Zwanger worden ronde 12+ (+MM)

18-07-2016 10:57 2620 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deel 2 van het topic zwanger worden ronde 4+!

Iedereen kan meeschrijven die heel graag zwanger wilt worden, maar helaas al (veel te lang) bezig is.

De titel zegt het al, 12 maanden+ en/of medische molen.

Linkje naar: Deel 1!
Naam Leeftijd (v/m) Gestart Status NOD Bijzonderheden
Samoa_ 34/34 Juli 2015 12x clomid, 6x IUI, ICSI poging 1 mislukt. Primolut tm 23 okt, decapeptyl va 20 okt, Gonal 225 EH va 1 nov, FM 8 nov - Geen oorzaak gevonden
Tinkerbell1233 25/27 Augustus 2015 Vriend slechte kwaliteit zaad - IUI traject 31mei BBZ 'Nov16 (iui2)
Mariskam198 31/33 Oktober 2015 Februari 2017: geopereerd verklevingen, rechtereileider verwijderd - -
Groenebroek 33/32 Ronde 38 MMM tijdelijk stop gezet - -
Lauwie 27/28 Ronde 14 Testosteron supplementen voor man, anders over een paar maanden starten met ICSI-traject 3-5 Slechte zaadkwaliteit
Pollewop 28/29 Okt 2015 4e ronde IUI-D, 3x 150mg clomid, nu puregon! 28-10 PCOS & azoospermie. Tese mislukt. Door met donorzaad
Vanessakusje1987 30/42 - - - -
Elianora 29/30 jan 2016 8e ronde met Clomid & 1e ronde met Menopur - PCOS en moeilijk te stimuleren

Er is altijd ruimte voor nieuwe meeschrijvers!

Uilenkopje & Spurr: we hebben jullie al geruime tijd niet op het forum gezien, daarom hebben we jullie uit de tabel gehaald. Jullie zijn natuurlijk altijd meer dan welkom om weer mee te schrijven!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:12
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
36.97% gewijzigd
Ik vind het ook wel gek dat je geen echo's heb Tinkerbel, bij mij zeggen ze steeds dat ze nu nauwlettend blijven monitoren, maar ook als de dosis verhoogt wordt. Pas als ze een aantal cyclussen hebben gezien (1 a 2) dat het goed gaat, dan hoef ik niet steeds meer terug te komen. Maar is ook omdat ze bang zijn dat er anders ineens 5 eitjes zitten zeggen ze, en een vijfling is niet meer echt van deze tijd Dus dan zou je een ronde over moeten slaan. Of hebben ze je de eerste ronde eigenlijk wel gewoon gemonitord?

Na, het zal in ieder geval vast wel goed zijn. Hoe zit het nu eigenlijk met de IUI? Is dat definitief van de baan?

Pollewop, no worries, het ligt niet aan jou hoor dus ga niet twijfelen aan jezelf! Zo'n opmerking is gewoon echt dom (sorry, het is je vriendin, dus zal echt een goede meid zijn) maar zo ontactisch en bijna egoïstisch om zoiets te zeggen...
Pollewop ik vind dat je het zo netjes hebt gezegd hoor tegen je vriendin! Nooit twijfelen aan jezelf, als iets je kwetst dan mag je daar iets van zeggen.

Wolkje nee mij hebben ze vorige maand goed gemonitord. Bij een vriendin van mij hebben ze ook alleen de eerste cyclus gemonitord. Ik heb met 50mg vorige maand 2 eitjes gehad en dat was prima, verder ook een goede eisprong gehad toen. Ik heb ook gevraagd of ze niet verder moeten monitoren ivm cystes maar hij zei dat die kans erg klein is dus dat ze daarvoor niet monitoren. IUI is het komende half jaar van de baan, mocht ik dan nog niet zwanger zijn kijken we dan verder. Ik moet wel over 3 maanden terug komen als t nog niet is gelukt om even door te spreken hoe t gaat en nieuwe clomid te halen.
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Samoa ik ben benieuwd hoe het met je is.

Nog vier dagen voor mijn NOD. Ik ben al twee dagen achter elkaar rond een uur of 3 tot een uur 11 erg moe. M'n hormonen zijn ook een beetje op hol. Ik voel me mezelf niet meer. Helaas is de pijn in de borsten wel afgenomen, wat meestal duidt op een ongesteldheid. Ook m'n rug doet weer pijn, heb ik ook altijd voor dat de menstruatie begint. Dus ik gok er op dat het niet gelukt is. Hoop het natuurlijk wel.
Hmm toch maar even afwachten Lieksie. Menstruatiepijntjes lijken heel veel op vroege zwangerschapsklachten maar ik snap dat het niet echt veelbelovend voelt. Gelukkig nog maar 4 daagjes dan weet je meer. Ik vind dat dit forum wel weer een positieve test verdient!
Ik heb vanochtend getest...

Ik ben zwanger!! Ik durf het nog niet helemaal te geloven... En geen symptomen of wat dan ook, dus dat zegt ook niks...

Wow...
Haha wat gaaf! Gefeliciteerd! Welke ronde is het geworden?
De vijfde. Sneller dan verwacht dus, met mijn "gedoe". Jij moet nog even geduld hebben Lieksie, nog een paar dagen!!
Gefeliciteerd Tomaat! Fijn gevoel he
Nou fijn dat het zo snel gegaan is! Vooral de manier hoe je het hebt gedaan. Vraagt toch wat aandacht.

Ja nog drie dagen, ik hou het niet meer vol. Mijn moeheid is weer terug gekomen. Word standaard al zo'n vier dagen om 15.00 uur moe. Behalve gisteren. En ik heb nog iets geks, de Bolognese chips was in eens heel pittig, alsof er een schepje sambal bij was gedaan. Zelfs de Heksenkaas die ik in de middag had gegeten was pittg. Beetje gek. Hopelijk is het een symptoom! Maar mijn lichaam heeft me echt al te vaak voor de gek gehouden. Ik hou een heeeele grote slag om de arm
Dankjewel Bam. Ja, heel bijzonder. Heel vreemd ook. Het is nu nog maar 1 mm ofzo maar ben nu al verliefd

Ik hoop het voor je Lieksie, ik ga voor jullie duimen dat het bij jullie allemaal zo snel mogelijk raak is.
Hi allemaal, ondertussen terug van vakantie wil ik me toch graag aansluiten bij jullie. Er is sinds mijn vorige post veel geschreven, dus ik reageer vooral op de laatste posts.

@Bam: ik doe met je mee met afvallen, als ik dan nog niet zwanger ben, dan nog maar een paar kilootjes kwijt. Alles om maar een positieve kant ervan te vinden toch?

@Wolkje: Wat vervelend dat de echo zo tegenviel. Ik hoop dat jouw lichaam goed reageert op de verhoging van de clomid. Het verhaal van Nena klinkt geeft wellicht wel goede moed? Maar ik kan het me voorstellen dat het enorm balen is.

@Pollwop: Wauw, wat een domme ***opmerking. Hoe durft ze..

@Lieksie: Wat blijft het een spannende periode zo vlak voor je NOD he? Ik duim voor je hoor.

@Tomaat: Gefeliciteerd!! Wat goed!!

Ik had gister een vrijgezellenfeest, dus ik heb gister een vroege test gedaan. Mijn NOD is morgen/overmorgen. Helaas weer spierwit. Gister een goede huilbui 's ochtends gehad, en toen 's avonds gewoon nog eentje. Pfoeha, ik vind het allemaal even maar heftig. M'n buik krampt sinds vanmiddag, niet iets wat ik herken, en dan ga ik toch gelijk weer hopen. Voor mijn gevoel is het gewoon niet gelukt deze maand, dus is het maar weer afwachten totdat de menstruatie doorzet.

We hadden het plan om het nog 3 maanden zelf te gaan proberen, maar ik denk dat ik van de week toch even contact wil opnemen met de huisarts als het niet is gelukt. Ze heeft al gezegd dat we altijd welkom zijn om het hierover te hebben als we er aan toe zijn (ik was er voor iets anders). Ik merk dat het elke maand zwaarder wordt en dat ik er ondertussen wel aan toe begin te zijn.
Tomaat gefeliciteerd!

Ik gun t je van harte alleen vind ik het niet leuk dat je als laatste binnen komt en nu al weer zwanger vertrekt. Maar daar kan jij ook niets aan doen natuurlijk!

Geniet ervan Meis. Dat het maar een mooie gezonde zwangerschap mag zijn.
Vanessa, dat snap ik heel goed dat je dat denkt. Heb ook even getwijfeld om het hier neer te zetten maar ook zo raar om niks meer te laten horen...

Ik had zelf verwacht dat het veel langer zou duren, daarom ben ik ook hier mee gaan schrijven. Ik blijf jullie volgen hoor!

Nogmaals; ik ga voor jullie allemaal héél hard duimen!
Tomaat, gefeliciteerd!! Wat goed zeg! Dan was die huilbui van de week toch een goed teken bij jou

Hi lauwie! Goede vakantie gehad? Vervelend dat je test negatief was, begrijpelijk hoor, die huilbui. Ik hoop dat je gisteravond wel een leuke avond hebt gehad!

Lieksie, ik ben heel hard voor je aan het duimen! Grappig dat de chips en heksenkaas ineens anders smaakten.

Bam, hoe gaat het? Weer bijgekomen van de teleurstelling?

Wolkje, morgen weer een echo, toch? Ik hoop op beter nieuws voor je dit keer?
Wauw tomaat van harte gefeliciteerd meid!

Lauwie ja een witte test is zo'n ontzettende teleurstelling! Maar verlies niet alle hoop want je kan ook gewoon te vroeg zijn..

Lieksie oh klinkt wel goed hoor meid.. Maar snap na alle symptomen die je hebt gehad dat je daar ook niet teveel hoop op wil vestigen. Maar ik duim desalniettemin heel hard voor je!!

Hier nog steeds nergens last van! Zaterdag mn nod en normaal nu wel wat steekjes hier en daar maar deze maand niks nada noppes behalve gevoelige tepels maar dat is alleen maar een teken dat ik een goede eisprong heb gehad. Niet veel hoop dus deze maand maar ben wel super relax deze maand, een soort rust! Dus daar ben ik ook wel blij mee .
quote:Tomaat86 schreef op 31 juli 2016 @ 18:16:

Vanessa, dat snap ik heel goed dat je dat denkt. Heb ook even getwijfeld om het hier neer te zetten maar ook zo raar om niks meer te laten horen...

Ik had zelf verwacht dat het veel langer zou duren, daarom ben ik ook hier mee gaan schrijven. Ik blijf jullie volgen hoor!

Nogmaals; ik ga voor jullie allemaal héél hard duimen!Nee joh leuk dat je t verteld je bent alleen een geluksvogel. De meeste zijn al meer dan een half jaar bezig. Maar tis zeker niet misgund hoor! Draai je duimen maar blauw voor ons allemaal.
Tomaat gefeliciteerd!!! Het is je zeer gegund..

Lieksie het klinkt wel weer heel goed.. Maar zoals je al zegt kan je lichaam je erg voor de gek houden! Desalniettemin duim k ook heeeeel hard voor je hoor.. Wanneer ga je testen?

Tinkerbell komende zaterdag? Of afgelopen zaterdag? Spannende dagen altijd he!!

Lauwie heb je een fijne vakantie gehad? Ik snap je huilbui helemaal , altijd een rot moment..

Bedankt voor jullie lieve woorden

Hier een druk weekend gehad.. Gewerkt en nu nog 4dagen werken! Dan vakantie! Ga morgen vast een afspraak maken voor september bij de gyn.
Fijn dat he rust hebt gevonden Tinkerbell! Beter dan steeds te stressen. Ik merk dat ik nu wel klaar ben met dat wachten steeds. Na bijna een jaar onzekerheid en witte testen ben ik wel aan het einde van m'n Latijn gekomen.

Ik hoop het zoooooo pollewop! Woensdag denk ik maar. Als ik dat volhoud haha. Wat gied dat he een afspraak bij de gyn gaat maken! Hopelijk ben je snel aan de beurt
Even kort vanaf m'n vakantie adres;) slecht WiFi..

Tomaat, van harte gefeliciteerd! Wat fijn dat het toch nog zo snel gelukt is! Geniet ervan

Zaterdag voor het laatst getempt en toen toch weer een hogere temperatuur dus ik hoop toch een eisprong gehad te hebben. Alleen geen idee wanneer dan. Heb niets meegenomen op vakantie, alleen tampons voor mocht ik ongesteld worden. We gaan maar heel hard duimen dat het de beste vakantie ooit mag worden!

Veel succes voor de meiden op t wachtbankje, mijn duimen draaien voor jullie
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Tomaat! Gefeliciteerd! jeetje wat goed zeg! Geniet van je zwangerschap meis.

Juul, hoe lang blijf je eigenlijk op weg (vakantie)? Geniet ervan meis! op zich lijkt het me fijn dat je eisprong al geweest is, sowieso fijn natuurlijk dat je die hebt gehad, maar dan ben je in ieder geval op vakantie niet bezig met tempraturen, hopen dat je eispringt etc. en heb je goede afleiding tot je nod!

Samoa!?! Jij lijkt al zo lang weg? (maar kan ook meer gevoel zijn, misschien ben je pas 1,5 week op vakantie ofzo) Hopelijk zien we je hier snel weer!

Lieksie meis, tja... november is nog 3 maanden weg!! (dan bereik je de jaargrens toch!?) wie weet is het voor die tijd wel raak! Maar ja, iedere ronde is er op een gegeven moment een te veel..... Ik ga gewoon dik duimen dat je test positief is deze week.

Pollewop, goed dat je terug gaat naar de gyn, (daar ben je toch al eerder geweest of wordt dit de eerste keer?).

Maar zo'n onregelmatige cyclus is natuurlijk niets. Daarbij, je hebt een bruiloft volgend jaar om zwanger op te zijn, dus er mag nu gewoon een beetje vaart achter gezet worden .

Lauwie, welkom terug van vakantie . Blijft lastig he, die witte testen ( Maar ik begrijp dat jullie eigenlijk de jaargrens afwachten tot je stappen richting de gyn gaat nemen? Je kan inderdaad altijd even deze week je huisarts bellen!? Heb je wel een regelmatige cyclus ed?

nena, ik moet inderdaad vandaag (deze ochtend) weer naar de gyn. Wel lastig, want het is nu (vrijdag ook niet) niet mijn eigen gyn. Dat kan bij ons niet als je voor de controle echo's met clomid gaat omdat die steeds zo kort dat ingepland moeten worden. Maar kom nu in ieder geval beslagen ten ijs... Heb wat vragen voor mezelf opgeschreven, want vrijdag was zo'n klap in mijn gezicht dat ik toen eigenlijk helemaal beduusd en half huilend naar buiten ben gelopen.... Ik hou jullie op de hoogte!

Hoe gaat het verder met jou Nena? Is jouw NOD nou morgen al!?
Lieksie, het is julli echt zo als eerste gegund! Hopelijk komt de lang verwachte droom uit.

Dat zou goed nieuws zijn Juul. Denk je ook dat je hem hebt kunnen benutten?

Wil iemand mijn nod aanpassen? Ik weet niet zo goed hoe t werkt.

ronde 9 nod 3-9 Bedankt!
Wolkje succes bij de echo zometeen. Misschien is het ook wel fijn een seen andere gyno te hebben die kan je misschien helpen/geruststellen/vragen beantwoorden. Ik zou er voor tekenen in ieder geval.
Succes zo, Wolkje! Bij mij zijn de echo's ook niet bij mijn eigen fertiliteitsarts, dat lukt inderdaad niet vanwege het zo kort vantevoren plannen. Hopelijk heb je een goed vanmorgen die je vragen kan beantwoorden:).

Mijn NOD is denk ik inderdaad morgen. Ik had tot nu toe goede hoop, maar sinds vanmorgen flinke menstruatiekrampen dus ik verwacht vandaag of morgen ongesteld te worden. Ik vind het niet eens zo erg, het afwachten vond ik veel vervelender. Maar hey, dit betekent een glas rode wijn en ik denk donderdag een avondje sauna .
Tomaat gefeliciteerd!

Lieksie, Nena en Tinkerbell, spannend! Duim voor jullie!

Lauwie dat afwachten is ook vervelend. Hoop voor je dat je snel duidelijkheid hebt. (hopelijk toch een positieve test en anders dan maar weer een ongesteldheid).

Pollewop, ben het eens met Wolkje:

Pollewop, goed dat je terug gaat naar de gyn, (daar ben je toch al eerder geweest of wordt dit de eerste keer?).

Maar zo'n onregelmatige cyclus is natuurlijk niets. Daarbij, je hebt een bruiloft volgend jaar om zwanger op te zijn, dus er mag nu gewoon een beetje vaart achter gezet worden

Denk dat ik je btw op de ZC ook wel gezien heb, al waren er wel veel zwaaiende dames

Juul fijne vakantie, relaxse!

Bam en Vanessa nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Wolkje jij ook Ik word met Clomid ook goed gemonitord. Eerste ronde vanaf dag 11 om de dag een echo. Daarna volgende rondes met Clomid krijg ik op dag 3 en dag 13 een echo en dan wordt er op dag 13 bekeken of er nog verdere monitoring nodig is of niet voor die ronde.

Hier inmiddels al weer ongesteld (dag 26 terwijl het bij mij meestal tussen dan 30-34 ergens begint). Heb dus ook niet lang op het wachtbankje gezeten (ovulatie dag 19).

Net weer een afspraak voor echo gemaakt, morgen is dag 3. Wanneer de cyste nu helemaal weg is zou ik vanaf morgen weer een ronde Clomid mogen gebruiken. Na ja we zien wel.

Heb in ieder geval momenteel voldoende afleiding om er niet al te veel mee bezig te zijn.

Pas de tabel, morgen of overmorgen wel aan, als ik weet of ik wel of niet Clomid mag gebruiken.
@Tinkerbell: fijn dat je zo ontspannen bent!

@Lieksie: Lukt het nog met wachten?

@Pollewop: Wat goed dat je een afspraak gaat maken bij de gyn! Wordt dit de eerste keer?

@Juul: Fijne vakantie! Ik hoop dat je lekker richting beter weer bent.

@Wolkje: Succes weer bij de gyn. Ik hoop op een betere echo voor je.

@Vanessa: Je bent dus weer ongesteld geworden? :(

@Nena: Ai. Wel fijn dat je het zo positief weet te draaien.

Vanochtend weer een witte test. Dus nu nog wachten op m'n menstruatie en dan gaan wij ook de volgende ronde in. Ik ben de eerste maanden erg onregelmatig geweest, dus officieel wordt dit 'pas' ronde 9 komende maand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven