Zwanger worden start 2023 - deel 2!

25-01-2023 21:11 903 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi dames, hierbij deel 2. Deel 1 van het topic is terug te vinden via deze link:
zwanger/zwanger-worden-start-2023/list_ ... /495640/11

Wil je meeschrijven of heb je wijzigingen? Laat het weten!

Dit topic is voor iedereen die tussen januari en maart 2023 begint met het zwanger worden. Begin je hierna, dan graag een nieuw topic openen!

Zwanger worden :loveys:
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeNOD
Li_Lau301e27 april
Fenja301e2 mei
Frietjes321e5 mei
Olifantje281e6 mei
Titania351e13 mei
Pinaco332e18 mei
Plata372e19 mei
Cookiemonster292e22 mei
CoastalSunset301eNog onbekend
xLuminous5281eNog onbekend
Frigg321eNog onbekend

Zwanger! :cheer2:
NaamLeeftijdHoeveelste kindje
Amaryllis342e en 3e (tweeling!)
Jetretteketet333e
Jutenjul281e
Aviendha302e
Glowgirl351e
Mmm44313e
Moen322e
Marimba321e
Vivavette312e
Ava_92291e
Regenboogblauw322e
Severus_Snape342e

:rose:
Frigg
ava_92 wijzigde dit bericht op 21-04-2023 17:47
65.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik een appje, maar geen testen. Wij zijn sowieso nog bezig met het seksleven weer leuk en frequenter te maken (na baby #1). Als we dan gaan timen en een stukje verplichting gaan toevoegen helpt dat niet ben ik bang :$
Alle reacties Link kopieren Quote
Wel grappig hoe anders dit ervaren wordt. Wij zijn zo bewust bezig geweest met wel/geen kinderwens dat er voor mij sowieso helemaal niks spontaans aan het proces zit. Ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben, en ik betrek mijn partner daar ook heel erg bij want ik vind het al zwaar oneerlijk dat ik het lichamelijke deel moet dragen, dus ik ga niet ook nog eens het hele mentale stuk voor mijn rekening nemen ;)

En we hebben sowieso wel een heel actief seksleven, maar als we het op zijn natuurlijke beloop is wel geconcentreerd rond de dagen dat we vrij zijn. Als ik mijn ovulatie niet zou bijhouden zaten we echt regelmatig mis daardoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk om van jullie te lezen!

Ik kan me goed voorstellen dat je je leeftijd mee laat wegen Titania. Ik ben zelf 28, dus heb nog wel wat vruchtbare jaren te gaan als het goed is.

Pinaco welke app gebruik je? Zelf gebruik ik Maya, dus ik doe wel "iets" aan plannen haha ;)

Overigens heb ik ook met mijn vriend goed gesproken over wel of geen kinderen. Onze conclusie was dat we graag kinderen willen en dat het leuk zou zijn als dat snel lukt, maar dat het ook oké is als dat volgend jaar of het jaar daarop pas is. We hebben ook besproken wat we gaan doen als het niet lukt, we willen wel ovulatietesten gaan doen dan. Maar dat is nu nog niet aan de orde.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wilde anders morgen testen als het bloedverlies bij gister bleef, maar helaas heeft het toch doorgezet. Voor de tabel kan mijn nieuwe NOD naar 3 maart, uitgaande van mijn langste cyclus. Kan best dat die nu korter wordt omdat het deze maand dus ook korter was dan de vorige maand..

Maar hopelijk komt mijn eisprong dan ook eerder, want nu zat er maar 8 dagen tussen eisprong en menstruatie. Dat is sowieso te kort om zwanger te kunnen worden geloof ik.. te korte luteale fase.

Wat ovulatietesten betreft vond ik dat geen drempel. Ik hou graag controle en daarnaast is mijn man wat ouder dan ik, dus niet meer alle jaren de tijd. Dan ga ik ook liever gerichter te werk.

En welkom aan de nieuwe schrijfsters!
fenja wijzigde dit bericht op 30-01-2023 15:48
Reden: Typfout
0.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi nieuwe dames, grote club zo! Leuk.

Wat betreft de keuze om ovulatie testen te gebruiken kan ik enigszins wel voorstellen. Ik doe het (nog) niet maar merk dat ik het heel irritant vind dat ik niet weet wanneer mn ei springt. Deze maand bijv op maandag “vruchtbaar” slijm gezien, maar óók zaterdag daarna. Kan er geen touw aan vastknopen (al is dit pas cyclus 1 zonder ac haha). Dus ofwel een korte cyclus of een wat langere dit keer. Ik heb (waarschijnlijk door hormonale schommelingen) last van mijn borsten wat ik nooit heb.

Jammer van de NOD die al zijn geweest en doorgezet, op naar de volgende ronde!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nien ja geeft me wel rust en inzicht.

Jutenjul dat is wel meteen ook antwoord op jouw vraag. Ik ben nu, in de 4e maand, gaan testen. Maar ik ben wel al wat ouder, dus heb wel gevoelsmatig minder vrijheid haha.
Ava volgens mij is je LH piek ong 24u voor ovulatie. Maar je kunt hey heus meteen doen, omdat sperma wel even overleeft. Ik heb het voor de zekerheid zowel meteen als 24u erna gedaan :hyper:

Titiana wat grappig, wij zitten echt in dezelfde situatie (35, 1e kind). Ik wilde nooit kinderen tot nu, dus voor mij sowieso niet súper spontaan.

Ik herken ook veel van wat je tot nu toe deelt, qua seks, meten etc haha.

Fenja oh nee wat balen zeg…
Alle reacties Link kopieren Quote
Mbt LH piek en seks hebben: meerdere geven het advies om dan elke dag seks te hebben voor de zekerheid, helaas wilt man dat niet en geforceerd seks hebben wilt hij al helemaal niet :P Wij hebben normaal gesproken zo’n 2 keer in de week seks dus dan is het wel een verschil ineens.

Ik had gisteren trouwens wat grappigs. Ik had een wekker gezet om 13.00 uur om een ovulatietest te doen als reminder. Toen ging die wekker af en toen vroeg man: waar is die wekker voor? Zei ik: ohh niks bijzonders. Maar hij zag al aan mijn gezicht dat ik iets in mijn schild voerde. Dus toen vertelde ik waar het voor was en toen moest ie wel lachen gelukkig 

Ik had gisteren trouwens een positievere ovulatietest dan vandaag! Dus wellicht was hij deze maand heel vroeg, kan zijn dat ik het gemist heb. Gisteren om 13.00 uur een vrij duidelijke teststreep maar toen pas ’s avonds seks gehad. Nouja, we gaan het zien. Ik test sowieso nog even door omdat mijn ovulatie eigenlijk pas 5 feb zou zijn. Just in case.

Welkom nieuwe dames, jullie staan in de tabel.

Fenja wat onwijs balen zeg, hoe gaat het nu met je?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik begin toch wel wat lage rugpijn te krijgen. Meestal een teken van ongesteld worden.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook lage rugpijn…
Alle reacties Link kopieren Quote
Fenja, wat balen zeg! :( Ik ga voor je duimen voor de volgende cyclus .. <3

Amaryllis, dankjewel! Ik vind een onregelmatige cyclus echt vreselijk .. Ik heb 14 jaar de pil geslikt. Ondanks dat ik me nu zoveel beter voel, is die onregelmatigheid voor mij een hel. Ik ben een echte controlfreak. Ik houd ook alle dagen bij in mijn notities. Ik ben vandaag ook nog steeds ontzettend misselijk, licht in het hoofd, lage rugpijn, krampen in mijn onderbuik, mijn borsten voel ontzettend zwaar aan (normaal voel ik ze niet .. ?!) en nu zitten ze in de weg. Ik twijfel zo erg wanneer ik moet testen .. en hoeveel geduld ik nog moet hebben. Iedereen om me heen denkt dat ik een griepje te pakken heb, maar is het dan niet veel te toevallig met mijn klachten en de periode die nu speelt .. ? Ik wacht nog steeds op mijn 'mental breakdown'. Het enige waar ik aan kan merken dat ik ongesteld moet worden is als ik moet huilen om niets ..

mmm44 Ah nee! :( jammer zeg! Ook voor jou ga ik duimen voor geluk in de volgende cyclus <3

Ava_92 bedankt voor het toevoegen! Ik lees nog even stilletjes mee met je, haha. Voordat ik overal tussenspring :D Altijd spannend die ovulatie! :)

Titania, altijd welkom! <3

Severus_Snape , dankjewel! <3 Zulke klachten zijn ook zo ontzettend twijfelachtig. Hopelijk krijg je snel duidelijkheid! Lage rugpijn kan alle kanten nog op .. Spannend zeg!

Regenboogblauw, welkom! <3 Wat ontzettend vervelend om te horen van je miskraam. Ik hoop op meer geluk voor jou.

jutenjul, Ik heb afgelopen cyclus niet getest, maar daarvoor wel even. Ik werd alleen heel chagrijnig dat ik hem niet kon vinden. Logisch, want blijkbaar had ik hele lange cyclussen, haha. Het is denk ik toch een controle-dingetje. Dan weet je in ieder geval een beetje waar je aan toe bent. Ik in ieder geval wel, dat je dan een beetje kan schatten wanneer je eventueel ook ongesteld kan worden.

Vorige cyclus waren we echt bezig om het om de dag te doen, maar als je zo'n lange cyclus hebt, wordt het wel heel zwaar, haha! :P Dit keer meer op gevoel gedaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lief allemaal jullie reacties ❤️
Het gaat wel goed. Wel heel jammer dat het niet gelukt is, ondanks wel goede timing enzo. Maar het was pas de 2e ronde, dus vol goede moed door naar de volgende! Ik baal er dan wel van dat je maar 1x per maand kans hebt en ik heb best een lange cyclus. En de keer dat je kans hebt moet ook nog maar net goed benut worden en zelfs dan heb je maar 30% kans dat het echt lukt.

Ava was gister je streepje wel net zo donker als de controle streep? Ik had ook vanaf dag 10 al streepjes, maar pas op dag 22 echt een knaller. Terwijl ik daarvoor ook al donkere had en weer lichtere. Maar pas de echte positieve was echt zo donker (zelfs donkerder) dan de controle streep. Dus je kan altijd even doortesten om te kijken of het al echt je eisprong was.

Wel grappig dat je vriend je al door had :lol:
Alle reacties Link kopieren Quote
Fenja, dat dus! Ik kan soms zo ontzettend verbaasd en verrast zijn dat mensen soms zeggen, met één keer was het al gelukt. :O Dat is vaak ook wat je om je heen hoort. Gelukkig hoor ik ook wel steeds meer mensen die het bespreekbaar maken dat ze ook naar het ziekenhuis bijvoorbeeld gaan. En dan het besef dat je echt maar een paar dagen per maand de kans hebt .. Soms zit ik dan te denken, hoe kan het dan dat er zoveel mensen zwanger zijn .. met zo'n kleine kans :O

ik denk soms iets te veel na ..
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat bedoel je met “zo’n kleine kans”?
Alle reacties Link kopieren Quote
Pinaco schreef:
30-01-2023 20:16
Wat bedoel je met “zo’n kleine kans”?
Dat je soms maar één of een paar dagen echt heel vruchtbaar bent.
Die 6 dagen voor je eisprong zijn natuurlijk ook vruchtbaar ..

Maar vergeleken met je cyclus/lange cyclus heb je eigenlijk best maar weinig kans.
Het is niet dat je alle dagen van de cyclus vruchtbaar bent.

Sorry, ik ben niet goed in uitleggen. Ik maak het zo alleen maar ingewikkeld. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren Quote
Glowgirl wat grappig! Ik ben van ons twee dus ook degene die heel lang geen kinderwens had. Dan sta je er toch wat anders in dan de meesten, merk ik ook in mijn omgeving! Bij bijna alle stellen die ik ken met kinderen was toch de vrouw de motor achter de kinderwens, dat is bij ons echt niet zo. Hoewel ik er nu we er mee bezig zijn ook wel erg naar uitkijk hoor. Had ik me zelfs een jaar geleden nog niet voor kunnen stellen eerlijk gezegd.

Ava (en anderen), het is niet zo dat je perse zo dicht mogelijk bij je eisprong seks hoeft te hebben. De drie dagen vóór je ovulatie zijn het meest 'kansrijk'. Daarna de dag van je ovulatie, en daarna de dag na je ovulatie. Op die kansrijkste dagen is de 'kans' inderdaad 20-30%. En het is niet zo dat die kans hoger wordt als je op meer dagen seks hebt.

Voor degenen die bijna op de NOD zitten, het blijft toch spannend totdat de menstruatie echt komt. Succes allemaal.

Oh, en bedankt ook voor het toevoegen in de tabel! :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Ligt aan hoe je het bekijkt dan denk ik… als je beide gezond bent vind ik de kans dat je zwanger raakt namelijk best groot :proud: Voor de meeste mensen is het geen grote opgave. Maar 15% van de koppels is na 1 jaar proberen niet spontaan zwanger. Oftewel, 85% wel!
Alle reacties Link kopieren Quote
Pinaco schreef:
30-01-2023 20:50
Ligt aan hoe je het bekijkt dan denk ik… als je beide gezond bent vind ik de kans dat je zwanger raakt namelijk best groot :proud: Voor de meeste mensen is het geen grote opgave. Maar 15% van de koppels is na 1 jaar proberen niet spontaan zwanger. Oftewel, 85% wel!
We zijn nu met zn 22en. Binnen het jaar zijn er 18 of 19 van ons zwanger of al bevallen. Dat klinkt idd als best veel!
Alle reacties Link kopieren Quote
Absoluut! Ik snap het wel hoor, de spanning, onzekerheid, de behoefte aan controle houden. Maar statistisch gezien ziet het er zonnig uit :sun:
Alle reacties Link kopieren Quote
Severus_Snape en Regenboogblauw
Oh balen zeg, maar volgens mij kan het ook een eventuele innesteling zijn?

Titiana ja ook dat herken ik. Mijn man had dus wel een kinderwens, maar was best wel heel afwachtend tot ik zou zeggen “joooeh bezwanger mij!” Maar dat gebeurde niet echt. Nu ga ik er wel voor hoor, maar sta er ook redelijk nuchter in. Mocht het bijv niet lukken zullen we kinderloos door het leven gaan (ivf wil ik zelf niet). Enfin, we gaan nog even proberen :)

Ava snap heel goed dat het niet geforceerd moet zijn, dat is bij ons ook wel hoor. Maar ik merk als hem een beetje eerder op de dag al op zinspeel (dus niet als ie al moe in bed ligt haha), we er juist ook wat leuks van kunnen maken. Als je niet te vaak seks wilt/kunt hebben dan zou ik meteen na de LH piek de kans pakken. Gezien sperma het 3 (?) dagen overleeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Luminous ik snap precies wat je bedoelt! Ik vind het ook een kleine kans. Die paar dagen per maand. Met bijv 2x per week seks kun je er al naast zitten. En dan kan er nog zoveel fout gaan; de bevruchting, innesteling, daarna nog..
maar inderdaad, er zijn zoooveel mensen met kinderen en het grootste deel lukt het ook binnen een jaar. Dan klinkt de kans toch wel groter :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag 10 dpo.
Hoofdpijn maar nog geen menstruatie.
Test is helaas nog negatief.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier vandaag in principe ongesteld worden, mits mijn cyclus regelmatig is. Weet ik, of niet omdat ik pas een maand gestopt ben met de pil. Wel lage rugpijn maar nog geen bloed. Ik wacht nog even af. Kan zomaar vandaag of morgen nog beginnen. En ik las ook al dat je ook gewoon savonds kunt testenn dan is vriend er ook. Bij dochter ook savonds getest maar toen was ik wel een week overtijd. Vooralsnog geloofnikmdoor de rugpijn vooral dat m’n menstruatie er aan komt.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie test er ook met de testen van easy@home ?

Ik ging net nog even kijken en nu lijk ik iets te zien. Maar waarschijnlijk een indroog streep.
Maar maakt het wel weer spannend !
Alle reacties Link kopieren Quote
Fenja en mmm444, wat balen voor jullie dat het m niet is geworden deze ronde.

Titania, ik begrijp helemaal wat je zegt qua testen en dat er niks spontaans aan is. Ik ben ‘nog maar’ 32, maar voor mijn gevoel ben ik ook al laat. Zeker omdat mijn vriend wat ouder is dan ik. Vind het tot nu toe nog geen probleem, maar ik ben benieuwd hoe dat is als het langer gaat duren.

De ovulatie zou wel heel vroeg zijn Ava, ik zou ook even doortesten.

Spannend Severus en regenboogblauw! Ik weet niet of het betrouwbaar is als je later weer kijkt op de test, maar dat maakt het natuurlijk wel heeeel spannend!

Hoe gaat het met Amaryllis? Jouw NOD is ongeveer nu toch?

Ik heb net ook getest met zo’n vroege test van Kruidvat, maar ben pas 5 dagen voor NOD. Negatief natuurlijk :facepalm: ik was nieuwsgierig, maar mijn vriend nog meer haha.

Welk merk testen gebruiken jullie? Ik las dat het gaat het om de gevoeligheid van hoeveelheid hcg, dan zou het toch niet uitmaken of je van een duur merk koopt of niet?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is er weer veel geschreven! Ik heb een drukke dag voor de boeg, dus houd het even bij een egopost (en reageer vanavond uithebreider).

Nog niet ongesteld hier, maar dat in theorie ook pas maandag komen ivm onregelmatige cyclus. Als ik vandaag niet ongesteld word, dan ga ik morgenochtend (cyclusdag 30) testen met vriend erbij. Hij is er ook meer mee bezig dat ik momenteel haha, ik krijg al dagen de vraag "En, ben je al ongesteld?"
amaryllis wijzigde dit bericht op 14-12-2023 12:43
31.40% gewijzigd

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven