Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 9)

18-11-2020 16:43 2178 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start
Prikken & slikken Vanessakusje1987
Wachten op cryo-tp
In de wachtweken (testdatum) Celenne


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
Locatie
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 1cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 4 wachten op start
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 5 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 zwanger, verlengde wachtweken -
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 3 pauze - later misschien ICSI 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, Maastricht
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 cryo tp
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 zwanger, verlengde wachtweken C&C Heinsberg (DL)
Vanessakusje1987 2018 2019 oorzaak onbekend IVF1 prikken en slikken UMCU
Blauwe_Kat 2017 2019 oorzaak onbekend, 6x IUI IVF1 3e cryo-tp gehad, nog 4 over
Bijtje92
(28/50)
2017 2018 Tese 8 rietjes ICSI2 ICSI mislukt (3 embryo's) ICSI2: start dec 2020
Rubyrubyruby 2018 2019 oorzaak onbekend, 6x IUI, 1x MA, IVF1 1xbbz IVF1 IVF1: nog 6 cryo's
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*Kasteelbewoner, Nerdella, Alaynee

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 8
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 29-12-2020 09:17
7.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
pinchos schreef:
24-01-2024 08:22
Ik werd maandagavond gebeld dat ze n.a.v. de bloedwaarden vandaag mijn punctie hebben gepland. Vannacht in een hotel hier geslapen en nu in het UZ Gent, om 11:30 ben ik aan de beurt. Heel erg zenuwachtig!
Wat ontzettend spannend! Hopelijk is het allemaal goed gegaan, ik duim voor een positieve uitslag!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier vanochtend echo gehad, baarmoederslijmvlies al mooi dik en drielagig, dominante follikel is nu 13mm. Vrijdag weer een echo, tegelijkertijd ook ovulatietesten doen 2x per dag vanaf morgen. Mocht ook alleen ovulatietesten doen, maar mijn vertrouwen is een beetje weg na de vorige cyclus. Het zekere voor het onzekere dus voor onze enige cryo. Die wordt als alles goed gaat eind volgende week teruggeplaatst waarschijnlijk
Verder ook nog weer bloed moeten prikken voor de trombocyten die verhoogd waren. Hopelijk is die waarde nu 3 maanden later mooi gezakt. Worden weer spannende weken zo!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel Perenboompje! Voor jullie idd ook spannende weken, heel veel succes!!

Punctie is heel goed gegaan, 8 eicellen! Na poging 1 met 1 eicel en poging 2 met 2 eicellen is dit zo’n enorme opluchting. Zo blij dat we naar Gent zijn gegaan.
Morgen horen we hoeveel er rijp en bevrucht zijn, over een week of en hoeveel cryo’s er zijn. Ze gaan een freeze all doen, dus geen verse tp. Zenuwslopende week dus!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wow Pinchos wat fijn!
Alle reacties Link kopieren Quote
Supergoed nieuws Pinchos, ik hoop op een heel mooi aantal embryo's!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat goed pinchos! Ik duim voor je.
Ik ben wat later aangehaakt dus misschien heb ik het gemist, waarom doen ze bij jou een freeze all?

Het bericht van de cryo's komt trouwens per mail - dat was ook wel gezegd maar ik was het vergeten - ik was zo gespannen voor een telefoontje (waarvan ik al niet wist of het op zondag zou komen of pas op maandag) en toen zag ik zondag dus ineens een mailtje binnenkomen.... :)

Baggal :hug:

Pimpelmeesje een klein typfoutje in jouw bericht (champagne) was in deze context wel heel erg leuk - ik heb weer even geglimlacht.
Fijn en goed dat je er met je vriend over hebt kunnen praten. En je hoeft het ook niet altijd helemaal met elkaar eens te zijn, als je op z'n minst elkaars gevoel maar kunt erkennen.

Hier nu next level wacht skills: wachtweken zijn nu wachtmaanden. Ergens in maart komt er bericht over de PGT....
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren Quote
@flipje ze doen een freeze all omdat ik endometriose heb en ik tijdens de stimulatie daarvoor letrozol heb moeten slikken. Geen idee wat dan precies de reden is dat ze dan alles moeten invriezen, maar dat was protocol blijkbaar. :)
Pfoe, maart, dat duurt nog wel even! Wat een zenuwslopend traject is het toch ook hè. Ik ga voor jullie duimen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Van de 8 eicellen waren er 4 geschikt voor ICSI, die zijn allemaal bevrucht. Nu intens hopen dat ze dag 5 gaan halen!
Alle reacties Link kopieren Quote
pinchos schreef:
25-01-2024 15:09
Van de 8 eicellen waren er 4 geschikt voor ICSI, die zijn allemaal bevrucht. Nu intens hopen dat ze dag 5 gaan halen!
Wat een fijne update. Ik duim voor je!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
hey dames, wat is er weer veel gebeurd! Ik was even offline, twee weken geleden is ons zoontje geboren :heart:. Bevalling ging goed en de kleine maakt het ook goed. Heel dankbaar na al die jaren onzekerheid en behandelingen.

@Pinchos: ik duim mee!! Hopelijk zijn ze na het weekend alle 4 gegroeid.

@Flipje: hopelijk is het jullie ook (weer) gegund! PGT is nogal een test voor je geduld he...

@Pimpelmees: als ik het goed begrijp heb je IUI net gehad? Sterkte met de wachtweken, ik duim voor jullie.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren Quote
pinchos schreef:
25-01-2024 15:09
Van de 8 eicellen waren er 4 geschikt voor ICSI, die zijn allemaal bevrucht. Nu intens hopen dat ze dag 5 gaan halen!
Wat fijn! Ik hoop heel erg met je mee dat ze allemaal dag 5 gaan halen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Whoopsadaisies schreef:
26-01-2024 14:21
hey dames, wat is er weer veel gebeurd! Ik was even offline, twee weken geleden is ons zoontje geboren :heart:. Bevalling ging goed en de kleine maakt het ook goed. Heel dankbaar na al die jaren onzekerheid en behandelingen.
Wat een geweldig nieuws, heel veel geluk samen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Echo vanochtend was goed! Nu 2 grotere follikels, 1 van 15mm en 1 van 18mm. Vanavond dus de ovitrelle zetten, terugplaatsing is komende vrijdag als het goed ontdooit. Best wel spannend weer!
Alle reacties Link kopieren Quote
pinchos schreef:
25-01-2024 15:09
Van de 8 eicellen waren er 4 geschikt voor ICSI, die zijn allemaal bevrucht. Nu intens hopen dat ze dag 5 gaan halen!
Oh wat een goede score zeg! Bij mij was maar 50% van de bevruchtingen succesvol.
Hopelijk zijn het sterke embryo's geworden... duimen!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren Quote
Whoopsadaisies schreef:
26-01-2024 14:21
hey dames, wat is er weer veel gebeurd! Ik was even offline, twee weken geleden is ons zoontje geboren :heart:. Bevalling ging goed en de kleine maakt het ook goed. Heel dankbaar na al die jaren onzekerheid en behandelingen.

@Pinchos: ik duim mee!! Hopelijk zijn ze na het weekend alle 4 gegroeid.

@Flipje: hopelijk is het jullie ook (weer) gegund! PGT is nogal een test voor je geduld he...

@Pimpelmees: als ik het goed begrijp heb je IUI net gehad? Sterkte met de wachtweken, ik duim voor jullie.
Ahhh op dit berichtje was ik stiekem aan het wachten. Gefeliciteerd en heel veel geluk Whoops! :flirting:

Aan alle anderen: succes!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren Quote
Enigme
Wat je zegt over kort of lang protocol met die pil is niet helemaal waar.
Hier zijn nog 100-den varianten op mogelijk. Maar dit is te kort door de bocht.
Ik heb er de afgelopen 3 jaar 14+ (zowel lang als kort) gevolgd en daarvan maar 2 met de pil.
Het gaat om timing daarvoor is de pil. In het ziekhuis zijn protocollen waar men nagenoeg niet van afwijkt. Je hebt vaak maar 2 opties bij de meeste ziekenhuizen. Dat geld ook voor doseringen.

Pimpel ik zou me daar niet druk om maken. Het is niet zo dat van enkele glaasjes dit erge invloed heeft. Tenzij hij een dagelijkse verslaving heeft. Maar top gynaecologen zeggen dat een glaasje moet kunnen. Je moet jezelf ook niet van alles onthouden.

Spannend Flip! En wat duurt dat toch lang.

Hier wijken ze totaal niet af Krullie (zoals ik al eerder schreef) maar in Duitsland en Tilburg absoluut wel. Die denken tenminste mee. Overigens spuit ik hier ook gewoon meer hoor ondanks dat ze andere protocollen hebben. Vind t echt een gemis dat ze niet kijken naar de patiënt die ze voor zich hebben ,aar naar “hun” protocollen en opties.

Zie je wel Pinchos, de ene ronde is echt niet de andere ronde! Hopelijk gaat alles mooi door.

Whoop, van harte gefeliciteerd! Geniet er lekker van.

Op naar vrijdag Perenboompje!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben goed nieuws gehad, van de 4 bevruchte eicellen zijn er 2 cryo’s ontstaan! Waarschijnlijk in de volgende cyclus terugplaatsing. :)

@whoops gefeliciteerd!!! :)
Alle reacties Link kopieren Quote
pinchos schreef:
31-01-2024 15:32
Wij hebben goed nieuws gehad, van de 4 bevruchte eicellen zijn er 2 cryo’s ontstaan! Waarschijnlijk in de volgende cyclus terugplaatsing. :)

@whoops gefeliciteerd!!! :)
Wat goed! Ik duim voor je dat hier een mooie plakker tussen zit!
Alle reacties Link kopieren Quote
flipje2 schreef:
24-01-2024 21:28
Pimpelmeesje een klein typfoutje in jouw bericht (champagne) was in deze context wel heel erg leuk - ik heb weer even geglimlacht.
Dat was natuurlijk pun intended! ;-D We moeten het wel een beetje gezellig houden.

@pinchos wat was/is het spannend! Ik duim nog steeds voor je.
@whoopsy van harte gefeliciteerd!!! Gaat alles goed? :heart:
@vanessa/enigme ik kom pas net kijken, maar volgens mij zijn er inderdaad veel verschillende schema's. We gaan het zien!
@perenboompje veel succes morgen! :hug:

Ik was deze week even een stille meelezer want vorige week gehoord dat we een nieuw huis krijgen en mijn hoofd kon alle informatie even niet meer aan :flag: We zijn extatisch dat het is gelukt maar ineens ook een verbouwing en over 3,5 week over. Een behoorlijke uitdaging met long covid. Het wachtbankje en het bijbehorende ongeduld is dus redelijk aan mij voorbij gegaan. Riep ik eerst nog stoer dat ik me geen illusies maakte, nu zijn de laatste dagen aangebroken en voel ik de bekende krampen. Een beetje sippig, want stiekem hoop je het toch wel in die laatste dagen. Maar dat prikkeldraadgevoel verraadt denk ik iets anders. We zouden dinsdag mogen testen maar denk niet dat we dat halen. :|

Met de verhuizing komt een maand rust wel erg goed uit. Een nieuw huis gaat me absoluut minder stress geven dus hopelijk helpt dat ook mee in het verwezenlijken van onze grote wens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik word echt down van die krampen... zijn er mensen die dit hebben gehad en toch zwanger bleken te zijn met IUI? Blugh ik haat dit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pimpelmeesje87 schreef:
01-02-2024 23:42
Ik word echt down van die krampen... zijn er mensen die dit hebben gehad en toch zwanger bleken te zijn met IUI? Blugh ik haat dit.
Mijn zwangerschappen waren spontaan, maar ik heb alle keren buikkramp aan het begin gehad. Het was zo typisch dat ik het de laatste keer herkende voor ik ongesteld moest worden.

Het begon ongeveer een week voor m’n menstruatie moest komen en voelde alsof ik ongesteld werd. Het kan dus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe gaat het nu met je Pimpelmeesje? Krampen kunnen zeker ook met een innesteling te maken hebben. Bij de MA had ik die ook en wat bloedverlies, dus zag de bui al hangen maar bleek zwanger. Ik hoop nog steeds voor je dat het goed zit

Hier vanmiddag terugplaatsing gehad van een blasto. Over 10 dagen mogen we testen. Nu weekje vrij dus even ontspannen en geen ziekenhuisbezoeken. Ben er heel hard aan toe
Alle reacties Link kopieren Quote
Whoops: Gefeliciteerd met je zoontje! Wat een heerlijk berichtje. Geniet van al het moois!

Succes op de wacht bank, Perenboom. Hopelijk twee overtuigende strepen op de test traks.

Pimpelmees: ik ben 3 x zwanger geweest, 2 x kortstondig en 1 x doorgaand. Ik had krampen, zeker bij de doorgaande zwangerschap. Dus dat kan echt alle kanten op gaan.

Flipje: Hoezzie bij jou?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het spotten is licht maar gaande en ik denk dat mijn menstruatie morgen begint... meh. Of heeft iemand andere ervaringen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag iets meer bruinverlies dan gisteren, het is vandaag dag 16. Eigenlijk mag ik morgen pas testen, maar ik heb vandaag maar getest. Was negatief.

Ik beschouw het maar als niet gelukt en heb de ustrogan gelaten voor wat het is. Jammer, maar het zat eraan te komen. Stom. Maar ook blij dat ik eindelijk even kan stoppen met die hormonen, helemaal klaar mee.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven