastig hoor, die eerste onzekere weken...

Stippel, lekker broeden nu. De duimen draaien voor je.

Baggal, wat vervelend dat je vader zo zwak is. Hoop dat jullie van elkaar gaan genieten als jullie in NL zijn en dat de operatie hem tzt wat meer kwaliteit van leven gaat geven.

Hier gaat het goed. Vorige week was lastig, maar te doen. Vind het vooral een heel gek idee dat het echt alweer 2 jaar geleden is. Het is zo vreemd je te realiseren dat de tijd stopt en vliegt tegelijkertijd.

Nu vooral heel druk (de eerste en laatste 2 maanden van het jaar zijn qua werkdruk de topmaanden van het jaar hier), dus ik verveel me niet. Ik heb voor het eerst in mijn carriere kerstvakantie, dus nog een weekje bikkelen en dan heb ik anderhalve week vrij.
Menstruatie zit eraan te komen en ik krijg daar ineens een beetje de zenuwen van. Dat betekent dat we echt bijna bijna bijna voor de laatste keer gaan spuiten. Nog maar 4 weken. Bijzonder gevoel dit keer, het voelt zo ontzettend toekomstbepalend (dat is het ook natuurlijk). Voel me er verder wel prima bij overigens. Ik voel me goed, heb een goed gevoel bij de kliniek en ik ben er ook echt wel van overtuigd dat dit 'the place to be' is voor ons. Meer dan we nu doen, kunnen we er niet aan doen, dus in dat opzicht ben ik er ook wel rustig onder. Maar de eerst weken van het nieuwe jaar gaan wel heel veel bepalen voor ons.
Hoi allemaal, hier weer een teken van leven van mijn kant. Beetje geknakt, maar ik veer nog wel terug.

Duufje, ik heb veel aan je gedacht de laatste dagen. Een hele dikke knuffel.

Ik heb 1 of 2 x geprobeerd mee te lezen maar was er nog niet aan toe.

Zot, gefeliciteerd! Ik duim zo hard dat het goed blijft gaan!

Verder heb ik echt niks onthouden, sorry. Ik ga mijn best doen de draad weer op te pakken.

Hier ging/gaat het ruk. 2 weken nadat ik hoorde dat het hartje ineens niet meer klopte kwam het er vanzelf uit. Kindje ligt nog in het vruchtzakje op een mooi plekje in de tuin. Het was echt een bevalling met weeën die maar max 5 seconden over waren en dan kwam het weer.

Helaas daarna toch nog een stukje restweefsel, dus een poos moeten afwachten. Gelukkig was het 3 weken terug weg en heb ik gisteren een tp gehad.

Ik kom dus ook op t wachtbankje.
Andere wachtbankers: knuffel en hou vol. Ik mag van het zh de 30e testen maar ik test vrijdag/zaterdag al.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven