Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

13-09-2019 20:48 3084 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Sense, Mia_3
Prikken & slikken Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro
Wachten op cryo-tp Elisboompje, piene1987, DaisyLiz
In de wachtweken (testdatum)

Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt IVF4 wachten op start Düsseldorf cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 7 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(38/38)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 2 wachten op start ICSI2
Elisboompje
(30/33)
2018 2019 ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's ICSI 1 Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020)
piene1987 2016 2019 slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's ICSI1 wachten op cryo tp nog 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, maastricht
Maestro 2018 2019 PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad ICSI / IVF
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 wachten op start ICSI3
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 Start met stimuleren C&C Heinsberg (DL)
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ah nee Jokke wat kut allemaal! Jezus wat vreselijk, arme meid, arme partner. Pfff. Het zal vast meer zijn geweest dan alleen het traject, maar jeminee wat heeft dit traject veel impact op een mens. Oneerlijk. Waarom de 1 wel en de ander niet. Lieve schat rustig aan!! Doe wat goed voelt, belangrijk om goed op jezelf te passen en naar Nederland bekertjes te luisteren. Liefs
Baggel, Jokke, Daisyliz, Elisboompje, Sofie87, bedankt voor jullie warme welkom!

Jokke, er zijn al een hele hoop lieve woorden gezegd, maar jeetje je krijgt het wel flink voor je kiezen zo :( :hug: En inderdaad het hele zwanger worden is zo oneerlijk... Ergens denk ik ook wel fijn dat deze arts nu een andere weg gaat, hopelijk werkt deze weg voor jullie!

Sofie Lijkt mij best spannend al zo'n tp, en dan gaat het ook nog zo chaotisch... Kan me goed voorstellen dat je er geen fijn gevoel aan over hebt gehouden. Maar mijn duimen draaien voor een plakker na deze tp!

Neoflux spannend Neo je punctie morgen, kan me dat gevoel wel voorstellen, maar wat Baggal ook al zegt er hoeven maar een aantal goede embryo's over te blijven. Alvast heel veel succes gewenst voor morgen!

Baggal wat is dat een lompe en onaardige actie zeg :blauwoog: en dat voor 3 minuten..... Al zou ik voor mijn vriendin een half uur of langer om moeten rijden zou ik 't nog doen.

Hier verder weinig nieuws, gisteren tijdens mijn functioneringsgesprek mijn baas op de hoogte gesteld van de aankomende tijd. Werk op een kinderboerderij in een klein team dus mijn baas moest ik er wel over vertellen. Vond het erg spannend en haar reactie was een beetje bijzonder: oh dat is wel snel (we hebben dit jaar een huis gekocht en dat is nu helemaal klaar, daar doelde ze op) maar toen ik uitlegde dat het gerust ook nog een lange tijd kan duren begreep ze het helemaal. Heb mijn kinderwens ook nooit verborgen gehouden, dus het komt niet helemaal uit de lucht vallen ;) merk wel dat ik nu al best gespannen ben voor woensdag, maar dat is meer omdat ik niet goed weet wat ik kan verwachten.
eefsel2109 wijzigde dit bericht op 14-11-2019 18:29
Reden: Typfout
0.03% gewijzigd
Eefsel, welkom.

Roosje, lastig lijkt het me als je partner er anders is staat, en dan ook nog de verwarring met je cyclus.

Daizy, lijkt me veel onrust geven als het slijmvlies nog niet gunstig is, hoop dat je de volgende keer je eigen gynaecoloog hebt. Verdrietig ook het lange proces voor jou met zijn groot verlies. Ik duim voor je.

Neoflux, gelukkig is de eierstok gezakt, succes morgen!

Ellis, bij ons is natuurlijk ook echt natuurlijk zonder ook maar enige medicatie. Belangrijk is wel dat je een duidelijke en goeie eisprong hebt. Ik heb toen voor deze optie gekozen maar heb achteraf wel spijt dat ik niet met pregnyl en cyclus monitoring heb gedaan. Alhoewel het volgens de FA geen enkel verschil uitmaakt.

Travel, lijkt me heel ingewikkeld om behandeld te worden in een systeem waar het commerciële belang nogal groot is waardoor je niet goed weet waarom iets nu echt geadviseerd wordt. Voordeel is wel dat het veel persoonlijker is, misschien meer geëxperimenteerd maar goed dat kan ook een nadeel zijn. Ik zou op jou leeftijd nooit voor twee hebben gekozen omdat je kansen nauwelijks verhogen, snap wel het kostenplaatje.

Muisje, wat een lange weg leg je zo af, fijn om weer wat van je te horen.

Stipje, snap dat je even tot jezelf wilde komen maar fijn datvoor jullie wordt de wachttijd weer langzaam minder wordt en jullie een volgende poging kunnen doen.

Baggal, lastig zo'n situatie, ik zou erg boos zijn als ze mij dan niet weg zou brengen maar kan me ook niet indenken dat een vriendin dat niet doet. Zelfs mijn collegae brengen me naar huis na een ouderavond , of ander avond op mijn werk. (Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb geen rijbewijs, nooit nodig gehad omdat ik erg op de stad gericht ben, en we huren af en toe een auto. 's avonds is mijn werk met ov iets minder goed bereikbaar. ben nu wel aan het lessen) Overigens woon ik gewoon in NL. Die cijfers de je vriendin noemt ken ik ook. Het blijft lastig om in te schatten wie nou bij welke groep hoort.

Jokke, op zich fijn dat er niks bijzonders uitkomt behalve je kleine voorraad. Ik snap ook de teleurstelling omdat je graag een reden wil. Wie weet helpt een ander protocol, want daar heb ik nu wel spijt van dat we nooit een ander protocol hebben geprobeerd. Sneu voor je man ook. Het traject is gewoon loodzwaar. war vreselijk van je collega.

Sofie, hier ook weinig vreugde gehad bij de tp's maar ik duim voor je.

Duufje, wat naar eigenlijk dat die eerste organisatie zo lomp communiceerde en je daardoor veel voorzichtiger bent. Laat het rustig gebeuren nu, in hoe je hier schrijft, lijk je me vrij genuanceerd en je verwachtingen reëel. Hoe lang duurt de cursus, heb je tussen door ook gesprekken?

Hoop dat ik niemand ben vergeten, maar er werd in één keer heel veel geschreven.

Hier doet het me erg goed dat jullie zo betrokken reageren. Dan jullie wel. Het is vreselijk rot. Werk ging deze week best goed. Vandaag drong het pas echt tot me door, want de menstruatie begon nu pas, zo vervelend dat er die maar wegbleef zonder ook maar een klein beetje bloed. Ik heb het ziekenhuis gebeld, de verpleegkundige vond het heel erg en zei ja dit was echt je laatste poging. Kwam even hard binnen. Ik vroeg om een afspraak met onze FA met wie we het meest te maken hebben gehad, ze zou terugbellen maar heeft dat niet gedaan. Dus zal er morgen achteraan gaan.

Verder ga ik wat op en neer. Ik had van te voren natuurlijk wel over ECD nagedacht maar zit wat met de ethische kant omdat het zo'n keiharde commerciële wereld is. Nu kun je al aardig selecteren op landen die een centraal register hebben en een goede gezondheidszorg dus ik kom uit op Finland of Denemarken. Daarnaast vind ik ook dat het eventuele kind moet kunnen achterhalen wie de genetische moeder is dat kan ook in zowel Finland als Denemarken. In Nederland zou het alleen in Utrecht kunnen maar zijn de wachttijden enorm. Ik zit wat minder dat het genetisch niet mijn eigen kind is, maar ik voel echt een behoefte om moeder te worden. Nadeel van Finland en Denemarken is dat ook deze klinieken allemaal add-on's aanbieden maar goed dat kan ook een groot voordeel zijn. In Finland heb je geen wachttijden en dat is wel heel fijn.

Ook bij ECD heb je dezelfde kansen als IVF dus wel 50% kans op zwanegrschap maar wel dan ook weer 50% kans op een miskraam, en je hebt een verhoogde kans op zwangerschapsvergiftiging die ik ook al heb vanwege mijn leeftijd. Ook met mijn gezonde gewicht en lage bloeddruk. Zou je wachten in Nederland dan zou ik wel echt een oude moeder zijn, mocht het lukken.

Nu is het wel even zwaar, maar dat zal vast zakken, tussen poging 4 en 5 kon ik ook heel goed denken dat het leven zonder kinderen prima is. Dus het kan ook heel goed zijn dat we nu echt stoppen. Vandaag was ik wel echt chagerijnig op mijn werk. Niet op de leerlingen maar om een audit en een lokaal dat ingericht moet worden, ben snel weggegaan want heb nog steeds heel veel nakijkwerk.
kasteelbewoner wijzigde dit bericht op 14-11-2019 20:31
Reden: tekst weggevallen
0.86% gewijzigd
Jee jokke wat afschuwelijk. Heel veel sterkte!

Kasteel geef het de tijd (nou je even dan ) laat alles bezinken wees lief voor jezelf en bespreek met je man de voors en tegens. Ik heb hier nog niet gelezen over iemand die in Scandinavië geweest is. Misschien is er ergens nog ervaringen te vinden die je kunnen helpen.

Baggal k zou ff rustig aan doen met die vriendin. Laat het gaan hoe rot het ook overkwam maar laat je dag er niet door vergallen maar zou maar niet stad en land gaan afzoeken voor n mooi b'day cadeau.... in plaats daarvan lekker knuffelen met SA.

Spannend sofie balen dat t zo rommelig ging. Ik hoop maandag naast je te kunnen komen zitten.

Op iedereen reageren lukt ff niet. Maar lees en leef uiteraard weer met jullie allen mee en sluit me bij veel opmerkingen aan. Succes voor hen die morgen punctie hebben!
Elis: Wat fijn dat je zo’n steun hebt aan jouw man. 5 Cryo’s zeg, wat een prachtnummer. Ik krijg overigens een cryo-tp in een kunstmatige cyclus, daarmee gooien ze alles plat, zodat je dus geen last hebt van een eigen cyclus.

Baggal: Wat verdrietig van jouw paps. Hoe gaat het nu met hem? Ik kan me niet voorstellen hoe dat mentaal moet zijn. Naar einde van de afspraak met jouw vriendin trouwens. Wat gek ook.

Jokke: Klinkt niet als nu een heel concrete plan. Hebben jullie weer een afspraak daar staan om verder te praten? Of heb je daar geen behoefte aan op dit moment? Gekke korte cyclus heb je inderdaad gehad. Heb je daar wel vaker last van? Weet dat we je hier begrijpen en heel veel digitale knuffels toesturen. Oh jeetje meid, ik lees nu jouw laatste bericht, wat afschuwelijk. Lieverd toch, zorg je goed voor jezelf? En trek aan de bel als het niet meer gaat he?

Kasteel: Wat verdrietig. Ik had ook zo op meer gehoopt voor je. Neem inderdaad maar goed te tijd om dit te laten bezinken en bij te komen. Nu geen overhaaste beslissingen nemen, die beslissingen kunnen altijd nog. Ik wens je heel veel sterkte lieverd.

Bolletje: Dat hormoon-monster kruipt hier ook rond! Haat het ook zó erg allemaal. Arme vriend btw, laat je hem een beetje heel? 😉 Wanneer mag je weer voor controle?

Welkom Eefsel, success in het Erasmus komende week!

Duufje: Fijn dat het weer een nuttige avond was. Snap ook wel dat je wat reserve hebt gekregen na de vorige organisatie. Hopelijk is dat helemaal onterecht bij deze.

Daisy: Wat een vervelende ervaring had je weer bij de gyn. Super suf dat ze zo vaag doen. Volgende week dinsdag is ineens wel weer vlot! Weet jij trouwens hoe stipt je moet zijn met de progynova? Is dat erg tijdsgebonden? Spanje is er nogal vaag over…

Travel: Wat een spannende tijden allemaal he? En wat een afvalrace is het toch altijd. Nu duimen op goed nieuws over 10 dagen!

Stipje: Hoe is het met je?

Sofie: Vervelend dat het niet het mooie moment is geweest waar je op hoopte. Ik hoop dat je je nu weer wat beter voelt en dat je ‘lekker’ zit te broeden. Sterkte komende dagen lieverd.

Neoflux: Spannend zeg! Hopelijk morgen een prachtige opbrengst.

Hier: Weer in een lekkere decapeptyl-dip. Slaap heel slecht, de hele dag opvliegers en zó verdrietig de hele tijd. Kan m'n bed niet uitkomen en wil alleen maar huilen. Sleep mezelf echt door de dag heen. Voel me zo rot dat ik bijna overwoog vanmiddag om alles af te blazen. Maar dat doen we natuurlijk niet... Heb al 2 dagen wat spotting, dus met een beetje geluk breekt m'n menstruatie morgen eindelijk door. En kan ik met de volgende medicatie gaan beginnen. Voor nu heel veel behoefte aan weekend en heel veel tijd onder m'n deken doorbrengen. Ik ben bang dat er komende week een zwangerschapsaankondiging aan zit te komen en ben bang dat dit de figuurlijke druppel gaat zijn. (Maarja, die dacht ik wel vaker gehad te hebben, and here we still are....)
@kasteelbewoner: Goed iets van je te lezen. Wist niet dat je zo veel pogingen hebt gedaan. :hug: Doe rustig aan de komende tijd en fijn dat je toch de afleiding kan vinden in je werk.

@Jokke: Sterkte meis :heart: Zo erg van die collega! En zelf ook al minder nieuws.. Hoe gaat het nu verder in DD?

@baggal: Sorry, maar dat is niet erg netjes van je vriendin. (Zachtjes uitgedrukt) Denk dat ik ze even niet meer hoefde te zien. Ben benieuwd of je nog naar haar verjaardag gaat.

@eefsel: Goed dat je het tegen je leidinggevende hebt verteld. Lijkt me erg lastig om te doen. Ik heb het niet gedaan. Was één keer een paar dagen weg (na de kijkoperatie niet meteen hersteld) en heb me toen ziek gemeld. Voelde me wel schuldig toen.

Hier nog aan het wachten op de menstruatie. Heb al buikpijn maar het zet niet door. Komt vast van de hormonen. Hopelijk morgen, dan kan ik bellen voor het weekend. Anders wordt het mailen en dat vind ik toch raar. Ik spreek liever iemand. Het hormoonmonster gaat dus gewoon door. Was zo geirriteerd op het werk :@ Lekker gezellig... @lauwie: Controle is op cd1 of 2. Waarschijnlijk dus dit weekend. Telt dus een beetje af! We gaan gelijk op trouwens... Vreselijk die hormonen! Hier ook van die huilbuien. Voel jij je ook altijd beter met Menopur?
Jokke, wat ontzettend verdrietig van je collega. Even ter relativering (en niet om iets af te doen aan hoe afschuwelijk dit is); ik denk niet dat alleen het niet uitkomen van je kinderwens 'voldoende' is om suicidaal te worden. Er is vast meer aan de hand geweest. Mensen zijn ontzettend veerkrachtig en je kunt veel meer hebben dan je waarschijnlijk denkt.
Maar jemig, wat triest zeg.

Baggal, oooh, daar zou ik slecht tegen kunnen hoor. Ik kom uit 'the middle of nowhere', dus ik moet vaak met de auto ergens naartoe. En ik vind het dan juist nooit een probleem om iemand even thuis te brengen. Ook niet als ik daar voor om moet rijden. Kom op zeg, als je toch rijdt, help een ander dan even... En 3 minuten is bij mij sowieso geen omrijden.
Ik snap je emotie ;-)
Jokke: Heb je een beetje kunnen slapen vannacht? Los van het traject, merk ik dat verhalen over zelfdoding in mijn omgeving mij vaak minimaal een (zo niet meerdere) slechte nacht(en) opleveren. Ik heb het bij twee oud studiegenoten (waarvan een toch wel een vriend was) meegemaakt. En net als Duuf geloof ik ook niet dat het uitblijven van de kinderwens de enige aanleiding is geweest, al zal haar dit ongetwijfeld veel verdriet hebben gedaan. Bij een van mijn studiegenoten was het huwelijk voorbij en viel hij daarna in een diep gat waar hij niet meer uit kon komen. Dat is extreem verdrietig -dat vooropgesteld- maar daarbij maak ik tevens wel de kanttekening dat bijna 40% van de huwelijken het niet redt en het niet zo is dat een ieder die een scheiding meemaakt het leven als gevolg daarvan niet meer ziet zitten. Dat is in mijn optiek voor ongewenste kinderloosheid waarschijnlijk niet anders, al snap ik wel dat dit kan leiden tot depressieve gevoelens. Duuf is natuurlijk bij uitstek iemand die meester is geworden in het incasseren van teleurstellingen en daar ook op bijzondere manier mee om heeft leren gaan :redrose: zelfs het meest vreselijke verdriet van het overlijden van B, naast het daarna ongewenst kinderloos blijven en alle trajecten. Ik heb daar ook heel veel respect voor - de redelijkheid, de eerlijkheid, het relativeringsvermogen, het oprecht blij kunnen zijn voor anderen naast het eigen verdriet dat er gewoon is...
Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik mij gedurende het traject nooit eens heel verdrietig, eenzaam en down heb gevoeld en vermoed dat dat voor vele dames hier geldt. :hug: , maar dat zal, vermoed ik, niet de enige aanleiding zijn geweest. Heel veel sterkte lieve Jokke! Het blijft afschuwelijk nieuws...

Wat goed dat je het op je werkt hebt verteld Eefsel! En wat leuk dat je op een kinderboerderij werkt (soms misschien wel confronterend met al die ouders en kinderen, maar ook gewoon leuk). Fijn dat je leidinggevende het allemaal lijkt te begrijpen. Veel succes voor woensdag!

Neoflux: Heel veel succes in Maastricht vandaag! Ik hoop op een mooie opbrengst en bevruchtingen.

Flip: Heel veel succes in Gent vandaag! Whoop - whoop - whoop!!

Lauwie: Wat ontzettend k** dat je in een Deca-Dip zit. Ik verbaas me er soms over wat we ons lichaam en onszelf allemaal aandoen voor die felbegeerde tweede streep op de test (en natuurlijk een kind). Dat is totaal niet te vergelijken met mensen die gewoon zwanger kunnen worden. Ik hoop dat je menstruatie idd snel doorbreek. En...ik hoop enorm dat dit dan voor de komende maanden de allerlaatste is, omdat je zwanger bent van tenminste een van die buenos blastos die op jou wachten! En wees lief voor jezelf, Netflix, Disney films - whatever.

Voor jou hoop ik ook dat de menstruatie snel komt, Bolletje. Zul je altijd zien dat je er op wacht en het dan langer duurt. Ik merk het vaak aan mijn stoelgang (whoops :$ ) en opgeblazen buik dat een menstruatie er aankomt... En ja: ik zou ook liever bellen en iemand live spreken dan mailen, al maakt het onder de streep niet zoveel uit natuurlijk.

Vienna: Ik hoop dat het goed gaat met je. Heel erg benieuwd naar het pleegzorg voorstel als je uberhaupt al iets over kan/mag/wil zeggen.

Tja - jullie bijval mbt B. is precies hoe ik er in sta. Ze gaf per whats app aan dat als ze eerst N thuisgebracht had en daarna mij dat het haar veel tijd gekost had, ze moe was en ik niet kon verwachten dat ze mij 'altijd maar een lift geeft'. :roll:
Punt in het hele verhaal is dat ze via de buitenroute opweg naar N. mij had kunnen afzetten en dat had haar enkele minuten (en nog geen mile) extra gekost, maar er in plaats daarvan voor koos om alleen N via de binnenroute af te zetten want dat was meer 'convenient'. Ik heb haar wel de Google Maps print screen gestuurd (met daarin zowel de binnen- als de buitenroute in highlight + verschil in reistijd) met de mededeling dat het 3 (!) minuten meer was via de buitenroute en kreeg gisteravond een lang whatsapp voice message met een 'ramble' waarin mij verweten werd dat vrienden elkaar geen Google Maps screenshots sturen en ik haar behandel als een client op kantoor of zelfs een crimineel. Tja - als iemand stelt dat "het haar heel veel tijd had gekost" dan weerleg ik dat (beroepsdeformatie much?! ;-D ).
Een gewone "Sorry I have been a jerk" was voldoende (en naar mijn idee gepast) geweest en dan had ik er ook geen punt meer van gemaakt. Dit vond ik echt bizar. Te meer wanneer je er voor kiest een andere vriendin wel af te zetten en ik, net als Kasteel, niet rij in Engeland. Het gaat mij niet om die luttele £6 taxi kosten (want ik woon best dichtbij het station) maar wel om de manier waarop en het proberen te rechtvaardingen van je gedrag...
Mijn man rijdt heel vaak bezoek uit Nederland naar City Airport of Stansted (al kunnen ze het prima af met het OV) en de oppas halen- en brengen we ook gewoon thuis. Vind ik ook best normaal moet ik bekennen. En als ik in NL ben word ik ook vaak opgepikt vanaf de diverse stations door familie en vrienden. Ik merk dat de emotie nog steeds heel hoog zit en het maar even laat. :@
Geen zin in een Whats App ruzie op dit moment. Ik denk dat ik uberhaupt geen zin heb in ruzie, maar ook geen zin heb in diep contact. Zoals de meeste van jullie wel weten heb ik een vrij goed geheugen (:-) ) en dit soort dingen vergeet ik gewoon niet zo snel en zal ook zijn weerslag hebben op de vriendschap. Het enorm grote voordeel van dit alles is dat ik mij helemaal niet meer zo moreel verplicht voel om haar meer info te geven mbt haar kinderwens. Ik heb daar tot de afgelopen weken wel mee gezeten zo van: in hoeverre heb je een mededelingsplicht wanneer iemand denkt dat zij met 45 nog wel 'even' zwanger kan worden of anders IVF kan gebruiken via de NHS, maar nu denk ik: je komt er vanzelf wel achter. Wie weet lukt het tegen alle verwachtingen op de natuurlijke manier om op de valreep een kind te maken en zo niet dan kun je wellicht bij N uithuilen voor wie je klaarblijkelijk wel bereid bent een ommetje te maken op een koude, natte donkere herfst avond om 11 pm nadat we met z'n 3-en uit waren geweest ;-) . En Miekje: of ik naar die verjaardag ga zie ik t.z.t. wel. Het gevoel van vriendschap is nogal aangetast (spelen ook nog wel wat andere, kleine dingen), maar ik zou haar als kennis kunnen beschouwen zonder er ruzie mee te hebben...

Lauwie: Mijn vader's slokdarm is verlamd - er is geen peristaltiek :( Het verklaart alle klachten, maar of er nog iets gedaan kan worden is twijfelachtig. Lief dat je het vraagt trouwens.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Roosje het lijkt me best moeilijk als je man er niet zo om staat te springen. Ik hoop dat jullie wel genoeg steun bij elkaar vinden gedurende het traject :hug:

Jokke wat een verdrietig nieuws, heel veel sterkte.

Eefsel wel fijn dat je baas ervan op de hoogte is maar de reactie is een beetje vreemd. Alvast veel succes voor woensdag, toch spannend hè!

Lauwie wat vervelend dat je zo slecht op de deca reageert. Heb je tot nu toe alleen die deca gehad of ook al eens een alternatief?

Baggal Wat ongelofelijk lomp van die 'vriendin' en ook de reactie op Whatsapp. Ik kan me voorstellen dat dit je nu hoog zit, want het gaat natuurlijk nergens over 3 minuten omrijden en je maar een taxi laten pakken. Vind ik geen 'vriendendaad', zou me ook bijblijven zo een actie.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor de lieve woorden! Oh wat was ik nerveus gisteren en vanochtend. Maar na de morfine prik vond ik alles vooral best grappig. Het is me echt meegevallen, had het zelfs over pizza tijdens de punctie. Superlieve arts ook. Ligt nu lekker op de bank niks te doen. Ze hebben 23 follikels aangeprikt en in 14 zat een eitje :) morgenvroeg horen we hoeveel er bevrucht zijn.

Update: heb net te horen gekregen dat van de 14 er 11 goed waren en er nu in totaal 7 bevrucht zijn. Maandag krijg ik te horen of er een verse tp plaatsvindt of een dag 5. Heel spannend omdat er bij ons ook nog af gaan vallen ivm het gen. Dat wachten is inderdaad niet leuk :(
anoniem_654f44eab910a wijzigde dit bericht op 16-11-2019 10:34
10.48% gewijzigd
Even een ontzettende ego post...

Gisteren was de punctie in Gent. Ik moest mij daar al om 7u melden (en het is meer dan 2,5 uur rijden) dus we hadden donderdag avond een hotel gepakt.

Ik was wel wat angstig voor de punctie omdat ik veel last van mijn buik had, niet alleen volle eierstokken maar ook nog obstipatie.... :@@:

Gelukkig super goede pijnstilling gekregen, ik kon echt ontspannen, ogen dicht en die arts prikte alle follikels leeg. Dat waren er heel wat, maar er waren ook heel veel kleine bij dus ik verwachtte 10-15 follikels.

Toen na heel lang wachten (volgens mij 4 uur?) de arts de uitslag kwam vertellen, kreeg de dag een hele bizarre wending: 46 eicellen waren er gevonden! :woa:
Hier zijn ongetwijfeld ook nog onrijpe bij, vanmiddag worden we gebeld met meer informatie over het aantal goede eicellen en het aantal bevruchtingen.

Nu een nachtje verder, nog wel een hele beurse buik na zoveel prikken (nu snap ik de buikpijn....) maar ik kan het nog steeds niet helemaal geloven.
Nu maar hopen dat het wel eicellen met een goede kwaliteit zijn. Heel spannend...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Whoooooh 46?!?! Bizar zeg!

O_O

Dat heb ik echt nog nooit gehoord. Is dat geen gegarandeerde overstimulatie?

Ben idd heel benieuwd wat hier aan embryootjes uit gaat komen.

Rustig aan!
Flipje O_O
Daar val ik even stil van... wat véél. Daar moeten toch wel een heel stel goeie tussen zitten.
Ik ben net gebeld. Intussen is meer dan de helft al afgevallen, dat had ik ook wel verwacht.
Er waren er 26 rijp, en er zijn er 20 bevrucht. Nog steeds een giga score....

Vrijdag horen we als het goed is hoeveel cryo's er dan zijn gekomen.
Flipje, nog steeds een mega goede score inderdaad! 20 bevrucht, wow :hello:
Hoe gaat het traject verder voor jullie met de onderzoeken?

Eefsel (en andere nieuwe dames), ik ben nu wellicht wat pessimistisch door mijn ervaring van het afgelopen jaar maar om even een positieve noot te plaatsen. De eerste tp vond ik super bijzonder en resulteerde in een positieve test met uiteindelijk mijn dochter! Toen hoorde ik bij de lucky ones waarbij het meteen raak was. Dus laat je niet ontmoedigen :heart:

Kasteel, lijkt me een moeilijke keuze. Wel of niet ecd en zo ja, waar dan. Sluit me aan bij Miekje. Laat het bezinken en wees lief voor je zelf. :hug:

Lauwie, oef ja die deca. Het hielp bij mij als de andere medicatie erbij kwam. Hoop dat je er snel mee kan beginnen! En die zwangerschapsaankondigingen... herkenbaar.. al dacht ik soms dat ie van een bepaalde vriendin kwam en dan kwam ie ergens anders uit onverwachte hoek. Het blijft gewoon moeilijk als je zelf graag wil en het bij anderen wel lukt.

Bolletje, is het gelukt met bellen? Grappig, ik mail juist liever! En sterkte met de hormonen :hug:

Miekje
, ik dacht dat je al naast me zat, sorry! Ik duim voor je maandag!

Baggel, met verbazing je verhaal over vriendin B. gelezen. Ik heb zelf geen auto en altijd mensen in mijn omgeving die indien nodig me even ophalen en thuis brengen. Ook als ze daarbij even om moeten rijden. Ik zou ook pissig zijn!

Neo, fijn dat het mee viel! 7 bevruchtingen is mooi! Het wachten is inderdaad slopend. Vond ik veel erger dan de prikken (en de punctie vond ik altijd goed te doen maar werd ook behoorlijk plat gespoten.. met paracetamol had ik het heel anders ervaren, bizar dat het op sommige plekken zo wordt gedaan!) maar die telefoontjes met aantallen... vreselijk. Hoop dat je maandag goed nieuws krijgt, duimen draaien.

Hier nog altijd op het bankje :) Kan iemand de tabel voor me aanpassen? Ik ben bang dat ik er een zooitje van maak :$
Voel me prima, ben er tot op heden weinig mee bezig en weet ook nog niet wanneer ik ga testen. Benieuwd of het zo blijft...
Jeetje flipje wat een top score. Ik ga heel hard voor je duimen.
Sofie wanneer mag je officieel testten?
Bolletje: Nog voor het weekend ongesteld geworden? Gaat het een beetje met de hormonen? Ik heb vooral veel last van de decapeptyl, moest het nu gebruiken voor een tp in kunstmatige cyclus, dus kon m’n geluk al op… Nu ik ongesteld ben geworden ben ik vooral heel erg jankerig geworden, maargoed, we nemen het allemaal maar voor lief. Zijn mensen een beetje lief voor je?

Neoflux: Fijn dat de punctie is meegevallen! Die afvalrace is slopend he? Blijven ademhalen lieverd, een dag tegelijk. (Alhoewel, wie ben ik om dat te zeggen, kan dat zelf ook echt niet. 😉). Hoe gaat het met jouw herstel van de punctie?

Vienna: Ben ook heel benieuwd hoe het met je gaat.

Baggal: Irritant die vriendin zeg. Jeetje. Ze had inderdaad ook gewoon kunnen toegeven dat haar keuze niet zo handig was geweest. Ik ben het helemaal met je eens, ik vind het ook niet meer dan normaal om vrienden of familie af en toe een zetje te geven. Laatst ook vrienden naar Eindhoven Airport gebracht, vanuit het westen, omdat ze op vakantie gingen. Tja, dat doe je voor goede vrienden toch? Het maakt het punt over de kinderwens inderdaad wel een stukje makkelijker, soms lijkt het wel alsof alles toch een reden heeft.

Flipje: 46?!?!?!?!?! Wtf… Holy moly. Dit was de eerste keer dat je een kort protocol deed toch? Wat een goede score ook nu nog, 20 bevruchtingen! Je zou ivm pgs sowieso geen verse tp krijgen toch? Nu eerst maar eens bijkomen van dit alles. Gaat het een beetje met de buikpijn en obstipatie?

Sofie: Goed om te horen dat je je nu prima voelt op het bankje. Hoop dat je je zo blijft voelen. <3

Ik ben gister ongesteld geworden (yay!) en dus ook sinds gister begonnen met de progynova en clexane. Gister enorme hoofdpijn ’s middags, maar vandaag nergens last van, dus hopen dat het zo blijft! Die clexane stelt gelukkig niks meer voor bij alle prikken die ik eerder heb moeten zetten. Gister enorm lopen janken, ook omdat ik van iemand met wie ik op het forum schrijf, een enorme doos aan chocola kreeg via de post, om me te steunen in deze periode. Ik heb haar nog nooit ontmoet en vind dat zó bijzonder. En daarna nog meer lopen janken omdat het soms gewoon zo ontzettend kut allemaal is en het allemaal nóg spannender aan het worden is. Vandaag is het beter en kan ik uitkijken naar hoe dichtbij het allemaal komt! Waarschijnlijk minder dan een maand tot de testdatum! (Want ik ga er nu gewoon van uit dat alles in die tussentijd op z'n minst goed gaat..)
@flipje: Dat is echt niet normaal! Had je geen enorme buikpijn?? Super fijn dat je zoveel bevruchtingen hebt. Dat is toch een lekker gevoel!

@sofie: Succes op de wachtbank! De eerste week vond ik altijd wel te doen, maar daarna... pff.. echt gewoon te spannend.

@neoflux: Mooie score! Hopelijk krijg je goed nieuws a.s maandag.

@lauwie: Fijn dat je de andere medicatie erbij hebt! Clexane ken ik niet. En is progynova soort menopur? Hou je haaks, het telt af!

Hier ook ongesteld geworden vandaag. Vanochtend meteen gemaild en vanmiddag teruggebeld dat we mogen starten. Maandag eerste echo en hoop dan ‘s avonds de eerste menopur te zetten. Voel me ook erg labiel. Ben er een beetje klaar mee. Pff.. vanavond chocolaatjes eten :-P
@miekje: Ik duim voor je!
Heb jij dus een regelmatige cyclus, dat het met echo's kan. Of heb je ook wel eens mee gemaakt, dat je heel vaak naar het ziekenhuis moest?

@travel: 4 in de vriezer, fijn! Hopelijk doen ze allemaal mee! Hoe voel je je verder, nog last gehad van de punctie?

@stipje: Fijn wat van je te horen. Hoe gaat het met je?

@bolletje: Fijn dat je mag beginnen, ga je je beter door de medicatie voelen? Succes morgen bij de controle!

@daizy: Bedankt voor je informatie. Heb je veel last van de progynova?

@Baggal: Sterkte voor jou en je vader!
Hoe is de verbouwing afgelopen, inmiddels alles klaar?
Wat een rare bedoeling van je vriendin, ik zou dat ook zeker niet kunnen waarderen. Hoezo waren die 3 minuten extra zo'n probleem?

@Sofie: Jeetje wat een tp. Wat naar dat je het zo overmand werd door emoties. Maar het is ook niet, niets geweest de afgelopen tijd. Hoe voel je, je nu? Ik duim voor een plakker!
Zo zie je maar weer elk ziekenhuis is anders. Heb jij veel last van de progynova? Hoezo mag je het niet te lang aan de progynova?

@neo: Hoe is gaat het herstel van de punctie, veel last gehad nog? Wat een goede score, hopelijk doen ze alle 7 mee, ik duim voor je!

@duufje: Bijzonder om te lezen over de pleegouder mogelijkheden. Hoeveel cursus dagen moeten jullie nog en wanneer is de volgende?

@jokke: Is er niets meer nieuw bekend geworden, dan dat er weinig zijn?
Wat naar dat je zo voelt, maar het is ook een oneerlijk traject. Lijkt mij goed, dat er een ander traject gekozen wordt, hoe kijken jullie daar zelf tegenaan?
Wat een afschuwelijk nieuws in je omgeving, wat dichtbij, heel veel sterkte!

@Roosje: Wat lastig met je man. Mooie woorden van Baggal.
De decapeptyl zorgt er ook voor dat je cyclus plat gelegd wordt en dus geen eisprong is, of zie ik dat verkeerd? Hoe ziet jouw ivf cyclus eruit, of ben je nog niet begonnen?

@Eefsel: Kan je makkelijk weg vanuit je werk voor ziekenhuisbezoeken, ondanks dat je in een klein team werkt?
Wanneer begin je precies?

@kasteel: Lieve kasteel, dikke knuffel! Wat bizar, dat het alles gewoon door gaat. Zijn ze op je werk op de hoogte? Zoals de andere aangeven, wees lief voor jullie zelf.

@lauwie: Wat bijzonder dat je zo'n band hebt met iemand die je nog nooit ontmoet hebt, heel mooi! Ik ervaar dat ook met dit topic, zoveel steun en lieve dames.
Voel je, je weer beter nu met de andere medicatie? Ik duim voor je dat alle stappen hier tussen goed verlopen!
Krijg je deze medicatie altijd tijdens een cryo tp?

@flipje: Wow wat een score, heb je geen last van overstimulatie? Beetje kunnen genieten van de 20 bevruchtingen? Hoe gaat het me je buik?
Kunnen er meer dan 1 eicellen in een follikel zitten?

Het was even een pittig weekend. Vrijdag een verjaardag waar onverwachts 3 baby's kwamen. Ik was even goed uit het veld geslagen. Ik krijg meteen dat gevoel om voor die kleintjes te zorgen, ze te knuffelen en troosten als ze huilen. In plaats daarvan, heb ik ze vooral gemeden.
Ik klink wel als een gekke als ik dit nu terug lees. Haha.
Verder voel ik me weer meer mezelf, die hormonen hadden toch wel een grote invloed zeg. Kijk wel een beetje op tegen een cryo cyclus, verwacht geen natuurlijke cyclus. Maar goed, we maken ons pas zorgen tot daar reden voor is en we weten wat het plan gaat zijn.
Dank je wel eliseboompje. Begin t wel spannend te vinden hoop dat cryo goed ontdooit enz.
Cyclus is behoorlijk regelmatig. In zo'n eigen cyclus met echo moet je op dag 10 komen en dan vaak om de dag nog een paar keer. Bij mij toevallig maar 1x liep blijkbaar vlot deze keer.
Wel vreemd dat ik weinig merk van pregnyl, kan me van eerdere keren herinneren dat ik er pijnlijke borsten van kreeg. Misschien valt t na zwangerschap en bv niet meer op was bij tijd en wijlen veel pijnlijker. En nu ik t bedenk ik had maar 1x eerder cryo dus wellicht was t de utrogestan of combi die die misleidende symptomen veroorzaakten.

Waarom kijk je op tegen cryo tp? Is echt op welke manier dan ook veel minder belastend dan ronde met punctie.
anoniem_339205 wijzigde dit bericht op 17-11-2019 20:13
Reden: Aanvulling
8.19% gewijzigd
Zo, eindelijk weer even de tijd en zin gevonden voor een uitgebreide update 😊
Nog even een warm welkom voor de nieuwe dames!

Bolletje, wat vervelend dat je zo mega last van de hormonen hebt en een hormoonmonster wordt. Echt rot, dat komt er óók nog bij, alsof de wanhoop en de onzekerheid van ons traject niet al genoeg is om lekker labiel te worden. Blehg.. Wel fijn dat je nu ongesteld bent geworden en het weer kan beginnen. Voelt het tenminste weer als vooruitgaan! :hug:

Lauwie fijn dat je ongesteld bent geworden! Wel balen van de hoofdpijn, is die niet weer teruggekomen? En hoe is het met je deca dip nu? Wat super lief dat je een doos chocola kreeg :heart: Soms kan steun uit onverwachte hoek komen en je meer raken dan je denkt he? Maar wat je zegt, het komt allemaal weer dichterbij, nog even volhouden! :hug: Wanneer gaan jullie erheen voor de tp?

Sofie ik heb de tabel aangepast! Weet je al wanneer je gaat testen? Benje een vroegtester of juist niet? Waar wil je het van af laten hangen wanneer je gaat testen? Jammer dat de tp chaotisch ging, voelt toch beetje onprofessioneel als je je eigenecho ding moet vasthouden, my god… Was je vriend erbij? Super stom want idd je wilt gewoon toch soort van ‘vol verwachting’ er liggen (ook al wil je tegelijk ook zonder-verwachting erin gaan… maar you get what I mean). Hopelijk wordt je teleurstelling over het moment goed gemaakt…! :shame:

Flipje omg serieus wat veel eicellen en bevruchtingen!!! O_O Bizar! Heb je nu ook last van je buik? Dat klinkt echt als een heftige overstimulatie!! Hoeveel eicellen/bevruchtingen had je bij je vorige 2 pogingen? Wil je ook in de tabel trouwens? Ik ben super blij voor je! :hello: Bizar dat ze er 10-15 hadden geschat, en dan dit!! Maar ik kan niet negeren dat ik daar ook wel een beetje jaloers op ben. :-$ Het zegt natuurlijk nog niks, maar mijn god wat een aantallen. Je rekent je toch een beetje rijk dan.. Helemaal omdat je uit je laatste poging ook een kindje hebt gekregen.

Neoflux wat fijn dat de punctie je zo meeviel! Hoe is de na-pijn nu de pijnstilling helemaal is uitgewerkt? Jij had ook een boel eicellen zeg, jeminee! Wel jammer dat er zoveel af vielen. 7 bevruchtingen klinkt alsnog fantastisch. Spannend hoeveel er goed zijn na de pgs. Hoelang duurt dat eigenlijk voordat jullie die uitslag dan hebben? Kun je dan wel een verse tp alsnog?

Baggal – mijn god die ‘vriendin’ van jou. Echt een bizar verhaal. Is het in Engeland normaal ofzo om de een wel en de ander niet thuis te brengen (en dat zo dichtbij!) dat ze het daarom de volgende dag probeerde te rechtvaardigen? :wtf: Want in NL is dat gewoon fckng lomp. Snap wel dat je er even he-le-maal klaar mee bent. Pfff je wilt eigenlijk gewoon dat ze zelf tegen de lamp loopt straks met hun kinderwens, na zo’n lompe actie. Natuurlijk gun je niemand kinderloosheid, begrijp me niet verkeerd. Maar jij zat er zo mee in je maag waaruit bleek dat je zo het beste met haar voor hebt en je haarpijn en verdriet wil besparen. En dan gaat zij zo lomp en ongastvrij met jou om. Alsof jouw definitie van een vriendschap dan net even anders lag dan die van haar. Benieuwd hoe dit contact gaat vervolgen. Met jouw (alles-onthoudende :biggrin: ) brein heeft ze in elk geval geen voordeel 😉 Maar dit zou ik zelf ook zéker niet vergeten en de weegschaal zou ook voor mij even de andere kant uitslaan qua vriendschappen-evenwicht.

Kasteel, heel begrijpelijk dat het besef pas wat later kwam. Zoiets heeft even tijd nodig, de implicatie ervan werkt nog een hele tijd door waarschijnlijk. Was je wel gewoon gaan werken? Jeetje dat vind ik wel knap hoor, respect! -O ik zie later dat je over leerlingen spreekt dus in het onderwijs werkt. Tsja dan kun je niet zomaar even thuisblijven. Nog even doorzetten tot de kerstvakantie meisje!
Ik snap dat je twijfelt over ECD. Helemaal als je ergens ook nog wel een leven zonder kinderen als optie kunt zien. Het kan voor jullie nog alle kanten op begrijp ik. Ik had trouwens nog nooit van ecd in Finland gehoord. Ik ben er meteen over gaan lezen, en zie dat idd de donoren wel betaald worden (wat ik een goed ding vind, het is ten slotte nogal wat) maar niet anoniem. Wat fijn. Dit is ineens een serieuze optie geworden voor ons. Bedankt voor het delen!
Sta jij overigens ook ingeschreven bij de eicelbank in Utrecht, of nog niet? De wachtlijst sluit namelijk regelmatig omdat er te veel aanmeldingen zijn. Afgelopen zomer was hij o.a. gesloten, maar p dit moment is hij weer (tijdelijk) open en nemen ze nieuwe stellen in behandeling. Het kan nooit kwaad om je in te schrijven, je kunt altijd zien wat je er mee doet mocht je al benaderd worden.
Hoe is je man er onder trouwens? En hoe staat/stond hij tegenover ecd? Sterkte de komende tijd. :hug:

Eefsel, welkom! :bye: Het is heel fijn om hier mee te schrijven, je krijgt veel mee van het proces en alles wat er bij komt kijken. Ik denk dat je redelijk snel thuis bent erin. Wat mij heel erg hielp was om wat docu’s te kijken over IVF/ICSI. Dan krijg je alvast een kijkje in wat je te wachten staat, en het hielp mij ook om alvast van te voren te bedenken hoe ik met eventuele teleurstelingen om zou kunnen gaan. Voor zover dat al kan. Succes de komende tijd!

Roosje welkom! Wat vervelend dat je man niet erg betrokken en gemotiveerd is om met je mee te gaan. Dat zal wel eenzaam (gaan) voelen af en toe. En dan ook nog je zwangere zus. Gelukkig kun je hier terecht, voel je welkom om mee te schrijven. Wil je ook in de tabel?

Jokke hoe gaat het nu met jou? Was je close met je collega? Ik zie dat ik een stomme autocorrect in mijn berichtje aan jou had, dat je naar 'nederlandse bekertjes' moest luisteren. :facepalm: XD Ik bedoelde dat je naar jezelf moest luisteren. :hug: En hoe sta je er nu tegenover dat je arts een ander protocol wil volgen? Klinkt wel goed op zich, 3x hetzelfde gedaan heeft nergens in geresulteerd, dus wie weet gaat dit iets veranderen!

Duufje, wat fijn dat er vooruitgang in jullie pleegouder-proces. Ik lees en hoor zoveel over te kort aan pleegouders waardoor ik denk-dat kan toch nooit lang duren voor jullie? Hoeveel tijd/trainingen moet er overheen gaan voordat jullie in de ‘portefeuille’ voor beschikbare ouders komen? Ik las laatst bij een meisje wat ik volg op insta en die graag pleegouder wil worden dat ze waren benaderd voor opvang van 2 kindjes onder de 3. Zij hadden alleen net de week ervoor besloten voor werk naar Dubai te verhuizen, dus ze moesten afzeggen (omg, haar hart bloedde). Maar Ik dacht aan dat telefoontje en hoe bijzonder dat zou hebben gevoeld op het moment dat ze de kindjes zouden aannemen. Dan ineens worden er afspraken gemaakt voor de ontmoeting etc. Wauw. Wat een bijzonder moment moet dat zijn. Ik hoop dat jullie ook gauw daar zijn 😊

Daisy, je schreef dat je wellicht overweegt om indien de volgende 2 cryo tp niet lukken, je misschien naar het buitenland wilt? Bedoel je dan Gent of DD? En waarom overweeg je dat? Hebben jullie ook nog andere testen laten doen trouwens? Misschien heb je dat wel eens getypt maar heb ik dan niet onthouden (ben geen Baggal helaas :biggrin: ).

TRavelexplorer nog een verlaat welkom van mij. Wat fantastisch dat je 4 inde vriezer hebt. Wat spannend dat je nog moet wachten op de pgs. Wanneer krijg je de uitslag, komende vrijdag?

Elisboompje wat fijn dat je 5 cryo’s hebt! Jammer dat de verse tp mislukt is… Wanneer mag je terug voor een cryo tp? Met een cryo tp moet je dezelfde medicatie als die ik moet voor de ecd-tp: 2 weken van te voren progynova, en 3 dagen voor de tp utrogestan bolletjes. Tenminste dat verwacht ik. Dat van die baby’s snap ik wel. Ik voel me ook extra opgelaten leuk/lief/enthousiast te doen over iemands baby omdat ik bang ben dat iedereen dan denkt: awww zielig en ze kan zelf geen kinderen krijgen- in jouw geval awww zielig en ze doen IVF. Ik weet niet of jij daar mee zit en/of dat ze het van jullie weten. Maar misschien stel ik me aan en denkt helemaal niemand dat behalve ikzelf. O_o

Vienna, ik snap heel goed dat je je ergerde aan die dame die zo kwam binnenvallen met haar succesverhaal. Precies na die post appte mijn zus mij met een verhaal van haar collega: die hadden 9jaar geprobeerd en uiteindelijk opgegeven en waren voor pleegkinderen bezig. En nu ineens was ze nog spontaan zwanger geworden! Eh… Oke, nou leuk voor ze. :bonk: Alsof dat iets zegt over onze uitkomsten. Om te beginnen waren zij onbekend-verminderd-vruchtbaar en ik onvruchtbaar, maar dat terzijde. Het is gewoon niet leuk om succesverhalen te horen van mensen die je niet kent, want het geen 0 garanties voor ons, en je kent ze niet dus moet je dan nu ineens blij voor ze zijn? Als je alles hebt meegemaakt (zoals wij hier op het forum elkaar volgen) dan ben je super blij voor elkaar. Hoe gaat het nu met jou? :hug:

Hier:
Het schoonmoeder-verhaal. Bedankt voor al jullie reacties, ik voelde me echt even gesteund. Fijn! Nou mijn vriend zei dus ook meteen: j*z*s chr*st*s ik ga haar vertellen dat ze zich gvd niet met ons moet bemoeien. Ehh nouuu doe dat maar niet schat. :rofl: Maar wel grappig dat jullie allemaal vonden dat mijn vriend met haar moest praten. Mijn moeder verzocht mij alleen om dat niet te doen, want dan zou zij het doorgespeeld hebben naar ons, en dan zou mijn schoonmoeder mijn moeder misschien niet meer aardig vinden. Dus dat wilde mijn moeder echt liever niet. Dus voor de lieve vrede tussen mijn moeder en schoonmoeder, heb ik haar gevraagd iets standaards te sturen. Zoiets van “ik weet idd dat ze bezig zijn maar dat het niet vanzelf gaat. Helaas zijn er geen garanties. We zullen het vast gauw horen zodra het gelukt is”. En daarmee was de kous af. Ik was wel wat zenuwachtig om ze te zien afgelopen week, -bang dat ze me zelf weer om info zou vragen, maar dat gebeurde gelukkig niet. Dus. Voor nu alles weer goed :yes:

Bedankt voor al jullie tips voor de DNA fragmentatie test! Ik had dus al tijdje terug aanvraag bij dusseldorf gedaan en in de tussentijd ben ik gebeld en konden we op vrij korte termijn een afspraak maken! Wellicht omdat we verder geen traject gaan doen, enkel de spermfit test (zoals die daar heet). Inmiddels zijn de weken alweer omgevlogen en gaan wij komende dinsdag naar dusseldorf op en neer voor een potje sperma in te leveren. :hihi: We vinden het wel spannend, vooral mijn vriend. Die is toch beetje zenuwachtig ineens, wat als het niet goed blijkt, dat gaat wel veel extra complicaties met zich meebrengen…. Daar had ik stom genoeg nog niet over nagedacht, ik dacht gewoon: eerst uitsluiten / volledige diagnose voordat we verder gaan en een nieuwe en definitief laatste poging met onze donor verspillen. Oh god als het niet goed is --- nog even niet aan denken. 3 weken na de test krijgen we al uitslag. SPANNEND! :popcorn:
stipjepipje wijzigde dit bericht op 18-11-2019 09:10
0.01% gewijzigd
Stipjepipje wat schrijf jij toch heerlijk, moet er soms hardop van lachen. Herken ook vaak hoe jij erin staat, met je pijn en verdriet. Spannend de onderzoeken van je vriend, gaan jullie naar vianeo?? Ik vond het heel vreemd een privé kliniek ipv een ziekenhuis. Had veel meer luxe verwacht, maar was beetje arme troef vond ik.
Enne hier ook mega jaloers op Baggel haar vermogen om alles te onthouden.
Heeft iemand van jullie al naar de verdelingen gekeken voor aankomend jaar? En weet iemand hoe dat werkt, een vierde poging? Moet je dan toestemming van iemand vragen? Werken ze samen met vianeo? Wij neigen namelijk steeds meer naar een vierde poging, blijven wat op de wil. Zo geen zin in hormonen, zo geen zin in al die reizen naar Duitsland, zo geen zin in weer teleurstellingen. Eigenlijk nergens zin in, alles rondom het traject. En vooral de angst dat het straks niet lukt, dan is het afgelopen uit. Maarja........ we hebben het geld en miss nog een klein beetje energie en willen er echt alles aan gedaan hebben. (Ook al heb ik nu ook al het gevoel dat we er alles aangedaan hebben)
Nouja wik twijfelen nog even verder, maar info opzoeken over verzekering kan natuurlijk geen kwaad.
Mega super blij met jullie.
Enne over die collega, tuurlijk weet ik dat het vast niet alleen haar kinderwens was, maar het gaat op het werk bijna nergens anders over, kinderwens en zelfmoord. Vind het gewoon erg dichtbij komen en dat maakt mij verdrietig.
Bolletje: Fijn dat je ongesteld bent geworden. Succes morgen! Waren de chocolaatjes lekker?

Elisboompje: Ik ben een apart verhaal qua medicatie hoor, ik ben in Spanje onder behandeling. Dus mijn ervaringen zijn niet zo representatief voor Nl. Overigens klink je helemaal niet gek, maar is alles juist ontzettend herkenbaar wat je beschrijft over omgaan met andermans baby’s. Wanneer heb je weer een afspraak? Fijn dat je je weer een beetje jezelf begint te voelen.

Miekje: Succes morgen! Ik duim voor je!

Stipje: Probeer je pas zorgen te maken over de uitslag als die er is. Want voor hetzelfde geldt is de uitslag goed en is het zonde geweest om je er nu zo druk om te maken. (Lekker makkelijk kletsen hiero…). En ook daar komt weer een oplossing voor als de uitslag niet goed is. Wel tof dat de uitslag zo relatief snel gaat!

Jokke: Ik heb dit jaar bij de UMC verzekering gezeten voor de 4e poging. Moet je het hoogst aanvullende pakket hebben en dan krijg je een 4e poging vergoed. Daar moet je wel toestemming voor vragen, maar dat lukte ons, en ben zéér tevreden over hun dienstverlening. Blijf daar komend jaar dan ook, alleen dan een stuk lager in de aanvullende pakketten. :p

Pfoe. Dag 3 progynova is alweer voorbij. Ben echt aan het aftellen. Wel weer die hoofdpijn terug gekregen. Maar nu m’n menstruatie er alweer bijna doorheen is ben ik gelukkig niet meer zo ontzettend verdrietig. Dus ik ga voor de positieve vibes!!
@stipje Ik snap helemaal dat je (en anderen misschien ook) hier wel een beetje jaloers op bent hoor! Dat is toch logisch...

Het ziekenhuis heeft wel een wat groter risico genomen met stimuleren omdat er toch geen verse terugplaatsing gedaan zou worden, maar hier schrokken ze zelf ook van. Met 100 IE en lang protocol had ik 13 eicellen waarvan 12 rijpe, en nu met 125 IE en kort protocol dus dit. Echt bizar.

Gisteren voelde ik me ontzettend slecht, veel pijn en niet echt de 'prikpijn' van de punctie maar dit leek echt overstimulatie-ellende. De hele komende week moet ik nog Orgalutran blijven spuiten en ik denk dat dat mijn redding is: vandaag voel ik me alweer stukken beter.

Nu afwachten tot de volgende stap in dit proces: hoeveel cryo's er woensdag kunnen worden ingevroren. Als het goed is hoor ik dat vrijdag... super spannend.

Sorry dat ik verder weinig op iedereen reageer, het lukt me helaas niet om alles bij te lezen... ik verzuip echt in mijn werk en door alle ritjes heen en weer naar Gent de afgelopen tijd is dat helemaal rampzalig.
Maar ik lees en voel en duim zeker wel met jullie mee.
flipje2 schreef:
17-11-2019 22:15
@stipje Ik snap helemaal dat je (en anderen misschien ook) hier wel een beetje jaloers op bent hoor! Dat is toch logisch...

Het ziekenhuis heeft wel een wat groter risico genomen met stimuleren omdat er toch geen verse terugplaatsing gedaan zou worden, maar hier schrokken ze zelf ook van. Met 100 IE en lang protocol had ik 13 eicellen waarvan 12 rijpe, en nu met 125 IE en kort protocol dus dit. Echt bizar.

Gisteren voelde ik me ontzettend slecht, veel pijn en niet echt de 'prikpijn' van de punctie maar dit leek echt overstimulatie-ellende. De hele komende week moet ik nog Orgalutran blijven spuiten en ik denk dat dat mijn redding is: vandaag voel ik me alweer stukken beter.

Nu afwachten tot de volgende stap in dit proces: hoeveel cryo's er woensdag kunnen worden ingevroren. Als het goed is hoor ik dat vrijdag... super spannend.

Sorry dat ik verder weinig op iedereen reageer, het lukt me helaas niet om alles volledig bij te houden... ik verzuip echt in mijn werk en door alle ritjes heen en weer naar Gent de afgelopen tijd is dat helemaal rampzalig.
Maar ik lees en voel en duim zeker wel met jullie mee.
Sofie Weet je wel wanneer je al mag testen? Superspannend zeg!

Lauwie Wat fijn dat je ongesteld bent geworden! Ik merk ook dat ik door die hormonen veel sneller jank dan normaal, om zowel dingen die kut zijn als dingen die heel leuk zijn maar ook bijvoorbeeld als ik nerveus ben. Lief van die chocolade :heart:

flipje: jee wat een opbrengt zeg! Had je nu meer eitjes per follikel of ineens heel veel meer follikels? Ik weet dat ze in Maastricht sowieso de poging afbreken bij > 30 follikels. Hopelijk zijn je klachten snel over.

bolletje: Succes met de start en hopelijk hebben de chocolaatjes gesmaakt :)

Elis: Weet je al wanneer jullie een cryo tp gaan krijgen?

Stipje: Fijn dat het schoonmoeder verhaal weer een beetje goed is, je moeder heeft een mooi neutraal bericht gestuurd ;) Ik begrijp ook wel dat ze geen onenigheid met je schoonmoeder wilt. Mag ik eigenlijk vragen waarom er veel mensen naar Duitsland of België gaan voor verdere pogingen? Zijn de procedures daar anders?

Hier: Hoe blij ik was dat de punctie meeviel, hoe verbaast ik was over de napijn van de punctie :bonk: Volgens mij zat ik vrijdag nog een beetje onder de morfine maar ik heb zaterdag en zondag echt een opgezette buik gehad en buikpijn. Vandaag gaat het gelukkig alweer wat beter.
Inmiddels ook het telefoontje gehad van het zkh maar ze konden niet aangeven hoeveel er over zijn van de 7 bevruchtingen, alleen dat het sterk genoeg is om in te vriezen op dag 5. Ik zal dus geen verse tp krijgen (dit zouden ze alleen doen mochten ze niet goed doordelen). Vrijdag weet ik hoeveel er in de vriezer gaan, ze nemen dan ook het biopt voor de test en de uitslag daarvan is weer 10 dagen later. Het kan dan best zijn dat er embryo's in de vriezer liggen die alsnog afvallen omdat ze gendrager zijn. Aan de ene kant ben ik een beetje teleurgesteld omdat ze niet kunnen zeggen hoeveel er nog 'in de race' zijn maar aan de andere kant is het wel goed nieuws dat ze voor dag 5 kiezen. Beetje verwarrend en zenuwslopend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven