Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

13-09-2019 20:48 3084 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Sense, Mia_3
Prikken & slikken Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro
Wachten op cryo-tp Elisboompje, piene1987, DaisyLiz
In de wachtweken (testdatum)

Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt IVF4 wachten op start Düsseldorf cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 7 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(38/38)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 2 wachten op start ICSI2
Elisboompje
(30/33)
2018 2019 ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's ICSI 1 Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020)
piene1987 2016 2019 slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's ICSI1 wachten op cryo tp nog 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, maastricht
Maestro 2018 2019 PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad ICSI / IVF
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 wachten op start ICSI3
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 Start met stimuleren C&C Heinsberg (DL)
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Daisy: Oeps ik was te snel of te langzaam 🤣. Hopelijk snel goed nieuws. Altijd dat wachten wachten wachten
Jolie20 schreef:
08-06-2020 19:13
Zizo: wat balen dat jullie dat ook pas na 3 pogingen te horen kregen. Is er bij jullie ooit iets veranderd in protocol qua medicatie? Ik vertelde aan de arts in DL dat wij bemfola kregen eerder. Hij keek al gelijk met een blik van slechte keuze :facepalm: Wie weet kan ander protocol iets helpen maar zelf heb ik er eigenlijk een hard hoofd in. Ik heb echt het hele internet afgestruind maar er is weinig over te vinden. Wel las ik in een artikel dat er een mogelijke relatie is tussen de duur van stimulatie en de kwaliteit van de eicellen en dan met name het membraan. Hieruit bleek hoe korter de stimulatie hoe slechter het membraan en hoe sneller eicellen degraderen. Wij hebben toevallig 2 korte stimulatie rondes gehad met de 2e keer maar 10 dagen. Ik ga het iig bespreken met de arts. Hoe is het nu bij jou? Gaan jullie voor nog een poging?
We doen nu een 4e poging in Gent, maar laten eerst nieuwe onderzoeken doen. Ik had in NL menopur, maar Gent wil iets anders proberen. Ik ben benieuwd.
Zizo schreef:
08-06-2020 18:46
La Gamine, wat naar dat jullie ervaring zo slecht was. Wij vinden dat we heel warm zijn ontvangen in Gent. Ik herken het niet. Je krijgt wel veel info, maar wij hadden wel alle mogelijkheid om vragen te stellen. Jullie hebben blijkbaar een minder vriendelijke arts getroffen. Heel vervelend bij zo'n heftig traject.
In principe moet je sperma in het zkh produceren, omdat de kwaliteit snel achteruit gaat. Als het in het zkh geproduceerd wordt, is het snel in het lab en dat is het beste voor het sperma. Als je dichtbij het zkh woont, mag je soms ook thuis produceren. Dan moet het potje met de sperma onder de kleding op de huid gehouden worden tot het afgegeven is bij het lab. Het is niet leuk dat het in het zkh moet, maar ik zou het echt proberen. En als het niet lukt, maak het dan bespreekbaar bij de arts. Hoe ging dit bij je man met eerdere sperma-onderzoeken?
Overigens moeten wij ook de formulieren voor de verzekering nog invullen voorafgaand aan de onderzoeken. Dat schijnt niet raar te zijn. Ik heb wel zelf al aangegeven bij de verzekering dat we deze onderzoeken gaan doen. Daar zeiden ze dat het in orde komt.
Thnx voor je reactie, de arts was wel vriendelijk hoor, het was wat gehaast, met name het gesprek na de arts met de secretaresse was onprettig. Het leek alsof ze ervan uitging dat we alles al begrepen, terwijl we daar voor het eerst waren en we nog geen enkele behandeling of onderzoek hebben gehad.
Ook het sperma-onderzoek is nieuw, man heeft dat nog nooit gedaan. Moet je dan een wc opzoeken ofzo in Gent? Dat gaat mijn man niet doen, ik snap dat ook. Hij heeft vanmiddag de huisarts gebeld of ze het plaatselijke lab dit ook kan doen, daar is hij met 5 minuten. Anders een hotel nemen ofzo.
Geloof niet alles wat je denkt.
Ik was erg geraakt trouwens door de vele stelletjes, en sommige vrouwen alleen, die daar zitten (wat is het daar druk!), dat zoveel stellen met fertiliteitsproblemen kampen raakte me zo, wat een verdriet, zeker als je met lege handen achter blijft.
Ik haak als meelezer even in voor jolie en la-gamine.
Jolie, mijn eicelkwaliteit zou ook verminderd zijn. Daarom ben ik op advies van de arts toen overgestapt op lang protocol zonder pil. Dus dag 23 ofzo van de cyclus ervoor starten met decapeptyl (of een depot). Zo kon begreep ik langer gestimuleerd worden, en de eicellen beter rijpen. Geen idee of dat ook voor jou opgaat natuurlijk, maar het linkt wel met de relatie waarover je gelezen hebt.

En La-gamine, ze hebben daar speciaal kamertjes voor in Gent. Met een stoel of bank, boekjes, video. Ik ben niet meegeweest, maar als je vriend dat prettig vindt kun je dat ook altijd nog vragen. Ik zou ook proberen het wel daar te doen. Desnoods zelf wat materiaal (boekjes, laptop met dvd) mee te nemen.
La gamine: dat gehaaste dat herken ik wel. Voor hun is het natuurlijk buisness as ussual maarja beetje raar als je daar nieuw bent. Meestal hebben ze wel een kamertje voor de daad. Met video’s alles erop en eraan 🤣. Ik neem aan dat ze dat daar ook wel hebben.

Zizo: mag ik vragen wat voor onderzoeken? Ben erg benieuwd. Menopur haalde bij jou niet zoveel uit dus? Mag ik trouwens vragen hoe eerdere pogingen er uitzagen bij jou? Hoeveel eitjes, bevruchtingen en tp? Ik hoop niet dat ik je overspoel met vragen 🙈
La-Gamine mijn man heeft het toevallig twee weken geleden in Gent moeten doen voor de punctie, maar ze hebben inderdaad een kamertje. In mijn ziekenhuis in Nederland gaven ze ook altijd aan dat de vrouw mee naar binnen mocht, als dat nodig zou zijn. Overigens had mijn man wel een grappige ervaring, want hij had op de noodknop gedrukt in dat kamertje. Hij dacht dat het een lichtknopje was haha. Misschien heb ik je trouwens wel gezien vandaag in Gent ;)
La-Gamine schreef:
08-06-2020 19:50
Thnx voor je reactie, de arts was wel vriendelijk hoor, het was wat gehaast, met name het gesprek na de arts met de secretaresse was onprettig. Het leek alsof ze ervan uitging dat we alles al begrepen, terwijl we daar voor het eerst waren en we nog geen enkele behandeling of onderzoek hebben gehad.
Ook het sperma-onderzoek is nieuw, man heeft dat nog nooit gedaan. Moet je dan een wc opzoeken ofzo in Gent? Dat gaat mijn man niet doen, ik snap dat ook. Hij heeft vanmiddag de huisarts gebeld of ze het plaatselijke lab dit ook kan doen, daar is hij met 5 minuten. Anders een hotel nemen ofzo.
Wij zitten al ruim 5 jaren in de medische molen, dus zijn gewend en hebben voor veel dingen niet meer uitleg nodig. Ik kan me voorstellen dat het voor de eerste keer wel erg overweldigend is. Woon je in België? Of heb je om andere reden voor Gent gekozen? Opde website van freya www . freya. nl kun je ook heel veel (praktische) info vinden.
Ik zou echt proberen het sperma onderzoek wel jn Gent te doen. Ze hebben er aparte kamertjes voor, dus je man hoeft niet naar een toilet of zo. Via eigen huisarts zou ik niet doen. Heb ik eerder voor we de medische molen in gingen wel gedaan, maar dat onderzoek was dan beperkter. Ziekenhuizen wilden altijd zelf ook checken.
Probeer het eerst in het zkh. Misschien valt het 100% mee. En als het dan niet lukt, kun je misschien een hotel dichtbij boeken. Dan mag je het misschien daar wel doen, tenzij je heel dichtbij woont. Maar eerlijk gezegd zou ik eerst de mogelijkheid die vaak het beste resultaat oplevert, proberen. En dat is meestal in het zkh, uitzonderingen daargelaten.
Wel blij te lezen dat bij sommige al behandelingen mogelijk zijn (zoals in Gent).

Omdat we nog cryo’s hebben, staan we al even op de wachtlijst. Maar nog niets gehoord. Tot die tijd proberen we toch gewoon zelf, zonder iets. Maar enorm frustrerend, want mijn cyclus is tegenwoordig altijd meer dan 40 dagen (terwijl voor alle behandelingen het meestal tussen 31-35 dagen was). Iemand daar ervaring mee?
Iets gevonden (behalve hormoon behandelingen) dat hielp de cyclus(duur) te verbeteren?
Jolie20 schreef:
08-06-2020 20:07
Zizo: mag ik vragen wat voor onderzoeken? Ben erg benieuwd. Menopur haalde bij jou niet zoveel uit dus? Mag ik trouwens vragen hoe eerdere pogingen er uitzagen bij jou? Hoeveel eitjes, bevruchtingen en tp? Ik hoop niet dat ik je overspoel met vragen 🙈
Tuurlijk mag je dat vragen. RIF-batterij heet het pakket aan onderzoeken. Ze doen een hysteroscopie, chromosomenonderzoek, zaadonderzoek, en schildklier, en nog wat bloedwaarden (weet ik even niet zo uit het hoofd)
Eerste poging had ik 3 eitjes waarvan 1 bevrucht. Tweede poging had ik zes eitjes waarvan 4 bevrucht. Uiteindelijk bij die poging 1 verse tp en 2 cryos. Van die laatste cryogene zwanger geraakt, maar bij 11 weken klopte het hartje niet meer, dus missed abortion. Derde poging weet ik niet meer hoe weinig eitjes. Volgens mij 4, waarvan 1 bevrucht en teruggeplaatst.
Ik heb altijd gestimuleerd met menopur en lang protocol gehad. Dat gaan we nu dus anders doen.
Vienna25 schreef:
08-06-2020 20:50
Maar enorm frustrerend, want mijn cyclus is tegenwoordig altijd meer dan 40 dagen (terwijl voor alle behandelingen het meestal tussen 31-35 dagen was). Iemand daar ervaring mee?
Iets gevonden (behalve hormoon behandelingen) dat hielp de cyclus(duur) te verbeteren?
Is het een idee om hiervoor het zkh te bellen? Misschien is een cryo tp nu nog niet mogelijk,maar hebben ze wel iets voor je cyclus.

Mijn cyclus is erg wisselvallig. Tussen de 30 en 42 dagen. Maar nu vroege eisprong, zo weet ik door ovulatietesten, en nu waarschijnlijk 28 dagen. Tsja, dan komt de planning voor de hysteroscopie niet goed. Dus ik duim heel hard dat ik niet voor maandag ongesteld word.
Vienna25 schreef:
08-06-2020 20:50
Wel blij te lezen dat bij sommige al behandelingen mogelijk zijn (zoals in Gent).

Omdat we nog cryo’s hebben, staan we al even op de wachtlijst. Maar nog niets gehoord. Tot die tijd proberen we toch gewoon zelf, zonder iets. Maar enorm frustrerend, want mijn cyclus is tegenwoordig altijd meer dan 40 dagen (terwijl voor alle behandelingen het meestal tussen 31-35 dagen was). Iemand daar ervaring mee?
Gewoon bij elke menstruatie weer aanmelden hoor, Vienna! Ik zie om mij heen dat het echt wel loont om aan te dringen nu...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
DaisyLiz schreef:
08-06-2020 20:41
La-Gamine mijn man heeft het toevallig twee weken geleden in Gent moeten doen voor de punctie, maar ze hebben inderdaad een kamertje. In mijn ziekenhuis in Nederland gaven ze ook altijd aan dat de vrouw mee naar binnen mocht, als dat nodig zou zijn. Overigens had mijn man wel een grappige ervaring, want hij had op de noodknop gedrukt in dat kamertje. Hij dacht dat het een lichtknopje was haha. Misschien heb ik je trouwens wel gezien vandaag in Gent ;)
Hier moet je ook weer een beetje voorzichtig mee zijn, want voor zover bekend is masturbatie wel de beste methode om een semen te produceren.
Speeksel heeft een negatieve invloed, onderbroken gemeenschap is ook minder geschikt.
Dus helpen kan, maar dan wel met de (schone) handen.

Het is helaas allemaal erg klinisch en weinig romantisch, maar het is uiteindelijk voor het goede doel...
La-Gamine schreef:
08-06-2020 19:50
Mocht de huisarts zeggen dat het wel kan: niet doen hoor!! In Gent hebben ze veel nauwkeurigere microscopen dan in een willekeurig lokaal lab. Mogelijk willen ze in Gent ook een bepaalde opwerking/wassing doen ofzo, waar je huisarts niet vanaf weet.

Dit kun je echt veel beter gewoon daar doen. En ik snap dat het wat ongemakkelijk is allemaal, maar eerlijk.... vergeleken bij wat de vrouw allemaal moet ondergaan stelt het toch echt niet zoveel voor?

Gent heeft daar gewoon prima kamers voor, helemaal privé en in een rustig en wat meer afgelegen deel van het ziekenhuis. Daar ligt ook een DVD en wat literatuur geloof ik, mocht dat eventueel helpen.
En anders zit er aan de overkant van de snelweg een hotel. Ook niet charmant, maar misschien nog als noodoplossing.

Bij mij was overigens een korte stimulatie juist de clue tot betere resultaten bij de punctie. Relatief dan. ;-)
flipje2 schreef:
08-06-2020 22:29
Hier moet je ook weer een beetje voorzichtig mee zijn, want voor zover bekend is masturbatie wel de beste methode om een semen te produceren.
Speeksel heeft een negatieve invloed, onderbroken gemeenschap is ook minder geschikt.
Dus helpen kan, maar dan wel met de (schone) handen.

Het is helaas allemaal erg klinisch en weinig romantisch, maar het is uiteindelijk voor het goede doel...
Goede aanvulling, dat bedoelde ik inderdaad ook!
DaisyLiz schreef:
08-06-2020 20:41
Oh wat grappig! Wij waren er vroeg, rond 10-10.30 waren we alweer weg! Fijn om te lezen dat het niet op een wc hoeft, maar man is nog steeds niet enthousiast over de kamertjes. Maar even afwachten wat de huisarts nog kan betekenen. Anders zit er niks anders op.
Samen een kamertje opzoeken zou nog een optie kunnen zijn, dan blijft de babymaking toch iets wat je echt volledig samen doet, en voelt voor hem minder plastisch. Misschien dat je na een heel traject dit minder belangrijk wordt, geen idee.
flipje2 schreef:
08-06-2020 22:37
Mocht de huisarts zeggen dat het wel kan: niet doen hoor!! In Gent hebben ze veel nauwkeurigere microscopen dan in een willekeurig lokaal lab. Mogelijk willen ze in Gent ook een bepaalde opwerking/wassing doen ofzo, waar je huisarts niet vanaf weet.

Dit kun je echt veel beter gewoon daar doen. En ik snap dat het wat ongemakkelijk is allemaal, maar eerlijk.... vergeleken bij wat de vrouw allemaal moet ondergaan stelt het toch echt niet zoveel voor?

Gent heeft daar gewoon prima kamers voor, helemaal privé en in een rustig en wat meer afgelegen deel van het ziekenhuis. Daar ligt ook een DVD en wat literatuur geloof ik, mocht dat eventueel helpen.
Oh ok dankje voor je reactie. De arts deed er nogal luchtig over omdat het probleem bij mij ligt, het is puur kijken of er zwemmers inzitten. Maar natuurlijk willen we voorkomen dat het 2 keer moet..

Iemand zei dat dit het ergste niet is in vergelijking met wat de vrouw moet ondergaan. Klopt: maar dan moet het wel lukken! Die kamertjes in een rustige deel stelt wel wat gerust. En een hotel is zeker een optie. Dat doen we met de punctie ook.
@ Zizo: arts had ik wel gebeld, maar die stelt dus alleen hormoonbehandelingen voor (dus OI). Maar ik wil nu juist even een tijdje niet weer aan de hormonen, omdat ik het idee heb dat die juist oorzaak zijn dat mijn natuurlijke cyclus slechter is geworden.
Vandaar mijn vraag voor tips anders dan terug medische molen in (behalve voor cryo terugplaatsing).

@ Flipje: denk dat ik idd eens bel hoe het er voorstaat. Op zich niet heel erg om paar maandjes te wachten en gebruik van die pauze te maken door te kijken wat we zelf nog kunnen doen. Maar ook wel fijn te weten waar we aan toe zijn.

Idee is om na onze cryo-terugplaatsing(en) (hebben er nog 2 ingevroren) te stoppen in België.
Mogelijk dat we dan toch onze laatste behandelmogelijkheid in Nederland gaan doen.
La-Gamine schreef:
08-06-2020 23:44
Oh ok dankje voor je reactie. De arts deed er nogal luchtig over omdat het probleem bij mij ligt, het is puur kijken of er zwemmers inzitten. Maar natuurlijk willen we voorkomen dat het 2 keer moet..

Iemand zei dat dit het ergste niet is in vergelijking met wat de vrouw moet ondergaan. Klopt: maar dan moet het wel lukken! Die kamertjes in een rustige deel stelt wel wat gerust. En een hotel is zeker een optie. Dat doen we met de punctie ook.
Mijn man heeft het onderzoek ook 2x moeten doen. De resultaten (die via de huisarts waren binnengekomen) waren voldoende voor het ziekenhuis in Nederland waar we aanvankelijk wilden gaan starten met ons traject. In België echter, bleek dat het onderzoek incompleet was. Ze willen daar namelijk niet alleen de hoeveelheid en de beweeglijkheid weten, maar bekijken ook de morfologie. Hierbij wordt ook de vorm bekeken van de zaadcellen. Dit schijnt een belangrijke factor te zijn bij de bevruchting. Als uit het morfologische onderzoek blijkt dat de zaadcellen de eitjes niet kunnen binnendringen door een defect kan er ipv ivf altijd nog gekozen worden voor ICSI... Zo is het ons in ieder geval uitgelegd.

Mijn man vond het trouwens ook niet zo prettig, maar achteraf gezien konden we er hartelijk om lachen hoor. Ik had nl. gevraagd om een filmpje van de “rukbunker” en kreeg een hilarisch video-verslag van hem. :biggrin:

Ik hoop dat het allemaal gaat lukken!
Sorry ik ben totaal niet bijgelezen, maar Baggal je vroeg wanneer ik weer mocht beginnen. Helaas nog steeds geen bericht, Ik ben al twee weken met het ziekenhuis aan het bellen maar we mogen nog niet opstarten :-( Ze werken bepaalde lijsten af en die zijn voor PGD schijnbaar anders dan IVF. Had al aangegeven dat we echt een week voor start poging 2 zaten toen alles afgeblazen werd dus dat we toch vooraan de lijst zouden moeten staan? Ik snap het ook niet helemaal.

Edit: nou toevallig net een telefoontje gehad! We mogen eind juli starten met poging 2 :-D
anoniem_654f44eab910a wijzigde dit bericht op 09-06-2020 14:44
8.88% gewijzigd
Hahahaha Daiz, ik moet zo hard lachen om je man die op de noodknop heeft gedrukt.
Zo voelde mijn man zich zo thuis in Gent dat hij de deur niet op slot had gedaan :rofl:

Je kunt trouwens ook gewoon ergens anders bakje vol maken en naar Gent brengen, vanuit hotel ofzo. Als er maar geen hele lange tijd tussen zit.

En anders via eigen tel even goede seksfilmpjes kijken, misschien helpt dat?
Mijn man had zn telefoon in dat kamertje laten liggen.. :biggrin: kwam de volgende meneer even netjes brengen. :rofl:
Even ego, maar ook hier staan de laatste onderzoeken nu ingepland en dan eindelijk een behandelplan. Ik ben als een kind zo blij nu! :hello:
samen sta je sterker
Daisy: Fijn dat jouw bms al goed was. Stom van die follikel/cyste die in de weg zat. Daar heb een mens toch helemaal geen tijd voor? Ik hoop dat je morgen goed nieuws krijgt lieverd. Ik denk in ieder geval aan je!

Vienna: Als je wilt kan je misschien ook kijken of je jullie cryo’s naar Nl kan halen als dat fijner voelt?

Maestro: Wat fijn! Heerlijk dat jullie weer kunnen opstarten! Ik hoop dat het een beetje vlot gaat allemaal.

Vandaag, na een uur in de wacht te hebben gehangen bij Transavia, de vluchten geboekt. Het wordt steeds echter, terwijl het heel gek is dat iemand anders een punctie enzo heeft, wat daardoor ontzettend ver voelt. Als het goed is wordt morgen het begin van onze baby(‘s) gemaakt. <3 (Proberen maar een beetje positief te blijven!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven