Zwanger worden met Letrozole

08-03-2021 14:52 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Speciaal een account aangemaakt omdat ik het ontzettend spannend vind:

Man en ik hebben een kinderwens maar Ik ben gediagnosticeerd met anovulatie WHO type 2. Komt er op neer dat ik geen PCOS heb maar wel zeer onregelmatige cyclus (om de 6 a 10 weken). Nu heb ik Letrozole 2.5mg gekregen om ovulatie te induceren. Vandaag follikelmeting gehad op dag 13. En er was een eitje, 20mm. Komende week dus flink klussen. Ik merk dat ik behoefte heb om te praten met lotgenoten. In mijn omgeving (fam/vrienden) houd ik het nog even stil omdat we pas net zijn begonnen.

Mijn vraag: zijn hier meer dames in hetzelfde traject? Of zijn er al gelukkige met een positieve test (of kind ) na hetzelfde traject gelopen te hebben? Hoe ervaar jij het? Of hebben jullie tips waar dergelijke kletstopics al zijn opgezet?

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Hee,

Spannend he.. om mee te beginnen. Maar jouw eitje is mooi binnen de normale termijn gegroeid! Ik heb eind vorig jaar een ronde 2,5mg Letrozol gehad. Ook wegens anovulatie, maar geen vastgestelde PCOS. Qua cyclus is alles tussen de 20 en 65 dagen is wel voorbij gekomen :sigh: Bij mij was 1 ronde gelukkig genoeg, dat was gelijk raak! Nu 18 weken zwanger.

Ik vond het moeilijk dat ik alle afspraken in m'n eentje deed. Ik snap wel dat man daar verder niets te zoeken heeft en dat ze mij moeten hebben voor de echo's, maar toch ;) Ik vond dat wel een beetje eenzaam ofzo.

Ik heb uiteindelijk wat extra echo's gehad omdat mijn eitje pas na 3 weken groot genoeg leek. Redelijk dun baarmoederslijmvlies en een eitje dat 'net aan' was.. dus de gyn was niet heel hoopvol en raadde me zelfs aan om vast een nieuwe, hogere dosis mee te nemen van de apotheek in het ziekenhuis. Dat bleek uiteindelijk helemaal niet nodig, want dat kleine beetje hulp bleek voor ons genoeg!

Ik had maar weinig last van bijwerkingen, alleen wat moe.

Ik vond hier trouwens weinig mensen die in eenzelfde traject zaten. Op 24baby zijn best wat topics over Letrozol of Clomid gebruik. Sommige wat ouder, maar daar vind je in ieder geval een hoop ervaring en als je reageert krijg je meestal wel snel reactie van dames met ervaring :)

Succes! Hoop dat jij ook snel een positieve test in handen hebt!
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Hee Bamboo,

Wat een super positief bericht! En gefeliciteerd wat een goed nieuws voor jullie!

Ik heb gisteren een positieve ovulatie test gekregen dus was zo ontzettend blij!!! Hopelijk over 2 weken een positieve andere test.

Ik heb geluk dat de medicatie goed zijn werk doet dus hoef voor eventuele volgende ronde niet eens voor een follikelmeting te komen (mag wel).

Hier blijft het inderdaad stil en ga het daarom eens bij andere fora proberen.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn! Spannend, veel succes!
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven