Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

13-09-2019 20:48 3084 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Sense, Mia_3
Prikken & slikken Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro
Wachten op cryo-tp Elisboompje, piene1987, DaisyLiz
In de wachtweken (testdatum)

Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt IVF4 wachten op start Düsseldorf cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 7 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(38/38)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 2 wachten op start ICSI2
Elisboompje
(30/33)
2018 2019 ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's ICSI 1 Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020)
piene1987 2016 2019 slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's ICSI1 wachten op cryo tp nog 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, maastricht
Maestro 2018 2019 PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad ICSI / IVF
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 wachten op start ICSI3
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 Start met stimuleren C&C Heinsberg (DL)
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wolbolletje en Blauwekat ik leef met jullie mee! Vooral zo'n eerste keer is superspannend omdat je niet weet wat je te wachten staat.

Vienna die tweede wachtweek is killing! Succes! Weet je al wanneer je gaat testen?

Verder vind ik de verhalen over slecht ontdooide cryo's erg verdrietig en maakt dit me ook weer onzeker. Nu heb ik alleen bij mijn 2e poging in de gelukkige positie van het hebben van cryo's gezeten (ik had er toen 2). Cryo's hebben geeft vertrouwen, maar als het ontdooien zo vaak misgaat, smelt het vertrouwen als sneeuw voor de zon.

Ik zit zelf nog in de wachtstand. Hopelijk 7 september de uitslag van de onderzoeken en daarna snel beginnen (als de uitslagen niet tegen zitten). Maar ik merk ook aan alles wat ik hier lees, dat ik begin op te zien tegen een nieuwe poging. Nu ik dit nog in het vooruitzicht heb, hoef ik mijn kinderwens nog niet af te sluiten. Als ik aan die poging begin, weet ik dat het de laatste kans is. Als de uitkomst slecht is en ik niet zwanger raak, is het voorbij. Ik heb dat moment vorig jaar meegemaakt en dat trok ik echt niet. Na veel gepraat toch nog een poging, maar ik durf bijna niet omdat dat zwaard zo boven mijn hoofd hangt.
Voor nu lekker kop in het zand, denken dat ik ooit moeder word, en genieten van de zomer.
Gatsie wat rot al die slecht ontdooide embryo's, hopelijk snel beter nieuws.

De eerste keer ivf is razend spannend, ik hoop ook dat het voor jullie bij één keer blijft.

Wollebolletje, thuiswerken gaat vast prima. Probeer wel weer een beetje te bewegen omdat dat de doorbloeding bevordert.

Vienna wel ervaring met opgezette buik maar dat was na punctie, of door PMS, maar mijn PMS is minder geworden. Ik duim voor je, zo fijn om hier weer eens goed nieuws te hebben.

Lauwie hoe gaat het met jou?

Baggal, hoop dat je snel naar NL mag om je ouders te bezoeken.

Duufje, hoop dat het bij jullie goed, nu vakantie en ik hoop ook rust voor het pleegkindje?

Moos, lees ik nu tussen de regels door dat je weer een poging doet?

Zizo, alles wat je schrijft herken ik wel, het uitstellen van de laatste poging. Hopelijk kun je deze maanden een beetje opladen, en je lichaam tot rust laten komen. Ik hoop zo voor jullie dat het gaat lukken.

Hier vooral spanning, alswe het traject in mogen dan is dit echt onze laatste kans, je krijgt twee keer een batch. Tegelijkertijd frustreert het me wel dat alles zo lang duurt, dat je geen idee hebt wanneer je mag starten als we al mogen starten. dat dit net het ziekenhuis is in NL die het langzaamst lijkt te starten. Heb het ook gehad met keuze menu's en wachttijden, hoe doen mensen dat die werken? Ben dus nog steeds niet teruggebeld voor het maken van een afspraak. Gelukkig horen we over een maand of we door mogen. Vanwege mijn leeftijd moeten we alles zelf betalen dus ook het OFO, schrik van de bedragen. Nu kunnen we het betalen dus het is prima. Ik wist het ook natuurlijk maar als je bedenkt dat alles telefonisch gaat. Het deel van mijn man wordt wel vergoed, Hij wordt bijna 42 ben dus benieuwd hoe het dan gaat met zijn kosten. Hier dus vooral wachten.

Iedereen heel veel succes, en graag weer snel goed nieuws, en eerst natuurlijk veel gestarte behandelingen.
gisteren is mijn moeder overleden. Ik ben kapot van verdriet....
samen sta je sterker
maestro schreef:
19-07-2020 15:36
gisteren is mijn moeder overleden. Ik ben kapot van verdriet....
En dan staat de wereld ineens stil...
Wat verschrikkelijk!!!! Heel veel sterkte!
:rose: :hug: :hug: :lips:
Och maestro wat afschuwelijk! Heel veel sterkte! :hug:
wat verdrietig voor je Maestro, sterkte
O maestro :cry: heel veel sterkte!
Jeetje Maestro: wat is dat onverwacht snel gegaan... :'(

Gecondoleerd en heel veel sterkte voor jou en alle anderen die achterblijven. :redrose: :redrose: :redrose:

Ik reageer op een later moment op alle anderen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ach lieve Maestro, ik ben nog een stille meelezer hier. Wat afschuwelijk, ik word helemaal naar van je bericht. Gecondoleerd :redrose:
Wat vreselijk Maestro... heel veel sterkte :redrose:
Meastro wat ontzettend verdrietig en naar. Heel veel sterkte toegewenst
Ahnee Maestro, wat afschuwelijk. Heel veel sterkte. :redrose:
Wolbolletje, spannend zeg! Ik snap goed dat je er na zo'n pauze wel aan toe bent. Wij zouden na 4x IUI ivf gaan doen, maar dat kon niet door corona. Dus ma 2 maanden wachten, mochten we toen nog 2 extra IUI behandelingen doen.
Succes morgen, hopelijk valt het mee.

Vienna, fijn dat de eerste week zo snel ging. Weet je je ook dagelijks, om je overstimulatie in de gaten te houden? Dat is het advies bij mijn ziekenhuis. Succes met wachten, hopelijk heb je goed nieuws over een weekje!
Nee toch maestro wat verschrikkelijk, harteloos, veel te jong en veel te snel.
Sterkte lieve meid. Denk goed om jezelf, de komende dagen gaan zo hectisch zijn met de begrafenis, en daarna voelt t als een leegte ineens. Niet te snel willen of te veel van jezelf verwachten. Doe alles wat je wilt voor een mooie afscheid, en neem daarna even rust. Ik hoop dat jullie als familie steun bij elkaar kunnen vinden.
Sterkte lieverd!
Oh wat ontzettend heftig en verdrietig maestro, heel veel sterkte :hug: :rose:
Wolbolletje, veel succes vandaag!
Hopelijk valt alles je mee, heb je een goede opbrengst en heb je vrijdag alweer een tp! Spannende week! :worship:
Succes vandaag Wolbolletje!

En welkom hier Blauwe kat. Spannend dat je bijna mag starten.
Wat een ontzettend verdrietig nieuws Maestro. Heel, heel veel sterkte. :rose:

DaisyLiz, hoe is het met jou nu?
Pergamon schreef:
21-07-2020 10:32
Wat een ontzettend verdrietig nieuws Maestro. Heel, heel veel sterkte. :rose:

DaisyLiz, hoe is het met jou nu?
Het gaat goed hoor, wat lief dat je weer naar me vraagt! Mijn terugplaatsing vorige week dinsdag ging op het allerlaatste moment niet door (ik was al in Gent) dus dat was balen. Inmiddels alweer begonnen met een nieuwe cyclus en als alles dit keer wel goed gaat hopelijk over ongeveer twee weken een terugplaatsing. Hoe is het met jou?
DaisyLiz schreef:
21-07-2020 12:22
Het gaat goed hoor, wat lief dat je weer naar me vraagt! Mijn terugplaatsing vorige week dinsdag ging op het allerlaatste moment niet door (ik was al in Gent) dus dat was balen. Inmiddels alweer begonnen met een nieuwe cyclus en als alles dit keer wel goed gaat hopelijk over ongeveer twee weken een terugplaatsing. Hoe is het met jou?

Ik volg je hier speciaal en ik denk echt vaak aan je. Hopelijk werkt alle positieve energie een beetje snel in een mooi (blijvend) resultaat voor jullie! Hoop het zo!! Ik ben inmiddels flink opgeknapt. Ik bleek van alle hormonen een hormoon-gerelateerde-angst/depressie-achtig iets te hebben gehad. Dat verklaarde veel. Heel fijn en goed begeleid door een psychiater. Gelukkig is dat sinds de geboorte weggetrokken en begin ik mezelf weer een beetje te herkennen. Voor het eerst sinds (half) 2016 ook al maanden geen ziekenhuis meer van binnen gezien en gossiemikke wat is dat fijn.
Pergamon schreef:
21-07-2020 13:55
Ik volg je hier speciaal en ik denk echt vaak aan je. Hopelijk werkt alle positieve energie een beetje snel in een mooi (blijvend) resultaat voor jullie! Hoop het zo!! Ik ben inmiddels flink opgeknapt. Ik bleek van alle hormonen een hormoon-gerelateerde-angst/depressie-achtig iets te hebben gehad. Dat verklaarde veel. Heel fijn en goed begeleid door een psychiater. Gelukkig is dat sinds de geboorte weggetrokken en begin ik mezelf weer een beetje te herkennen. Voor het eerst sinds (half) 2016 ook al maanden geen ziekenhuis meer van binnen gezien en gossiemikke wat is dat fijn.
Ah wat fijn om te horen, dat klinkt echt heel goed! En wat is je dat gegund :heart:
Wat lief dat jullie aan mij hebben gedacht vandaag! Het zit erop - alles is prima gegaan (narcose, punctie, bijkomen, ik was eind van de ochtend alweer thuis). Ik heb nog wat napijn en vanmiddag een dutje gedaan maar het valt me alles mee. Ik weet inmiddels dat er 11 rijpe eicellen gevonden zijn - daar ben ik heel blij mee! Vrijdag horen we meer en dan zou ook een eventuele terugplaatsing zijn inderdaad.

Blauwe Kat, hoe vind je de deca tot nu toe?
DaisyLiz schreef:
21-07-2020 14:06
Ah wat fijn om te horen, dat klinkt echt heel goed! En wat is je dat gegund :heart:

Lief, dank je wel! :heart: We hopen over een tijdje toch weer het ziekenhuis op te zoeken. Nu we weten "wat er aan de hand is" (bij mij) hopen we dat we nog een keer zoveel geluk mogen krijgen.
Maestro, veel sterkte! Ik had je berichtje maandag niet gezien. Sterkte de komende dagen met alles, hopelijk wordt het een mooie dienst :rose:

@Wolbolletje, tot nu toe valt het me mee. Nog geen bijwerkingen, en ik had gehoord dat de naald vervelend kan zijn. Maar met de tip van de verpleegster om hem er zo snel mogelijk in te prikken, gaat het prima. Ik ben al menopur gewend, dus naalden vind ik geen probleem...
@Maestro, wat vreselijk...heel veel sterkte de komende tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven