Zwanger worden na 2 of meerdere miskramen

06-12-2018 17:37 724 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Na 2 miskramen merk ik dat ik heel anders in het proces sta. Ik ben benieuwd of er meerderen zijn die in dit topic willen kletsen over het zwanger worden na herhaalde miskramen. Ik zag al wat topics voorbij komen, maar die zijn al wat ouder vaak.
Naam Lfd (v/m) Kind Ronde NOD Bzh
Pavo07 28/34 2e 7 13 feb mk aug '18 en ma nov '18
xLau 27/27 1e 3 15 jan vmk aug '18, ma dec '18
Moosforhappiness1988 30/33 1e ma april '18 & nov '18
BlueWater81 38/39 1e 4 1 feb mk sept '17, bbz juli '18
IlseAnne 33/38 2e 7 ma juli '18 & okt '18
Noonootje 30/31 1e mk juli '17 & dec '18
Lacer 26/29 1e mk sept '18 & dec '18

Zwanger :cheer2:
Naam Lfd (v/m) Kind Ronde PT UD Afsprkn Bzh
Koetjesenkalfjes 28/29 1e 4 24 dec 30-08-2019 14 feb termijnecho mk okt '18 & nov '18
Nioma 28/29 1e 6 31 dec 10-09-2019 15 feb termijnecho mk aug '18 & nov '18
Monkey123 29/33 2e 4 9 jan 19-09-2019 7 feb echo ma juni '16 & aug '16, mk sept '18
Kippetje_s 30/31 1e 26 25 jan 12 feb echo mola zwangerschap jan '18, mk okt '18 & dec '18
pavo07 wijzigde dit bericht op 29-01-2019 09:11
81.58% gewijzigd
Lau, wat ontzettend fijn zeg jou testen! Toch denk ik echt wel dat curretage daarin voordelen heeft gehad. Bij mij is er zelfs nog een kans dat het een curretage wordt als het straks niet eruit komt. Dan vind ik het proces van al vier maanden bezig zijn met een ma van maar 5 weken echt wel heftig.
Begin dec de pillen genomen maar nog niet er vanaf terwijl het ook nog eens vroeg is misgegaan.
Benieuwd maar je testen vandaag!
Bij ons zeiden ze trouwens dat als hcg eruit is, na een menstruatie je alle onderzoeken kan doen.

Wat spannend monkey! En wat goed dat je nu niet test. Maar ik zou te benieuwd zijn. Welke test heb je gebruikt?

Lacer, wat mooi dat jij waarschijnlijk ook alweer je eitje hebt gevonden!
Jij ook een heel mooi oud en nieuw meis.

Bluewater, lastig die onregelmatige diensten. Gelukkig lukt het jullie toch. Heb je vaker drie dagen postieve testen?

Nioma, en jij gaat met een knallende test het nieuwe jaar in, deal?
En de rest volgt heel snel!

Kippie, gaat het een beetje?
Gisteravond na het werk nog een ovulatietest snel gedaan, maar vond hem zelfs iets vager. Dus zal wel geen eisprong zijn geweest.
Wel nog steeds wat steken daar, dus misschien wel iets opkomends.

Klinkt ook heel heftig Moos. Bizar dat het lichaam het niet wilt loslaten.
Kan me voorstellen dat het ook frustrerend zal zijn als alsnog een curettage nodig is. Dan had je deze 4 maanden ellende niet hoeven hebben.

Ik vind het echt vreemd dat al die gynaecologen iets anders zeggen over die onderzoeken. Ik ga voor die 9 januari maar eens heel goed googlen op onderzoeken zodat ze mij niks wijs kan maken.
Wat spannend monkey die vruchtbare dagen! Bij was het raak toen ik rond m'n eisprong 3 dagen achtereen seks had. Sommigen raden dat af maar bij ons had dat wel gewerkt.

Ilseanne fijn dat jullie een vaste donor hebben! Klinkt inderdaad niet heel romantisch maar dat is het bij man\vrouw na een paar rondes ook echt niet meer hoor! :hihi:

Misschien moet ik dan toch meer geduld hebben als ik jullie verhalen lees ilseanne en moos. Ik was gister mega huilerig opeens. Wat een gefaal de hele tijd. Ik kan niet zwanger blijven en een miskraam kan ik ook al niet voltooien. Ik zat al helemaal met m'n hoofd van curretage > asherman en dat hele riedeltje opnieuw. Misschien moet ik het maar stapje voor stapje doen want m'n hoofd loopt zo op hol.

Jeetje moos ik schrik er echt van hoelang jij ermee loopt. 5x pillen proberen en dan nu nog steeds wachten. Je bent een pittige dame hoor! Hopelijk is er snel meer duidelijkheid! :hug:
Ovulatie https://imgur.com/a/ERY1bgi

Volgens mij word hij vandaag al wel iets lichter.
Maar vind hem nog vrij donker.
Pluk de dag...
Bluewater: test je 1 keer per dag? Want ze zijn allemaal best positief. Zijn dit de extra gevoelige testen? Als dat zo is, zou ik de normale gaan pakken.. je LH is namelijk over het algemeen al duidelijk aanwezig.
Ze lijken nu weer inderdaad wat af te nemen. De piek lijkt te zitten op de 3e van onder.

Als het geen gevoelige testen zijn, dan zou ik een zwangerschapstest eens proberen met zoveel positieve ovulatietesten.
Moos en noonoo jullie hebben beiden hele heftige tijden. Allebei onzekerheid of jullie lichamen de zwangerschap goed afstoot. Is allemaal niet niks. Maar ben niet alleen boos op je lijf, juist niet! Wees dankbaar dat het wel een mooi hotelletje was voor jullie kindje. En dat hotelletje mag zich nu klaarmaken voor de grote schoonmaak en wederopbouw voor het nieuwe gastje. Heus! Wees niet boos, maar dankbaar hoe gek dat ook klinkt. Zet de schoonmaakploeg aan het werk in jullie hoofd en hopelijk volgt jullie lichamen dan ook snel!! Hebben jullie wel steun uit jullie omgeving? Noonoo is er nu nog steeds geen weefsel gekomen? Wanneer moet je weer naar het zh? Moos jij hoefde eigenlijk niet meer naar zh toch?

Blue dat zijn goede testen hoor, maar wat je ermee moet, geen idee! Lastig. Zou anders ook eens een zwangerschapstest doen, misschien heb je veel eerder een eitje gehad!

Nioma en monkey zo spannend!Nioma geeft het goede voorbeeld na koetjes en monkey volgt, deal?

Ilseanne ik vind het zo leuk dat jullie twee vrouwen zijn! Ik ken niemand in mijn omgeving die een relatie heeft met iemand van hetzelfde geslacht! En inderdaad, de romantiek is er na een aantal maanden wel vanaf bij man vrouw. Jullie hebben tenminste echt seks als jullie het willen zonder rekening te houden met statistieken voor de zaad kwaliteit. Ik zie dus voordelen ;-)

Hier wel wat emo. Vriend vroeg wat ik voor mijn verjaardag wil over twee weken.....normaal verzin ik wel iets maar nu kon ik alleen maar huilend 'baby' zeggen :bonk: :facepalm:
Lacer jij had je eitje oook al. Was niet te zien op de andere pagina! Veel testers over twee weken dus, spannend!

Lacer zou best kunnen dat er iets groeit. Alleen tja dat hcg maakt het er niet makkelijker op om er de vinger op te leggen. Wel goed dat je deze ronde voorbij laat gaan, even rust voor je lichaam. Niet makkelijk denk ik.

Pavo hoe was jouw ovutest vandaag?
Zou jij mijn gegevens in de tabel willen aanpassen? Dec 2018 mag helaas rechts erbij. Nod 24 januari 2019. Dankje!
@Kippetje: Lekker emo zijn! Ik kreeg pas ook die vraag en zei precies hetzelfde :p Beter cadeau kan er nu niet bestaan, maar we vragen het maar voor onze volgende verjaardag. Misschien dat de baby er dan is =)

https://imgur.com/a/j0JVxhO
Dit zijn mijn ovulatietesten van gister en van vanmiddag.
Die van gisteravond is het lichtst. Ik denk dat die van vandaag als die opgedroogd is, een dikker lijntje heeft als die van gistermiddag.
Begin nu wel te frustreren om er geen gebruik van te maken :bonk:
Hier werd ik vanmorgen wakker met twee druppen bruinverlies. Meteen enorme paniek en tranen.
Daarna geen enkel bruinverlies vooralsnog, en nu weer een fijn rommelende buik. Pff ‘t gaat weer iets beter maar vanmorgen echt enorme stress!!!

Moos ik vind het zo heftig. Onze miskramen gebeurden vlak na elkaar. Ik hoop echt echt dat de acupuntuur gaat helpen. En anders een curretage wellicht. Maar dat je het in elk geval kunt afronden. Hoe gaat het lichamelijk?

Bleuwater lastig zeg dat onregelmatig werken. De weekenden ook?

XLau ik zou me ook goed voorbereiden. En schrijf het op voor jezelf, inclusief vragen.

Hoe moeilijk ook NooNoo maar inderdaad stap voor stap. We moeten met alles in dit hele proces helaas heel veel geduld hebben. Dat is een test. Voor als we straks peuterpubertjes hebben die we af en toe achter het behang willen plakken denk ik dan maar :-P

@iedereen, ik heb geen verstand van ovulatietesten. Dus ik negeer de vragen niet, ik kan alleen helaas niet helpen. :bigkiss:

IlseAnne ik vind het heel leuk dat je meeschrijft. Mijn beste vriendin is samen met een vrouw. Hoewel het nu nog pril is, weet ik wel dat ze graag kinderen wil. Aan de hand van jou ervaringen kan ik haar mogelijk beter steunen, fijn! Geniet lekker van de seks zonder aan zwanger worden te denken. Dat maakt het zoals eerder geschreven echt niet altijd leuker...

Aah Kippetje zo herkenbaar! Zo zat ik begin december.

Voor iedereen, alvast een knallend oudjaar gewenst! Nog leuke plannen?
Wij gaan naar een grote stad waar vrienden wonen, lekker eten, gezelligheid, spelletjes en stappen.
Bluewater, bij mij gaven de extra gevoelige ook continue alleen maar positief aan. Maar weet niet of dit de extra gevoelige zijn? En anders zou ik even een zw. Test doen!

Lau, doortesten hoor. Lijkt erop of je eisprong om de hoek is. Ook al wil je er niet meteen voor gaan, beetje zicht is fijn.

Noonoo, wat ontzettend lastig is dat geduld hebben, je wilt gewoon dat het nu je lijf verlaat en niet nog zo lang wachten. Het kan nog komen, ik hoop echt snel.

Kippetje, ik vind dat je het heel mooi verwoord. Zo is het ook eigenlijk.
Hier zeker steun, maar ik merk dat het vooral de eerste weken was, logisch!
Dat merk ik eigenlijk ook bij mn vriend. Al zei hij gister nog wel, wil zo graag een baby met je. Ja schat, wat denk je van mij?

Ik vind ook dat je een baby moet krijgen voor je verjaardag, en anders een iets verlaat cadeau. Ik hoop het zo!
Zie dat jij ook 31 wordt, ik ook bijna. Ik vraag ook een baby.
Had op dit moment liever nog iets jonger geweest maar helaas we kunnen het niet veranderen..
Hee lieve meiden,

Blue water. Ik ben ook benieuwd of je elke dag test of 2x per dag? Het zou namelijk wel gek zijn als je zolang een lh piek zou hebben? Zou je nog eventueel hcg kunnen hebben van de miskraam of van een nieuwe zwangerschap?

Jeetje koetjesenkalfjes dat is eventjes schrikken. Gelukkig is het daarbij gebleven. Wat zegt je gevoel er over? Het schijnt heel normaal te zijn een drupje oud bloed maar ik zou ook helemaal panisch zijn met ons verleden.

Kippetje aaah dat zou 't mooiste kadootje zijn hé. Snap ik helemaal! Het is je ook gegund

Moos ik gebruik altijd gewoon de kv huismerk 2v5 euro. Wel altijd buiten de afleestijd hoor als ik zo vroeg testte maar als ik zwanger was dan zag ik altijd wel al wat, onder een microscoop bijna haha.

Ik krijg nu een soort steekjes in m'n baarmoeder die heb ik weleens vaker gehad, maar dan was 't steeds niet raak. Eventjes afwachten nog dus. 't eicelletje heeft nog eventjes haha
Sinds de ovulatie heb ik wel al steeds menstruatiekrampjes, maarja dat zegt ook niks. Dus toch weer een kwestie van afwachten.
Jeetje koetjesenkalfjes, dat zal schrikken geweest zijn :( gelukkig bleef het bij dat beetje bruinverlies en rommelde het daarna weer zoals vertrouwd. Vergeet niet dat zwangeren vaak wat bloed verliezen als gevolg van het knappen van een vaatje of groeien van baarmoeder. Gezien ons verleden zullen wij altijd wel wat angstiger zijn maar misschien het ook wel een helpende gedachte dat het vaker gebeurt.

Logisch kippetje dat je dat graag voor je verjaardag wilt! Zou het mooiste kado zijn wat je je kunt wensen toch? Hopelijk word je verjaardagswens in vervulling gebracht!

Hier nog steeds erg spannend. Ik heb vanaf dag 21 (8dpo) 2,5 dag bruine afscheiding gehad met af en toe roze erdoorheen. Sinds gisterenochtend niks meer en ook vandaag helemaal geen bruinverlies meer, alleen doorzichtige afscheiding. Temperatuur blijft hoog en ik heb lage krampjes in mijn buik. Super spannend!! Ergens hoop ik heel veel, maar ik hou mezelf ook rustig uit zelfbescherming. Zit morgen op 14dpo.. hou jullie op de hoogte. :kneel:
Jeeeetje nioma je maakt het heel spannend. Wanneer wil je gaan testen als je morgen op 14 dpo zit? Het klinkt veelbelovend. Ik duim hard voor je mee!!

Als ik de gelegenheid niet meer krijg. Wens ik jullie allemaal een spetterend uiteinde en heeel veel babies in 't nieuwe jaar :flirting:
Wauw Nioma, zoooo spannend. Ik krijg kriebels in mijn buik voor je.
Ga je morgen testen? Hopelijk geen champagne voor je!!

Monkey voor jou nog een week wachten ofzo toch? Ik merk pas een aantal dagen voor mijn NOD iets van de symptomen. Wat ik daarvoor denk te voelen zit meer tussen mijn oren :-P
Wellicht is het bij jou anders. Blijft spannend. Ik hoop dat je geen gelijk hebt vooralsnog. En dat je andere kwaaltjes krijgt.

Hier is de grootste schrik eruit. Mijn ‘kwaaltjes’ zijn aangebleven, ik merkte voor het eerst dat mijn tepels gevoelig zijn. Dit heb ik nog nooit gehad dus, :yes:. En het belangrijkste geen bruinverlies. Maar jeetje wat spannend. Nog minimaal 1,5 wachten. Ik denk nu 5 weken te zijn. Hooguit 5.2
Gelukkig Koetjesenkalfjes dat het bloeden maar minimaal was en dat je al je symptomen nog hebt! Het blijft spannend. En pff 1,5 week wachten, wat slopend.

Nioma: Klinkt veelbelovend!! Ben benieuwd of je morgen gaat testen en als het raak is, natuurlijk een mooie upload van je test hier he!

Spannend Monkey. Normaal kun je vanaf 5 dagen na ovulatie ongeveer een innesteling krijgen.. Die innesteling kun je voelen. Ik heb hem althans bij beide zwangerschappen gevoeld. Herkende de 2e keer ook het gevoel dus wist al beetje dat het raak was. Ik denk dat je voor de innesteling in principe niks voelt, al beweren sommige iets anders ;)

Moos: 31 valt tegenwoordig wel mee als leeftijd voor 1e kindje! Ik vind in dit topic de leeftijden relatief laag liggen ten opzichte van andere topics. Grote deel is toch wel voorbij de 30. Maar ik heb het gevoel ook wel hoor en ik ben pas 27. Alleen in mijn beeld zou ik rond mijn 25e a 26e mijn eerste kindje krijgen.

Ik heb net weer een ovulatietest gedaan en hij lijkt weer ietsje donkerder.. maar voor als nog geen knaller zoals ik gewend ben. De steekjes van gister zijn nu harde steken o_o en vanmiddag tussen al die vieze bruine prut heldere rekbare afscheiding.. wat een gewaarwording.
Ik ga er maar vanuit dat de ei zo gaat springen, maar bij mijn cyclus na mijn vorige miskraam werd ik ook flink door de gek gehouden door mijn lijf door oplopende testen, steekjes en 'ovulatiebloeding?'.. bleek die niet te zijn gesprongen (pas 2,5 week later).
Maar poeh wat vind ik het lastig dat ik dit eitje moet laten gaan. Mijn :heart: wilt het zo graag het benutten.. maar mn verstand zegt wachten :| Gelukkig heb ik een vriend die eigenlijk 3 maanden voor het onderzoek wilt wachten, dus deze ronde al helemaal.

Vanuit mij ook alvast de beste wensen voor 2019 :heart: Geniet van morgen met vrienden/familie en sluit dit verdrietige jaar af met een knal en goede moed voor 2019 :hello: 'N gooije roetsj op z'n Limburgs! :flirting:
Bedankt voor al jullie steun dit jaar en hopelijk delen we nog mooie momenten samen in het nieuwe.
Lieve meisjes, ik wilde vandaag testen.. en dit is het resultaat!

http://nl.tinypic.com/r/nxs1gx/9

Zoooooooo blij :yes: :cheer: :flag: :applause: :flirting:
Yessssssss nioma!! Wat een super nieuws. Van harte gefeliciteerd!! :cheer: :yes: :cheer2: :flirting: super gaaf

Jullie hebben trouwens gelijk hoor dames! Realistisch gezien weet ik dat ik nog niks kan voelen, maar toch ben ik er heel de dag mee bezig of ik al wat voel. :roll:
Dank je wel monkey!

Logisch dat je ermee bezig bent, de wens is de vader van de gedachte zeggen ze toch weleens? Ik duim dat er een mooie bevruchte eicel onderweg is naar je baarmoeder!! Wees lief voor jezelf, niet te streng over wat je wel/niet denkt of mag denken :hug:
Yes Nioma!
Wakker geworden en meteen gekeken of er nieuws van je was.

:cheer2: :cheer2:

Ik ben echt heel blij voor jullie! Op naar de super spannende tijd nu. Maar dit is in elk geval al gelukt, het belangrijkste :loveys:
Wow wat een prachtig nieuws op oudjaarsdag nioma! :cheer:
Zo houden we de goede vibe er wel in!

Ik ga zo ff bellen naar het ziekenhuis. Buikpijn blijft en is soms wel erg pijnlijk. Sowieso moet ik donderdag al terug op controle maar bellen kan geen kwaad.
Bloedverlies is nu veranderd naar paar drupjes bruin dus er zal niet meer veel komen vrees ik. Heb dus geen enkel weefsel verloren alleen veel bloed. Nouja we zien het wel! Kan er toch niets aan doen. Heb me ook ziekgemeld en ga pas werken als de miskraam achter de rug is.

Mag ik trouwens ook in de tabel?
Leeftijd 30/31
Miskraam juli 2017 en december 2018
Nioma, Yes lieverd! Gewoon hartstikke zwanger. En een mooie streep, wat een bijzondere afsluiter van het jaar.
Geniet hard vandaag en je mag lekker veel extra oliebollen :heart:

Koetjes, sorry had helemaal over jouw bericht heen gelezen. Wat moet dat bruinverlies even ontzettend schrikken zijn geweest? Is het vandaag gestopt?
En Yes, kom maar door met die gevoelige tepels? Lichamelijk best ok hier, lief dat je het vraagt. Ik vind het emotioneel zwaarder.

Noonoo, gewoon echt klote dit!
Had zo gehoopt wat anders te lezen. Heel goed dat je gaat bellen, laat je even weten hoe het is afgelopen?
Goed dat je even niet gaat werken. Heb je al een afspraak kunnen maken voor acupuctuur?
Ik hoop volgende week daar te kunnen starten. Mn pakket aangepast naar €500 vergoeding, kunnen we even voorruit.

Lau, echt fijn dat er nu alweer een eisprong aankomt zeg! Dat je lijf het zo snel weer oppakt.
Lijkt mij idd ook best lastig om drie maanden te wachten maar goed als je er samen zo achter kan staan!

Monkey, bij jou klinkt het ook super spannend zeg! Hou je ons op de hoogte? Hoop het zo voor je :heart:
Jaaaa nioma wat een super leuk nieuws om 2018 af te sluiten! Ik ben heel blij voor je! Hoe voel je je?

Koetjes wat schrikken zeg gisteren. Is het vandaag wel weggebleven? Het kan echt heel onschuldig zijn hé dus probeer niet te zeer in paniek te raken!

Noonoo wat raar dat er niks afkomt. Wat zeiden ze aan de telefoon? Shit om zo de jaarwisseling in te gaan. Ik hoop dat je nog eens medicijnen kan krijgen. Sterkte meid!

Monkey logisch dat je ermee bezig bent. Maar stel, je voelt wel iets, zou je daar dan al op durven te vertrouwen?

Xlau ik snap je heel goed! Voor nu super dat je in elk geval weet dat hij in aantocht is. Zodra je nieuwe cyclus hierna is gestart zijn het nog maar twee maanden voor de onderzoeken. Probeer het maar van de positieve kant te bekijken, maar ik snap dat je die tijd liever zou willen benutten!

Moos 31 vind ik vanaf nu een pracht leeftijd voor ons eerste kindje! En moederschap is niet gebonden aan leeftijd, dat doen wij alleen in onze hoofden! Ik probeer vooral los te laten dat het voor een bepaalde leeftijd moet gebeuren. Dat geluk is voor anderen misschien weggelegd, maar nogmaals het zit vooral in ons hoofd!

Ik sluit me verder aan bij de prachtige woorden van xlau! Fijn dat we dit groepje hebben en hopelijk mogen we ons volgend jaar ook weer steunen! Gooj roetsj en roetsj neet oet! :heart:
xLau schreef:
30-12-2018 12:31
Gisteravond na het werk nog een ovulatietest snel gedaan, maar vond hem zelfs iets vager. Dus zal wel geen eisprong zijn geweest.
Wel nog steeds wat steken daar, dus misschien wel iets opkomends.

Klinkt ook heel heftig Moos. Bizar dat het lichaam het niet wilt loslaten.
Kan me voorstellen dat het ook frustrerend zal zijn als alsnog een curettage nodig is. Dan had je deze 4 maanden ellende niet hoeven hebben.

Ik vind het echt vreemd dat al die gynaecologen iets anders zeggen over die onderzoeken. Ik ga voor die 9 januari maar eens heel goed googlen op onderzoeken zodat ze mij niks wijs kan maken.
Echt vreemd hè Lau, al die wisselende verhalen. Moet ook zeggen dat hier de gyn geen voorstander was van onderzoeken maar het wel echt bij ons liet en ook aan gaf dat hij zag dat het emotioneel impact heeft.
Als hcg eruit was kon ik de onderzoeken laten doen.
Maar ik lees dat er ook een onderzoek is die pas na 3 maanden kan?
Hier even een ego bericht, maar wel positief. Het bruinverlies was echt heeeeel minimaal. Maargoed, de schrik enorm. Een dag later helemaal geen last meer gehad van bruinverlies oid. en de kwaaltjes blijven aan/nemen toe. Dus inmiddels ben ik weer vrij gerustgesteld.
Koetjes, wat fijn dat je dit postievebericht nog even laten weten en laat die kwaaltjes maar mooi toenemen.
Wanneer is je echo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven