Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

13-09-2019 20:48 3084 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Sense, Mia_3
Prikken & slikken Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro
Wachten op cryo-tp Elisboompje, piene1987, DaisyLiz
In de wachtweken (testdatum)


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
Locatie
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt IVF4 wachten op start Düsseldorf cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 7 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(38/38)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 2 wachten op start ICSI2
Elisboompje
(30/33)
2018 2019 ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's ICSI 1 Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020)
piene1987 2016 2019 slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's ICSI1 wachten op cryo tp nog 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, maastricht
Maestro 2018 2019 PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad ICSI / IVF
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 wachten op start ICSI3
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 Start met stimuleren C&C Heinsberg (DL)
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wachtweken zijn gewoon ruk en ik twijfelde altijd aan ALLES - en de laatste dagen vond ik vooral vreselijk met broekloeren en angst. Aan de ene kant is er zo ontzettend veel hoop, maar tevens is er ook zo veel angst om weer teleurgesteld te worden. Je wil ook niet te veel hoop hebben, want je hebt inmiddels geleerd dat het hebben van hoop wreed kan zijn - we weten er hier helaas alles van Windmolen en tegelijkertijd geldt ook: you need to be in it, to win it. Heel veel succes en sterkte en ik hoop zo enorm dat je straks zwanger bent en het op de goede plaats zit! Geldt ook voor Vienna, MamaMaria en (hopelijk) Puk na de TP.

Ik vind het overigens niet vreemd dat B. er bij mij zo luchtig over doet, ik heb haar nl. destijds best wel een beetje bewust buiten het traject gehouden en de mentale pijn die dat met zich meebracht. Zij had toen ook geen partner, iets wat zij juist zo graag wilde en ik wilde haar niet enorm "belasten" met mijn kinderwens (zelf een hele fijne, stabiele relatie hebbend met een zorgzame, lieve man, een mooie, fijne plek om te wonen en een goede baan). M.a.w.: in haar ogen had ik al zoveel. De avond van mijn 2e VMK waren we samen uit eten gegaan en heb ik er ook niets over gezegd. Ze weet nu wel wat meer trouwens, maar ik kan er nu makkelijker over praten dan toen ik er nog midden-in zat en in de onzekerheid verkeerde of het ooit zou lukken. Veel heeft zij destijds dus ook niet meegekregen, omdat ik het op mijn beurt lastig vond om het uitgerekend met haar te delen. Dus toen er uiteindelijk een (awkward) zwangerschapsaankondiging kwam, heeft zij de weg er naar toe wellicht wat onderschat. Dingen die ik hier deel(de) deel ik ook niet altijd met iedereen IRL overigens. Bij sommige vriendinnen kon ik veel kwijt, maar uitgerekend bij haar minder vanwege haar omstandigheden. Misschien dat ze er daarom zo lichtvaardig over denkt, het idee heeft dat het niet zo zwaar is en uiteindelijk wel goedkomt middels IVF mocht blijken dat ze niet (meer) spontaan zwanger wordt als ze daadwerkelijk met deze man verder gaat. Een menstruatie hebben wil ook niet zeggen dat je daarmee nog gewoon helemaal vruchtbaar bent, maar niet iedereen weet dat. Ze vroeg van de week ook of het traject fysiek pijn deed. Toen heb ik wel gezegd dat ik dit niet in verhouding vond staan met de mentale pijn en spanning waar ik tevens ook aan toevoegde dat niet alle trajecten altijd postief eindigen. Een goed verstaander heeft maar een half woord nodig...

P.S. In algemene termen werkt mijn man voor een grote Telco, ik stuur je wel even een PB :-D ben nl. al erg herkenbaar hier.

Stipje: Heb jij nog een update?

Fijn weekend allemaal. Wij tijgeren morgen (met ex in de auto) richting mijn man's dochter.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Ah Windmolen die wachtweken blijven echt vreselijk. Je hoopt, maar eigenlijk durf je dat niet. Ik duim zo hard! Schrijf hier vooral van je af.

En Vienna ook voor jou, zo begrijpelijk. Ik duim ook heel hard voor jou. En wat lief dat je dat zegt meid :hug:

Puk wat balen meid. Fijn dat je je weekendje weg wel kon verzetten. Overigens wel herkenbaar. Ik heb tot ruim een week na de punctie het gevoel gehad dat ik lood in mijn buik had zitten. Het ging na een dag of 5 wel steeds beter.

Baggal, begrijpelijk verhaal. En wat lief dat je destijds zoveel rekening met haar hebt gehouden. Ik zou inderdaad de volgende keer dat je haar spreekt voorzichtig e.e.a. delen.

Bedankt (wederom) voor jullie lieve woorden. Ik moet zeggen dat ik me niet zo druk maak m.b.t. de IUI van maandag. Ik heb er sowieso niet zoveel vertrouwen in en ga er volledig vanuit dat het een curettage wordt volgende maand. Daarbij was de streep op mijn ovulatietest vanochtend nog heel licht, dus het zit wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nu pas de reacties van Vienna en Puk (had een paar schermen open).

Vienna: logisch toch dat je er veel mee bezig bent?! Je bent er toch gewoon onbewust mee bezig. Voor jou geldt hetzelfde als dat ik aan Windmolen schreef natuurlijk.

Puk: n.a.v. jouw berichtje aan Daisy - dat dacht ik dus ook vanmorgen: ik zou niets zeggen en uberhaupt voor de IUI gaan.
En wat naar dat je je zo rot voelt. Ik heb mij na de puncties wel beurs gevoeld van onderen, maar herken je klachten niet. Sterkte - en zorg goed voor jezelf.

Windmolen: je hebt een PB.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal: heb ook een paar berichten gemist toen ik aan het typen was, gaat hard hier de laatste tijd. Echt heel lief dat je zo mee leeft!

Windmolen: jouw bericht gemist... maar heel herkenbaar! Niets anders dan geduld hebben (probeer ik ook tegen mezelf te zeggen... :roll: ). Ik duim super mee!
Heb hier een man die er helemaal niets van verwacht dit keer en dan vraag ik hem toch af en toe wat hij denkt. Antwoord blijft hetzelfde, “niets” :).
Ok, daarom is op de telefoon reageren eigenlijk niet fijn *poef* tekst weg

Nieuwe poging: ik typ dit dus even snel vanaf mijn mobiel maar wil even laten weten dat ik op het bankje zit! Terugplaatsing is goed gegaan (denk idd dat ik eerder was Windmolen, jeee wat een uitloop!)

Vandaag al ‘7dpo’ dat gaat snel met een blasto, ben ik niet gewend. Vorige TP was al 2 dagen na de punctie. Officiële testdatum is 2 oktober, altijd gewoon twee weken na de terugplaatsing. Maar zolang ga ik niet wachten hoor, ook al ben ik een laat tester.

Twijfel wel een beetje. Want heb zaterdag een feestje. Voordeel van ervoor testen is weten of ik kan drinken daar. Nadeel is zeker 3 zwangeren en dan is onwetenheid waarin alles nog mogelijk is wellicht ook fijn... heb nog even om te beslissen (en man heeft vast ook een mening hierover Haha)

Ik duim voor iedereen naast me op de sofa! Spannend meiden! Hoop op veel positief nieuws en we slepen elkaar wel door die vreselijke wachtweken heen

Ps. Jokke en wie het kan gebruiken :hug:
Hoi,

@Baggal, lastig zeg met zo’n vriendin. Ik denk dat ik ook wel iets zou zeggen maar proberen het subtiel te doen. Eigenlijk als ik eerlijk ben zou ik misschien wel een beetje fel worden (ookal weet ik dat ik dat niet moet doen) omdat ik me nogal snel geïrriteerd voel door mensen die IVF te luchtig nemen...
In dit geval is het gebrek aan informatie, wat misschien ook wel een beetje bewust is? wishful thinking en niet echt na willen denken over de realiteit?

@Depster, Fijn dat er groei is. Zo tegen het eind van de stimulatie gaat die hele onderbuik pijn doen (bij mij) maar dat is goed want dan gebeurt er een hoop ;-)

@Puk, wat fijn 4 nog in de running...Ik ga duimen voor mooie blasto’s voor jullie! Op zich klinkt het mij niet heel herkenbaar van die pijn. Wat ik wel soms heb is dat als ik baarmoederkramp heb dat ik het dan verwar met pijn in mijn darmen en andersom. Kweenie alsof die hele regio dan meedoet..Ik zou het toch wel erg goed in de gaten houden, en bij twijfel even bellen.


Hier, inderdaad PUPO. Gisteren reageren zat er niet meer in lange dag met op en neer naar GENT beetje heftige dag. Alles ging gewoon helemaal goed, blastootje was al uit zijn schil aan het kruipen dus toppertje. Ik heb er verder geen verwachting van maar ben gewoon erg blij dat we deze kans nog krijgen. Dat het niet mis gaat bij stap 1 zeg maar. Die belgen het is wel grappig daar, kreeg nog een handje en een ‘saluutjes en succes he?'
Manlief is komende week weg en ik zei nog tsja ik zou nu kunnen beweren dat ik wacht met testen totdat je terug bent maar ik denk dat we alletwee wel weten dat dat niet gaat lukken he? Gelukkig kon hij er om lachen. Officiële bloedprik dag is 30 sept dus het gaat ook wel hard zo.
Ik heb gewoon het gevoel dat ik eigenlijk totnutoe super succesvol ben geweest met deze stap, (2 zwangerschappen uit 3 terugplaatsingen) dus ik ga er gewoon vanuit dat het dan deze keer niet lukt voor de balans of zo….

PS ik weet niet wie het vroeg maar ik schrijf ook altijd eerst in ‘notes’ ;-)
@Jokke :hug:
Alle reacties Link kopieren
Over de programma’s: k denk dat wat HD zegt wel klopt, als je ouders niet gescheiden/vechten, is het al heel anders en dan heb je geen loyaliteitsconflict. Lijkt me echter voor de binding van het kind, vooral als ze zo klein zijn, niet goed dat ze al vroeg bij de moeder vandaag gaan. Zou dan ook afraden om als ze nog héél klein zijn, al naar de co-vaders te brengen.

Vienna wat goed dat je even pas op de plaats deed. Is belangrijk denk ik! Mijn vriend is (moleculair) bioloog en ervan overtuigd dat als je kalm aan doet, zen bent, en niet je energie verschiet met hard werken of intensief sporten, je lichaam meer energie heeft voor processen in je buik die nodig zijn. Dus ik volg zijn adviezen braaf op! 😊 :biggrin:

Windmolen, wat fantastisch dat je pupo bent, gefeliciteerd! Snap je overweging wel voor je kans op tweeling, is ook niet zonder risico. Jammer om te horen dat je je zo onzeker voelt nu. Ik hoop heel erg voor je mee dat het onnodig is. :kneel:

Puk wat fijn dat de punctie met een roesje zo goed beviel! Volgens mij gaat onze donor dat ook doen! Wel alsnog na-pijn dus, wat balen dat je daar, en van andere kwaaltjes, alsnog niet lekker bent. En goed nieuws, 4 embryos die zich goed lijken te ontwikkelen! Snap wel dat je teleurgesteld was als er 13 waren gesignaleerd. Heb je goede hoop? :)

Lauwie wat een fantastisch nieuws van je blasto’s! :cheer: heb je al een idee wanneer je terug kan voor een tp?

Jokke wat jammer om te horen dat je je zo down voelt. Maar het is ook niet gek. Jarenlang van spanning en onzekerheid komt er misschien pas uit als je even in rustig vaarwater zit. Je lichaam en geest moet herstellen. Ik snap wel dat je verlangt naar rust. Je kunt het nu ook nog niet écht afsluiten, omdat jullie nog een laatste optie overwegen. Maar heb vertrouwen in dat het goed komt, een mens kan ontzettend veel aan en verwerken. We zijn ervoor gemaakt om flexibel te zijn, anders hadden we allang niet meer bestaan. En natuurlijk blijven er, ook als jullie laatste poging niet gaat lukken, hele moeilijke momenten (na de verwerking welteverstaan), maar ik denk dat je je oprecht weer gelukkig gaat voelen. Misschien niet altijd, maar wel overwegend. Niemand kan altijd alleen maar gelukkig zijn. Waar je (on)gelukkig over/door bent verschilt alleen wel. Liefs :hug:

Depster, wij hebben inderdaad een aantal afspraken gemaakt, bijv. dat mocht onze donor overlijden, wij zeggenschap hebben over de embryos (dat is vanuit de wet namelijk niet zo geregeld). Dit hebben we eerst tijdens een lunch besproken, toen even op papier gezet, en als advies van ons maatschappelijk werkster (Waar je verplicht gesprek mee moet, die moet je als het ware ‘goedkeuren’ dat jij als stel en als donor het mentaal aan kan) moesten we het notarieel vastleggen. Daar heb ik nu een verzoek voor uitgezet bij een notaris die veel gevallen zoals in het sbs6/npo programma, mar zij gaf aan dat het mogelijk ook gewoon bij ons ziekenhuis geregeld kan worden. Dat zou weer 500 euro schelen, dus onze arts is dat nu even voor ons aan het uitzoeken. Maar de mondeling afspraak staat in elk geval al. :thumbsup:
Wauw wat heb je veel follies! Hoe ging je echo vandaag? Hoeveel en wat prik jij? Onze donor had ook buikkrampen sinds 5 dagen (na 7 dagen stimuleren), ze voelt dat er echt wat gaande is. Maar niet zoals wat jij zegt dat je schaambeen zeer doet.
En ja hier typ ik ook altijd in word, met het forum ernaast. Niet te doen anders 😊

Baggal oh jeetje die vriendin van jou die géén idee had dat IVF niet gewoon een soort baby op bestelling is, ai. :facepalm: Maar ik snap de onwetendheid wel. Ik deed vandaag een update bij mijn vriendin(nen) en 1 vriendin was stomverbaasd toen ze hoorde dat de eitjes een bepaalde afmeting moesten hebben. Ja ze zijn er niet INEENS natuurlijk, komt heel precies. Maar ja dat weet je gewoon allemaal pas als je er over gaat lezen of er indirect mee te maken krijgt.
Overigens, ik denk dus wel dat ik er iets over had gezegd. De leeftijd die ze in NL hanteren is volgens mij max 42 jaar voor IVF, en daarna heeft het volgens mij zelfs niet echt zin meer. Dan kom je automatisch uit op eiceldonatie. Ik denk wel dat ik dat had gezegd, maar ik ben dan ook wel een behoorlijke flapuit bij vriendinnen hoor, echt een open boek. Maar snap wel dat ze er totaal geen weet van heeft als ze misschien denkt dat jij ‘gewoon IVF deed’ en daar een prachtig kindje uit hebt gekregen zonder al te veel moeite. Weer die onwetendheid he. Mijn vriend en ik zeiden vroeger ook wel eens; als ovulatie inductie niet werkt, kunnen we altijd nog IVF doen. Ha-ha wat wisten we nog niks @( (op het moment dat we dat zeiden was ik wss al onvruchtbaar) Maar goed, ik denk dat het goed is als je zegt dat ze met vragen altijd bij je terecht kan, wellicht gaat ze er daardoor wat meer over nadenken en komt ze ofwel bij jou terecht, ofwel bij google. En die zal haar dan ook informeren over dat het niet meer (makkelijk) zal gaan als je 45 bent. :@@:

Sofie en en en en had je getest voor je feestje? :) :) :)

Mamamaria, ik las vanmiddag over een vrouw die als volgt 3 pogingen had: 1e poging 8 eitjes, wv 1x bbz, rest mk | 2e poging 8 eitjes, wv 1 kind, rest vmk | 3e poging 8 eitjes wv 2 kindjes. Dus je kunt ook zo denken; elke nieuwe poging verhoogt je kans!!

Hier: wij hadden vandaag onze laatste, dachten de arts, echo. Maar helaas de eitjes waren nog wat te klein, dus we moeten nog 2 dagen langer stimuleren; dinsdag écht de laatste echo, en dan donderdag of vrijdag de punctie. Ieeeehh! :applause:

Het was als volgt:
1e Echo woensdag: 2 van 11mm | 11 van <10mm (dus totaal 13)
2e Echo vandaag: 2 van 10/11 mm | 5 van 13/14 mm | 3 van 16/17 mm | 1 van 19 mm
totaal van 11 eitjes dus, dus misschien al 2 gesprongen? Nu alsnog dus dagen stimuleren dus. Die van 19 mm zal dan waarschijnlijk te groot zijn/springen, maar hopelijk zijn die andere 8 dan wel groot genoeg! Spannend zeg… :O
Alle reacties Link kopieren
Puk, hoe gaat het nu met jou, is de pijn minder geworden? De pijn die jij beschrijft ken ik niet, ook niet van obstipatie. Hopelijk heb je snel een mooi terugplaatsing, of heb je wellicht net gehad.

Windmolen, wat een zorgen en en twijfels maar herken het zo. Succes met de wachtweken.

Vienna, hoop voor jou ook veel goeds.

Stipjepipje, een mooi aantal tot dusver, maar de punctie komt nu heel dichtbij en dus ook de terugplaatsing voor jou. In Nederland ligt de maximale leeftijd voor ivf op 44 maar er is maar 1 kliniek die dat doet. Bij mijn ziekenhuis is het 43 maar kijken ze eigenlijk vooral of het zinvol is.

Begin nu toch zenuwachtig te worden over ongeveer 2,5 week mogen we weer beginnen aan de allerlaatste poging, denk veel aan mijn oude eicellen. Ik was vorige week op kamp, weinig geslapen, ongezond gegeten maar wel veel gesport dus hoop dat het ze goed heeft gedaan. Drink nu nog zo heel af en toe een biertje of wijntje. Mijn man heeft helaas koorts gehad. Ik heb hem veel paracetamol laten slikken, was maar 1 dag en niet zware koorts maar goed we doen toch icsi. Heb ook geen zin om weer 3 maand te wachten gezien mijn leeftijd (43).

Ik duim voor succesvolle pogingen voor ieder hier.
Alle reacties Link kopieren
.
elisboompje wijzigde dit bericht op 17-11-2019 20:01
99.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Stipjepipje: mooi advies van je vriend! Neem me ook elke keer voor, vrij te nemen rondom terugplaatsing. Maar omdat het vaak zo kort van te voren pas duidelijk is wanneer het is, lukt dat vaak niet met het werk.
Duim mee dat ze allemaal goed mee doen! Minimaal 8 zou een mooi aantal zijn.

Elis: bloed je bij het zelf prikken? Misschien andere plek proberen? Kreeg zelf blauwe plekken rondom navel en kreeg tip iets verder ervan af te prikken. Dat ging wel goed.

Hier hetzelfde gevoel als andere keren, weet eigenlijk al wel dat het weer niet is gelukt. Begin me meer en meer af te vragen of het nog allemaal waard is. Aan de andere kant hebben we nog kansen en ben ik 2x kort zwanger geweest.
Alle reacties Link kopieren
Vienna, wat naar dat je het gevoel hebt dat het niet gelukt is :(. Mag ik vragen wat je dan precies voelt? Of mss wat je niet voelt, maar graag zou willen voelen? Ik heb net nog een pagina gevonden die zei dat het juist beter zou zijn als je niets voelt, omdat het dan niet je naderende menstruatie kan zijn wat je voelt. Ik hoop dat het zo is voor jou. Sterkte meis, de wachtdagen zijn vreselijk, vooral zo naar het einde toe :hug:.

Elisboompje, het verschilt idd per ziekenhuis of je een bloedtest krijgt of dat je zelf een test moet doen en de uitslag moet doorgeven. Maar over het algemeen testen de meiden (inclusief ikzelf) sowieso zelf voor de bloedtest. Die is ook meestal pas vrij laat (bij mij bijv. op 17 dpo pas). Qua bijwerkingen verschilt het ook heel erg. Ik lees regelmatig dat meiden het meest last hebben van het slikken van de pil. Maar de deca schijnt ook niet altijd een pretje te zijn. Over het algemeen is het stimuleren mss nog het minst onprettig. Maar er zijn gelukkig ook meiden die nergens last van hebben, dus dat hoop ik ook voor jou.

Stipjepipje, twee dagen uitstel, maar dan hopelijk een mooi resultaat! Het kan trouwens niet zo zijn dat er al twee eitjes gesprongen zijn. Je donor spuit juist hormonen om een eisprong te voorkomen. De eisprong wordt straks opgewekt met een speciale 'trigger'-spuit, zodat alle eitjes netjes tegelijkertijd zullen springen (zo rond de punctie). Soms 'verdwijnen' eitjes gewoon zomaar, vooral als ze nog erg klein waren. Dan zijn ze gewoon gekrompen. Of soms zitten ze ook gewoon verstopt achter andere (grotere) follikels. Alvast succes met de echo morgen (hopelijk de laatste)!

MamaMaria, wat fijn dat je zo'n mooie topper hebt teruggekregen. En statistieken zeggen niets voor een enkel individu, dus hopelijk test je straks gewoon weer positief. En dan graag deze keer een echt mooie plakker!

Sofie, hoe gaat het bij jou??

DaisyLiz, succes met de IUI vandaag!! Snap dat je er niet zoveel vertrouwen in hebt, maar ik zou het je zo gunnen dat het alsnog lukt!

Baggal, ah nu snap ik iets beter dat je vriendin zo reageerde wat betreft IVF. Wat lief dat je haar er zoveel mogelijk buiten hebt gehouden omdat het voor haar confronterend was geweest. Ik hoop dat je een soort middenweg kan vinden om het er nog eens met haar erover te hebben. Jou kennende zul je vast de juiste woorden weten te vinden.

Puk, heb regelmatig aan je gedacht dit weekend. Hoe gaat het inmiddels? Ik hoop dat je lichamelijk weer een beetje opgeknapt bent. Ik had deze keer ook meer buikpijn, maar herken het niet dat zelfs zitten of liggen steeds pijnlijker werd. Ik heb vaak last van m'n blaas na de punctie. Lijkt dan net alsof ik een blaasontsteking heb. Nou ja, ik hoop dat het inmiddels beter gaat met je en anders wel even aankaarten vandaag bij de terugplaatsing. En daarover gesproken: heel veel succes vandaag! Ik hoop heel erg dat ze het gewoon alle vier gehaald hebben en anders natuurlijk zoveel mogelijk. Hopelijk krijg je een mooie topper van een plakker terug. Succes!!
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend dat je man net koorts heeft gehad, Kasteel. En voor wat betreft voeding: overmatig eten en veel alcohol is niet goed, maar ik geloof dus echt niet dat af en toe een drankje en af en toe een wat vetter hapje er voor zorgt dat je niet zwanger wordt. Hetzelfde geldt voor lichaamsbeweging: het is goed om te sporten/fit te blijven, maar het is weer niet goed om zwaar en overmatig te sporten en als gevolg daarvan anovulation/WHO1 te ontwikkelen. En persoonlijk geloof ik ergens ook in een beetje geluk hebben vwb zwanger worden.

Puk: Heb jij inmiddels een update van het lab?

Lauwie: Fijn thuisgekomen en kunnen knuffelen met je kat(ten) :cat:? En vandaag weer meteen aan het werk?

Stipjepipje: Wat een spannende week voor jullie. Heel erg benieuwd naar de uiteindelijke opbrengst straks! Bell/SMS je vaak met je donor deze dagen?

HD: Ik hoop enorm dat je echo goed was/gaat vandaag!

Sofie: Heb jij nog getest afgelopen week?

Yara: Hoe is het met jou? Verwacht je deze week nog uitslagen? Denk aan je. De onzekerheid is gewoon rot. :hug:

Vienna: Snap het hoor: van de euforie van de TP zit je gewoon weer in de twijfel. Ik heb nooit met zekerheid durven zeggen dat ik zwanger was voor de OTD en ik heb toch echt 3 keer met een positieve test in mijn handen gestaan. Ik twijfelde aan alles en echte kwaaltjes kom vaak pas in een later stadium.

Elis: Ik heb destijds zelf een test gedaan voor de bloedtest. Ik wist in ICSI 1 al dat het mislukt was doordat ik dwars door de utro gewoon ongesteld werd. In ICSI 2 was ik zwanger en werd ik ingeboekt voor een echo (zonder bloedtest). Toen ik na enkele weken begon te bloeden werd er iets vroeger een echo gemaakt en daarop was lege vruchtzak te zien, hetgeen niet klopte voor de termijn. De TP's daarna heb ik beide keren en getest en bloedtesten gehad.

Daisy; Ik weet dat je er weinig/niets van verwacht, maar ik wil je toch succes wensen met je IUI poging.

Windmolen: Was niet alleen maar uit aardigheid van mij hoor :-) Zij was gewoon door haar eigen situatie niet de persoon bij wie ik nou eens "lekker" mijn verhaal kwijt kon oid. En dat soort verhalen moet je, althans dat is mijn ervaring, alleen vertellen aan mensen die het snappen (of daartoe een poging willen doen) en waarvan jij denkt dat jij op support kan rekenen. Dat zijn mensen hier op het forum en mensen in je omgeving. Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik heb haar sinds woensdag niet meer gesproken (wel geappt) en ik wacht gewoon tot ik haar weer 1 op 1 zie. Heeft ook geen haast, want de situatie wordt er toch niet meteen anders door... :whistle: Ze heeft wellicht nog een kans, want ik kan niets uitsluiten, maar ik denk dat veel mensen denken dat menstrueren hetzelfde is als helemaal vruchtbaar zijn (zucht). Ondertussen hoop ik dat het bij jou goed gaat en de 4bb verder in je groeit. Duim voor je.

Duuf: Veel succes deze week met het gesprek. Benieuwd of dit gewoon aangenaam en prettig is en er vervolgstappen gezet kunnen worden.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
De wachtweken zijn slopend.. iedere keer weer merk ik. Ook al neem je je zo voor om je niet gek te laten maken, het lijkt zowat onmogelijk. Je gaat toch op alles letten. Voel je daar nu een krampje? Was dat een plopje? Gek gevoel in je borsten? Ruikt die koffie nu anders? ALLES kan op een zwangerschap duiden lijkt het soms.. en kan ook van de medicatie komen.. vreselijk is het, denk dat iedereen dat hier wel herkent. Lekker van je afschrijven lieve Windmolen (en anderen), dat helpt!

Baggel, ik zag je op een foto met vriendin B. Ze ziet er goed uit, had haar zeker meerdere jaren jonger geschat. Niet dat dat helpt in het zwanger worden. Ik zou nu ze zelf wellicht met IVF in aanraking gaat komen toch een iets realistischer beeld scheppen. Lief dat je destijds trouwens rekening met haar hebt gehouden.

Daisy, hoe was de IUI vandaag?

Hd, hoe is het bij jou meis?

Puk, jij had vandaag tp toch? Voel je je alweer iets beter. Ik herken het niet zo direct maar vervelend voor je! Zeker jammer van je weekendje maar beter gaan als je je weer fit voelt. Sterkte!

Mamamaria, welkom op het bankje. Hoop zo dat dit toppertje gaat blijven zitten!

Stipje, sorry gaat om volgende week zaterdag. Ik had pas afgelopen woensdag de tp dus zit nog stevig op het bankje. Hoewel ik veel dames zie testen online op 5dp5dt durf ik zoiets echt niet aan. Denk trouwens bij de eitjes dat ze gewoon niet zijn doorgegroeid want springen zou niet moeten kunnen met de medicatie heb ik begrepen. Maar wellicht heb ik het mis :) Spannend dat de punctie nu bijna in zicht is, hoe voelt de donor zich? En hoe voel jij je?

Kasteel, spannend meid. Zuur van de koorts maar als je er op tijd bij bent zal de schade hopelijk mee vallen (zeker bij icsi) Krijg je kort protocol zo meteen?

Elis, hier doet mijn ziekenhuis niet aan bloedprikken, gewoon thuistesten. Maar in Belgie is bloed afnemen weer gebruikelijker heb ik begrepen. Dus kan verschillen. De bijwerkingen kunnen ook erg verschillen per persoon. De een heeft veel last van de medicatie, de ander weer minder. Of het ene moment meer dan het andere. Opzich gaat de hoeveelheid hormonen omhoog tov de pil dus kan zijn dat je dat merkt in je lijf.

Vienna, he wat vervelend zo'n voorgevoel. De strijd is zeker nog niet gestreden maar ik herken het wel van sommige pogingen. Ik heb ook wel eens snel het gevoel gehad dat het niet gelukt was. Hoeft uiteindelijk niks te zeggen natuurlijk. Succes nog, ik duim voor je

Oh en geleerd van mijn fouten en eerst even ergens anders getypt haha.
Hier even kort: mijn buik is mega opgezet. Ik LIJK wel zwanger zo.. niet normaal. Volgens mij kan dit van de utro komen, voel me er in ieder geval best ongemakkelijk bij :(
Alle reacties Link kopieren
Sofie wat waardeloos van je buik. Het is slopend die wachtdagen, echt verschrikkelijk. Je gevoelens worden van hot naar her gesmeten, zo vermoeiend. Dat mag ook gewoon he… Ik heb me op een gegeven moment ook voorgenomen dat ik gewoon labiel mocht zijn en dat het gewoon rot is. Volgens mij hoe meer je je voorneemt dat je het allemaal anders gaat doen, hoe meer averechts het werkt. Ik denk dat het volstrekt normaal is dat dit gewoon hele spannende dagen zijn en dat je je gevoel niet uit kan zetten. En dat je daardoor van alles analyseert. Het mag er gewoon zijn meid. Ik probeerde me altijd te bedenken dat ook al was het op dat moment een teken dat er iets gebeurde van innestelen, dat gaf ook geen garantie dat het zou lukken. Dat hielp mij om dan toch te denken : eerst maar zien of het innestelen lukt en die test positief mag worden, nu kan ik er niet veel mee. En uiteraard lukte die gedachte de ene dag beter dan de ander ;) Maar goed, wat voor mij hielp, helpt voor jou misschien weer niet. Ik wil in ieder geval zeggen: ik snap je helemaal. En verwacht niet van jezelf dat het je weinig doet, want het is voor jou belangrijk en je wilt gewoon graag! Dus maak je je druk...
Ik weet nog wel toen ik destijds mijn hond had laten inslapen dat ik zo'n verdriet had. Dat ik tegen mijn moeder zei "waarom doe dit nou zo'n pijn :-( " en zij zei "het kan alleen maar zoveel pijn doen als je veel van iemand houdt". Dat het zoveel pijn deed was dus het bewijs dat ze zoveel voor mij betekende. En dat had ik even nodig dat iemand dat tegen me zei. Ik ging toch anders naar mijn verdriet kijken. En dat geldt ook voor jou: het is gewoon heel rot en zwaar, omdat het iets is wat je gewoon graag wilt en belangrijk is voor jou. Hopelijk vind je het niet te zweverig :biggrin:

Vienna, dat is niet te hopen zeg!

Windmolen, net als bij Sofie, ik snap je helemaal. En jij bent nog verder in het traject dan ik ooit ben gekomen, dus kan me niet voorstellen hoe spannend het voor jou moet zijn. Natuurlijk heb je hoop, natuurlijk wil je graag, natuurlijk is het moeilijk te zien hoeveel verdriet je partner heeft. Dat is allemaal zo logisch en dat hoef je niet weg te stoppen hoor. Ik duim met je mee en denk je! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Kasteel, oh wat fijn dat jouw kliniek in elk geval tot 43 jaar ivf doet! Is die tot 44 soms Nij geertgen? Wel fijn dat je in elk geval nog ergens terecht kan! Al ben ik bang dat de vriendin van Baggal dan toch met 45 jaar bij een kliniek te horen zou krijgen dat ze de meeste kans zal hebben met ecd… :|
Wat super balen dat je man koorts heeft gehad! Ik wist niet dat dat heel erg was eerlijk gezegd... Zou het bij ICSI heel veel uitmaken denk je?

Elisboompje, mijn donor had juist toen ze gestopt was met de pil en al met hormonen was begonnen dat ze zich beter voelde! Daarvoor voelde ze zich een beetje down (en haar vriend vond haar ook chagrijniger haha!) en daarna leefde ze weer helemaal op! Eigenlijk wat windmolen zegt. Maar elk lichaam reageert weer zó anders! :huh:

Vienna, lijkt me ook zó enorm lastig plannen! En daarbij heb je ook niet oneindig vakantie dagen, dus je wilt ook niet alles ‘opsnoepen’. Ik heb ook de luxe positie van een eigen bedrijf met een zelfredzaam team die in principe zonder mij kan. Zo kon ik deze lente wekenlang rouwen en nu dus lekker rustig aan doen, dat had ik ook niet gekund als ik nog voor een baas werkte, of zelfstandig was maar een eenpitter. Maar altijd goed om je ervan bewust te zijn, en gewoon in die periode lekker niks doen waar je geen puf voor hebt of zin in hebt. Lief voor jezelf zijn 😊
Wat rot dat je denkt dat het niet gelukt is. Nog even volhouden en hoopvol zijn! :hug:

Windmolen, oh thanks ik had geen idee hoe dat werkte, dacht dat ze dan sprongen, maar ze verdwijnen dus gewoon :sherlock: hoe mooi zou het zijn als er nog extra gevonden worden tijdens de punctie, oef spannend! O_O

Puk hoe staat het met de emmys? En vervelend dat je (misschien) last had van obstipatie. Kan ook door spanning komen, ik heb het zelf ook heel snel. Ik hoef maar eens een wit broodje te eten of een dag te luieren (als in, te weinig beweging krijgen) en dan heb ik al last + bijbehorende zere buik. Maar ja, helpt ook allemaal niet als het al niet lekker voelt daar. :"-(

Baggal ja we appen elke avond, meestal nadat ze de spuit heeft gezet. Wel fijn voor mij dan weet ik ook dat ze hem niet vergeten is haha! (ze is echt een chaoot en vergeetachtig, Ik dacht dat ik erg was maar het kan erger! ;-D Maar ik vind dat juist leuk haha, we lijken vet op elkaar, maar het is anders bij ons beide uitgepakt door het gezin/de setting waarin we opgegroeid zijn).

Sofie, ach dom van me, natuurlijk kon je nu nog niet testen. Was het maar zo’n feest! Ik zie dat 5dp5dt etc wel eens voorbij komen maar heb géén idee wat het betekent, hoe zit dat eigenlijk?
En vanaf welke dag na de punctie/tp test jij meestal? Ik heb nog géén idee wanneer ik mag/zal gaan testen! Wel fijn om alvast een dag te prikken in mijn agenda zodat ik er aan de tussentijd zo weinig aan ga (proberen te) denken!

Hier; morgen ochtend laatste echo en kijken hoe het met de eitjes gaat. Wow zondag dacht ik nog; he bah weer 2 dagen wachten voor nieuwe echo, en nu is het morgen ochtend al weer zo ver. Het gaat zo snel! Hele fijne leuke spannende aparte en onvergetelijke week dit! Wat een traject! Ik ben heel positief, zo niet euforisch. Dat er bruikbare embryo’s tussenzitten is eigenlijk bijna wel zeker (even afkloppen) aangezien zowel de donor als mijn vriend super gezond zijn. Maar ja de innesteling… bij ecd maakt je lichaam antistoffen aan door het niet lichaams-eigen embryo. We zullen zien!
Vandaag had ik weer acupunctuur, en vrijdag weer, dan za/zo tp, en volgende week maandag t/m vrijdag elke dag. €400 lichter alleen al voor DIE sessies :rofl: maar I don’t care. Ik ga er vol voor :yes:
Alle reacties Link kopieren
Dames, ik kom toch even goed nieuws delen hier. Na een hele spannende week met veel bloedverlies hadden we vandaag een vroege echo bij 6 weken en er was al een kloppend hartje te zien. Ik had vannacht amper geslapen zo gespannen was ik. Het is pas 6 weken, dus het blijft nog een paar weken spannend, maar we zijn heel blij. We hadden immers al rekening gehouden met weer een miskraam. Ik moet van de arts wel rustig aan doen omdat er ook iets van een bloedpropje oid naast te zien was, maar vooralsnog erg goed nieuws voor ons.

Lauwie, wat super fijn dat je 2 mooie blasto's hebt. Dat is het zeker waard om te vieren. Ben heel blij voor jullie.

Windmolen, hoe is het op het wachtbankje? Ik snap dat je op meer had gehoopt, maar ben wel heel blij voor je dat je nog een cryo hebt. Nu ga ik duimen dat je die niet nodig gaat hebben.

Mamamaria, wat fijn dat je TP door ging. Nu pupo op het wachtbankje.

Baggal, ik zou het denk ik wel tegen mijn vriendin zeggen. Vooral omdat je er zo veel van weet en hoe ik je hier ken weet ik zeker dat je dit heel goed kan brengen, zonder haar te kwetsen.

Jokke, een hele dikke knuffel voor jou. Ik hoop zo dat je droom uit gaat komen voor je.

Depster, fijn dat er groei is!

Puk, fijn dat het er 4 ijn en dat ze goed ontwikkelen, maar wat super naar dat je je zo rot voelt lichamelijk.

DaisyLiz, is de IUI vandaag door gegaan?

Duufje, ik vind je altijd zo sterk en het zo knap dat je hier nog steeds reageert om anderen een hart onder de riem te steken. Ik hoop zo dat je snel fijn nieuws kan brengen omtrent jullie pleegzorgtraject.

Vienna, hoe is het met jou? Ik hoop zo dat je voorgevoel niet klopt. Ik blijf duimen voor je hoor!

Sofie, succes op het wachtbankje! Deze weken zijn idd slopend. Ik wil altijd het liefst de wachtweken in bed kruipen en er pas weer uitkomen als ik mag testen. Maar als ik eerlijk ben werkt afleiding voor mij het beste.

Stipjepipje, de metingen klinken goed! Hopelijk morgen weer zo'n mooie echo.

Kateelbewoner, ook voor jou een knuffel. Ik snap dat het super spannend gaat worden de komende periode. Mijn duimen gaan draaien voor jou!

Elisboompje, bij mijn ziekenhuis doen ze niet aan bloedprikken, ik moet gewoon een test doen, maar ik weet dat het bij anderen hier wel gebeurd.

Lilly, wat een mooi berichtje voor Sofie. Ik werd er even stil van.
Alle reacties Link kopieren
Als eerst even een :cheer2: :hello: :yes: :cheer: :high5: :loveys: voor HD! Wat enorm fijn! En wat hoop ik dat dit het begin is van een positieve flow hier met een hele drukke wachtbank nu.

Sofie: Ik sluit mij 200% aan bij de prachtige woorden van Lilly. Die wachtweken zijn gewoon killing en rot en je twijfelt aan alles. Mij hielp de struisvogel houding nog het beste, maar ik herinner mij ook nog de vele tripjes naar de plee, vooral op de laatste dagen voordat ik ongesteld zou moeten worden, iedere keer vol angst en vrees voor een mogelijk veegje bloed (terwijl ook bloed zien of geen bloed zien niet altijd iets zegt) en ook dat ik vooral zo graag iets wilde voelen / ruiken / een plopje een geruststelling of bevestiging (die er gewoon niet kwam). Je wordt er gewoon moe en een beetje gek van: dat leven tussen hoop en vrees. Ik ben er overigens ook heel lang echt van overtuigd geweest dat het niet zou werken, kon mezelf ook absoluut niet zwanger zien, tot dat het uiteindelijk wel werkte... Jouw lichaam kan dit (dat weet je inmiddels) en ik duim enorm voor een goed bericht (en voor alle andere wachtbankers natuurlijk ;-) ).
En door het bericht van Stip dacht ik ook al dat je kon testen (staat mij iets bij van een feestje, maar ik vermoed dat dit volgend weekend is).
Was even 'vergeten' dat wij geconnect zijn op FB en je dus de foto kon zien met B. Ziet er idd goed uit, maar ze komt toch echt uit 1974 ;-) .

Stipje: Het is ook jullie eerste echte kans op een kindje natuurlijk. En daarvoor hebben jullie nooit die kans gehad. Snap je euforie dus wel en hoop dat het 'gewoon' hoppa in een keer raak is.

Redcurls en Moos - ik noem jullie even in een adem: ik hoop dat het goed gaat met jullie, dames.

Hoop vriendin B. t.z.t. te zien (met vriend). Blijf het lastig vinden om dit soort dingen te bespreken, omdat ik ook niet de indruk wil wekken dat het compleet onmogelijk is. Dat is het niet, maar de kans is m.i. eigenlijk minimaal. En IVF neemt de age-factor gewoon niet weg. Dat weten we allemaal hier. Mijn man vindt mij vaak zo "consciously considerate" wat dat betreft :proud: .
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
HD, goed nieuws, gefeliciteerd!! Dat moet een hele opluchting geweest zijn.

Kasteelbewoner, ik wilde nog schrijven dat mijn man afgelopen ronde ook één nacht koorts heeft gehad (ook niet heel hoog). Ik had ook echt geen zin om drie maanden te over te slaan, maar heb toch de arts erover gevraagd. Zij zei ook dat zolang het geen dagenlange hoge koorts was, ik me geen zorgen moest maken. En dat we idd toch icsi deden, dus of er dan een paar meer of minder zijn maakt ook niet uit (minder keuzestress voor de embryologe mss? ;-) ) Ik weet nog steeds niet hoe de score van m'n man was, maar er gingen iig geen alarmbellen af en hij had een goede bevruchtingsscore, dus het zal wel meegevallen zijn :). Herkenbaar ook je gedachtes over de invloed van slaap, eten, drinken etc. Ik denk eigenlijk dat, zolang je over het algemeen maar enigszins gezond leeft en vooral niet rookt, de rest verder niet zoveel invloed heeft. Zeker niet een weekje minder slaap. Juist fijn dat je even je gedachtes hebt kunnen verzetten op kamp (hoop ik dan).

Sofie, ik heb ook zo'n opgezette buik! Ik zou ook zo al drie maanden zwanger kunnen zijn. Was gisteren uit eten geweest en voelde me zó opgeblazen. Ik kon niet eens meer normaal zitten, haha. Ik hoop dat dit een goed teken is!

Verder kom ik regelmatig even spieken of er al nieuws is van Puk. Hoop zo dat je inmiddels naast ons op het wachtbankje bent gaan zitten en liefst met ook nog wat moois in de vriezer.
Alle reacties Link kopieren
Even snel een egoberichtje want zie zoveel lieve meelevende berichtjes voorbij komen! :bigkiss: .

Goed nieuws! Hele weekend nog alleen maar op de bank kunnen liggen maar vanochtend ging het weer goed. Geen idee wat het was en heb ik ook nog nooit zo gehad bij puncties maar het gaat dus gelukkig weer helemaal goed.

En verder helemaal in een jubelstemming! Prachtige blasto teruggeplaatst gekregen. Ze hadden nog een tweede klaar maar heb gevraagd of ze die toch kunnen invriezen omdat de kwaliteit van allebei heel goed was (iets met a en b maar kreeg het niet helemaal duidelijk). En wat verder helemaal super is dat ze er al 2 ingevroren hadden! Dus gewoon 3 in de vriezer en eentje in mijn buik. Mijn dag was geweldig :-D .

Kom snel weer bijkletsen met jullie allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Wow, 4 blasto's uit 4 bevruchtingen! Topscore, Puk! Heel fijn! En hopelijk een prachtige plakker in je buik! Fijn ook dat je je weer helemaal beter voelt! Schuif lekker aan het op wachtbankje, meid!
Alle reacties Link kopieren
Aaahhh puk wat fantastisch!! :yes:
En nu maar afleiding zoeken voor de komende 2 weken. Jeetje meiden wat spannend, en zoveel ook!!
Ik duim voor iedereen mee en als alles goed gaat schuif ik er zaterdag/zondag ook bij op voor het eerst :applause:
Hoi,


@HD wat fijn! heb het al eerder gedeeld geloof ik maar had bij mijn zoontje ook bloedverlies en het was spannend maar uiteindelijk dus helemaal goed gekomen!

@Stipje, morgen punctie toch? heel veel succes vast..! Ik ga duimen voor een mooie opbrengst.
@Puk PUPO gefeliciteerd!!! en wat fijn nog 3 reserve in de vriezer...
@Baggal, zo'n brief voor de pleegzorg instantie daar vragen ze om he? serieus ze willen referenties…. :lol:
@Vienna, hou je het nog een beetje vol met het wachten?
@Sofie, heb je het volgehouden nog steeds niet getest?
@windmolen hoe is het met jou op het bankje?
Jullie beide dus aan de utro, ik heb nu voor het eerst geen utro gekregen want tp in natuurlijke cyclus, maar ik wordt daar wel onzeker van. Ook omdat de utro de vorige keren mijn ongesteldheid tegenhield en nu dus niet...

Hier is de mindf*ck van het wachtbankje goed los aan het gaan…Ik ben ook zo’n idiote vroegtester natuurlijk (zei ze alsof het een identiteit was zodat het geen keuze lijkt.. 8-) ). Gister een positief testje ik denk nog van de pregnyl (9 dpo), vandaag alleen tuurstreepje. Alleen had ik de vorige keer vandaag mijn eerste positieve test in handen…dus vandaar de mindf*ck is los...
En... heb nu gisteren en vandaag bruinverlies en denk eigenlijk dat ik ongesteld aan het worden ben..cyclusdag 27 dus kan goed :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Mamamaria: Het is een mindfu*k en daarom testte ik zelf nooit vroeg (en omdat ik gewoon angst had). Destijds vroeg het adoptie bureau om referenties en gesprekken met derden (zoals een ex van mij uit 2006 met wie ik 'slechts' maanden wat had :bonk: ). Ik weet niet hoe dat in Nederland is, maar het zou mij niet verbazen als pleeg- en adoptie bureaus dat soort harde eisen ook hebben.

Puk: Even een :thumbsup: :cheer2: :bigkiss: voor jou! Wat een mooie score zeg! En wat een fijn idee om nog 3 cryo's te hebben die er goed uit zien.

Windmolen: eens met jouw gedachtes over voeding, rust, drinken, etc.

Depster: Als ik mij niet vergis heb je vandaag of een dezer dagen een echo. Heel veel succes en hopelijk kunnen ze de punctie inplannen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
He meiden,

Ik ben even niet helemaal bij (en te druk om op iedereen te reageren). Maar ik zie veel mooie berichten voorbij komen! Super fijn! En alle meiden op het wachtbankje: ik blijf duimen!!!

Ik zag dat meerdere meiden naar mij hadden gevraagd, dus even een snelle update: IUI gisteren ging door. Dus nu ook op het wachtbankje, al verwacht ik dat het 'gewoon' een curettage wordt over een paar weken. Maar wie weet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven