Zwanger worden met PCOS vervolg

16-07-2018 14:15 1045 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van het normale topic zwanger worden met PCOS.
Hier kan iedereen zelf de tabel bijwerken!

Inloggen kan alsvolgt:


Alle dames zijn ten alle tijden welkom, of je net ontdekt hebt dat je PCOS hebt of als je al jaren bezig bent. Hier respecteren wij elkaar, en elkaars trajecten. Je kunt hier alles delen! De mooie dingen, maar ook de minder mooie dingen. Wij zullen elkaar hier steunen en altijd netjes met elkaar omgaan.

Hoop voor iedereen dat de wens snel mag uitkomen! :loveys:
[table] [i][u]Iedereen die vanaf 01-06 actief was staat in de tabel. Mocht je jezelf missen, of toch mee willen schrijven sluit gerust aan en zet je eigen gegevens in de tabel! ( Sorry als ik iemand vergeten ben)[/u][/i] [b] Zwanger :flirting: [/b] [table][table]
Naam Leeftijd (v/m) Gestart sinds Gestart traject sinds Traject status NOD
Zoma17 25/26 03-2017 Geen traject Afvallen ivm cyclus +- 28 okt.
Nala90 28/34 09-2017 Geen traject Medicatie om TSH lager te krijgen, daarna pas traject starten 15-08-18??
KirstenvdVeen 23/26 02-2016 03-2018 4e ronde Clomid 150 MG 01-10-2018
MetteDoete 27/27 09-2017 05-2018 Gonal F 50 EH. 1ste ronde onbekend
Margriet26 26/26 12-2017 08-2018 Gonal F 75 13-01-2019
Zuster1992 25/31 01-2016 12-2018 1e ronde met Clomid 50 Mg ongeveer tussen 6&9 januari 2019
Manon12345 28/30 01-2017 10-2017 10e ronde gonal f injecties 112,5IU onbekend
Rossy2013 25/28 10-2017 na vakantie chlomid 50/ zaad onderzoek afwachting ?
Lucy387 31/ 32 1-1-2017 1-1-2018 4e ronde, tamoxifen 40 25 augustus 2018
Hardloopstudentje 25/27 mei 2018 nog geen traject wachten uitslag zaad en bloedonderzoek 4/9/2018 onbekend
JFirst13 29/40 07-2017 06-2018 clomid 50 mg 3-8 ?
Unicorn1234 32/30 01-2018 05-2018 Gonal F 87,5 EH. 1ste ronde 10-12
juf88 30/33 07-2017 04-2018 letrozol, utrogestan 4-12-2018
horecameisje 30/29 08-2017 11-2018 clomid 50 mg 25-12-2018
mar1786 32/36 okt 2017 april 2019 in afwachting van eerste iui 7-5-2019
maestro 32/37 09-2018 nog geen traject ziekte van Addison medicatie, bloedonderzoek in orde ??
Naam Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
ideetje88 Eerste - - -
american_girl Eerste 26-01-2019 - -
- - - - -
- - - - -
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:15
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
79.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,

@Makeupgirl, tuurlijk mag je nog meeschrijven. <3 Hoe gaat het met je? :( Pff dan is het niet enkel die MK maar ook die hcg die alles nog zo zwaar maakt hé... Want je wil gewoon terug een kans... dikke knuffel - ondertussen al wat meer bewiging in je hcg?

Bij clomid kreeg ik ook altijd progynova toegediend en was mijn bms ok vanaf ik met acapunctuur was gestart. Was wel altijd met pregnyl buiten 1x natuurlijke eisprong.

@maestro, je hebt gelijk, ik voel dat het echt op me weegt laatste tijd. Niet fijn. Maar doe wel bewust fijne dingen en pilates etc. Nu ook weekje verlof volgende week! Fijn idee van je om nog even te wachten, want het is toch allemaal nogal iets hé... en hopelijk lukt het puur natuur dan!

@R, wat spannend seg hopelijk heb je idd een eisprong gehad. Misschien heb je wel nog te vroeg getest omdat je niet goed weet wanneer het nu exact was. Ik duim dat het raak is!

Sorry dat ik even niet meer geupdate heb maar het was zoooo een hectische week. Op het werk super druk en dan nog ziekenhuis erbij... Maaaaaar ik heb gisteren mijn eerste iui gehad! :-) Mijn bms was op dinsdag 7,7 mm en mijn eitje 18,5 - dinsdagavond dus pregnyl gehad en donderdagochtend iui. Volgens acapuncturiste zit alles goed en staal van vriend was ook heel goed zeiden ze dus nu maar duimen. Vandaag ook met utrogestan begonnen, dat vaginaal opsteken vind ik nu toch niet zo fijn :( en ook nog progynova erbovenop dus veel nood aan progesteron precies... Nu duimen!!! 12/9 weet ik hopelijk meer

@Hardloop, hoe is het met jou? Denk veel aan je!
Alle reacties Link kopieren
Hey ladies, hoe is het nog met iedereen? Xx
Alle reacties Link kopieren
Hej hoi,

Belgian hoe gaat het met jou, spannende tijd!

Ik had een flinke domper. Blijkt dat ik geen eisprong heb gehad en wss ook geen ei.......De artsen hebben mijn casus besproken en conclusie;niemand snapt het. Dat was gisterebn. Vandaag een echo gehad. Bms 8,5 dus nog te dik om direct te kunnen gaan spuiten. We moeten weer vooruit kijken dus menstruatie opwekken en dan door met gonalf 62,5. Omdat ik me zo slecht voelde met die provera krijg ik nu primolut. Iemand ervaringen daar mee, hoe snel werd je ongesteld?

Ik voelde mij gisteren erg verdrietig, vandaag moet de knop maar weer om!
Alle reacties Link kopieren
jeetje meiden, wat jammer dit nieuws!

@R: ik kan er zo slecht tegen als er gezegd wordt dat zij het ook niet snappen. Laat je je doorverwijzen of blijf je nog proberen? Kan me voorstellen dat je bijvoorbeeld in Gent of Dusseldorf eens je casus laat bespreken (kun je ook aan je arts vragen om te doen!) Wat zuur! Ik heb met primolut op zich goede ervaringen, al had ik toen wel echt flinke krampen. Maar kan me er ook weinig meer van herinneren.

@Belgian: hoe gaat het met jou? Wachtweken nog een beetje te doen. Spannend hoor!

Hier weer terug van vakantie en aan het werk. Ik voel me goed, alhoewel ik gisteren opeens spotting had op dag 9. Ik heb tot nu toe elke cyclus ruim voor de eisprong een dag flinke spotting. Iemand bekend mee? Verder weer terug in Kha- eten en al dagen best flinke hoofdpijn. Heb het idee dat ik hormonaal weer lekker schommel. Komend vrijdag weer naar arts voor Addison, dus gelijk maar weer even aangeven of ze dat willen checken. Voor nu: geduld hier op de eisprong :)
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Hardloopstudententje: hoe is het trouwens met jou? Ik moet aan je denken.:)
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
@maestro, dat spotting herken ik niet, geen ervaring mee.

Ik ben besproken in een overleg met meerdere fertiliteitsartsen en die hebben aangegeven dat er helaas meer vrouwen zijn waarbij dit soort dingen voorkomen. Hoe dat kan weten ze niet en vinden zij zelf ook vreselijk frustrerend. Ik kies er voor om vooruit te kijken. Hoop dat ik snel ongesteld word en dan gaan we zien of ik op de injecties reageer. Heb gewoon zin om te spuiten! # positive vibes#
Alle reacties Link kopieren
RmsJhl schreef:
04-09-2019 18:26
@maestro, dat spotting herken ik niet, geen ervaring mee.

Ik ben besproken in een overleg met meerdere fertiliteitsartsen en die hebben aangegeven dat er helaas meer vrouwen zijn waarbij dit soort dingen voorkomen. Hoe dat kan weten ze niet en vinden zij zelf ook vreselijk frustrerend. Ik kies er voor om vooruit te kijken. Hoop dat ik snel ongesteld word en dan gaan we zien of ik op de injecties reageer. Heb gewoon zin om te spuiten! # positive vibes#
Zijn dat artsen uit NL? Anders zou ik het gewoon overwegen. Ik zou ook zeker lekker vooruit kijken en de vibes goed inzetten. Maar: het is een feit dat men in NL nogal achterloopt op dit gebied tov Duitsland en België, dus mocht er nog in de toekomst een frisse blik nodig zijn, geef ik je vast die tips. (al hoop ik natuurlijk dat het niet nodig is!)
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad Nederlanderse fertiliteitsartsen. Dankjewel voor de tip! Ik hoop het inderdaad niet nodig te hebben, maar mocht dat wel zo zijn dan weet ik dat er op die manier ook nog mogelijkheden zijn.

Voor nu kies ik voor de injecties. Eerste keer, ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,

Sorry voor afwezigheid even. Is zwaar geweest. Heb opeens weer nieuwe diagnose gekregen, fha functionele hypothalame amenorroe ofzoiets... zou zijn dat je lh te laag is door te gezond eten te veel sporten of stress. Maar eigenlijk weten ze niet hoe het komt. Geloof niet echt in de diagnose, eet zeker niet te gezond en ik sport veel maar zeker niet te veel en is altijd licht intensief niet super zwaar. Stress vind ik ondertussen ook zo een onnozel woord... tuurlijk heb ik stress maar niet meer dan iemand anders. Ze weten het dus eigenlijk niet. Volgende ronde menopur spuiten omdat dit beter zou werken voor de lh dan puregon dat enkel fsh bevat.

En jep volgende ronde want weet al dat deze niet gelukt is. Reageerde heel fel op de utrogestan (hartkloppingen in heel mijn lichaam precies en angst niet normaal) dus mocht 11 dpo al voor bloed gaan maar negatief dus. Begin me echt zorgen te maken dat het na 7 gelukte rondes nog niet is gelukt. Heb dus ook aangegeven dat dit laatste keer is dat ik iui doe, nadien starten we op ivf.

Ik heb het heel zwaar momenteel na 10 maanden hormonen...

Dikke knuffel
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Belgian, ik weet niet wat ik moet zeggen. Wat enorm irritant en er volgen nog wat scheldwoorden!

Altijd dat gezeur met stress wat ze noemen, daar heb je helaal niks aan. Stress is niet altijd de schuldige. Als ze het niet weten gooien ze het idd daar vaak op.

Pffff wat een zorgen heb je dan! Ik hoop echt heel erg dat dit lukt.

Ik wil je trouwens een compliment maken, erg goed dat je voor jezelf op komt en zegt dat dit de laatste keer is anders ivf. Goed gedaan.

Hele hele hele dikke knuffel voor jou!
Alle reacties Link kopieren
Hey R, wat super super lief van je. Dankjewel! Ja de dokter in Jette is natuurlijk nog optimtistisch omdat hij me net begeleid maar ik heb er wel al 7 rondes voor Jette erop zitten die ik ook wel meedraag... Gisteren ook naar huisarts geweest en heeft me lichte antidepressiva voorgeschreven, wil echt blijven werken maar lukt me zonder hulp even niet meer denk ik. Hoe gaat het met jou nog?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje belgiangirl.. wat ontzettend k*t allemaal! Zoals Rmsjhl al zegt, goed dat je voor jezelf opkomt en iui voor de laatste keer wil doen. Wat een enorm lang traject moeten jullie doorlopen en snap echt dat dat zo ontzettend moeilijk kan zijn. Goed dat je naar de huisarts bent geweest.

Hou hoop lieve belgiangirl :heart: ik gun jullie heel snel een prachtige zwangerschap en een nog mooier kindje :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal, hier meldt zich nog een pcos’er, na een tijdje met jullie mee te hebben gelezen. Ik ben nooit uit mezelf ongesteld geworden, dus wist al wel dat zwanger worden voor ons niet zonder hulp zou gaan. Inmiddels sinds december gestopt met de pil en nu net de eerste ronde Clomid gehad. Helaas op de 1e en 2e echo niks te zien, dus zaterdag nog een 3e check. Waarschijnlijk te lage dosering Clomid dus ik gok dat we dan door gaan naar de tweede ronde. Spannend....

Ik lees veel verschillende verhalen hier. Heftig hoe lang sommigen al in het traject zitten.. Hopelijk snel met een goede afloop!
Alle reacties Link kopieren
Welkom zilverzwart!

Hoe is het gegaan vandaag? Ik hoop voor je dat het toch nog wat heeft gedaan of anders dat de volgende ronde wat wordt. Nog last van bijwerkingen?

Ik heb vanmorgen voor het eerst de injectie gedaan. Ging helemaal prima, vrijdag kijken wat voor een effect het heeft!

Goed weekend!
Alle reacties Link kopieren
Dankje rmajhl 😊
Nee helemaal geen bijwerkingen gehad... dus misschien was dat al een voorbode dat het weinig deed..?
Gisteren bleek dat er inderdaad nog steeds geen ei groeide, dus meteen weer opnieuw begonnen met provera en straks 100 Mg clomid slikken i.p.v. 50.

Spannend, injecties... Hopelijk goed nieuws vrijdag!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Sorry voor de radio stilte vanaf mijn kant. Ik zat na de laatste ronde even in een flinke dip maar ben weer redelijk uit mijn put gekropen.

Ik ben dus helaas vorige ronde gewoon weer keihard ongesteld geworden. Vandaag of morgen heb ik als het goed is eisprong dus dan beginnen de zenuwslopende wachtweken weer. Dit is mijn zesde opgewekte eisprong, maar ik ben er zo klaar mee. Ik heb ook zoiets, kom maar door met de volgende stap. Daar ga ik volgende keer wel om vragen.

Lief dat jullie naar me vroegen trouwens, sorry dat ik zo laat pas reageer :hug:

@Belgian, jeetje wat balen zeg. Bij jou zit het ook echt niet mee!

@R, spannend eerste ronde spuiten. Hopelijk nu eindelijk je eerste echte ei. Jou geduld word ook enorm op de proef gesteld.

@Maestro, hoe gaat het met jou?

@zilverzwart, welkom. Balen dat 50 mg clomid niet aanslaat, maar hopelijk is 100 dan de juiste dosering voor je! En geen bijwerkingen zegt niks hoor. Ik had van clomid alle mogelijke bijwerkingen en het werkte ook pas bij 100 mg. Nu spuiten en heb zo goed als geen bijwerkingen en dat werkt eigenlijk nog beter.
Alle reacties Link kopieren
Dag meiden,

Allereerst welkom zilver zwart! Hopelijk valt het traject straks voor jou mee en werkt de opgehoogde clomid ook. geen bijwerkingen zegt echt niets straks bij verhogen. Hopelijk valt het mee!

Dikke knuffel voor belgian en hardloop: wat ontzettend balen dat jullie eigenlijk verder willen dan nu nog kan. Laat je niet uit het veld slaan.

Succes met spuiten Rhmsjl! Op een mooi resultaat.

Sorry voor de stilte vanuit mijn kant. Het is echt gekkenhuis op werk en ik ben al blij als ik even lekker op de bank kan zitten en niets hoef. Hier ook vandaag eisprong (cyclus weer korter!) en ik schuif dus naast hardloop studentje aan op het wachtbankje. Op een mooie positieve test.

Los daarvan zit ik echt in een hele positieve flow. Ik doe serieus alleen maar dingen buiten werk waar ik energie van krijg (zeg dus soms gewoon af als ik voel dat ik er even geen energie van krijg) en stress is niet toegestaan (en benoem ik ook hardop). Even wennen voor sommigen, maar voor mij werkt het erg goed en dit hou ik vast voor zolang het lukt.
Ik hoop dat jullie wellicht in die flow kunnen geraken....het blijft pittig en confronterend maar het geeft mijn gek genoeg wel rust. Vandaag is precies een jaar geleden dat wij besloten te starten en daar hebben we op geproost. Misschien dan wel niet zwanger, maar het was wel een mijlpaal om samen te besluiten en nog steeds staat dit ons niet in de weg en worden we er juist sterker van. Proost waard😊
maestro wijzigde dit bericht op 18-09-2019 17:05
0.27% gewijzigd
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
@Makeupgirl, lief dankje! Hoe gaat t nog met jou?

@Zilverzwart, welkom! Veel succes in het traject. Hopelijk loopt je traject vlot en slaagt de 100mg clomid mooi aan.

@R, hoe bevalt het spuiten je? Valt beter mee dan je eerst denkt hé?

@Hardloop, ah wat kut meid. Neem zeker de tijd die je nodig hebt hé. Ik snap zeker dat je zot wordt van al zo lang bezig zijn... Ik hoop dat 7 je geluksgetal mag zijn! Wanneer is je dpo?

@Maestro, oh wow hoe doe je dat geen stress hebben? Ik wil tips haha! :-) Wel fijn dat je er zo positief instaat.

Ik ben gisteren begonnen met ronde 9. Nu eerste keer menopur dus hopelijk slaagt dit beter aan, volgende dinsdag echo.

Dikke knuffel dames!
Alle reacties Link kopieren
Belgian: ik heb geen tips voor geen stress, maar kan je wel mijn " stress-reductie" pad schetsen.

Ik geloof erin dat negatieve energie stress voedt en vaak is dat op een hoger niveau dan je zelf doorhebt. (dus als je het doorhebt is het eigenlijk al flink stress in je lichaam) Ik geloof er in dat ik niet op alles invloed kan hebben in het leven en dat ik mijn lichaam help door het zo ontspannen mogelijk te houden waardoor mijn mentale belastbaarheid ook toeneemt om met lastige dingen om te gaan. Dingen waar ik me heel druk om kan maken versterken snel die negatieve energie en dat is precies wat ik niet wil.

Sinds ik die ontspannenheid bewust zoek (en dus stress reduceer waar mogelijk) merk ik dat ik stabieler word in mijn lichaam en minder slechte momenten heb.Die benoem ik ook en stuur ik daarna weg: even 15 min balen en dan weer door. Ik kan er immers toch niets aan veranderen en wil ook door. Juist de controledwang om zoveel mogelijk volgens adviezen/boekje te leven werkte bij mij averechts en gaf stress omdat ik het gevoel had veel in te leveren voor geen resultaat. Ik heb dus bewust ervoor gekozen om wel aangepast te eten (genoeg bewezen resultaten op gebied van PCOS), maar wel af en toe een wijntje oid te pakken op mooie momenten. Die zijn nog steeds op een hand te tellen, maar is niet meer " verboden".
Temperaturen doe ik alleen rondom de ovulatie om te kijken of mijn eisprong echt geweest is. Daarna gaat ie weer de kast in :) (dit om de controle/ gedachtengang te minimaliseren. Als ik niet temperatuur ben ik er echt minder mee bezig, dus daarom zo opgelost)

Sinds mijn diagnose addison vorig jaar ( insuline/cortisol problemen) zie ik dus echt in dat stress een ongelooflijke invloed heeft op veel zaken en wat een verschil het wel niet ervaren van stress heeft mentaal en fysiek gezien. Blijft soms makkelijk kletsen daar ben ik me ook van bewust, maar het geeft mij enorm veel rust dat ik eerst dit traject inga voordat we eventueel de medische molen instappen. Is voor mij als persoon een hele goede zet geweest.

We weten dat mijn vriend geen problemen heeft en dat ik dus PCOS heb, maar ook dat ik in de categorie val die ook natuurlijk zwanger zou moeten kunnen worden, al dan niet met minder kans tov een normaal iemand. Door eerst met mijzelf aan de slag te gaan wil ik vanuit die stevigheid kijken wat er gebeurt, maar we hebben ook gezegd: als het in 2020 nog steeds niet gelukt is dan gaan we wel de intake bij fertiliteit doen om te kijken welk traject ze voorstellen.
Tot nu toe is met deze aanpak mijn cyclus al meer dan gehalveerd in dagen (deze wordt nu indien alles gaat zoals het moet gaan 41 dagen, toen ik begon was het driemaal over de 100 dagen), dus ik blijf gewoon goede hoop houden. En mocht ik ongesteld worden: mijn cyclus is weer korter dus dat is winst. Focus in dit geval dus op de positieve dingen :)


Tot zover mijn spinsels.....
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Hoi ladies!

@ zilverzwart, hoe gaat het? Idd bijwerkingen hoeven niks te zeggen over de werking van het middel. Ik duim voor je.

@maestro: prachtige instelling, wat fijn dat dit ook lukt!

@ belgian, hoe gaat het nu met je?

@hardloop, lekker tijd voor jezelf nemen. We kennen denk ik allemaal die momenten wel dat je je leeg voelt. Waardeloze momenten, gelukkig gaat het nu weer wat beter met je! Kom voor jezelf op!

Hier gaat het oke. Spuiten zetten vind ik nooit een probleem (heb al eens 2 maand preventief moeten spuiten voor trombose), dus dat scheelt gelukkig. Cd9 en een prima bms van 7.5. In een eierstok kralenketting en in de andere een eicelblaasje van 12 en een van 10. Maandag weer een echo om te kijken of de dosering omhoog moet. Ik ben er dit keer zonder verwachtingen ingegaan en dat hielp mij enorm. Arts zei ook al verwacht niet dat maandag de eitjes groot genoeg zijn. Tot 14mm kunnen ze ook nog weer gaan krimpen. Mijn insteek: maandag weet ik of de dosering omhoog moet en dan zien we wel weer verder!

Fijn weekend iedereen
Alle reacties Link kopieren
@Belgian, ik hoop voor jou dat menopur beter zijn werk doet!

@Maestro, knap dat je deze instelling hebt en dat het ook werkt voor jou. Ik voel me nu ook redelijk maar die wachtweken zijn bij mij altijd weer hels. Hoe ik me ook voorneem om het deze keer beter te doen.

@R, bij mij is altijd zodra een blaasje 12 mm is, groeit die ook echt door. Dus ik hoop dat dit ook voor jou geld :)

Ik ben vandaag 5 dpo dus vanaf nu word het weer spannend. Nog geen bruin bloedverlies, dit was 5 rondes wel het geval op 5dpo, vorige ronde pas op 8dpo. Dus we wachten weer in spanning. Ik had deze ronde twee eitjes, dus ik hoop zo dat eentje (of desnoods allebei) bevrucht is en lekker blijft plakken.
Alle reacties Link kopieren
@R: duimen voor een mooie echo maandag met hopelijk mooie eitjes in wording! Fijn dat je er wat onbevangen in staat en het spuiten ook meevalt. Ben benieuwd!

@zilverzwart: hoe is het ondertussen?

@hardloopstudentje, hier ben ik nu 3DPO en ik herken de killing van de wachtweken echt wel hoor. Ik temperatuur na mijn eisprong, maar ben mijzelf echt wel meer bewust van mijn lichaam. Maar ik plan deze tijd (LF is 12 dagen) gewoon lekker vol met leuke dingen en zit weinig achter mijn laptop. (= google zoeken) Maar ook hier zijn dat de uitdagendste weken. Zeker vanaf 5DPO wanneer het zou kunnen ben je er toch meer mee bezig. Tot die tijd kan ik het wat makkelijker parkeren.
Wie weet heb je er straks twee plakkers tegelijk!! :D

Geniet van het lekkere weer allemaal!
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het warme welkom :)
@Hardloopstudentje: Spannend!! Maaareh.. wat is DPO?
@maestro: wat ben jij heerlijk positief!! Super dat je de bewuste keuze maakt om alleen nog maar dingen te doen waar je vrolijk van wordt en energie van krijgt.
@Belgiangirl: Is Menopur een andere soort Clomid? In ieder geval met hetzelfde doel lees ik op internet? Hopelijk slaat dit aan voor je.
@R: Goed dat jij er zonder verwachtingen in staat, ik vind dat toch zo moeilijk!! Mensen zeggen ook steeds dat ik me er vooral niet teveel mee bezig moet houden.. HOE dan, haha! Is zoiets als niet denken aan een roze olifant die constant in je huiskamer staat…

Ik zit nog niet zo in jullie afkortingen, merk ik... LF.. DPO..?

Hier inmiddels begonnen aan de tweede ronde, nu 8e dag Provera en dan straks starten met 100 mg Clomid. Ben benieuwd! Heb trouwens net gehoord dat mijn zus weer zwanger is, in letterlijk 1 keer. Van harte gegund en super blij voor ze, hopelijk is het bij ons ook snel zo ver.

Hoe doen jullie het in jullie omgeving? Vertellen jullie in welk traject jullie zitten?
Alle reacties Link kopieren
@belgiangirl met mij gaat het redelijk. De miskraam heeft er wel echt enorm ingehakt en ook nog eens ontzettend lang geduurd. Gelukkig merk ik dat het emotioneel wel echt weer beter gaat. Het verdriet net na de miskraam was echt intens, maar nu dus weer wat stabieler.
Fijn dat jij nu menopur mag spuiten. Ik hoor daar goede verhalen over. Hopelijk is dit jullie ronde.

@hardloopstudentje Spannend weer die wachtweken...

@meastro Wat ontzettend knap dat je door je leefstijl te veranderen al zoveel hebt kunnen bereiken. Ik vind voornamelijk stress reduceren erg lastig. Hoe heb jij dat aangepakt?

@RmsJhl Hopelijk zijn je eitjes morgen goed doorgegroeid! Mijn ervaring is ook dat die van 12 mm meestal wel doorgroeien, maar dat heb ik dan ook pas 2 keer meegemaakt.

@Zilverzwart Welkom! LF is je luteale fase, dus de tijd na je eisprong tot je menstruatie. DPO is days pas ovulation. Dus het aantal dagen na je eisprong.
Hopelijk gaat de 100 mg iets doen voor je! Ik heb zelf met Clomid eenmalig gereageerd en dat was op 150 mg. Dat was bij mij ook wel de enige ronde dat ik echt last had van bijwerkingen, maar dat is voor iedereen anders.

Ik ga vanavond weer beginnen met spuiten. 100 eh... en dan vrijdag weer voor een echo. Ik ben echt bang dat ik nu niet meer reageer op 100 eh. Ik vind het ook allemaal wel weer spannend hoor... Zie weer op tegen de vele afspraken en dat plannen enzo en ook weer die onzekerheid.
Alle reacties Link kopieren
@ zilverzwart, ojaa die afkortingen, gelukkig kan makeupgirl je die goed uitleggen, ik ben al een dik jaar verder maar ik moet af en toe ook nadenken, vooral bij de woorden die nog niet op mij van toepassing waren!! Die roze olifant is echt wel een dingetje. Ik schrijf het soms van me af en probeer mijn verwachtingen reeel te houden. Miss kan jou dit ook helpen? Vooral jezelf nieþ opleggen dat je er niet aan mag denken.

Makeupgirl, wat een respect heb ik voor jou. Het is gewoonweg dubbel verdrietig wanneer je na een zwaar traject dat je zoiets moois gaf je opeens dat weer kwijt bent! Geloof in jezelf en heel veel succes. Positive vibes, jouw lichaam gaat gewoon reageren op de 100eh!!! Maar snap natuurlijk dat jij er nooit meer onbevangen in kan stappen. Ik ga voor je duimen vrijdag!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven