Zwanger worden na een miskraam 2022

19-06-2022 09:42 1174 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn er meiden die dit jaar een miskraam (of meer) hebben gehad en weer opnieuw zwanger proberen te worden? En die ook behoefte hebben om te kletsen over wachtbankjes en de onzekerheden na een miskraam? Ik kan niet helemaal aansluiting vinden bij andere topics, vandaar een nieuwe.
Alle reacties Link kopieren Quote
ClumsyNinja schreef:
19-10-2022 12:53
Super mega herkenbaar allemaal. ‘Al’ twee weken is echt nog heel kort hoor. Ik schiet nog regelmatig vol, al is het verdriet er echt niet meer dagelijks soms overvalt het me ineens. En bij mijn vriend ook overigens.
Ik begon 10 dagen na mijn miskraam met ovulatietesten maar ik zag helemaal geen oploop. Ik wilde zo graag die eerste ovulatie weer vinden, maar ik werd er moedeloos van en ben uiteindelijk gestopt. Toen ben ik eindelijk een week of 6 na mijn miskraam weer ongesteld geworden en 10 dagen na die menstruatie weer begonnen met ovu testen en toen klopte het en diende mijn ovulatie zich keurig volgens schema aan.
Je moet het zelf een beetje uitproberen denk ik, wat voor jou fijn voelt.

Ik ben nu 3DPO en ik sta mezelf toe om volop te dagdromen. Het zou kunnen dat er nu iets gebeurt in me, dat er over een paar dagen een innesteling is. Ik heb mezelf tijdens die eerste zwangerschap veel te weinig laten genieten en dromen, en het hielp niets die terughoudendheid want het verdriet was er niet minder op. Dus nu mag ik gewoon van mezelf weer een beetje met mijn hoofd in de wolken: er was een kans deze maand, we zijn er voor gegaan want we willen dit samen graag, en dat is een bijzonder en fijn gevoel.
Nu maar duimen.
Ooh wat super spannend voor jou! En natuurlijk mag je weer dromen en hopen. Er heeft zich een kans voorgedaan en die heb je gepakt. Ik duim zo voor je!! Fijn dat je cyclus zich weer redelijk snel herstelt heeft ook. Bedankt voor de uitleg van de ovu testen. Ik merk ook nog helemaal geen oploop, verwacht het ook niet per se. Ik zie zelfs enkel een tuurstreepje bij de ovu testen. Dat geeft geen fijn gevoel dus ben er ook weer mee gestopt.

En ook fijn om de bevestiging te krijgen dat wat ik denk en voel herkenbaar is. Ik blijf me, ondanks dat ik hier ontzettend veel steun haal, toch af en toe eenzaam voelen. Niet per se op mentaal gebied want ik heb echt de laatste 2 weken ontzettend veel steun gehad. Maar vooral lichamelijke eenzaamheid. En dan bedoel ik: ' het wachten op het herstellen' en 'de onzekerheid van de toekomst'. Ik hoop dat ik het een beetje goed uitleg.
Vandaag ook naar de verloskundige gebeld voor de control echo. Die staat volgende week woensdag. Ik vind het ergens heel spannend, bang voor de confrontatie denk ik met wat recentelijk nog een heel mooi uitje was.

Welkom, Joey123. Natuurlijk mag je hier meeschrijven. Het is niet niets en ik merk dat zwanger worden na een miskraam toch anders is dan gewoon zwanger worden zonder een meegemaakte miskraam, dus voel je vrij om hier je gevoelens en gedachten te delen.
Wat rot dat het is misgegaan en dan ook nog net voor de eerste echo :hug:
Ook voor jullie een bijzonder traject met een donor, maar mooi dat het kan en dat jullie een donor hebben gevonden!

Jammer Perenboompje dat het niet is gelukt deze ronde. Ik begrijp heel goed dat je verdrietig bent geweest en nu moet je weer moed verzamelen voor de volgende ronde. Dat van die lf zou je ook nog extra kunnen checken bij je huisarts als je je daar echt zorgen om maakt.
Voor nu een dikke knuffel!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben 8 dagen na de miskraam begonnen met een zwangerschapstest, die was nog positief. Daarna ovulatietesten, maar die bleven ook positief. Toen maar mee gestopt na een dag of vier en ongesteldheid afgewacht. Daarna ben ik na 10 dagen weer gaan testen en liep het op van helemaal wit naar duidelijk positief dus daarmee verwacht ik dat ik mijn eisprong weer heb gevonden.

De twijfel herken ik ook wel, ben echt een beetje mijn optimisme en ook wel vertrouwen in mijn lichaam kwijt.

Wat fijn dat jij dat genieten juist wel ervaart ClunsyNinja. Wij waren bij de eerste keer best naïef en hadden al vanalles gepland rondom de zwangerschap en baby en dat was hartstikke leuk. En eerlijk, het verdriet als het misgaat is net zo groot. Of je nou hebt genoten van de tijd of in angst zat. Dus dan is er van genieten beter! Grote kans dat het nu wel goed gaat natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oppositina wat fijn om te horen dat je hersteld bent én zwanger :heart:

lboompje pittig om weer te gaan werken, maar wel goed dat je bij de bedrijfsarts hebt aangeklopt. Beter (voor)tijdig aan de bel trekken, dan achteraf erachter komen dat het misschien toch te veel is geweest. Je onzekerheid in de toekomst herken ik trouwens heel goed. Moeilijk gevoel is dat.
Na mijn miskraam heb ik niet meer (op hcg) getest, maar ik kan mij voorstellen dat die witte test super confronterend is. Maar vooral niet te hard zijn voor jezelf hoor! 2 weken is nog maar zo kort geleden! Ik herken het wel, ik vond op een gegeven moment ook dat het maar eens klaar moest zijn. (En het waren veel te zware emoties, vond ik. Wilde ik helemaal niet mee bezig zijn.) Ik werd er heel wijs op gewezen dat het verdriet er nu eenmaal is. Als je het niet uit, blijft het toch 'in' je. Ik merkte daarna wel dat het fijn was om het verdriet af en toe gewoon toe te laten en te accepteren. Hopelijk lukt dat jou ook en wordt het wat lichter allemaal.

Wat betreft ovulatietesten: die gebruikte in voor mijn miskraam nooit omdat ik altijd hele duidelijke symptomen had. Na mijn miskraam snapte ik er niks meer van. Ik wilde geen ovulatietesten gebruiken uit angst er te veel mee bezig te zijn, maar het niet weten was nog veel stressvoller. Ik geloof dat ik na 4 weken ofzo ben begonnen met testen en toen had ik hem vrij snel gelukkig. Inmiddels begin ik mijn lichaam weer redelijk te kennen maar alles is nog wel anders dan voorheen. Die testen zijn nu nog wel fijn.

Ik lees ook over oploop, maar een ovulatietest hoeft geen oploop te hebben. Hij kan ook vanuit niets positief zijn. (Vorige maand was de teststreep op de dag van mijn positieve test in de middag nauwelijks zichtbaar. 's Avonds had ik zoveel symptomen dat ik voor de zekerheid testte: bam, hartstikke duidelijk.)
Hecht dus vooral niet te veel waarde aan oploop, voor wie zich daar zorgen over maakt. Met ovulatietesten gaat het echt om positief of negatief. Een hele poos terug heb ik een uitgebreide uitleg erover gelezen. Ik kan het exact artikel niet vinden, maar staat ook eea uitgelegd https://premom.com/blogs/how-to-use-ovu ... 17d1&_ss=r. Ook over de verschillende soorten (al dan niet) oploop/ positieve testen.

He wat stom dat je ongesteld bent geworden Perenboompje. Klein lichtpuntje inderdaad dat je menstruatie weer wat normaler is geworden. Ik hoop dat je afleiding hebt met vrienden en familie. Hopelijk gaat het nu weer wat beter met je. Verdrietig zijn mag, het is ook gewoon stom en moeilijk soms :hug:

Joey123 wat naar dat jullie ook een miskraam hebben meegemaakt. Dat terughoudende gevoel herken ik heel goed. Maar wel heel spannend dat jullie nu opnieuw proberen zwanger te worden. Vind je het moeilijk(er) om nu te wachten tot je nod? Ik hoop dat het vertrouwen weer wat kan groeien met de tijd.

ClumsyNinja wat goed en fijn om te lezen over je optimisme. Eigenlijk heb je ook helemaal gelijk. Ik ben af en toe wel aan het dagdromen, maar dat druk ik dan snel de kop in uit zelfbescherming. Maar wat je zegt klopt wel: het verdriet zal er niet minder om zijn. Ik hou jouw mooie insteek in mijn achterhoofd.

Doet mij trouwens ook denken aan wat iemand anders in mijn 'meeschrijf-groepje' van destijds schreef. Ik had toen bloedverlies en moest de 7 weken echo afwachten. Ze schreef dat je geen voorschot op verdriet moest nemen wat misschien kon komen. Daar moest ik mijzelf ook maar weer eens aan herinneren. En misschien heeft iemand er hier iets aan :)

Hier dénk ik dat mijn vruchtbare periode er bijna aankomt. De testen zijn nog hartstikke negatief, maar ik merk wat symptomen. Dat zou geweldig zijn - dan heb ik in ieder geval weer een normale cyclus :cheer2:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey meiden,

Ik knipper even met mijn ogen en zoveel reacties dat het bijna niet lukt om op iedereen nog te reageren.

Allereerst: Opposita, gefeliciteerd! Ik hoop dat alles goed gaat en dat je kan genieten van je zwangerschap.

Ten tweede; Welkom Joey123! Je verhaal over je miskraam herken ik. Het contrast tussen de blijdschap en het verdriet is zo groot, en van de een op het andere moment. Ik vind het ook moeilijk om er weer vertrouwen in te hebben, maar ik denk dat mijn wens groter is en de enige weg is voorwaarts. Dus ik ga er maar weer voor. Hopelijk lukt het jou ook om je vertrouwen en optimisme weer terug te vinden, en als dat even duurt, dan is dat natuurlijk ook oke!

Iboompje en Clumsyninja Twee weken is echt megavroeg. Toen was ik net gestopt met bloeden. Volgens mij heb ik toen een zwangerschapstest gedaan, om een nulpunt te bepalen. Daarna menstruatie afgewacht en na twee weken ovutesten gedaan. Toen liep het allemaal redelijk in de rails. Maar na 8 dagen alweer testen, ik zou helemaal gek worden, want de data vertelt je echt nog niks. Al snap ik heel goed dat je wilt weten waar je aan toe bent.
Ik droomde in de eerste maanden ook veel over een goede test, maar na drie innestelingen die niet geslaagd zijn (lees: veel symptomen maar toch ongesteld worden) ben ik een stuk afwachtender geworden. Ik droomde zo hard dat ik te vaak teleurgesteld was. Maar ik bewonder je optimisme wel!

De lichamelijke eenzaamheid herken ik ook; je zit een beetje tussen twee werelden in; die van lichamelijk gezond en niet zwanger versus de wereld van zwanger zijn. Het voelt soms alsof je de enige bent die herstelt van een miskraam, terwijl iedereen om je heen of zwanger is, of juist de bloemetjes buiten zet.

Dikke knuffel voor Perenboompje, balen dat je ongesteld bent geworden! Ik was 10 dagen geleden ook heel verdrietig, vooral toen ik de buikpijn voelde opkomen. Toen ik eenmaal menstrueerde kon ik het loslaten, want toen was het toch al te laat. Nu ik weer bijna in mijn vruchtbare week zit, kan ik weer vooruit kijken. Ik hoop dat je met steun van je omgeving de zinnen kan verzetten.

Goed om te weten dat ovulatie(testen) op verschillende manieren geinterpreteerd kunnen worden Aventurijn! Interessant artikel, met die grafiekjes. Fijn om te horen dat het er goed uit ziet voor deze cyclus! Fijn dat je al symptomen voelt, fingers crossed voor jou! Wij lopen redelijk gelijk met onze cycli, vanaf morgen zit ik ook in mijn vruchtbare periode, die mijn vriend en ik gekscherend hebben omgedoopt tot 'eitjesweek'... :cheer2: Hij kijkt er wel weer naar uit om het lekker vaak te doen (ik heb een jongere vriend haha), en ik eigenlijk ook. Ik ga zo nog even naar de Action om een nieuwe batch ovulatietesten te halen. Ik hou er wel van om te weten waar ik sta. Ook nog goed medisch nieuws: mijn schildklier is voor het eerst sinds de miskraam (vier maanden later) weer helemaal stabiel met de nieuwe dosering medicatie. Ik slik zelfs minder dan eerst, hij lijkt het beter te doen dan voor en tijdens mijn zwangerschap. Pas over drie maanden is er een nieuwe check nodig, dus dat is hartstikke fijn. Soms denk ik wel eens dat de onstabiele schildklier misschien de reden was dat de innestelingen niet lukten, maar ach. Aan de andere kant weet je het nooit zeker wat de reden was, en er zijn hordes vrouwen die zwanger worden en niet eens weten dat hun schildklier onstabiel is. Dus ja, trust the process... I guess. Ik ben in ieder geval positief gestemd nu.

Een nieuwe ronde komende week, eitjesweek let's goooo...! :high5:
Even iets delen. Ik ben vandaag 7DPO en had vanochtend een klein beetje bloedverlies, het bloed was bruin. Ik heb ook al sinds gisteren een soort vreemd weeïg gevoel, maar het voelt niet als menstruatie.
Oh zou het innesteling kunnen zijn? Mijn vorige zwangerschap had ik ook een innestelingsbloeding.

Ik ben nu niet thuis tot midden volgende week en wil eigenlijk ook écht niet eerder testen dan de 29ste. Maar het doet wel iets met me.
Alle reacties Link kopieren Quote
ClumsyNinja schreef:
23-10-2022 22:44
Even iets delen. Ik ben vandaag 7DPO en had vanochtend een klein beetje bloedverlies, het bloed was bruin. Ik heb ook al sinds gisteren een soort vreemd weeïg gevoel, maar het voelt niet als menstruatie.
Oh zou het innesteling kunnen zijn? Mijn vorige zwangerschap had ik ook een innestelingsbloeding.

Ik ben nu niet thuis tot midden volgende week en wil eigenlijk ook écht niet eerder testen dan de 29ste. Maar het doet wel iets met me.
Wat super spannend Clumsyninja, dat klinkt wel alsof er iets aan het gebeuren is! Ik hoop voor jou over 2 weekjes een positieve test!!!

Ik probeer later op de rest te reageren! Liefs
Alle reacties Link kopieren Quote
ClumsyNinja schreef:
23-10-2022 22:44
Even iets delen. Ik ben vandaag 7DPO en had vanochtend een klein beetje bloedverlies, het bloed was bruin. Ik heb ook al sinds gisteren een soort vreemd weeïg gevoel, maar het voelt niet als menstruatie.
Oh zou het innesteling kunnen zijn? Mijn vorige zwangerschap had ik ook een innestelingsbloeding.

Ik ben nu niet thuis tot midden volgende week en wil eigenlijk ook écht niet eerder testen dan de 29ste. Maar het doet wel iets met me.
Spannend ClumsyNinja! Lijkt het op de vorige keer? Nog even nagels bijten tot je NOD... hou het hoofd koel! Ik heb in de afgelopen maanden veel symptomen van innesteling gehad, maar telkens ging het enkele dagen voor de NOD mis. En je lichaam kan je ook goed voor de gek houden. Maar dit klinkt wel hoopvol, ik hoop voor je dat het raak is, nog even afwachten!
Ja zeker spannend. Ben de laatste 2 dagen behoorlijk misselijk. Vraag me af of ik nou vanalles voel of mezelf gek maak omdat ik zo graag iets wil voelen.

Hoe is het met de rest? Verder nog iemand middenin de 2 wachtweken momenteel?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oooh spannend! Je kan donderdag/vrijdag testen toch?

Hier was confusion... ik ben al een paar dagen met ovutesten in de weer... het liep op en volgens de Flo app moet ik donderdag moeten ovuleren. Ik had vandaag een knallertest verwacht, maar in plaats daarvan liep het ineens terug?! Ik dacht dat de test kapot was dus vanmiddag een nieuwe gedaan maar die gaf een nog lichter streepje aan. Ik heb de afgelopen maanden telkens wel een redelijke streep gehad, maar zeker niet donkerder dan de teststreep. Verwarring... ovuleer ik wel? Heb ik 'm gemist? Moet ik stoppen met Action-testen? Welke dan? Kost ook veel? Of is de Flo app alleen op basis van 28 dagen cyclus en klopt er geen hout van? En maakt het uit, want we seksen deze week dagelijks?

Aaarg. Iemand, hoe doen jullie dit?
Alle reacties Link kopieren Quote
Superspannend ClumsyNinja! Ik duim voor je dat het zo is!

Hier ook niet altijd duidelijke ovulatietesten pimpelmeesje. Kan zijn dat je 'm gemist hebt of dat ie toch al wat eerder geweest is. Zelf op zich wel goede ervaringen met de testen van sensitest, maar kost ook wel een hoop inderdaad. Denk ook niet dat het veel uitmaakt als je voldoende seks hebt, van puur en alleen het testen word je niet zwanger uiteraard ;).

Hier deze ronde niet echt trouw aan het testen. Het heeft me de afgelopen maanden ook niet veel gebracht, dus probeer het iets meer los te laten. Zit wel in de vruchtbare dagen denk ik, niet het idee dat eisprong al geweest is. Misschien toch wat later deze maand. Of we helemaal goed zitten qua timing weet ik ook niet dus, en ergens voelt dat ook wel goed. Die druk erop maakt het ook niet gezelliger.
Gewoon seks wanneer we er zin in hebben afwachten maar. Hoop dat ik deze rust de hele maand kan behouden
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat spannend Clumsyninja! Ik hoop van harte dat het goed nieuws betekent. Ik duim voor je!

Pimpelmeesje oei dat is vervelend he? Ik heb het ook gehad. Ik zou de voorspelling van de app loslaten. Wat je lijf doet, staat nooit 100% vast, een app kan dus alleen maar gokken. Brengt het testen je stress of juist geruststelling? Ik zou aan de hand daarvan bepalen of je nog door wil testen. Ik zou er wel van uitgaan dat je hem nog niet gehad hebt. (Bij mij kwamen de positieve testen uiteindelijk dus alsnog, maar soms dus ook veel later dan verwacht.)

Hier een blij ei (haha woordgrapje :P ). Ik heb tijdig mijn eisprong gehad én ik kon hem op basis van symptomen redelijk voorspellen. Ik heb dus voor de 2e keer een normale(re) cyclus én ik begin eindelijk mijn lichaam weer te herkennen. Daar ben ik al heel blij mee. Nu op dat ellendige wachtbankje (2 dpo - ik moet nog even haha) maar ik hou de positiviteit van ClumsyNinja in mijn achterhoofd. Hopelijk kan ik mijn optimisme een beetje vasthouden.

Hoe gaat het met de rest?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn om jullie reacties te lezen... vandaag was het streepje nog lichter dus ik vermoed dat de piek maandag was, toen was de streep het meest donker.

Gisteravond had ik wat steekjes laag in mijn buik, dus goed mogelijk dat dat de eisprong was. Ik denk dat de Flo app inderdaad van 28 dagen uitgaat, en mijn cyclus is nu al drie maanden 25 dagen. Dus dan zou het kloppen dat het allemaal drie dagen eerder is, en dan klopt de piek op maandag best redelijk. Zou jij dan nog doorgaan met testen Aventurijn? Volgens mij kan het niet kloppen dat je streepje terugvalt en daarna weer oploopt toch? Het testen gaf me altijd wel geruststelling als ik een streepje zag oplopen ("mijn lijf doet iets"), maar als ie onverwacht terugloopt dan ben ik wel meteen gestresst.

Ik weet nu wel dat ik bij een cyclus van 25 dagen al vanaf dag 8 in mijn vruchtbare week zit (online opgezocht), en niet vanaf dag 10. Dus met die wetenschap misschien volgende ronde niet testen en gewoon uitrekenen. Eens kijken hoe het dan gaat.

Ik ben blij voor je dat je je lijf weer gaat herkennen Aventurijn! Ik duim voor je op het wachtbankje. Heb je genoeg afleiding?

Hoe is het met de rest?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey allemaal,

Clumsyninja oooh wat is dat irritant dat je op een gegeven moment niet meer weet wat nou echt is of dat je lichaam je voor de gek houdt hè. Wanneer kan je precies testen?

Pimpelmeesje wat vervelend van die ovu testen. Laat je niet gek maken door aflopende streepjes want het kan de volgende dag zijn dat je een knaller hebt. Houd je ook nog op andere manieren in de gaten wanneer je je ovuleert? Ik check bijvoorbeeld mijn afscheiding om te zien of het al veranderd. Dit is gratis en ook een belangrijke graadmeter om te zien waar in je je cyclus je ongeveer bevindt. Het is even wennen, maar als je het onder de knie hebt dan is het heel makkelijk.
Bovendien, als je iedere dag seks hebt, dan kan je niet mis schieten lijkt me.

Perenboompje Wat fijn voor jou dat je een rust hebt gevonden en dat je het meer op zijn beloop laat. Doe vooral wat goed voor jou voelt.

Aventerijn Spannend en fijn dat je het idee hebt dat je lichaam weer meer in balans is! Nu weer twee weken duimen en hopen, succes!!

Hier gaat het redelijk! Vanmiddag de controle echo gehad bij de verloskundige. Lichamelijk is alles goed herstelt en zag ze dat mijn eitjes weer aan het rijpen waren, waarvan het binnenkort kan gaan springen. Ik heb ook vruchtbare afscheiding op het moment dus ik ben begonnen met de ovu testen. Daar is nog niets te zien, maar ik test vrolijk door. Het was raar om te zien dat mijn baarmoeder weer leeg was, alsof er nooit iets heeft gezeten. Gelukkig geen restweefsel dus, dat is dan weer een angst minder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allemaal, het kost mij heel veel energie om te reageren op iedereen.. Haha. Maar ik lees alles hoor.
Zat de afgelopen tijd niet zo lekker in mijn vel. Ben ook thuis van werk. Heb een soort burn out ajctig iets. Ergens denk ik ook, zwanger worden is misschien helemaal niet verstandig.. Maar ik wil het zo graag!

Deze week was mijn vruchtbare week (of eitjes week wat leuk bedacht hahaha) en voor het eerst sinds de miskraam hebben we die ook daadwerkelijk benut... Dus ik zit zogezegd ook nu in de 2 wachtweken. 7 november zou ik kunnen testen. Of misschien al iets eerder met een early test... Ik had giga buikpijn tijdens mijn eisprong. En dacht op den duur dat ik ongesteld ging worden. Maar nu is die pijn weer weg. Ik voel verder helemaal niks eigenlijk... Dus we gaan het zien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Babs toen wij vorig jaar begonnen, ben ik de eerste ronde overspannen uitgevallen op mijn werk. Ik heb toen ook enorm getwijfeld of we wel moesten doorgaan, omdat het voor geen meter met mij ging. Ik heb het ook besproken met de POH destijds en zij moedigde haast aan om door te gaan. Ze had ook wel gelijk: het leven is niet planbaar. Je weet niet wanneer je zwanger wordt, en als je zwanger bent, weet je ook niet hoe je er 8 maanden later bij zit. Dat weet niemand. Als het goed voelt, laat het je dan niet tegenhouden. En heel veel sterkte, burn out/ overspannen zijn is niet makkelijk :hug:
Spannend dat je nu op het wachtbankje zit. 7 november duurt gelukkig niet heel lang meer!

Pimpelmeesje de teststreep kan zeker fluctueren. Bij mij wisselt hij tussen donker en licht (haast niet zichtbaar) tot ik ineens een duidelijk positieve test heb. Wat ik al eerder schreef: let niet op oploop, het zegt niks. Het gaat puur om positief of niet. Kijk vooral waar jij je goed bij voelt wat betreft blijven testen. En wat lboompje aangeeft: je kunt bijvoorbeeld ook je afscheiding checken. Of zijn er wellicht andere symptomen die je normaal gesproken hebt? Succes, die verwarring is heel vervelend!

lboompje wat fijn dat alles schoon was, dat is een zorg minder. Wel gek om dan weer in die stoel te liggen met een hele andere mindset he? (Van: ik hoop dat alles goed is, naar: als het maar schoon is.) Ik ben blij te lezen dat het redelijk met je gaat. Hopelijk heb je snel je eisprong en kun je vooruitkijken.
Die afscheiding daar kan ik helemaal niets mee. Heb er over gelezen en het bij mezelf geprobeerd te testen maar ik zie nooit ‘eiwit achtig’ en rekbaar.
En dan schijnt temperaturen heel betrouwbaar te zijn, maar daar heb ik me ook niet aan gewaagd dus ook geen ervaring uit eigen hand. Voor mij lijken die ovulatietesten goed te werken.

Ik zou de 31ste pas ongesteld moeten worden maar ik heb besloten dat ik morgen ga testen. Dat ook in verband met bepaalde afspraken die ik moet wijzigen als het inderdaad raak is (denk aan iets als naar de sauna gaan).
Maar ook zoals mijn vriend wijs (en een tikje wijsneuzerig) zei; het hoofd bedenkt altijd wel een goede reden.
Want ik ben ook gewoon knalnieuwsgierig. Ik voel vanalles: steekjes en gerommel. Ik ben misselijk en geuren zijn sterker dan normaal. Ik ben al twee nachten tussen 4 en 5 wakker geworden. En dit zijn allemaal dingen die ik mijn eerste zwangerschap ook had. Ook weer een wijsheid van mn geliefde: ik ben zelf ook een teststaafje en dat lijkt inderdaad uit te slaan.

We gaan het zien morgenochtend, ben vandaag langs Kruidvat gefietst dus de test ligt klaar!
Alle reacties Link kopieren Quote
ClumsyNinja schreef:
27-10-2022 19:19
Die afscheiding daar kan ik helemaal niets mee. Heb er over gelezen en het bij mezelf geprobeerd te testen maar ik zie nooit ‘eiwit achtig’ en rekbaar.
En dan schijnt temperaturen heel betrouwbaar te zijn, maar daar heb ik me ook niet aan gewaagd dus ook geen ervaring uit eigen hand. Voor mij lijken die ovulatietesten goed te werken.

Ik zou de 31ste pas ongesteld moeten worden maar ik heb besloten dat ik morgen ga testen. Dat ook in verband met bepaalde afspraken die ik moet wijzigen als het inderdaad raak is (denk aan iets als naar de sauna gaan).
Maar ook zoals mijn vriend wijs (en een tikje wijsneuzerig) zei; het hoofd bedenkt altijd wel een goede reden.
Want ik ben ook gewoon knalnieuwsgierig. Ik voel vanalles: steekjes en gerommel. Ik ben misselijk en geuren zijn sterker dan normaal. Ik ben al twee nachten tussen 4 en 5 wakker geworden. En dit zijn allemaal dingen die ik mijn eerste zwangerschap ook had. Ook weer een wijsheid van mn geliefde: ik ben zelf ook een teststaafje en dat lijkt inderdaad uit te slaan.

We gaan het zien morgenochtend, ben vandaag langs Kruidvat gefietst dus de test ligt klaar!
Ohhh wat spannend!!
Ik duim voor jou mee. Wat zou dat tof zijn als het raak is.

@avonturijn,dankjewel. Wat jij zegt is zeker waar. Het komt bij mij al "4 jaar niet uit" maar sinds de onverwachte zwangerschap en miskraam is de wens wel enorm groot...
Dus ondanks dat ik eigenlijk helemaal niet topfit ben nu... Gaan we er toch maar wel voor. En zien we wel :)
Het is indd heel zwaar om overspannen thuis te zitten. Is weer een heel ander topic haha
Ben jij nu weer opgeknapt?

Ik heb de hele week lopen klooien met de ovulatie test. Ik had 3 dagen lang donkere streepjes. We zijn er maar gewoon voor gegaan. Had ook 3 dagen lang buikpijn enzo. Dus ergens zal de eisprong wel geweest zijn.

Ik baal zelf heel erg dat ik er weer zo mee bezig ben. Maar goed. Dat herkennen jullie wel. Ik kan dat ook niet uitzetten :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh ClumsyNinja, ik denk aan je morgenochtend! Vertel je er ons? Je hebt ons een goeie cliffhanger bezorgd! ;-)

Wat Babs87 zegt, het is bijna niet uit te zetten! Wel fijn dat je 3 dagen donkere streepjes had! Hier liepen de streepjes echt terug en ik had dinsdagavond en woensdagavond buikpijn/steekjes, dus ik denk dat mijn ovulatie toen was. Klopt ook met de donkerste streep op maandag.

Over temperaturen en afscheiding checken; het lijkt mij een heel geklooi ;-D ik hou het denk ik bij testen, maar misschien ga ik een maandje overslaan en het gewoon berekenen. We seksen toch wel genoeg in de eitjesweek :P En over overspannen zijn; ik zit ook al 30 maanden thuis met longcovid, en natuurlijk is dat ook niet het beste moment... maar wat je zegt, het komt nooit uit. En we worden er niet jonger op.

Nu weer op het wachtbankje... we can do this (mantra voor mezelf) :muziek:
Niet te geloven, de test is inderdaad positief! Nog wel een vaag streepje, maar ik ben feitelijk natuurlijk nog niet eens echt overtijd, maar toch echt een streepje.
Het voelde al zo sterk zo, maar om dan ineens binnen een paar minuten zo’n streepje te zien verschijnen… wat bijzonder!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ooooh wat geweldig Clumsyninja!! Het is je zo gegund!
Nu genieten van dit nieuws en wat lijkt het me emotioneel om weer een positieve test te zien! Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wow Clumsyninja wat een prachtig nieuws! Van harte gefeliciteerd! Wat lboompje zegt: het lijkt mij emotioneel om weer een streepje te zien. Geweldig, ik ben blij voor je :heart:
Pimpelmeesje87 schreef:
27-10-2022 23:09
En over overspannen zijn; ik zit ook al 30 maanden thuis met longcovid, en natuurlijk is dat ook niet het beste moment...
Wat ontzettend vervelend dit, en ook voor diegenen die schreven overspannen thuis te zitten.
Hoe uit zich bij jou longcovid? Heeft dat nog invloed op je vruchtbaarheid?
Alle reacties Link kopieren Quote
ClumsyNinja schreef:
28-10-2022 07:19
Niet te geloven, de test is inderdaad positief! Nog wel een vaag streepje, maar ik ben feitelijk natuurlijk nog niet eens echt overtijd, maar toch echt een streepje.
Het voelde al zo sterk zo, maar om dan ineens binnen een paar minuten zo’n streepje te zien verschijnen… wat bijzonder!
Waaaaaat!!! Zo leuk. Wauw. Ben ook blij voor jou. Wat heerlijk. Dit geeft de burger moed hahaha.
Land het al een beetje?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ha allemaal, ik merk dat ik alles hier lees en wel wil typen maar het voelt het wat overweldigend om op iedereen apart te reageren. Wel heel fijn dat iedereen z'n gedachtes deelt en volgens mij zitten we allemaal een beetje in spanning.

Ik kreeg laatst van iemand het goed bedoelde advies dat je vaak zwanger wordt op het moment dat je ontspant en denkt dat het niet gaat gebeuren. Dat vond ik een stomme opmerking, want natuurlijk ben ik nu veel met zwanger worden bezig en laat ik dat niet opeens los! Zeker omdat wij met een donor werken is het wel handig dat ik mijn ovulatietesten doe enzo. Dat is bijna alsof je tegen iemand met slaapproblemen zegt dat ze gewoon rustige gedachtes moeten hebben zodat ze snel in slaap vallen.

Verder is het natuurlijk wel fijn als je het testen enzo even kan laten zitten en gewoon seks hebt wanneer je zin hebt - als dat goed voelt zou ik daar zeker voor gaan.

Persoonlijk zit ik ongeveer op het punt van ClumsyNinja, maar dan zonder getest te hebben. Ik zit op 10 DPO (days post ovulation) en voel me mega-zenuwachtig wat normaal een teken van PMS is. Maar kan ook komen doordat ik misschien een huis ga kopen, misschien een nieuwe functie op werk krijg, misschien zwanger ben.
Alle reacties Link kopieren Quote
ClumsyNinja schreef:
28-10-2022 07:19
Niet te geloven, de test is inderdaad positief! Nog wel een vaag streepje, maar ik ben feitelijk natuurlijk nog niet eens echt overtijd, maar toch echt een streepje.
Het voelde al zo sterk zo, maar om dan ineens binnen een paar minuten zo’n streepje te zien verschijnen… wat bijzonder!
Ooooh yes ClumsyNinja!!! :cheer: Een streep is een streep! Gefeliciteerd!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven