Zwanger worden najaar 2019

27-06-2019 22:18 1585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik willen vanaf aankomend najaar weer gaan proberen om in verwachting te raken. Ons zoontje zal dan ruim 1 jaar oud zijn en we willen graag een tweede zonder dat er erg veel leeftijdsverschil tussen de kindjes zit.

Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?


Tabel:
[/tr]
Naam Leeftijd Wanneer beginnen 1ste/2de/3de kindje? Bijzonderheden
Ravenloos 31/33 augustus 2019 2de kindje (zoontje is 1 jaar) zwanger :heart: UD 26-04-2020
Lasvegas84 34jaar vanaf november 2de kindje
Melancolie 27 vanaf oktober 1e kindje
Snoezelientje 28/30 vanaf september 1e kindje
Bamboo_90 29/30 vanaf oktober 1e kindje
Enigme 35/45 vanaf december 2de kindje manlief is druk bezig met een verbouwing te plannen...
Lux_ 29 start cryo-terugplaatsing in september 2de kindje zoontje van 2 dmv IVF.
Whoopsadaisies 33/33 eind augustus/begin september 2de kindje 1ste kindje is een zoontje van 2 jaar oud
kaartje1 28/28 oktober 2de kindje Zwanger! :duckie:
Lola611 26/26 oktober eerste kindje
Blauwe_regen 28 na de zomer
Purrie87 31/34 oktober 1e kindje
LottieC 29 oktober 2de kindje dochter van 1 jaar
ravenloos wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:30
72.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Snoezelien: waauw! Gefeliciteerd!!

@Bloemmetje: hoe was de echo gisteren?

@Bamboo: dan gaan we weer gezellig samen op het wachtbankje. 6x is scheepsrecht, toch :P?

@Pur: 18 weken alweer, jeetje. Voel je je goed?

@Lux: succes woensdag, go follikels!

@Lola: fijn dat je er relaxed in staat. Inderdaad genoeg afleiding, veel plezier met alle trouw-voorbereidingen :). Wordt het een groot feest?
happiness = reality - expectations
Nou, het waren 4 fantastische dagen. Vandaag bloedverlies.. voelt als ongesteldheid dus op naar de volgende ronde dan maar... :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Och wat balen snoezelientje :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ach snoes, wat rot :hug: worden je testen ook lichter?
Het is mssn maar kort geweest, maar ik was toch verdrietig bij beiden keren wat mij het gebeurde. Sterkte!

@Hier: morgen om 9u punctie. Ben benieuwd. Nu nog aan het werk :lol:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
@lux succes morgen met de punctie.
Hopelijk valt de pijn mee.

@purrie wat leuk een meisje. Volgend mij tot op heden allemaal meisjes in dit topic.
lux- schreef:
04-02-2020 20:25
Ach snoes, wat rot :hug: worden je testen ook lichter?
Het is mssn maar kort geweest, maar ik was toch verdrietig bij beiden keren wat mij het gebeurde. Sterkte!
Dank je! Ja, test was heeeeeel licht vanochtend. Ben er even sip van geweest wel, maar ergens blij dat mijn lijf het zelf opruimt en aangeeft dat dit maanzaadje niet hét perfecte maanzaadje was. Vriendlief was net gewend aan het idee en was er echt een beetje overstuur van, terwijl het meestal een stoere bikkel zonder emoties is :bonk: maar nadat ik m had uitgelegd waarom zoiets gebeurt snapte ie het wat beter. Volgende ronde nieuwe kansen. Succes met je punctie!
Alle reacties Link kopieren
@snoezelientje je klinkt wel sterk en nuchter. En je vriend dat klinkt wel sneu. Stoere bink laat dan opeens zijn gevoelens zien. Ik hoop voor jullie snel een nieuwe zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat had ik ook wel hoor Snoes, beter zo dan dat je na 12 weken of nog later een moeilijke beslissing moet nemen.

Je arme vriend :hug: maar jullie weten nu iig dat het kan en dat is een gunstig teken dus het is vast gauw weer raak!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
@snoes: Ah wat balen zeg! Hopelijk volgende ronde een mooi plakkend maanzaadje :hug:

@lux: succes met de punctie! Op naar mooie eitjes:)

@kaartje: Haha ja klopt een mooi roze groep hier. Hoe gaat het met jou?

@whoops: voel me goed nu! Misselijkheid is weg, nog wel snel moe maar dat is goed te doen:)
Alle reacties Link kopieren
Punctie is me zo meegevallen! Wel even pijn, maar had minder pijnstilling dan vorige keer en daardoor helemaal niet beroerd.

Best goed te doen :)

En 9 rijpe eicellen gevonden!

Vorige keer 11 dus ben heel tevreden. Veel prettiger traject gehad en veel minder pijn en qua score ongeveer even goed.

Nu hopen dat we met de ICSI meer in te vriezen embryo’s gaan krijgen :cheer2:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Aah snoes dat is wel echt ontzettend rot :( mogen jullie best even verdrietig van zijn. Hoop dat het snel weer raak is!

Goed nieuws lux, fijn dat het meeviel!
@Snoezelientje; wat verdrietig, maar fijn dat je er zo nuchter instaat. Hopelijk snel een nieuwe ronde!

@Lux; fijn dat het mee viel. Heb je ook al een idee wanneer de eventuele terugplaatsing zal zijn? (Ik heb geen ervaring met zulke trajecten, weet niet hoe het precies gaat)

@purrie; leuk een meisje!

Bruiloft wordt een klein en intiem feestje, maar evengoed super leuk en veel zin in!
Alle reacties Link kopieren
Terugplaatsing is vanmiddag :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Wauw gaat snel Lux! Ik ga voor je duimen, succes voor vanmiddag :cheer2:

Super leuk al die meisjes hier, ben benieuwd of dat zo blijft bij de rest straks ook :D

Heel erg balen Snoes.. Hoop dat alles nu snel uit je lichaam is en dat je snel een echte plakker hebt :heart:
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Ah lux super goed! Succes!
Alle reacties Link kopieren
Nouja snel ;) ik ben al een maand bezig hè. Wat overigens gemiddeld is, maar was wel toe aan deze stap. 3 ‘dpo’ vandaag, dus nog 11 dagen en dan weten we meer.

Hopelijk blijft deze eindelijk plakken :thumbsup:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Haha ja sorry :hihi: dankzij jou leer ik hier een hoop over.. Ik hoop dat de eerste gelijk een plakker is!
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Ik hoop mee op een plakkertje! :hyper:

Hier is alles weer 'normaal' voor zover je dat kan zeggen dan. 17e als het goed is weer een eisprong. :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
@Geeft niks hoor Bamboo! Opzich hou ik het tempo wel goed in het traject met 3 terugplaatsingen en 1 niet-ontdooid embryo in 5 maanden ;)

@Snoes, fijn dat het alweer bijna over is!

Uit 9 eicellen 8 embryo’s, 1 teruggeplaatst, overige 7 worden weer opgekweekt tot dag 5 en dan beoordelen ze of ze kunnen worden ingevroren.

Nu weer zwanger voor iig 2 weken :cheer2:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
@lux hopelijk blijft deze plakken.Duimen maar. Hopelijk kunnen er veel embryo's de vriezer in.

@snoezelientje op naar de 17e maar weer. Hoe gaat het verder? Moeten jullie nog veel omschakelen? Van eerst zwanger tot toch een vroege miskraam.

@hier alweer ruim 23 weken zwanger. Kleine is lekker druk in de buik. Man heeft vandaag de babykamer geverfd. Langzaam aan het babykamertje maar een beetje op orde maken.
Alle reacties Link kopieren
@snoezelien: nee zeg, wat balen ):. :hug: en op naar een vruchtbare volgende ronde!

@lux: ik duim mee voor een plakkertje! Je kunt dus over 2 weken via een gewone zwangerschapstest testen?

@kaartje: wat leuk, al die voorbereidingen voor het babykamertje :biggrin:.

@hier: ergens deze week ovulatie. Weet niet precies wanneer, cyclus lijkt iets onregelmatiger nu. Maar we proberen 't regelmatig gezellig te maken (tussen al t verhuis-gedoe door :P).
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het hier?
@Snoezelien: weer een beetje bijgekomen, en klaar voor de volgende ronde?

@Lux: vind je het weer spannend of meer "we zien wel"?

Hier druk met verhuizen. Gaat op zich wel goed maar had een beetje onderschat hoeveel je moet doen en regelen en inpakken :P. En in alle drukte helaas niet veel tijd samen kunnen inplannen, icm met verhuis-stress denk ik dus geen vruchtbare ronde :|. Komt wel een keer maar goed, soms is het wel keihard balen, en lijkt het alsof er overal zwangeren en zwangerschapsaankondigingen en topics "UD okt 2020" etc zijn. (en nu ben ik weer klaar met klagen :$ )
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Whoops, ik snap je hoor! Het is gewoon ook frustrerend voor jezelf als je zelf ook zo graag wilt. Zeker als het er dan ook nog eens niet van komt samen in je vruchtbare periode. Voelt dan voor mij ook als een soort 'weggegooide' maand zeg maar. Slaat nergens op eigenlijk, zou een 'jammer dan, volgende maand nieuwe kansen' moeten zijn.. maar toch ;)

Ik ga vandaag starten met ovulatietesten.. eens kijken of dat aansluit bij wat mijn app zegt! Als het goed is maandag mijn eisprong. We gaan ons best er maar eens voor doen :P

Lux, hoe voel je je?
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
@whoops even klagen mag hoor. Daar zijn we voor.
En verhuizen veel werk hè? Maar als je het einddoel voor ogen houd een mooi huis. Is het het allemaal waard.

@bamboo ik ben benieuwd.

@lux ja hoe gaat het?
Hier gaat alles weer zijn gangetje. Maandag ongeveer mijn eisprong, misschien zondag, dus ben vandaag vast begonnen met ovulatietesten. Zondag is het dag 14 (mijn app denkt dat het pas donderdag is, maar dat geloof ik zelf niet 😆). Voorgaande maanden was het steeds op dag 15 en ik heb nu nog niet mijn welbekende ovulatiepijn. 🤓

Ik heb wel het idee dat IEDEREEN om me heen ineens zwanger is. Kreeg van de week weer een appje van iemand en die kwam toch nog wel iets harder binnen dan ik dacht. Maar ja, iedereen heeft zijn eigen reis daar naartoe en bij de een is de weg nu eenmaal hobbeliger dan bij de ander. 😘

Lux hoe gaat het daar? ♥️

Whoops ik snap je helemaal. Meer dan je best kun je niet doen een ook bij jullie komt het wel! Succes met al het geregel, zijn jullie al bijna over? 🥳

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven