Zwanger worden met PCOS vervolg

16-07-2018 14:15 1045 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van het normale topic zwanger worden met PCOS.
Hier kan iedereen zelf de tabel bijwerken!

Inloggen kan alsvolgt:


Alle dames zijn ten alle tijden welkom, of je net ontdekt hebt dat je PCOS hebt of als je al jaren bezig bent. Hier respecteren wij elkaar, en elkaars trajecten. Je kunt hier alles delen! De mooie dingen, maar ook de minder mooie dingen. Wij zullen elkaar hier steunen en altijd netjes met elkaar omgaan.

Hoop voor iedereen dat de wens snel mag uitkomen! :loveys:
[table] [i][u]Iedereen die vanaf 01-06 actief was staat in de tabel. Mocht je jezelf missen, of toch mee willen schrijven sluit gerust aan en zet je eigen gegevens in de tabel! ( Sorry als ik iemand vergeten ben)[/u][/i] [b] Zwanger :flirting: [/b] [table][table]
Naam Leeftijd (v/m) Gestart sinds Gestart traject sinds Traject status NOD
Zoma17 25/26 03-2017 Geen traject Afvallen ivm cyclus +- 28 okt.
Nala90 28/34 09-2017 Geen traject Medicatie om TSH lager te krijgen, daarna pas traject starten 15-08-18??
KirstenvdVeen 23/26 02-2016 03-2018 4e ronde Clomid 150 MG 01-10-2018
MetteDoete 27/27 09-2017 05-2018 Gonal F 50 EH. 1ste ronde onbekend
Margriet26 26/26 12-2017 08-2018 Gonal F 75 13-01-2019
Zuster1992 25/31 01-2016 12-2018 1e ronde met Clomid 50 Mg ongeveer tussen 6&9 januari 2019
Manon12345 28/30 01-2017 10-2017 10e ronde gonal f injecties 112,5IU onbekend
Rossy2013 25/28 10-2017 na vakantie chlomid 50/ zaad onderzoek afwachting ?
Lucy387 31/ 32 1-1-2017 1-1-2018 4e ronde, tamoxifen 40 25 augustus 2018
Hardloopstudentje 25/27 mei 2018 nog geen traject wachten uitslag zaad en bloedonderzoek 4/9/2018 onbekend
JFirst13 29/40 07-2017 06-2018 clomid 50 mg 3-8 ?
Unicorn1234 32/30 01-2018 05-2018 Gonal F 87,5 EH. 1ste ronde 10-12
juf88 30/33 07-2017 04-2018 letrozol, utrogestan 4-12-2018
horecameisje 30/29 08-2017 11-2018 clomid 50 mg 25-12-2018
mar1786 32/36 okt 2017 april 2019 in afwachting van eerste iui 7-5-2019
maestro 32/37 09-2018 nog geen traject ziekte van Addison medicatie, bloedonderzoek in orde ??
Naam Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
ideetje88 Eerste - - -
american_girl Eerste 26-01-2019 - -
- - - - -
- - - - -
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:15
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
79.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@maestro, ne nee niet zwart op wit. Ga op gemak eens rondkijken. Zullen wel zien. Heb uiteindelijk afspraak in jette gemaakt, geen zin in gedoe in Mechelen.
Alle reacties Link kopieren
Alweer bijna een week geleden mijn ziekenhuis bezoek. Door alle drukte op mijn werk helemaal vergeten te reageren.

Helaas nog niet mogen starten met provera en clomid.
Maar gelukkig was het gesprek zeker niet negatief! Erg fijne gynaecoloog.
Ze hebben opnieuw een inwendige echo gemaakt, omdat de vorige keer nog niet definitief pcos vastgesteld was. Ook hebben ze een uitstrijkje van mijn slijmvlies gemaakt en de baarmoedermond bekeken met de eendebek, deze zag er prima uit!

Daarna moest ik bloed laten prikken om te kijken naar bepaalde waardes.
19 augustus heb ik een bel afspraak met de gynaecoloog om alle uitslagen te bespreken.

Hij vond het erg knap zoveel afvallen, als wij na de uitslagen door willen voor medicatie moeten wij eerst op gesprek bij een andere gynaecoloog over wat de risico’s kunnen zijn als je wat zwaarder bent en zwanger wordt. Dit zijn ze verplicht om te doen ofso.

Dus hier nog weer even een paar weekjes wachten. Gelukkig as weekend lekker even ertussen uit dus vliegen de weken zo om.

Hoe gaat het verder met iedereen?
Ik moet nog wel een beetje verdiepen in wie waar staat kwa behandelingen etc.
Alle reacties Link kopieren
Owja vergeet ik er helemaal bij te zetten dat er bij mij helaas nu definitief uitgekomen is dat ik op mijn linker eierstok pcos heb. Maar aan de rechter kant zit alleen 1 cyste die was niet veranderd in vergelijking met de vorige echo.
Hebben andere hier ook ervaring mee? Dat het dus niet aan beide kanten zit?
Alle reacties Link kopieren
@Daisy, ik denk dat je ofwel pco hebt ofwel niet. Denk niet dat je het aan één eierstok kunt hebben. Maar je AMH is meest bepalende voor pcos dus zou ik zeker eens naar vragen.

Ik heb morgen eindelijk mijn echo. Maar ben nu 4 dagen na stoppen pil en nog altijd geen regels... Ben op van de stress, zouden de cysten dan niet weg zijn? Pff
Alle reacties Link kopieren
@Hardloopstudentje, hoe is het moet jou? Al zo lang niets meer van je gehoord xxx
Alle reacties Link kopieren
@daisy: ik weet te weinig van pco om in te schatten of dat op 1 eierstok kan. Ik heb het wel nog nooit gehoord. Wel van cystes aan een kant en de andere kant gewoon " normaal" Zijn je waardes al geprikt? AMH kan inderdaad veel verklaren, net als testosteron.

Belgian: hoe is het bij jou: al regels doorgebroken of tekenen die kant op? Lijkt zo ook een lang verhaal te worden, hopelijk snel goed nieuws.

Ik ben vanaf vrijdag 3 weken met vakantie en dus voorlopig hier even niet te vinden. lekker gedachten verzetten. Ik ga wel met een wachtbankje op vakantie, eisprong is geweest begin van de week. Dat kha eten werkt wel, want het was nu ruim 20 (!) dagen eerder dan een gemiddelde cyclus voorheen. Dan zou deze cyclus, als ik ongesteld wordt, maar 44 dagen duren...dat is wel echt een enorm verschil met de 60-70 die ik voorheen had.
Maar nog beter: dat ik niet ongesteld word. Wel de eisprong goed benut, dus ik ben heel benieuwd. In elk geval lekker de zin verzetten komende weken!
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Hey maestro, keigoed dat je cyclus korter is geworden! Ik ga ook terug PCOS proof eten.

En vandaag heel goed nieuws gekregen :-) Cysten zijn weg en mag vandaag al spuiten! Woehoew!
Alle reacties Link kopieren
Hoi ladies,

Het was een rollercoaster afgelopen tijd, vandaar mijn late reactie.

@ daisy: wachten blijft stom maar fijn dat je er een goed gevoel aan over hebt gehouden.
@belgiangirl, tof hoe bevalt het?
@ meastro lekker chillen, spannend, geniet van de vakantie!

Ik werd maar niet ongesteld na de provera, niet zwanger maar zelfs het zkh plantte een beetje hoop. Toen eindelijk toch ongesteld. Helaas heb ik nu een cyste van 29 in mijn eierstok. Mag dus nog niet spuiten. Ze hoopten dat deze zou slinken maar dat is niet gebeurd. Uit de laatste echo blijkt iets vreemd. Er zit om mijn bms nog een laag bms. Samen is het 11en dat is veel te dik voor begin cyclus. De arts kan het niet verklaren en ik mocht mij geen zorgen maken. Maandag mag ik weer terug. Af en toe moeite om mijzelf op te beuren.....

@ hardloop ik hoop dat alles goed met je gaat.

Ladies fijn weekend: "als het leven je aanvliegt, vlieg dan mee"😘
Alle reacties Link kopieren
@R spuiten bevalt me beter dan ik verwacht had. Krijg er enkel echt hoofdpijn van met momenten. Had van clomid weinig last dus vind dit wel wat kut.

Heb je een cyste van 29cm??? of 2,9 cm? Moet je dan een maand aan de pil zoals ik? :( He wat raar die dubbele bms... Nog nooit van gehoord. Ben je ondertussen al terug geweest? Dikke knuffel
Alle reacties Link kopieren
@ belgian: wat vervelend van die bijwerkingen!! Wanneer heb je weer een afspraak om te kijken wat de injecties hebben gedaan?

Ik bedoel 29mm. Gisteren bms gemeten, weer ruim 11. Het was gelukkig nu een massa en geen dubbele. Waarschijnlijk toch een vertroebeld beeld gehad vorige week. De arts zei wel dat ze er niets van begreep omdat mijn bms zegt klaar te zijn voor een eitje maar ik pas in begin zit van de cyclus. Dus ze zijn nu mijn bloed aan het onderzoeken. Morgen weet ik waarschijnlijk meer. Als er niks raars uit bloedonderzoek komt mag ik zelfs met gonalf beginnen omdat de cyste er nu eenmaal blijft zitten. Ik was helemaal verbaasd. Wacht morgen dus maar rustig af, zou wel tof zijn.

Dankjewel, voor jou ook een dikke knuffel!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Sorry dat ik zo afwezig was de laatste tijd. Ik mocht opnieuw aan de clomid omdat fertiliteit dicht ging en dat is me psychisch even zwaar gevallen. Ik krijg zulke nare bijwerkingen er van, ik dacht dat ik het er wel voor over had, voor een eisprong, maar dit doe ik denk iķ niet nog een keer. Ik krijg hele neerslachtige buien ervan en woede aanvallen, dat ik gewoon echt niet weet welke kant ik op moet met mezelf.

Vandaag positieve ovulatie testen gehad dus ik denk morgen eisprong en dan weer op het wachtbankje. Lief dat jullie aan mij denken :)

@R, en goed nieuws gehad? Maf je beginnen met spuiten? Zou wel echt fijn zijn!

@Belgian, moet jij nu spuiten en dan iui of gewoon nog zelf proberen, dat ben ik even kwijt 🙈

@Maestro, nog een hele fijne vakantie. Ik hoop dat je terug komt met mooi nieuws :)

Ik ga weer proberen af en toe mee te schrijven. Ik wil er echt wat minder mee bezig zijn. Ingeschreven bij sportschool en nu 4x in de week sporten, helpt me wel om afleiding te krijgen en mijn frustratie kwijt te kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Ola,

@ belgiangirl, als het goed is moet je bijna naar zkh om te kijken wat de injecties hebben gedaan, of ben je al geweest? Ik hoop zo dat het iets doet!!!

@ hardloop, poeh he wat een ellende die clomid. Snap dat je daar niet meer aan wil. Overstappen naar de injecties dus? Maar superfijn dat je wel een eisprong hebt. Jippie! Vwb dat schrijven, je moet je natuurlijk niet verplicht voelen hier wat te schrijven. Snap het heel goed, aan de ene kant wil je je verhaal kwijt maar aan de andere kant wil je er niet constant mee bezig zijn. Je wil het niet je leven laten beheersen! Ik ga hopen dat er straks positief nieuws voor jullie is!!!

De fa stond weer eens voor een raadsel maar bloedonderzoek en een nog weer eenecho en nog weer een bloedonderzoek deze week tonen aan dat ik geheel uit mijzelf naar meer dan een jaar opeens vrouwelijke hormonen heb aangemaakt😏 Ik was perplex en er lijkt een eitje te zijn achter de cyste. En dat eitje zou dan een dezer dagen kunnen springen. Wij zijn heel blij want dat zou inhouden dat we eindelijk een keer een kans krijgen. De arts zei wel meteen dat dit een gelukje was en we de volgende cyclus wss wel aan de injecties moeten. Maar hiep hoi ik heb eindelijk een ei!!!!!!!!

Ik wens jullie een vruchtbaar weekemd😜
Alle reacties Link kopieren
Hey all,

Ik ben echt op op op. Woensdag echo, 2 eitjes van 7 mm, 2 van 8 mm en bms 4 mm. Gisteren terug echo, eitjes waren rond 10 mm. Dus 2 mm gegroeid op 5 f¨cking dagen. Ze wilden me nu nog altijd laten doorspuiten met 50e tot en met donderdag, terwijl mijn hormonen ook niet veranderen... Heb dus gevraagd of ze niet kunnen ophogen maar ze hebben schrik voor overstimulatie. Ze gingen me vandaag terugbellen. Is nu al bijna 2 maanden dat we geen enkele kans hebben gehad. Voel de tranen echt constant achter mijn ogen prikken van alle tegenslagen die we maar moeten blijven slikken.

@Hardloopstudentje, ik zou echt wel stoppen met clomid als je je er zo slecht door voelt... Spuitjes vallen echt wel goed mee (als je vooruit gaat :-) :-)). En als ze je in zh niet willen overzetten op spuitjes zou ik echt wisselen van gynae... Doe zeker wat je zelf wil hé, je moet je tot niks verplicht voelen. En wij doen voor iui nu. Maar gingen dus begin juli starten... Haha...

@R, hoera een ei! Superspannend! Hopelijk the golden egg :-)

Volop op het wachtbankje jullie dus! :-)
Alle reacties Link kopieren
@R, yes een ei! Hopelijk meteen jullie gouden ei :)

@Belgian, ja ik had al een ronde gespoten. Maar omdat fertiliteit dicht ging, kon ik kiezen. Of geen kans of nog een keer clomid. En toen heb ik voor nog een keer clomid gekozen. Ondanks de bijwerkingen die echt heftig zijn, toch blij dat ik nu wel een eisprong heb gehad.

Balen dat ze niet zo hard willen groeien bij je! Maar er zitten er wel veel dus snap de keuze wel dat ze niet willen ophogen. Beter langzaam dan straks overstimulatie want dan ben je verder van huis.
Alle reacties Link kopieren
@Hardloopstudentje, en reageerde jij goed op het spuiten? Ze hebben gisteren gezegd dat ik toch mag ophogen naar 75 omdat mijn hormonen totaal niet bewegen. Wanneer heb je je nod nu?
Alle reacties Link kopieren
@ belgian: jeetje wat ontzettend prut. Hoop dat die ophoging wat oplevert zonder overstimulatie. Hoelang voordat ze kunnen zien of het effect heeft?

@ hardloop: hoop dat er geen volgende keer komt en het dit keer klaar is maar andrrs mag je gewoon weer aan de injecties? Zou echt fijn zijn met al die nare bijwerkingen.

Echo was nog steeds onduidelijk, maar wel vocht bij eileider en ander bms, dat zou moeten inhouden dat er een eisprong is geweest. Volgende week prikken en die week erop bespreken.
Alle reacties Link kopieren
@Belgian, hier is de begin dosering 75 eh. Ik reageerde daar meteen op. Had op dag 16 eisprong. Mooi dik bms en ei. Mijn NOD is nu 1 september. Ben benieuwd. Morgen 5dpo en tot nu toe begin ik telkens bruin verlies te krijgen op 5dpo, dus ben helemaal bang dat dit morgen weer door zet.

@R, ik hoop ook dat het niet nodig is, maar anders mag ik gewoon weer spuiten volgende ronde gelukkig 😊

Spannend zeg voor jou. Hopelijk was het echt een eisprong en is het nu raak voor jou ook!
Alle reacties Link kopieren
Even een korte zwaai vanaf vakantie! ( Lekker warm enzo😉)

@belgian: hopelijk snel meer resultaat, wat vervelend zeg! Overstimulatie is gevaarlijk, maar snap jou ook. Wellicht is dit gewoon niet jouw medicatie? Dacht dat mijn gun had gezegd dat er verschillende medicatie zijn en dat het lichaam vaak op een heel goed reageert. (Vb clomid of spuiten)

@hardloopstudent: spannend op de wachtbank! Ik duim voor geen bruin! Hopelijk genoeg afleiding komende week!

@R; hoera, een ei! Dat is echt heel goed nieuws! Benieuwd hoe je het nu na eisprong ervaart en hopelijk straks goed nieuws!

Ik ben ondertussen helaas ongesteld geworden, wel de kortste cyclus ooit, dus daar ben ik heel blij mee. Jammer voor deze ronde, maar op zich zo midden op vakantie ook niet heel erg om nog wat wijntjes te drinken. Na mijn vakantie ga ik weer lekker terug in het ritme.
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
@Maestro, he shit wat balen! Maar geniet lekker van je vakantie en drink inderdaad heerlijk wat wijntjes.

Hier maak ik mezelf compleet gek. Gister en vandaag (nu 6dpo) geen bruin bloedverlies of licht bruine afscheiding. Dit is tot nu toe elke ronde zo geweest. Dus krijg ik hoop, maar die hoop wil ik eigenlijk ook weer niet want dan is die teleurstelling straks nog groter.

Elke keer als ik naar de wc ga kijk ik angstvallig op het wc papier en ik word helemaal zenuwachtig van mezelf. Ik kan pas volgende week vrijdag testen als het dan nog nodig is, dan ben ik 14dpo, dus dit worden enorm lange dagen...
Alle reacties Link kopieren
En hoe is het nu?
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Op 8dpo had ik een heel klein beetje rood bloedverlies. Dus ik denk dat het klaar is voor deze ronde. Ik heb sinds dat beetje rood, niks meer gehad. Mijn afscheiding is nu gewoon weer wit. Dus ik blijf af en toe nog twijfelen of het nog kan. Maar bij mij is het eigenlijk altijd als er bloed is geweest wel klaar, dus ik bereid me vast voor op een volgende ronde spuiten...

Hoe is het met jou? Nog op vakantie?

En hoe gaat het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Hey ladies,

Sorry voor radio silence even. Erg druk op werk en ook prive.

Ondertussen al weer 2x in zh geweest, op vrijdag zagen ze na 5 dagen 75 eh spuiten 1 eitje van 17 mm. Mijn bms was echter 4,5 mm en in 10 dagen niets gegroeid... Vriend mega blij maar hij snapt niet dat zonder goed bms je niets kan doen. Savonds wilden ze me laten doorspuiten tot zondag maar me niks voor bms geven. Heb ik toch even tegen gesproken en uiteindelijk mocht ik progynova 2x2mg per dag nemen. Gisteren opnieuw gegaan, eitje 18 mm maar bms nog altijd maar 5,7 mm. Vinden ze nog altijd te dun en omdat ze tijd hebben omdat hormonen ook nog niet op piek zijn nu dus door, morgen weer echo. Nu, sowieso wel liever dat bms tot 7 à 8 mm geraakt hoor anders heb je zo weinig kans... Wel echt rot dat nu mn bms ook niets doet terwijl spuiten zogezegd toch beter effect heeft. Ben ondertussen al 3 volle weken aan het spuiten dus hopelijk morgen eindelijk goed bms goed ei en pregnyl spuit.

@R heb jij nog nieuws?
@maestro, balen seg! Maar probeer echt toch nog wat te genieten hé...
@Hardloopstudentje, kan ook innesteling zijn hé. Je bent vandaag ongeveer 10 dpo dus misschien kan je overmorgen al een voorzichtig testje wagen? Ik duim!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Wat is hier weer veel gebeurd.. hopelijk mag ik nog meeschrijven. Inmiddels is de miskraam bijna 10 weken geleden en het hcg is nog steeds niet genoeg gezakt om weer te beginnen met spuiten. Echt een domper. Hopelijk kan ik volgende week eindelijk weer beginnen en dan zal ik ook weer meer mee proberen te schrijven. Lichamelijk voel ik me weer goed, maar emotioneel... pfoe wat een klap heb ik gekregen van die miskraam... een eventuele volgende keer zie ik nu al met angst en beven tegemoet.

@belgiangirl wat vervelend dat je bms niet goed meegroeit. Hoe was dat bij clomid? En had je toen ook pregnyl?

@hardloopstudentje ik hoop zo voor jou dat het toch een innesteling zou zijn!

@maestro wat ontzettend balen dat je ongesteld bent geworden. Sorry ik ben even kwijt wat voor medicatie jij gebruikt? Hopelijk kun je nog wel een beetje genieten op vakantie.
Alle reacties Link kopieren
@hardloopstudentje: spannende dagen dus voor je. Het kan inderdaad alle kanten op, maar ik snap je voorzichtigheid al hoop ik het beste scenario!:-) Ik duim voor je!

@belgian: ingewikkeld op deze manier en vooral ook intensief. Pas op jezelf in alle hectiek! Echo en kansen zijn een ding, maar je hebt ook mentaal voor jezelf kansen nodig om er mee om te kunnen gaan. Ik duim dat je een goede echo hebt!

@makeupgirl: heftig een miskraam, sterkte! Dat lijkt me echt vreselijk en zeker als je nu weer de mm in moet. Ik hoop dat je hier soms van je af kunt schrijven!

Hier de laatste dagen van de vakantie, was echt heerlijk en heel warm! Ik voel me goed en uitgerust en ook weer zin om aan de slag te gaan. Met vriend ook goede gesprekken gehad en tot mijn verjaardag (december) gaan we niet starten met medicatie. Reden is dat het kha eten mijn cyclus al drastisch korter maakt en ik dat wil afwachten. Mentaal staat het hoofd goed en ben ik er rustig onder dat het wellicht langer kan gaan duren dan ideaal door deze keuze. Echter met medicatie/echo erbij moet ik veel meer gaan omgooien en de rust van nu wil ik graag vasthouden en stap voor stap aanpassen. Ik blijf wel temperaturen. Aangezien er geen gekke dingen uit het bloedonderzoek zijn gekomen voelt dat voor nu het beste. Wel al fertiliteit gebeld met de vraag ons op de wachtlijst voor januari 2020 te zetten, dat was een optie na ons vorige consult. Als het dan nog niet raak is, dan kunnen we wel gelijk verder.
Nu dus weer wachten op een eisprong!
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Jeetje ladies wat een verhalen allemaal!

@ maestro wat een mooie positieve manier van denken heb jij! Superfijn om dat te lezen.

@ make up wat zal dat ook lang duren en wat geeft dat een spanning voor een volgende keer, naast het verdriet van een mk!

@ hardloop hoe staan de zaken er nu bij jou voor?

@ belgian, hoe gaat het? Trek je het een beetje?

Ik krijg maandag te horen of ik een eisprong heb gehad. Gok dat als ik hem wel heb gehad ik vanaf dit weekend of vanaf maandag een zwangerschapstest kan gaan doen. Ik heb geen eisprong gevoeld en door de cyste was ook niet te zien of er een eisprong is geweest. Spannende week voor de boeg. De vroege zwangerschapstest was helaas negatief vandaag! Heb al wel beetje memstruatiepijntjes jammer geboeg.Fingers crossed voor volgende week in ieder geval, zien we dan wel weer verder.

Wederom een vruchtbaar gezond weekend iedereen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven