Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

13-09-2019 20:48 3084 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Sense, Mia_3
Prikken & slikken Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro
Wachten op cryo-tp Elisboompje, piene1987, DaisyLiz
In de wachtweken (testdatum)


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
Locatie
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt IVF4 wachten op start Düsseldorf cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 7 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(38/38)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 2 wachten op start ICSI2
Elisboompje
(30/33)
2018 2019 ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's ICSI 1 Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020)
piene1987 2016 2019 slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's ICSI1 wachten op cryo tp nog 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, maastricht
Maestro 2018 2019 PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad ICSI / IVF
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 wachten op start ICSI3
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 Start met stimuleren C&C Heinsberg (DL)
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat gaan er veel dames weer een spannende tijd in. Na zoveel mindere berichten moeten er komende tijd wat positieve berichten komen.
Windmolen bedankt voor je woorden over jullie vierde ivf en dat die gelukt is, geeft toch weer wat moed.
Wat spannend Lauwie, hopelijk een beetje mooi weer in Spanje, zodat jullie naast de spanning ook wat kunnen genieten.
Moos, trek je het nog een beetje? Het is bijna zaterdag, hoop zo dat jullie niet gebeld worden.
Neo en sofie spannend de terugplaatsing komt elke x dichterbij.
Hier mij aan het klaar maken voor de 4 uur durende reis naar Düsseldorf, vanavond hopelijk een plan in handen
Alle reacties Link kopieren
Lauwie wat spannend dat je weer bent begonnen met stimuleren en weer bijna naar Spanje gaat. Ik ga echt ontzettend hard voor je duimen deze ronde!

Hoe is het nu met jou Baggal? Al iets minder chaotisch op je werk?

Windmolen wat lief dat je hier nog even komt buurten. Hoe is het nu met jou?

Neoflux ook jij weer bijna een terugplaatsing! Spannend weer, ik duim voor je.

Lieve Jokke, heel veel succes vandaag in Düsseldorf. Ik hoop dat je met een goed plan naar huis gaat en met een beetje goede moed aan de nieuwe poging kunt beginnen. En ik hoop dat er net zo’n succesverhaal uit voortkomt als bij Windmolen.
Alle reacties Link kopieren
DaisyLiz, lief dat je vraagt. Het gaat hier nog steeds heel goed, ongelooflijk maar waar. Ik heb tot nu toe een hele ongecompliceerde zwangerschap, waar ik echt heel dankbaar om ben. We weten inmiddels dat we een jongetje krijgen en ik voel hem nu ook regelmatig. Dat maakt het allemaal wat tastbaarder en voelt ook zekerder. Maandag hebben we de 20-weken echo, dus hopelijk komt daar ook niets onverwachts meer uit. Af en toe is er nog steeds onzekerheid of het niet toch nog mis zal gaan, maar op het moment overheerst dankbaarheid en blijdschap en kan ik er echt van genieten. Ik gun dit iedereen hier ook zo!!

Neoflux, jij ook weer bijna een terugplaatsing, heel spannend! Hopelijk is het lest best voor jullie met deze cryo!!
Alle reacties Link kopieren
windmolen schreef:
16-01-2020 14:22
DaisyLiz, lief dat je vraagt. Het gaat hier nog steeds heel goed, ongelooflijk maar waar. Ik heb tot nu toe een hele ongecompliceerde zwangerschap, waar ik echt heel dankbaar om ben. We weten inmiddels dat we een jongetje krijgen en ik voel hem nu ook regelmatig. Dat maakt het allemaal wat tastbaarder en voelt ook zekerder. Maandag hebben we de 20-weken echo, dus hopelijk komt daar ook niets onverwachts meer uit. Af en toe is er nog steeds onzekerheid of het niet toch nog mis zal gaan, maar op het moment overheerst dankbaarheid en blijdschap en kan ik er echt van genieten. Ik gun dit iedereen hier ook zo!!

Neoflux, jij ook weer bijna een terugplaatsing, heel spannend! Hopelijk is het lest best voor jullie met deze cryo!!
Wat een heerlijke update! :heart:
Hier weinig nieuws... heb nu 2 dagen gespoten (300 IE) en vooralosnog nergens last van, op wat ienieminie kleine blauwe plekjes na op mn buik... ben heel benieuwd hoe aankomende week gaat zijn.. maandag de 20e heb ik mn volgende controle echo, spannend

Flipje; ik duim voor je en hoop dat dit een fantastisch resultaat gaat geven!

Sofie/Neoflux: ik duim ook voor jullie tp's! :thumbsup:

Moos: ik duim ook voor jou dat de punctie tot mooie resultaten gaat leiden :lol:
(wat zijn er ineens veel positieve spannende berichten tegelijk zeg!)

Jokke: hoe was je intake? Wat zeiden ze?
Alle reacties Link kopieren
Jokke, wat een rit zo heen en weer naar Düsseldorf. Ben heel benieuwd hoe het is gegaan, en of je een plan in handen hebt wat wat hoop en positiviteit brengt?

Roosje, mijn punctie zit er al weer op ;-)
We zitten nu in de volgende spannende fase.
Op welke dag heb jij je echo van cyclus? Ik duim voor je.

Windmolen, wat een heerlijk bericht. Zo leuk een jochie! Wat fijn dat je nu echt kunt genieten.
Laat je even weten hoe je 20weken echo was?

Neoflux, spannend!
Laten we hard duimen voor elkaar.

Sofie, hoe gaat het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Daisy: hoe is het met de hoofdpijn? En slaap je inmiddels iets beter? Wanneer is de volgende afspraak?
Lief dat je naar mij vraagt. Tja - werk is nog niet zo gestructureerd als dat ik voorheen gewend was. Dat is deels ook inherent aan dit specifieke project trouwens. En ik werk nu @ Chancery Lane en voor de spits is dat verre van ideaal. De metro vanaf Chancery Lane komt vaak vol binnen en ik moet er vaak een aantal voorbij laten gaan voordat ik mee kan. Dat gezegd hebbende: het wordt mogelijk een lang project, de collega’s zijn prettig en de werktijden zijn flexibel. En dat is me ook wat waard...

Jokke: ik hoop dat je een goede dag in DD hebt gehad en je verder kunt (en natuurlijk succesvol zwanger wordt). Ik weet dat je het soms heel moeilijk vindt om er in te blijven geloven, maar ik hoop enorm dat dit ten onrechte is.

Sofie: op naar de volgende TP. Heb je nog gesprekken gehad met de counseling? Het heeft mij destijds wel geholpen moet ik bekennen. Counseling sessies zijn verplicht als je donor materiaal overweegt en zowel mijn man als ik hebben het als prettig ervaren. Misschien iets dat we destijds eerder hadden moeten doen - uit eigen initiatief. Hoop dat je werk wat rustiger wordt.

Neo: heel veel succes met de PGD approved cryo TP. Heel spannend weer.

Ik merk uit je berichtje op dat je niet gebeld bent Moos en dat zie ik als een positief teken. Ik ga heel erg duimen dat de twee embryootjes toppers zijn.

Jij vast succes voor maandag Roos. Benieuwd naar je echo. Fijn dat je geen/weinig last hebt van de bijwerkingen.

Windmolen: wat een lief bericht en ik hoop zo dat het geluk dat wij uiteindelijk hebben gehad na een behoorlijk aantal rondes op iedereen hier van toepassing is. Gun het jullie allemaal zo. Dit weekend krijg ik mijn zwangere vriendin L. langs en hoewel ze haar 2e IVF kindje verwacht, zijn daar ook heel veel mislukte IUI’s, en mislukte IVF behandelingen en twee miskramen the n tranen aan vooraf gegaan. Ik hoop dat dit soort verhalen ook hoop en steun kunnen bieden aan een ieder die dat nodig heeft en er niet meer in durft te geloven na een aantal teleurstellingen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
He allemaal, ik heb hier maar even meegeschreven aan het begin van ons IVF traject. Vol goeie moed gingen wij erin. Maar we hebben besloten om het bij 1x te laten. Na de punctie (12 eicellen) bleef er maar 1 embryo over. Helaas niet zwanger geraakt. En toen vond ik het voor ons mooi geweest. Ik was daarom hier niet zo actief. Maar ik blijf meelezen en hoop ook af en toe een positief bericht te lezen. Het is jullie allemaal zo gegund. Niet niks, dat hele IVF traject! Ik duim voor jullie :redrose: en fijn dat jullie (wij) elkaar hier vinden, want ik heb wel gemerkt dat maar weinig mensen het echt begrijpen, ook al doet iedereen zijn best en is het goed bedoelt. Dan is het fijn om mensen te vinden die begrijpen wat je allemaal meemaakt. Hopelijk vinden jullie support bij elkaar en kunnen jullie goeie moed houden, zet 'm op dames!
Alle reacties Link kopieren
Heytan wat dapper en sterk dat jullie ook gewoon durven te zeggen, het is genoeg. Ik hoop dat jullie mooie nieuwe dromen maken.
Baggel, wat naar dat je werk zo onrustig blijft. Gelukkig wel leuke collega's, dat maakt het werk ws ook gewoon leuker. En flexibele werktijden, lijken mij zalig :-)
Gisteren heenweg 30 min vertraging, terugweg een dik uur. Van 9 tot 20.00 onderweg geweest voor een gesprek van 30 min. Pfff.
Maar er is een plan, volgende week donderdag een scratch, bloed moet worden geprikt om te kijken naar stollingswaarde. Als de medicijnen binnen zijn al beginnen met DHEA. En als er niets raars uit de scratch en bloed komt dan :1x per dag 225 meriofert, 1x per dag ovaleap 225 en synarela 400.
Weet niet of jullie deze dingen allemaal kennen, voor mij is alles nieuw hierin. (Best knap na 3 x ivf)
Alle reacties Link kopieren
Jokke, jeetje wat een lange dag zeg. Maar: er ligt een plan! Ik ken de meeste van die medicijnen ook niet. Laten we hopen dat iets compleet nieuws precies is wat jullie nodig hebben meid! Spannend weer :hug:

Baggal ja het gaat wel goed, heb nog weinig last van hoofdpijn gelukkig! Wel slaap ik heel slecht, maar ach. Als het zo blijft, ben ik blij. Oh wat irritant dat je dagelijks op zo’n druk metrostation bent zeg. Ik vind van die opgepropte metro’s echt vreselijk, helemaal in de zomer. Maar wel fijn dat het waarschijnlijk een lang project is en je niet weer snel op zoek moet naar wat nieuws. En fijne collega’s en flexibele werktijden zijn zeker ook heel fijn. Kun je niet gedeeltelijk thuis werken?

Roosje spannend je aanstaande controle! Hopelijk zijn er mooie eitjes te zien maandag.

Moos nog niet gebeld? Elke dag verder is er een! Duim, duim, duim!

Heytan wat een lief berichtje en wat een moedige keuze van jullie. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Joke, wat fijn dat er een plan is!
Wat een lange rit zeg.
Hebben jullie bewust voor dd ipv heinsberg gekozen?
Ik heb dezelfde medicatie gebruikt, alleen had 150 eenheden en geen synarela maar suprefact.
Ik vond het goed te doen. Ik reageerde veel heftiger op de utro dan het stimuleren. Weer heel paniekerig dizzy vd utro.Apart hè?
Hier ook dhea geprikt, maar die was uiteindelijk goed. Wat waren jouw waarden?

Baggel, Yes, dat klopt meis! Maar we zijn er nog niet. En begreep van andere dat dit toch wel de meest spannende dagen zijn. Dus ik probeer maar flink wat afleiding te zoeken.
Hoe gaat het met jou?

Heytan, ik heb bewondering voor je. Dat je samen deze keuze maakt. Wens je alle goeds voor de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Jokke ik had volgens mij hetzelfde behandelplan (weet de details niet meer helemaal zeker zo uit mijn hoofd). Ik had daar een voor mijn doen, vrij goede 'opbrengst' mee. Maar niet extreme veel beter dan in NL.

Flipje wat laat, maar fijn! Wat een goed nieuws tot nu. Spannende tijd weer nu.

Windmolen wat heerlijk om te lezen dat het allemaal goed gaat. Dat is je ook ontzettend gegund.

Kleine update van hier; wij hebben inmiddels het laatste gesprek gehad met de gezinsonderzoeker van de pleegzorgorganisatie. We moeten nu nog 'in het team' besproken worden en naar aanleiding daarvan worden we wel of niet goedgekeurd. Onze contactpersoon had daar wel vertrouwen in (maar gaf ook aan dat zij niet alleen beslist) en wijzelf inmiddels eigenlijk ook wel. Dus voor nu eerst maar weer even afwachten. Gekke periode wel zo. Aan de ene kant nog volop onduidelijkheid, maar tegelijk ook de wetenschap dat ons leven maarzo (weer) volledig kan veranderen.
Vienna, nogmaals bedankt voor je eerlijke berichtjes. Wij hebben ze meegenomen en ook besproken. Heel fijn.

Ik lees mee, maar heb wat afstand genomen, dus ben niet meer helemaal up-to-date. Voor jullie allemaal een dikke :hug: en success!
Alle reacties Link kopieren
Jokke: het lijkt mij dat er uit een “scratch” niet zoveel kan komen. Het is meer iets dat je ondergaat in de hoop dat het embryo zich goed kan innestelen. Het is even vervelend (pijnlijk vond ik een van de 3 scratches die ik heb laten uitvoegen, de andere 2 waren goed te doen en het is ook zo voorbij.

Daisy: ik mag zelden van huis werken - helaas. Heeft te maken met de vertrouwelijkheid van het werk (al is er niets spannends aan). En de volle tube is gewoon irritant. Misschien dat ik vanaf volgende week toch probeer iets eerder te starten (maar dat is in de praktijk lastig met een -soms- wat opstandige dreumes die nog een snooze wil). Ik kan >50 uur werken, maar werk minder. Met 40-42 vind ik het meer dan goed.
Benieuwd naar je volgende afspraak. Kun je overigens wat receptvrije medicatie krijgen op volledig natuurlijke basis voor het slapen? Iets van VSM oid? Ik gebruik het soms als iets mij wakker houdt en het helpt wel. Niet goed kunnen slapen is ruk.

Duufje: Goed om ook weer van jullie te horen en wat fijn dat iedereen daar positief gestemd is. Zelfs als zij niet de personen zijn die de uiteindelijke beslissing nemen, dan lijkt mij dat het advies wel (zwaar) wordt meegenomen. Als jullie groen licht krijgen, op welke termijn zou er dan mogelijk een kindje bij jullie geplaatst kunnen worden? Of is daar niets over te zeggen? Het pleegzorg traject lijkt mij intensief, soms pittig maar ook enorm dankbaar. En ik ben er van overtuigd dat jullie een veilige, stabiele en liefdevolle basis kunnen bieden aan kwetsbare kinderen die dat zo hard nodig hebben.

Moos: afleiding is inderdaad prettig! En niet googelen. Het zijn gewoon spannende dagen en ook de dagen na de mogelijke TP.

Heytan: ik snap goed dat je het traject vaarwel zegt. Wat jammer dat jullie niet de uitkomst hadden waar jullie op gehoopt hadden. Mijn midwife zei ooit: it takes only one to become a mum en daar denk ik heel vaak aan. En jij en ik hebben dat mogen ervaren. Met deze uitspraak wil ik overigens niemand voor het hoofd stoten hier.

Lauwie: Ik ben benieuwd hoe het met je is! Spannend weer zo’n nieuwe ronde. En als je weer blasto’s hebt, wil je ze dan apart of samen laten invriezen? Ik duim enorm dat deze poging leidt tot succes.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Ff snel ter aanvulling voor Jokke: ik denk dat ze in DD het weefsel van de scratch onderzoeken op killercellen en mogelijk plasmacellen (maar dat zullen ze jullie vast nog uitleggen, mochten ze iets vinden). Ik weet niet precies wat dit voor cellen zijn, maar als er teveel of te weinig van zijn, dan is de theorie dat de innesteling bemoeilijkt wordt. Dit kan dan bijgesteld worden met medicijnen voorafgaand aan de terugplaatsing en/of tijdens de wachtweken. Ook kijken ze mogelijk naar ontstekingswaardes (mss zijn dit de plasmacellen ook wel? ik weet daar te weinig van...), als die te hoog zijn, moet dit ook verholpen worden voor de terugplaatsing. Dit zijn allemaal extra's die ze in NL niet doen. Het is niet duidelijk bewezen dat het de kansen verhoogt, maar mogelijk wel bij dames die meerdere onsuccesvolle terugplaatsingen hebben gehad (zoals jij). En de scratch zelf heeft mogelijk ook een positieve werking, wat Baggal schrijft, dus dat is mooi meegenomen.

Meriofert is hetzelfde als Menopur (mocht je dat wel iets zeggen). Ovaleap is vergelijkbaar met Gonal f. Beide stimuleren de eigroei (met FSH), maar bij Menopur zit er ook het hormoon LH bij, dat zou voor een betere eicelkwaliteit zorgen. Maar vooral krijg je dus een veel hogere dosis dan in NL, namelijk 450 IE, ipv 225 of 300 wat in NL de max is. Ik heb ook 450 gespoten bij mijn laatste poging en ik had daarmee meer eitjes dan met 300. Maar niet bij iedereen werkt het zo dat meer spuiten ook direct meer oplevert, dat blijft afwachten. Je zal wsl ook één spuit 's ochtends zetten en één spuit 's avonds, dat zorgt ervoor dat de hormoonlevels stabieler blijven over de dag en zou ook gunstig kunnen zijn voor de eigroei.
Synarela is een remmer, net als decapeptyl, die zorgt ervoor dat je geen voortijdige eisprong krijgt. Volgens mij is dat een neusspray, dus dat scheelt één keer spuiten ;).

Wat veel reistijd moeten jullie ervoor over hebben, zeg! Hopelijk de volgende keer minder file... En vooral hopelijk gaat het iets opleveren! Dapper dat jullie dit doen hoor! Hopelijk wordt alle moeite beloond!
(Sorry, toch een heel verhaal geworden :flag: )
Daisy, ben je inmiddels ongesteld geworden? Ik las wel dat hormonen de ovu testen kunnen beinvloeden, weet niet of je toen ook al deca gebruikte? En hoe gaat het met de hoofdpijn, valt het nog altijd mee.

Lauwie, goede reis morgen! En spannend meteen maandag echo, al is dag 8 inderdaad nog erg vroeg. Je was de vorige keer zo dichtbij, hoop zó hard dat dit jullie poging gaat worden.

Moos, wat een liefde voor de arts! Haha, zal hij/zij vast leuk gevonden hebben. Wat een afvalrace alleen, dat blijft zo irritant aan dit traject. En ja, je hebt er maar 1 nodig... dus ik hoop dat je meteen een plakker hebt. Maar je wil toch liever meer kansen uit een poging. Dus ik duim heel hard voor je twee toppertjes!

Neoflux, dat is goed nieuws. Kruip woensdag maar naast me op het bankje. Deed jij kunstmatige cyclus of niet? Ben het even kwijt of heb er net over heen gelezen, sorry.

Baggel, heb aan het eind van de maand weer een gesprek. Bewust al gepland, want ken mezelf. Ik bel niet voor een vervolgafspraak. Dus nu staat ie en ga ik gewoon. Man gaat misschien mee, moeten we even kijken. En heb vorderingen gemaakt met het ritueeltje, denk dat zondag een mooi moment is om een kaarsje te branden en een momentje te pakken. Fijn dat je collega's leuk zijn en het project voor langere tijd is. Dat compenseert de metro hopelijk ;)

HeyTan, vroeg me al af hoe het met je ging. Wat een dappere keuze, en dat meen ik echt. Ik kan het traject namelijk nog niet loslaten voor een tweede... dus vind het heel knap dat je kan zeggen: het is (voor nu) even goed zo.

Jokke, jeetje wat een reis en file! Maar er is een plan, fijn! Moet je voor alle echo controles ook naar DD of kan dat in de buurt? De medicijnen zeggen me niks maar Windmolen gelukkig wel ;)

Duufje, ik blijf het interessant om je pleegzorgtraject te volgen (net als bij Vienna trouwens) Hoop dat jullie door het team goedgekeurd worden. En dan is het wachten op een plaatsing neem ik aan? Spannend!

Windmolen, hele fijne update weer! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Lauwie goede reis.
Windmolen, precies wat jij op schrijft is het volgens mij. Best lastig al die nieuwe namen en dat in Engels en Duits te horen. Nu lees ik steeds jou stukje om ons traject te begrijpen.
Duufje, wat spannend deze periode, idd dat ook zomaar jullie leven verandert, waar je uiteraard erg op hoop maar ook niet helemaal al kan voelen wat er verandert. Hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen.
Hallo dames,

Na een tijdje meegelezen te hebben, wil ik graag meeschrijven in dit topic. Wij zijn alweer bijna 2,5 jaar bezig. Wij hebben 6x IUI behandelingen gedaan en zijn nu met ivf 1.3 bezig. Ik heb sterk het vermoeden dat deze poging weer niet is ingenesteld, ik heb al een negatieve test van gister en wil morgen voor de zekerheid nog een keer testen. Dan stop ik met utrogestan en bellen we het zh voor een nwe terugplaatsing die we nog hebben van deze eerste ivf-behandeling (nog 2 cryo’s over van in totaal 5). Mooi resultaat, maar heb er niet veel aan als geen één wil innestelen.

Ik had voor deze terugplaatsing nieuwe inzichten en daardoor was ik hoopvol gestemd. Ik had het boek over innesteling gekocht van Rika. Ik was begonnen met online fertiliteitsyoga van Rika. Aanrader trouwens! Ik ben vitamine b12 met folaat en vit. D gaan slikken. En ik ben mijn voeding gaan aanpassen, geen brood meer, nog gezonder eten etc.
Herkennen jullie dit ook dat je telkens nieuwe dingen probeert? Er is geen aanwijsbare reden voor het niet zwanger worden en we hebben een kind van bijna 5, waarbij we op de natuurlijke manier zwanger zijn geraakt.
Inmiddels ben ik bijna 42 jaar en daarom gaan we niet voor 3 ivf-behandelingen.
We praten samen over hoelang we door gaan en wanneer we het genoeg vinden.
Het is zooo’n teleurstelling allemaal.
Maar ik geef de moed (nog) niet op en ik blijf nwe dingen proberen. Ik heb Maca poeder gekocht om de innesteling te verbeteren. Ik heb na 2 jaar maar weer een algeheel bloedonderzoek gevraagd bij de ha om ontstekingswaarden, schildklieren, mineralen, vitaminen e.d. waarden te controleren. Blijkt dat mijn hb waarde (ijzer) te laag is. Gister meteen Schüssler zout nr.3 en Floradix gekocht. Ik heb ook een ontlastingsonderzoek aangevraagd. Nu bedacht ik me dat ik ook wil testen op parasieten, je darmflora moet in optimale conditie zijn. Msschn vinden we hier nog wat dat ik kan verbeteren. Morgen maar weer de ha bellen.
Ik heb ook multivitamine mama dag en nacht van Vitakruid gekocht.
Probeer er dus alles aan te doen. Herkennen jullie dit? Hebben jullie nog tips om de innesteling te bevorderen/bms te verbeteren? Ik merk dat op dag 5 na tp (cryo is dan 10dgn) dat het mis gaat.

Sterkte in de strijd iedereen!!
Alle reacties Link kopieren
@Noeki welkom hier. Wat vervelend dat het nog steeds niet gelukt is. Gelukkig zul je hier veel steun vinden!

Doe je wel voorzichtig met zoveel vitaminen? Teveel is ook niet goed... Voor sommige maakt het niet echt uit, maar anderen kunnen echt schadelijk zijn (zoals o.a. vitamine B6). Misschien worden de slagingskansen dan juist kleiner. Ik zou dus wel met je arts bespreken wat je allemaal neemt, die kan je ook adviseren.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
@noeki: Heel veel succes! Wat flipje zegt; kijk je uit met al die vitaminen? Heel veel meiden hier doen er ook alles aan, maar het is volgens mij ‘gewoon’ prijsschieten. Gezond eten, foliumzuur, goed blijven bewegen, meer kun je niet doen.. Dat denk ik tenminste. Al die extra boeken e.d, leuk om te weten, maar ze spelen in op je gevoel en onzekerheid. Zou ook even navraag doen bij je arts.. Maargoed, je moet natuurlijk doen wat jou het best lijkt en wat het prettigst voelt!

@jokke: Wat een gedoe die reis. Ik vind het knap van je! En fijn dat ze die extra’s doen in DD.. Kun je het goed combineren met werk?

@heytan: :hug: Knap dat jullie de beslissing hebben gemaakt. Ik dacht eerst ook: we blijven proberen net zolang het lukt. Nu denk ik daar ook anders over. Hierna is het mooi geweest.

Hier inmiddels begonnen met ovulatietesten en morgen de eerste echo. Hopelijk volgende week de tp. Pff.. de spanning begint weer.
Alle reacties Link kopieren
Dag 11 intussen. NOD overmorgen. Maar lig momenteel met KNALLENDE koppijn op de bank.... :| bah
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Gatsie Flipje, wat naar van die hoofdpijn. Wanneer ga je testten. Duimen draaien
Alle reacties Link kopieren
Wat is hier weer veel geschreven. Nu nog op naar positieve testen.

Redcurls, wat fijn een kloppend hartje, snap dat het nu nog even heel spannend is.

Daisy, hoe gaat het nu met het spuiten? Kun je de moed een beetje opbrengen?

Lauwie, hoop dat je veilig bent aangekomen en niet gestrand in de storm.

Stipje, nog even en je donor mag weer stimuleren. Ik ben een groot voorstander van bewegen. Als je je sterk voelt tijdens het boksen, kun je dat volgens mij gewoon blijven doen na de terugplaatsing. het is een hele goed manier om stress kwijt te raken. Zo fiets ik erg veel en snel naar mijn werk, en sindsdien ben ik eigenlijk nooit meer ziek. Dat kan ook toeval zijn omdat ik de leeftijd heb dat mensen weinig ziek zijn.

Moos, ben benieuwd hoe het met je embryo's is afgelopen, lijkt me zenuwslopend als er zo veel afvallen. Helaas is het ook de realiteit.

Flipje, nu hopen dat de hoofdpijn een goed teken is.

Jokke, wat een lange rit. Sterkte deze poging.

Sofie, bij helpt het om in mijn gedachten afscheid te nemen van de kinderwens, dus mijn gedachten omvormen naar de mogelijkheden die nu zijn ontstaan. Bij mij helpen rituelen niet omdat ik weinig waarde hecht aan symboliek. het zit er gewoon niet in. Maar rituelen kunnen heel mooi een vast moment creëren en een leegte vullen. Ik hoop dat dit embryo gewoon gaat doorgroeien, en je voor een tweede keer moeder mag worden.

Bolletje, nu alweer de echo, hoop dat deze cryo's het gaan worden. ben je nu nog veel aan het sporten?

Duuf, positief dat jullie in ieder geval positief beoordeeld zijn, nu natuurlijk afwachten hoe een commissie daar over denkt. Ik vind het knap dat jullie het traject willen aangaan. Ergens denk ik er ook wel aan en sluit het niet uit, maar voor mij te confronterend om te zien hoe slecht hulp en begeleiding vaak geregeld is, ik zou teveel stuk lopen op instanties. Ook dat jezelf niet echt zeggenschap krijgt over het kind, wel inspraak natuurlijk. In deze fase van het afsluiten van het traject is het nog te lastig. Zelf twijfel ik om weekend opvang te doen van ama's omdat er zo gezeuld wordt met die kinderen. Een vriendin van mij werkt met ze op een ISK, en vangt een jongen op in het weekend. Dit mag ook als je niet dezelfde culturele achtergrond hebt.

Vienna, hier ook veel moeite met aankondigingen van zwangerschap, hier lijkt het alsof leeftijd geen rol speelt. Laatst ook weer dan wel van een jonge docent dat hij vader wordt, en iedereen gelijk dat dit het mooiste is wat je kan overkomen. Ik heb er gelijk tegenover gezet waarom het niet krijgen van kinderen ook zo mooi is. Terwijl het me echt raakt.

Baggal, ik functioneer het beste in chaos, ik heb nu een klas van 35 leerlingen die allemaal met hun eigen project bezig zijn. Geniet er enorm van maar en de hele tijd aan het faciliteren. Maar ik begrijp dat als jurist, orde wel belangrijk is.

Noekie, ik heb 5 icsi pogingen gehad en naar mijn idee maakt het niks uit wat je slikt of doet. De opbrengst was elke keer goed maar er is niks blijven doorgroeien. Wrs toch mijn leeftijd en puur pech. Beetje oppassen met vitamines want te veel kan inderdaad schadelijk zijn. Het enige wat je wel kan doen is gevarieerd eten, genoeg bewegen en matigen met cafeïne. Er wordt heel veel geld verdiend aan al die zogenaamde kansrijke extra's maar als je kijkt naar onderzoeken, is de impact vaak verwaarloosbaar.

Hier gaat het best ok, ben de kinderwens dus aan het loslaten. Invulling aan het bedenken van hoe verder. Het traject loslaten is wel een ding, ik boef niet meer te prikken, zeker geen punctie meer. Moreel voel ik me soms verplicht om me in te zetten voor pleegzorg. Een hele goede vriendin van mij is weer zwanger, en ergens kan ik ook bedenken dat ik blij ben in haar situatie geen krijg omdat haar relatie nogal instabiel is. Dan kan ik erg blij zijn met mijn man vrienden etc. We gaan nog wel voor ecd, maar omdat die kansen ook klein zijn, vanwege de kans op miskramen, zien we dat nu als een bonus. We hebben wel een afspraak staan dus zullen dan wel zien of we daarmee verder gaan. Toch ook hier nog ongeloof dat het gewoon mogelijk is in Nederland zonder al te lange wachtlijst. Ik had Finland in gedachten omdat ik per se niet-anoniem wil. Dat komt omdat de eisen voor donoren minder streng zijn geworden en er iets meer actief voor geworven mag worden. Tegelijkertijd geeft het kracht dat het nu best goed gaat, en een toekomst zonder kind niet meer als diep ellendig voelt.

Heel veel sterkte iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Jokke: even in reactie op het bericht van Windmolen: een natural killer onderzoek zou inderdaad kunnen. Ik heb de scratches destijds alleen laten uitvoeren om mogelijk de innesteling te bevorderen, wetende dat dit een niet bewezen add on is. Zelfde geldt voor de embryo glue. Wanneer je zoveel betaalt voor een poging doe je er alles aan - al weet je, althans behoor je te weten, dat sommige dingen niet 100% bewezen zijn.
Maar ik sluit mij wel aan bij windmolen mbt mogelijk NK cellen onderzoek, dus mijn vorige bericht was wellicht wat kort door de bocht (mede omdat mijn eigen scratch echt een andere invalshoek had).

Bolletje: Heel veel succes met de echo morgen. Je hebt er nog twee in de vriezer en wat zou het mooi zijn als - als - als! Ik duim voor je.

Noekie: Ik echo een beetje wat de andere dames hierboven ook reeds hebben opgemerkt. Ik snap wel dat je steeds andere dingen wil proberen (mede uit wanhoop en gewoon hoopt dat iets het verschil maakt), maar ik geloof dat je zelf niet heel erg veel invloed hebt op de uitkomst van een IVF behandeling. Het lukt of het lukt niet en ik geloof bijvoorbeeld ook niet dat positief of negatief denken het verschil kan maken. Maar goed - dat zeg ik nu achteraf. Toen ik er nog middenin zat wilde ik alles aangrijpen om zwanger te worden. En hoe ver je wil/kan gaan is aan jou. Ik ben moeder van een ICSI kind en we gaan ook niet meer de medische molen in. Soms vind ik dat jammer, maar sinds we besloten hebben dat het zo goed is, ben ik ook rustiger geworden. Bij ons spelen een aantal andere factoren (o.a. leeftijd partner, de IVF kosten in de UK die destijds richting EUR 20K liepen, gebrek aan garantie, mijn emoties tijdens het traject, etc.) dat het maakt dat het niet verantwoord zou zijn om ons er opnieuw in te storten. Al schrijvende besef ik wel dat iedere situatie anders is en een ieder daarin een eigen afweging maakt.

Kasteel: Ik ben niet van de rommel, heb ook een beetje OCD dus zo'n project vind ik ergens heel vervelend. Dat gezegd hebbende, ik moet er maar een beetje aan wennen dat het nooit overzichtelijk wordt en dat dit inherent is aan de opdracht. Mooi hoe je je aan het herpakken bent. Ik herken wel wat je schrijft met betrekking tot je zwangere vriendin met een onstabiele relatie. Ik keek wel eens naar "4 handen op een buik" en op die zwangerschappen kon ik ook nooit echt jaloers zijn - dat staat gewoon te ver van mijn leven af. En moreel verplicht om over te gaan naar pleegzorg ben je naar mijn idee niet. Pleeg- of adoptie kinderen zijn niet de verantwoordelijkheid van de mensen die kampen met infertiliteit en ik denk ook niet dat een ieder daar altijd maar geschikt voor is (omdat het soms ook gewoon heel pittig kan zijn). Ik vind het heel mooi om te zien hoe Duuf en Vienna zich daar voor inzetten, maar het zou niet als een verplichting moeten voelen, maar iets dat je wil doen omdat het goed voelt. Mijn oom en tante hebben destijds ondanks drie genetisch eigen kinderen ook nog twee kinderen uit Colombia geadopteerd. Die kinderen waren overigens wat ouder maar hadden wel een rugzak, hetgeen niet altijd even gemakkelijk is geweest. Mijn ene neef is trouwens net een broer voor mij, dus uiteindelijk is het allemaal goed gekomen, maar ik weet ook dat mijn tante het soms heel lastig vond en dacht: waar ben ik aan begonnen. Uiteindelijk kwamen die kinderen weliswaar niet uit haar baarmoeder, maar wel uit haar hart. Ik ben benieuwd naar de mogelijke stappen met ECD.

Flip: Sterkte met de hoofdpijn! Ik ben benieuwd naar de uitkomst van deze Gentse TP en hoop enorm dat het raak is!!

Hier een gezellig weekend gehad met mijn vriendin L. die zwanger is van de 2e via IVF. We hadden het er dit weekend over dat we samen 6 gefaalde IUI's hadden, 9 IVF behandelingen (inc. cryo TP), 5 miskramen, 14 teruggeplaatste embryos , 2 dochters en, in haar geval, nog een op komst. Best een lange lijst...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Roosje: Hoe gaat het met stimuleren? Hoe laat heb je morgen de afspraak? Vind je het spannend?

Daisy: Hoe is het met je? Kan je een beetje bijslapen in het weekend? Ben je al ongesteld geworden?

Baggal: Dat drukke OV is vervelend zeg! Wel lekker dat de werktijden flexibel zijn. Hoe gaat het met SA? En met jouw paps?

Heytan: Wat dapper en wat ontzettend stoer. Veel respect voor jullie beslissing.

Jokke: Wat een dag zijn jullie onderweg geweest zeg! Hoe voelt het om nu een plan te hebben? De namen van de medicijnen klinken bekend, maar heb ze ook nog nooit zelf gebruikt. Wel lekker dat er eindelijk weer wat actie is!

Moos: Hoe was het bericht gister?!

Duufje: Wat fijn om wat van je te horen. En wat een spannende tijd weer! Ik hoop dat jullie snel goedkeuring krijgen.

Sofie: Hoe is het met je? Wat goed dat je gelijk een vervolgafspraak hebt gepland.

Noeki: Welkom! Fijn dat je 5 cryo's had uit de eerste poging, maar snap dat tot nu toe nog geen innesteling ook frustreert. Ik denk dat iedereen hier wel herkent dat je steeds weer wat anders uitprobeert. Ik heb ook acupunctuur, yoga en vitamines van Rika uitgeprobeerd. Deze (5e) poging probeer ik voor de verandering weer eens een ander voedingspatroon uit. Ach, of het helpt, geen idee, maar zo lang het je het gevoel geeft dat je er iets van controle mee wint, is dat voldoende toch? Zoals Flipje zegt, bespreek dingen goed met jouw arts, soms kan het ook een beetje té enthousiast zijn.

Bolletje: Spannend meis! Succes met de ovulatietesten, voor welke heb je gekozen?

Flipje: Wat spannend Flipje. Vervelend dat je zo'n hoofdpijn hebt. Ik duim voor jullie!

Kasteelbewoner: Ik vind je heel erg stoer. En fijn om te lezen dat je een beetje uit die diepste put aan het klimmen bent.

We zijn vanochtend weer naar Spanje afgereisd. Na 1.5 uur vertraging, want een kapot vliegtuig, zijn we veilig aangekomen. Vlak na aankomst is het vliegveld gesloten in verband met de storm, we waren dus precies op tijd. Het klinkt heel stom, maar ik ben zó erg niet met het traject bezig. Ja, ik spuit de medicatie, ja, we moeten morgen voor de eerste controle, maar ik onderga het op een haast mechanische wijze en ben er echt totaal niet mee bezig. Kan er toch niks aan veranderen. Stel dat we weer blasto's hebben, dan willen we ze dit keer heel graag los ingevroren hebben. Willen volgende keren echt gewoon 1 embryo per keer teruggeplaatst hebben. Moeten we wel eerst embryo's krijgen..
Alle reacties Link kopieren
Moos hoe is het nu met jou? Ben benieuwd hoe het met je twee emmy’s gaat!

Duufje wat een ontzettend spannende tijd voor jullie. Ik hoop dat jullie snel groen licht krijgen.

Ah, jammer dat je niet vanuit huis kunt werken Baggal. En je hebt helemaal gelijk dat je het bij +-40 uur werken houdt. Ik werk zelf ook 40 uur en dat vind ik -zelfs zonder kind- meer dan genoeg haha! Ik had trouwens nog niet gedacht aan een natuurlijk hulpmiddel om te helpen slapen. Goede tip, dank je!

Jokke wat fijn dat Windmolen je zo goed kan helpen met alle nieuwe medicijnen. Hoe is het nu verder met je?

Sofie ik had de positieve ovulatietest vorige week zaterdag en had alleen op vrijdagavond 1x decapeptyl gebruikt, dus ik denk niet de decapeptyl al invloed had daarop. Ik update hieronder even verder. Hoe is het nu met jou?

Noeki welkom hier! Ik herken zeker de behoefte om elke keer iets nieuws te proberen, om enigszins invloed uit te oefenen in dit traject waarin je eigenlijk zo weinig invloed hebt. Maar ik sluit me ook aan bij de andere dames, dat ik denk dat het eigenlijk allemaal niet zoveel uitmaakt. Ik zou lekker doen wat goed voelt, of het nou wel of niet (bewezen) kan helpen. Wel zou ik inderdaad oppassen om op eigen houtje teveel verschillende supplementen te slikken.

Bolletje heel veel succes met de echo vandaag!

Wat naar Flipje, de hoofdpijn. Hopelijk gaat het inmiddels weer wat beter.

Kasteelbewoner wat knap dat je de kinderwens al een beetje aan het loslaten bent, terwijl je ook ergens nog weet dat er wellicht nog een klein kansje aankomt. Wanneer heb je een afspraak voor ecd staan?

Lauwie oh meid, gelukkig waren jullie net op tijd aangekomen! Hebben jullie vandaag al een afspraak staan in de kliniek? Ik herken ook wel wat je zegt dat je niet zo bezig bent met het traject. Ik heb dat ook wel een beetje. Ik ga echt heel hard duimen dat jullie een paar mooie embryo’s krijgen.

Hier weinig nieuws. Nog niet ongesteld, maar dat had ik ook nog niet verwacht aangezien mijn ovulatietest vorige week zaterdag positief was. Ik heb a.s. donderdag een uitgangsecho gepland staan, maar als ik woensdag nog niet ongesteld ben moet ik bellen om die afspraak te verzetten. We zien het wel. Verder gaat het nog steeds best ok hier. Wel wat moe en ik slaap slecht, maar nog steeds weinig hoofdpijn! Heb er alleen niet zo’n zin in allemaal. Ik heb een beetje last van blue Monday vibes ofzo, haha. Geen zin in alles wat komen gaat en alle spannende momenten en teleurstellingen die daarbij horen. Heb met mijn man afgesproken om vakantieplannen te gaan maken, zodat we wat leuks hebben in het vooruitzicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven