Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

vrijdag 13 september 2019 om 20:48
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
Bezig met behandelingen
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*
Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)
Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)
Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7

Wachten op start | Sense, Mia_3 |
Prikken & slikken | Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro |
Wachten op cryo-tp | Elisboompje, piene1987, DaisyLiz |
In de wachtweken (testdatum) |
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

Naam (leeftijd(v/m) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behan-deling | Status #cryo's |
Locatie |
-Sense- (36/41) |
2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's | ICSI4 | wacht op start | UZ Gent, OLVG/UMC | |
Vienna25 (33/32) |
eind 2014 | begin 2016 | Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt | ICSI 2 | wachten op cryo-tp #nog 2cryo's | Belgie |
MamaMaria81 (38/41) |
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen | ICSI 3 | 2 cryo's | |||
Jokke (37/37) |
2016 | 2017 | geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt | IVF4 | wachten op start Düsseldorf cryo | |
Lauwie101 (29/30) |
2015 | 2017 | zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp | ICSI4 | wachten op start icsi4 | Spanje |
DaisyLiz (30/31) |
dec 2014 | jan 2016 | PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) | IVF 2 | 11 cryo's (nog 7 over) | UZ Gent, OLVG/UMC |
Kasteelbewoner (?/?) |
2015 | ? | slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt | ICSI 3 | - | |
bolletje81 (38/38) |
2016 | 2017 | dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt | ICSI 3 | wachten op start ICSI3 | |
Neoflux (33/32) |
2019 | 2019 | erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD | PGD-ICSI 2 | wachten op start ICSI2 | |
Elisboompje (30/33) |
2018 | 2019 | ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's | ICSI 1 | Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020) | |
piene1987 | 2016 | 2019 | slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's | ICSI1 | wachten op cryo tp nog 3 | |
Maan1987 | 2012 | 2017 | PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) | ICSI + +PGD |
wachten op start | UMC utrecht, maastricht |
Maestro | 2018 | 2019 | PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad | ICSI / IVF | ||
Celenne | 2017 | 2018 | Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. | ICSI 3 | wachten op start ICSI3 | |
Nerdella | 2009 | 2010 | Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF | IVF 1 | Start met stimuleren | C&C Heinsberg (DL) |
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |

(Zwanger groepje 2016-2019)
.

*

*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)
Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
maandag 1 juni 2020 om 12:58
Even een hele snelle dikke vette ego post. We hebben 11 cryo’s. Ik ben zo ongelofelijk dankbaar. Daar MOET er toch één van blijven plakken.
Ik ben ook gisteren ongesteld geworden en werd net gebeld dat ze nieuw beleid hebben en ik ook meteen mag beginnen met progynova. Ze doen niet meer aan een rustmaand. Ik ben helemaal overrompeld. Heb wel drie keer gevraagd of het veilig is gezien het grote aantal follikels, maar ze zeggen dat het geen kwaad kan als ik me goed voel. Dan moet ik dus vandaag al beginnen. Ik denk dat ik dat maar ga doen... wie weet komt er wel een nieuwe corona uitbraak of is er volgende maand geen plek en heb ik spijt... wat zouden jullie doen?
Ik ben ook gisteren ongesteld geworden en werd net gebeld dat ze nieuw beleid hebben en ik ook meteen mag beginnen met progynova. Ze doen niet meer aan een rustmaand. Ik ben helemaal overrompeld. Heb wel drie keer gevraagd of het veilig is gezien het grote aantal follikels, maar ze zeggen dat het geen kwaad kan als ik me goed voel. Dan moet ik dus vandaag al beginnen. Ik denk dat ik dat maar ga doen... wie weet komt er wel een nieuwe corona uitbraak of is er volgende maand geen plek en heb ik spijt... wat zouden jullie doen?
maandag 1 juni 2020 om 13:09
Daisyliz dat is echt fantastisch nieuws!
Ik zou weer beginnen als ik me goed zou voelen. Ik denk zelf namelijk dat de meeste kans op succes bestaat als het lichaam in goede vorm is, maar zelfs dat schijnt niet bewezen te zijn.
Als jij denkt dat je lichaam nu weer oke is, dan zou ik gewoon beginnen. Bij twijfel zou ik nog een maandje wachten.

Ik zou weer beginnen als ik me goed zou voelen. Ik denk zelf namelijk dat de meeste kans op succes bestaat als het lichaam in goede vorm is, maar zelfs dat schijnt niet bewezen te zijn.
Als jij denkt dat je lichaam nu weer oke is, dan zou ik gewoon beginnen. Bij twijfel zou ik nog een maandje wachten.
maandag 1 juni 2020 om 13:12
Ik voel me sinds een paar dagen Weer goed. Nu alleen menstruatiepijn, maarja ik ben dan ook heel erg ongesteld. Ik vind het alleen een beetje eng om nu weer met oestradiol te beginnen en hoop niet dat ik dan alsnog risico op overstimulatie loop. Maarja, ik heb het net drie keer gevraagd. Ze zullen het wel weten toch...Zizo schreef: ↑01-06-2020 13:09Daisyliz dat is echt fantastisch nieuws!![]()
maandag 1 juni 2020 om 13:47
DaisyLiz schreef: ↑01-06-2020 12:58Even een hele snelle dikke vette ego post. We hebben 11 cryo’s. Ik ben zo ongelofelijk dankbaar. Daar MOET er toch één van blijven plakken.
Och mensen wat een geweldige start deze keer! Het zal je maar eens meezitten! 11 cryo's! Het kan aan mij liggen, maar (zelfs ik) had vandaag de eerste spuit nog gezet. Ik snap je twijfel overigens heel goed hoor, maar het kwartje mag inmiddels echt wel eens jullie kant op vallen. Op naar een plakker!!
maandag 1 juni 2020 om 15:54
Dit!Moosforhappines1988 schreef: ↑01-06-2020 15:37Waaauw! Zie je wel![]()
![]()
Blij voor je. En of ik vandaag zou starten als ik jou was. Doen!
Tenminste, als je je goed genoeg voelt!

maandag 1 juni 2020 om 17:44
Wauw Daisy, wat een super score!DaisyLiz schreef: ↑01-06-2020 12:58Even een hele snelle dikke vette ego post. We hebben 11 cryo’s. Ik ben zo ongelofelijk dankbaar. Daar MOET er toch één van blijven plakken.

En dit zijn dag 5 cryo's, die zijn al super sterk.

Werd je nu ook eerder ongesteld door de orgalutran? Ik werd de cyclus daarna juist weer een week later ongesteld. Ik denk dat het niet uitmaakt voor de slagingskans, maar wellicht wel fijn om te weten dat je rekening kunt houden met mogelijk een latere eisprong.
Wat ik zou doen: volg je gevoel! Ze kijken voor de tp nog meerdere keren met de echo + lab, dus mocht er toch iets echt niet goed zijn dan gaan ze dat zeker zien.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
maandag 1 juni 2020 om 17:49
.Zizo schreef: ↑31-05-2020 10:02Net gekeken dat het met de trein 6 uren reistijd is (enkele reis). Dat ga ik dus niet doen. Maar als het goed is, kunnen we fijn alle onderzoeken voor man en mij op 1 dag doen, dus dat komt goed.
Ik vind het wel fijn om te lezen dat het onderzoek heel erg meevalt. Ook Moos die dit schrijft.
Overigens zijn wij als ivf/icsi-dames wel wat gewend aan polonaise aan ons lijf, dus doen we volgens mij allemaal niet zo moeilijk met onderzoeken. Ik verbaas mij er soms nog over dat er mensen zijn die zich niet laten testen op baarmoederhalskanker omdat ze geen uitstrijkje durven doen.
Ik moest voor de punctie om 7u daar zijn (en 2,5 uur rijden). We zijn toen de avond daarvoor al vertrokken en hebben in hotel Orion geslapen.
Is dat een optie? Kost natuurlijk wel extra tijd en geld, dus waarschijnlijk niet de oplossing die je voor ogen hebt... maar ik noem het maar even.
Uitstrijkje heb ik moeten uitstellen omdat ik nét zwanger was toen ik de oproep kreeg. Dit online doorgegeven, en 6mnd na bevalling kreeg ik netjes een nieuwe oproep en toen ben ik meteen gegaan.
flipje2 wijzigde dit bericht op 01-06-2020 17:51
5.29% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
maandag 1 juni 2020 om 18:03
Bedankt voor al jullie snelle reacties! Ik wil natuurlijk heel graag een tp (de laatste was in december) maar vond het gewoon een beetje tegenstrijdig dat ik zo rustig aan moest doen na de punctie, twee weken sportdrank drinken en dan wel nu na een week al aan de oestradiol pilletjes mag. Ik heb het toch genomen vandaag en ga morgen gewoon nog even een keer bellen en al mijn vragen stellen. En dan moet ik ze maar vertrouwen!
maandag 1 juni 2020 om 18:05
Ja na 5 dagen al, dat had mijn arts al verteld. Overigens heb ik een cyclus met progynova en dus geen eisprong. Dus ben benieuwd hoe dat dan is.flipje2 schreef: ↑01-06-2020 17:44Wauw Daisy, wat een super score!
![]()
En dit zijn dag 5 cryo's, die zijn al super sterk.Veel succes!
Werd je nu ook eerder ongesteld door de orgalutran? Ik werd de cyclus daarna juist weer een week later ongesteld. Ik denk dat het niet uitmaakt voor de slagingskans, maar wellicht wel fijn om te weten dat je rekening kunt houden met mogelijk een latere eisprong.
Wat ik zou doen: volg je gevoel! Ze kijken voor de tp nog meerdere keren met de echo + lab, dus mocht er toch iets echt niet goed zijn dan gaan ze dat zeker zien.
maandag 1 juni 2020 om 20:26
Ff snel: DaisyLiz, wow, wat een superscore! Zo fijn!! Ik zou denk ik ook meteen voor de terugplaatsing gaan, in mijn eerste kliniek volgden ze precies dezelfde procedure tegen overstimulatie (niet dat ik daar uiteindelijk last van had...). Vrij hoog stimuleren, eisprong opwekken met deca (niet met hcg), ik was binnen 5 dagen ongesteld en mocht die cyclus erna meteen verder. Bij mij was m'n (natuurlijke) cyclus toen (wat Flipje ook schrijft) wel wat van slag (ook latere eisprong), maar aangezien jij aan de hormonen gaat als ik het goed begrijp, zal dat wsl anders zijn. En oestrogenen zijn toch niet het probleem bij overstimulatie? Ik dacht alleen hcg en dat duurt nog ff voordat je dat (hopelijk!) aan gaat maken. En ook wat Flipje schrijft, je zal voor de terugplaatsing toch nog gecontroleerd worden met echo's en bloedprikken, neem ik aan, dus dan houden ze het allemaal wel in de gaten. Heel veel succes alvast, lekker die positieve flow bij jou nu, na al dat wachten!!
MamaMaria, wilde ook nog even op jou reageren, vind het echt weer zo verdrietig voor je. Snap dat je gewild had dat je het niet had geweten. Dikke knuffel
.
MamaMaria, wilde ook nog even op jou reageren, vind het echt weer zo verdrietig voor je. Snap dat je gewild had dat je het niet had geweten. Dikke knuffel

maandag 1 juni 2020 om 21:57
Ja dat hotel wil ik gaan boeken bij de punctie en als ik erg vroege afspraken heb.flipje2 schreef: ↑01-06-2020 17:49.
Ik moest voor de punctie om 7u daar zijn (en 2,5 uur rijden). We zijn toen de avond daarvoor al vertrokken en hebben in hotel Orion geslapen.
Is dat een optie? Kost natuurlijk wel extra tijd en geld, dus waarschijnlijk niet de oplossing die je voor ogen hebt... maar ik noem het maar even.
Uitstrijkje heb ik moeten uitstellen omdat ik nét zwanger was toen ik de oproep kreeg. Dit online doorgegeven, en 6mnd na bevalling kreeg ik netjes een nieuwe oproep en toen ben ik meteen gegaan.

Ik bedoelde mijn opmerking over het uitstrijkje niet vervelend hoor. Was meer bedoeld dat sommigen het niet durven om met de benen wijd te liggen, terwijl wij niets anders doen in dit traject.
Overigens heb ik zelf de afgelopen jaren ondanks het icsi-traject verkeerde uitslag van uitstrijkjes bij de huisarts gehad en daarvoor behandeling nodig gehad.

dinsdag 2 juni 2020 om 11:09
dinsdag 2 juni 2020 om 14:59
Maestro even ter info voor het MCK alles moet opnieuw intake en dan hun eigen bevindingen maken. Ook opnieuw een doorverwijzing etc. Ze willen heel graag nieuwe patiënten maar na veel doorvragen hebben ze daar nu ook al een wachtlijst, ze moesten eerst 100den nieuwe aanmeldingen per mail verwerken, dan een intake plannen binnen een maand en daarop na een maand starten tenzij ze onderzoeken nodig vinden. Dus al met al ook al gauw 2 maanden wachten. Beetje telefonische misleiding. Indien nodig meer antwoord via PB.
dinsdag 2 juni 2020 om 23:04
Daisy: wat een prachtige cryo score zeg! Ik hoop toch zo dat daar tenminste een goud embryo bij zit die jullie (opnieuw) ouders maakt!
ZiZo: De laatste keer dat ik voor het uitstrijkje ging moest ik wel lachen. De nurse probeerde mij op mijn gemak te stellen door te zeggen "don't worry I have a vagina too..." Tja, als ex-IVF-er ben je bijna immuun voor dat soort onderzoeken, al heb ik de baseline scan tijdens de menstruatie ALTIJD rot gevonden (en dat gevoel is nooit weggegaan.
Piene: Nog even wachten dus - maar wel heel spannend. Hoeveel cryo's hebben jullie nog uit die ronde? Volgens mij is dat nog steeds dezelfde batch als die van L* en L toch?
MamaMaria: Ben je inmiddels een beetje hersteld van het verdrietige nieuws? Iedere keer toch weer die klap en die hoop...
Duufje: Wat enorm veel ontwikkelingen en wat spannend allemaal. Ik blijf je absoluut volgen en ben heel benieuwd hoe het je straks allemaal vergaat. Toch intens triest dat de biologische moeder meerdere kinderen heeft die soms al uit huis zijn geplaatst of waarschijnlijk uit huis geplaatst worden. En dan te bedenken dat er hier zoveel vrouwen/koppels strijden voor een kind/kinderen.
Jokke: Hoe is het bij jou?
Maestro: Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk!
Kasteel: Heb jij inmiddels al iets gehoord? Zo niet dan hoop ik dat er snel wat duidelijkheid komt. Deze situatie is ook niet fijn.
Lauwie: Wat fijn dat het allemaal loos alarm lijkt bij je vader. En er staat bij jou ook weer van alles op stapel. Hoe voel je je momenteel? Defining Mum (Becky) is idd een fijn insta account om te volgen. Maar ook _tryingtobeaMum_ Keely is zeer open. Ik ben overigens op social media ook wel open over de herkomst/ontstaan van SA trouwens (als je het op prijs stelt stuur ik je wel een PB). Wat lief trouwens dat je naar SA vraagt (alles gaat goed - ze is zeer bijdehand. De nursery gaat hier half Juni weer open en we hebben een zachtere lock down. Ik werk nog steeds vanuit huis...
ZiZo: De laatste keer dat ik voor het uitstrijkje ging moest ik wel lachen. De nurse probeerde mij op mijn gemak te stellen door te zeggen "don't worry I have a vagina too..." Tja, als ex-IVF-er ben je bijna immuun voor dat soort onderzoeken, al heb ik de baseline scan tijdens de menstruatie ALTIJD rot gevonden (en dat gevoel is nooit weggegaan.
Piene: Nog even wachten dus - maar wel heel spannend. Hoeveel cryo's hebben jullie nog uit die ronde? Volgens mij is dat nog steeds dezelfde batch als die van L* en L toch?
MamaMaria: Ben je inmiddels een beetje hersteld van het verdrietige nieuws? Iedere keer toch weer die klap en die hoop...
Duufje: Wat enorm veel ontwikkelingen en wat spannend allemaal. Ik blijf je absoluut volgen en ben heel benieuwd hoe het je straks allemaal vergaat. Toch intens triest dat de biologische moeder meerdere kinderen heeft die soms al uit huis zijn geplaatst of waarschijnlijk uit huis geplaatst worden. En dan te bedenken dat er hier zoveel vrouwen/koppels strijden voor een kind/kinderen.
Jokke: Hoe is het bij jou?
Maestro: Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk!
Kasteel: Heb jij inmiddels al iets gehoord? Zo niet dan hoop ik dat er snel wat duidelijkheid komt. Deze situatie is ook niet fijn.
Lauwie: Wat fijn dat het allemaal loos alarm lijkt bij je vader. En er staat bij jou ook weer van alles op stapel. Hoe voel je je momenteel? Defining Mum (Becky) is idd een fijn insta account om te volgen. Maar ook _tryingtobeaMum_ Keely is zeer open. Ik ben overigens op social media ook wel open over de herkomst/ontstaan van SA trouwens (als je het op prijs stelt stuur ik je wel een PB). Wat lief trouwens dat je naar SA vraagt (alles gaat goed - ze is zeer bijdehand. De nursery gaat hier half Juni weer open en we hebben een zachtere lock down. Ik werk nog steeds vanuit huis...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 3 juni 2020 om 10:56
Dank voor alle felicitaties! Ik loop nog steeds met een enorme grijns op mijn gezicht en we hebben afgelopen weekend de datum geprikt. (stadhuis) Het echte feest gaan we tzt nog wel regelen voor 2021. Ik heb er zin in! Binnenkort op jurkenjacht 
Vanessa: dank voor je berichtje. MCK gebeld, maar werd er nog niet veel wijzer van. Ze verwachten dat alle onderzoeken ws weer over moeten, behoorlijk bummer aangezien we er echt bijna waren. Ik probeer nog een andere kliniek om te zien wat zij zeggen, maar ik weet je anders te vinden
Zizo: die uitstrijkjes zijn zeker voor veel dames een ding. Aangezien ik al in mijn twenties twee keer een pap3b heb gehad, mag ik tegenwoordig zelfs elk half jaar. Maar ik heb hier nooit echt moeite mee gehad, wel vaak vervelend gevoel omdat mijn baarmoeder meer naar achteren ligt.
Kasteel: je zit in mijn gedachten. Aangezien we beiden niet bij een specialistische kliniek lopen (jij UMC, ik HMC) blijf ik hopen om te lezen dat ze bij jou ook weer starten. Ik kreeg vanochtend berichtje dat ze de Rode Kruis ondersteuning helemaal stopzetten en dus verder opschalen, ik blijf zo hopen op een bericht.
Duufje: ik ben heel benieuwd naar je ervaringen en het komende gesprek. Spannend hoor!
Baggal: fijn dat alles goed gaat met jullie en SA. Ik las in de krant afgelopen weekend een interview met de Nederlandse ambassadeur in the UK. De cijfers logen er niet om dat de Brexit voor Nederland echt grote gevolgen heeft, maar ook voor EU-inwonenden die in de UK werken. De ambassade had bijvoorbeeld nu 30 naturalisatie ceremonies per maand tov 1 voorheen. Allemaal willen ze graag het EU-paspoort. Ik neem aan dat SA dat wel heeft toch? Moest in ieder geval aan je denken.
Lauwie: ik las dat je weer per 1 juli naar Spanje kunt en dat ze aan het kijken zijn of de Balearen en Canarische eilanden al per half juni open kunnen. Dat zou toch wel wat wezen! Voel je je nog goed? En zoooo fijn dat het vals alarm is van je vader. Dat scheelt een boel stress en zorgen.
MamaMaria, Jokke, Moos: ik denk aan jullie. Hoop dat jullie enigzins OK zijn.
Ego: los van alle bruiloftdromen gaat het relatief best OK. Werk leidt enorm af en we zijn lekker aan het kijken voor huisjes. Kortom: we doen alles om vooral goed afgeleid te zijn. Tot nu toe werkt dat behoorlijk, al blijft het gewoon enorm confronterend. We hebben dit weekend weer verder mensen over onze situatie ingelicht, maar je merkt dat ze hard hun best doen, maar dit toch even ander kaliber is. Naja, we wachten de toekomst even af. Ondertussen nog wat aan het rondbellen om onze opties goed in kaart te krijgen.
Wel superfijn is dat vriend en ik steeds meer naar elkaar toegroeien en we samen ook even kunnen balen. Daar word ik wel oprecht blij van.

Vanessa: dank voor je berichtje. MCK gebeld, maar werd er nog niet veel wijzer van. Ze verwachten dat alle onderzoeken ws weer over moeten, behoorlijk bummer aangezien we er echt bijna waren. Ik probeer nog een andere kliniek om te zien wat zij zeggen, maar ik weet je anders te vinden

Zizo: die uitstrijkjes zijn zeker voor veel dames een ding. Aangezien ik al in mijn twenties twee keer een pap3b heb gehad, mag ik tegenwoordig zelfs elk half jaar. Maar ik heb hier nooit echt moeite mee gehad, wel vaak vervelend gevoel omdat mijn baarmoeder meer naar achteren ligt.
Kasteel: je zit in mijn gedachten. Aangezien we beiden niet bij een specialistische kliniek lopen (jij UMC, ik HMC) blijf ik hopen om te lezen dat ze bij jou ook weer starten. Ik kreeg vanochtend berichtje dat ze de Rode Kruis ondersteuning helemaal stopzetten en dus verder opschalen, ik blijf zo hopen op een bericht.
Duufje: ik ben heel benieuwd naar je ervaringen en het komende gesprek. Spannend hoor!
Baggal: fijn dat alles goed gaat met jullie en SA. Ik las in de krant afgelopen weekend een interview met de Nederlandse ambassadeur in the UK. De cijfers logen er niet om dat de Brexit voor Nederland echt grote gevolgen heeft, maar ook voor EU-inwonenden die in de UK werken. De ambassade had bijvoorbeeld nu 30 naturalisatie ceremonies per maand tov 1 voorheen. Allemaal willen ze graag het EU-paspoort. Ik neem aan dat SA dat wel heeft toch? Moest in ieder geval aan je denken.
Lauwie: ik las dat je weer per 1 juli naar Spanje kunt en dat ze aan het kijken zijn of de Balearen en Canarische eilanden al per half juni open kunnen. Dat zou toch wel wat wezen! Voel je je nog goed? En zoooo fijn dat het vals alarm is van je vader. Dat scheelt een boel stress en zorgen.
MamaMaria, Jokke, Moos: ik denk aan jullie. Hoop dat jullie enigzins OK zijn.
Ego: los van alle bruiloftdromen gaat het relatief best OK. Werk leidt enorm af en we zijn lekker aan het kijken voor huisjes. Kortom: we doen alles om vooral goed afgeleid te zijn. Tot nu toe werkt dat behoorlijk, al blijft het gewoon enorm confronterend. We hebben dit weekend weer verder mensen over onze situatie ingelicht, maar je merkt dat ze hard hun best doen, maar dit toch even ander kaliber is. Naja, we wachten de toekomst even af. Ondertussen nog wat aan het rondbellen om onze opties goed in kaart te krijgen.
Wel superfijn is dat vriend en ik steeds meer naar elkaar toegroeien en we samen ook even kunnen balen. Daar word ik wel oprecht blij van.
samen sta je sterker

donderdag 4 juni 2020 om 18:23
Ik heb al tijdje niet meegeschreven maar alles weer gelezen.
Eerst wilde ik even zeggen hoe onwijs dapper ik deze groep vind. Zo veel bewondering voor iedereen. Voor ieder die zijn eigen strijd voert! Laatst las ik ergens ‘worst group best members’ en dat is dit wel. Zo veel betrokkenheid en medeleven. Ik gun het oprecht echt iedereen om zwanger te raken maar misschien de leden van de MMM toch ietje pietsje meer. Elke keer als ik een positief berichtje lees maakt mijn hart een sprongetje.
Daisy: wat een aantal! Ik ga voor jullie duimen! Hopelijk eerste terugplaatsing gelijk raak! Hoe heerijk zal dat zijn
Duuf: Ik weet weinig van pleegzorg maar zo mooi om te lezen hoe jullie hier in staan. Uiteraard zoals je aangeeft zijn er ook veel obstakels. En ik hoop dat jullie hier je weg in vinden. Een kindje een warm en liefdevol thuis geven is het mooiste en meeste dierbare wat je kan geven. Veel bewondering voor
.
Maestro: gefeliciteerd!!! Hoe was het aanzoek? Laat je maar helemaal verwennen. Zo leuk om jurken te gaan passen en naar de datum toe te leven!
Lauwie: ik heb even in spanning meegelezen over je vader. Wat een opluchting dat dit uiteindelijk mee leek te vallen! Zoals je zegt laat het positieve nieuws maar komen! Heb je al concreet duidelijk wanneer je die kant op gaat?
Mamamaria: geen woorden... zo verdrietig. Van zoveel blijdschap naar zoveel verdriet... denk aan je.
Kasteel: al wat gehoord van Utrecht? ik hoop dat je snel meer weet. Ik zie ook om mij heen veel mensen weer opstarten maar hoor ook hier en daar dat het pas in september gaat lopen. Wat echt super kak is. Als ik een ding vreselijk vind aan dit is het wel al het wachten, wachten en nog eens wachten. Wachten op allerlei onderzoeken, wachten op eigen cyclus, wachten in de wachtweken de verplichte maand rust na een stimulatie ronde en nu dus wachten op corona... denken jullie er nog aan om naar het buitenland te gaan?
Moos: wat je zegt omgaan met emoties en vertrouwen in iets wat nog moet komen is herkenbaar. Zoals we allen wel weten zijn er geen garanties in dit traject waardoor vertrouwen hebben echt een uitdaging is. Ik herken die worsteling. Houd moed!
Ik ben sowieso wat mensen vergeten. Hoe gaat het met de anderen? Voor iedereen alleen maar positiviteit vanaf hier!
Liefs!
Eerst wilde ik even zeggen hoe onwijs dapper ik deze groep vind. Zo veel bewondering voor iedereen. Voor ieder die zijn eigen strijd voert! Laatst las ik ergens ‘worst group best members’ en dat is dit wel. Zo veel betrokkenheid en medeleven. Ik gun het oprecht echt iedereen om zwanger te raken maar misschien de leden van de MMM toch ietje pietsje meer. Elke keer als ik een positief berichtje lees maakt mijn hart een sprongetje.
Daisy: wat een aantal! Ik ga voor jullie duimen! Hopelijk eerste terugplaatsing gelijk raak! Hoe heerijk zal dat zijn
Duuf: Ik weet weinig van pleegzorg maar zo mooi om te lezen hoe jullie hier in staan. Uiteraard zoals je aangeeft zijn er ook veel obstakels. En ik hoop dat jullie hier je weg in vinden. Een kindje een warm en liefdevol thuis geven is het mooiste en meeste dierbare wat je kan geven. Veel bewondering voor
Maestro: gefeliciteerd!!! Hoe was het aanzoek? Laat je maar helemaal verwennen. Zo leuk om jurken te gaan passen en naar de datum toe te leven!
Lauwie: ik heb even in spanning meegelezen over je vader. Wat een opluchting dat dit uiteindelijk mee leek te vallen! Zoals je zegt laat het positieve nieuws maar komen! Heb je al concreet duidelijk wanneer je die kant op gaat?
Mamamaria: geen woorden... zo verdrietig. Van zoveel blijdschap naar zoveel verdriet... denk aan je.
Kasteel: al wat gehoord van Utrecht? ik hoop dat je snel meer weet. Ik zie ook om mij heen veel mensen weer opstarten maar hoor ook hier en daar dat het pas in september gaat lopen. Wat echt super kak is. Als ik een ding vreselijk vind aan dit is het wel al het wachten, wachten en nog eens wachten. Wachten op allerlei onderzoeken, wachten op eigen cyclus, wachten in de wachtweken de verplichte maand rust na een stimulatie ronde en nu dus wachten op corona... denken jullie er nog aan om naar het buitenland te gaan?
Moos: wat je zegt omgaan met emoties en vertrouwen in iets wat nog moet komen is herkenbaar. Zoals we allen wel weten zijn er geen garanties in dit traject waardoor vertrouwen hebben echt een uitdaging is. Ik herken die worsteling. Houd moed!
Ik ben sowieso wat mensen vergeten. Hoe gaat het met de anderen? Voor iedereen alleen maar positiviteit vanaf hier!
Liefs!
vrijdag 5 juni 2020 om 16:08
Daisy, hoe is het nu met je? Wanneer heb je jouw eerste controle?
MamaMaria, hoe is het nu met jou?
Piene, sla je vrijwillig nog een cyclus over? Of is het een ‘moetje’?
Baggal, ik hoorde dat jullie weer in de tuin mogen afspreken enzo? Dat moet wel een beetje verademing zijn? Fijn dat het goed gaat met SA. Heb je vooruitzicht om weer op kantoor te mogen werken? Of blijft het voorlopig thuis? Is dat een beetje te doen voor je?
Maestro, wat heerlijk dat jullie een datum hebben geprikt! Jurkenjacht is zooo leuk! <3 Fijn om te horen dat jullie zo naar elkaar toegroeien. Dat effect heeft het hele traject ook bij ons gehad, we zijn er een heel stuk sterker uit gekomen.
Jolie, hoe gaat het met je? Zijn jullie onderzoeken al gepland?
Lief dat jullie allemaal meeleven met m'n vader. <3 Vandaag bericht uit Spanje gehad dat onze donor waarschijnlijk woensdag de punctie heeft. Dat betekent dat ik volgend weekend ga vliegen, maar het definitieve bericht krijgen we maandag. Gelukkig kunnen we dan direct vanaf Amsterdam op Alicante vliegen. Maar morgen eerst de echo van mijn bms. Kleine stapjes!
MamaMaria, hoe is het nu met jou?
Piene, sla je vrijwillig nog een cyclus over? Of is het een ‘moetje’?
Baggal, ik hoorde dat jullie weer in de tuin mogen afspreken enzo? Dat moet wel een beetje verademing zijn? Fijn dat het goed gaat met SA. Heb je vooruitzicht om weer op kantoor te mogen werken? Of blijft het voorlopig thuis? Is dat een beetje te doen voor je?
Maestro, wat heerlijk dat jullie een datum hebben geprikt! Jurkenjacht is zooo leuk! <3 Fijn om te horen dat jullie zo naar elkaar toegroeien. Dat effect heeft het hele traject ook bij ons gehad, we zijn er een heel stuk sterker uit gekomen.
Jolie, hoe gaat het met je? Zijn jullie onderzoeken al gepland?
Lief dat jullie allemaal meeleven met m'n vader. <3 Vandaag bericht uit Spanje gehad dat onze donor waarschijnlijk woensdag de punctie heeft. Dat betekent dat ik volgend weekend ga vliegen, maar het definitieve bericht krijgen we maandag. Gelukkig kunnen we dan direct vanaf Amsterdam op Alicante vliegen. Maar morgen eerst de echo van mijn bms. Kleine stapjes!