Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

vrijdag 13 september 2019 om 20:48
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
Bezig met behandelingen
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*
Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)
Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)
Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7

Wachten op start | Sense, Mia_3 |
Prikken & slikken | Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro |
Wachten op cryo-tp | Elisboompje, piene1987, DaisyLiz |
In de wachtweken (testdatum) |
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

Naam (leeftijd(v/m) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behan-deling | Status #cryo's |
Locatie |
-Sense- (36/41) |
2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's | ICSI4 | wacht op start | UZ Gent, OLVG/UMC | |
Vienna25 (33/32) |
eind 2014 | begin 2016 | Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt | ICSI 2 | wachten op cryo-tp #nog 2cryo's | Belgie |
MamaMaria81 (38/41) |
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen | ICSI 3 | 2 cryo's | |||
Jokke (37/37) |
2016 | 2017 | geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt | IVF4 | wachten op start Düsseldorf cryo | |
Lauwie101 (29/30) |
2015 | 2017 | zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp | ICSI4 | wachten op start icsi4 | Spanje |
DaisyLiz (30/31) |
dec 2014 | jan 2016 | PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) | IVF 2 | 11 cryo's (nog 7 over) | UZ Gent, OLVG/UMC |
Kasteelbewoner (?/?) |
2015 | ? | slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt | ICSI 3 | - | |
bolletje81 (38/38) |
2016 | 2017 | dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt | ICSI 3 | wachten op start ICSI3 | |
Neoflux (33/32) |
2019 | 2019 | erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD | PGD-ICSI 2 | wachten op start ICSI2 | |
Elisboompje (30/33) |
2018 | 2019 | ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's | ICSI 1 | Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020) | |
piene1987 | 2016 | 2019 | slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's | ICSI1 | wachten op cryo tp nog 3 | |
Maan1987 | 2012 | 2017 | PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) | ICSI + +PGD |
wachten op start | UMC utrecht, maastricht |
Maestro | 2018 | 2019 | PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad | ICSI / IVF | ||
Celenne | 2017 | 2018 | Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. | ICSI 3 | wachten op start ICSI3 | |
Nerdella | 2009 | 2010 | Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF | IVF 1 | Start met stimuleren | C&C Heinsberg (DL) |
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |

(Zwanger groepje 2016-2019)
.

*

*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)
Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd

woensdag 27 mei 2020 om 09:29
Daisy, wij vinden het beide nog heel erg dubbel. We zijn er wel echt klaar voor inmiddels en ook heel erg bereid om de zorg voor hem op ons te nemen en gek genoeg voelen we ons nu al heel erg verantwoordelijk voor hem, maar het is heel lastig om je er een beeld bij te vormen als je het kind nog nooit hebt gezien. Zijn biologische moeder is heel negatief over hem en spreekt vooral over zijn negatieve gedrag (wat er ook is overigens, dat weten we, maar zij is daar erg op gefocust en versterkt het ook enorm), dus we kunnen ons tot nu toe niet echt een goed beeld van hem vormen. Hopelijk wordt het allemaal wat duidelijker als we zijn huidige pleegouders hebben ontmoet. De biologische moeder is daar overigens ook bij, dus dat zal nog best lastig worden. Maar goed, we hebben inmiddels A gezegd en B komt wel... En vervolgens zal het waarschijnlijk een lange zomervakantie worden waarin we ons ongetwijfeld meermaals gaan afvragen waar we aan begonnen zijn
. Maar we hebben er wel vertrouwen in.

woensdag 27 mei 2020 om 10:29
(Ik lees hier mee en breek soms even in als DaisyLiz-cheerleader (gogogo en zo aan het duimen voor een topresultaat vandaag!), maar nu even voor Duufje. Ik hoop dat dat oke is?)
De podcast 'ik ken iemand die' heeft een aflevering gemaakt over (langdurige) pleegzorg. Misschien heb je er wat aan in jullie voorbereiding?
https://podcastluisteren.nl/ep/Ik-Ken-I ... rhugowaard
De podcast 'ik ken iemand die' heeft een aflevering gemaakt over (langdurige) pleegzorg. Misschien heb je er wat aan in jullie voorbereiding?
https://podcastluisteren.nl/ep/Ik-Ken-I ... rhugowaard
woensdag 27 mei 2020 om 12:08
Duufje: ja, het is ook niet niks wat jullie op je gaan nemen in zorg. Het lijkt me verschrikkelijk lastig om te horen hoe een moeder haar eigen kind zo negatief neerzet qua gedrag. Beeldvorming is daardoor zo lastig. Ben wel heel benieuwd hoe de pleegouders erin staan, kun je wellicht ook nog een gesprek zonder moeder regelen als je zou willen?
MamaMaria: ach meis, wat ontzettend naar om dit te lezen. Het leek zo mooi en is zoo welkom! Ik blijf toch hopen voor je!
Daisy: 63 (!) Is echt enorm veel! Dan heb je toch wel echt een hele zere buik gehad. Hopelijk vandaag goed nieuws en mooie resultaten waar je met opluchting mee verder kunt, spannend blijft het natuurlijk wel. Ik duimook voor jou!
Moos: hopelijk red je jezelf een beetje. Je krijgt echt veel voor je kiezen en pas goed op jezelf. Ik denk aan je!
Flipje: hoe is het bij jou? Mooie testoploop in elk geval!
Mia: hoe is het bij jou?
MamaMaria: ach meis, wat ontzettend naar om dit te lezen. Het leek zo mooi en is zoo welkom! Ik blijf toch hopen voor je!
Daisy: 63 (!) Is echt enorm veel! Dan heb je toch wel echt een hele zere buik gehad. Hopelijk vandaag goed nieuws en mooie resultaten waar je met opluchting mee verder kunt, spannend blijft het natuurlijk wel. Ik duimook voor jou!
Moos: hopelijk red je jezelf een beetje. Je krijgt echt veel voor je kiezen en pas goed op jezelf. Ik denk aan je!
Flipje: hoe is het bij jou? Mooie testoploop in elk geval!
Mia: hoe is het bij jou?
samen sta je sterker
woensdag 27 mei 2020 om 12:12
Duufje: wat ontzettend spannend zeg. En wat jammer (maar misschien niet ongebruikelijk) dat zijn biologische moeder zo de nadruk legt op het negatieve. Heeft ze daar wellicht ook zelf een aandeel in gehad denk ik dan...
Ben heel benieuwd hoe het jullie zal vergaan en er zullen heus moeilijke en uitdagende momenten zijn...
MamaMaria: hé bah! Dan krijg je toch hoop om vervolgens weer zo teleurgesteld te worden.
Daisy: ik ben best druk op het moment qua werk. Werk 60 uur vanuit huis (wel over 7 dagen), maar het is pittig. Ik heb gelukkig wel weer een werkster en de nursery blijft nog even dicht, dus probeer alle ballen hoog te houden en dat is nogal een uitdaging. Ik hoop dat jij vandaag goed nieuws krijgt over de eitjes Meis! Succes.
Ben heel benieuwd hoe het jullie zal vergaan en er zullen heus moeilijke en uitdagende momenten zijn...
MamaMaria: hé bah! Dan krijg je toch hoop om vervolgens weer zo teleurgesteld te worden.
Daisy: ik ben best druk op het moment qua werk. Werk 60 uur vanuit huis (wel over 7 dagen), maar het is pittig. Ik heb gelukkig wel weer een werkster en de nursery blijft nog even dicht, dus probeer alle ballen hoog te houden en dat is nogal een uitdaging. Ik hoop dat jij vandaag goed nieuws krijgt over de eitjes Meis! Succes.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 27 mei 2020 om 14:21
MamaMaria wat verdrietig dat je testen weer aflopen! Het onwaarschijnlijke leek werkelijkheid, maar helaas gaat het toch weer mis.
Duufje: wat een heftig proces zo met het pleegouderschap. Ik ben blij dat je hier je verhaal schrijft. Pleegouderschap zit bij mij soms ook wel in het achterhoofd en ik realiseer mij heel goed dat er veel bij komt kijken, maar jouw verhaal helpt daarbij. Het lijkt me erg lastig dat jullie veel negatieve dingen over het kindje horen van de biologische moeder. Het is natuurlijk niet voor niks dat er pleegouders in beeld zijn en zij niet voor hem kan/mag zorgen, dat speelt ongetwijfeld mee met de negatieve uitspraken van haar. Toch hoop ik dat die negativiteit ook heel erg samenhangt met het contact wat biologische moeder heeft met het kind en dat het kind bij jullie weer opleeft. Heel veel succes met dit traject!
DaisyLiz: wat heb jij veel eitjes zeg! De afvalrace schijnt vaak wel enorm te zijn bij zoveel eicellen, maar ik hoop ontzettend dat je een mooi aantal goede eicellen overhoudt en dat dit tot mooie bevruchtingen leidt. Wordt het een freeze all, gelet op je grote hoeveelheid en mogelijk overstimulatie? Of krijg je misschien wel een verse tp? Ik duim voor een goed telefoontje vandaag!
Flipje: ik hoop van harte dat deze zwangerschap goed verloopt. Hoever ben je nu? 5 weken?
Baggal: de coronamaatregelen zijn bij jullie volgens mij wat later ingegaan, maar inmiddels is het bij jullie strenger dan bij ons. Hier gaat langzaamaan vanalles weer open, al vind ik het zelf wel erg spannend om me weer in winkels en op terrassen en zo te begeven. Ik heb lang haar en laat dat voorlopig maar lekker doorgroeien. Ik heb kwetsbare ouders en wil hen niet besmetten, dus mijd liever alle andere dingen en bezoek dan zo nu en dan mijn ouders, schoonouders en zusje met gezin. Gelukkig wonen we in een dorp en hebben wij een grote tuin, dus kunnen we ons vrij gemakkelijk bewegen met 1,5 meter afstand.
Lauwie superspannend allemaal! Hopelijk heb je niet te veel stress van alle coronaperikelen en het reisbeperkingen naar Spanje. Fijn dat je wel weer bezig kunt.
Moos ook voor jou zo verdrietig! Wat een k**-traject!
Onsmonstertje: welkom hier! Wij zijn sinds kort ook in Gent (na drie mislukte pogingen in NL). Ik hoop dat Gent voor jullie de oplossing is.
Vienna, Jokke en Windmolen, hoe gaat het? Ook hier wordt aan jullie gedacht!
Hier: Begin vorige week ongesteld geworden, dus Gent gebeld voor de onderzoeken in het kader van RIF. Helaas lukte het niet om de afspraak voor de hysteroscopie te plannen. Het is voor ons bijna 4,5 rijden naar het ziekenhuis, dus willen we graag bloed-, semenonderzoek en hysteroscopie op dezelfde dag. Dat konden ze niet plannen. Ze zaten al helemaal vol. Bovendien moeten we wel samen er heen als ik de hysteroscopie heb (ik mag dan niet meer autorijden), dus zou man 2x moeten. Man kon daarvoor niet twee dagen achtereen vrij krijgen. Ik was vorige week dan ook zwaar teleurgesteld dat het niet kon, maar we hebben wel alvast een afspraak gemaakt voor over een maand. Dus na de volgende menstruatie kunnen de onderzoeken wel plaatsvinden. Nu maar duimen dat mijn menstruatie wel begint op de ingeschatte datum, want anders kan het misschien weer niet doorgaan. De hysteroscopie moet tussen dag 7 en 12 van mijn cyclus, omdat dit plaats moet vinden voor de ovulatie. Ik heb een iets langere cyclus en weet dat ik rond dag 22 van mijn cyclus mijn ovulatie heb (heb dat vaak getest), maar daar hadden ze in Gent geen boodschap aan. Ik snap het wel een beetje, maar baal er toch van. Weer een maand langer wachten.
Verder gaat het goed. Man en ik werken allebei thuis. Ik vind het wel vermoeiend om hele dagen te videovergaderen en naar het beeldscherm te staren. Maar inmiddels hebben we een goed ritme gevonden.
Duufje: wat een heftig proces zo met het pleegouderschap. Ik ben blij dat je hier je verhaal schrijft. Pleegouderschap zit bij mij soms ook wel in het achterhoofd en ik realiseer mij heel goed dat er veel bij komt kijken, maar jouw verhaal helpt daarbij. Het lijkt me erg lastig dat jullie veel negatieve dingen over het kindje horen van de biologische moeder. Het is natuurlijk niet voor niks dat er pleegouders in beeld zijn en zij niet voor hem kan/mag zorgen, dat speelt ongetwijfeld mee met de negatieve uitspraken van haar. Toch hoop ik dat die negativiteit ook heel erg samenhangt met het contact wat biologische moeder heeft met het kind en dat het kind bij jullie weer opleeft. Heel veel succes met dit traject!
DaisyLiz: wat heb jij veel eitjes zeg! De afvalrace schijnt vaak wel enorm te zijn bij zoveel eicellen, maar ik hoop ontzettend dat je een mooi aantal goede eicellen overhoudt en dat dit tot mooie bevruchtingen leidt. Wordt het een freeze all, gelet op je grote hoeveelheid en mogelijk overstimulatie? Of krijg je misschien wel een verse tp? Ik duim voor een goed telefoontje vandaag!
Flipje: ik hoop van harte dat deze zwangerschap goed verloopt. Hoever ben je nu? 5 weken?
Baggal: de coronamaatregelen zijn bij jullie volgens mij wat later ingegaan, maar inmiddels is het bij jullie strenger dan bij ons. Hier gaat langzaamaan vanalles weer open, al vind ik het zelf wel erg spannend om me weer in winkels en op terrassen en zo te begeven. Ik heb lang haar en laat dat voorlopig maar lekker doorgroeien. Ik heb kwetsbare ouders en wil hen niet besmetten, dus mijd liever alle andere dingen en bezoek dan zo nu en dan mijn ouders, schoonouders en zusje met gezin. Gelukkig wonen we in een dorp en hebben wij een grote tuin, dus kunnen we ons vrij gemakkelijk bewegen met 1,5 meter afstand.
Lauwie superspannend allemaal! Hopelijk heb je niet te veel stress van alle coronaperikelen en het reisbeperkingen naar Spanje. Fijn dat je wel weer bezig kunt.
Moos ook voor jou zo verdrietig! Wat een k**-traject!

Onsmonstertje: welkom hier! Wij zijn sinds kort ook in Gent (na drie mislukte pogingen in NL). Ik hoop dat Gent voor jullie de oplossing is.
Vienna, Jokke en Windmolen, hoe gaat het? Ook hier wordt aan jullie gedacht!
Hier: Begin vorige week ongesteld geworden, dus Gent gebeld voor de onderzoeken in het kader van RIF. Helaas lukte het niet om de afspraak voor de hysteroscopie te plannen. Het is voor ons bijna 4,5 rijden naar het ziekenhuis, dus willen we graag bloed-, semenonderzoek en hysteroscopie op dezelfde dag. Dat konden ze niet plannen. Ze zaten al helemaal vol. Bovendien moeten we wel samen er heen als ik de hysteroscopie heb (ik mag dan niet meer autorijden), dus zou man 2x moeten. Man kon daarvoor niet twee dagen achtereen vrij krijgen. Ik was vorige week dan ook zwaar teleurgesteld dat het niet kon, maar we hebben wel alvast een afspraak gemaakt voor over een maand. Dus na de volgende menstruatie kunnen de onderzoeken wel plaatsvinden. Nu maar duimen dat mijn menstruatie wel begint op de ingeschatte datum, want anders kan het misschien weer niet doorgaan. De hysteroscopie moet tussen dag 7 en 12 van mijn cyclus, omdat dit plaats moet vinden voor de ovulatie. Ik heb een iets langere cyclus en weet dat ik rond dag 22 van mijn cyclus mijn ovulatie heb (heb dat vaak getest), maar daar hadden ze in Gent geen boodschap aan. Ik snap het wel een beetje, maar baal er toch van. Weer een maand langer wachten.
Verder gaat het goed. Man en ik werken allebei thuis. Ik vind het wel vermoeiend om hele dagen te videovergaderen en naar het beeldscherm te staren. Maar inmiddels hebben we een goed ritme gevonden.
woensdag 27 mei 2020 om 14:37
Ah verdorie Mamamaria. Wat een rotnieuws weer. Heel verdrietig
Duufje jeetje. Heftige situatie. Ik kan me goed voorstellen dat je het fijn vindt om zijn huidige pleegouders te ontmoeten. Je klinkt zo nuchter en stoer. Petje af hoor!
Ah Baggal, ik hoopte al dat je ‘gewoon’ weer je drukke zelf was, haha! Fijn dat je genoeg werk hebt, maar klinkt wel pittig.
Maestro hoe is het met jou?
Pergamon je bent zo’n lieverd!
Zizo ah wat balen dat je nu weer een maand moet wachten. Erg frustrerend. Ik hoop dat het volgende maand allemaal geregeld kan worden voor je. En wow 4,5 uur rijden! Ik vind onze reistijd (2,5 uur) al lang.
Hier: ik heb te horen gekregen dat we 22 bevruchtingen hebben. Ik vind het echt bizarre aantallen. Maar ik besef wel heel goed dat er nog een grote afvalrace gaat komen (ook gelet op de ervaring van Flipje).

Duufje jeetje. Heftige situatie. Ik kan me goed voorstellen dat je het fijn vindt om zijn huidige pleegouders te ontmoeten. Je klinkt zo nuchter en stoer. Petje af hoor!
Ah Baggal, ik hoopte al dat je ‘gewoon’ weer je drukke zelf was, haha! Fijn dat je genoeg werk hebt, maar klinkt wel pittig.

Zizo ah wat balen dat je nu weer een maand moet wachten. Erg frustrerend. Ik hoop dat het volgende maand allemaal geregeld kan worden voor je. En wow 4,5 uur rijden! Ik vind onze reistijd (2,5 uur) al lang.
Hier: ik heb te horen gekregen dat we 22 bevruchtingen hebben. Ik vind het echt bizarre aantallen. Maar ik besef wel heel goed dat er nog een grote afvalrace gaat komen (ook gelet op de ervaring van Flipje).
woensdag 27 mei 2020 om 16:26
DaisyLiz schreef: ↑27-05-2020 14:37Ah verdorie Mamamaria. Wat een rotnieuws weer. Heel verdrietig![]()
OMG 22!!!!!! Twee-en-twin-tig!

woensdag 27 mei 2020 om 17:55
Daisy: wow! Wat een mooi begin van hopelijk straks nog beter nieuws!!!
HIer is alles rustig: de reguliere ziekenhuizen zijn nog aan het opstarten en voorlopig doodsestilte. In ons dossier staat dat de gyn ons belt, dus als we daarheen bellen wordt steevast gezegd dat we gebeld worden. Doordat niemand precies weet hoe ze opstarten en wat hun uitgangspunten zijn, kun je dus ook niet inschatten hoe lang dit alles gaat duren en waar je ergens op de wachtlijst je bevindt.Zucht....kortom: volledig onduidelijk wanneer we aan de beurt zijn. Ik ben stiekem al aan het kijken naar MCK, twijfel enorm wat nu handig is met de huidige stand van zaken (en evt extra Coronagolf) wat nu de juiste keuze is: toch al voorsorteren voor een fertiliteitskliniek of toch bij HMC blijven. Het contact met de gyn is fijn, maar geen enkel zicht hebben is echt heel vervelend. Bij MCK moet ws het voorproces weer opnieuw of nemen ze het dossier zo over? We zijn nog twee stappen voor het officiële behandelplan, dus we vallen overal tussenin en zitten nog niet in een traject waardoor we heel laag op de wachtlijst lijken te komen staan. (en ws na die twee onderzoeken alsnog op de wachtlijst moeten voor IVF/ICSI)
Wellicht heeft iemand hier gedachten over wat de goede stappen zijn?
Verder heb ik het enorm druk met werk en dat is een fijne afleiding. Ik voel me best OK, al zo af en toe dips. Dit weekend ook weer twee zwangerschapsaankondigingen gehad, maar ook familielid ingelicht over onze situatie. Dat was wel fijn en goed gesprek.
Maar: het allerleukste is toch wel dat ik me sinds gisteren verloofd mag noemen, dus we gaan trouwen!
HIer is alles rustig: de reguliere ziekenhuizen zijn nog aan het opstarten en voorlopig doodsestilte. In ons dossier staat dat de gyn ons belt, dus als we daarheen bellen wordt steevast gezegd dat we gebeld worden. Doordat niemand precies weet hoe ze opstarten en wat hun uitgangspunten zijn, kun je dus ook niet inschatten hoe lang dit alles gaat duren en waar je ergens op de wachtlijst je bevindt.Zucht....kortom: volledig onduidelijk wanneer we aan de beurt zijn. Ik ben stiekem al aan het kijken naar MCK, twijfel enorm wat nu handig is met de huidige stand van zaken (en evt extra Coronagolf) wat nu de juiste keuze is: toch al voorsorteren voor een fertiliteitskliniek of toch bij HMC blijven. Het contact met de gyn is fijn, maar geen enkel zicht hebben is echt heel vervelend. Bij MCK moet ws het voorproces weer opnieuw of nemen ze het dossier zo over? We zijn nog twee stappen voor het officiële behandelplan, dus we vallen overal tussenin en zitten nog niet in een traject waardoor we heel laag op de wachtlijst lijken te komen staan. (en ws na die twee onderzoeken alsnog op de wachtlijst moeten voor IVF/ICSI)
Wellicht heeft iemand hier gedachten over wat de goede stappen zijn?
Verder heb ik het enorm druk met werk en dat is een fijne afleiding. Ik voel me best OK, al zo af en toe dips. Dit weekend ook weer twee zwangerschapsaankondigingen gehad, maar ook familielid ingelicht over onze situatie. Dat was wel fijn en goed gesprek.
Maar: het allerleukste is toch wel dat ik me sinds gisteren verloofd mag noemen, dus we gaan trouwen!

samen sta je sterker
woensdag 27 mei 2020 om 18:27
Maestro: Gefeliciteerd! Dat is heel leuk nieuws! Nog een bijzonder aanzoek? Of zag je het aankomen? Als ik heel eerlijk mag zijn zou ik zeggen, ren zo snel mogelijk weg bij het HMC. Ze zijn over het algemeen lief, maar de communicatie is afgrijselijk en ze hebben ons ook meerdere malen vals voorgelicht. (En fouten gemaakt). Ik zou echt nooit iemand aanraden om daar te blijven. Natuurlijk is ieder anders en als het daar goed voelt, moet je dat zeker doen. Maar holy moly, wat heb ik spijt van de behandeling daar. Ik hoop dat jullie dat bespaard blijft.
Daisy: 22.... holy sjit. Wat veel! Hoe gaat het met je? Hoe voel je je? Lukt het een beetje met zoveel drinken?
Zizo: Wat een reistijd! Balen inderdaad die maand langer wachten. Gelukkig weet je nu wel waar je aan toe bent, ipv al die afgelopen maanden, maar snap dat je nu ook eigenlijk geen seconde langer meer wilt wachten. Fijn dat jullie een beetje ritme hebben gevonden samen. Ik hoop dat deze maand omvliegt en je veel kan genieten van de zon. <3
Baggal: Harde werker! Denk je ook een beetje aan jezelf? Hoe is het met SA?
Duufje: Spannend zeg! Ik deel de mening dat het super fijn is om hier van je te lezen. Sowieso omdat je in mijn hoofd zit en ik altijd hoop dat het goed met je gaat en ook omdat het heel 'leerzaam' is om jouw ervaringen te lezen. Pleegzorg is ook altijd bij ons een wens geweest, zijn ooit ook al naar zo'n eerste meeting geweest, dus het is heel fijn om jouw verhaal te lezen.
MamaMaria: Wat zuur. Hier heb je toch geen woorden meer voor. Ik vind het zo oneerlijk. Ik wil je heel veel liefde, knuffels en chocola toesturen. Ik hoop dat je de dagen een beetje doorkomt, ik kan me niet voorstellen hoe het nu voor je moet voelen.
Kasteel: Hoe is het met je?
Hier gaat het goed. Ik zit nu op dag 4 van de progynova en bloedverdunners. Ben al aan het aftellen naar mijn eerste controle en naar de eerste controle van onze donor. Ben zó benieuwd. De kliniek belde gister dat ze vol vertrouwen zijn dat het goedkomt om daar te komen, maar dat we tegen die tijd nog wel een keer bellen. Dus daar vertrouw ik maar volledig op. Voor nu vooral erg moe en hoofdpijn door de medicijnen, en een mega blauwe plek op m'n buik. Vanavond nog even genieten van sushi en dan mag ik toch hopen dat dit eindelijk écht de laatste keer mag zijn dat ik hiervan kan genieten dit jaar.
Daisy: 22.... holy sjit. Wat veel! Hoe gaat het met je? Hoe voel je je? Lukt het een beetje met zoveel drinken?
Zizo: Wat een reistijd! Balen inderdaad die maand langer wachten. Gelukkig weet je nu wel waar je aan toe bent, ipv al die afgelopen maanden, maar snap dat je nu ook eigenlijk geen seconde langer meer wilt wachten. Fijn dat jullie een beetje ritme hebben gevonden samen. Ik hoop dat deze maand omvliegt en je veel kan genieten van de zon. <3
Baggal: Harde werker! Denk je ook een beetje aan jezelf? Hoe is het met SA?
Duufje: Spannend zeg! Ik deel de mening dat het super fijn is om hier van je te lezen. Sowieso omdat je in mijn hoofd zit en ik altijd hoop dat het goed met je gaat en ook omdat het heel 'leerzaam' is om jouw ervaringen te lezen. Pleegzorg is ook altijd bij ons een wens geweest, zijn ooit ook al naar zo'n eerste meeting geweest, dus het is heel fijn om jouw verhaal te lezen.
MamaMaria: Wat zuur. Hier heb je toch geen woorden meer voor. Ik vind het zo oneerlijk. Ik wil je heel veel liefde, knuffels en chocola toesturen. Ik hoop dat je de dagen een beetje doorkomt, ik kan me niet voorstellen hoe het nu voor je moet voelen.
Kasteel: Hoe is het met je?
Hier gaat het goed. Ik zit nu op dag 4 van de progynova en bloedverdunners. Ben al aan het aftellen naar mijn eerste controle en naar de eerste controle van onze donor. Ben zó benieuwd. De kliniek belde gister dat ze vol vertrouwen zijn dat het goedkomt om daar te komen, maar dat we tegen die tijd nog wel een keer bellen. Dus daar vertrouw ik maar volledig op. Voor nu vooral erg moe en hoofdpijn door de medicijnen, en een mega blauwe plek op m'n buik. Vanavond nog even genieten van sushi en dan mag ik toch hopen dat dit eindelijk écht de laatste keer mag zijn dat ik hiervan kan genieten dit jaar.
woensdag 27 mei 2020 om 20:25
Heb jullie ook in gedachten! Ik ga nog even goed teruglezen, zodat ik weet wat er allemaal speelt.
Zag al aantal nieuwtjes voorbij komen, maar niet helemaal zeker hoe het er nu voorstaat.
Wilde vooral duufje nog even op het hart drukken ook los met pleegouders te praten, dus zonder moeder (of kindje) of wie dan ook erbij. Is echt heel waardevol vrijuit met elkaar te kunnen praten. En dat moet ook kunnen, het gaat wel om een hele groot besluit dat jullie moeten nemen. Met onze ervaringen nu hadden we dat (achteraf gezien) anders aangepakt.
Weten jullie al hoe het zit qua gezag en intensiteit bezoekregeling? Plus alle officieuze afspraken die er zijn?
Daar kan ook nog heel veel bij komen kijken.
En luister ook heel goed naar jullie (onderbuik) gevoel.
Past deze mogelijke match ook echt bij jullie (oorspronkelijke) aanbod? Of ligt het erbuiten?
Zag al aantal nieuwtjes voorbij komen, maar niet helemaal zeker hoe het er nu voorstaat.
Wilde vooral duufje nog even op het hart drukken ook los met pleegouders te praten, dus zonder moeder (of kindje) of wie dan ook erbij. Is echt heel waardevol vrijuit met elkaar te kunnen praten. En dat moet ook kunnen, het gaat wel om een hele groot besluit dat jullie moeten nemen. Met onze ervaringen nu hadden we dat (achteraf gezien) anders aangepakt.
Weten jullie al hoe het zit qua gezag en intensiteit bezoekregeling? Plus alle officieuze afspraken die er zijn?
Past deze mogelijke match ook echt bij jullie (oorspronkelijke) aanbod? Of ligt het erbuiten?
woensdag 27 mei 2020 om 22:10
.
Super goed nieuws Daisy! Daar komt vast een heel aantal mooie cryo's uit.
Doen ze bij jullie nog extra's? (Ben even kwijt waarom jullie in België zijn beland.)
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
vrijdag 29 mei 2020 om 08:42
Hi Vienna,Vienna25 schreef: ↑27-05-2020 20:25Heb jullie ook in gedachten! Ik ga nog even goed teruglezen, zodat ik weet wat er allemaal speelt.
voorlopig is dit nog een vrijwillige uithuisplaatsing, dus contact zonder de biologische moeder mag niet als zij dat niet wil. Dat maakt het best lastig nu, maar ze is wel meewerkend en op zich goed mee te praten. Maar helemaal vrijuit praten kan nu inderdaad niet.
Als het onderzoek van de Raad van Kinderbescherming is afgerond zal dat wellicht (in dit geval waarschijnlijk) anders zijn, maar nu moet zij overal bij betrokken worden. Gezag ligt nu ook nog bij de biologische moeder, verwachting is dat dat op korte termijn veranderd. Bezoekregeling is niet erg intens, 1 x per week een middag en verder zijn er eigenlijk geen contacten met overige familie. Dus daar zit niet de meeste belasting. De huidige pleegouders en het pleeggezin waar hij 1 weekend per maand heen gaat, willen wel graag contact houden. Dat vinden wij uiteraard prima, heel fijn zelfs, maar wij bepalen daarin wel wat haalbaar is. Verder heeft hij nog een handjevol siblings waarvan er een aantal ook uit huis zijn geplaatst en de rest waarschijnlijk binnenkort, dus contact met hen zal wel e.e.a. van ons gaan vragen.
Match past binnen ons aanbod, qua leeftijd aan de bovengrens. Wij zijn heel kritisch geweest in de matches en hebben er meerdere 'afgeslagen'.
Hebben jullie je weg een beetje gevonden inmiddels?
vrijdag 29 mei 2020 om 15:19
Ik weet niet zo goed hoe ik hierop moet reageren. Ik vind het vooral heel erg naar dat jij het allemaal zo ellendig hebt ervaren. En wie weet onderschrijf ik binnenkort alles wat je zegt, maar ik ben ervan overtuigd dat wij hier heel weloverwogen en realistisch instaan en ons heel erg bewust zijn van de obstakels. De situatie is niet zo zoals je nu aanneemt gelukkig, maar ik ga hier niet verder in op details uiteraard. Wij hebben heel goed contact met alle betrokkenen en naar ons wordt erg goed geluisterd, wij zijn heel kritisch en accepteren zeker niet zomaar alles.
En terug naar de IVF - ICSI avonturen
En terug naar de IVF - ICSI avonturen

vrijdag 29 mei 2020 om 17:35
Duufje: denk dat we langs elkaar heen praten. Heb het helemaal niet als ellendig ervaren, dat schrijf ik nergens.
Maar we hebben nu eenmaal wel al ervaring (ook al is het beperkt) en dan probeer ik daarmee jou te helpen beter voorbereid te zijn dan dat wij waren. Maar uit jouw reactie lees ik dat je daar niet echt behoefte aan hebt, dus ik zal mijn vorige post verwijderen.
Misschien ook beetje teveel off-topic.
Wens jullie veel wijsheid en geluk!
Maar we hebben nu eenmaal wel al ervaring (ook al is het beperkt) en dan probeer ik daarmee jou te helpen beter voorbereid te zijn dan dat wij waren. Maar uit jouw reactie lees ik dat je daar niet echt behoefte aan hebt, dus ik zal mijn vorige post verwijderen.
Misschien ook beetje teveel off-topic.
Wens jullie veel wijsheid en geluk!

vrijdag 29 mei 2020 om 23:27
Hoi Iedereen,
@daizy, wat fijn zeg zo veel bevruchtingen, daar moeten een paar goede kandidaten tussen zitten! ik duim door!
@Zizo, wat onhandig allemaal, ook dat je geen auto mag rijden na die hysteroscopie, kweenie hoor maar dat stelt toch echt niks voor ...ook geen pijnstilling of zo toch? Een eendebek en achteroverleunen (dacht ik tenminste) maar ik mag binnenkort ook weer dus misschien piep ik dan anders. Voor mij vergelijkbaar met terugplaatsing kwa ongemak, en dan mag je ook rijden toch?
@lauwie wanneer is de planning voor jullie om te vertrekken? superspannend!
@maestro, gefeliciteerd!! verloofd wat mooi! kwa centra's kan ik je geen advies geven maar volg je gevoel, dat is superbelangrijk, als je je nu al niet senang voelt dan wordt dat straks alleen maar erger.
En zwangerschapsaankondigingen zijn &*)%$#, er is 1 ding wat ik nog erger vind de baby is geboren aankondigingen van iemand waarvan je niet wist dat er een baby aankwam. Had ik vandaag weer, een (mannelijke) collega uiteraard en dan bam foto in de groepapp, ... geboren jeee..! Kan ik erg slecht hebben...
Heeft misschien ook wel te maken met de teleurstelling van deze week, mijn testjes liepen eerst nog een beetje op en daarna weer af en vandaag waren ze gewoon echt wit...dus nou had ik gewild dat ik dat streepje nooit gezien had. Ik ben gestopt met de utrogestan (onzin ik weet het maar moest van Gent) en hoop dat ik nu snel 'gewoon' ongesteld wordt...bah bah.
@Duufje en Vienna, zouden jullie geinterreseerd zijn in een apart topic te openen over pleegzorg? ik wel namelijk..niet dat ik zelf veel te melden heb zit nog steeds op het wachtbankje (heel ander soort wachtbankje maar in de wacht in ieder geval) maar ik ben best benieuwd naar verhalen van 'de andere kant'. Heb ook die podcast geluisterd van de week. Maar goed dat was een heel positief verhaal eigenlijk. Iedereen weet wel denk ik dat de realiteit met die instellingen lastiger is als hoe je het op de cursus hoort, maar kan me best voorstellen dat er wel wat tips en tricks zijn voor een aanstaande pleegouder?
@daizy, wat fijn zeg zo veel bevruchtingen, daar moeten een paar goede kandidaten tussen zitten! ik duim door!
@Zizo, wat onhandig allemaal, ook dat je geen auto mag rijden na die hysteroscopie, kweenie hoor maar dat stelt toch echt niks voor ...ook geen pijnstilling of zo toch? Een eendebek en achteroverleunen (dacht ik tenminste) maar ik mag binnenkort ook weer dus misschien piep ik dan anders. Voor mij vergelijkbaar met terugplaatsing kwa ongemak, en dan mag je ook rijden toch?
@lauwie wanneer is de planning voor jullie om te vertrekken? superspannend!
@maestro, gefeliciteerd!! verloofd wat mooi! kwa centra's kan ik je geen advies geven maar volg je gevoel, dat is superbelangrijk, als je je nu al niet senang voelt dan wordt dat straks alleen maar erger.
En zwangerschapsaankondigingen zijn &*)%$#, er is 1 ding wat ik nog erger vind de baby is geboren aankondigingen van iemand waarvan je niet wist dat er een baby aankwam. Had ik vandaag weer, een (mannelijke) collega uiteraard en dan bam foto in de groepapp, ... geboren jeee..! Kan ik erg slecht hebben...
Heeft misschien ook wel te maken met de teleurstelling van deze week, mijn testjes liepen eerst nog een beetje op en daarna weer af en vandaag waren ze gewoon echt wit...dus nou had ik gewild dat ik dat streepje nooit gezien had. Ik ben gestopt met de utrogestan (onzin ik weet het maar moest van Gent) en hoop dat ik nu snel 'gewoon' ongesteld wordt...bah bah.
@Duufje en Vienna, zouden jullie geinterreseerd zijn in een apart topic te openen over pleegzorg? ik wel namelijk..niet dat ik zelf veel te melden heb zit nog steeds op het wachtbankje (heel ander soort wachtbankje maar in de wacht in ieder geval) maar ik ben best benieuwd naar verhalen van 'de andere kant'. Heb ook die podcast geluisterd van de week. Maar goed dat was een heel positief verhaal eigenlijk. Iedereen weet wel denk ik dat de realiteit met die instellingen lastiger is als hoe je het op de cursus hoort, maar kan me best voorstellen dat er wel wat tips en tricks zijn voor een aanstaande pleegouder?
zaterdag 30 mei 2020 om 00:04
Mamamaria ik heb geen idee hoe dit onderzoek gaat. Ik moet 4,5 uur rijden. Ze adviseerden me niet zelf te rijden omdat ik me misschien niet lekker zou voelen en last zou hebben van kramp. Ik moet ook pijnstillers meenemen die ik erna nog kan slikken. Geen idee dus, maar ik wil het risico niet lopen. Bovendien zou ik dan alleen heen en terug moeten rijden. Dat is 9 uren rijden op 1 dag. Dat vind ik vrij veel.
zaterdag 30 mei 2020 om 11:17
Mamamaria, wat verdrietig voor maar ga jezelf nu geen verwijten maken. Ik hoop dat je snel verder kan in Gent.
Zizo, kun je niet met de trein? De treinen rijden weer gewoon en de verbinding met Gent vanaf Nederland is prima. (Ik ben groot fan van de trein) Los van dat onhandig dat die onderzoeken zo precies gepland moeten zijn.
Daisy, wow wat een boel bevruchtingen, ik neem aan dat je geen tp krijgt deze maand. Ben benieuwd hoeveel ze kunnen invriezen.
Maestro, je oriënteren op/ aanmelden bij een andere kliniek kan geen kwaad, zeker als je geen uitzicht hebt op een eventuele start.
Lauwie, ga je deze week al naar Spanje voor het geval je in quarantaine moet?
Hier geen nieuws, wachten is ruk maar vanaf deze week weer volledig op school. Zin om leerlingen weer in het echt te zien. Helaas ook weer erg vroeg opstaan.
Zizo, kun je niet met de trein? De treinen rijden weer gewoon en de verbinding met Gent vanaf Nederland is prima. (Ik ben groot fan van de trein) Los van dat onhandig dat die onderzoeken zo precies gepland moeten zijn.
Daisy, wow wat een boel bevruchtingen, ik neem aan dat je geen tp krijgt deze maand. Ben benieuwd hoeveel ze kunnen invriezen.
Maestro, je oriënteren op/ aanmelden bij een andere kliniek kan geen kwaad, zeker als je geen uitzicht hebt op een eventuele start.
Lauwie, ga je deze week al naar Spanje voor het geval je in quarantaine moet?
Hier geen nieuws, wachten is ruk maar vanaf deze week weer volledig op school. Zin om leerlingen weer in het echt te zien. Helaas ook weer erg vroeg opstaan.

zaterdag 30 mei 2020 om 21:16
@ Zizo, sorry zo bedoelde ik het niet, 9 uur rijden op 1 dag zou ik ook niet doen in mijn eentje. Ik heb dit onderzoek gehad en vond het toen goed te doen, maar ze gaan natuurlijk wel met een camera je baarmoeder en daar kan je kramp van krijgen. Ik hoop voor je dat het voor jou net zo meeviel als bij mij (en dat alles er goed uitziet natuurlijk).
zaterdag 30 mei 2020 om 22:53
Duufje, ik wil je nog even laten weten dat ik de laatste tijd weer meerdere blije snoetjes heb mogen zien van kinderen die geplaatst zijn in pleeggezinnen.
Ik snap dat Vienna ook bewust de andere kant wilt laten inzien, en dat is ook goed. Maar ik zie ook zo veel moois gebeuren.
Ik vind het echt mooi dat jullie dit gaan doen, en je weet nooit van te voren hoe het loopt. En juist dat maakt dit ook zo uitdagend.
Zizo, hysterscopie vond ik echt heel erg snel gaan in Gent. Ik had meegedaan aan een onderzoek waardoor het leek alsof ze mij drugs hadden gegeven, soort aan het spacen.
Snap dat 9r in je eentje echt te veel is.
Mamamaria, hou op echt.
Niet weer ook deze ellende meemaken. Kan het dan ook niet een keer normaal gaan?
Daiz, wat een onwijze prachtige uitslag.
En snap dat Flipje dat zegt, het is een afvalrace, maar ik vind dit toch wel echt geweldig klinken.
Ik ben nog steeds voor eitjes uitdelen
Voel je je goed?
Baggal, hoe is het met jullie?
Red jij het allemaal qua drukte?
Maestra, wat een te gek nieuwtje!
Je gaat trouwen
Hoe bijzonder! Ben je aan het nagenieten?
Ik snap dat Vienna ook bewust de andere kant wilt laten inzien, en dat is ook goed. Maar ik zie ook zo veel moois gebeuren.
Ik vind het echt mooi dat jullie dit gaan doen, en je weet nooit van te voren hoe het loopt. En juist dat maakt dit ook zo uitdagend.
Zizo, hysterscopie vond ik echt heel erg snel gaan in Gent. Ik had meegedaan aan een onderzoek waardoor het leek alsof ze mij drugs hadden gegeven, soort aan het spacen.
Snap dat 9r in je eentje echt te veel is.
Mamamaria, hou op echt.
Niet weer ook deze ellende meemaken. Kan het dan ook niet een keer normaal gaan?
Daiz, wat een onwijze prachtige uitslag.
En snap dat Flipje dat zegt, het is een afvalrace, maar ik vind dit toch wel echt geweldig klinken.
Ik ben nog steeds voor eitjes uitdelen

Voel je je goed?
Baggal, hoe is het met jullie?
Red jij het allemaal qua drukte?
Maestra, wat een te gek nieuwtje!
Je gaat trouwen

Hoe bijzonder! Ben je aan het nagenieten?
zondag 31 mei 2020 om 10:02
Geeft niet hoor, ik weet dat je hier met goede bedoelingen schrijft!MamaMaria81 schreef: ↑30-05-2020 21:16@ Zizo, sorry zo bedoelde ik het niet, 9 uur rijden op 1 dag zou ik ook niet doen in mijn eentje. Ik heb dit onderzoek gehad en vond het toen goed te doen, maar ze gaan natuurlijk wel met een camera je baarmoeder en daar kan je kramp van krijgen. Ik hoop voor je dat het voor jou net zo meeviel als bij mij (en dat alles er goed uitziet natuurlijk).

Net gekeken dat het met de trein 6 uren reistijd is (enkele reis). Dat ga ik dus niet doen. Maar als het goed is, kunnen we fijn alle onderzoeken voor man en mij op 1 dag doen, dus dat komt goed.
Ik vind het wel fijn om te lezen dat het onderzoek heel erg meevalt. Ook Moos die dit schrijft.
Overigens zijn wij als ivf/icsi-dames wel wat gewend aan polonaise aan ons lijf, dus doen we volgens mij allemaal niet zo moeilijk met onderzoeken. Ik verbaas mij er soms nog over dat er mensen zijn die zich niet laten testen op baarmoederhalskanker omdat ze geen uitstrijkje durven doen.
zondag 31 mei 2020 om 17:14
Ik moet heel eerlijk zijn dat mijn oproep voor mn uitstrijkje al even op me ligt te wachten. Als arts zou ik beter moeten weten, maar alle polonaise aan mn lijf de afgelopen jaren heeft ook zo zn sporen achter gelaten. Nu is mijn redenatie ook een beetje dat ik de afgelopen 5 jaar aardig vaak een blik op mn baarmoedermond heb gehad, dus nu wel even durf te wachten hiermee. Als deze tp achter de rug is, en hopelijk de daarop volgende zwangerschap, dan zal ik het alsnog braaf laten doen.
Daisy: hoe is het met je? Hebben jullie alweer iets gehoord?
MamaMaria: hoe is het met jou?
Hier nog weinig spannends. Met vlagen veel last van bijwerkingen. Morgen gaat de dosering van progynova weer omhoog, dus zijn we weer een stapje dichterbij. Woensdag de eerste controle van de donor en zaterdag mijn eerste controle. Spannend!!
Daisy: hoe is het met je? Hebben jullie alweer iets gehoord?
MamaMaria: hoe is het met jou?
Hier nog weinig spannends. Met vlagen veel last van bijwerkingen. Morgen gaat de dosering van progynova weer omhoog, dus zijn we weer een stapje dichterbij. Woensdag de eerste controle van de donor en zaterdag mijn eerste controle. Spannend!!