Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

13-09-2019 20:48 3084 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Sense, Mia_3
Prikken & slikken Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro
Wachten op cryo-tp Elisboompje, piene1987, DaisyLiz
In de wachtweken (testdatum)

Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt IVF4 wachten op start Düsseldorf cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 7 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(38/38)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 2 wachten op start ICSI2
Elisboompje
(30/33)
2018 2019 ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's ICSI 1 Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020)
piene1987 2016 2019 slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's ICSI1 wachten op cryo tp nog 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, maastricht
Maestro 2018 2019 PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad ICSI / IVF
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 wachten op start ICSI3
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 Start met stimuleren C&C Heinsberg (DL)
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Daisy: het is heel moeilijk om er in te blijven geloven. Ook omdat je enerzijds je zelf wil beschermen tegen klappen en anderzijds omdat je behoorlijk veel hebt meegemaakt. En toch heb je natuurlijk wel een prachtig aantal cryo’s liggen en -sorry heel afgezaagd- hoeft er “maar” een gouden blastocyst bij te zitten die je (opnieuw) mama maakt. You need to be in it to win zei mijn man altijd.

Neo: ik vroeg me idd af hoe het met je was. Wat fijn dat je zo’n kort traject hebt. Spannend ook weer. En wachten in Corona tijd is heel rot. Hier in Engeland zijn de maatregelen nog steeds scherp. Sinds dit weekend zijn de sportscholen weer open, maar ik werk nog altijd vanuit huis. Ik merk wel dat het echt iedere dag hetzelfde is en ik daar best chagrijnig van word.

Duuf: Hoezzie bij jou? Kan hij zijn draai een beetje vinden? Betrap mijzelf er op dat ik geregeld aan jullie denk.

Lauwie: hoop dat jij je een beetje staande houdt. En dat je straks kunt genieten in Griekenland.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Dames willen jullie ff meedenken aub.
Afgelopen nacht.. dag 2 na de tp kreeg ik een heel raar gevoel in mijn buik.. dat ik er van wakker werd. Zo een zeurende en krampende pijn. In de ochtend bij het afvegen zag ik bloedverlies licht van kleur

Heeft iemand dit eerder meegemaakt?
Is dit een slecht teken?
Ik heb dat gehad bij de tp van mijn zoon. Ik denk dat het nog door de tp komt...
lilly1980 schreef:
28-07-2020 10:29
Ik heb dat gehad bij de tp van mijn zoon. Ik denk dat het nog door de tp komt...
Dank je wel lilly,

Ik heb inmiddels zeker meer dan 20 tp's gehad maar dit nooit meegemaakt. Vandaar dat ik schrok. Dank je wel voor jouw reactie.
Ik ben even tijdje weggeweest maar ik wilde @maestro even sterkte toewensen. Een moeilijke tijd en wat mooi dat je moeder brieven heeft geschreven ... heel ontroerend. Heel dikke knuffel
knor010 schreef:
28-07-2020 11:31
Dank je wel lilly,

Ik heb inmiddels zeker meer dan 20 tp's gehad maar dit nooit meegemaakt. Vandaar dat ik schrok. Dank je wel voor jouw reactie.
Ik heb er totaal 5 gehad, wel een stuk minder dan jij, maar ook nooit eerder gehad. Ik zal me er geen zorgen over maken. Is het wel al gestopt?
lilly1980 schreef:
28-07-2020 17:56
Ik heb er totaal 5 gehad, wel een stuk minder dan jij, maar ook nooit eerder gehad. Ik zal me er geen zorgen over maken. Is het wel al gestopt?
Helaas dat ik zoveel heb gehad. Sinds 2007 al in de mm. Ja het is gestopt gelukkig maar.
Hoe ver ben jij lilly?
knor010 schreef:
28-07-2020 19:45
Helaas dat ik zoveel heb gehad. Sinds 2007 al in de mm. Ja het is gestopt gelukkig maar.
Hoe ver ben jij lilly?
Al zo lang, wat erg zeg :hug: ik schrijf niet meer actief mee, omdat ik inmiddels 2 kinderen heb mogen krijgen via ICSI. Maar heb destijds heel veel aan dit topic gehad. Gelukkig is het wel weer gestopt! Ik hoop héél erg dat het dit keer zo mag zijn voor jou :heart:
lilly1980 schreef:
28-07-2020 21:22
Al zo lang, wat erg zeg :hug: ik schrijf niet meer actief mee, omdat ik inmiddels 2 kinderen heb mogen krijgen via ICSI. Maar heb destijds heel veel aan dit topic gehad. Gelukkig is het wel weer gestopt! Ik hoop héél erg dat het dit keer zo mag zijn voor jou :heart:
Hey Lilli,

Ook ik heb 2 dochters dmv ivf. Ik ben op dit moment bezig voor een derde.
Knor, ik heb geen ervaring, dus geen tips. Maar ik ga voor je duimen dat het wegblijft!

Ik heb vandaag mijn startecho gehad. Alles ziet er goed uit. Ze rekenen morgen als dag1, en vrijdag begin ik met gonal f. Ik heb weer veel hoop en positiviteit bij elkaar geraapt, dus ik heb wel "zin" om te beginnen. Ik ben benieuwd wat ivf ons gaat brengen!
Blauwe_Kat schreef:
28-07-2020 22:40
Knor, ik heb geen ervaring, dus geen tips. Maar ik ga voor je duimen dat het wegblijft!

Ik heb vandaag mijn startecho gehad. Alles ziet er goed uit. Ze rekenen morgen als dag1, en vrijdag begin ik met gonal f. Ik heb weer veel hoop en positiviteit bij elkaar geraapt, dus ik heb wel "zin" om te beginnen. Ik ben benieuwd wat ivf ons gaat brengen!
Hoi blauwe kat,

Dank je wel. Wat fijn dat jij jouw startecho hebt gehad en dat alles er goed uitzag.
Is dit de eerste keer ivf?
Goed zo, altijd positief blijven
knor010 schreef:
28-07-2020 23:46
Hoi blauwe kat,

Dank je wel. Wat fijn dat jij jouw startecho hebt gehad en dat alles er goed uitzag.
Is dit de eerste keer ivf?
Goed zo, altijd positief blijven
Ja, eerste ivf na 6x IUI.
Even kort inbreken nav de lieve belangstelling van Baggal.
Het gaat goed hier, echt boven verwachting om eerlijk te zijn. We hebben wel onze worstelingen en moeilijke momenten natuurlijk, maar ik had me eerlijk gezegd ingesteld op 'erger'. Hij vraagt veel van ons, maar dat is logisch en ook min of meer ingecalculeerd, maar geeft ook veel. Het is een heel leuk jongetje om om je heen te hebben (meestal :-) ). Hij is heel stoer en doet het over het algemeen heel goed. Ik vind het verbazingwekkend hoe hij zich aanpast en eerlijk gezegd ook hoe wij ons aanpassen. Het gaat heel natuurlijk, zeker gezien hij pas 3,5 week bij ons is.
Als hij verdrietig of boos is, dan komen zijn gedragsproblemen overduidelijk tot uiting en dat is vooral voor hem heel lastig. Wij kunnen daar tot nu toe wel goed mee omgaan, maar hij zit zichzelf dan vooral enorm in de weg en kan eigenlijk niet op een goede manier met zijn emoties omgaan. Er is ook nog veel onduidelijkheid mbt zijn toekomst, dus dat helpt nog niet. Dat zal ook nog een paar maanden duren.
Hij vindt het wel fijn bij ons en zegt dat ook, maar hij wil ook vooral heel graag terug naar zijn moeder. Dat zit er niet in en de verwachting is er ook niet dat dat gaat gebeuren, maar zolang er geen officiele uitspraak is moeten wij ons daarover ook op de vlakte houden en dat is soms lastig. Vooral omdat wij hem dan uitleggen dat mama nu even niet voor hem kan zorgen terwijl wij weten dat het niet alleen 'nu even' is.
Maar per saldo gaat het echt behoorlijk goed. We zijn blij dat we deze stap hebben genomen.

Lieve dames, ik blijf meelezen. Heel veel succes allemaal!
Ah Duufje wat een fijn berichtje om te lezen van jullie. Wat fijn dat het zo goed gaat. Ik weet zeker dat het jongetje bij jullie een hele fijne en warme plek heeft gekregen.

knor010 ik heb je in de tabel gezet! Gek van het bloedverlies, ik had toevallig afgelopen weekend zelf ook spotting. Het was de dag erna weer weg dus ik maak me er maar niet te druk om!

Baggal you need to be in it to win it, die ga ik onthouden! En je hebt gelijk. Ik probeer mezelf moed in te praten door te denken: tenminste één van de elf blasto's blijft plakken, dat moet gewoon.

Blauwe kat fijn dat je mag starten met de gonal f! Vanaf nu gaat het vaak snel. Hoeveel eenheden ga je spuiten?

Hier: vanochtend een echo gehad en bloedgeprikt in Nl. Moet straks de resultaten doorsturen naar Gent en dan hoor ik of de tp al ingepland kan worden.
Duufje wat goed dat jullie het goed aan kunnen. Het is niet niks en heb er veel bewondering voor dat je dit doet. Ik weet zeker dat dit ventje er positiever uit gaat komen bij jullie :heart:
Blauwe_Kat schreef:
29-07-2020 08:28
Ja, eerste ivf na 6x IUI.
Spannend...ik zal voor jou duimen.
Duuf: wat fijn om van je te lezen! bemoedigende en eerlijke berichten, onwijs knap hoe jullie samen met hem bezig zijn om een stabiele situatie te creeëren binnen de mogelijkheden die er zijn. Elke stap vooruit is iets wat anders nooit was gelukt.

Daisy: hou vol, hou de goede vibe vast! het is zo ongelooflijk zwaar, maar ik steun de uitspraak van Baggal haar man volledig: blijf er in geloven, gooi de frustraties eruit en huil wanneer het hoog zit. Maar elke poging is een kans, ik hoop dat je weer snel naar Gent kunt!

Blauwe Kat; spannend! Op een mooi traject en hopelijk een hele mooie afloop ;-)

Knor: hou vol, straks hopelijk mooi nieuws!

Jolie20: dank je wel voor je lieve berichtje. Hoe is het met jou ondertussen?

Baggal: hoe is het met je vader? nog steeds kleine stappen vooruit? Hebben jullie de cruise nu helemaal afgezegd/uitgesteld?

Neo: hoe gaat het met jou ondertussen? Kort protocol is fijn, hopelijk vallen de bijwerkingen mee.

Lauwie, Moos, Mia: hoe is het met jullie?

Hier weer voorzichtig gestart met werken, valt eerlijk gezegd wat tegen aangezien de mailbox nog aardig gevuld is geweest. Ik wil natuurlijk wel snel te veel, maar mijn hersens moeten nog afgestoft worden. Ik heb me aangemeld voor een plek, maar wat blijkt; het LUMC-lab wordt verbouwd eind augustus/begin september. Aangezien het poging 1 is er kans dat ik langer moet stimuleren ( nu ingezet op kort protocol met Gonal-F lage hoeveelheid) en dat er dan geen punctie uitgevoerd kan worden. Kortom: we schuiven een rondje door. Ik ben daar helemaal ok mee, want ik heb in overleg met mijn baas en vriend (wel in andere volgorde besproken ;-)) om komende maand op een andere locatie rustig bij te komen en halve dagen te werken. Mijn vader gaat ook mee, dus dat wordt even een heerlijk maandje bijtanken en toch wat van vakantie. Dan ben ik ook weer meer uitgerust voor poging 1. ik zie het als dat de keuze voor ons gemaakt wordt en dit niet ons moment is om te starten. Wat wel enorm fijn was dat ik gisteren ruim een uur (!) met de arts aan de telefoon heb gehangen om even rustig van alles door te spreken, van traject tot maatschappelijke ondersteunen en mijn mentale gesteldheid. Ik was verbaasd dat er zoveel tijd voor was, maar ze zei dat ze gewoon een dubbele afspraak had ingepland. zo'n fijn mens.
samen sta je sterker
Duufje, wat mooi van jullie. Ik hoop dat het steeds beter zal gaan, en dat jullie een fijne tijd zullen hebben met zijn drieën.

Maestro, fijn dat jullie er even tussen uit gaan. Sterkte de komende tijd.

Daisy, wanneer krijg je de resultaten van de bloedtesten? Hopelijk snel een tp.
En ik ga 225 Gonaf spuiten. Ik vind het best veel, dus hopelijk een mooi aantal follikels!
Lieve maestro, ik heb je een pb gestuurd :redrose:
Lieve Duuf: wat een mooie post zeg en fijn dat het goed gaat en je verwachtingen je ook zo overtreffen. Ik kan mij heel goed voorstellen dat het lastig is wanneer hij zijn biologische moeder zo mist en je hem niet de keiharde waarheid kan vertellen. Zeker niet wanneer hij toch ook kwetsbaar is. En hopelijk kan hij er tzt in meegroeien en kan hij ook ervaren hoe het is wanneer er om hem gegeven is. Zonder zijn achtergrond te kennen raakte het mij destijds wel dat zijn biologische moeder de focus zo legde op het negatieve. Niet dat ik het niet snap wanneer een ouder soms moeite heeft met het gedrag van een kind overigens, maar om dit als focus te zien vond ik best aangrijpend. En ik hoop enorm dat het goed blijft gaan en jullie hem die stabiliteit en liefde kunnen geven.

Maestro: Wat ontzettend goed dat je even je rust pakt. Voor wat betreft het traject is de beslissing eigenlijk voor jullie genomen, maar ik kan mij zo voorstellen dat het ook lucht geeft, juist omdat je middenin zo’n verdrietige periode zit. De ziekte en overlijden van je moeder is ook heel snel gegaan...
De cruise hebben we gecanceld: we weten niet wat covid gaat doen de komende maanden en als we zouden gaan dan zouden we dat doen met het risico dat de maatschappij zonder gevolgschade tot 20 dagen voor vertrek zou kunnen annuleren. Mijn man moet echter de werkgever tijdig inlichten en als er vervanging is geregeld en de cruise gecanceld wordt, zou dat als bijgevolg hebben dat hij 4 maanden onbetaald thuis zou zitten. Niet echt een aangenaam idee. We hebben de cruise van 108 dagen omgezet naar 7 dagen Fjorden in Noorwegen ergens in de zomer 2021. Ik wacht nog wel op de refund van onze aanbetaling van de wereldreis.

Vienna: hou jij het vol na de enorme teleurstelling?

Knor: Jeetje: 20 TP’s!! Maar uiteindelijk toch twee mooie kinderen mogen krijgen. Spannend dat je nu voor een 3e gaat. Vind je het makkelijker omdat je weet wat je te wachten staat?
Ik heb 8 embryo’s teruggeplaatst gekregen (in 4 TP’s) en daar is uiteindelijk in de laatste poging mijn dochter van inmiddels 34 maanden uit voort gekomen. Wij houden het hierbij trouwens, maar ik ben, net als Lilly, hier nog wel te vinden en lees altijd wel mee (althans dat probeer ik).

Kasteel: is er inmiddels wat meer duidelijk?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Duufje: wat fijn dat het zo goed gaan en wat vind ik jullie dapper als ik jullie verhaal zo lees. Lijkt me niet makkelijk om zijn verdriet en struggle aan te zien en mee om te gaan. Zo te horen hebben jullie veel liefde te geven. Zo mooi voor een kindje dat dat zo nodig heeft.

Maestro: wat fijn dat er de ruimte is om een maand rustiger aan te doen. Heel goed om even voor jezelf te kiezen. Hoe is het met je vader? Waren je ouders nog bij elkaar. Ik hoop dat je de komende tijd wat rust en ruimte krijgt voor de heftige periode die jullie hebben meegemaakt en dat je straks weer kan starten met een nieuwe poging. Hele dikke knuffel!

Lauwie hoe is het nu met jou?

Hier heb ik de 3e ICSI poging gehad in DL. Dit moest hem worden. In NL hadden wij altijd weinig en slechte 3-daagse embryo’s in totaal in NL 3 TP gehad. In DL ging het niet veel beter... na veel gedoe tijdens de stimulatie met cysten en flinke overstimulatie is er uiteindelijk 1 blasto ingevroren... Dit moest onze laatste poging zijn. Ik ben echt helemaal op en ik weet nu even niet meer waar ik moet beginnen...
Maestro je klinkt ontzettend sterk. Fijn dat je de komende tijd even rustig aan kunt doen en dat je vrede hebt met hoe het traject nu loopt. En heel fijn ook zo'n begripvolle arts! Ga je nu in augustus beginnen met stimuleren?

Blauwe kat oh ja dat is een behoorlijke dosis! Je hebt natuurlijk IUI gedaan met stimulatie? Dat is wel een voordeel, omdat ze dan vaak wat beter kunnen inschatten welke dosis verstandig is.

Lauwie hoe is het nu met jou?

Jolie ah ik snap heel goed dat je teleurgesteld bent.... wat balen dat er slechts één blasto is ingevroren. Dit is wel de eerste keer dat je een blasto hebt? Wie weet lieve Jolie, is deze ene dan toch genoeg... Wanneer zou je voor een terugplaatsing kunnen gaan?

Hier: Gisteren gebeld dat alles er goed uitziet en ik, als alles goed gaat, dinsdag een terugplaatsing heb.
Baggal schreef:
29-07-2020 23:35
Lieve Duuf: wat een mooie post zeg en fijn dat het goed gaat en je verwachtingen je ook zo overtreffen. Ik kan mij heel goed voorstellen dat het lastig is wanneer hij zijn biologische moeder zo mist en je hem niet de keiharde waarheid kan vertellen. Zeker niet wanneer hij toch ook kwetsbaar is. En hopelijk kan hij er tzt in meegroeien en kan hij ook ervaren hoe het is wanneer er om hem gegeven is. Zonder zijn achtergrond te kennen raakte het mij destijds wel dat zijn biologische moeder de focus zo legde op het negatieve. Niet dat ik het niet snap wanneer een ouder soms moeite heeft met het gedrag van een kind overigens, maar om dit als focus te zien vond ik best aangrijpend. En ik hoop enorm dat het goed blijft gaan en jullie hem die stabiliteit en liefde kunnen geven.

Maestro: Wat ontzettend goed dat je even je rust pakt. Voor wat betreft het traject is de beslissing eigenlijk voor jullie genomen, maar ik kan mij zo voorstellen dat het ook lucht geeft, juist omdat je middenin zo’n verdrietige periode zit. De ziekte en overlijden van je moeder is ook heel snel gegaan...
De cruise hebben we gecanceld: we weten niet wat covid gaat doen de komende maanden en als we zouden gaan dan zouden we dat doen met het risico dat de maatschappij zonder gevolgschade tot 20 dagen voor vertrek zou kunnen annuleren. Mijn man moet echter de werkgever tijdig inlichten en als er vervanging is geregeld en de cruise gecanceld wordt, zou dat als bijgevolg hebben dat hij 4 maanden onbetaald thuis zou zitten. Niet echt een aangenaam idee. We hebben de cruise van 108 dagen omgezet naar 7 dagen Fjorden in Noorwegen ergens in de zomer 2021. Ik wacht nog wel op de refund van onze aanbetaling van de wereldreis.

Vienna: hou jij het vol na de enorme teleurstelling?

Knor: Jeetje: 20 TP’s!! Maar uiteindelijk toch twee mooie kinderen mogen krijgen. Spannend dat je nu voor een 3e gaat. Vind je het makkelijker omdat je weet wat je te wachten staat?
Ik heb 8 embryo’s teruggeplaatst gekregen (in 4 TP’s) en daar is uiteindelijk in de laatste poging mijn dochter van inmiddels 34 maanden uit voort gekomen. Wij houden het hierbij trouwens, maar ik ben, net als Lilly, hier nog wel te vinden en lees altijd wel mee (althans dat probeer ik).

Kasteel: is er inmiddels wat meer duidelijk?

Ja 20 tp's. Dit is inclusief cryo's. Bij mij mislukken de cryo's altijd helaas. Ja ik vind het zeker makkelijker maar elke behandeling is weer anders mbt je gevoelens.

Mag ik vragen waarom jij het daarbjj houdt? Is het om de belastbaarheid van het traject?
Pfff even mijn frustraties kwijt! Zijn er meer die zo ontzettend veel moeite moeten doen om vergoed te krijgen waar je recht op hebt?

Had het een beetje uitgesteld alle facturen te declareren. De ICSI2 behandeling zelf had ik wel vrij snel gedeclareerd en vergoed gekregen waar ik recht op heb.
Maar alles wat tot nu toe uit ICSI2 is gevolgd, waaronder 2 cryo terugplaatsingen krijg ik ineens niet meer “zomaar” vergoed.
Snap er niets van. Nu al paar weken mailcontact, maar alle facturen zijn afgewezen. Slaat echt werkelijk nergens op. Zeker omdat ik een behandelplan en machtiging heb (dat zijn de voorwaarden).
Waarom ICSI2 zelf dan wel vergoed en alles wat daaruit volgt niet....
Zal wel met strenger beleid te maken hebben of iemand die nu het dossier behandeld en niet capabel genoeg is.
Pfffr, grrrrr :mad:

Gaat echt om veel geld. En het voelt dubbel oneerlijk om hier ook nog zoveel moeite voor te moeten doen. Heb er gewoon recht op en aan alle voorwaarden voldaan.
Voor wie daar belang bij heeft: ik heb ooit een excelbestand gemaakt die uitrekent of je in aanmerking komt voor belastingaftrek op zorgkosten (drempelbedrag + bedrag dat je mag opvoeren). Gelijktijdig kan je bijhouden wat je kosten zijn, zodat je aan het einde van het jaar alles compleet hebt. Mocht iemand belang hebben: PM me even. Ik mail het gerust door.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven