Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 9)

18-11-2020 16:43 2174 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start
Prikken & slikken Vanessakusje1987
Wachten op cryo-tp
In de wachtweken (testdatum) Celenne


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
Locatie
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 1cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 4 wachten op start
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 5 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 zwanger, verlengde wachtweken -
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 3 pauze - later misschien ICSI 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, Maastricht
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 cryo tp
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 zwanger, verlengde wachtweken C&C Heinsberg (DL)
Vanessakusje1987 2018 2019 oorzaak onbekend IVF1 prikken en slikken UMCU
Blauwe_Kat 2017 2019 oorzaak onbekend, 6x IUI IVF1 3e cryo-tp gehad, nog 4 over
Bijtje92
(28/50)
2017 2018 Tese 8 rietjes ICSI2 ICSI mislukt (3 embryo's) ICSI2: start dec 2020
Rubyrubyruby 2018 2019 oorzaak onbekend, 6x IUI, 1x MA, IVF1 1xbbz IVF1 IVF1: nog 6 cryo's
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*Kasteelbewoner, Nerdella, Alaynee

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 8
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 29-12-2020 09:17
7.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Suezele wat ontzettend rot... Bij mij is er (gewoon in Nederland) onderzoek gedaan naar chromosoomafwijkingen bij zowel mijn man als mezelf, naar stollingsafwijkingen bij mij en de schildklierwaarden zijn getest. Je zou ook nog kunnen overwegen om je embryo’s te laten testen op genetische afwijkingen. Sterkte :hug:

Zizo ik denk aan je meis :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mij is destijds karyotyping en stolling getest. Ik had alleen een MTHFR mutatie, maar dat is zo “common” onder blanke vrouwen, dat dit niet klinisch relevant is. Waarschijnlijk waren de embryo’s in genetisch opzicht niet goed waardoor het in een vroeg stadium tot twee keer toe mis is gegaan. Waarschijnlijke oorzaak ligt waarschijnlijk bij mijn man’s gefragmenteerde DNA (mijn man is een stuk ouder en met ouder worden neemt de kans op MK’s toe - ook bij mannen). Naast het feit dat vroege miskramen toch vaker voorkomen bij assisted reproduction. Blijft onwijs verdrietig natuurlijk en vooral ook dat gevoel van hoe verder...
baggal wijzigde dit bericht op 11-04-2021 10:24
0.16% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
@zwembad84, Daisyliz en Baggal heel heel erg bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Heel erg fijn om zo meer informatie te krijgen. :hug:

@zwembad84, mag ik vragen waar jij in Duitsland onderzoek hebt laten doen?Deed jij daar toen ook het traject of heb je alleen onderzoek laten doen (wij hebben namelijk nog cryo's bij de kliniek waar we nu zitten)? En hoe lang duurde het voordat de onderzoeken rond waren? Is er een reden dat je overgestapt bent naar Gent?

@Daisyliz, embryo-onderzoek heb ik nog niet van gehoord, maar goed om mee te nemen in het gesprek. Kan dit kwaad voor de embryo's? Bij jullie hebben ze ook geen oorzaak gevonden toch (bij ons hebben ze ook geen reden kunnen vinden waarom het natuurlijk zwanger worden niet lukt, ze willen nu gaan kijken waarom het zwanger blijven niet lukt)? Kwam er het onderzoek naar de miskraam wel een oorzaak?

@Bryany, jee wat een heftige tijd moet dat voor je geweest zijn! Hopelijk gaat het nu weer wat beter met je? Heel veel succes op het wachtbankje. Ik duim voor je!

@Milou, heel veel succes met je punctie! Mij hielp het om op mijn ademhaling te letten en vooral niet mee te kijken op het scherm (dan ging ik me onbewust toch aanspannen waardoor de pijn voelbaarder werd). Maar het wordt door iedereen weer anders ervaren. Heel veel succes meid!

@Celenne wat een geweldig nieuws!! Gefeliciteerd meid!! Dat de kleine uk maar goed mag groeien. Wanneer heb je de volgende echo?
Alle reacties Link kopieren Quote
Suezele schreef:
11-04-2021 10:02


@zwembad84, mag ik vragen waar jij in Duitsland onderzoek hebt laten doen?Deed jij daar toen ook het traject of heb je alleen onderzoek laten doen (wij hebben namelijk nog cryo's bij de kliniek waar we nu zitten)? En hoe lang duurde het voordat de onderzoeken rond waren? Is er een reden dat je overgestapt bent naar Gent?
Ik ben in Düsseldorf geweest maar alleen voor het NK cellen onderzoek omdat ze dat in NL en ook in België niet doen wegens onvoldoende wetenschappelijk bewijs. Voor mij was het wel belangrijk omdat ik een auto immuunziekte heb en alles wilde uitsluiten voor mn gemoedsrust.
Dat was ook de reden dat ik onderzoeken heb laten doen in Gent. Ik deed dat in overleg met fertiliteit in NL. Zij begreep mijn wens vanwege de auto immuunziekte en dat ik eerder niet aan behandeling wilde beginnen. Ik weet wel dat DE nog veel meer onderzoeken wilde bijv coeliaki anti stoffen enzo obv mijn intake maar daar ben ik niet in mee gegaan. Na scratching, ophoging vitamine D, schildkliermedicatie ben ik nu 32 weken zwanger. Ik weet niet of het nu gewoon pech was (ik ben 37 inmiddels) of dat de behandelingen hebben geholpen. Gevoelsmatig denk ik dat het de vitamine D was ivm mijn auto immuunziekte maar bewijs is er niet.
Het ging allemaal vrij snel. Vooral in Düsseldorf. Er zit daar nu een NL arts. Je moet het wel zelf betalen. Gent werd wel vergoed ivm contract met mn zorgverzekeraar maar je hebt dan een verwijzing vanuit NL nodig. DE niet. Gent duurde alleen het chromosomenonderzoek lang. DNA fragmentatie van mn vriend duurde ook even.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zizo wat een ellende.. Zo’n nasleep is nog extra pijnlijk bovenop al een enorm groot verdriet.

Suezele Zo shit dit! Zeker na al een kloppend hartje, ga je toch een beetje hopen dat je dit keer bij de gelukkigen hoort. Ik wens je heel veel sterkte. Dikke knuffel.

Zo oneerlijk inderdaad dat mensen die al zo veel geduld en moeite op moeten brengen om zwanger te worden, dan ook nog eens vaak met miskramen te maken krijgen. Eerst die hoop na al die jaren en dan die enorme klap.

Daislizhoe gaat het met jou?

Milou ik vond de punctie erg meevallen. Vond meer de nasleep vrij lang (lang last van mijn buik).
Ik kreeg morfine per infuus. Werd daar meteen zo duizelig dat ik alleen nog maar achterover kon liggen met mijn ogen dicht. Verder inderdaad proberen ontspannen door op je buikademhaling te letten. Voelde even dat ze door de wand heen gaan, maar verder geen pijn en was ik best wel van de wereld.
Succes!!

Iemand vroeg iets over endometriose. Ik werd verdacht van lichte endometriose. Ik ben toen het endometriose dieet gaan volgen. Geen idee of dat heeft geholpen, maar de bloedwaarde leek wel te zakken.
Celenne Wow gefeliciteerd! Wat een goed nieuws! Hoop dat je lekker kan genieten van je zwangerschap.
Suezele; wat een dilemma! Ik snap dat dat een erg lastige keuze is. Zou in ieder geval kijken hoe wanneer je die testen in Duitsland zou kunnen doen, dan weet je een beetje wat de impact is qua uitstel.
Bryany; pfff wat een traject voor jou ook zeg! Nu duimen op goed resultaat!
Milou; 1e punctie viel bij mij echt enorm mee. Had me echt voorbereid op het ergste en dacht; oh is dit het nou?! In mijn ziekenhuis is het niet onder een roesje, maar krijg je een morfine spuitje in je buik en een diazepam waardoor je wat slaperig wordt. Voor mij was dit echt genoeg. Is zo voorbij!
2e punctie was wat pijnlijker, geen idee waardoor dat kwam. Heb toen daarna ook een week lang buikpijn gehad. Wat wisselende ervaringen dus! Zet hem op dinsdag!

Hier heb ik een afspraak gehad met een orthomoleculair therapeut. Ga wat bloedprikken om te kijken of vitamine en dergelijke goed zijn. Gelukkig wil m’n huisarts hier aan mee werken.
Daarnaast ook bij huisarts geweest voor doorverwijzing naar psycholoog. Merk dat de teleurstellende resultaten van de terugplaatsingen hard aankomen en ook de wonden van de ziekte van mijn man weer open scheuren. Omdat dit traject daar een direct gevolg van is. Heb destijds geen hulp gevraagd, omdat ik in een soort van overlevingsmodus stond. Maar nu denk ik dat ik eraan moet geloven. Vind ik ook niet erg, maar gaat wel wat energie kosten.
Heb volgende week vrijdag afspraak met mijn gynaecoloog over aanpak voor de 2 cryo’s die er nog zijn. Heb alleen dan de uitslag van m’n bloedtesten nog niet, en 1e gesprek met psycholoog is ook pas daarna. Ik zit dus ook met een dilemma; moet ik nou gewoon verder gaan, of moet ik de rustmaand wat verlengen. En geeft mij dat dan daadwerkelijk ook rust?!
Hoe zijn jullie om gegaan met rustmaanden en afwegingen tussen pauze willen nemen, en druk voelen ivm leeftijd of andere dingen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieve dames,

Hrt lukt me niet om op iedereen te reageren, mijn hoofd is nog compleet ontregeld. Wil wel even reageren op Suezele over de onderzoeken bij herhaalde miskramen.
In het NL zkh heeft de gyn die mjjn behandelt voor de miskraam dit bij mij afgelopen week ook ter sprake gebracht. Ik heb echter in Gent vorig jaar al eea laten onderzoeken en het lijkt erop dat de onderzoeken die nu in NL aangeboden worden al in Gent zijn gedaan. De onderzoeken konden vrij snel gedaan worden, maar als je karyotypering doet (dat is een genetisch onderzoek) moet je er rekening mee houden dat de uitslag zo'n 2 a 3 maanden duurt.
Wij hebben dat wel gedaan,omdat we graag zoveel mogelijk willen uitsluiten. En ja, het is lang wachten, maar inmiddels wacht ik al 7 jaar op een goede zwangerschap dus naakten die paar maanden ook niet meer uit.
Houd er rekening mee dat in veel gevallen geen oorzaak wordt gevonden voor de miskramen.

Hoe gaat het nu verder met je Suezele? Is de miskraam al op gang gekomen? Heb je ook medicatie gekregen?

Hier inmiddels de tweede ronde cytotec gehad. Vrijdag veel bloedverlies met stolsels gehad en gistermiddag opnieuw. Ik hoop zo dat het vruchtzakje weg is. Maar ik bloed nu nog behoorlijk. Geen stolsels meer, maar wel veel om maandverband te gebruiken, dus nog steeds kraamverband in gebruik.
Ik heb inmiddels Floradix in huis gehaald, want na weken bloedverlies word ik er niet energieker op.
zizo wijzigde dit bericht op 11-04-2021 17:25
0.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Milou ik vond de punctiesin NL verschrikkelijk pijnlijk. Drie keer gehad en echt naar. Ik kreeg fentanyl als verdoving, maar had het gevoel dat dat niks deed. De ervaring kan dus heel verschillend zijn. Ik hield maar in gedachten dat het me mogelijk een kind opleverde. En na 20 minuten is het wel voorbij.
Zorg dat je paracetamol in huis hebt. En ik vind Aleve Feminax ook fijn. Dan kun je die twee middelen erna gebruiken tegen de napijn. En plan niks meer in die dag, maar plof met een tijdschrift of wat muziek in bed of op de bank. Ik moest de dag erna ook nog wel herstellen, maar genoeg dames zijn dd dag erna alweer oke.

Overigens heb ik bij de punctie in Gent geen pijn gehad. Daar verdoven ze ook de baarmoederwand en geven ze morfine. De arts gaf ook aan dat ik geen pijn mocht voelen en als ik dat wel voelde ze direct extra gingen verdoven. Dit was voor mij een verademing. Ondanks de overstimulatie en het aanprikken van veel eiblaasjes echt niets gevoeld. Alleen daarom wil ik geen punctie meer in NL.
Maar nogmaals, iedereen ervaart het anders en zoals je bij andere reacties leest is het ook in NL voor sommigen prima te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Breekt in voor Leonie. Heb meegelezen en ze heeft niks meer gepost. Toch geen opname ivm de overstimulatie?

Hier 20 april het eerste consult dus weet daarna meer.


@zizo. Heel veel sterkte!

Aan de zwangeren: gefeliciteerd. Genieten was voor mij in het begin sowieso moeilijk omdat ik zo bang was dat het mis zou gaan.
@zizo, he gadver. Dan krijg je al zo'n rotnieuws en dan wil het niet op gang komen. :hug: Kan me voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent! Heb je nog een echo waar ze kijken of alles weg is? Ik leef zo met je mee!!

Hier ook nog niets op gang gekomen. Klachten nemen ook niet af, dus ik ben er bang voor dat voor woensdag (afspraak in ziekenhuis) nog niets op gang komt en we ook aan de tabletten moeten. Hopelijk gaat de controle nu wat sneller dan de vorige keer. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren Quote
Succes vandaag Milou.

Echt zo fijn voor je Celenne. Op naar de volgende mooie echo.

Lastig Suezele. Je bloed moet inderdaad min 12 weken hormoon vrij zijn om dingen te kunnen uitsluiten. Als je in de buurt van de grens woont zou je het kunnen overwegen. Aan de andere kant het si misschien een buisje bloed extra en iets met je bm dat kan vast op 1 dag en dat is misschien de moeite waard.

En al wat gehoord Choco?

Caaaa dat wachten ed vind ik maar lastig aan mijn mening hierin heb je geen goede. Hopelijk vinden ze iets en krijg je een mooie gezonde tp.

Ow Zizo wat verschrikkelijk zeg. Hopelijk is nu wel alles weg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bryany heel veel succes! Ik duim voor je.
Na al die ellende die je hebt moeten meemaken. Zorg goed voor jezelf.

Dank voor al jullie lieve reacties :heart:

Het viel me reuze mee. De verpleegkundige en de gyn waren erg lief.
3 eicellen is de uitkomst. Nu hopen dat ze hun best gaan doen. :daisy:

3 is niet heel veel hè? :|
Milou, misschien worden ze wel alle 3 bevrucht! Dan zit je weer op een mooi getal! Duimen dat het goed gaat. In ieder geval fijn dat het mee viel!

suezele en Zizo: wat een verdriet nog steeds voor jullie! Pffff sterkte!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het lastig om op iedereen te reageren omdat ik nog zo nieuw ben in dit wereldje, maar ik wil Zizo en Suezele in ieder geval heel veel sterkte wensen :hug: wat rot dat het zo'n tijd moet duren voor er zekerheid is...

Milou wat fijn dat het is meegevallen, nu duimen voor goeie bevruchtingen!

Ik had vandaag de vervolg echo. Van de 20 (!!) follikels die klaar lagen op dag 5 van de stimulatie zijn er maar 4 gaan groeien... Klein probleem als ik naar jullie verder kijk, maar ik baal toch. Nu de dosis ophogen en vrijdag weer voor echo en hopen dat er meer mee gaan doen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Milou ik had 2 uit 2. Dus misschien komt t helemaal goed. Ik duim.
Ook voor jou Heleen. Op naar vrijdag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben gebeld en er is nog maar 1 over.. morgen hoor ik weer meer :|
Ik voel me redelijk mislukt. Ze hadden er 5 aangeprikt, daarvan 3 eicellen en nu dus nog 1 bevrucht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje balen zeg. Wat een rotpunctie. Maar wie weet wel een hele mooie zwangerschap van die ene.
@Milou jee wat balen. :( Ik kan me helemaal voorstellen dat het een domper is. :(
Ik duim voor je dat deze zich heel mooi gaat ontwikkelen en als het straks zo ver is een goede plakker is. Wanneer hoor je meer?

Hier was vandaag een drama. De gynaecoloog in het ziekenhuis keek letterlijk twee seconden (we zagen amper het vruchtje) en zei toen; de verloskundig heeft het vast goed bekeken. Haalde daarna de echostaaf eruit en dat was het (kunnen ze dat zo snel zien?).
Wij helemaal voorbereid op de afspraak ivm vervolgonderzoek naar herhaalde miskramen. Gaf zij aan dat ze er de meerwaarde niet van inzag; het hoorde gewoon bij de leeftijd. Alles wat wij aandroegen wist ze niets vanaf of veegde ze van tafel (dan hadden ze dat wel eerder gezien). Ik heb me nog nooit zo ongehoord gevoeld. :( Als we iets wilden onderzoeken dan moesten we maar verder kijken. Als kers op de taart zei ze: als het straks zover is dan ben je dit zo vergeten. :(
anoniem_64a598323a97f wijzigde dit bericht op 14-04-2021 18:06
0.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ahh Milou wat heftig, kan me zo voorstellen dat je je zo voelt, maar ook ik ga mee duimen voor een heel mooi embryo dat lekker blijft plakken!

Suezele wat afschuwelijk, je snapt toch niet waarom die mensen in de zorg werken. Kun je niet nog een telefoontje met de verpleegkundige of een andere arts aanvragen? Alsof het al niet moeilijk genoeg is voor jullie!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo lieve meiden,

Mag ik met jullie meeschrijven? Vorige week hebben mijn partner en ik het nieuws gekregen dat ICSI voor ons waarschijnlijk de enige manier voor ons gaat zijn om zwanger te raken, dit vanwege slechte zaadkwaliteit bij vriendlief, bij mij ziet alles er goed uit.
Ik werk zelf in het wereldje van verloskunde, dus het een en ander is me bekend. Het is echter toch wel een ander verhaal wanneer je zelf in deze rollercoaster stapt. Ik heb meteen een vraag aan jullie. Vandaag bloed geprikt (standaard serologie voorafgaand aan IVF/ICSI). Echter is mijn vervolgafspraak met meer uitleg + planning nu pas over 2,5 week, mijn menstruatie is waarschijnlijk volgende week, begonnen jullie aan het begin van de cyclus met de pil? Ik heb het idee dat ik nu onnodig tijd verlies door weer een cyclus 'over te slaan'. Of heb ik het mis?

Ik lees hier hele mooie dingen, maar helaas ook verdrietige dingen. Mooi hoe jullie elkaar zo steunen hier :heart:
Dankje dames!!

Milou, fijn dat de punctie je is meegevallen maar dat is zeker een domper. . Maar je hebt er maar 1 nodig! Hopelijk een mooie plakker en zwangerschap. De moed niet opgeven!

Heleen, wat vervelend dat er minder zijn gaan groeien. Hopelijk een goede echo vrijdag. Ik duim voor je

Suezele, pff alsof het nog niet erg genoeg is. Te triest voor woorden dat ze dat soort woorden in de mond nemen als arts zijnde. Ik denk aan je!

Summer, welkom! Ja, ook ik ben begonnen met de pil zodra mijn regels begonnen. Dus ook al voelt het als overslaan, dat is niet zo!

Vanessa, hoe is het nu met jou?

Hier nog steeds wachtbank. Dagen gaan echt te langzaam voorbij..
Alle reacties Link kopieren Quote
Summer bij mij zat er nog 5 maanden tussen het moment van bloedprikken en dergelijke en het moment van daadwerkelijk starten. Ik ben toen wel eerder begonnen, zoals jij nu zegt, maar de start van de pil bleek in m'n planning opgenomen als voorbereiding en ik was niet eerder aan de beurt doordat ik eerder ben begonnen. Maar, dat verschilt misschien per centrum! Dit was in AMC. Hoe dan ook, als het voor jou prettig voelt om alvast te beginnen, gewoon doen, en idd op de eerste dag van de menstruatie!

Bryany wat spannend, ik duim ook voor jou!
Alle reacties Link kopieren Quote
Suezele wat een naar verhaal! Ik zou er toch nog over bellen, want het is een rare gang van zaken.
Ben jij het vruchtje al kwijt? Zo niet, dan zal de arts toch een plan met je moeten doornemen over medicatie, curettage of natuurlijk verloop? Is dat ook niet gebeurd? Zo nee, dan zeker actie ondernemen.

Hier gaat het niet goed. Gisteren in het zkh geweest. De gyn heeft nog geprobeerd door druk op de buik en voelen aan baarmoeder om het vruchtje eruit te helpen, maar dat lukte niet. Nu de derde extra hoge dosis cytotec gehad. Die heeft ook niks gedaan. Ik word nu aangemeld voor de spoedlijst van de OK. Ze proberen mij morgen te curetteren. Ivm het vele bloedverlies kan het niet langer wachten volgens de gyn. En ik ben er zelf ook helemaal klaar mee. Voel me totaal niet lekker, ben erg moe, heb buikpijn. Ik wil het kunnen afsluiten en weer verder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een verhaal Suezele! Ik denk dat die gyn niet op de juiste plek zit. En dan voel je, je al zo verdrietig dan verwacht je empathie en dat de gyn je wilt helpen. Niet dit.
Hoe nu verder?

Summer bij mij hetzelfde.
Er zat drie weken tussen de afspraken. Eerst telefonisch en daarna echo en toen bij de eerste menstruatie pil gaan slikken.

Spannend Bryany! Wanneer mag je testen?

Heleen jij hebt morgen weer een echo toch? Veel succes

Zizo ik vind het heel erg voor je dat het nog niet op gang is gekomen. Ik wens je heel veel succes en beterschap. Dikke knuffel!

Ik werd vanmorgen gebeld. De embryo was bevrucht en zich gaan delen. Hij was niet zo mooi als gehoopt, maar wel goed. Ze hebben hem vanmiddag teruggeplaatst. Ik heb gevraagd waarom na 2 dagen ipv 3 of 4. Ze gaf aan omdat er maar 1 is en het beter was deze zsm terug te plaatsen omdat een embryo het, het beste doet in de baarmoeder.
Dus nu afwachten en heel hard duimen!!
Ik ben wel opgelucht dat we in ieder geval een kans maken. :yes:
Alle reacties Link kopieren Quote
Milou, ik snap je teleurstelling heel goed. Ik hoop dat dit embryo blijft plakken. Ik heb zelf ook 3 pogingen met lage opbrengst gehad. Bij 4e poging naar Gent gegaan met een ander protocol en hogere opbrengst.
Mocht deze poging mislukken, raad ik je aan wel het gesprek hierover aan te gaan met je arts. Misschien hogere dosering of andere hormonen bij een volgende poging.

Dat 3 eicellen tot 1 terugplaatsing leidt, is nog niet bizar slecht hoor. Het is een grote afvalrace. Een deel van de eicellen is niet rijp, een deel gaat stuk bij bevruchten of wordt niet bevrucht, een deel deelt niet, bij een deel stopt het delen, en bij een aantal is de kwaliteit te slecht. Het lastige is dat als je maar 3 eicellen hebt, de kans ook kleiner is.

Voor nu duim ik heel hard dat deze blijft plakken!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven