Zwanger worden na een miskraam 2022

19-06-2022 09:42 1213 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn er meiden die dit jaar een miskraam (of meer) hebben gehad en weer opnieuw zwanger proberen te worden? En die ook behoefte hebben om te kletsen over wachtbankjes en de onzekerheden na een miskraam? Ik kan niet helemaal aansluiting vinden bij andere topics, vandaar een nieuwe.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh nee ClumsyNinja, wat ontzettend verdrietig. Het zo zeker zijn en dat het dan toch mis is herken ik heel goed. Voor nu een hele dikke knuffel. Wees lief voor jezelf!

Vervelend dat je nog geen positieve test hebt gehad Iboompje. Weet nog dat ik zelf ook druk aan het testen ben geweest na de miskraam en ook niks kon vinden. Uiteindelijk ook 2 weken na stoppen bloedverlies ongesteld geworden zonder positieve test. Dus ook dat kan gebeuren. Dat het nog moeilijk is om los te laten snap ik ook.

Loslaten is iets wat ik zelf ook nog steeds probeer, denk dat het wel iets beter lukt deze maand. Heb wel weer opnieuw het gevoel dat er iets aan het gebeuren is, maar weet dat mijn lijf me ook net zo goed weer voor de gek kan houden. Duurt nog minimaal een week voor ik kan testen. Afwachten maar, gelukkig erg druk met werk en een druk weekend met verjaardagen, dus voldoende afleiding.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieve ClumsyNinja, hoe gaat het vandaag met je? We denken aan je.

Iboompje, ik herken je ongeduld... maar ik hoop dat je een beetje ontspanning kan vinden in dit proces. Ik wilde ook niets liever dan meteen weer zwanger zijn, maar inmiddels ben ik al 5 maanden en 3 mislukte innestelingen verder. Ik weet dat het na een miskraam zeker 6 weken kan duren voor je weer ongesteld wordt. Bij mij was het volgens mij 3-4 weken. Daarna begon ik weer met ovutesten. Maar hoe moeilijk ook: trust the process. Je hebt er geen invloed op, en stressen of iets wel of niet werkt gaat niet helpen om sneller zwanger te zijn.

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje als Perenboompje nu. Ik had na de ovulatie 3 dagen flinke buikpijn, en ik denk dat het een combi was van ovulatiepijn en een buikvirus. Het lijkt nu beter te gaan... maar ik voel geen gekke dingen gebeuren, dus ik betwijfel of er iets is gelukt. NOD is 10 november, we zullen zien. Deze maand heb ik zowel een booster als een griepprik gekregen, en veel (financiële) stress gehad, dus ik zou het heel goed snappen als het niet is gelukt. Soms denk ik na of ik iets zal doen met acupunctuur of healing, maar ben eigenlijk helemaal geen zweefteef en geld heb ik er niet echt voor. Iemand ervaringen mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Clumsyninja hoe gaat het met je?

Joey hoe voel jij je inmiddels?

lboompje is het vloeien inmiddels gestopt? Ik hoop dat je een dezer dagen een positieve test hebt. Of laat je het toch op z'n beloop?

Babs wat irritant dat je cyclus zo onduidelijk is. Ik herken het af en aan met de ovulatiesymptomen wel. Uiteindelijk kwam er dan wel een positieve test. Hopelijk heb je snel duidelijkheid.

Perenboompje ik hoop dat je lijf je niet voor de gek houdt. Ik duim! Fijn dat je afleiding hebt, dan gaat de tijd gelukkig wat sneller!

Pimpelmeesje misschien ter geruststelling: ik lees dat je nod nog even duurt. Gemiddeld vindt de innesteling plaats tussen de 5 en 12 dagen na je eisprong. Je hebt deze ronde nog kans om zwanger te raken/ zijn :hug: Wat vervelend van de stress! Ik hoop dat je wat druk van de zorgen hebt kunnen halen.
Met acupunctuur of healing heb ik geen ervaring. In andere topics lees ik weleens wat over acupunctuur, maar ik heb mij er eigenlijk nooit in verdiept. (Maar goed, volgens mij valt dit in de categorie 'baadt het niet, schaadt het niet'.)

Hier gaat het lastig. Ik schreef zelf nog zo dapper: geen voorschot nemen op verdriet, maar dat lukt mij deze maand niet zo goed. De moed zakt mij een beetje in de schoenen omdat het allemaal exact loopt zoals de voorgaande maanden. Tegelijkertijd voel ik ook weer wat dingen waardoor ik denk: héél misschien... Dat heen en weer slingeren tussen 'nee, echt niet' en 'héél misschien wel' kost veel energie en ik ben er druk mee. Het lukt mij niet om het los te laten :| Ik denk dat de ovulatietest wel klopte, dus dan is dit weekend mijn nod. Kom maar door met de duidelijkheid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dikke knuffel Aventurijn! Je gedachten over wel of niet lukken herken ik maar al te goed. Je wordt er gek van en het slurpt energie! Kan je jezelf afleiden met leuke dingen? Iets met vriendinnen doen, naar de film of een sportles?

Ehm ja, ik ben een beetje gaan twijfelen of het wel een buikgriepvirus was?! :?: :!: :O obstipatie kan ook een vroeg symptoom zijn van een zwangerschap en ik heb nog steeds buikpijn... ook begon ik op straat bijna te kokhalzen toen ik afvalwater zag en kan ik geen vislucht verdragen. Dinsdag stond ik duizelig en misselijk in de sportschool (of kwam dat omdat ik te lang niet had gesport?). Gisteravond had ik serieuze buikkrampen en dat was op dag 21 van mijn cyclus. "Als er nu niet iets probeert in te graven in mn baarmoederwand eet ik mn schoen op", zei ik nog tegen mijn vriend :P soms denk ik dat mijn borsten meer aders hebben en mijn tepels wat donkerder zijn... maar goed, don't jinx it. We weten allemaal dat je lichaam/hormonen je enorm voor de gek kunnen houden dus misschien is dit allemaal in my head.

Ik had me ook wat verrekend op de NOD, want 10 november is met 28 dagen (don't trust de Flo app) en mijne is 25 dagen, dus mijn NOD zou 7 november moeten zijn. Maar normaal heb ik dan twee dagen van tevoren wat buikkramp van de naderende menstruatie. En nu dus gisteravond kramp, dus dat zou net te vroeg zijn... tenzij ik te vroeg ongesteld word. LEUK JOH DIT WACHTBANKJE :facepalm:

:sheep:
Alle reacties Link kopieren Quote
Avonturijn Spannend dat je NOD bijna nadert! Wat blijft het lastig toch he, die onzekerheid. Duidelijkheid duurt in ieder geval niet lang meer. En mocht het niet raak zijn, dan is er daarna gelukkig weer een kans!

Wauw Pimpelmeesje dat klinkt alsof er vanalles aan het gebeuren is. Maar zoals je zelf zegt, je lijf houdt je zo goed voor de gek! Wanneer ga je testen?

Clumsyninja Hoe is het? Ik hoop dat het naar omstandigheden weer wat beter met je gaat. Maar neem vooral ook de tijd voor jezelf en voor je man.
Dikke knuffel :hug:

Hier gaat het goed! Ik mag eindelijk goed nieuws delen: ik heb mijn ovulatie gevonden!! Jeetje, wat was dat weer apart om te zien; een positieve ovulatie test. Het gaf me gelukkig enkel maar positieve gevoelens: ik heb m gevonden en we hebben weer een kans! Achteraf gezien mag ik mijn lijf (toch) weer bedanken dat het zich redelijk snel herstelt heeft en dat het allemaal volgens het boekje verloopt. Ondanks dat bruinverlies begin deze week wat gelukkig nu ook weer gestopt is.

Wat denk ik ook mee helpt is dat ik deze week een hele leuke week gehad op het werk. Veel positieve energie om me heen, dat doet me goed. Wel af en toe wat vragen of ik kinderen zou willen. Dat blijft natuurlijk een gevoelige vraag die ik zoveel mogelijk ontwijk.
We gaan er dus wel werk van maken deze week, dus over een paar dagen mag ik net als jullie weer plaatsnemen op dat wachtbankje!
lboompje wijzigde dit bericht op 04-11-2022 07:06
9.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ohhhh wat snap ik jullie allen goed...

@avonturijn
Ik zit echt in zelfde schuitje als jij.. M'n Nod zit ergens tussen 7 en 11 november (mijn cyclus wisselt tussen 25 en 31 dagen.. En heb dus niet duidelijk mijn ei gevonden.. Dus blijft een gok)
Het gaat zoooo op en neer. Gisteren was ik erg misselijk en herkende dit van m'n vorige zwangerschap dus dacht ik, ik doe gewoon gek en ga testen. Had nog een test liggen van Sensitest. In de middag getest. Helaas was het negatief. Maar na 10 minuten zag ik een lijntje. Ik kon het niet geloven.. Maar geen testen meer. Einde van de middag 3 pakken testen gehaald van de action ha ha.. En vanochtend dus getest met zo'n test (die 4 dagen voor je nod kan testen) maar wat denk je. Omo wit!!!
Ik voel me nu ook weer kiplekker eigenlijk. Misschien heel licht wat menstruatie gevoel in m'n buik. Dus de moed is hier ook in de schoenen gezakt. Ben er gewoon teleurgesteld onder. Anderzijds denk ik dan weer ja maar Babs je bent misschien veel te vroeg. En dit is weer een andere soort test. En wie weet is het wél raak. Hoe leuk zou dat zijn. En dan voel ik weer dat menstruatie gevoel en denk ik verdorie ik word gewoon ongesteld straks. Echt. Die onzekerheid is vreselijk en doe ik mezelf aan :( ben echt in een down stemming.

@pimpelmeesje, wij zitten echt exact op de zelfde wachtbank! Super spannend. Ik heb geen ervaring met accupunctuur. Maar ik geloof wel in al die wat zweverige zaken!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn lboompje! Het is altijd een opluchting he, als je ziet dat je lijf het weer doet. Vooraf die onzekerheid en twijfels, en dan lukt het en ben je vooral dankbaar. Fijn dat het bruinverlies ook gestopt is. Ik herken het helemaal. Wil je wel meegeven dat het nog even kan duren... bij mij deed alles het weer maar ik had in de maanden erna 2 keer een mislukte innesteling, waarschijnlijk omdat mijn baarmoeder er nog niet klaar voor was. Dat kan dus ook. Maar ik hoop natuurlijk ontzettend dat je snel weer een mooie positieve test hebt.

Als mensen vragen naar je kinderwens:
- "We zijn ermee bezig, maar het is nog niet gelukt"
- "Ik snap dat je de vraag hebt, maar op dit moment is er niks over te zeggen"
- Terugkaatsen: "Waarom wil je dat graag weten? Ben je er veel mee bezig?"
- "Ik vind het het een moeilijk onderwerp, waar ik nu niet met jou/iemand over wil praten"
- "Als er ooit nieuws is, hoor je het vanzelf"
- "Naar iemands kinderwens vragen is niet gepast."
- "Bedankt voor je vraag, maar het is iets persoonlijks en ik wil het daar nu niet over hebben"
- Terugkaatsen: "Wil JIJ kinderen?"
- Blijven knikken en glimlachen, en wachten tot het gesprek een andere kant op gaat (hebben mensen vaak niet door)
- linken naar https://www.instagram.com/nietzwanger/ (en taggen in desbetreffende post die van toepassing is)

Oooh Babs87 wat een hel! Een tuurstreepje en dan niet meer verder kunnen testen, en daarna ineens weer wit. Dit is eigenlijk de reden dat ik niet meer te vroeg test, die dingen kunnen je zo mindfucken. Misschien is de bevruchting wel gelukt, maar de innesteling niet, of werken die testen op een andere manier, maar dat weet je eigenlijk nu nog niet. Wanneer is je NOD? Ik zou denk ik de komende ochtend met eenzelfde soort test testen, en/of afwachten of je ongesteld wordt of overtijd bent. Pittig hoor, je geduld wordt zo op de proef gesteld!

Hier woensdag en donderdag kneiterhard krampen gehad, en nog steeds een zwaar gevoel in mijn onderbuik. Gisteren moodswings, ik ontplof in het verkeer en moet huilen om sentimentele filmpjes op social media. Ik probeer mezelf tegen te houden door niet alles te googlen, maar das moeilijk haha. Ik ga pas testen als ik overtijd ben, dus we zullen het zien volgende week.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pimpelmeesje87 schreef:
04-11-2022 13:22
Wat fijn lboompje! Het is altijd een opluchting he, als je ziet dat je lijf het weer doet. Vooraf die onzekerheid en twijfels, en dan lukt het en ben je vooral dankbaar. Fijn dat het bruinverlies ook gestopt is. Ik herken het helemaal. Wil je wel meegeven dat het nog even kan duren... bij mij deed alles het weer maar ik had in de maanden erna 2 keer een mislukte innesteling, waarschijnlijk omdat mijn baarmoeder er nog niet klaar voor was. Dat kan dus ook. Maar ik hoop natuurlijk ontzettend dat je snel weer een mooie positieve test hebt.

Als mensen vragen naar je kinderwens:
- "We zijn ermee bezig, maar het is nog niet gelukt"
- "Ik snap dat je de vraag hebt, maar op dit moment is er niks over te zeggen"
- Terugkaatsen: "Waarom wil je dat graag weten? Ben je er veel mee bezig?"
- "Ik vind het het een moeilijk onderwerp, waar ik nu niet met jou/iemand over wil praten"
- "Als er ooit nieuws is, hoor je het vanzelf"
- "Naar iemands kinderwens vragen is niet gepast."
- "Bedankt voor je vraag, maar het is iets persoonlijks en ik wil het daar nu niet over hebben"
- Terugkaatsen: "Wil JIJ kinderen?"
- Blijven knikken en glimlachen, en wachten tot het gesprek een andere kant op gaat (hebben mensen vaak niet door)
- linken naar https://www.instagram.com/nietzwanger/ (en taggen in desbetreffende post die van toepassing is)

Oooh Babs87 wat een hel! Een tuurstreepje en dan niet meer verder kunnen testen, en daarna ineens weer wit. Dit is eigenlijk de reden dat ik niet meer te vroeg test, die dingen kunnen je zo mindfucken. Misschien is de bevruchting wel gelukt, maar de innesteling niet, of werken die testen op een andere manier, maar dat weet je eigenlijk nu nog niet. Wanneer is je NOD? Ik zou denk ik de komende ochtend met eenzelfde soort test testen, en/of afwachten of je ongesteld wordt of overtijd bent. Pittig hoor, je geduld wordt zo op de proef gesteld!

Hier woensdag en donderdag kneiterhard krampen gehad, en nog steeds een zwaar gevoel in mijn onderbuik. Gisteren moodswings, ik ontplof in het verkeer en moet huilen om sentimentele filmpjes op social media. Ik probeer mezelf tegen te houden door niet alles te googlen, maar das moeilijk haha. Ik ga pas testen als ik overtijd ben, dus we zullen het zien volgende week.
Wat een super goede reacties die je kunt geven. Ik heb natuurlijk al een dochter en ik kreeg ook veel vragen of er nog een tweede ging komen. Gek werd ik ervan. Op dat moment wilde ik het (nog) niet. Ik heb best wel botte dingen gehoord.. Ook over het hebben van 1 kind. Nu krijg ik wel minder vragen omdat m'n dochter "al 5 is" maar zo nu en dan overvalt het me nog wel. Nu heb ik wat gepaste reacties om te geven haha.

Jaaaa, tis echt een mind fuck. Ik heb spijt als haren op m'n hoofd dat ik heb getest. En heb nu ook echt buikpijn alsof m'n menstruatie eraan komt. Dus ik vrees echt het ergste. Mijn cyclus wisselt tussen de 25 en 31 dagen. Dus ik denk dat ik tussen 7 en 11 november ongesteld moet worden. Ik denk dat ik niet meer test komende dagen en het gewoon afwacht (zeg ik nu pff) ik merk dat ik het wel echt heel jammer vind als het niet gelukt is.

Je symptomen zouden inderdaad op een zwangerschap kunnen wijzen. Wat goed van je dat je wacht met testen!! Hou het vol haha. Kijk maar naar mij. We lopen denk ik wel gelijk op met onze nod? Wat grappig haha. Zitten we tegelijk op de wachtbank.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kan ook nog terugkaatsen "vind je één niet genoeg?" En vaak zijn het die mensen die er twee (of meer) willen of hebben.

Hier lijken de symptomen weer wat minder, gisteravond nog wel flinke buikpijn maar nu niks. Lig wel hele dag op de bank, misschien daarom? Of is het alweer voorbij? Of...? Aaaarg. Is het al maandag of dinsdag?
Alle reacties Link kopieren Quote
Pimpelmeesje87 schreef:
05-11-2022 18:34
Je kan ook nog terugkaatsen "vind je één niet genoeg?" En vaak zijn het die mensen die er twee (of meer) willen of hebben.

Hier lijken de symptomen weer wat minder, gisteravond nog wel flinke buikpijn maar nu niks. Lig wel hele dag op de bank, misschien daarom? Of is het alweer voorbij? Of...? Aaaarg. Is het al maandag of dinsdag?
Ook een goede indd haha.

Ahhh sterkte met wachten... Moeilijk is het toch he.. Pff..
Hier hele dag menstruatie kramp en hoofdpijn. Was er gewoon niet lekker van. Vrees het ergste. Maarja geen bloed geeft moed.
Het is eigenlijk gewoon slopend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hee allemaal,

Hoe gaat het nu met je Avonturijn, heb je inmiddels al duidelijkheid? Ik duim voor goed nieuws!

Fijn dat je je ovulatie toch hebt gevonden Iboompje! Succes de komende dagen op het wachtbankje weer

Balen van de krampen en hoofdpijn, Babs, waardeloos is dat altijd. Maar geen bloed is nog goed inderdaad. Die wisselende testen lijken me ook zenuwslopend. Ga je nog testen dit weekend of toch maar even wachten?

Dat wachten en symptomen spotten is ook echt killing, Pimpelmeesje! Hoop dat je het een beetje kan volhouden tot na het weekend.
Inderdaad ook wel goed al die reacties op kinderwens vragen, op dat moment weet ik nooit zo goed wat ik moet zeggen, vooral als het van mensen komt die niet zo dichtbij staan. Ik ga het onthouden.

ClumsyNinja, ik hoop dat het oke met je gaat. Het is niet niks allemaal, neem je tijd.

Verder deel ik ook exact dezelfde wachtbank met jullie, babs en pimpelmeesje. Zou ook, rekening houdend met mijn cyclus van 23-25 dagen, morgen of maandag ongesteld moeten worden. Maar mijn ovulatie was ook later deze maand, pas op dag 16. Wel sinds gisteren wat lichte steekjes en krampjes in mijn buik en borsten zijn wat gevoeliger. Het komt allemaal overeen, maar ik durf er eigenlijk echt niet op te hopen. Vroeg testen vind ik eng omdat er nog zoveel mis kan gaan. Dus misschien wacht ik zelfs tot woensdag met testen. Maar grr, wachten blijft een verschrikking.
perenboompje wijzigde dit bericht op 05-11-2022 21:18
Reden: Spelfouten
0.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ohhh dat wachten is killing. Ik duim voor jullie!!

Zojuist onderstaande docu gezien op NPO. Kennen jullie deze al? Ik vond het fijn om naar te kijken; heb een traantje moeten wegpinken.

Bekijk Misverstanden over miskramen op https://www.npostart.nl/VPWON_1326246
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier heb ik duidelijkheid: een prachtige positieve test :heart: Heel blij en heel (héél) spannend.

Donderdagochtend was ik nog erg teleurgesteld, maar s middags stopten mijn pre-menstruatieklachten ineens. Heel spannend. Met vlagen denk ik: wow ik ben zwanger. Maar ik vind het ook eng en ben mij heel bewust van de kwetsbaarheid. Ik probeer zoveel mogelijk stil te staan bij het gegeven dat ik nú in ieder geval zwanger ben. Ik hoop dat het goed mag gaan.
(Over zweverig gesproken trouwens: eerder deze week reed ik naar een regenboog toe. Toen dacht ik nog: zou het iets betekenen?)

Ook hier de afgelopen dagen af en toe menstruatiekramp gehad trouwens, dus ik hoop écht dat het voor de andere dames ook goed nieuws betekent. Jullie wachtbankjes duren niet lang meer, mijn duimen draaien (heel hard)!
Alle reacties Link kopieren Quote
Yessss wat geweldig Aventurijn!! Zo zo blij voor jou! Ik begrijp dat die angstgevoelens meteen weer de overhand kunnen hebben, maar probeer in het NU te leven. NU ben je zwanger en mag je genieten van het nieuws!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wauw Aventurijn, wat een geweldig nieuws. Ben superblij voor je en hoop dat alles goed blijft gaan! Snap ook heel goed de angst erbij, het is toch minder zorgeloos nu.

Hier nog geen tekenen van een komende menstruatie, wat in ieder geval betekent dat mijn cyclus en lf weer langer is deze maand :yes: . Hopelijk over een paar dagen ook een positieve test in handen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh mijn god Aventurijn!!! Ik ben zo blij voor je! We begonnen samen in juni met deze topic en look where we are now. Zo blij voor je! :heart:

Het zal echt nog even spannend voelen, maar ik hoop dat je de angst kan reguleren en vooral heel blij kan zijn. Dit is je zo gegund! :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank jullie wel :) Lief en fijn, deze reacties! Ik probeer inderdaad te genieten én het hoofd koel te houden, want ik had vanochtend gelijk een bloedinkje. Pfff. Zonder stolsels gelukkig en met 1 veeg voorbij, maar leuk is anders. De spanning zit er gelijk weer in. Ik hoop dat het onschuldig is.

Perenboompje, heel fijn dat je cyclus in ieder geval weer iets langer is. En nog fijner als je over een paar dagen een mooie test in handen hebt. Ik hoop het echt!
Aventurijn gefeliciteerd, wat een waanzinnig goed nieuws! Hoe ver ben je nu?

Voor de anderen op de wachtbank blijf ik hard duimen, iedereen tegelijk zou echt te gek zijn.
En (eindelijk) je ovulatie weer vinden is ook fijn he, lboompje. Goed gevoel dat je cyclus er is en dat er een kans is.

Hier gaat het met mijn gevoelens op en af. Ik kan moeilijk bevatten dat het alweer raak was, en dat het alweer mis ging. Komt ook nog een bak ellende met de ex van mijn man bovenop en dan zou ik haar wel door elkaar willen rammelen: kijk nou toch naar jullie mooie kind en benader de wereld met wat meer liefde in plaats van al die ruzie!
Dus tja, het is wel eens zonniger geweest buiten.
Aventurijn schreef:
06-11-2022 12:55
Dank jullie wel :) Lief en fijn, deze reacties! Ik probeer inderdaad te genieten én het hoofd koel te houden, want ik had vanochtend gelijk een bloedinkje. Pfff. Zonder stolsels gelukkig en met 1 veeg voorbij, maar leuk is anders. De spanning zit er gelijk weer in. Ik hoop dat het onschuldig is.
Misschien een impertinente vraag maar had je seks gehad? Ik had de eerste keer dat ik steeds een beetje bloedverlies (zonder kramp of stolsels) had na de seks. Verloskundige gebeld en die zei dat de baarmoedermond super goed doorbloed is wanneer je zwanger bent, en daardoor snel een beetje kan gaan bloeden na penetratie. En dat kan geen kwaad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pimpelmeesje87 schreef:
06-11-2022 12:54
Oh mijn god Aventurijn!!! Ik ben zo blij voor je! We begonnen samen in juni met deze topic en look where we are now. Zo blij voor je! :heart:

Het zal echt nog even spannend voelen, maar ik hoop dat je de angst kan reguleren en vooral heel blij kan zijn. Dit is je zo gegund! :)
Ik zie dat ik 2x "zo blij voor je" heb getypt. Note: als ik heel enthousiast ben val ik in herhaling :D
Alle reacties Link kopieren Quote
Aventurijn schreef:
06-11-2022 09:24
Hier heb ik duidelijkheid: een prachtige positieve test :heart: Heel blij en heel (héél) spannend.

Donderdagochtend was ik nog erg teleurgesteld, maar s middags stopten mijn pre-menstruatieklachten ineens. Heel spannend. Met vlagen denk ik: wow ik ben zwanger. Maar ik vind het ook eng en ben mij heel bewust van de kwetsbaarheid. Ik probeer zoveel mogelijk stil te staan bij het gegeven dat ik nú in ieder geval zwanger ben. Ik hoop dat het goed mag gaan.
(Over zweverig gesproken trouwens: eerder deze week reed ik naar een regenboog toe. Toen dacht ik nog: zou het iets betekenen?)

Ook hier de afgelopen dagen af en toe menstruatiekramp gehad trouwens, dus ik hoop écht dat het voor de andere dames ook goed nieuws betekent. Jullie wachtbankjes duren niet lang meer, mijn duimen draaien (heel hard)!
Wauw. Wat heerlijk!!! Gefeliciteerd! en ja, ook mij geeft dit moed. Dat je na een miskraam weer snel zwanger kan zijn. Ook al duurt het misschien een paar "rondes".
Ik begrijp hoe moeilijk het is, maar probeer echt te genieten van het nu. Je bent zwanger en de kans dat alles gewoon goed gaat blijft altijd groter dan dat het mis gaat. Ook al is dat makkelijk kletsen, het is wel echt zo.

Hier nog steeds geen bloed. Zit nu op cyclus dag 27..dus het zegt niks. Soms menstrueer ik op dag 25 en soms dag 31. Voel nog steeds me niet lekker. Was er gisteren echt naar van. Ik dacht verdorie waarom is het niet gelukt... De miskraam kwam daardoor ook weer heftig binnen. Gewoon het besef dat ik nu al paar maanden zwanger had kunnen zijn. Maarja, het is allemaal "wat als, wat als.." . Je hebt er niks aan. En ik besef me echt wel dat je soms pas na 2, 3, 4 of 8 rondes zwanger bent. Het is niet altijd de eerste keer raak. Maar dat weet je nu nog niet. En iedere keer dat het niet gelukt is gewoon heel erg jammer en rot.

ClumsyNinja : wat vervelend dat gedoe ook met de ex van je man. Soms snap je mensen echt totaal niet he... Hoe gaat het verder? Was je menstruatie heftig na de vroege miskraam?

Ben heel benieuwd voor iedereen op de wacht bankjes. Ik zal ook hard duimen, voor mezelf hoop ik nu snel op duidelijkheid. Positief of negatief :) dan kunnen we weer "verder"
Alle reacties Link kopieren Quote
Ooh wat spannend Avonturijn! Kan me voorstellen dat je gelijk in de paniek schiet. Hopelijk heeft het nog met de innesteling te maken en gaat alles goed! :hug:
Houd je ons op de hoogte? Ga je de verloskundige al benaderen of wacht je daar nog even mee?

Fijn om even weer wat van je te horen clumsyninja! Het is ook moeilijk om nu precies te duiden hoe je je voelt. En wat naar van de ex van je man. Mensen zouden inderdaad meer moeten stilstaan bij het feit wat ze allemaal hebben he!
Heb je al langzaam kunnen nadenken over hoe verder?

Perenboompje en Pimpelmeesje en Babs87 zo spannend voor jullie! Wanneer kunnen jullie testen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou gisteren enorme menstruatie kramp. Rugpijn, hoofdpijn. Vanochtend was de kramp eigenlijk zo goed als weg
Ben vandaag op dag 28 dus maar weer een test gedaan. Nou omo omo wit hoor :( met de 2e ochtend urine.

Denk dat ik of weer een lange cyclus heb deze maand. Van 31 dagen. Dan zou ik over 4 dagen ongesteld moeten worden. Vrijdag dus. Of ik ben wel zwanger en heb nog niet genoef hcg aangemaakt voor een test...
Ik merk dat ik er enorm onrustig van word :( enerzijds denk ik dat de kans heel klein is dat ik nu zwanger kan zijn. Anderzijds zolang ik niet ongesteld ben geworden en het kwa cyclus mogelijk is heb ik natuurlijk hoop.

Hopelijk krijg ik snel duidelijkheid en kan ik mezelf rustig houden.
Alle reacties Link kopieren Quote
ClumsyNinja, begrijp dat je gevoelens alle kanten op gaan en snap dat gezeur rondom kinderen extra stom kan voelen.

Babs, heel herkenbaar dat gevoel van 'ik had zoveel maanden zwanger kunnen zijn'. Ik kon het beter loslaten toen ik nog helemaal niet zwanger was geweest. Nu voel ik vaker een soort gemis. En steeds die twee stemmetjes: het zóu kunnen, maar waarschijnlijk niet. Afleiding door werk of iets ondernemen is het enige dat helpt bij mij. En dan nog denk je er steeds aan.

Aventurijn, gefeliciteerd! Zo blij voor je! Ik kan het ook wel twee keer schrijven net als Pimpelmeesje. Echt heel fijn. En bloed is natuurlijk altijd spannend, maar ik denk vooral na wat je eerder hebt meegemaakt. Blijft spannend, hopelijk kun je het een beetje vertrouwen en volgens mij mag je echt altijd de verloskundige bellen met vragen en twijfels (maar het antwoord is vrijwel altijd: ik weet het ook niet, even afwachten).

Perenboompje, Pimpelmeesje, wanneer kunnen jullie testen of verwacht je de ongesteldheid?

Eigenlijk neem ik me steeds voor niet te gaan testen tot minstens een dag na NOD, maar dat is nog niet gelukt. Zelfs die keer dat ik 3 dagen eerder ongesteld werd had ik in de ochtend al een 'vroege' test gedaan die uiteraard negatief was.

Iboompje, die docu heb ik ook gekeken toen ik net mijn miskraam had. Ik vond het zeker interessant, hoewel het ondanks de titel uiteindelijk ook veel over onvruchtbaarheid ging volgens mij?

Hier deze week weer nieuwe poging oftewel eitjesweek ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Balen dat de test nog steeds wit is babs. Die onzekerheid is killing, hopelijk heb je snel duidelijkheid!

Succes met eitjesweek joey!

Hier op cyclus dag 26 en 10 DPO. In theorie zou ik op basis van mijn cycluslengte al kunnen testen vandaag, maar nog niet gedaan. Net op toilet heel klein beetje lichtbruin verlies en menstruatie achtige krampen. Merk dat mijn hoofd alle kanten op gaat. Een innesteling of toch begin van mijn menstruatie? Krampen zijn inmiddels alweer voorbij. Leef dus een beetje tussen hoop en vrees. Maar weer afwachten of het doorzet of niet. Als het niet doorzet wil ik woensdag testen. Nou ja, we gaan het weer beleven.

Hoe is het met de rest?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven