Zwanger worden, ronde 7 of meer (deel 2)

24-09-2017 20:20 1634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op zwanger worden, ronde 7 of meer...

Hier kletsen wij met elkaar over alles wat ons bezig houdt, steunen wij elkaar waar we kunnen en zijn wij blij voor elkaar als het dan eindelijk zover is! Nieuwe dames zijn altijd welkom :) .

Vraag gerust om de inloggegevens zodat je je gegevens in de tabel zelf kunt bijhouden :-) . Wil je liever dat andere het voor je aanpassen? Geen probleem, dan graag de gewenste aanpassingen dikgedrukt vermelden :) !

🍀 Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart Medisch Status Bijzonderheden
Puk32
(34/38)
eerste 2015 oktober Verminderde zaadkwaliteit IVF/ICSI poging 3 in maart, daarnaast afwachting gesprekken Düsseldorf 31/01 en Gent 04/03 Eerder: miskraam bij 6 wkn na IUI 2
Ka14
(30/34)
tweede 2016 januari Bezig met IVF/ICSI poging 2, afwachting bevruchtingen Eerder: BBZ
Sunny_Lady
(32/33)
eerste 2017 februari Verminderde zaadkwaliteit & lage AMH Bezig met ICSI (proef)poging 1, dinsdag 29/01 punctie daarna afwachting verwijdering poliep in baarmoederslijmvlies

:cheer2: Zwanger!
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart UD Geslacht Bijzonderheden
WildePerzik
(29/32)
Eerste 2017 oktober jongetje

:duckie: Mama geworden!
Naam
Kindje Gestart Bevallen Geslacht
Tara92 Eerste 2017 Januari september 2018 dochtertje
RainIsJustConfetti Eerste 2017 Maart oktober 2018 dochtertje
Lalameme Eerste 2016 December 8 november 2018 dochtertje
Devenie Eerste 2017 Maart 4 december 2018 zoontje
Yellow002 Eerste 2016 November 28 december 2018 dochtertje

:heart: Voormalige schrijfsters : Zwangeres, Jame, Falathiel

:duckie: Voormalige schrijfsters en mama's : PientjeG, Fab1981 :heart:

Deel 1: zwanger/zwanger-worden-ronde-7-of-meer/ ... ges/387296
anoniem_355263 wijzigde dit bericht op 27-01-2019 16:30
70.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Niet meer nodig helaas! Vannacht zo’n hevige krampen gekregen, toen wist ik meteen genoeg.
Maar zo te merken word deze een heftige 😩

Dus weer met een flinke dosis volle moed door naar ronde 8.
Volgende nod is 29-10
Alle reacties Link kopieren
Klote devenie.. zeker na zn onduidelijke test, als je dan extra hoop krijgt komt het dubbel aan. :hug: fijn dat je het herkent en wat leuk dat je het er met je tante over kunt hebben. Als ik eerlijk ben, ben ik er sinds ronde 8 wat rustiger onder. Ik hoop natuurlijk elke ronde dat t lukt. Maar ik heb het vertrouwen niet meer, er is steeds maar een klein sprankje hoop, maar ik weet gewoon dat ik ongesteld word. Het helpt mij voor nu iniedergeval wel een beetje! Ik ben blij dat mijn cyclus iets normaler word.. hopelijk werkt dat binnen nu en een aantal rondes zijn vruchten af! :)

En puk bedankt voor jouw lieve woorden terug. Ik herken heel erg wat je schrijft. Ik heb nooit gedacht dat een kindje voor mij zomaar zou komen, dat het voor mij niet zo makkelijk zou gaan. Dit gevoel had ik als kind al en is mij altijd bijgebleven en blijven achtervolgen. De wens voor een kindje is bij mij mijn leven lang al zo duidelijk aanwezig, ik kon nooit wachten tot ik eindelijk oud genoeg was. Ik vond het echt heel mooi wat je schreef! Ik stuur je een pb voor het wachtwoord!

Nu ik 10 rondes verder ben, ga ik denken. als het langer duurd dat is al zuur. Wat als ik hulp nodig heb, dat zou ik doen maar dat word heel heel zwaar. Maar stel nou, stel nou dat het nooit zal lukken, ik zou mij dan denk ik nooit compleet voelen.
Alle reacties Link kopieren
Eve nu even wat uitgebreider dan alleen een dansje! Ik ben zo ontzettend blij voor je! Wat een rot vliesje! Spannend deze ronde, hopen dat het nu met eerlijke kansen dan eindelijk snel raak zal zijn! Ik hoop met jou mee! x
Alle reacties Link kopieren
lalameme, wat je schrijft is zo herkenbaar.
Ik houd wel moed, maar zodra dat we week 3 voorbij zijn, krijg ik dat onderbuikgevoel dat het weer niet raak is. Ondanks deze wazige test, bleef ik toch dat gevoel houden. Ook ik loop vaker met de gedachten, wat als we hulp nodig hebben, wat als een van beide niet vruchtbaar is.
Ik ben vandaag ( té rustig dagje werken ) weer even gaan googelen.
Zo kwam ik uit bij het progesteron gehalte, als dat te laag is kan dus een innesteling of vroeggeboorte ontstaan. En er word dus vaker Utrosegan voorgeschreven.
Ik heb dus net de huisarts gebeld en ik wil weten hoe hoog de waardes bij mij zijn.
De assistente ging dit overleggen en ik moest vanmiddag terug bellen.
Ik ben dus benieuwd!
Ook ben ik me gaan verdiepen in alternatieve geneeswijzen. Ik heb bachbloesemolie en dat zorgt ervoor dat ik ook wat meer rust ga vinden. En komende woensdag krijg ik een holistic pulsing massage.
Of het allemaal werkt, ik weet het niet. Maar heb nu zoiets van, baat het niet schaad het niet!

Ik heb ook al de periode gehad om het forum te ontwijken omdat ik merkte dat de meiden die in het vorige forum meeschreven super hysterisch waren de weken na hun ei. En bij het geringste werd er een heisa gemaak. Bij elke zwangerschaps aankondiging dacht ik weer; nou, fijn voor je! 😒 kon niet meer oprecht blij zijn.
Dat is nu gelukkig minder!

Maar ik denk dat het er allemaal bij hoort!
En het is daarom maar al te fijn om hier van je af te kunnen schrijven!
Alle reacties Link kopieren
Ka menstruatie loopt nu pas op zn einde weer trouwens.. Het duurd altijd even bij mij haha. T moet eerst in slakken tempo op gang komen! Dus nu gaat ronde 10 echt van start ! :) ik vind het ook erg gezellig je emoticons haha!

Inderdaad devenie, naar het niet dan schaad het niet. Je moet doen waar je je zelf fijn bij voelt, dat is de juiste weg! Ik kan wel oprecht blij zijn voor mensen waar ik op het forum mee schrijf. In de eerste groep ik zo goed als iedereen zwanger, maar ik ben oprecht nogateeds blij en volg ze op de voet. Wel vind ik Facebook aankondigingen lastig, het lijkt bij iedereen in 2 tellen gedaan te zijn. Maargoed, die verhalen ken je natuurlijk ook eigenlijk niet..

Ik ga weer aan de klus in het huis, de Woon kamer staat op de planning voor vandaag! Eindelijk :) ons huis voelt als thuis, maar toch fijn om er nu eindelijk ons eigen ding van te maken!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt in de zomer 2 maanden gehad dat ik dacht.. grrr mensen hou op!!
Maar het was ook wel een explosie van baby nieuws zowel op het forum als in mijn omgeving.
We hebben bijna een verbouwing van 2 jaar achter de rug en ik ben begonnen aan een nieuwr baan, dus ik denk ook dat alles bij elkaar op dat moment té veel was. Nu is de stress van de verbouwing ook weg en dat merk ik ook wel.

Fijn om je eigen plekje te creëeren! Heel veel succes en plezier vandaag! :-D
Alle reacties Link kopieren
Sunny lady zegt: Ladies tabel is aangepast! Nog even een reminder, graag dik gedrukt maken als het in de tabel gewijzigd moet worden. Dat was een goed idee van Lalameme :-)

Wij gaan een weekendje weg met een vriendenstel en we moeten nog inpakken :$ dus nog geen tijd om te schrijven maar hopelijk zondag :-D . Gezellig dat er zoveel geschreven wordt! En Eve ik ben ook echt heel blij voor je :cheer: . Heerlijk om met dit goede nieuws het weekend in te gaan :thumbsup: .

Fijn weekend dames! :bye: Oja ik ben weer van plan om drankjes te gaan doen dit weekend, en ik heb er zin in :-$ Wordt de 2e keer sinds februari dit jaar :mrgreen:

Oja 2 , Ka leuk dat jij inmiddels ook zo in de weer bent met die gezellige smileys 8-)
Alle reacties Link kopieren
Sunny heel veel plezier dit weekend! Geniet ervan, lekker drankjes doen hoor :)
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Lalameme :bigkiss:!!

Eve jij had volgens mij het wachtwoord gevraagd, dat heb ik naar je gestuurd net in een PB! :-)
Alle reacties Link kopieren
sunny lady geniet ervan! :cheers: :-D
Alle reacties Link kopieren
Super fijn Eve! En nu op naar een goede ronde :-)

Ga vanavond even een test halen kan ik die morgen doen en maandag de huisarts bellen..
lieve mensen, m'n hoofd zit momenteel een beetje vol, hopelijk voel ik me volgende week weer beter om uitgebreid te reageren..

Fijn weekend allemaal! :heart:

Liefs,
Tara
ladies bedankt voor jullie felicitaties, vreugdedansjes en blijheid voor mij.
Gek he dat we eigenlijk onbekenden voor elkaar zijn maar toch zo meeleven.
Lief hoor!! :D

Devenie Ik snap - zelfs na 5x lezen - je opmerking 'de kleppen vallen dicht' niet? wat bedoel je?! Dit ligt waarschijnlijk echt aan mij trouwens hoor.
Wat maakt dat je denkt aan lage progesteron waarden? Zover ik weet zegt de hoogte (boven de 20 na eisprong) of je wel of geen eisprong hebt gehad. Daarnaast zorgt progesteron voor een betere doorbloeding van je baarmoederslijmvlies. Denk je dat daarin iets verkeerd gaat? Oestrogeen zorgt (volgens mij) voor de opbouw van je baarmoederslijmvlies.
Weten bij jou trouwens mensen in je omgeving dat jullie graag een kindje willen?

Ka Oke, dus wel even akelig... maar komt goed!! powervrouw toch ;-) haha.
Je weet dus nog niet wanneer de HSG precies is, of heb je daarvoor al wel een datum maar alleen nog niet voor de afspraak met de gynaecoloog? Wat goed hoe je bezig bent met afvallen. Ik heb nog nooit in mijn leven echt kunnen afvallen en heb respect voor dames die dat zo gedisciplineerd kunnen. Nu is bij mij ook niet (echt) nodig. Zou een paar kg minder wel mooier vinden maarja...

Puk Je laatste dosis Chlomid dus gehad. En wat zijn dan de stappen erna? Hoe werkt IUI precies? Doen ze dan alleen de beste zaadcellen inbrengen zeg maar? en rechtstreeks in de baarmoeder toch? Is zoiets pijnlijk of alleen wat vervelend? Ik zal me binnenkort eens even inlezen hoe dat precies in zn werk gaat :)

Tara Goed dat je een zwangerschapstest gaat doen en daarna gaat bellen. Test al gedaan?
Vind het heel knap van je. Wij kunnen het wel zeggen van achter onze laptops (telefoons...) maar uiteindelijk moet jij het doen natuurlijk.

Sunny Dank voor het wachtwoord! Helemaal niet voorspelbaar ;) Heb mn gegevens aangepast en zal dat blijven doen :)
Veel plezier met je weekendje weg en niet te dronken worden he :p Je bent natuurlijk niks meer gewend inmiddels ;) Waar gaat jullie weekendje heen?

lalamene Ik snap je angst echt. Maar lieverd, blijf positief!! Van vrienden van mij weet ik (bijna) zeker dat zij 1,5 jaar bezig zijn geweest en nu toch echt hartstikke zwanger. Geen medisch traject aan te pas gekomen. Echt, je hoort altijd alleen maar de 'ik was super snel zwanger' verhalen maar de twijfels en langere tijden hoor je nooit. Ik geloof dat ook jij op gegeven moment opschuift naar de tabel eronder :D
Alle reacties Link kopieren
Devenie Ik vind de periode na de menstruatie het rust gevend B) ... dan ben ik niet zwanger dus daar let ik niet op en kan ook niet zwanger worden.
Wat heeft de huisarts nog besloten? Mag je je waardes laten checken? :?:

Tara Geen excuus voor een ego post hoor :heart: . Dat is allemaal prima. Soms heb je gewoon even nodig om iets van je af te schrijven en reageren even geen tijd voor. Snap de angst goed. Er zijn maar weinig artsen die je gelijk serieus nemen en je hoort echt zo vaak dat mensen nog maar weer moeten afwachten enzo :bonk: . Vind dat eigenlijk best een slechte zaak, komen toch niet voor ons lol naar een arts toe... Heb wel geleerd dat je je gevoel moet volgen en je niet moet laten afschepen. Interesseert me niks meer wat hun ervan vinden, ze luisteren maar gewoon naar me :lol: . Betalen genoeg voor alles, dus ze geven ons maar een onderzoek te veel.

Je test vandaag nog gedaan???????? :hyper:

Eve hier ook een groot hekel aan het klussen woord. Snap echt niet dat er zoveel volwassen vrouwen niet gewoon seks kunnen zeggen. Alsof we niet allemaal weten wat we moeten doen om een kind te maken. :bunny: :rofl:

Ik moest echt wel -15kg (waarvan nu dus -11kg). Nu wat minder gedisciplineerd trouwens.
Afspraak voor beide staat nog niet. Mag ik maken op dag 1 van mn cyclus. Ben erg slecht in zo laat pas afspraken maken, Maja t kan niet anders. :whistle:

Is bij jou je menstruatie goed blijven gaan?

lalameme Ik herken het hoor, ik begon me na 6 maanden steeds meer rot te voelen. En nu je bij 10 rondes zit, komt t jaar opeens in de buurt en dat voelt (en is) gewoon erg lang. :-( Een hele dikke digiknuf :hug: Het gaat bij jullie echt wel lukken. Met of zonder hulp. Natuurlijk t liefst zo snel mogelijk, maar als je hulp zou moeten krijgen, komen jullie daar ook wel doorheen.

Lange menstruatie dan zeg. Ik ben altijd blij als ie maar 5 dagen duurt, lang zat. Al moet ik daarbij wel zeggen dat ik dan ook echt 2/3 dagen volledig leegloop. :mad:

Puk bij jou wordt t bijna echt spannend he. Even dit weekend en maandag echo. :cheer: Hoop voor je dat het er goed uitziet! Spannend

Sunny Heel fijn weekend! Ik drink met feestjes gewoon hoor. Verloskundige en gynaecoloog hebben beide aangegeven dat dat niet erg is als je nog geen positieve test vast hebt gehad. Zolang je maar niet dagelijks veel drinkt of met regelmaat knetter dronken. Dus ik zeg proost :cheers:

pientje lees je nog mee? Ben super benieuwd naar hoe t met je gaat.

hier ik zit weer op t wachtbankje :roll: Vooral t wachtbankje om mn afspraak te maken. Kennis heeft t onderzoek ook gehad en die zei: ik doe t nooit meer :-| ... Mijn 'voordeel' tis maar 1 kant.

Fijn weekend allemaal :bye:
Alle reacties Link kopieren
Lalameme Thanks nog voor het delen hoe jij het forum gebruikt, daar kan ik wel wat mee :) . En je stelt je echt niet aan meis, jou gevoel is herkenbaar voor mij en zoveel andere dames :hug: Hopelijk hoor je snel iets van je nieuwe huisarts!
Die gedachtes over wat als het nooit gaat lukken, heb ik ook (weer) gehad afgelopen weekend. En die kunnen verdrietig maken :( , dus daarom een :hug: voor jou. Nu wel weer proberen om niet van het ergste uit te gaan en moed te blijven houden, je staat er in ieder geval niet alleen voor :there: .

Puk Fijn om te horen dat je zo hebt genoten in Italië :-) (op het 2 x ziek zijn na). Jij bent ongesteld geworden, maar heel even dacht ik van: zou het raak zijn bij Puk?! Want je NOD was al een paar dagen verstreken ;-) . Wat super dat je zo weinig last hebt gehad van de Clomid tabletten :) Morgen je eerste echo, spannend! Ik ga ook voor jullie duimen :thumbsup: .
Dat vreugdedansje voor Eve toverde trouwens een big smile op mijn gezicht :-) , die houden we erin hoor :jump: (gewoon even zonder reden nu omdat hij zo leuk is :$
En heel mooi verwoord over het recht hebben om je verdrietig te voelen, helemaal mee eens :) .

Devenie Gezellig dat je met ons meeschrijft! En goeie tip van linda tv, hopen op een wonder, die ga ik ook kijken :) . Herkenbaar ook hoor die gevoelens meis! Ik heb ook dit topic aangemaakt toen ik in ronde 7 zat. :) Dus nee, ik vind jou zeker niet ongeduldig! Of anders zijn we het allemaal misschien een klein beetje dan ;-)
En net als jou voel ik me ook het fijnst in mijn vruchtbare periode, die er nu ook voor mij weer bijna aan zit te komen :hyper: :D .
In welke maand ben jij dit jaar precies begonnen? Grappig ook hoe jij schrijft :hihi:
Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen met holistic pulsing massage. Hou je me op de hoogte? Een vriendin van mij heeft dat eens bij mij gedaan, en daarna kwamen er emoties los, zo vreemd :-o . Dat had trouwens niet met mijn kinderwens te maken, maar zal dat dan bij jou wel de insteek worden?
En wat is er nog uitgekomen toen je de huisarts in de middag terug moest bellen vrijdag?

Ka Thanks voor je woorden. Zo fijn dat het allemaal zo herkenbaar is. Trouwens jouw gedachte, een mens krijgt wat hij aan kan, is ook wel een goeie om in het achterhoofd te houden. Moet ik hem alleen niet per ongeluk omdraaien, kunnen wij dan geen kindje aan? :bonk:
Enne helaas niet zwanger geworden door het condoom heen :nut: , was wel echt blij toen het had doorgezet. Pas op dinsdag! Als ik deze ronde niet had overgeslagen was ik waarschijnlijk helemaal gek geworden. Normaal bij roze afscheiding zet het diezelfde dag nog door. Nu begon zaterdagnacht die roze afscheiding en was ik zondag en maandag nog niet ongesteld. Ik begon me zelfs al zorgen te maken: ik word toch nog wel ongesteld?! :facepalm:
Lijkt me zo fijn om straks het met elkaar over die zwangerschapsaankondigingen te kunnen hebben :A: .
Wat fijn dat de hsg de kansen ook weer vergroot. :thumbsup: Wel pittig dat het zo pijnlijk kan zijn, hoop voor je dat het mee gaat vallen bij jou! Enne voel jij je echt een :bunny: :hihi: ? Ik moest zoo lachen toen ik die smileys zag :hihi: :rofl:

Tara Wat fijn dat het in principe goed met je gaat, ondanks dat het nog niet lukt met de kinderwens :| . Wat goed dat je toch de huisarts gaat bellen maandag. Nou ik ben heel benieuwd wat ze gaan zeggen :!:

Eve Oohh echt balen dat geplan met je vruchtbare periode en dan loopt het nog half mis , maar gezien je ongi toch nog een kansje!
Fijn dat jouw gedachtens m.b.t. het forummen (obsessief versus je ei kwijt kunnen) en zwangerschapsaankondigingen ook zooo herkenbaar zijn. Kan het uiteindelijk toch ook niet laten om hier te blijven :hihi: .
Kan me indenken dat het overschrijden van de uitrekendatum moeilijk is :hug: .
Wat lief dat je je vrienden een mooie kaart gaat sturen. :rose: Ik denk dat je vrees ongegrond is, maar zo'n kaart is natuurlijk altijd heel welkom en fijn. Ik heb zelf een vriendin die al in een IVF traject zit en toen ik zelf nog maar een paar rondes bezig was, kon ik me alleen maar proberen in te leven dat het voor haar ook moeilijk moest zijn als het bij mij bijv. snel raak zou zijn. Voelde me al opgelaten bij het idee om dat haar dan te moeten vertellen. Zij vertelde ook dat ze het ene moment er beter mee om kon gaan dan het andere moment (zwangerschapsaankondigingen). Maar nu hoe verder ik nu zelf kom, hoe meer ik me kan voorstellen hoe moeilijk die momenten zijn voor iemand waarbij het niet zomaar lukt. Dus ik geloof inderdaad dat net wat jij zegt, het gaat om je eigen verdriet vs blijdschap voor een ander. En dan wat ligt er op dat moment op de voorgrond. Blijven lastige situaties, maar met begrip voor elkaar en inlevingsvermogen komt dat wel goed denk ik :) . Sorry als het een beetje een warrig verhaal is, dit waren even wat gedachtes die in me op kwamen naar aanleiding van jou reply op mij haha.
In ieder geval heel veel plezier in Griekenland! Heeerlijk, hoelang ga je? :sun:
Inderdaad best gek dat we als onbekenden zo met elkaar meeleven, maar vooral heel bijzonder en waardevol :bigkiss:
Graag gedaan voor het wachtwoord, ja mooi he :-D .

Hier Ons weekendje weg ging naar Center Parks, was heerlijk hoor. Maar dronken worden is er niet meer echt van gekomen, iets meer aangeschoten had wel gekund maar onze vrienden waren al vroeg moe (hebben een kleine van bijna 5 maanden die ook mee was ;-) ). Nou ja dan ben ik tenminste ook niet zo brak :hihi: . Was verder erg gezellig! Maar wat een kinderpark zeg Center Parks, dat is me vroeger nooit zo opgevallen :$ . Nou ik heb wel gezwijmeld hoor van al die kleine hummels daar, maar hoe meer de eigen kinderwens natuurlijk weer wordt aangewakkerd :whistle: . Heel bijzonder ook te zien hoe die vrienden van ons omgaan met hun kleine man, echt leuke ouders. Voordeel voor ons was dat wij tot 9 uur konden blijven liggen :$ , terwijl zij 1 nacht om 6 uur al wakker waren en de andere nacht om 7 uur. Ieder nadeel heeft zijn voordeel zullen we maar zeggen :whistle: .

Verder kijk ik echt uit naar de vruchtbare dagen en dan lekker klus....eh seksen :$ :mrgreen: . Ik heb het woord klussen van mijn collega opgepakt en vind het gewoon echt een grappig woord :hihi: dus ik gebruik het niet uit preutsheid ofzo maar ik vind hem gewoon grappig :D . Maar hier zal ik proberen om het dan bij seksen :bunny: te houden, met de leuke Ka emoticon erbij :rofl: .

Ik ben trouwens blij dat er vandaag niet geschreven is :hihi: :rofl: want soo het duurde even voordat ik weer bij was :nerd: .

Nou een hele fijne maandag dames! :-*
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,

Later even een lange reactie. Heb nu nog heel eventjes voordat ik naar het ziekenhuis moet. Pfff, toch wel spannend. Hoop zo dat er goede follikels te zien zijn die al mooi groot zijn. En maximaal 3! Wel raar, zit nu in mijn pak op de bank omdat ik daarna door moet naar werk. Toch een raar idee dat ik straks met mijn nette jasje en blote billen in de stoel lig, haha 😂

Eve, om nog even op jou te antwoorden. Vandaag is het dus gewoon kijken. Ook omdat dit de eerste keer hormonen is, weten ze nog niet wat er te zien zal zijn. Als er dus max 3 folikkels zijn houden ze die in de gaten tot ze groot genoeg zijn en dan moet ik Pregnyl spuiten om de eisprong op te wekken. Dan wordt het zaad 'gewassen' zodat de kwaliteit zo optimaal mogelijk is en dan insemineren ze in de baarmoeder. Daar voel je blijkbaar niks van. Spannend!!
Alle reacties Link kopieren
Jeeeeej, helemaal blij!

Had twee grote follikels van 1.8 en 1.9 en 1 kleine van 1.1. Allemaal rechts en links niks. Was dus even bang nadat ze rechts begon dat het hele feest niet door zou gaan maar dit is dus perfect! En ook de goede grootte dus ze heeft gelijk de Pregnyl spuit gezet (hoef ik dat ook niet zelf te doen, pfieuw). En nu is morgen gewoon al de inseminatie! Helemaal blij! Hier issie dan (speciaal voor jou Sunny) :jump:
Alle reacties Link kopieren
Wat is op de telefoon reageren irritant.
Ik ga even zo proberen te reageren op iedereen! 🤗

eve, daarmee bedoel ik dat mijn ogen dicht vallen. Ik was zo uitgeput vrijdag! Ik denk toch spanningen.
Omdat ik weer even was gaan googlen, kwam ik opeens bij progestoron uit. Toen ben ik wat verder gaan lezen en op een gegeven moment denk je ( tenminste dat heb ik) zou dat misschien aan de hand zijn.
Ik dacht, bloedprikken en kijken wat daar uitkomt. Dus vandaar dat ik de ha had gebeld met de vraag of het mogelijk was om de waardes te checken.
Toen werd er een afspraak voor vanochtend gemaakt..
Dus vanochtend in alle vroegte naar de ha geweest, en in eerste instantie denkt hij dat het meer een stress factor is geweest van de verbouwing.
Want ik heb een regelmatige cyclus en ik heb iedere maand mijn eisprong. Dus dat zit goed en kwa timing zit het ook goed.
Maar omdat ik aangaf dat ik er al een tijdje ongerust over ben ligt er een verwijzing klaar.
Die mag ik nu al inzetten, maar hij gaf ook aan dat als ik dit pas volgende maand of over 2 maanden zou willen, dat ook mogelijk is.
Dus dat ga ik vanavond nog eens met mijn vriend rustig bespreken wanneer we de verwijzing gaan inzetten.
Want het gaat ook natuurlijk om hem.

Vriendinnen en tante weten dat we een kinderwens hebben maar vragen er verder gelukkig verder niet naar. Mijn tante weet wel dat we er serieus mee bezig zijn en dat het nu al een tijdje duurt. Zelf heeft ze 5 zwangerschappen gehad, waarvan 1 bbm en de laatste zwangerschap was succesvol maar met heel veel complicaties.
Op natuurlijke wijze een 1-eiige drieling, maar uiteindelijk heb ik er 1 gezond nichtje van inmiddels 11 aan overgehouden.
Dus bij haar kan ik mijn verhaal kwijt en ze weet hoe ik me voel.
Ik had het heeeel graag met mijn moeder gedeeld, maar ik weet dat ze zich heel erg zorgen zou maken en dat wil ik haar besparen.

sunny_lady, wij zijn in maart serieus van start gegaan.
ik ben zelf ook heel erg benieuwd naar de behandeling! Een vriendin kwam daar enkele maanden geleden mee, zijn heeft zelf ook al zo’n behandeling gehad. En was en zeer over te spreken! Dus ik werd ook nieuwsgierig.
Op een gegeven moment ben ik op gaan zoeken wat het inhield en waarvoor het goed zou zijn, en dacht ik nou stel ... er zit daar een blokkade?
Laat ik het gewoon doen! Kan allemaal geen kwaad.

Ik zal woensdag avond wel even laten weten hoe het is gegaan 😁

Sowww, dat was me even ook een egopost! 😂 zal vanavond op de laptop op de andere reageren.
Puk32 schreef:
02-10-2017 10:04
Jeeeeej, helemaal blij!

Had twee grote follikels van 1.8 en 1.9 en 1 kleine van 1.1. Allemaal rechts en links niks. Was dus even bang nadat ze rechts begon dat het hele feest niet door zou gaan maar dit is dus perfect! En ook de goede grootte dus ze heeft gelijk de Pregnyl spuit gezet (hoef ik dat ook niet zelf te doen, pfieuw). En nu is morgen gewoon al de inseminatie! Helemaal blij! Hier issie dan (speciaal voor jou Sunny) :jump:
Puk wat goed!!! zit hier helemaal blij achter mn laptop dit bericht te lezen. Yes yes yes! Wat een gigantisch goed nieuws dit.
Dames, blijven we zo door gaan met het goede nieuws?! :D
hier trouwens 2 dagen best enorm (voor mijn doen) ongesteld geweest. Daarna zaterdag en zondag bloedverlies (maar steeds snachts niet). Zondagmiddag gestopt en nu vanavond weer begonnen...
Dat is wel raar (dit tussenpozen) maar mijn man noemt het grote schoonmaak en ik denk dat ik gewoon heel blij moet zijn hiermee :D
Alle reacties Link kopieren
Yeah Puk goed nieuws, dus ook ik dans met je mee :jump: :-D ! En hoe was het met je nette jasje en blote billen in de stoel ;-) ?
Morgen al de inseminatie wauw! Heel spannend en ik zal voor je duimen uiteraard! En blijft 20-10 dan je NOD?
Wat een gerust gevoel dat je daar verder niks van gaat voelen zeg. :-)

Devenie fijn dat je ons op de hoogte houdt van die behandeling, ben benieuwd! En waarvoor had jouw vriendin die behandeling gedaan? Zo fijn dat je die verwijzing hebt gekregen hoor! Ben benieuwd hoe je vriend erin staat :) .

Eve zou inderdaad heel mooi zijn als deze positieve vibe in dit topic zich zal voortzetten :hyper: . Tussenpozen is mij ook niet echt bekend, maar laten we hopen dat je vriend gelijk heeft idd :-)

Zelf ben ik momenteel aan het wegzwijmelen bij Fifty shades of grey :$ :$ , heb het boek al jaren in huis maar nog niet aan toe gekomen. Nu kwam ik net terug van sport en zag dat hij bezig was op tv. Via KPN kun je dan vanaf het begin gaan kijken, dus ik zit gekluisterd aan de buis :popcorn: . Tot zover mijn plannen om deze week op tijd te gaan slapen :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,

Ik nu dus in het ziekenhuis en ben nu een uur aan het wachten tot het zaad 'gewassen' is. Dus wat beter te doen dan hier eventjes reageren :-D

Lalameme, ik snap je helemaal! Het gevoel dat jij omschrijft heb ik net zo. Ik heb ook altijd al heel graag kindjes gewild maar de vent waar ik het mee wilde kwam ietsje laat pas voorbij. Dus ik heb ook zeker dat ik denk wat als het nooit lukt... Daarnaast het feit dat ik steeds ouder wordt. Maar ik probeer dat echt keihard weg te stoppen en positief te denken. Ze kunnen zoveel, het gaat echt goed komen!
Hoe is het klussen gegaan? Woonkamer mooi geworden?

Tara, hoe was de test en heb je de huisarts nog gebeld? Ben benieuwd en hoop echt dat ze fijn gereageerd hebben!

Ka, wachten dus.. die periodes haat ik toch zo aangezien alles dan zo langzaam lijkt te gaan. Geukkig uit kijken naar hulp, weet dat ik daar wel weer positief van werd, hopelijk jij ook!

Sunny, fijn dat je het lekker hebt gehad bij Centerparcs. En ja, leuk om bij weg te zwijmelen maar ook confronterend. Ik ken het maar al te goed van mijn werkomgeving :-D
En je vruchtbare dagen komen er dus weer aan? Geniet er van! Heeft fifty shades je nog wat ideeen gegeven ;-)

Devenie, ik wil niet ongegripvol overkomen maar waarom maak je je zo druk? Jullie hebben toch 'pas' 8 rondes gehad en zijn 'pas' een half jaar bezig en je cyclus is helemaal normaal en regelmatig? Snap als geen ander dat het als een eeuwigheid voelt maar soms duurt het ook gewoon ietsje langer toch? Ze geven er niet voor niets een jaar voor. Of is er een reden waarom je denkt dat het bij jullie niet goed zit?

Eve, dankjewel voor het mee blij zijn!
De grote schoonmaak, haha. Heerlijk verwoord! Ik denk ook dat vast eventjes nu nodig heeft om regelmatig te worden. En ik heb trouwens ook vaak snachts niks, denk omdat je dan ligt ofzo? Nooit zo over nagedacht eigenlijk.. Maar bij jou zal het vast nu in orde zijn. Hopelijk houdt het nu snel weer op zodat je richting het leuke van de eisprong gaat 😉

Nou, mijn tijd is bijna om! Dank voor de tijdverdrijf. Ohhh er vliegen gewoon vlinders in mijn buik van de spanning. Duim voor me dat de aantallen zaadjes goed zijn! Ik zal straks nog even een korte update sturen na de IUI. Ik ga me nu even laten bezwangeren door een vreemde :-D
Whahhaha Puk laat jij je even bezwangeren door een vreemde. Toitoitoi!! Dat dit maar je eerste en laatste keer IUI mag zijn :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Het was een vrouw die me geprobeerd heeft zwanger te maken 😊 Ik heb nog geprobeerd om een beetje te kletsen om het wat romantisch te maken. De volgende keer misschien wat kaarsjes en een wijntje mee als het niet gelukt is 😂

Op zich positief, er waren er 1,6 miljoen die levend en mobiel waren. Boven de miljoen grens dus maar ook niet top natuurlijk. Ze gaf zelf ook aan dat we het dan waarschijnlijk maar 2 of 3 keer proberen. Maar vandaag was het niet de gynaecoloog. Daar morgen een belafspraak mee dus dan horen we het wel. Maar we hebben in ieder geval een kans! Ik ben de zwemmertjes aan het aanmoedigen zodat ze de goede kant op gaan en volhouden :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Oh en ze zei ook nog dat een sociaal wijntje echt geen kwaad kan! Dus we kunnen onze schuldgevoelens aan te kant zetten als we na de eisprong toch een wijntje drinken!
Puk32 schreef:
03-10-2017 11:35
Het was een vrouw die me geprobeerd heeft zwanger te maken 😊 Ik heb nog geprobeerd om een beetje te kletsen om het wat romantisch te maken. De volgende keer misschien wat kaarsjes en een wijntje mee als het niet gelukt is 😂

Op zich positief, er waren er 1,6 miljoen die levend en mobiel waren. Boven de miljoen grens dus maar ook niet top natuurlijk. Ze gaf zelf ook aan dat we het dan waarschijnlijk maar 2 of 3 keer proberen. Maar vandaag was het niet de gynaecoloog. Daar morgen een belafspraak mee dus dan horen we het wel. Maar we hebben in ieder geval een kans! Ik ben de zwemmertjes aan het aanmoedigen zodat ze de goede kant op gaan en volhouden :cheer2:
:rofl: ik vind je hilarisch.
Wanneer mag je testen?!

P.s. ik weet niet hoeveel of uitgebreid ik reageer tijdens de vakantie maar zal zeker ff lezen

P s2 @puk: periode rond eisprong wordt deze maand helaas weinig romantisch. Ik ben dat weekend met mn moeder weg. En hoewel jij je door een vrouw hebt kunnen laten bezwangeren ga ik toch maar vol goede moed vanaf november verder met mijn man [/teflauwenfoutgrapje]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven