Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

vrijdag 13 september 2019 om 20:48
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
Bezig met behandelingen
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*
Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)
Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)
Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7

Wachten op start | Sense, Mia_3 |
Prikken & slikken | Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro |
Wachten op cryo-tp | Elisboompje, piene1987, DaisyLiz |
In de wachtweken (testdatum) |
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

Naam (leeftijd(v/m) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behan-deling | Status #cryo's |
Locatie |
-Sense- (36/41) |
2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's | ICSI4 | wacht op start | UZ Gent, OLVG/UMC | |
Vienna25 (33/32) |
eind 2014 | begin 2016 | Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt | ICSI 2 | wachten op cryo-tp #nog 2cryo's | Belgie |
MamaMaria81 (38/41) |
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen | ICSI 3 | 2 cryo's | |||
Jokke (37/37) |
2016 | 2017 | geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt | IVF4 | wachten op start Düsseldorf cryo | |
Lauwie101 (29/30) |
2015 | 2017 | zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp | ICSI4 | wachten op start icsi4 | Spanje |
DaisyLiz (30/31) |
dec 2014 | jan 2016 | PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) | IVF 2 | 11 cryo's (nog 7 over) | UZ Gent, OLVG/UMC |
Kasteelbewoner (?/?) |
2015 | ? | slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt | ICSI 3 | - | |
bolletje81 (38/38) |
2016 | 2017 | dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt | ICSI 3 | wachten op start ICSI3 | |
Neoflux (33/32) |
2019 | 2019 | erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD | PGD-ICSI 2 | wachten op start ICSI2 | |
Elisboompje (30/33) |
2018 | 2019 | ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's | ICSI 1 | Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020) | |
piene1987 | 2016 | 2019 | slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's | ICSI1 | wachten op cryo tp nog 3 | |
Maan1987 | 2012 | 2017 | PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) | ICSI + +PGD |
wachten op start | UMC utrecht, maastricht |
Maestro | 2018 | 2019 | PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad | ICSI / IVF | ||
Celenne | 2017 | 2018 | Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. | ICSI 3 | wachten op start ICSI3 | |
Nerdella | 2009 | 2010 | Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF | IVF 1 | Start met stimuleren | C&C Heinsberg (DL) |
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |

(Zwanger groepje 2016-2019)
.

*

*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)
Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
dinsdag 10 december 2019 om 10:45
Lieve Daisy, wat snel alweer voor een tp, maar wat spannend ook weer! Fijn dat ze het nu een beetje op jouw lijf proberen aan te passen. Ik duim voor prachtige kerstdagen voor je, maar ik snap dat je bang bent voor het tegenovergestelde. Graaf je maar lekker in in het zand, hoop dat het een beetje warm tropisch wit zand is om je hier doorheen te helpen. <3
dinsdag 10 december 2019 om 11:03
Vienna en Mamamaria schildklierellende is k*t.
Ik heb de ziekte van Graves, ben inmiddels al best lang goed ingesteld (al een jaar of 12 denk ik) en helemaal stabiel gelukkig. Maar voor dat zo was, jemig… wat een misère.
De documentaire die gisteren op tv was heb ik opgenomen, ik wil hem wel een keer kijken. Maar deze week leek me niet zo'n goed idee. Komende donderdag is de geboortedag van B. en deze tijd van het jaar liggen de emoties altijd wat dichter aan het oppervlak. Wordt een tranendal waarschijnlijk als ik hem nu kijk.
Ik lees en leef met jullie mee.
Ik heb de ziekte van Graves, ben inmiddels al best lang goed ingesteld (al een jaar of 12 denk ik) en helemaal stabiel gelukkig. Maar voor dat zo was, jemig… wat een misère.
De documentaire die gisteren op tv was heb ik opgenomen, ik wil hem wel een keer kijken. Maar deze week leek me niet zo'n goed idee. Komende donderdag is de geboortedag van B. en deze tijd van het jaar liggen de emoties altijd wat dichter aan het oppervlak. Wordt een tranendal waarschijnlijk als ik hem nu kijk.
Ik lees en leef met jullie mee.
dinsdag 10 december 2019 om 11:17
Lauwie wat een lieve woorden
. Dank je wel!
Duufje ik heb de documentaire ook opgenomen, ik durfde het ook even niet aan. Maar voor jou zal het nog zoveel moeilijker zijn. Ik weet niet zo goed de juiste woorden te vinden. Ik ken je niet, maar weet dat ik aan je denk. En ik zal donderdag een kaarsje branden voor jullie lieve kleine B. Heel veel sterkte de komende dagen.
Geen kind is zo aanwezig als een kind dat wordt gemist.

Duufje ik heb de documentaire ook opgenomen, ik durfde het ook even niet aan. Maar voor jou zal het nog zoveel moeilijker zijn. Ik weet niet zo goed de juiste woorden te vinden. Ik ken je niet, maar weet dat ik aan je denk. En ik zal donderdag een kaarsje branden voor jullie lieve kleine B. Heel veel sterkte de komende dagen.

dinsdag 10 december 2019 om 12:37
Travel Ja ok klonk wel een beetje horror maar het viel toch wel mee haha Toevallig is bij mij gisteren ook weer een cyste opgedoken maar achter mijn oor. Ik ben er sowieso gevoelig voor, vroeger in mijn borsten, operatief een in mijn lies verwijderd en nu deze week. Maar vaak komen en gaan ze ook weer, ik denk dat het wel iets met de hormonen te maken heeft.
Hoe is je borstpunctie verlopen?
Bolletje, fijn dat je cryo's hebt!
Daisy Ik kan me wel voorstellen dat je inmiddels gereserveerd bent. Hopelijk is het raak voor je en kunnen het juist wel hele fijne kerstdagen worden, ik duim voor je!
sofie hoe is jouw echo gegaan?
Hier: net de echo gehad en ik mag volgende week woensdag voor de tp
Dat betekent op nieuwjaarsdag testen
Ze vertelde me nog dat de blasto's op dag 6 ingevroren waren, ik dacht dat ze dat bij dag 5 deden maar schijnbaar waren er op dag 5 nog twee die een goede kans op blasto hebben dus vandaar hadden ze nog een dag gewacht (wat uiteindelijk gelukkig ook blasto's zijn geworden!).
Hoe is je borstpunctie verlopen?
Bolletje, fijn dat je cryo's hebt!
Daisy Ik kan me wel voorstellen dat je inmiddels gereserveerd bent. Hopelijk is het raak voor je en kunnen het juist wel hele fijne kerstdagen worden, ik duim voor je!
sofie hoe is jouw echo gegaan?
Hier: net de echo gehad en ik mag volgende week woensdag voor de tp

dinsdag 10 december 2019 om 12:56
Daisy: wat snel mag je alweer door en ik kan mij ook voorstellen dat je er heel erg gereserveerd in staat. Na de enorme domper van het niet goed ontdooien van de vorige keer ga je je toch indekken voor allerlei scenario's die niet op jou van toepassing hoeven te zijn, maar je wel rekening mee houdt. Ik duim enorm hard voor een broertje/zusje voor jullie lieve N.* die zo gemist wordt...
Lieve Duuf: 12/12 (en 15/12) zijn dagen die inmiddels ook in mijn hoofd en hart zitten en ik weet van mijzelf dat ik die dagen extra aan jullie denk en vooral aan wat er had kunnen en moeten zijn... Weet dat er in London een kaarsje voor haar brandt op haar verjaardag.
Heel veel sterkte deze dagen en ik denk aan je, lieve Duuf (en Duufman).
Lauwie: Ik ben benieuwd of je inmiddels in Spanje bent geweest, maar snap ook dat je niet alles wil en kan delen wegens herkenbaarheid. Ik hoop dat alles goed met je gaat en je hier binnenkort mooi nieuws mag brengen.
Neoflux: Ik had destijds ook een aantal extra cryo's waar ik tijdens de TP niet op gerekend had. Bij de TP gaven ze aan minimaal 1 cryo blasto te hebben en de rest nog in afwachting was. Uiteindelijk ben ik doorgaand zwanger geworden van een 6-daagse blasto en dit zegt NIETS over de kwaliteit of ontwikkeling van het embryo verder. Heel veel succes woesndag!
Travel: Hoe is de borstpunctie verlopen?
Flip: Wanneer verwacht jij de PGS uitkomst? Nog voor de kerst?
En voor een ieder die de feestmaand moeilijk vindt: het is alleen maar begrijpelijk - het verdriet is er gewoon. In December kijken mensen toch vaak even terug naar hoe het jaar verlopen is. En voor een aantal van jullie hier geldt dat het nog steeds niet die gewenste doorgaande zwangerschap heeft opgeleverd. En dat is gewoon enorm pijnlijk en verdrietig. En ook oud-en-nieuw als je nog midden in de trajecten zit is een lastig moment - dat je je partner dat een mooi nieuwjaar toewenst en je je meteen afvraagt of het je je dan in 2020 gegeven is... Ik kan alleen maar zeggen dat ik weet hoe het voelt en geef een ieder die dat nodig heeft een extra dikke
. Veel liefs vanuit hier, dappere dames.
Lieve Duuf: 12/12 (en 15/12) zijn dagen die inmiddels ook in mijn hoofd en hart zitten en ik weet van mijzelf dat ik die dagen extra aan jullie denk en vooral aan wat er had kunnen en moeten zijn... Weet dat er in London een kaarsje voor haar brandt op haar verjaardag.

Lauwie: Ik ben benieuwd of je inmiddels in Spanje bent geweest, maar snap ook dat je niet alles wil en kan delen wegens herkenbaarheid. Ik hoop dat alles goed met je gaat en je hier binnenkort mooi nieuws mag brengen.
Neoflux: Ik had destijds ook een aantal extra cryo's waar ik tijdens de TP niet op gerekend had. Bij de TP gaven ze aan minimaal 1 cryo blasto te hebben en de rest nog in afwachting was. Uiteindelijk ben ik doorgaand zwanger geworden van een 6-daagse blasto en dit zegt NIETS over de kwaliteit of ontwikkeling van het embryo verder. Heel veel succes woesndag!
Travel: Hoe is de borstpunctie verlopen?
Flip: Wanneer verwacht jij de PGS uitkomst? Nog voor de kerst?
En voor een ieder die de feestmaand moeilijk vindt: het is alleen maar begrijpelijk - het verdriet is er gewoon. In December kijken mensen toch vaak even terug naar hoe het jaar verlopen is. En voor een aantal van jullie hier geldt dat het nog steeds niet die gewenste doorgaande zwangerschap heeft opgeleverd. En dat is gewoon enorm pijnlijk en verdrietig. En ook oud-en-nieuw als je nog midden in de trajecten zit is een lastig moment - dat je je partner dat een mooi nieuwjaar toewenst en je je meteen afvraagt of het je je dan in 2020 gegeven is... Ik kan alleen maar zeggen dat ik weet hoe het voelt en geef een ieder die dat nodig heeft een extra dikke

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

dinsdag 10 december 2019 om 13:26
Hee meiden,
Vanochtend echo gehad, die was prima en volgende week dinsdag is weer een tp. Daar ben ik erg blij mee. Maar zit toch even in een dipje, de arts had het ook door en stelde een gesprek met de counselor voor. Daar sta ik op zich wel voor open, alleen dit jaar ging niet meer lukken dus nu afspraak staan voor begin januari. Ook mag ik de volgende ronde in natuurlijke cyclus proberen omdat ik na ruim een jaar wel klaar ben met de hormonen.
Denk dat het een combinatie is van de vele teleurstellingen en de feestdagen. Ook ik moet mensen missen die ik het liefst nu bij me had gehad. En dat valt me in deze maand iets zwaarder dan normaal. Baal dat ik me niet fijn voel vandaag want is mijn enige vrije dag van de week (lot van de zelfstandig ondernemer
) en wil dan juist vrolijk zijn als ik lekker een dagje heb met dochter. Benieuwd hoe ik me voel na de tp. En ga sowieso pas na de kerst testen. Geen zin in een negatieve test op die dagen.
Duufje, alvast een extra dikke knuffel voor jou voor donderdag. Ook ik zal een kaarsje branden voor je
Baggel, wat een lieve woorden weer. Herken me zeker dat je aan het eind van het jaar toch terug gaat blikken en vele van ons niet daar zijn waar we zouden willen zijn. Dat maakt het ook zo lastig, je hebt er geen invloed op. Zat nog te denken... kan ik nog iets anders doen deze keer? Maar ben er veel en weinig mee bezig geweest, met en zonder acupunctuur, heb positief en negatief gedacht. Uiteindelijk heeft het weinig effect op de uitkomst, hoogstens op hoe je de weken door komt.
Daisy, fijn dat je door kan! Lekker snel, je mag ook wel een mazzeltje hebben nu.
Neo, we lopen bijna gelijk! Fijn dat jouw tp ook door kan gaan. En met een 5-6 daagse blasto kun je echt wel eerder testen hoor, kan me voorstellen dat je 1 jan niet ideaal vind.
Jokke, bedankt voor de tip van de docu. Wil nog wel graag gaan kijken, maar pas als ik iets beter in mijn vel zit
Sorry geen tijd om verder terug te lezen. Wel nog even een digitale knuffel voor MamaMaria en Kasteel
Vanochtend echo gehad, die was prima en volgende week dinsdag is weer een tp. Daar ben ik erg blij mee. Maar zit toch even in een dipje, de arts had het ook door en stelde een gesprek met de counselor voor. Daar sta ik op zich wel voor open, alleen dit jaar ging niet meer lukken dus nu afspraak staan voor begin januari. Ook mag ik de volgende ronde in natuurlijke cyclus proberen omdat ik na ruim een jaar wel klaar ben met de hormonen.
Denk dat het een combinatie is van de vele teleurstellingen en de feestdagen. Ook ik moet mensen missen die ik het liefst nu bij me had gehad. En dat valt me in deze maand iets zwaarder dan normaal. Baal dat ik me niet fijn voel vandaag want is mijn enige vrije dag van de week (lot van de zelfstandig ondernemer

Duufje, alvast een extra dikke knuffel voor jou voor donderdag. Ook ik zal een kaarsje branden voor je

Baggel, wat een lieve woorden weer. Herken me zeker dat je aan het eind van het jaar toch terug gaat blikken en vele van ons niet daar zijn waar we zouden willen zijn. Dat maakt het ook zo lastig, je hebt er geen invloed op. Zat nog te denken... kan ik nog iets anders doen deze keer? Maar ben er veel en weinig mee bezig geweest, met en zonder acupunctuur, heb positief en negatief gedacht. Uiteindelijk heeft het weinig effect op de uitkomst, hoogstens op hoe je de weken door komt.
Daisy, fijn dat je door kan! Lekker snel, je mag ook wel een mazzeltje hebben nu.
Neo, we lopen bijna gelijk! Fijn dat jouw tp ook door kan gaan. En met een 5-6 daagse blasto kun je echt wel eerder testen hoor, kan me voorstellen dat je 1 jan niet ideaal vind.
Jokke, bedankt voor de tip van de docu. Wil nog wel graag gaan kijken, maar pas als ik iets beter in mijn vel zit

Sorry geen tijd om verder terug te lezen. Wel nog even een digitale knuffel voor MamaMaria en Kasteel

dinsdag 10 december 2019 om 13:43
sofie87 schreef: ↑10-12-2019 13:26Hee meiden,
Denk dat het een combinatie is van de vele teleurstellingen en de feestdagen. Ook ik moet mensen missen die ik het liefst nu bij me had gehad. En dat valt me in deze maand iets zwaarder dan normaal. Baal dat ik me niet fijn voel vandaag want is mijn enige vrije dag van de week (lot van de zelfstandig ondernemer) en wil dan juist vrolijk zijn als ik lekker een dagje heb met dochter. Benieuwd hoe ik me voel na de tp. En ga sowieso pas na de kerst testen. Geen zin in een negatieve test op die dagen.
Duufje, alvast een extra dikke knuffel voor jou voor donderdag. Ook ik zal een kaarsje branden voor je![]()
Sorry geen tijd om verder terug te lezen. Wel nog even een digitale knuffel voor MamaMaria en Kasteel![]()
Wat fijn en spannend Sofie. Goed dat je met iemand gaat praten. Ik heb dat ook een tijdje gedaan. Het hielp mij niet zozeer om me beter te voelen, maar het heeft me wel geholpen om te accepteren dat ik me soms/vaak rot voel. Voor mij was het namelijk altijd een gevecht: ik voel me rot, maar dat wil ik niet. Ik ben jaloers, maar dat wil ik niet. En daardoor voelde ik me dus dubbel rot. Hopelijk helpt het jou.
Wat betreft het nadenken om dingen anders te doen, zó herkenbaar. Ik heb één terugplaatsing gedaan met acupunctuur en dat ging mis met 5 weken/was een biochemische zwangerschap. Maar er is toen wel iets ingenesteld. Dus heb ik besloten dat ik het deze keer toch maar weer ga proberen. Ook al geloof ik er eigenlijk echt niet in. Ik heb zó de behoefte om iets te doen. En ik werd er wel ontspannen van, dus dat is op zich al fijn. Verder ga ik dit keer na de terugplaatsing niet voetballen. En ik weet dat het gewoon mag. Maar ik wil iets anders doen. Zodat ik er gevoelsmatig alles aan heb gedaan. En tot nu toe heb ik elke keer wel gewoon gesport. Nu ga ik het een keer niet doen.
Baggal lieve woorden weer van jou

dinsdag 10 december 2019 om 14:35
Sofie: Ik weet wie je onder meer mist dit jaar... En hoewel ik blij voor je ben dat ze L. nog heeft kunnen meemaken, is en blijft het een groot gemis en dat in combinatie met het uitblijven van een nieuwe zwangerschap en de miskraam is het pittig. Vooalsnog hoop ik op een lucky #7. En heel goed dat je met iemand gaat praten trouwens. Ik heb dat, achteraf gezien, te weinig gedaan onder het mom: we kunnen het allemaal wel aan, maar tijdens de zwangerschap haalde de onrustige gevoelens mij als het ware toch nog in en ik denk er nog steeds wel eens aan en het verdriet van die tijd is nog steeds wel ergens, ondanks de uitkomst. Dus ik vind het echt goed dat je het in Januari aanpakt. Als je straks wel zwanger wordt van de volgende TP is het ook gewoon goed om daar -zo goed als het gaat- rustig/ontspannen in te zitten.
En of dingen anders doen helpt of niet, maakt niet zo veel uit in de zin dat het volgens mij alleen maar belangrijk is dat jij er een goed gevoel aan over houdt. Denk bijvoorbeeld aan de scratch of embryo glue waar niet zo veel over bekend is. Het gaf mij altijd het gevoel dat ik er in ieder geval alles aan gedaan had en dat gaf ergens rust. Ik snap dus ook jouw gevoel Daisy.
Heb vanavond trouwens nog een Fertility Network UK meeting, maar ga daar in het nieuwe jaar toch mee stoppen. Het wordt wat veel denk ik en gevoelsmatig heb ik inmiddels genoeg gedaan. Het is vooral de administratieve rompslomp die ik zat ben en te veel tijd vergt. Wij blijven deze kerst overigens thuis - erg toe aan een paar dagen vrij. Hopelijk kan mijn familie ergens in het nieuwe jaar overkomen.
En of dingen anders doen helpt of niet, maakt niet zo veel uit in de zin dat het volgens mij alleen maar belangrijk is dat jij er een goed gevoel aan over houdt. Denk bijvoorbeeld aan de scratch of embryo glue waar niet zo veel over bekend is. Het gaf mij altijd het gevoel dat ik er in ieder geval alles aan gedaan had en dat gaf ergens rust. Ik snap dus ook jouw gevoel Daisy.
Heb vanavond trouwens nog een Fertility Network UK meeting, maar ga daar in het nieuwe jaar toch mee stoppen. Het wordt wat veel denk ik en gevoelsmatig heb ik inmiddels genoeg gedaan. Het is vooral de administratieve rompslomp die ik zat ben en te veel tijd vergt. Wij blijven deze kerst overigens thuis - erg toe aan een paar dagen vrij. Hopelijk kan mijn familie ergens in het nieuwe jaar overkomen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 10 december 2019 om 21:04
@sofie: Fijn, volgende week een tp. Ik ga voor je duimen. Hopelijk heb je het gesprek in het nieuwe jaar niet nodig en is nr 7 een plakkertje.
@vienna en anderen: Vond de docu ook erg mooi. Zat te janken op de bank. Vooral bij die oudere dame. Ik voelde zo haar pijn, pff.. Maar ook een eye-opener hoe ze veel dingen omschreef. Heftig.
@baggal: Jammer dat je er gaat stoppen. Je gaat vast gemist worden. Ben het eens met Jokke; hopelijk blijf je hier wel!
@neoflux: Ook de tp volgende week! Super fijn! En bijzonder om met nieuwjaar te testen. Hopelijk gaan we het jaar goed beginnen.
@duufje:
@lauwie: Ben ook benieuwd hoe het met je gaat. Snap wel dat je hier niet veel meer deelt. Ik hoop dat het allemaal goed gaat met het traject.
Hier is het weer rustig. Ik zweet alleen de laatste nachten mijn bed uit. Echt een hormoon-ontploffing, pfff.
En dat wachten duurt natuurlijk errug lang. Officieel maandag testen, maar dat ga ik niet redden. Misschien zaterdag een testje..
@vienna en anderen: Vond de docu ook erg mooi. Zat te janken op de bank. Vooral bij die oudere dame. Ik voelde zo haar pijn, pff.. Maar ook een eye-opener hoe ze veel dingen omschreef. Heftig.
@baggal: Jammer dat je er gaat stoppen. Je gaat vast gemist worden. Ben het eens met Jokke; hopelijk blijf je hier wel!
@neoflux: Ook de tp volgende week! Super fijn! En bijzonder om met nieuwjaar te testen. Hopelijk gaan we het jaar goed beginnen.

@duufje:

@lauwie: Ben ook benieuwd hoe het met je gaat. Snap wel dat je hier niet veel meer deelt. Ik hoop dat het allemaal goed gaat met het traject.
Hier is het weer rustig. Ik zweet alleen de laatste nachten mijn bed uit. Echt een hormoon-ontploffing, pfff.

woensdag 11 december 2019 om 12:48
Sofie, natuurlijk mis je die personen dan extra
Over de feestdagen wordt altijd hallelujah gedaan, maar de helft van de bevolking moet iemand missen of is eenzaam. Op dit soort dagen is dat extra confronterend.
Ik hoop echt dat de 7e terugplaatsing een plakker mag zijn en dat dat jouw mooie kerstkado zal zijn. Vanuit hier wordt weer volop geduimd voor je. En die gezellige volop genieten vrije dag komt volgende keer wel weer, of die keer erop. Niet te hard zijn voor jezelf
Baggal, je hebt al super veel gedaan met vrijwilligerswerk. Jammer dat er zoveel administratieve rompslomp is joh, schiet dan ook wel zijn doel voorbij he.
Lieve Duuf, sterkte meis
Drie jaar geleden alweer
Al vaker geschreven, maar het heeft een diepe diepe diepe indruk op me gemaakt wat er toen allemaal gebeurd is. Ik vind het bewonderingswaardig hoe je je er doorheen geslagen hebt en nog steeds doet. Jouw mooie meisje zal nooit vergeten worden, ik denk aan je

Ik hoop echt dat de 7e terugplaatsing een plakker mag zijn en dat dat jouw mooie kerstkado zal zijn. Vanuit hier wordt weer volop geduimd voor je. En die gezellige volop genieten vrije dag komt volgende keer wel weer, of die keer erop. Niet te hard zijn voor jezelf

Baggal, je hebt al super veel gedaan met vrijwilligerswerk. Jammer dat er zoveel administratieve rompslomp is joh, schiet dan ook wel zijn doel voorbij he.
Lieve Duuf, sterkte meis

woensdag 11 december 2019 om 19:05
Ik duim voor je Bolletje en hoop enorm dat dit gezweet een duidelijke oorzaak heeft in de zin van een zwangerschap. Succes de laatste dagen en ik duim enorm voor een positieve test maandag
Jokke: hier blijf ik heus nog wel rondhangen hoor. Verschil is dat ik het moment hier gewoon zelf kan bepalen en ik regelmatig vanuit de trein iets in notes zet dat ik vervolgens hier plak. Voor de FNUK meetings moet ik ook een heleboel achter de schermen regelen, op emails reageren, etc. Ik ben nogal slecht in 'nee' zeggen, maar dat email account is een beetje een weerzin dossier geworden. En het aanwezig zijn en de meeting leiden kwam mij qua tijd slecht uit. Als ik het nou samen met een ander zou kunnen doen zou dat enorm schelen...
Duuf: Op de vooravond van wat B's 3e verjaardag had moeten zijn, staan hier inmiddels 3 kaarsjes op tafel. Het was 3 jaar geleden net alsof de wereld even stil stond - en daarna volgde het verdriet en de storm van meerdere behandelingen...
Ik had, net als een ieder ander, zo onbeschrijfelijk graag gezien dat de bevalling destijds tot een goed einde was gebracht en dat we foto's hadden kunnen uitwisselen van onze opgroeiende (wonder) meisjes. Dat het voor jullie zo eindigde blijft, ook voor mij als buitenstaander, lastig te aanvaarden. Zoals Lilly zegt: heel veel respect voor de wijze waarop jullie in het leven staan. Jouw meisje wordt niet vergeten: ze was hier, ze is hier en ze zal altijd hier zijn in alles wat jullie doen. Heel veel sterkte deze dagen voor jou en Duufman

Jokke: hier blijf ik heus nog wel rondhangen hoor. Verschil is dat ik het moment hier gewoon zelf kan bepalen en ik regelmatig vanuit de trein iets in notes zet dat ik vervolgens hier plak. Voor de FNUK meetings moet ik ook een heleboel achter de schermen regelen, op emails reageren, etc. Ik ben nogal slecht in 'nee' zeggen, maar dat email account is een beetje een weerzin dossier geworden. En het aanwezig zijn en de meeting leiden kwam mij qua tijd slecht uit. Als ik het nou samen met een ander zou kunnen doen zou dat enorm schelen...
Duuf: Op de vooravond van wat B's 3e verjaardag had moeten zijn, staan hier inmiddels 3 kaarsjes op tafel. Het was 3 jaar geleden net alsof de wereld even stil stond - en daarna volgde het verdriet en de storm van meerdere behandelingen...
Ik had, net als een ieder ander, zo onbeschrijfelijk graag gezien dat de bevalling destijds tot een goed einde was gebracht en dat we foto's hadden kunnen uitwisselen van onze opgroeiende (wonder) meisjes. Dat het voor jullie zo eindigde blijft, ook voor mij als buitenstaander, lastig te aanvaarden. Zoals Lilly zegt: heel veel respect voor de wijze waarop jullie in het leven staan. Jouw meisje wordt niet vergeten: ze was hier, ze is hier en ze zal altijd hier zijn in alles wat jullie doen. Heel veel sterkte deze dagen voor jou en Duufman

woensdag 11 december 2019 om 22:33
Lieve Duufje,
Ook hier wordt aan jullie en jullie lieve en dappere B. gedacht morgen en de komende dagen. 3 jaar alweer. Zo kort en toch een heel ander leven geleden.
Ik zag eerder deze week dit gedichtje van Merel Morre voorbij komen op Twitter en vond het zo mooi en zo toepasselijk voor B. en alle kindjes die gemist worden.
Hoe zou je nu
Hoe zou je nu
De vraag die blijft
Hoe zou je praten, kijken, spelen
Hoe zou je nu toch zijn
In mij ben je gebleven
In mij ben je dichtbij
Hoe zou je nu willen getroost
Hoe zou je nu tegen mij aan
Hoe zou je nu
De vraag die blijft
Hoe zou je nu lachen, zingen, leren
Hoe zou je nu toch zijn
In mij ben je gebleven
In mij ben je dichtbij
In mij groei je soms stiekem even
In mij
Altijd in mij
Ook hier wordt aan jullie en jullie lieve en dappere B. gedacht morgen en de komende dagen. 3 jaar alweer. Zo kort en toch een heel ander leven geleden.
Ik zag eerder deze week dit gedichtje van Merel Morre voorbij komen op Twitter en vond het zo mooi en zo toepasselijk voor B. en alle kindjes die gemist worden.
Hoe zou je nu
Hoe zou je nu
De vraag die blijft
Hoe zou je praten, kijken, spelen
Hoe zou je nu toch zijn
In mij ben je gebleven
In mij ben je dichtbij
Hoe zou je nu willen getroost
Hoe zou je nu tegen mij aan
Hoe zou je nu
De vraag die blijft
Hoe zou je nu lachen, zingen, leren
Hoe zou je nu toch zijn
In mij ben je gebleven
In mij ben je dichtbij
In mij groei je soms stiekem even
In mij
Altijd in mij

weija wijzigde dit bericht op 11-12-2019 22:35
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
4.12% gewijzigd
vrijdag 13 december 2019 om 09:41
Wat een lieve woorden van jullie 
Het 'bekende' kaarsje heeft gebrand gisteren. Een beladen kaarsje met een prachtige gedachte erachter, ik blijf het medeleven heel bijzonder vinden.
De dag was okay. Vorig jaar heb ik gewerkt op haar geboortedag, dit jaar was toevalling mijn parttime dag en eerlijk gezegd beviel werken beter. Ik had teveel tijd gisteren… maar ook wel goed om soms even extra bewust stil te staan bij je verdriet.
Weija, wat een mooi gedicht
Flipje, ik heb het gezien. Dank

Het 'bekende' kaarsje heeft gebrand gisteren. Een beladen kaarsje met een prachtige gedachte erachter, ik blijf het medeleven heel bijzonder vinden.
De dag was okay. Vorig jaar heb ik gewerkt op haar geboortedag, dit jaar was toevalling mijn parttime dag en eerlijk gezegd beviel werken beter. Ik had teveel tijd gisteren… maar ook wel goed om soms even extra bewust stil te staan bij je verdriet.
Weija, wat een mooi gedicht
Flipje, ik heb het gezien. Dank

vrijdag 13 december 2019 om 11:43
Wat een prachtig gedicht Weija. Het hoe zou het zijn als - als - als... En dat soort gedachtes heb jij ongetwijfeld ook soms... 
Duuf: Veel aan jullie gedacht gister, al zat ik tot heel laat op kantoor. Ik kan mij voorstellen dat het werk soms ook een fijne afleiding geeft en dat wanneer je thuis zit extra geconfronteerd wordt met het verdriet. Het verdriet dat er altijd is, maar op confronterende dagen als deze extra hard naar boven komt
Dat veel dames hier aan je denken vind ik niet gek en voor mij voelt dat als een vanzelfsprekendheid. We hebben destijds zo veel met elkaar gedeeld in 2016/2017 - dingen die ik met mijn eigen omgeving destijds niet kon en wilde delen. Je positieve test in April, de 20 weken echo, de geboorte van B en haar plotselinge overlijden hebben een onuitwisbare indruk op mij gemaakt. En wat was jullie B ontzettend mooi (en meisjesachtig).
Travel: Ik hoop dat alles goed gegaan is met de borst punctie en je kan werken aan je herstel.
Elis: Ik hoop dat je snel ongesteld wordt, zodat je ook weer verder kan. Ik heb destijds mijn Cryo TP's (FET) in natuurlijke cyclus gehad, maar ik menstrueer over het algemeen ook heel regelmatig - je kan de klok er doorgaans bijna gelijk op zetten. Vond trouwens een cryo TP minder heftig dan een TP na een verse stimulatie ronde. Heel veel succes!
En over de vriendschap maak ik mij niet zo veel illusies hoor... Het is het niet waard om er ruzie over te blijven maken (de taxi-actie destijds en gesprekken over vruchtbaarheid waarbij ik het gevoel heb op eieren te lopen), maar ik vergeet dit soort dingen gewoon niet zo snel en het zwaartepunt van mijn vriendschappen ligt toch meer in NL. Ik zal haar heus een fatsoenlijke kerstkaart sturen, zoals ik dat ook doe bij anderen, maar alle registers worden niet opgetrokken om elkaar te zien wat mij betreft.
Sofie: ik ben benieuwd wanneer jij je TP hebt en ik hoop gewoon enorm dat het gouden embryo nog in deze batch zit.
Daisy: Voor jou wordt ook geduimd - ik weet dat het de laatste embryo is uit de batch en ik hoop enorm dat dit leidt tot een doorgaande zwangerschap. Je tobt ook al zo ontzettend lang...
Mamamaria: Heb je inmiddels iemand gevonden waar je mee kan praten?
Stippel: Heb jij nog de uitslag van je man's onderzoek gekregen uit DD? Nu 2020 voor de deur staat hoop ik dat je donor weer bijna van start mag gaan. Februari toch - als ik me niet vergis?
Jokke: Heb jij enig idee wanneer jij van start kan/mag? Denk aan je.
Dit weekend gaan we naar B'ham voor de bruiloft van mijn man's dochter. Het wordt klein (het grote feest willen ze geven nadat hun zoontje is geopereerd aan de cystes in de longen).

Duuf: Veel aan jullie gedacht gister, al zat ik tot heel laat op kantoor. Ik kan mij voorstellen dat het werk soms ook een fijne afleiding geeft en dat wanneer je thuis zit extra geconfronteerd wordt met het verdriet. Het verdriet dat er altijd is, maar op confronterende dagen als deze extra hard naar boven komt

Dat veel dames hier aan je denken vind ik niet gek en voor mij voelt dat als een vanzelfsprekendheid. We hebben destijds zo veel met elkaar gedeeld in 2016/2017 - dingen die ik met mijn eigen omgeving destijds niet kon en wilde delen. Je positieve test in April, de 20 weken echo, de geboorte van B en haar plotselinge overlijden hebben een onuitwisbare indruk op mij gemaakt. En wat was jullie B ontzettend mooi (en meisjesachtig).

Travel: Ik hoop dat alles goed gegaan is met de borst punctie en je kan werken aan je herstel.
Elis: Ik hoop dat je snel ongesteld wordt, zodat je ook weer verder kan. Ik heb destijds mijn Cryo TP's (FET) in natuurlijke cyclus gehad, maar ik menstrueer over het algemeen ook heel regelmatig - je kan de klok er doorgaans bijna gelijk op zetten. Vond trouwens een cryo TP minder heftig dan een TP na een verse stimulatie ronde. Heel veel succes!
En over de vriendschap maak ik mij niet zo veel illusies hoor... Het is het niet waard om er ruzie over te blijven maken (de taxi-actie destijds en gesprekken over vruchtbaarheid waarbij ik het gevoel heb op eieren te lopen), maar ik vergeet dit soort dingen gewoon niet zo snel en het zwaartepunt van mijn vriendschappen ligt toch meer in NL. Ik zal haar heus een fatsoenlijke kerstkaart sturen, zoals ik dat ook doe bij anderen, maar alle registers worden niet opgetrokken om elkaar te zien wat mij betreft.
Sofie: ik ben benieuwd wanneer jij je TP hebt en ik hoop gewoon enorm dat het gouden embryo nog in deze batch zit.
Daisy: Voor jou wordt ook geduimd - ik weet dat het de laatste embryo is uit de batch en ik hoop enorm dat dit leidt tot een doorgaande zwangerschap. Je tobt ook al zo ontzettend lang...

Mamamaria: Heb je inmiddels iemand gevonden waar je mee kan praten?
Stippel: Heb jij nog de uitslag van je man's onderzoek gekregen uit DD? Nu 2020 voor de deur staat hoop ik dat je donor weer bijna van start mag gaan. Februari toch - als ik me niet vergis?
Jokke: Heb jij enig idee wanneer jij van start kan/mag? Denk aan je.

Dit weekend gaan we naar B'ham voor de bruiloft van mijn man's dochter. Het wordt klein (het grote feest willen ze geven nadat hun zoontje is geopereerd aan de cystes in de longen).